Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba u Parama pokročí do další fáze, vedle nadjezdu začne růst kruhák

Řidiči v Pardubicích narazí v blízké budoucnosti při průjezdu městem na velkou okružní křižovatku. Vznikne jako součást přestavovaného úseku u rafinerie Paramo. Práce začnou už počátkem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a37n 29V67r16a67b56e91c 4712240676414

Je velikou škodou, že při této akci se nevyřešilo železniční spojení Chrudim - Pardubice. Radní Dušek složitě vymýšlí novou trať do Chrudimi přes Ostřešany, k místu dnešního kruháku přitom ještě před revolucí vedla nákladní kolej od hlavního nádraží, končila těsně před silnicí. Mohlo se to propojit napřímo na Závodiště a zrušit tak couvání do Rosic, silnice mohla vést nad tím na pilotech.:-(

+4/−1
21.3.2016 21:32

R51a43d20i62m 93Š77o53l77c 1735535365434

To bylo první, co mě napadlo, ale asi moc levné řešení.

+1/0
21.3.2016 22:45

P33e55t74r 16M92a96r24š26o70u20n 5225818256666

vaše řešení má také několik ale. Napadají mne minimálně tato:

1) musíte vytvořit mimoúrovňové křížení, což navrhujete, ale jak uděláte křížení se současným nadjezdem (když i nyní potřebujete zrušit klasické křížení dole se světly). a) Kruháč ve vzduchu?

b) Zahrabat silnici pod železnici u Labe asi moc nepůjde (myšleno levně).

c) železnici horem,a le to by musela být asi první zubačka v polabské nížině

= všechny varianty by mohly pěkně sosnout rozpočet a nějakou dotaci (pro pana Šolce níže ;) )

2) vyhrabat podchod od jižního okraje nákladového nádraží. (opět sosneme tunelem rozpočet ;) ) Křížit totiž nákladové nádraží, aby se vlak dostal k současnému nástupišti asi moc dopravně úžasné nebude (jako tak mohl jednou vlak jet v minulosti, ovšem s jiným provozem, že. (Stačí se totiž podívat na staré mapy na oblouk té vlečky. nejsem tedy odborník na oblouky železnice, ale nezdá se mi, že by se ten oblouk dal umístit severněji, aby nevedl na nákladní nádraží, a nezačínal u nadjezdu)

3) je snaha zbavit se trati kolem letiště (protože tu nelze v budoucnu elektrifikovat, leda by se zase musela draze zahrabávat)

4) nevejdete se tam do budoucna se zdvojkolejněním

(bod 3 a 4 je budoucnost, možná vzdálená, ale i tak to budou za několik let řešit naši potomci, co si budou říkat, kdo to tenkrát postavil tak blbě, když ještě bylo místo. což úplně stejně napadne nás, proč to tak je (protože akcionáři trati od HK do Pce tenkrát zajíždět nepotřebovaly...)

Již od začátku (a minulosti) je nové napojení uvažováno z Pardubic směrem na jihovýchod. Ovšem samozřejmě bez té nové hovadiny jak dělat tunel pod kopcem v Mikulovicích. (to asi z důvodů, že by jinak ta varianta byla levnější, než řešení u Parama ;-))

+4/0
21.3.2016 23:39

P94e91t55r 54M44a62r28š37o12u40n 5345628556336

Ono totiž zjistit, že již nelze udělat Medlešická spojka (k čemu tedy bylo ochranné pásmo v plánech, a proč se tam povolovalo stavět?) a tedy se musí vymyslet varianta až Ostřešanské spojky, jde na vrub komu?

+1/0
21.3.2016 23:49

J22i30ř53í 64R80e54i61t22m69a42y75e11r 7143547583361

Ta kolej ale v "ranžíru" vůbec nevedkla k perónům, ale do nákladních kolejí. Takže i kdyby se to zde propojilo, stejně by se buď muselo výrazně rekonstruovat kolejiště stanice a nebo by se stejně couvalo. Po nádraží k nástupištím...

+3/0
22.3.2016 0:16

P76e25t70r 47K32o18r24b55e25l 9336127980922

Konkrétně toto by řešil pátý perón, který má být od čtvrtého "odsazen" třemi kolejemi stejně jako je tomu mezi druhým a třetím kvůli nákladní dopravě, ke kterému by se již kolej přívést dala. Ale to je jenom technická. Každopádně křížení tzv. "Jesenčanské spojky" s I/37 by muselo být buď úrovňové nebo příšerně drahé.

0/0
22.3.2016 12:33

P28e81t80r 75K69o61r88b64e60l 9686547330282

Pardon, dokonce čtyřmi kolejemi. Měl by vzniknout v místě 17té koleje, která bude před ním zaústěna do koleje 19té. Je to poměrně elegantní řešení, jak novým perónem co nejméně omezit současnou organizaci nákladní dopravy. Ale znáte to, může se to ještě stokrát změnit.

0/0
22.3.2016 12:39

J89a51n 10H84á36j50e22k 2416926113535

A jak má ŘSD řešit problémy železnice? Investorem je ŘSD, silnice první třídy patří ŘSD. Pokud pozemky měly sloužit pro železnici, měl Pardubický kraj udělat změnu územního plánu. Neudělal. !

0/0
22.3.2016 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.