Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevraživost výrobců autobusů je historická. Dopis Zemanovi ji prohloubil

Letitý boj dvou výrobců autobusů z Orlickoústecka se přiostřuje. Eskaloval před několika dny, kdy majitelé Iveca dokonce pohrozili odchodem z České republiky. A to poté, kdy v Praze dostal přednost libchavský SOR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33i50c57h41a12r19d 41M89i57c75h46a41l74o62w16s19k53i 1581579405826

Šťastnou cestu, klidně Ti i zamávám.

0/0
22.4.2016 9:34

J71i69n44d30ř27i73c10h 13Š96k65o35p57e19k 4365111920945

To je úroveň jednání Iveca ;-D Jsme sice dražší, ale když nám ve výběrovém řízení zakázku nedáte, přesuneme výrobu.

Neustrnula tato firma někde v socialismu, kde bylo běžné pomáhat si při obchodech přes politiky ?

+1/0
22.4.2016 9:22

M86i52r24e82k 24Z90á77v70o26d59n16ý 7182107340128

Přeju úspěch oběma firmám, nicméně podle mě SOR vyrábí pojízdný šrot, takže hlavní je, aby neskončilo Iveco :)

0/−3
22.4.2016 9:20

J25i73n61d80ř23i20c83h 44Š40k86o59p20e20k 4835641360145

no Iveco v běžných modelech taky zrovna nepředvání hitparádu kvality

+2/0
22.4.2016 9:36

J26a57r71o15m26í98r 56R77y66b58k10a 3242937941962

Je mi to líto ,že se dva podniky z jednoho okresu hádají.Proto mi připadne směšné když se podívám na autobusy které provozuje místní dopravce....většinou jde o meďoury....

0/0
22.4.2016 9:01

J40i33ř42í 44J73o30z78a 3838133170821

Někteří se tady ohání Škodou Auto... skoro všichni víme, že Škoda spadá pod Volkswagen Group... a pod Volkswagen Group spadá od roku 2006 výrobce autobusů MAN... je tedy zvláštní, že Volkswagen group do ČR nedováží, reps. neúčastní se veřejných zakázek na dodání autobusů MAN.... autobusy MAN se svezete jen v Mostě dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a dopravcem Steinbus na linkách PID... divné, když Škoda a Volkswagen má v ČR takovou kupní sílu u aut

0/0
21.4.2016 16:41

L94a64d80i66s86l61a33v 11H90o51l62í96k 5972732149121

U MANu (stejně jako u Scania, která má za majitele také VW) je problém s cenou. Soukromník (namátkou ČSAD Polkost) si mnohdy za kvalitnější autobus rád připlatí, pak jsou firmy co se ženou za každou korunou, nebo se drží zákona o veřejných zakázkách a požadují co nejnižší cenu.

0/0
21.4.2016 19:43

O55l61d83ř30i46c91h 62Š78t86ě51p29á61n83e46k 7732686976434

Prodají o 3000 více autobusů a mají potřebu se chovat jako malé děti?

Na tu jejich výzvu bych viděl jen jednu odpověď. PÁPÁR^

+4/0
21.4.2016 16:01

V14á91c96l98a70v 48H90o91s13c54h 8776368432691

za tohle vyplakavani bych jim tam poslal danovou kontrolu, vzevrubny audit, kdyz jsou tak strasne urazeni.

+2/0
21.4.2016 14:45

M68i28c33h32a28l 85K45r13e11j11č79a 5458416716273

Samozrejme "z" porusovani... nikoli "s"

0/0
21.4.2016 12:45

M53i77c93h97a64l 69K22r14e56j89č44a 5388536876173

Rozum rika - nakopat a sbohem. Politika rika - odejdou, zavre se fabrika, zvysi nezamestnanost. A ekonomika rika - pokud se nekdo necha takhle vydirat, bude to precedens pro jine firmy a stat na to dojede.

Zaver? Hnat svinskym krokem a jeste zazalovat s porusovani hopodarske souteze.

+8/−1
21.4.2016 12:35
Foto

M11a60r17t58i91n 64K23o50p49á21s96e10k 9893950299354

Kvalitativně srovnávat Iveco/Karosu oproti SOR je totéž, jako srovnávat novou Škodu Superb (Iveco) a novou, ale vývojově "pětiletou" starou Ladu či Dacii (SOR). Oba odvezou z bodu A do bodu B, ale kvalita nesrovnatelná. SOR je zemědělec se vším všudy, proto vítězí cenou, ale zeptejte se správců parku v ČSAD, jak jsou se SOR "spokojeni". Iveco je prostě kvalitnější. To je jedna věc.

Druhá věc je, že vyhrožovat odchodem či omezením výroby v ČR je hodně přes čáru. Kvalita nekvalita, toto se nedělá. A měli by argumentovat jinými důvody, než vyhrožováním. Je jasné, že SOR jsou lišáci, co se trhli a udělali si trucfirmu, ale to je už holt kapitalismus. A aspoň to obě firmy pohání být lepší. Jenže vydírat odchodem může pro Karosu dopadnou naprosto opačně, než by si přáli. A my budeme jezdit rozhrkanými SORkami.

+13/0
21.4.2016 12:31

V16i29k74t59o75r 82N37á78r98o56ž24n76ý 3429832568

Iveco je světová firma , kdežto SOR česká...už i to o něčem vypovídá...

SOR hlavně v minulosti profitoval z toho , že vyráběl autobusy menších velikostí. A tím docela hodně zabodoval u českých dopravních firem , neboť na přepravu pěti penzistů byl klasický autobus zbytečně moc velký...

+1/0
21.4.2016 14:13

R90u24d93o10l28f 38Č81e78r61n39ý 7368541852660

Tak val, val a už sa nevracaj.

+6/0
21.4.2016 12:08

P69e31t17r 36S64i37m19e78k 6381413279324

seš normální ? víš o čem píšeš ? o práci by přišlo cirka 5000 lidí,..kooperanti, dodavatelé, výrobci, zaměstnanci, přepravci, agenturní zaměstnanci,..

+1/0
21.4.2016 12:35

J38i58n44d50ř46i18c64h 64Š15k84o95p95e10k 4955341490225

přepravci a agenturní zaměstnanci budo většinou cizinci, takže žádný problém

0/0
22.4.2016 9:37

P29e48t38r 51S21i39m35e16k 6491763559464

ne. cizinců minimum v řádech desítek. Přepravci jsou jenom češi soukromníci najímaný pro velkou přepravní firmu

0/0
22.4.2016 9:52

J22i85n61d81ř95i98c32h 44Š21k92o28p88e31k 4615831340215

přepravci jsou firmy, řidiči jsou cizinci.

0/0
22.4.2016 10:23

P36e67t13r 69S65i18m91e87k 6801273299194

ale jsou to lidi, mají rodiny.

0/0
22.4.2016 11:56

P43e96t41r 19U27l91l98m43a23n14n 2957118147112

Omg, když to vidím, dejte to raději těm polákům. Ty dělají tyhle levné autobusy stejně nejlépe

+1/0
21.4.2016 11:56

J36o30s49e30f 58M55u10ž94á23t19k52o 5765563777693

No a co, kdyby vybírali němci, tak vyberou jedině německý výrobek, i kdyby byl dražší. To jen my si na něco hrajeme pořád.

+4/0
21.4.2016 11:27

L93a24d81i13s35l76a94v 85T79r13i68s84k90a 4965327700

No, Karosa (Iveco) se taky považuje za domácího výrobce, takže výběr byl mezi českým výrobkem a českým výrobkem.

+5/−2
21.4.2016 11:33

M11i65r64e80k 70S48á60l 1675731188484

považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka iveca

+1/−2
21.4.2016 11:44

L83a32d65i49s45l30a73v 29H88o24l97í78k 5332402439691

Jelikož je Škoda ve stejném postavení jako Iveco, můžeme tedy prohlásit: Považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka Volkswagenu.

Řekl bych ale, že tohle by o Škodovce moc lidí neřeklo...

+5/−1
21.4.2016 11:50

D26u89š69a19n 96P90e47š50e21k 3905959984540

Škoda není Volkswagen (i když používá koncernové komponenty),

ale Iveco je Iveco.

0/−3
21.4.2016 12:08

R63o24m39a26n 37V21í63c23e62n32e63c 2269762428562

Možná jen podle názvu. Akcie jsou anonymně na jméno, takže kdoví, kdo je vlastník.

0/0
21.4.2016 11:53

R13o85m40a49n 36V77í44c77e13n98e51c 2919832258382

SOR Libchavy s.r.o. je zprostředkovaně vlastněná ze 100% firmou sídlící na Kypru.

+5/0
21.4.2016 11:47

E54d34a 74D73r34á98b68e61k 7949292793557

tak to je ideální kandidát do tendru;-D

0/0
21.4.2016 12:13
Foto

B62á66r16a 91T29u57č89k47o34v59á 2554715756292

V Indii se porad v tovarne Tata vyrabi autobusy konstrukce Skoda RTO. Cena je proti SOR zhruba tretinova. To by bylo neco pro MHD!

+4/0
21.4.2016 11:24

L46a36d27i85s28l78a97v 34T77r39i51s13k18a 4565447340

Jo, ale doufám, že ne u nás.

+1/0
21.4.2016 11:33
Foto

B45á30r56a 32T80u21č95k17o31v44á 2934765146932

Jasne ze ne, cena je nizka, vsimne by bylo mensi.

+2/0
21.4.2016 11:55

P77e12t97r 15M62a41r44š18o10u10n 5575388876756

Konecne budou jezdit autobusy s otevrenymi dvermi s poradnou muzikou na palube :D

+1/0
21.4.2016 12:55
Foto

M49a26r49t42i13n 10F24l35o25r53i47á34n 9399203638830

Otázkou je, co stojí za těmi veřejnými zakázkami. Myslím si, že je to opět veřejná šaškárna. Nezastávám se Iveca, ale všichni víme jak to u nás chodí.

Za výhrůžkou odchodu této firmy je určitě ještě něco jiného než jen prohra v tendru.

+2/0
21.4.2016 11:19

L84e30n29k83a 61Č49e14r12n93á 2120888368301

Tak to Iveco asi neví, jak fungují veřejné zakázky, když pomineme ty řeči o tom, že se to dá podplatit.... Podle zákona vždy vyhraje ten, co nabídne nejnižší cenu, jinak vybrat nelze...

+5/−2
21.4.2016 11:08

R55o73m52a33n 30V66í15c94e60n73e14c 2789512868532

... podle zákona vždy vyhraje ten, který splní podmínky VŘ či tendru. Pokud je cena jediným kritériem, tak platí, co píšete.

+3/0
21.4.2016 11:49

J66i38ř12í 34J53o26z24a 3368183130241

Co si budeme nalhavat, obe firmy vyrabi ve smes des autobusy... jsou lepsi vyrobci autobusu jako napr.Setra, Volvo, Mercedes-Benz, Man, Neoplan, Van Hool

+2/−1
21.4.2016 11:08

J10a21n 46S48a10l20o86m14o68n 4799940111195

Ono dost záleží na tom v jaké kategorii a co si zákazník naporoučí :-)

+6/0
21.4.2016 11:28

R52o58m88a34n 56V25a14c19e62k 7602446648

Ten dopis už byl hodně přes čáru. A vyhrožovat tím, že jestli nedostanu zakázku tak z republiku odejdu také o něčem svědčím.

+23/0
21.4.2016 11:07

V98i64k81t14o41r 46N44á29r15o65ž92n57ý 3219722928

Ta nevraživost je zcela logická a je všude u podobných firem.

Apropo , když z jedné firmy odejde tým lidí , který ta původní firma naučila vyrábět autobusy , postaví si vlastní byznys a původní firmě konkuruje... nikdy tito lidé u původní firmy nemohou být oblíbení..

+1/0
21.4.2016 10:59

P91e46t27r 72M71a36r92š80o94u36n 5885798916986

A yeam lidi odesel nebo byl odejit, ze je nepotrebuji a jsou nahraditelni? Pak by si puvodni firma stezovat na konkurenci nemela, sama o ne nestála.

Ja nevim jak to bylo, ale cernibile urcite ne

+1/0
21.4.2016 12:57

M14i47l59o11š 83D11v54o15ř10á37k 8425597816131

Tohle je verejna zadost nejvyssich cinitelu o ovlivnovani verejnych zakazek?

Tady snad hospodarska kriminalka nepotrebuje vice podnetu k vyvijeni aktivit, ne?

Budto toho jsou schopni a umi to (duvod k vysetrovani, tech oslovenych), anebo to Karosa jen zkousi (duvod k vysetrovani Karosy z pokusu o korupcni jednani).

kazdopadne jen s tvrzenim, ze jde "o klasicky konkurencni boj" by to asi skoncit nemelo... Zvlast kdyz si stezuje ten s nejdrazsi nabidkou a dosahl tim sveho - zruseni tendru.

+19/0
21.4.2016 10:52

L86u65k40á23š 82Č32i22p71e44r86a 4723388166834

Od Iveca tohle nebyl pěkný krok. Ale pokud někdo, někdy jel v buse od SORu tak mi dá zapravdu, že pokud měřím více jak 170, tak se tam nedá sedět.

+2/−6
21.4.2016 10:48

M86i76l51o66š 52D30v10o28ř43á55k 8375717486861

ja jsem daleko vetsi a krome zadni ctyrky, kam se ctyri lidi nevejdou, tam zase takovy problem neni.

Kazdy bus ma neco, ale SORy me naopak v praze bavi vic - silnejsi motory, rychlejsi odbaveni diky vice dverim.

+11/0
21.4.2016 10:55

L46a89d40i21s54l88a93v 39H95o75l95í69k 5852422129711

SOR nemá silnější motory, jen je lehčí a tak má lepší poměr výkon x hmotnost.

Ale třeba nově příchozí SORry Euro 6 jsou naopak mnohem línější.

0/0
21.4.2016 12:01

J38i54ř93í 70K27u33c84h75t17a 6608125679327

Až ̈na to, že v tom videu nic o výrobě nebylo

+3/0
21.4.2016 10:15

L83a85d21i82s35l35a54v 56T60r83i26s89k57a 4795757690

Asi šlo jen o skrytou reklamu - podporu Iveco.

+1/0
21.4.2016 11:36

J81i43ř67í 26M70a27c81e76k 3775685224151

V Praze je v městských autobusech v létě příšerné vedro. Zajímalo by mě, který z těchto dvou výrobců dodává v tomto směru méně strašlivé autobusy. To by mělo být důležité kritérium výběru.

0/0
21.4.2016 10:11

V63á14c92l85a35v 17Z21e88l84i85n60k16a 2572250763702

Ale no tak. To by přece vypadl SOR pana Křetínského a to kamarádi na magistrátu nedopustí. Autobusy Solaris Urbino, které ve velkém provozují například neměcká města včetně Berlína celovozovou klimatizaci mají. A pražský DP si holt našel záminiku je z tendru vyšoupnout.

+2/−11
21.4.2016 10:28

L76u79k68á52š 18Š16l34e26h44o51f60e66r 1143439155659

Klimatizaci mají Iveca i SORy, jen si ji Praha neobjednává...

+21/0
21.4.2016 10:42
Foto

L22u49k91a56s 89Z40m63i50z68i86k 8842953820608

přemýšlím jak docílit funkční klimatizace při otevírání tří nebo čtyř velkoprostorových dveří každých cca 500m

+3/−5
21.4.2016 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.