Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo kolejí může vést do Chrudimi cyklostezka. Politici ji nevítají

Pokud Správa železniční dopravní cesty vybuduje do roku 2022 novou železniční trať mezi Chrudimí a Pardubicemi, jak plánuje, bude nutné vyřešit, co se starou tratí. Podle projektantů by ji mohli využívat cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e58t74r 98M82a12r58š31o43u74n 5485988446546

"Asi hlavní problém spočívá v tom, že Chrudim už stezku směrem na Pardubice postavila" ;-D;-D;-D;-D;-D

No tak to jo. Ten kousek co je Chrudim-Medlešice? Kdy ještě k té stezce se doposud muselo po hlavní silnici cr-pce. (stále se musí po silnici, ale není již hlavním tahem). Pak tu silnici 2x na pár metrech křížit (místem pro přecházení) a stezka končí kdesi u hospody v Medlešicích (ani ne u další silnice na Pardubice)

No možná jim prozradím tu tajnou informaci z mapy, že tento začátek klidně tedy mohou nechat (pokud se někomu tak líbí), v Medlešicích se stočí cyklista do leva směrem k nynějšímu nádraží a po původní trati bude pokračovat k letišti, kde již stezka také nějaká je...

Takže o žádnou duplicitu nejde. Ale jo, já to chápu, toto řešení není možné protože nemají peníze. A nestojí na pozemku někoho... A pak za rok co původní trať zaroste travou, slavnostně politici naplánují cyklostezku až do Pce nejlépe nějakými mosty a klikaticemi nad novou tratí a hlavní silnicí a kdoví čím, že ;-)

0/0
9.3.2016 20:35

P98e65t25r 49M75a41r43š10o39u64n 5565958746386

a to nechávám stranou věc, že dle radního Chrudimi, přece nemůže existovat druhá spojka na tuto cyklostezku (tedy že by se stezka v Medlešicích dělila do dvou částí Chrudimi).

0/0
9.3.2016 20:53

Z68b96y25š73e32k 81Š94v84e62c 8564183274745

Pane Vrabec!

* Současná poloha tratě CR-Rosice vadí provozu a rozšíření letiště PCE, i když byla trať již asi před 60 lety posunuta. Důvodem bylo a je prodloužení přistávací dráhy letiště, kde další nepřípustnou překážkou pro letadla by byla trolej.

* Nová trať umožní na trase CR-HK jet jednou soupravou bez úvratě Rosice - PCE hl.n.

* Odlehčí dopravnímu zatížení žel. mostu přes Labe v Rosicích. Před asi 50 lety byly zrušeny původní dva žel. mosty v Rosicích. Zůstal je jeden tehdy opravený.

* Část tratě PCE hl.n.-Nemošice je již provozována jako vlečka do bývalých TMS.

* Pro cestující od HK a od CR zkrátí a zrychlí přístup do PCE hl.n., PCE centrum, Pardubičky (nemocnice), PCE Zámeček (Foxconn) a další. Tím na sebe naváže přepravu osob (a snad i nákladů).

* Zkrátí dopravní časy od CR i od HK do PCE hl.n. Zkrátí se čas přestupu pro směr Praha a Č.Třebová.

* Současná tzv. Medlešická spojka je za posledních 100 let asi desátou verzí spojky.

* Doporučuji přečíst si http://parpedie.cz/cti-zaznam.php?id=Zeleznice_planovane

+3/−1
8.3.2016 18:53

V60í85t 52J85ů22z70a 8192716501758

Z Chrudimi do Hradce Králové je možné jet bez úvratě v Rosicích, a to nejen příměji, ale zejména bez zatížení Pardubic hl.n. a hlavního železničního koridoru včetně s tím spojeného případného zdržení.

Plánovaná spojka těžko ovlivní dopravní časy od Hradce Králové do Pardubic hl. n.

Aneb proč několik vážných argumentů znevážit dvěma nesmyslnými?

0/−4
8.3.2016 22:10
Foto

M85i65l61o86s89l29a19v 52Z86í36t29k61a 8460584737750

Hradec-Chrudim bez obsluhy hl.n. v Pardubicích je dopravní nesmysl.

+5/0
9.3.2016 8:27

P62e59t24r 12M68a41r57š65o82u24n 5855778446356

plánovaná spojka ovlivní dopravní časy HK-PCe, protože nebude kolize dvou tratí v rosicích, hlavně na onom úseku Rosice-Pce (a mostě). Nyní totiž jak trať HB-(Cr)-Pce, tak trať Hk-Pce musí společně po jedné koleji do Pardubic, čímž vzniká "špunt". A hlavně pokud máte někde zpoždění, tak to ovlivňuje i tu druhou trať...

Úvrať není nikdy dobré řešení na hlavním spoji.

0/0
9.3.2016 20:40

P64e66t27r 31M39a18r69š93o14u65n 5525138316896

jo, a i kdybych do pce nyní nezajížděl, tak stejně musím použít shodný úsek obou tratí: most-Rosice... A budovat druhý most, a stejně nezajíždět do pce, je opravdu blbost, to má větší smysl lépe napojit cr-pce

0/0
9.3.2016 21:00

J55a97n 48V93r22a45b17e59c 4572480166534

Takže ona vadí trať rozšíření letiště? A cyklostezka vadit nebude? Cyklisti se kdyžtak promotají přes přistávací dráhu? ;-D

Dnešní vlaky umí jezdit obousměrně, tj. ikdyby vjeli od HK do Pce a odtud jeli obrácenou stranou z hl.n. rovnou zatáčkou na závodiště (kterou by silnice u Parama nadjížděla=stejně tam nadjezd je) nebyl by to problém. Všechno ostatní (dopravní čas atp.) by i toto vyřešilo.

0/0
9.3.2016 9:22

Z17b95y13š75e43k 41Š18v60e70c 8614433244295

Pane Vrabec, zjistěte si prosím další informace a uvažujte.

* Cyklostezku je možno oddálit od konce přistávací dráhy.

* Cyklista je nižší a bude dál, na rozdíl od vagonů vlaku a případného trolejového vedení včetně jejich ochranného pásma. Celková výška troleje je asi 7 m nad TK.

* Kolize letadla s trolejí nebo s vlakem bude mít mnohem těžší následky.

* Napojení nádraží PCE hl.n. přímo na letiště není zcela reálná. Podle nezaručených informací se má stavět velká okružní křižovatka PCE Závodiště - pod nadjezdem. Zde není prostor pro koleje železniční tratě (Jinou otázkou je vlečka na letiště.). Další problémem je uspořádání PCE hl.n., tj. úrovňové křížení trati PHA-Č.T. s tratí CR-HK a možnost kolize projíždějících vlaků, dále uspořádání nádtupišť PCE hl.n.

* Vy uvažujete s tetím patrem na okružní křižovatce u Závodiště?

* Současně provozované vlakové soupravy jsou s řídícími vozy. S tím s Vámi souhlasím.

POZNÁMKA: Kolejová vozidla jezdí do oblouku. Když jedou do zatáčky tak právě došlo k vykolejení.

+1/0
9.3.2016 15:16

P64e15t67r 54M58a58r65š19o67u19n 5845748906646

tak, tak. jen ještě upřesnění:

- cyklostezka dokonce ani nemusí vést u letiště po původní trati, neboť již na tomto místě dávno je vybudována. A vede samozřejmě dále od přistávací dráhy (více východně), stačí kouknout na mapy. (a samozřejmě problém trati byla i budoucí nemožnost elektrifikace v tomto úseku, s čímž se nad cyklostezkou nepočítá ;-) )

- ta kruhová křižovatka není nezaručená informace, ale najdete to v plánu ŘSD. Dokonce bych řekl, že je součástí současné započaté rekonstrukce

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu#/poi/551171dd797681ea183074d7

0/0
9.3.2016 20:50

J97a27n 15V19r78a24b84e11c 4732900386314

Celé této akci nerozumím. Další zábor polí. A ještě tunel u Ostřešan! Nyní se staví 4proudová silnice od Parama až k závodišti, to nešlo vybudovat od nástupiště č.4 odbočku- dlouhou velkou zatáčku přes dnes prázdné pozemky směrem k závodišti a 4proudovku mosty vést nad tím? Viděl bych to tak na 0,5miliardy. Žádné zábory půdy, žádné řešení co bude na původních kolejích (což 2 cyklostezky vedle sebe je opravdu nesmysl). Jen by se necouvalo do Rosic.

+1/−2
8.3.2016 17:51

L21e93o69š 28S92t64a34n74ě57k 4394481145

Vaše řešení je naprosto, racionální, levné, prosté, lehce proveditelné - tudíž v našich podmínkách neprůchodné. Jediná komplikace by byla nutnost nasadit na trať soupravy s řízením na obou stranách - což už je nyní stejně standard. Vzhledem k tomu, že už se silnice u Parama staví, ale z toho nebude nic. Stejná myšlenka mě napadla dost často též, když jsem z vlaku u závodiště viděl, jak za silnicí končí vlečka vedoucí na pardubické hlavní nádraží a vlak tam přes Rosice dojel za dalších 20 minut.

+1/0
8.3.2016 22:19

P97e88t50r 44M48a85r28š10o51u75n 5195428656526

jak byste chtěl vtěstnat do těch míst další nadjezd?

Vlak nadjezdem těžko, stoupání a sjezd by se nevešel nad stávající silnici a ke stávajícímu nadjezdu co už řeší směr dukla-popkovice. Nebo trať křížit až dalším patrem nad ním? Pak ovšem stanice Pardubice-závodiště by musela být "ve vzduchu", nebo tak jako tak zrušena.

A stejně se silnicí. Vlak po zemi a (směrem z jihu) po podjetí současného nadjezdu prudce vystoupat na nadjezd nad tratí?.

Nebo trať zahrábnout a zastávku Pardubice-závodiště podzemní?

A to jako laik nevím, jaký musí být oblouk trati, zda se vůbec ta "zatáčka" tam vejde.

Já s tím místem tam tedy tolik optimistický nejsem.

0/0
9.3.2016 21:12

P63e10t43r 63M41a76r26š36o47u70n 5495488256296

zábor polí to není, původní trať na pole zase změníte. Takže zábor by byl jen od cyklostezky, kterou stejně v plánu obě města stále mají (a nemají), jen nevědí kudy ji nyní vést.

Duplicita stezek by nevznikala, protože žádná nynější neexistuje, z CR končí v Medlešicích, a tam by mohla také ta nová na trati začínat. (a to píši jako ten, kdo na kole moc nejezdí, takže bych ji možná nevyužil)

0/0
9.3.2016 21:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.