Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další spor o terminál. Krajští radní chtějí změny, Pardubice zaskočili

Místo aby pardubické letiště vybralo dodavatele, který postaví nový terminál, začalo další kolo sporů mezi Pardubicemi a krajem. Politici se přou o to, jak, kdy a za kolik má jejich společná firma terminál vybudovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a21n 40T41a40r94a36b12a 4106276129189

No otázky byly položeny. Pojďme na ni odpovědět:

1. Je projekt předražený? Ano, na to na jaký nefunkční nesmysl je ve snaze dosáhnout imaginárního limitu 300milionů předražený je.

Kdyby měl projekt hlavu a patu, pak za 300mega terminál předražený není. Jenže to podstatné jaksi nemá.

2. Je dobře promyšlený? Není a ani nemůže být. A jsme opět u nesmyslné konfigurace požadavku, kdy motivem nebylo vytvořit funkční regionální letiště, schopné plnohodnotně odbavovat pravidelné, lowcost, charterové, business i cargo lety a navíc poskytovat výhodu blízkého záložního letiště pro PRG. Výsledkem ořezaného projektu je paskvil, který nesplní nic z toho. Přitom lokalitou, rwy, napojením na Prahu, tradicí a řadou dalších parametrů není v ČR lepší lokalita pro takové letiště.

3. Je dobře připravený: Ani omylem, tedy pokud za přípravu nepovažujeme úpornou snahu prostavět 300 mega, ať na konci bude cokoliv. Bohužel to cokoliv je už na první pohled špatně.

Kraj má v Pardubicích a jejich okolí historicky mnoho vážných investičních provinění, vzniklých v převážné míře za vlády bývalého hejtmana Martínka a jeho nohsleda Tichého. "Tělocvična" Dašická, krajský úřad Komenského nám., podříznutí krku Technoparku, a řada, řada dalších investičních paskvilů.

Teď ale naopak realita nasvědčuje tomu že kraj naopak koriguje zběsilou snahu města postavit nesmyslný terminál místo smysluplného.

0/0
30.3.2016 13:43

P39e85t83r 36M45a92r15š70o88u52n 5745738796436

této úvaze nevěřím " Kdyby pardubické letiště patřilo jenom kraji, nebo pouze městu, pravděpodobně by už cestující dávno létali z nového terminálu."

Nebylo by také. Takto mohou alespoň politici jednoho či druhého téma vždycky vytáhnout a hodit to na ty druhé, a tak dokolečka dokola.... :-P

0/0
26.3.2016 22:29

J35a15n 53T48a45r77a39b59a 4336106739279

Ano, v tomto případě se dva veřejní vlastníci nemají šanci smysluplně dohodnout. Jeden by byl lepší a soukromý nejlepší. Podíl 66/34% je nesmyslný, nefunkční, kontraproduktivní. Navíc kraj i město mají zdroje na to, aby jeden či druhý vybudoval funkční terminál už dávno, jak správně píšete. Spolu se ale těžko mohou dohodnout.

0/0
30.3.2016 13:48

J44a34r46o41s72l89a18v 98J95o42n70á34š 4248554272465

Socani, socani, to zase dopadne jako hala na Dašické. Kvůli Tichého "úsporám" je dražší a hůř vybavená, než mohla být podle původního projektu. Rv

+6/0
25.3.2016 15:27

J79a20k46u66b 60N96o69v31á58k 9602804344781

Koukam že zase komedie. Třída míru, Tyrsovy sady, prednadrazi, terminál ... Kdy ten kocourkov skončí?

+3/0
25.3.2016 10:39

M78i61l83o61š 28P58r80á33z56n78ý 5844649800468

Až vypadnou pánové jak na kraji, tak na magistrátu.

0/0
25.3.2016 19:31

J91a43k29u34b 88N59o91v78á22k 9622164664471

Fakt tomu věříte? To máte to samý s vládou. Navíc za minulého období všichni nadávali na Frankovou a její tým a nakonec tam sedej jiný vemena. A tak to bude donekonečna. Rozumní lidi se od politiky drží daleko, vědí proč

0/0
25.3.2016 19:33

J63a25n 82T21a18r82a30b26a 4806866719959

Ano, slušní schopní odborníci nemají totiž žádný důvod do politiky jít. Není to ani prestižní ani lukrativní, navíc jsme ve státě, kde volené zástupce policie obviňuje a soudy soudí za to, jak hlasovali.....

0/0
30.3.2016 13:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.