Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemanův maxikanál zaujal víc Číňany než Východočechy. Ti ho nechtějí

Staleté představy o kanálu propojujícím tři moře a protínající kraj od východu na západ opět oživilo pražské jednání českých a čínských podnikatelů a prezidentů. Miloš Zeman se o stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe zasazuje, ale představitelé obcí na trase vodní dálnice jeho nadšení ani zdaleka nesdílejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o20m 52O21n53d83ř84í28k 7824413901393

...Zemanův maxikanál...

...a já se naivně těšil na článek o Ovčáčkovi...:-P

+3/0
1.4.2016 10:50

K60a86r90e79l 62E41n25d50l93e66r 3813770120495

Ale to není Zemanův kanál. Ten je Baťův. Jenže to se vám nehodí do krámu, co, antizemanovská propagando?

+2/−1
1.4.2016 9:40

J56a66n 60Č98e63k65a22l 7289835574964

Baťův kanál byl jeden z hypotetických projektů, něco jako průplav na Podkarpatskou Rus nebo "zlínocentristická" dálnice napříč územím ČSR. Od té doby uplynulo 80 let, vnitrozemské vodní cesty už dávno nejsou páteří dopravy, proběhl překotný vývoj ostatních druhů dopravy, a všichni krom megalomana Zemana chápou, že jde o obstarožní a zbytečný projekt. Proto označení Zemanův kanál.

+5/−2
1.4.2016 10:26

J54o38s46e82f 91K17o92m51e85n87d33a 3229449644387

Přece nechcete po zemanoidech, aby chápal širší souvislosti. Prokazatelně ubývá vody - a proto je potřeba postavit kanál. To je jejich mimoňská logika.

+2/−1
1.4.2016 11:32

P92e36t35r 85K25o84r38b74e81l 9446717260792

To vůbec neznamená, že Zeman neprosazuje hloupost.

+1/−1
1.4.2016 12:48

O91n75d93r73a 72Z95d14r43a70h22a56l 4835880695181

"Ya 3 kilometry se držte vpravo, exit 'Jang-c’-ťiang'."

+1/0
1.4.2016 9:25

Z97b70y78š36e85k 28Š11v82e35c 8564323214385

Problém dnes je v tom, že většina místní a především dálkové dopravy je po silnici. Proto se staví nové silnice a dálnice.

Železnice nemá co dopravovat a ruší tratě, protže nedokáže být tak pružná a rychlá jako silnice a každý podnik nemá vlastní železniční vlečku.

Do toho postavíme kanál, který bude ještě pomalejší a měně pružný s nutností překládky ke koncovému zákazníkovi. Téměř nikdo nebude mít plavební kanál do podniku.

Pokud to není APRÍL, tak je to drahý špás a podpora betonářů.

+3/−1
1.4.2016 9:23

J53a17n 17Č20e72k30a35l 7159945574274

Bohužel celý Zeman je jeden velký Apríl... :-/

+1/0
1.4.2016 10:26

J70o91s42e88f 91H63u72m68m10e49l 9145726462110

Švec

no a kde asi bude jezdit Zeman na svém nafukovacím člunu, jako prezident má právo na kanál a ne jenom jezdit na rybníce

+3/0
1.4.2016 10:40

P46e52t15r 57K92o89r46b48e80l 9316427680482

S tou železnicí to není úplně pravda. Změnily se přepravní proudy, některé tratě se opravdu ruší, jiné kapacitně nestačí. Ty ovšem nepotřebují kanál, ale zkapacitnění části železniční sítě.

+1/0
1.4.2016 12:51

J76a78r96o86s71l64a82v 78J68a57n18s50a 9457643673478

Povšiměte si: Starosta chce odblokovat pozemky. Na těch on vydělá osobně, na kanálu by profitovala republika. A co je mu do nějaké republiky...

+2/−1
1.4.2016 9:19

J69a52n 67Č12e46k36a29l 7879625884104

A jak by profitovala?

0/0
1.4.2016 10:32

M33a79r54t92i17n 69Š31e14b29e33k 2696175855730

Mně osobně by se třeba kanál líbil velice.

+3/−1
1.4.2016 8:47

J46a63n 72Č46e98k83a49l 7109835224824

A kdo by po něm co vozil? nebo jako postavit megastavbu za x set miliard jen kvůli jachto-turismu?

+1/−1
1.4.2016 10:31

J71a25r80o73s42l70a67v 82J11o92n78á45š 4768634572385

Já myslím, že by po něm plavební společnosti vozili zboží. Ta vodní turistika by byla velmi vyhledávaná nadstavba - stačí se podívat na Baťův kanál..

+1/0
1.4.2016 11:11

J93a46n 43Č50e28k96a94l 7609615824344

To byla samozřejmě řečnická otázka. Abych to tedy řekl přesněji - existuje zboží, které by bylo ekonomičtější vozit po takovém kanálu?

Protože představy o čínském či jiném zboží od Suezu do západní Evropy jsou naprostá utopie, stačí se podívat na mapu - než to propluje skrz Bospor někam do Constanty, tak už je taková loď u Gibraltaru, do toho nutnost času a peněz na překládku na říční lodě, a následné kličkování deseti menších lodí po Dunaji, to už je původní loď dávno v Rotterdamu, rychleji a laciněji...

Důkazem budiž existence kanálu Dunaj-Mohan, který je stavěn na mnohem větší výtlak lodí, a přesto rozhodně není přeplněn nadšenými speditéry z Asie...

0/0
1.4.2016 12:55

J88a52r10o48s40l53a18v 93J86o58n87á48š 4588374462275

Od Kréty do Hamburgu by to případným kanálem bylo 3.500 km.

Přes Gibraltar 5.800 km.

Do Prahy kanálem 3.000 km, přes Gibraltar 6.500 km.

A to se vůbec nebavíme o zkrácení trasy na Balt. Do Štětína ze 6.800 km na 3.400, tedy na polovinu!

Ale ono jde také o obsluhu všech států a měst po trati - Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Česko, Německo, Polsko.

Kanál Dunaj-Odra-Labe by určitě byl ekologickým přínosem. V neposlední řadě i kvůli regulaci povodňových vln, na to se zapomíná.

Ale počkejme si na studii proveditelnosti.

+1/0
1.4.2016 21:07

J89a44n 69Š93v11a31d30l90e71n89k75a 9494319950

Jak souvisí ekologický přínos s regulací povodňových vln? A jak by ty vlny ten kanál vůbec dokázal regulovat?

0/0
4.4.2016 0:01

J82a78n 81Č18e84k58a22l 7509775954464

Prosím, přečtěte si znovu to, co jsem napsal, argumenty jsou tam. Pro zjednodušení - započítejte si do toho tu překládku navíc plus náklady na provoz x desítek menších plavidel namísto pár velkých námořních lodí... Plus kanál Dunaj-Mohan...

0/0
6.4.2016 13:54

L70u47d63v93í51k 77R28a48k 8805281274464

Jak víte, že nezaujal Východočechy, mě se nikdo neptal. Mě třeba zaujal.

+4/0
1.4.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.