Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevraživost výrobců autobusů je historická. Dopis Zemanovi ji prohloubil

Letitý boj dvou výrobců autobusů z Orlickoústecka se přiostřuje. Eskaloval před několika dny, kdy majitelé Iveca dokonce pohrozili odchodem z České republiky. A to poté, kdy v Praze dostal přednost libchavský SOR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R47i20c31h29a68r31d 62M66i15c29h45a54l38o80w74s58k38i 1461569605496

Šťastnou cestu, klidně Ti i zamávám.

0/0
22.4.2016 9:34

J78i73n61d89ř81i81c20h 88Š75k63o85p73e17k 4425641920205

To je úroveň jednání Iveca ;-D Jsme sice dražší, ale když nám ve výběrovém řízení zakázku nedáte, přesuneme výrobu.

Neustrnula tato firma někde v socialismu, kde bylo běžné pomáhat si při obchodech přes politiky ?

+1/0
22.4.2016 9:22

M42i48r89e54k 59Z48á19v21o71d18n44ý 7532157280258

Přeju úspěch oběma firmám, nicméně podle mě SOR vyrábí pojízdný šrot, takže hlavní je, aby neskončilo Iveco :)

0/−3
22.4.2016 9:20

J35i69n68d45ř68i38c86h 49Š51k76o38p65e58k 4805311480205

no Iveco v běžných modelech taky zrovna nepředvání hitparádu kvality

+2/0
22.4.2016 9:36

J64a27r14o18m70í94r 28R35y52b78k19a 3732757451702

Je mi to líto ,že se dva podniky z jednoho okresu hádají.Proto mi připadne směšné když se podívám na autobusy které provozuje místní dopravce....většinou jde o meďoury....

0/0
22.4.2016 9:01

J44i70ř47í 46J73o29z34a 3818553970471

Někteří se tady ohání Škodou Auto... skoro všichni víme, že Škoda spadá pod Volkswagen Group... a pod Volkswagen Group spadá od roku 2006 výrobce autobusů MAN... je tedy zvláštní, že Volkswagen group do ČR nedováží, reps. neúčastní se veřejných zakázek na dodání autobusů MAN.... autobusy MAN se svezete jen v Mostě dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a dopravcem Steinbus na linkách PID... divné, když Škoda a Volkswagen má v ČR takovou kupní sílu u aut

0/0
21.4.2016 16:41

L76a31d82i59s39l50a69v 33H88o86l24í16k 5632732499191

U MANu (stejně jako u Scania, která má za majitele také VW) je problém s cenou. Soukromník (namátkou ČSAD Polkost) si mnohdy za kvalitnější autobus rád připlatí, pak jsou firmy co se ženou za každou korunou, nebo se drží zákona o veřejných zakázkách a požadují co nejnižší cenu.

0/0
21.4.2016 19:43

O26l58d76ř75i75c41h 67Š30t87ě42p83á73n90e40k 7452576196334

Prodají o 3000 více autobusů a mají potřebu se chovat jako malé děti?

Na tu jejich výzvu bych viděl jen jednu odpověď. PÁPÁR^

+4/0
21.4.2016 16:01

V27á96c51l91a48v 68H13o51s56c82h 8296638832721

za tohle vyplakavani bych jim tam poslal danovou kontrolu, vzevrubny audit, kdyz jsou tak strasne urazeni.

+2/0
21.4.2016 14:45

M33i19c17h32a78l 32K70r45e63j61č71a 5968666946423

Samozrejme "z" porusovani... nikoli "s"

0/0
21.4.2016 12:45

M57i51c65h96a40l 55K51r66e33j19č17a 5718336846833

Rozum rika - nakopat a sbohem. Politika rika - odejdou, zavre se fabrika, zvysi nezamestnanost. A ekonomika rika - pokud se nekdo necha takhle vydirat, bude to precedens pro jine firmy a stat na to dojede.

Zaver? Hnat svinskym krokem a jeste zazalovat s porusovani hopodarske souteze.

+8/−1
21.4.2016 12:35
Foto

M10a33r58t21i50n 80K32o22p78á85s61e81k 9433890299514

Kvalitativně srovnávat Iveco/Karosu oproti SOR je totéž, jako srovnávat novou Škodu Superb (Iveco) a novou, ale vývojově "pětiletou" starou Ladu či Dacii (SOR). Oba odvezou z bodu A do bodu B, ale kvalita nesrovnatelná. SOR je zemědělec se vším všudy, proto vítězí cenou, ale zeptejte se správců parku v ČSAD, jak jsou se SOR "spokojeni". Iveco je prostě kvalitnější. To je jedna věc.

Druhá věc je, že vyhrožovat odchodem či omezením výroby v ČR je hodně přes čáru. Kvalita nekvalita, toto se nedělá. A měli by argumentovat jinými důvody, než vyhrožováním. Je jasné, že SOR jsou lišáci, co se trhli a udělali si trucfirmu, ale to je už holt kapitalismus. A aspoň to obě firmy pohání být lepší. Jenže vydírat odchodem může pro Karosu dopadnou naprosto opačně, než by si přáli. A my budeme jezdit rozhrkanými SORkami.

+13/0
21.4.2016 12:31

V11i17k19t97o41r 63N66á52r26o80ž51n83ý 3229702608

Iveco je světová firma , kdežto SOR česká...už i to o něčem vypovídá...

SOR hlavně v minulosti profitoval z toho , že vyráběl autobusy menších velikostí. A tím docela hodně zabodoval u českých dopravních firem , neboť na přepravu pěti penzistů byl klasický autobus zbytečně moc velký...

+1/0
21.4.2016 14:13

R47u60d78o60l48f 47Č55e54r60n34ý 7388861202780

Tak val, val a už sa nevracaj.

+6/0
21.4.2016 12:08

P73e18t76r 13S67i16m64e24k 6851523469654

seš normální ? víš o čem píšeš ? o práci by přišlo cirka 5000 lidí,..kooperanti, dodavatelé, výrobci, zaměstnanci, přepravci, agenturní zaměstnanci,..

+1/0
21.4.2016 12:35

J15i93n68d39ř48i98c18h 35Š23k31o63p38e80k 4135551610575

přepravci a agenturní zaměstnanci budo většinou cizinci, takže žádný problém

0/0
22.4.2016 9:37

P73e12t76r 55S73i52m72e73k 6791543649944

ne. cizinců minimum v řádech desítek. Přepravci jsou jenom češi soukromníci najímaný pro velkou přepravní firmu

0/0
22.4.2016 9:52

J33i73n36d24ř81i42c60h 85Š31k84o38p77e83k 4645511530485

přepravci jsou firmy, řidiči jsou cizinci.

0/0
22.4.2016 10:23

P31e63t59r 12S65i22m49e69k 6201413509954

ale jsou to lidi, mají rodiny.

0/0
22.4.2016 11:56

P64e68t54r 53U39l89l56m37a23n98n 2707948757362

Omg, když to vidím, dejte to raději těm polákům. Ty dělají tyhle levné autobusy stejně nejlépe

+1/0
21.4.2016 11:56

J87o72s97e70f 18M10u28ž35á57t90k14o 5925663617863

No a co, kdyby vybírali němci, tak vyberou jedině německý výrobek, i kdyby byl dražší. To jen my si na něco hrajeme pořád.

+4/0
21.4.2016 11:27

L88a65d26i83s34l54a74v 94T26r34i32s92k63a 4355397330

No, Karosa (Iveco) se taky považuje za domácího výrobce, takže výběr byl mezi českým výrobkem a českým výrobkem.

+5/−2
21.4.2016 11:33

M75i70r48e33k 50S76á39l 1215621488464

považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka iveca

+1/−2
21.4.2016 11:44

L32a93d50i68s37l69a84v 86H70o71l88í73k 5262432149121

Jelikož je Škoda ve stejném postavení jako Iveco, můžeme tedy prohlásit: Považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka Volkswagenu.

Řekl bych ale, že tohle by o Škodovce moc lidí neřeklo...

+5/−1
21.4.2016 11:50

D10u34š97a49n 67P37e37š20e82k 3325779684210

Škoda není Volkswagen (i když používá koncernové komponenty),

ale Iveco je Iveco.

0/−3
21.4.2016 12:08

R35o14m30a84n 17V51í11c75e65n93e32c 2789482678612

Možná jen podle názvu. Akcie jsou anonymně na jméno, takže kdoví, kdo je vlastník.

0/0
21.4.2016 11:53

R86o96m31a88n 45V74í39c85e64n97e78c 2949652398852

SOR Libchavy s.r.o. je zprostředkovaně vlastněná ze 100% firmou sídlící na Kypru.

+5/0
21.4.2016 11:47

E15d91a 26D74r44á66b67e87k 7189902133357

tak to je ideální kandidát do tendru;-D

0/0
21.4.2016 12:13
Foto

B44á40r74a 70T29u68č75k33o85v10á 2874325466942

V Indii se porad v tovarne Tata vyrabi autobusy konstrukce Skoda RTO. Cena je proti SOR zhruba tretinova. To by bylo neco pro MHD!

+4/0
21.4.2016 11:24

L28a64d86i38s55l44a46v 78T88r40i62s72k32a 4935287180

Jo, ale doufám, že ne u nás.

+1/0
21.4.2016 11:33
Foto

B22á97r42a 49T94u54č89k36o58v35á 2894155106142

Jasne ze ne, cena je nizka, vsimne by bylo mensi.

+2/0
21.4.2016 11:55

P14e92t38r 49M48a12r11š79o45u68n 5885648516436

Konecne budou jezdit autobusy s otevrenymi dvermi s poradnou muzikou na palube :D

+1/0
21.4.2016 12:55
Foto

M18a55r46t80i14n 76F87l89o89r96i10á72n 9749593788300

Otázkou je, co stojí za těmi veřejnými zakázkami. Myslím si, že je to opět veřejná šaškárna. Nezastávám se Iveca, ale všichni víme jak to u nás chodí.

Za výhrůžkou odchodu této firmy je určitě ještě něco jiného než jen prohra v tendru.

+2/0
21.4.2016 11:19

L53e40n78k83a 36Č68e44r82n55á 2250178428621

Tak to Iveco asi neví, jak fungují veřejné zakázky, když pomineme ty řeči o tom, že se to dá podplatit.... Podle zákona vždy vyhraje ten, co nabídne nejnižší cenu, jinak vybrat nelze...

+5/−2
21.4.2016 11:08

R73o59m40a13n 55V28í13c88e19n10e32c 2269232138412

... podle zákona vždy vyhraje ten, který splní podmínky VŘ či tendru. Pokud je cena jediným kritériem, tak platí, co píšete.

+3/0
21.4.2016 11:49

J48i75ř37í 50J10o24z24a 3588843660171

Co si budeme nalhavat, obe firmy vyrabi ve smes des autobusy... jsou lepsi vyrobci autobusu jako napr.Setra, Volvo, Mercedes-Benz, Man, Neoplan, Van Hool

+2/−1
21.4.2016 11:08

J48a20n 62S35a88l68o54m37o26n 4469690681285

Ono dost záleží na tom v jaké kategorii a co si zákazník naporoučí :-)

+6/0
21.4.2016 11:28

R40o75m40a44n 39V56a67c22e65k 7132436788

Ten dopis už byl hodně přes čáru. A vyhrožovat tím, že jestli nedostanu zakázku tak z republiku odejdu také o něčem svědčím.

+23/0
21.4.2016 11:07

V87i65k42t47o58r 11N55á46r48o78ž91n35ý 3829212628

Ta nevraživost je zcela logická a je všude u podobných firem.

Apropo , když z jedné firmy odejde tým lidí , který ta původní firma naučila vyrábět autobusy , postaví si vlastní byznys a původní firmě konkuruje... nikdy tito lidé u původní firmy nemohou být oblíbení..

+1/0
21.4.2016 10:59

P70e85t85r 93M78a16r18š19o34u82n 5785298386976

A yeam lidi odesel nebo byl odejit, ze je nepotrebuji a jsou nahraditelni? Pak by si puvodni firma stezovat na konkurenci nemela, sama o ne nestála.

Ja nevim jak to bylo, ale cernibile urcite ne

+1/0
21.4.2016 12:57

M93i82l17o28š 55D11v13o22ř88á66k 8455237326791

Tohle je verejna zadost nejvyssich cinitelu o ovlivnovani verejnych zakazek?

Tady snad hospodarska kriminalka nepotrebuje vice podnetu k vyvijeni aktivit, ne?

Budto toho jsou schopni a umi to (duvod k vysetrovani, tech oslovenych), anebo to Karosa jen zkousi (duvod k vysetrovani Karosy z pokusu o korupcni jednani).

kazdopadne jen s tvrzenim, ze jde "o klasicky konkurencni boj" by to asi skoncit nemelo... Zvlast kdyz si stezuje ten s nejdrazsi nabidkou a dosahl tim sveho - zruseni tendru.

+19/0
21.4.2016 10:52

L60u82k14á60š 27Č92i96p36e78r18a 4643718786554

Od Iveca tohle nebyl pěkný krok. Ale pokud někdo, někdy jel v buse od SORu tak mi dá zapravdu, že pokud měřím více jak 170, tak se tam nedá sedět.

+2/−6
21.4.2016 10:48

M18i63l79o81š 26D47v53o95ř84á17k 8375207596581

ja jsem daleko vetsi a krome zadni ctyrky, kam se ctyri lidi nevejdou, tam zase takovy problem neni.

Kazdy bus ma neco, ale SORy me naopak v praze bavi vic - silnejsi motory, rychlejsi odbaveni diky vice dverim.

+11/0
21.4.2016 10:55

L95a29d58i64s83l37a58v 50H78o27l11í44k 5112672139971

SOR nemá silnější motory, jen je lehčí a tak má lepší poměr výkon x hmotnost.

Ale třeba nově příchozí SORry Euro 6 jsou naopak mnohem línější.

0/0
21.4.2016 12:01

J63i82ř31í 56K14u35c86h62t96a 6838355649967

Až ̈na to, že v tom videu nic o výrobě nebylo

+3/0
21.4.2016 10:15

L96a33d16i42s48l39a59v 59T98r87i51s96k66a 4845617790

Asi šlo jen o skrytou reklamu - podporu Iveco.

+1/0
21.4.2016 11:36

J80i46ř85í 92M86a52c53e88k 3135535704421

V Praze je v městských autobusech v létě příšerné vedro. Zajímalo by mě, který z těchto dvou výrobců dodává v tomto směru méně strašlivé autobusy. To by mělo být důležité kritérium výběru.

0/0
21.4.2016 10:11

V94á67c10l11a92v 53Z80e93l93i12n62k38a 2532470643942

Ale no tak. To by přece vypadl SOR pana Křetínského a to kamarádi na magistrátu nedopustí. Autobusy Solaris Urbino, které ve velkém provozují například neměcká města včetně Berlína celovozovou klimatizaci mají. A pražský DP si holt našel záminiku je z tendru vyšoupnout.

+2/−11
21.4.2016 10:28

L79u58k47á50š 34Š81l25e46h49o71f19e54r 1793279395939

Klimatizaci mají Iveca i SORy, jen si ji Praha neobjednává...

+21/0
21.4.2016 10:42
Foto

L68u27k63a40s 87Z49m13i22z14i67k 8852783830578

přemýšlím jak docílit funkční klimatizace při otevírání tří nebo čtyř velkoprostorových dveří každých cca 500m

+3/−5
21.4.2016 10:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.