Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemanův maxikanál zaujal víc Číňany než Východočechy. Ti ho nechtějí

Staleté představy o kanálu propojujícím tři moře a protínající kraj od východu na západ opět oživilo pražské jednání českých a čínských podnikatelů a prezidentů. Miloš Zeman se o stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe zasazuje, ale představitelé obcí na trase vodní dálnice jeho nadšení ani zdaleka nesdílejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o60m 34O33n65d81ř48í14k 7604553951413

...Zemanův maxikanál...

...a já se naivně těšil na článek o Ovčáčkovi...:-P

+3/0
1.4.2016 10:50

K38a23r97e73l 73E10n15d47l59e43r 3513450270855

Ale to není Zemanův kanál. Ten je Baťův. Jenže to se vám nehodí do krámu, co, antizemanovská propagando?

+2/−1
1.4.2016 9:40

J13a34n 28Č82e43k61a27l 7279345274504

Baťův kanál byl jeden z hypotetických projektů, něco jako průplav na Podkarpatskou Rus nebo "zlínocentristická" dálnice napříč územím ČSR. Od té doby uplynulo 80 let, vnitrozemské vodní cesty už dávno nejsou páteří dopravy, proběhl překotný vývoj ostatních druhů dopravy, a všichni krom megalomana Zemana chápou, že jde o obstarožní a zbytečný projekt. Proto označení Zemanův kanál.

+5/−2
1.4.2016 10:26

J49o66s43e45f 19K83o73m21e83n64d78a 3709749314947

Přece nechcete po zemanoidech, aby chápal širší souvislosti. Prokazatelně ubývá vody - a proto je potřeba postavit kanál. To je jejich mimoňská logika.

+2/−1
1.4.2016 11:32

P82e23t10r 87K19o87r16b78e77l 9236847760222

To vůbec neznamená, že Zeman neprosazuje hloupost.

+1/−1
1.4.2016 12:48

O43n23d20r87a 80Z32d34r42a70h11a50l 4585770335421

"Ya 3 kilometry se držte vpravo, exit 'Jang-c’-ťiang'."

+1/0
1.4.2016 9:25

Z30b33y63š53e60k 47Š78v14e27c 8454183624425

Problém dnes je v tom, že většina místní a především dálkové dopravy je po silnici. Proto se staví nové silnice a dálnice.

Železnice nemá co dopravovat a ruší tratě, protže nedokáže být tak pružná a rychlá jako silnice a každý podnik nemá vlastní železniční vlečku.

Do toho postavíme kanál, který bude ještě pomalejší a měně pružný s nutností překládky ke koncovému zákazníkovi. Téměř nikdo nebude mít plavební kanál do podniku.

Pokud to není APRÍL, tak je to drahý špás a podpora betonářů.

+3/−1
1.4.2016 9:23

J86a65n 32Č33e17k60a77l 7699535894884

Bohužel celý Zeman je jeden velký Apríl... :-/

+1/0
1.4.2016 10:26

J52o95s61e22f 21H58u39m40m63e72l 9585536592410

Švec

no a kde asi bude jezdit Zeman na svém nafukovacím člunu, jako prezident má právo na kanál a ne jenom jezdit na rybníce

+3/0
1.4.2016 10:40

P26e73t64r 19K92o52r72b69e91l 9546157780272

S tou železnicí to není úplně pravda. Změnily se přepravní proudy, některé tratě se opravdu ruší, jiné kapacitně nestačí. Ty ovšem nepotřebují kanál, ale zkapacitnění části železniční sítě.

+1/0
1.4.2016 12:51

J51a26r55o72s75l42a73v 10J63a85n65s92a 9677163763978

Povšiměte si: Starosta chce odblokovat pozemky. Na těch on vydělá osobně, na kanálu by profitovala republika. A co je mu do nějaké republiky...

+2/−1
1.4.2016 9:19

J69a38n 21Č71e91k89a86l 7229605604474

A jak by profitovala?

0/0
1.4.2016 10:32

M26a82r14t17i16n 41Š41e86b24e18k 2106815205840

Mně osobně by se třeba kanál líbil velice.

+3/−1
1.4.2016 8:47

J61a87n 97Č25e34k45a94l 7709315254934

A kdo by po něm co vozil? nebo jako postavit megastavbu za x set miliard jen kvůli jachto-turismu?

+1/−1
1.4.2016 10:31

J17a34r60o39s42l21a25v 94J57o27n58á77š 4598604362295

Já myslím, že by po něm plavební společnosti vozili zboží. Ta vodní turistika by byla velmi vyhledávaná nadstavba - stačí se podívat na Baťův kanál..

+1/0
1.4.2016 11:11

J62a88n 69Č55e10k85a60l 7389975244444

To byla samozřejmě řečnická otázka. Abych to tedy řekl přesněji - existuje zboží, které by bylo ekonomičtější vozit po takovém kanálu?

Protože představy o čínském či jiném zboží od Suezu do západní Evropy jsou naprostá utopie, stačí se podívat na mapu - než to propluje skrz Bospor někam do Constanty, tak už je taková loď u Gibraltaru, do toho nutnost času a peněz na překládku na říční lodě, a následné kličkování deseti menších lodí po Dunaji, to už je původní loď dávno v Rotterdamu, rychleji a laciněji...

Důkazem budiž existence kanálu Dunaj-Mohan, který je stavěn na mnohem větší výtlak lodí, a přesto rozhodně není přeplněn nadšenými speditéry z Asie...

0/0
1.4.2016 12:55

J35a11r30o21s81l90a22v 34J16o35n83á75š 4878664252375

Od Kréty do Hamburgu by to případným kanálem bylo 3.500 km.

Přes Gibraltar 5.800 km.

Do Prahy kanálem 3.000 km, přes Gibraltar 6.500 km.

A to se vůbec nebavíme o zkrácení trasy na Balt. Do Štětína ze 6.800 km na 3.400, tedy na polovinu!

Ale ono jde také o obsluhu všech států a měst po trati - Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Česko, Německo, Polsko.

Kanál Dunaj-Odra-Labe by určitě byl ekologickým přínosem. V neposlední řadě i kvůli regulaci povodňových vln, na to se zapomíná.

Ale počkejme si na studii proveditelnosti.

+1/0
1.4.2016 21:07

J22a13n 19Š48v64a97d26l42e80n61k68a 9934309730

Jak souvisí ekologický přínos s regulací povodňových vln? A jak by ty vlny ten kanál vůbec dokázal regulovat?

0/0
4.4.2016 0:01

J32a41n 28Č76e89k92a37l 7169755854464

Prosím, přečtěte si znovu to, co jsem napsal, argumenty jsou tam. Pro zjednodušení - započítejte si do toho tu překládku navíc plus náklady na provoz x desítek menších plavidel namísto pár velkých námořních lodí... Plus kanál Dunaj-Mohan...

0/0
6.4.2016 13:54

L36u29d92v77í23k 80R88a83k 8585471354874

Jak víte, že nezaujal Východočechy, mě se nikdo neptal. Mě třeba zaujal.

+4/0
1.4.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.