Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další spor o terminál. Krajští radní chtějí změny, Pardubice zaskočili

Místo aby pardubické letiště vybralo dodavatele, který postaví nový terminál, začalo další kolo sporů mezi Pardubicemi a krajem. Politici se přou o to, jak, kdy a za kolik má jejich společná firma terminál vybudovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a20n 24T16a98r87a75b85a 4296946509429

No otázky byly položeny. Pojďme na ni odpovědět:

1. Je projekt předražený? Ano, na to na jaký nefunkční nesmysl je ve snaze dosáhnout imaginárního limitu 300milionů předražený je.

Kdyby měl projekt hlavu a patu, pak za 300mega terminál předražený není. Jenže to podstatné jaksi nemá.

2. Je dobře promyšlený? Není a ani nemůže být. A jsme opět u nesmyslné konfigurace požadavku, kdy motivem nebylo vytvořit funkční regionální letiště, schopné plnohodnotně odbavovat pravidelné, lowcost, charterové, business i cargo lety a navíc poskytovat výhodu blízkého záložního letiště pro PRG. Výsledkem ořezaného projektu je paskvil, který nesplní nic z toho. Přitom lokalitou, rwy, napojením na Prahu, tradicí a řadou dalších parametrů není v ČR lepší lokalita pro takové letiště.

3. Je dobře připravený: Ani omylem, tedy pokud za přípravu nepovažujeme úpornou snahu prostavět 300 mega, ať na konci bude cokoliv. Bohužel to cokoliv je už na první pohled špatně.

Kraj má v Pardubicích a jejich okolí historicky mnoho vážných investičních provinění, vzniklých v převážné míře za vlády bývalého hejtmana Martínka a jeho nohsleda Tichého. "Tělocvična" Dašická, krajský úřad Komenského nám., podříznutí krku Technoparku, a řada, řada dalších investičních paskvilů.

Teď ale naopak realita nasvědčuje tomu že kraj naopak koriguje zběsilou snahu města postavit nesmyslný terminál místo smysluplného.

0/0
30.3.2016 13:43

P37e23t68r 81M13a97r78š17o79u57n 5525588606456

této úvaze nevěřím " Kdyby pardubické letiště patřilo jenom kraji, nebo pouze městu, pravděpodobně by už cestující dávno létali z nového terminálu."

Nebylo by také. Takto mohou alespoň politici jednoho či druhého téma vždycky vytáhnout a hodit to na ty druhé, a tak dokolečka dokola.... :-P

0/0
26.3.2016 22:29

J52a21n 63T98a31r13a71b86a 4446696529499

Ano, v tomto případě se dva veřejní vlastníci nemají šanci smysluplně dohodnout. Jeden by byl lepší a soukromý nejlepší. Podíl 66/34% je nesmyslný, nefunkční, kontraproduktivní. Navíc kraj i město mají zdroje na to, aby jeden či druhý vybudoval funkční terminál už dávno, jak správně píšete. Spolu se ale těžko mohou dohodnout.

0/0
30.3.2016 13:48

J35a11r85o87s76l63a97v 89J82o82n19á54š 4358444822565

Socani, socani, to zase dopadne jako hala na Dašické. Kvůli Tichého "úsporám" je dražší a hůř vybavená, než mohla být podle původního projektu. Rv

+6/0
25.3.2016 15:27

J57a63k70u88b 14N23o98v98á31k 9302144664581

Koukam že zase komedie. Třída míru, Tyrsovy sady, prednadrazi, terminál ... Kdy ten kocourkov skončí?

+3/0
25.3.2016 10:39

M28i67l42o46š 30P50r30á53z19n68ý 5484459600468

Až vypadnou pánové jak na kraji, tak na magistrátu.

0/0
25.3.2016 19:31

J30a89k59u42b 71N83o13v53á96k 9482124284811

Fakt tomu věříte? To máte to samý s vládou. Navíc za minulého období všichni nadávali na Frankovou a její tým a nakonec tam sedej jiný vemena. A tak to bude donekonečna. Rozumní lidi se od politiky drží daleko, vědí proč

0/0
25.3.2016 19:33

J91a27n 49T41a13r60a68b91a 4326756819509

Ano, slušní schopní odborníci nemají totiž žádný důvod do politiky jít. Není to ani prestižní ani lukrativní, navíc jsme ve státě, kde volené zástupce policie obviňuje a soudy soudí za to, jak hlasovali.....

0/0
30.3.2016 13:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.