Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevraživost výrobců autobusů je historická. Dopis Zemanovi ji prohloubil

Letitý boj dvou výrobců autobusů z Orlickoústecka se přiostřuje. Eskaloval před několika dny, kdy majitelé Iveca dokonce pohrozili odchodem z České republiky. A to poté, kdy v Praze dostal přednost libchavský SOR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R85i52c33h20a69r54d 20M64i33c60h65a55l57o41w97s70k51i 1551779355816

Šťastnou cestu, klidně Ti i zamávám.

0/0
22.4.2016 9:34

J90i74n33d91ř79i32c77h 29Š90k90o16p25e24k 4695471940205

To je úroveň jednání Iveca ;-D Jsme sice dražší, ale když nám ve výběrovém řízení zakázku nedáte, přesuneme výrobu.

Neustrnula tato firma někde v socialismu, kde bylo běžné pomáhat si při obchodech přes politiky ?

+1/0
22.4.2016 9:22

M52i60r38e96k 66Z30á98v45o19d33n59ý 7382387340798

Přeju úspěch oběma firmám, nicméně podle mě SOR vyrábí pojízdný šrot, takže hlavní je, aby neskončilo Iveco :)

0/−3
22.4.2016 9:20

J93i66n93d76ř98i27c89h 31Š42k44o42p68e59k 4405431700595

no Iveco v běžných modelech taky zrovna nepředvání hitparádu kvality

+2/0
22.4.2016 9:36

J75a40r13o27m96í83r 34R53y34b56k69a 3972277901612

Je mi to líto ,že se dva podniky z jednoho okresu hádají.Proto mi připadne směšné když se podívám na autobusy které provozuje místní dopravce....většinou jde o meďoury....

0/0
22.4.2016 9:01

J66i35ř31í 57J74o70z95a 3918613380941

Někteří se tady ohání Škodou Auto... skoro všichni víme, že Škoda spadá pod Volkswagen Group... a pod Volkswagen Group spadá od roku 2006 výrobce autobusů MAN... je tedy zvláštní, že Volkswagen group do ČR nedováží, reps. neúčastní se veřejných zakázek na dodání autobusů MAN.... autobusy MAN se svezete jen v Mostě dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a dopravcem Steinbus na linkách PID... divné, když Škoda a Volkswagen má v ČR takovou kupní sílu u aut

0/0
21.4.2016 16:41

L62a34d61i48s14l75a62v 10H62o96l31í62k 5952822699331

U MANu (stejně jako u Scania, která má za majitele také VW) je problém s cenou. Soukromník (namátkou ČSAD Polkost) si mnohdy za kvalitnější autobus rád připlatí, pak jsou firmy co se ženou za každou korunou, nebo se drží zákona o veřejných zakázkách a požadují co nejnižší cenu.

0/0
21.4.2016 19:43

O73l70d29ř32i24c53h 79Š12t33ě18p85á94n88e78k 7472506876114

Prodají o 3000 více autobusů a mají potřebu se chovat jako malé děti?

Na tu jejich výzvu bych viděl jen jednu odpověď. PÁPÁR^

+4/0
21.4.2016 16:01

V31á98c90l84a51v 93H45o27s37c64h 8446728342731

za tohle vyplakavani bych jim tam poslal danovou kontrolu, vzevrubny audit, kdyz jsou tak strasne urazeni.

+2/0
21.4.2016 14:45

M15i46c31h31a41l 16K80r18e53j59č25a 5958886666203

Samozrejme "z" porusovani... nikoli "s"

0/0
21.4.2016 12:45

M82i58c79h74a93l 61K69r41e87j28č35a 5858956266253

Rozum rika - nakopat a sbohem. Politika rika - odejdou, zavre se fabrika, zvysi nezamestnanost. A ekonomika rika - pokud se nekdo necha takhle vydirat, bude to precedens pro jine firmy a stat na to dojede.

Zaver? Hnat svinskym krokem a jeste zazalovat s porusovani hopodarske souteze.

+8/−1
21.4.2016 12:35
Foto

M66a60r83t21i89n 52K57o26p18á80s30e22k 9553410699554

Kvalitativně srovnávat Iveco/Karosu oproti SOR je totéž, jako srovnávat novou Škodu Superb (Iveco) a novou, ale vývojově "pětiletou" starou Ladu či Dacii (SOR). Oba odvezou z bodu A do bodu B, ale kvalita nesrovnatelná. SOR je zemědělec se vším všudy, proto vítězí cenou, ale zeptejte se správců parku v ČSAD, jak jsou se SOR "spokojeni". Iveco je prostě kvalitnější. To je jedna věc.

Druhá věc je, že vyhrožovat odchodem či omezením výroby v ČR je hodně přes čáru. Kvalita nekvalita, toto se nedělá. A měli by argumentovat jinými důvody, než vyhrožováním. Je jasné, že SOR jsou lišáci, co se trhli a udělali si trucfirmu, ale to je už holt kapitalismus. A aspoň to obě firmy pohání být lepší. Jenže vydírat odchodem může pro Karosu dopadnou naprosto opačně, než by si přáli. A my budeme jezdit rozhrkanými SORkami.

+13/0
21.4.2016 12:31

V14i78k16t53o15r 63N97á39r22o44ž14n42ý 3129162308

Iveco je světová firma , kdežto SOR česká...už i to o něčem vypovídá...

SOR hlavně v minulosti profitoval z toho , že vyráběl autobusy menších velikostí. A tím docela hodně zabodoval u českých dopravních firem , neboť na přepravu pěti penzistů byl klasický autobus zbytečně moc velký...

+1/0
21.4.2016 14:13

R83u91d38o92l64f 22Č77e75r67n35ý 7428711922730

Tak val, val a už sa nevracaj.

+6/0
21.4.2016 12:08

P48e24t10r 28S72i30m17e88k 6711203129614

seš normální ? víš o čem píšeš ? o práci by přišlo cirka 5000 lidí,..kooperanti, dodavatelé, výrobci, zaměstnanci, přepravci, agenturní zaměstnanci,..

+1/0
21.4.2016 12:35

J53i97n55d47ř24i23c12h 60Š45k29o26p47e14k 4435361120485

přepravci a agenturní zaměstnanci budo většinou cizinci, takže žádný problém

0/0
22.4.2016 9:37

P28e71t91r 14S64i73m29e14k 6241383859234

ne. cizinců minimum v řádech desítek. Přepravci jsou jenom češi soukromníci najímaný pro velkou přepravní firmu

0/0
22.4.2016 9:52

J94i30n28d89ř12i67c78h 30Š30k21o28p68e42k 4385281970615

přepravci jsou firmy, řidiči jsou cizinci.

0/0
22.4.2016 10:23

P23e39t93r 14S50i53m47e20k 6571873349354

ale jsou to lidi, mají rodiny.

0/0
22.4.2016 11:56

P42e98t83r 25U47l50l98m97a57n12n 2747568807282

Omg, když to vidím, dejte to raději těm polákům. Ty dělají tyhle levné autobusy stejně nejlépe

+1/0
21.4.2016 11:56

J17o52s32e71f 36M54u31ž51á11t98k91o 5185533757793

No a co, kdyby vybírali němci, tak vyberou jedině německý výrobek, i kdyby byl dražší. To jen my si na něco hrajeme pořád.

+4/0
21.4.2016 11:27

L79a54d78i54s94l86a21v 43T52r94i87s28k10a 4145207630

No, Karosa (Iveco) se taky považuje za domácího výrobce, takže výběr byl mezi českým výrobkem a českým výrobkem.

+5/−2
21.4.2016 11:33

M46i32r32e46k 93S86á85l 1615781148894

považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka iveca

+1/−2
21.4.2016 11:44

L97a84d33i38s95l32a27v 77H57o94l11í85k 5402942199781

Jelikož je Škoda ve stejném postavení jako Iveco, můžeme tedy prohlásit: Považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka Volkswagenu.

Řekl bych ale, že tohle by o Škodovce moc lidí neřeklo...

+5/−1
21.4.2016 11:50

D75u48š35a31n 47P89e44š54e84k 3315399854910

Škoda není Volkswagen (i když používá koncernové komponenty),

ale Iveco je Iveco.

0/−3
21.4.2016 12:08

R67o27m74a90n 95V22í58c29e66n91e94c 2819352628682

Možná jen podle názvu. Akcie jsou anonymně na jméno, takže kdoví, kdo je vlastník.

0/0
21.4.2016 11:53

R44o46m90a50n 84V17í19c23e53n81e52c 2179492788522

SOR Libchavy s.r.o. je zprostředkovaně vlastněná ze 100% firmou sídlící na Kypru.

+5/0
21.4.2016 11:47

E73d92a 41D84r88á76b36e94k 7439812593597

tak to je ideální kandidát do tendru;-D

0/0
21.4.2016 12:13
Foto

B19á55r39a 48T21u36č75k20o48v39á 2884105846572

V Indii se porad v tovarne Tata vyrabi autobusy konstrukce Skoda RTO. Cena je proti SOR zhruba tretinova. To by bylo neco pro MHD!

+4/0
21.4.2016 11:24

L14a31d18i53s14l18a50v 23T27r12i50s50k72a 4905187500

Jo, ale doufám, že ne u nás.

+1/0
21.4.2016 11:33
Foto

B57á67r35a 56T10u66č23k43o40v80á 2734685136432

Jasne ze ne, cena je nizka, vsimne by bylo mensi.

+2/0
21.4.2016 11:55

P13e40t98r 40M72a14r86š88o76u50n 5195958376366

Konecne budou jezdit autobusy s otevrenymi dvermi s poradnou muzikou na palube :D

+1/0
21.4.2016 12:55
Foto

M97a70r63t83i11n 96F81l30o74r37i57á47n 9189733238330

Otázkou je, co stojí za těmi veřejnými zakázkami. Myslím si, že je to opět veřejná šaškárna. Nezastávám se Iveca, ale všichni víme jak to u nás chodí.

Za výhrůžkou odchodu této firmy je určitě ještě něco jiného než jen prohra v tendru.

+2/0
21.4.2016 11:19

L44e80n19k83a 98Č19e50r42n28á 2130638678891

Tak to Iveco asi neví, jak fungují veřejné zakázky, když pomineme ty řeči o tom, že se to dá podplatit.... Podle zákona vždy vyhraje ten, co nabídne nejnižší cenu, jinak vybrat nelze...

+5/−2
21.4.2016 11:08

R83o47m13a38n 85V45í68c27e88n66e16c 2609812658712

... podle zákona vždy vyhraje ten, který splní podmínky VŘ či tendru. Pokud je cena jediným kritériem, tak platí, co píšete.

+3/0
21.4.2016 11:49

J81i34ř95í 22J75o52z15a 3378853530371

Co si budeme nalhavat, obe firmy vyrabi ve smes des autobusy... jsou lepsi vyrobci autobusu jako napr.Setra, Volvo, Mercedes-Benz, Man, Neoplan, Van Hool

+2/−1
21.4.2016 11:08

J87a29n 30S65a96l43o24m40o89n 4899530181315

Ono dost záleží na tom v jaké kategorii a co si zákazník naporoučí :-)

+6/0
21.4.2016 11:28

R38o53m16a54n 24V13a32c26e52k 7782596928

Ten dopis už byl hodně přes čáru. A vyhrožovat tím, že jestli nedostanu zakázku tak z republiku odejdu také o něčem svědčím.

+23/0
21.4.2016 11:07

V17i50k91t47o77r 19N27á83r57o56ž49n95ý 3339682718

Ta nevraživost je zcela logická a je všude u podobných firem.

Apropo , když z jedné firmy odejde tým lidí , který ta původní firma naučila vyrábět autobusy , postaví si vlastní byznys a původní firmě konkuruje... nikdy tito lidé u původní firmy nemohou být oblíbení..

+1/0
21.4.2016 10:59

P46e51t75r 80M38a25r73š83o31u45n 5605238826306

A yeam lidi odesel nebo byl odejit, ze je nepotrebuji a jsou nahraditelni? Pak by si puvodni firma stezovat na konkurenci nemela, sama o ne nestála.

Ja nevim jak to bylo, ale cernibile urcite ne

+1/0
21.4.2016 12:57

M21i44l49o70š 71D89v91o31ř91á21k 8805367336721

Tohle je verejna zadost nejvyssich cinitelu o ovlivnovani verejnych zakazek?

Tady snad hospodarska kriminalka nepotrebuje vice podnetu k vyvijeni aktivit, ne?

Budto toho jsou schopni a umi to (duvod k vysetrovani, tech oslovenych), anebo to Karosa jen zkousi (duvod k vysetrovani Karosy z pokusu o korupcni jednani).

kazdopadne jen s tvrzenim, ze jde "o klasicky konkurencni boj" by to asi skoncit nemelo... Zvlast kdyz si stezuje ten s nejdrazsi nabidkou a dosahl tim sveho - zruseni tendru.

+19/0
21.4.2016 10:52

L80u14k20á31š 54Č40i84p73e76r97a 4313768426664

Od Iveca tohle nebyl pěkný krok. Ale pokud někdo, někdy jel v buse od SORu tak mi dá zapravdu, že pokud měřím více jak 170, tak se tam nedá sedět.

+2/−6
21.4.2016 10:48

M69i11l27o95š 44D62v46o21ř98á34k 8615787786241

ja jsem daleko vetsi a krome zadni ctyrky, kam se ctyri lidi nevejdou, tam zase takovy problem neni.

Kazdy bus ma neco, ale SORy me naopak v praze bavi vic - silnejsi motory, rychlejsi odbaveni diky vice dverim.

+11/0
21.4.2016 10:55

L58a63d10i11s91l11a12v 27H35o39l67í51k 5452462679511

SOR nemá silnější motory, jen je lehčí a tak má lepší poměr výkon x hmotnost.

Ale třeba nově příchozí SORry Euro 6 jsou naopak mnohem línější.

0/0
21.4.2016 12:01

J49i93ř56í 34K61u90c93h83t91a 6708355689147

Až ̈na to, že v tom videu nic o výrobě nebylo

+3/0
21.4.2016 10:15

L85a68d74i60s70l24a22v 96T29r84i41s64k52a 4755877370

Asi šlo jen o skrytou reklamu - podporu Iveco.

+1/0
21.4.2016 11:36

J92i27ř10í 53M56a83c66e32k 3535625664691

V Praze je v městských autobusech v létě příšerné vedro. Zajímalo by mě, který z těchto dvou výrobců dodává v tomto směru méně strašlivé autobusy. To by mělo být důležité kritérium výběru.

0/0
21.4.2016 10:11

V25á19c30l74a42v 22Z48e69l91i89n73k31a 2542540303192

Ale no tak. To by přece vypadl SOR pana Křetínského a to kamarádi na magistrátu nedopustí. Autobusy Solaris Urbino, které ve velkém provozují například neměcká města včetně Berlína celovozovou klimatizaci mají. A pražský DP si holt našel záminiku je z tendru vyšoupnout.

+2/−11
21.4.2016 10:28

L25u69k18á25š 15Š56l97e52h35o25f57e11r 1123529175179

Klimatizaci mají Iveca i SORy, jen si ji Praha neobjednává...

+21/0
21.4.2016 10:42
Foto

L56u52k81a19s 63Z65m32i40z36i28k 8452133520778

přemýšlím jak docílit funkční klimatizace při otevírání tří nebo čtyř velkoprostorových dveří každých cca 500m

+3/−5
21.4.2016 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.