Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

Mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vyjel motorový vlak naposledy v prosinci 2010. Správa železniční dopravní cesty chce opuštěnou železnici prodat, krajští politici to ale odmítli a žádají obnovení provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e85t68r 86P50r57o69v16a66z56n53i86k 3763678616373

Tak nějak bych si dovedl představit vlak Přelouč - Heřmanův Městec - Chrudim - Hlinsko - HB jako alternativu ke spojení přes Pardubice, obsluhovat ty vesnické zastávky mimo civilizaci mi přijde zbytečné

0/0
5.4.2016 20:02

A89l33e31n75a 93D45o81s71t96á53l24o73v15á 9589651264

Rušeníí tratě je vždycky špatné.Dopravní obslužnost území je prvním předpokladem pro jeho rozvoj a přiměřené využití v dalších aspektech a to včetně sociodemografických.Dopravní obslužnost území ssebou vždycky přinese další rozvoj a nikdy není neexistence rozvinutého území důvodem k rušení dopravní obslužnosti,.Spíše to je naopak.Nejprve dopravní obslužnost a paK se území může rozvíjet.Přimluvím se u AČR:

+5/0
4.4.2016 15:44

J30a41n 11Š31v72a71d17l52e24n54k72a 9814609280

Kdysi jsem tím motorákem jezdíval, ale spíš proto, že o víkendu nejezdily autobusy. Bohužel je ta trať opravdu hodně vinutá, oproti rychlejšímu autobusu. Nádraží Chrudim-město je dost odlehlé, nádraží Heřmanův Městec také. Jednu dobu jezdily motoráky z chrudimského hlavního nádraží, ale to znamenalo dojet na město, zde změnit směr, poté obkroužit Transportu, Markovice (zde jsem se vždycky ptal, proč není zastávka), vyseknout více než půlkruh okolo Bylan a následně pokračovat na Rozhovice a z Klešic zase velkým obloukem do Heřmanova Městce. A z městeckého nádraží to bylo dobrých čtvrt hodiny tam, kam jsem se potřeboval pěšky dostat, zatímco z náměstí, kde stavějí autobusy, pět minut. Vlastně se příliš nedivím, že tím lidi přestali jezdit, i když já osobně mám vlaky rád. Věřím, že pokud by se překopaly spoje a zase by jezdilo mezi Chrudimí a Městcem míň autobusů, lidi by to k tomu, jezdit motorákem, donutilo, ale otázka je, zda se to vyplatí, zda to má jiný smysl než potěšit pár nostalgiků.

0/0
5.4.2016 0:43

P27e26t49r 41N43e74c66h39a95n17i13c95k89ý 7963436948100

Víte, ono jde o to, že zrušení tratě je celkem nevratná věc, navíc železnice utváří síť, zatímco autobusy jsou jakési náhodné jízdy po kraji. Úředník často zničí železnici vymyšlenými úsporami a nesmyslným jízdním řádem a pak, řekne, že trať nemá smysl. Nikdy se nikdo nezamyslí, co udělat, aby trať smysl měla. A pokud opravdu selžou všechny rozumné možnosti zlepšení, tak PLNĚ nahradit autobusem. Ale opravdu tak, aby tarifně i návaznostmi to byl "vlak na silnici", tedy aby byly zachovány návaznosti, aby bylo možné koupit jízdenku na druhý konec republiky včetně zachování všech původních železničních slev a stejně tak zachovat stejný rozsah dopravy. Ne, že se 6 párú denně nahradí 4 páry autobusů v pracovní dny a 1 párem o víkendu.

+3/0
5.4.2016 10:01

J18i90ř37í 65H45o65v40o63r27k26a 8777616492725

Ještě, když se po trati jezdilo, jel jsem "špičkovým" spojem z Chrudimi do Heřmanova Městce. Ve vlaku nás bylo 5 (slovy pět). Souběžně jdoucí bus měl těch cestujících přes 30 (slovy třicet). Ukončení provozu jsem proto chápal.

Soudruh Dušek asi vzpomíná na časy, než byly zkonstruovány autobusy a vlaky byly jediným rychlejším dopravním prostředkem. Od té doby se mnohé změnilo...

0/0
5.4.2016 10:45
Foto

M10i21l77o35s96l33a73v 25Z89í59t89k44a 8930274767810

Scénář klasický - zanedbaná údržba, nepřípoje, omezování spojů..... spirála, která vede k odlivu cestujících a jejich přechodu především do aut, se všemi důsledky ve městech - nedostatek parkovacích míst, zacpané ulice a popojíždějící kolony, smrad....

+10/0
4.4.2016 14:08

V19i19k28t53o63r 89N32á62r81o59ž19n76ý 3259582878

Na druhou stranu , koho chcete přepravovat , když trať vede liduprázdným územím..

+1/0
4.4.2016 16:47

P56e43t13r 83K21o70r46b71e36l 9926107770752

Jednak nevede a jednak spojuje bývalé okresní město s patřičnými úřady, školami, nemocnicí apod. s jedním z měst onoho okresu.

+1/0
4.4.2016 17:58

V10i71k23t86o45r 16N68á42r94o19ž19n87ý 3259532468

Kdyby vedla přímo do žst. Chrudim , jak bylo dříve plánováno ...pak by se možná o tom uvažovat dalo. Ale jinak je to bezpředmětné..apropo , vím jak miliony na obnovu této trati utratit smysluplněji...

0/0
4.4.2016 18:42

P24e95t98r 40K70o22r87b59e23l 9916697480712

Jenže ono je to plánováno opět. Předmětná trať má být do chrudimského hl. n. svedena v případě výstavby Ostřešanské spojky. Tzn., že by vlaky obsluhovali i zastávku u průmyslové zóny. Ale to už jsem tu psal.

0/0
4.4.2016 19:08

J27a70n 89Š54v85a80d87l95e89n79k52a 9284449600

Ty motoráky byly nahraženy spíše autobusy, spoje nebyly zrušeny bez náhrady.

0/0
5.4.2016 0:44

P34e92t95r 95K27o98r56b39e92l 9686167630222

Prodej té trati by stejně neprošel kvůli AČR, která má v Kostelci zásobníky leteckého paliva a dotyčná trať slouží jako záložní. Pokud vím, tak výluka byla zavedena kvůli geometrii kolejí na několika přejezdech, takže její stav zřejmě katastrofální není. Její konkurenceschopnost se může zvýšit jejím plánovaným zapojením do Ostřešanské spojky tzn. přímého zaústění do chrudimského hlavního nádraží a tím pádem i napojení na zastávku u chrudimské průmyslové zóny. Pomohl by i rozumně postavený jízdní řád což je ale na mnoha lokálkách dnes utopie. Sídla na jejích koncích nejsou malá. Ta trať určitý potenciál má, takže bych s rušením nespěchal.

+7/0
4.4.2016 12:51

T22o98m93á74š 66L95u85d77v47í28k 5430388713586

Mám zato, že zásobníky v Kostelci patří SSHR, ale přít se nebudu. Každopádně trať je provozuschopná a jediný problém je právě v tom, že na ní kraj neobjednal dopravu.

0/0
4.4.2016 13:48

P28e16t28r 87K52o76r37b34e30l 9956737310712

Také to nevím přesně, ale pravdou je, že odtud jezdí třeba vlaky na letiště do Čáslavi.

Objednání dopravy: Aby to ale nebylo jako na trati HM - Prachovice, kde jezdí s velkou slávou dva vlaky denně, ale z odpolední směny v přeloučském Kiekertu se do Prachovic nedostanete.

0/0
4.4.2016 14:00

D98a87v76i31d 48H32a68m75b96á94l15e84k 4322570810854

Potom by to chtělo napsat na kraj e-mail. Vím, že zrovna v Přelouči se hýbalo s nějakými osobáky právě kvůli tomu, že z nějaké větší fabriky to lidi nestíhali.

0/0
4.4.2016 14:41

P74e61t66r 54K50o38r32b74e79l 9636857830862

Mmj. to byl osobák z denní směny. Jeden grafikon měl prodloužený pobyt, aby to pracující stíhali, a druhý grafikon na to nějaký ouřada zapomněl. Takže se pobyt musel prodloužit znovu.

0/0
4.4.2016 14:51

P78e96t11r 45Z33i86t89k70o 1963933155125

Trať že je provozuschopná????? Stačí se projít třeba od přejezdu mezi Markovicemi a Bylany směrem k mostku. Většina pražců totálně shnilých, že se nechají šrouby vytáhnout i rukou (pokud tam ještě vůbec jsou), mostek taky v dezolátním stavu.

0/0
4.4.2016 15:34

V82i30k21t23o13r 30N28á54r48o54ž43n16ý 3759312698

Takových tratí je ...a běžně se po nich jezdí:-)

+1/0
4.4.2016 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.