Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemanův maxikanál zaujal víc Číňany než Východočechy. Ti ho nechtějí

Staleté představy o kanálu propojujícím tři moře a protínající kraj od východu na západ opět oživilo pražské jednání českých a čínských podnikatelů a prezidentů. Miloš Zeman se o stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe zasazuje, ale představitelé obcí na trase vodní dálnice jeho nadšení ani zdaleka nesdílejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o56m 84O43n36d97ř22í82k 7644153611243

...Zemanův maxikanál...

...a já se naivně těšil na článek o Ovčáčkovi...:-P

+3/0
1.4.2016 10:50

K48a88r89e48l 80E92n93d64l49e95r 3973460820415

Ale to není Zemanův kanál. Ten je Baťův. Jenže to se vám nehodí do krámu, co, antizemanovská propagando?

+2/−1
1.4.2016 9:40

J34a84n 18Č72e77k23a23l 7539395224574

Baťův kanál byl jeden z hypotetických projektů, něco jako průplav na Podkarpatskou Rus nebo "zlínocentristická" dálnice napříč územím ČSR. Od té doby uplynulo 80 let, vnitrozemské vodní cesty už dávno nejsou páteří dopravy, proběhl překotný vývoj ostatních druhů dopravy, a všichni krom megalomana Zemana chápou, že jde o obstarožní a zbytečný projekt. Proto označení Zemanův kanál.

+5/−2
1.4.2016 10:26

J19o94s11e61f 15K73o75m96e54n33d10a 3539309504247

Přece nechcete po zemanoidech, aby chápal širší souvislosti. Prokazatelně ubývá vody - a proto je potřeba postavit kanál. To je jejich mimoňská logika.

+2/−1
1.4.2016 11:32

P54e62t52r 20K11o11r95b72e36l 9746907360482

To vůbec neznamená, že Zeman neprosazuje hloupost.

+1/−1
1.4.2016 12:48

O11n93d59r77a 90Z70d97r92a12h43a31l 4315480375181

"Ya 3 kilometry se držte vpravo, exit 'Jang-c’-ťiang'."

+1/0
1.4.2016 9:25

Z40b80y64š66e57k 32Š59v70e43c 8374213604465

Problém dnes je v tom, že většina místní a především dálkové dopravy je po silnici. Proto se staví nové silnice a dálnice.

Železnice nemá co dopravovat a ruší tratě, protže nedokáže být tak pružná a rychlá jako silnice a každý podnik nemá vlastní železniční vlečku.

Do toho postavíme kanál, který bude ještě pomalejší a měně pružný s nutností překládky ke koncovému zákazníkovi. Téměř nikdo nebude mít plavební kanál do podniku.

Pokud to není APRÍL, tak je to drahý špás a podpora betonářů.

+3/−1
1.4.2016 9:23

J68a36n 70Č78e34k74a13l 7949555184814

Bohužel celý Zeman je jeden velký Apríl... :-/

+1/0
1.4.2016 10:26

J31o57s22e20f 40H30u70m73m92e65l 9915706172420

Švec

no a kde asi bude jezdit Zeman na svém nafukovacím člunu, jako prezident má právo na kanál a ne jenom jezdit na rybníce

+3/0
1.4.2016 10:40

P13e88t40r 60K31o65r39b34e39l 9666417640962

S tou železnicí to není úplně pravda. Změnily se přepravní proudy, některé tratě se opravdu ruší, jiné kapacitně nestačí. Ty ovšem nepotřebují kanál, ale zkapacitnění části železniční sítě.

+1/0
1.4.2016 12:51

J56a45r42o61s31l97a43v 19J45a21n28s49a 9717633283948

Povšiměte si: Starosta chce odblokovat pozemky. Na těch on vydělá osobně, na kanálu by profitovala republika. A co je mu do nějaké republiky...

+2/−1
1.4.2016 9:19

J53a96n 28Č37e74k45a43l 7519725894784

A jak by profitovala?

0/0
1.4.2016 10:32

M56a91r90t79i55n 43Š73e34b40e40k 2446925365970

Mně osobně by se třeba kanál líbil velice.

+3/−1
1.4.2016 8:47

J95a90n 70Č89e87k67a46l 7449805414474

A kdo by po něm co vozil? nebo jako postavit megastavbu za x set miliard jen kvůli jachto-turismu?

+1/−1
1.4.2016 10:31

J13a88r60o22s92l68a70v 51J50o50n27á64š 4658834752475

Já myslím, že by po něm plavební společnosti vozili zboží. Ta vodní turistika by byla velmi vyhledávaná nadstavba - stačí se podívat na Baťův kanál..

+1/0
1.4.2016 11:11

J32a86n 59Č59e69k30a40l 7829745524634

To byla samozřejmě řečnická otázka. Abych to tedy řekl přesněji - existuje zboží, které by bylo ekonomičtější vozit po takovém kanálu?

Protože představy o čínském či jiném zboží od Suezu do západní Evropy jsou naprostá utopie, stačí se podívat na mapu - než to propluje skrz Bospor někam do Constanty, tak už je taková loď u Gibraltaru, do toho nutnost času a peněz na překládku na říční lodě, a následné kličkování deseti menších lodí po Dunaji, to už je původní loď dávno v Rotterdamu, rychleji a laciněji...

Důkazem budiž existence kanálu Dunaj-Mohan, který je stavěn na mnohem větší výtlak lodí, a přesto rozhodně není přeplněn nadšenými speditéry z Asie...

0/0
1.4.2016 12:55

J14a52r43o75s59l52a76v 65J82o60n41á70š 4698914522845

Od Kréty do Hamburgu by to případným kanálem bylo 3.500 km.

Přes Gibraltar 5.800 km.

Do Prahy kanálem 3.000 km, přes Gibraltar 6.500 km.

A to se vůbec nebavíme o zkrácení trasy na Balt. Do Štětína ze 6.800 km na 3.400, tedy na polovinu!

Ale ono jde také o obsluhu všech států a měst po trati - Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Česko, Německo, Polsko.

Kanál Dunaj-Odra-Labe by určitě byl ekologickým přínosem. V neposlední řadě i kvůli regulaci povodňových vln, na to se zapomíná.

Ale počkejme si na studii proveditelnosti.

+1/0
1.4.2016 21:07

J79a41n 35Š85v24a50d45l59e83n30k70a 9274729150

Jak souvisí ekologický přínos s regulací povodňových vln? A jak by ty vlny ten kanál vůbec dokázal regulovat?

0/0
4.4.2016 0:01

J28a18n 74Č90e73k87a98l 7109255164604

Prosím, přečtěte si znovu to, co jsem napsal, argumenty jsou tam. Pro zjednodušení - započítejte si do toho tu překládku navíc plus náklady na provoz x desítek menších plavidel namísto pár velkých námořních lodí... Plus kanál Dunaj-Mohan...

0/0
6.4.2016 13:54

L27u67d17v84í49k 98R57a87k 8385231684924

Jak víte, že nezaujal Východočechy, mě se nikdo neptal. Mě třeba zaujal.

+4/0
1.4.2016 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.