Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena zemřela pár hodin po porodu, policie z její smrti viní primáře

Porod císařským řezem v chrudimské nemocnici v září 2014 nedopadl dobře. Mladá žena zemřela a policie dospěla k závěru, že její smrt zavinil primář tamní gynekologie Tomáš Pavlíček. Od loňského října případ řeší okresní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

G49e28o47r17g87i25s 60F98a75s75u40l54i58s 1406443103

Maminko, ja bych chtěl pomáhat lidem a tak až vyrostu, tak budu lékařem co léčí a zachraňuje lidi!

Nic takového, vyber si nějaké normální povolání synku, já nechci, aby tě zavřeli do vězení!

+2/−3
21.4.2016 19:59

T52o61m30á33š 32T32a10t64í54č20e81k 5440632430558

Pomáhat lidem. :-DD

+1/−1
22.4.2016 1:21

T49o62m51á76š 91T84a95t85í93č20e10k 5370512420368

Maminko, tatínek mě pořád nutí, abych dodělal medicinu, ale mě to vůbec nebaví. - Nic si z toho nedělej, to už prošprtáš a pak budeš za vodou. Jestl někoho vyléčíš, zmzačíš nebo zabiješ, na to se tě nikdo ptát nebude, neboj. Prachy budou stejný, tatínek má recht.

+1/−1
22.4.2016 1:32
Foto

G47e55o68r25g61i40s 69F27a96s27u27l82i62s 1776433253

Souhlas, ale oni ho ještě nezavírají. To jen policajti ho obvinili což u naší policie nic neznamená. Od toho zavření je až ten soud a ja mu věřím, že to rozsoudí spravedlivě.

0/0
21.4.2016 19:48
Foto

G45e42o30r89g91i16s 63F52a25s55u74l35i23s 1326933573

To měla být reakce Františkovi Bezděkovi.

0/0
21.4.2016 19:52

V31i28e72r35o75s47l80a24v78a 44H54a59n74á12k43o18v59á 4937635931313

1. května 2014 zemřela krátce po porodu v Jesenické nemocnici moje dcera. Znalecké posudky jsem byla schopna číst pouze jednou. Nikomu nepřeji tu konfrontaci s vědomím, že moje dítě mohlo žít. Pokud nemá nemocnice dostatek lékařů tak se má zavřít a lékaři se přesunout do větších a vybavenějších nemocnic. Raději si zajedu do vzdálenější. Ale věřte, vždy je to o lidech. Jsou lékaři a "takylékaři".Necháme rozhodnout soud.

+8/0
21.4.2016 16:30

P52e43t41r91a 26H10e16l65i44k14a73r32o68v61a 9438154187494

Když tady byl nedávno případ porodní asistentky Konigsmarkové a domácího porodu, tak všichni psali, jak zabily děcko a s matkou by měly být nejspíš zavřené. Když zemře žena v porodnici, tak najednou se u porodů prý umírá odjakživa a chudák doktor, ještě ho budou popotahovat. Zvláštní dvojí metr.

+13/−6
21.4.2016 14:46

D96a61n15i20e57l60a 14U76r23b21a65n74o29v67á 2104360775846

souhlasím, lidé kvůli domácím porodům zbytečně hysterčí a nejraději by je kamenovali....já jerjich zastáncem nejsem ale myslím si že má jednak každý právo volby a druhak jsem četla studie u USA kde jsou už častější a bylo tam porovnání ryzikovosti vůči porodu v nemocnici na základě dlouhodobých statistitk a rozdíl byl v řádu promile tedy v podstatě máte % stejnou šanci že se porod náhle zkomplikuje a dítě nebo matka zemře díky tomu že tam nebyl dokror a nebo vinou pochybení lékaře. Také se nikdo nepozastavuje nad tím že je né zas tak malé % císařských řezů děláno zbytečně. Někdy si o něj dokonce řeknou i samy matky, protože nechtějí zažívat porodní bolesti a přijde jim pro ně pohodlnější jít na císaře (což vzhledem k rizikům a hlavně k rekonvalescenci fakt nechápu)

+6/0
21.4.2016 15:16

J40a43n58a 47N74ě58m44e39č79k36o15v49á 3103134511536

Chápu správně, že primář zvážil výsledky, byly OK, tak odešel...

Následně se stav nečekaně zhoršil, JINÍ doktoři operovali a pacientka "nakonec" zemřela.

Marně v tom hledám přímou vinu toho primáře. Odkdy se žaluje doktor, který odejde ze služby, za to, co se stane po jeho odchodu...? Z toho nic, co je v článku, mi tahle logika nějak úplně uniká... 8-o

+1/−4
21.4.2016 14:38

T65o42m26á41š 84K79o87c48o86u93r98e68k 3841154320426

Odkdy se žaluje doktor, který odejde ze služby, za to, co se stane po jeho odchodu?

Pokud je příčinná souvislost s předchozím výkonem jeho práce, pak toto možné je (např. jeden lékař přijme pacienta s neurčitými bolestmi břicha, jeho stav se zhoršuje a on nenaordinuje infuze a kontrolní laboratorní odběry a kontrolní ultrazvuk břicha, odejde domů a svízelné řešení je na tom, který právě přišel do práce a musí řešit to, co mělo být uděláno, ale uděláno nebylo).

V tomto případě (přes minimum validních informací - vycházejme tedy z toho, že co je napsané v článku, je pravda) se naopak jeví snaha o pravidelnou a pečlivou pooperační monitoraci se zvažováním všech plusů a minusů (druhá anestezie v krátké době, fragilní terén měkkých tkání po předchozí operaci, vyčerpaný organismus pacientky apod.). Tato rozhodnutí platí mezi nejtěžší, neexistují na to jasná předepsaná doporučení, a tato rozhodnutí jsou primárně vedena prospěchem pro pacienta, nikoliv proti němu.

+3/0
21.4.2016 15:18

P82e58t73r 73M89u59d85r56o75c27h 9801767702721

Zeny u porodu umiraly vzdycky. To, ze se v moderni dobe podarilo snizit jejich umrtnost na takovou miru, ze umrti pri porodu je udalost, o ktere se mluvi, nikoli normal, je velkym vydobytkem dneska. Toho bychom si meli vazit. A mit to na pameti a ne za kazde umrti hned obvinovat lekare. Zeny, ktere dnes rodi cisarem z medicinskych duvodu (ne proto, ze se boji), by v minulych dobach nejmene z poloviny takovych pripadu neprezily (nebo neprezilo jejich dite).

Na druhou stranu, pokud doslo k nejakemu zanedbani, tak by za to nekdo odpovedny byt mel, o tom zadna.

+12/−1
21.4.2016 14:35

J21a62n33a 74N12ě66m20e46č98k60o55v20á 3593794581756

Ono mimo jiné čert ví, co tomu císaři předcházelo...

Skoro si říkám, že o tomhle informovat stylem "umřela, ale víc vám neřekneme" je teda hodně nešťastné. :-/

+3/0
21.4.2016 14:42

L54u74m14i72r 66N50o38v76a62k 8161553686658

jaká shoda okolností? v nemocnici snad paní byla proto, aby byla pod dohledem lékařů, ne? jestli tam lékaři nebyli, pak je to chyba nemocnice a ne shoda okolností proboha... "sice byla v nemocnici, ale zrovna tam nebyli lékaři, je to shoda okolností" no pojď mi hop jako...

+3/−2
21.4.2016 14:09

M67a98t20ě76j 23Š82p45i45r20y13t 9644325460594

Nechtěl bych dělat doktora - je to stresující práce, musíte jí podřídit soukromej život, ve srovnání s cizinou mizernej plat, celoživotní studium a navíc jednou nohou v kriminále. Nedivím se, že máme málo doktorů.

+17/−8
21.4.2016 13:39

J22a28n 79P98a16v97e98l 8723162718976

Stresující práci má většina z nás, zasahuje nám do soukromého života, plat máme také ve srovnání se západní Evropou nízký, silně pochybují, že se většina lékařů celoživotně vzdělává (bohužel) a s tou jednou nohou v kriminále bych to neviděl tak horké.

+6/−3
21.4.2016 15:04

M16a69t33ě55j 21Š94p21i50r79y41t 9604445420454

Stresující způsobem, že když uděláte chybu, tak někdo zemře?

+1/−3
21.4.2016 17:53

L95u22c40i44e 70J49i50ř29í90k25o58v82á 4169493702653

Může být. Například já jsem obyčejná obchodní zástupkyně. Pokud udělám chybu, tak mohu zemřít já i jiní. Není to jen o lékařích...

+1/−2
21.4.2016 22:55
Foto

V93í92t 48U78l17r22y22c89h 2972175533803

Co jste prodavala, kdyz muzete zemrit Vy nebo jini? Srovnani s lekari mi lehce pokulhava...

+1/−2
22.4.2016 16:47

L66u27c61i83e 47J63i19ř84í68k38o44v32á 4579853772173

Obchodní zástupce nestojí za pultem, jeho kancelář je osobní vůz.... Kritika bez informací je také velmi nebezpečná, pozor na to....

0/0
24.4.2016 7:51

T95o38m88á70š 78T23a46t67í95č62e38k 5830102500458

S tím kriminálem bych nepřeháněl. Je x povolání, kde je člověk zodpovědný za život. A když selže, jde sedět. Bůh v bílým nikdy.

+1/−1
22.4.2016 1:55
Foto

L62e95n68k62a 72C63h73y44l52í40k85o96v65á 3572268316

Tak zrovna názor pana doktora Čepického bych vážně nebrala. Sám měl před lety problém, když ho zažalovala jeho bývalá pacientka za zanedbání péče. Bohužel nevím, jak celý spor dopadl.

+3/−1
21.4.2016 13:32

J31a44k14u92b 69B27r81i11n52e80r 6927872832341

nevíte, ale píšete, že? ubohé..

+8/−4
21.4.2016 14:28
Foto

L35e84n28k91a 81C35h87y32l14í52k32o92v46á 3402928266

Proč ubohé. Četla jsem o této události na diskusním fóru k HPV (potažmo k problémům s děložním čípkem), kam tato pacientka napsala. Nemám důvod tomu nevěřit. Bohužel již nedala vědět, jak její spor s lékařem dopadl. Jinak svůj příběh zveřejnila i jinde. Možná se Vám ten web taky nebude zamlouvat, ale je to tam.

http://www.emimino.cz/diskuse/zanedbani-zdravotni-pece-9689/

0/0
21.4.2016 19:30

T80o19m78á41š 17K49o94c56o75u44r23e66k 3201914700856

MUDr. PhDr. Pavel Čepický, CSc. je soudní znalec v oboru gynekologie a porodnictví, asi proto je jeho názor brán vážně.

Stran žaloby z minulosti toto právo má při pocitu zanedbání péče ze strany lékaře každý pacient, i to je jeden z výdobytků demokracie, ale přece neplatí rovnice podaná žaloba = jasný viník (a je jedno, jestli je to doktor nebo kdokoliv jiný).

+2/−1
21.4.2016 15:07

M60a27r14t10i77n 72S75l89e42z97á39č60e70k 6759803508185

Je vtipné, že se u soudu probírá nepřítomnost kvalifikovaných lékařů, když naše zdravotnictví je v takovém stavu, že těch opravdu dobrých lékařů je málo. A i ti snad musí někdy odpočívat a nemůžou jet v kuse nonstop. A bude ještě hůř.

+7/−5
21.4.2016 13:30

F35r10a82n18t51i27š85e88k 70V26á46c22l30a22v22í81č45e42k 4295353911484

Chudák ženská ... Rv V

+6/0
21.4.2016 13:23

O17n43d88ř97e18j 19Š44r85u98b63a71ř 1585831915876

spis manzel a dite. :-P

+2/−1
21.4.2016 13:33

F77r18a98n28t21i16š56e39k 76B22e84z26d78ě34k 2438600257

Rozumím občansko-právnímu sporu, rozumím, že když to zdrbali, mají pozůstalí dostat odškodné. Ale prokristapána, proč se tady každý zdravotník musí hned zavírat do kriminálu? To jako má někdo pocit, že tu ženu někdo připravil o život úmyslně?

+17/−3
21.4.2016 13:22

P25a86v91l49a 28K53v18a75p54i83l26o82v49á 7719388294937

Hlavně už z toho minima co je v článku je naprosto jasné, že nemohlo jít o nedbalost, ale maximálně o špatné posouzení situace.Chápe státní zástupkyně, že lidský život a zdraví fakt nefunguje podle tabulek a lékař není bůh?

+13/−4
21.4.2016 13:27

P66e33t29r 17T80l41o59u14k21a85l 7334925652615

On nikdo nepopírá, že pacienti umírají, prostě se to stane. Tady jde o pousouzení toho zda někdo něco nezanedbal.

+4/0
21.4.2016 13:35

K64a12r56e43l 95F98u47k58s64a 3894520650323

V těchto případech by se mělo velmi zvažovat a prosívat to před podáním obžaloby... ne až u soudu

0/−1
21.4.2016 13:54

T39o55m37á50š 56T96a83t66í19č40e17k 5430552410448

Soud je ta jediná miniaturní možnost, jak se dobrat stavu, kdy bůh v bílém nepodvádí.

0/0
22.4.2016 2:04

J17a66r84d82a 88C32h61o79v91a37n42e29c 6551185683399

Nedbalost vědomá je, když pachatel ví, že svým jednáním (opomenutím) může způsobit ohrožení zájmu chráněného zákonem, ale bez dostatečných důvodů spolehá na to, že se tak nestane.

Nedbalost nevědomá je, když pachatel neví, že svým jednáním (opomenutím) může způsobit ohrožení zájmu chráněného zákonem, ale vědět to MĚL a MOHL (tedy jde o faktickou možnost vědět a současně právní povinnost vědět).

Tento případ, aspoň podle disponibilních informací, vypadá na nedbalost vědomou.

+3/−5
21.4.2016 13:40

B64a24r19b30o57r83a 45S75v95o80b93o54d71o49v10á 6492677138510

Jenze ten doktor asi jeste na druhou stranu musel zvazovat riziko operace s nezkusenym nebo unavenym doktorem a mozna mu vyslo ze riziko ze se neco stane je mensi... Nedbalost by to byla kdyby tu napr nebyla tato rizika. Ale tady si myslim ze u pripadu kdy to neni jasne je lepsi kdyz to posoudi soud (to k panu Fuksovi).

+4/0
21.4.2016 14:12

O96n14d69ř76e98j 77S75t44a22r24o76c38h 5580503112524

Vědomou? Jak přesně?

Primář udělal řadu testů, všechny byly v pořádku. Proto se rozhodl jít domů, odpočívat po práci tak, jak chodí domů všichni, kterým skončila pracovní doba.

Zničehonic se stav pacientky prudce zhoršil a nemocnice ji tedy operovala. Pacientka stejně zemřela a ještě se ani nepřišlo na to, co bylo důvodem.

Kde vidíte úmyslné zanedbání primáře?

+1/−1
21.4.2016 14:48

J28a46r21d86a 33C31h18o85v17a38n16e18c 6521375913619

Úmysl není nedbalost. Těžko diskutovat s někým, kdo se neorientuje v základních pojmech.

0/0
21.4.2016 16:06
Foto

G52e66o71r34g94i47s 19F51a80s48u32l61i28s 1526443143

Jednalo se o nedbalost nevědomou. Alespoň podle mých disponibilních informací.

0/0
21.4.2016 19:44

M69o95n80i13k55a 25H28a74b94a82n68o70v71a 7678903847316

Dovolím si oponovat, kdyby to bylo "naprosto jasné", tak se to nedostane až soudu (neprojde přes policii a v následném kroku přes státní zastupitelství). Souhlasím s tím, že lékař není bůh ani robot a lidské tělo nefuguje na zapískání. Nastevení zdravé míry odpovědnosti za svěřené lidské životy a klidu na práci (nebýt každým zákrokem jednou nohou v kriminálu) je důležité. Máme v rodině lékaře a odmítám jejich lacinou kriminalizaci, ale z novinového článku a jako laik tento případ nedokáži posoudit. Existují situace, kdy lékař opomíjí nějakou skutečnost přes silné naléhání pacienta nebo jeho rodiny a pak tu máme mrtvého člověka a velké otazníky nad postupem zdravotního personálu. Řekla bych že zavedená soudní praxe je spíše na straně lékařů (ať už z hlediska toho, že posudky vypracovávají také lékaři a je tam určitá míra koleagility) a právě z hlediska toho, že tělo nefunguje podle tabulek a tak je i v případě pro silně negativní posudek žalující stran,y prostor pro rozmělňující posudek strany druhé.

+4/−2
21.4.2016 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.