Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

Mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vyjel motorový vlak naposledy v prosinci 2010. Správa železniční dopravní cesty chce opuštěnou železnici prodat, krajští politici to ale odmítli a žádají obnovení provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e79t52r 16P15r44o82v38a37z83n70i28k 3233678686363

Tak nějak bych si dovedl představit vlak Přelouč - Heřmanův Městec - Chrudim - Hlinsko - HB jako alternativu ke spojení přes Pardubice, obsluhovat ty vesnické zastávky mimo civilizaci mi přijde zbytečné

0/0
5.4.2016 20:02

A82l20e79n10a 75D54o45s12t70á93l92o11v90á 9439861854

Rušeníí tratě je vždycky špatné.Dopravní obslužnost území je prvním předpokladem pro jeho rozvoj a přiměřené využití v dalších aspektech a to včetně sociodemografických.Dopravní obslužnost území ssebou vždycky přinese další rozvoj a nikdy není neexistence rozvinutého území důvodem k rušení dopravní obslužnosti,.Spíše to je naopak.Nejprve dopravní obslužnost a paK se území může rozvíjet.Přimluvím se u AČR:

+5/0
4.4.2016 15:44

J82a50n 92Š14v93a58d12l14e67n90k95a 9904409670

Kdysi jsem tím motorákem jezdíval, ale spíš proto, že o víkendu nejezdily autobusy. Bohužel je ta trať opravdu hodně vinutá, oproti rychlejšímu autobusu. Nádraží Chrudim-město je dost odlehlé, nádraží Heřmanův Městec také. Jednu dobu jezdily motoráky z chrudimského hlavního nádraží, ale to znamenalo dojet na město, zde změnit směr, poté obkroužit Transportu, Markovice (zde jsem se vždycky ptal, proč není zastávka), vyseknout více než půlkruh okolo Bylan a následně pokračovat na Rozhovice a z Klešic zase velkým obloukem do Heřmanova Městce. A z městeckého nádraží to bylo dobrých čtvrt hodiny tam, kam jsem se potřeboval pěšky dostat, zatímco z náměstí, kde stavějí autobusy, pět minut. Vlastně se příliš nedivím, že tím lidi přestali jezdit, i když já osobně mám vlaky rád. Věřím, že pokud by se překopaly spoje a zase by jezdilo mezi Chrudimí a Městcem míň autobusů, lidi by to k tomu, jezdit motorákem, donutilo, ale otázka je, zda se to vyplatí, zda to má jiný smysl než potěšit pár nostalgiků.

0/0
5.4.2016 0:43

P83e10t32r 78N57e92c55h66a70n40i44c49k44ý 7203506818460

Víte, ono jde o to, že zrušení tratě je celkem nevratná věc, navíc železnice utváří síť, zatímco autobusy jsou jakési náhodné jízdy po kraji. Úředník často zničí železnici vymyšlenými úsporami a nesmyslným jízdním řádem a pak, řekne, že trať nemá smysl. Nikdy se nikdo nezamyslí, co udělat, aby trať smysl měla. A pokud opravdu selžou všechny rozumné možnosti zlepšení, tak PLNĚ nahradit autobusem. Ale opravdu tak, aby tarifně i návaznostmi to byl "vlak na silnici", tedy aby byly zachovány návaznosti, aby bylo možné koupit jízdenku na druhý konec republiky včetně zachování všech původních železničních slev a stejně tak zachovat stejný rozsah dopravy. Ne, že se 6 párú denně nahradí 4 páry autobusů v pracovní dny a 1 párem o víkendu.

+3/0
5.4.2016 10:01

J92i96ř84í 45H71o74v63o42r34k18a 8757426842575

Ještě, když se po trati jezdilo, jel jsem "špičkovým" spojem z Chrudimi do Heřmanova Městce. Ve vlaku nás bylo 5 (slovy pět). Souběžně jdoucí bus měl těch cestujících přes 30 (slovy třicet). Ukončení provozu jsem proto chápal.

Soudruh Dušek asi vzpomíná na časy, než byly zkonstruovány autobusy a vlaky byly jediným rychlejším dopravním prostředkem. Od té doby se mnohé změnilo...

0/0
5.4.2016 10:45
Foto

M70i13l20o92s77l22a85v 93Z39í26t79k61a 8690534237910

Scénář klasický - zanedbaná údržba, nepřípoje, omezování spojů..... spirála, která vede k odlivu cestujících a jejich přechodu především do aut, se všemi důsledky ve městech - nedostatek parkovacích míst, zacpané ulice a popojíždějící kolony, smrad....

+10/0
4.4.2016 14:08

V62i84k53t13o92r 55N32á21r34o67ž46n32ý 3839792338

Na druhou stranu , koho chcete přepravovat , když trať vede liduprázdným územím..

+1/0
4.4.2016 16:47

P85e82t88r 77K41o98r57b13e33l 9166137540282

Jednak nevede a jednak spojuje bývalé okresní město s patřičnými úřady, školami, nemocnicí apod. s jedním z měst onoho okresu.

+1/0
4.4.2016 17:58

V91i22k93t87o21r 26N22á56r40o54ž60n25ý 3799982678

Kdyby vedla přímo do žst. Chrudim , jak bylo dříve plánováno ...pak by se možná o tom uvažovat dalo. Ale jinak je to bezpředmětné..apropo , vím jak miliony na obnovu této trati utratit smysluplněji...

0/0
4.4.2016 18:42

P75e62t19r 58K91o92r78b79e74l 9816917150802

Jenže ono je to plánováno opět. Předmětná trať má být do chrudimského hl. n. svedena v případě výstavby Ostřešanské spojky. Tzn., že by vlaky obsluhovali i zastávku u průmyslové zóny. Ale to už jsem tu psal.

0/0
4.4.2016 19:08

J29a95n 89Š10v13a28d22l73e57n21k67a 9674759550

Ty motoráky byly nahraženy spíše autobusy, spoje nebyly zrušeny bez náhrady.

0/0
5.4.2016 0:44

P37e37t62r 60K10o88r92b57e52l 9936957350982

Prodej té trati by stejně neprošel kvůli AČR, která má v Kostelci zásobníky leteckého paliva a dotyčná trať slouží jako záložní. Pokud vím, tak výluka byla zavedena kvůli geometrii kolejí na několika přejezdech, takže její stav zřejmě katastrofální není. Její konkurenceschopnost se může zvýšit jejím plánovaným zapojením do Ostřešanské spojky tzn. přímého zaústění do chrudimského hlavního nádraží a tím pádem i napojení na zastávku u chrudimské průmyslové zóny. Pomohl by i rozumně postavený jízdní řád což je ale na mnoha lokálkách dnes utopie. Sídla na jejích koncích nejsou malá. Ta trať určitý potenciál má, takže bych s rušením nespěchal.

+7/0
4.4.2016 12:51

T43o24m22á39š 33L16u75d20v57í70k 5240768793556

Mám zato, že zásobníky v Kostelci patří SSHR, ale přít se nebudu. Každopádně trať je provozuschopná a jediný problém je právě v tom, že na ní kraj neobjednal dopravu.

0/0
4.4.2016 13:48

P45e27t51r 50K89o25r46b50e51l 9226307910252

Také to nevím přesně, ale pravdou je, že odtud jezdí třeba vlaky na letiště do Čáslavi.

Objednání dopravy: Aby to ale nebylo jako na trati HM - Prachovice, kde jezdí s velkou slávou dva vlaky denně, ale z odpolední směny v přeloučském Kiekertu se do Prachovic nedostanete.

0/0
4.4.2016 14:00

D87a71v52i95d 14H76a29m77b59á44l81e43k 4602100440794

Potom by to chtělo napsat na kraj e-mail. Vím, že zrovna v Přelouči se hýbalo s nějakými osobáky právě kvůli tomu, že z nějaké větší fabriky to lidi nestíhali.

0/0
4.4.2016 14:41

P66e47t83r 29K43o57r39b11e52l 9156197610912

Mmj. to byl osobák z denní směny. Jeden grafikon měl prodloužený pobyt, aby to pracující stíhali, a druhý grafikon na to nějaký ouřada zapomněl. Takže se pobyt musel prodloužit znovu.

0/0
4.4.2016 14:51

P71e10t18r 41Z90i86t48k14o 1743203985605

Trať že je provozuschopná????? Stačí se projít třeba od přejezdu mezi Markovicemi a Bylany směrem k mostku. Většina pražců totálně shnilých, že se nechají šrouby vytáhnout i rukou (pokud tam ještě vůbec jsou), mostek taky v dezolátním stavu.

0/0
4.4.2016 15:34

V76i85k82t69o16r 39N25á12r70o84ž73n46ý 3729812408

Takových tratí je ...a běžně se po nich jezdí:-)

+1/0
4.4.2016 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.