Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

Mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vyjel motorový vlak naposledy v prosinci 2010. Správa železniční dopravní cesty chce opuštěnou železnici prodat, krajští politici to ale odmítli a žádají obnovení provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e23t10r 64P56r66o19v13a85z17n32i53k 3523928856833

Tak nějak bych si dovedl představit vlak Přelouč - Heřmanův Městec - Chrudim - Hlinsko - HB jako alternativu ke spojení přes Pardubice, obsluhovat ty vesnické zastávky mimo civilizaci mi přijde zbytečné

0/0
5.4.2016 20:02

A83l68e44n38a 69D95o71s91t57á44l93o53v24á 9609781394

Rušeníí tratě je vždycky špatné.Dopravní obslužnost území je prvním předpokladem pro jeho rozvoj a přiměřené využití v dalších aspektech a to včetně sociodemografických.Dopravní obslužnost území ssebou vždycky přinese další rozvoj a nikdy není neexistence rozvinutého území důvodem k rušení dopravní obslužnosti,.Spíše to je naopak.Nejprve dopravní obslužnost a paK se území může rozvíjet.Přimluvím se u AČR:

+5/0
4.4.2016 15:44

J83a88n 62Š96v50a47d69l48e44n67k18a 9784449720

Kdysi jsem tím motorákem jezdíval, ale spíš proto, že o víkendu nejezdily autobusy. Bohužel je ta trať opravdu hodně vinutá, oproti rychlejšímu autobusu. Nádraží Chrudim-město je dost odlehlé, nádraží Heřmanův Městec také. Jednu dobu jezdily motoráky z chrudimského hlavního nádraží, ale to znamenalo dojet na město, zde změnit směr, poté obkroužit Transportu, Markovice (zde jsem se vždycky ptal, proč není zastávka), vyseknout více než půlkruh okolo Bylan a následně pokračovat na Rozhovice a z Klešic zase velkým obloukem do Heřmanova Městce. A z městeckého nádraží to bylo dobrých čtvrt hodiny tam, kam jsem se potřeboval pěšky dostat, zatímco z náměstí, kde stavějí autobusy, pět minut. Vlastně se příliš nedivím, že tím lidi přestali jezdit, i když já osobně mám vlaky rád. Věřím, že pokud by se překopaly spoje a zase by jezdilo mezi Chrudimí a Městcem míň autobusů, lidi by to k tomu, jezdit motorákem, donutilo, ale otázka je, zda se to vyplatí, zda to má jiný smysl než potěšit pár nostalgiků.

0/0
5.4.2016 0:43

P81e47t52r 23N47e55c15h80a79n29i27c37k71ý 7973316248580

Víte, ono jde o to, že zrušení tratě je celkem nevratná věc, navíc železnice utváří síť, zatímco autobusy jsou jakési náhodné jízdy po kraji. Úředník často zničí železnici vymyšlenými úsporami a nesmyslným jízdním řádem a pak, řekne, že trať nemá smysl. Nikdy se nikdo nezamyslí, co udělat, aby trať smysl měla. A pokud opravdu selžou všechny rozumné možnosti zlepšení, tak PLNĚ nahradit autobusem. Ale opravdu tak, aby tarifně i návaznostmi to byl "vlak na silnici", tedy aby byly zachovány návaznosti, aby bylo možné koupit jízdenku na druhý konec republiky včetně zachování všech původních železničních slev a stejně tak zachovat stejný rozsah dopravy. Ne, že se 6 párú denně nahradí 4 páry autobusů v pracovní dny a 1 párem o víkendu.

+3/0
5.4.2016 10:01

J70i56ř52í 23H67o14v33o85r43k31a 8737886342385

Ještě, když se po trati jezdilo, jel jsem "špičkovým" spojem z Chrudimi do Heřmanova Městce. Ve vlaku nás bylo 5 (slovy pět). Souběžně jdoucí bus měl těch cestujících přes 30 (slovy třicet). Ukončení provozu jsem proto chápal.

Soudruh Dušek asi vzpomíná na časy, než byly zkonstruovány autobusy a vlaky byly jediným rychlejším dopravním prostředkem. Od té doby se mnohé změnilo...

0/0
5.4.2016 10:45
Foto

M63i23l22o70s22l16a71v 47Z40í82t78k18a 8810774337190

Scénář klasický - zanedbaná údržba, nepřípoje, omezování spojů..... spirála, která vede k odlivu cestujících a jejich přechodu především do aut, se všemi důsledky ve městech - nedostatek parkovacích míst, zacpané ulice a popojíždějící kolony, smrad....

+10/0
4.4.2016 14:08

V97i50k22t53o58r 17N87á29r67o78ž48n88ý 3619222838

Na druhou stranu , koho chcete přepravovat , když trať vede liduprázdným územím..

+1/0
4.4.2016 16:47

P17e89t93r 87K73o57r84b60e11l 9526987190222

Jednak nevede a jednak spojuje bývalé okresní město s patřičnými úřady, školami, nemocnicí apod. s jedním z měst onoho okresu.

+1/0
4.4.2016 17:58

V39i88k95t50o18r 20N21á74r48o21ž84n14ý 3169342508

Kdyby vedla přímo do žst. Chrudim , jak bylo dříve plánováno ...pak by se možná o tom uvažovat dalo. Ale jinak je to bezpředmětné..apropo , vím jak miliony na obnovu této trati utratit smysluplněji...

0/0
4.4.2016 18:42

P53e37t33r 57K78o70r94b10e91l 9826447450492

Jenže ono je to plánováno opět. Předmětná trať má být do chrudimského hl. n. svedena v případě výstavby Ostřešanské spojky. Tzn., že by vlaky obsluhovali i zastávku u průmyslové zóny. Ale to už jsem tu psal.

0/0
4.4.2016 19:08

J64a61n 51Š15v18a77d17l38e88n51k48a 9524129710

Ty motoráky byly nahraženy spíše autobusy, spoje nebyly zrušeny bez náhrady.

0/0
5.4.2016 0:44

P41e51t81r 13K69o51r59b19e56l 9256747600432

Prodej té trati by stejně neprošel kvůli AČR, která má v Kostelci zásobníky leteckého paliva a dotyčná trať slouží jako záložní. Pokud vím, tak výluka byla zavedena kvůli geometrii kolejí na několika přejezdech, takže její stav zřejmě katastrofální není. Její konkurenceschopnost se může zvýšit jejím plánovaným zapojením do Ostřešanské spojky tzn. přímého zaústění do chrudimského hlavního nádraží a tím pádem i napojení na zastávku u chrudimské průmyslové zóny. Pomohl by i rozumně postavený jízdní řád což je ale na mnoha lokálkách dnes utopie. Sídla na jejích koncích nejsou malá. Ta trať určitý potenciál má, takže bych s rušením nespěchal.

+7/0
4.4.2016 12:51

T68o93m94á58š 34L75u75d35v83í58k 5420978963556

Mám zato, že zásobníky v Kostelci patří SSHR, ale přít se nebudu. Každopádně trať je provozuschopná a jediný problém je právě v tom, že na ní kraj neobjednal dopravu.

0/0
4.4.2016 13:48

P43e25t47r 80K18o35r67b32e68l 9496107400742

Také to nevím přesně, ale pravdou je, že odtud jezdí třeba vlaky na letiště do Čáslavi.

Objednání dopravy: Aby to ale nebylo jako na trati HM - Prachovice, kde jezdí s velkou slávou dva vlaky denně, ale z odpolední směny v přeloučském Kiekertu se do Prachovic nedostanete.

0/0
4.4.2016 14:00

D96a14v52i94d 88H42a27m73b68á94l56e89k 4282360950154

Potom by to chtělo napsat na kraj e-mail. Vím, že zrovna v Přelouči se hýbalo s nějakými osobáky právě kvůli tomu, že z nějaké větší fabriky to lidi nestíhali.

0/0
4.4.2016 14:41

P66e32t70r 70K53o14r74b40e77l 9926527170102

Mmj. to byl osobák z denní směny. Jeden grafikon měl prodloužený pobyt, aby to pracující stíhali, a druhý grafikon na to nějaký ouřada zapomněl. Takže se pobyt musel prodloužit znovu.

0/0
4.4.2016 14:51

P70e35t18r 33Z44i10t37k78o 1163463185635

Trať že je provozuschopná????? Stačí se projít třeba od přejezdu mezi Markovicemi a Bylany směrem k mostku. Většina pražců totálně shnilých, že se nechají šrouby vytáhnout i rukou (pokud tam ještě vůbec jsou), mostek taky v dezolátním stavu.

0/0
4.4.2016 15:34

V38i69k55t52o34r 27N16á41r36o62ž82n76ý 3689142528

Takových tratí je ...a běžně se po nich jezdí:-)

+1/0
4.4.2016 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.