Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a32r89o34s10l21a21v 73N72o93v34á90k 5205709914742

Při dohledávání mapky mě zaujal tento nápad http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg viz http://www.zelpage.cz/clanky/komentar-medlesicka-spojka---slo-by-to-i-jinak

0/0
9.3.2016 14:37

J43i96ř23í 23Z54a10v78ř83e87l 4906934863425

Stačí doladit křižovatku Paramo, udělat mezi Pardubicema a Chrudimí 4prodovku, a posílit např. autobusové spoje a není třeba utrácet tolik peněz za takovou blbost. Stávajcí vlakové spojení je dle mého názoru dostačující. Navíc koukám, že mezi pardubickou částí Jesničánky a Nemošicema bude na silnici buď přejezd nebo podjezd pod novou tratí. Přijde mi to opravdu komplikované a zbytečné. To samé na silnici mezi Ostřešany a Dražkovicema. A jak už bylo zmíněno rozhodně to nakonec nebude 2,2 miliardy.

+3/−13
7.3.2016 21:20

P84e49t82r 61P85r53o11v70a68z89n67i88k 3163528646473

Tak nějak tomu po těch letech už moc nevěřím, ale bylo by to fajn, současné spojení je pro ostudu. Pro Chrudimáky by se tím otevřela i možnost dojíždět za prací do Prahy, za současného stavu, kdy úsek Chrudim - Pardubice vyjde skoro nastejno jako Praha - Pardubice, to je ještě nemožné.

+9/0
7.3.2016 19:56

J80i23ř87í 33P95r29ů24š26a 7695672795779

Pan místostarosta chce posílit spoje? Tak proč je tedy kra neobjedná a nezaplatí?

+3/0
7.3.2016 19:51

S88t55a26n33i30s78l85a61v 48P50i37š18t16ě30k 1426358539335

A co takhle aspon jednoduchy situacni planek? Ne kazdy koho zajima vystavba zeleznice je z Pardubic a okoli.

+7/0
7.3.2016 19:36

M86i21l72a40n 33V53í23š73e54k 3600537623

No jestli to budou naši krajští odborníci na dopravu řešit jako obchvat a pod. tak dočkáme.... každý si rok dosaďte sami podle toho jací jste optimisté, já jsem pesimista

0/0
7.3.2016 19:26

H47o69n83z42a 90N90o10g22a 7728829323841

Já čumím...takovej odbornej článek, docela na úrovni napsanej a nepsal ho největší odborník na českou železnici?

0/0
7.3.2016 19:19

T61o29m74a46s 95A87u23g93u82s44t24y56n 6907776811840

autor Sůrovi může směle konkurovat. Hlavně perlou, že z Pardubic do Chrudimi se cestuje stejně jako opačným směrem. Chybějící mapka to je taky u JS klasika.

+1/0
8.3.2016 6:40

T98o76m65á22š 16L86u96d74v69í45k 5460988433626

Jako účastník akce "dopiš si sám" přidávám mapku: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

+7/0
7.3.2016 19:08

S32t73a48n89i18s47l90a93v 97P17i64š65t48ě53k 1856488289445

DikR^

0/0
7.3.2016 19:37

M98á32r39i86a 82K55r29a49j22č86i49o30v27á 4767561830103

Kolik bude na trati v Chrudimi kruhových objezdů?

+8/0
7.3.2016 19:08

M60i33r26o39s91l75a61v 84S71v23o97b32o40d35a 1265598960804

Bod :D :D :D

0/0
7.3.2016 19:17

D98a62v10i44d 60H16a62m28b51á80l21e67k 4432470700954

Myslím, že ty silniční už bohatě stačí. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:05

T12o48m67á20š 82T91a46t20í30č69e56k 5360242640188

A co takhle takovýto článek opatřit mapkou? ;-€

+6/0
7.3.2016 19:06

M94a11r27t59i12n 10K96y33p81r 2782845234424

Mapkou opatřen je - v tištěné verzi. Aneb co byste chtěl zadarmo, za 18 korun je i mapka.;-D

0/0
7.3.2016 19:08

M42i90r11o40s87l91a64v 29S57l58á23m88a 1791173965495

Mohl by mi někdo z místních osvětlit, proč by se měla trať stavět komplet celá z Pardubiček do Chrudimi, když pohled na mapu nabízí pouze navázat na stojící vlečku u Pardubiček trať vedoucí nad Staré Jesenčany a tam se poblíž letiště napojit na současnou trať Pardubice - Chrudim? Je to krátké (cca 3 km namísto cca 7 km) a do patřičných kapes by nemohlo odkápnout tolik kapříků?

+5/0
7.3.2016 18:36

P85e91t70r 25M66a56r59š48o46u53n 5465988476696

Take tomuto reseni bez planku nerozumim. Melo se stavet prakticky tak, ze trat mela z chrudimi odbocit az za medlesicemi severovychodne a mezi blatem, mikulovicemi a drazkovicemi vest severne od nemosic....

0/0
7.3.2016 18:42

P86e10t23r 61M96a87r37š65o34u83n 5755258396806

A jestedoplnim, ochranne pasmo na tuto variantu existovalo. Protp mne zarazelo, jak si mezi drazkovicemi a nemosicemi vesele stavi baráky....

0/0
7.3.2016 18:43

D68a11v88i21d 26H25a84m38b98á31l71e26k 4332540790494

Jednuduše proto, že to tak někdo zakreslil do územního plánu. ;-D Ten starý se předělal a bude tunel za x set milionů. Je ale nutné podotkonut, že díky němu bude ta spojka alespoň k něčemu, kdyby se v busoucnu elktrifikovala, protože narozíl od té původní bude daleko rovnější. ;-)

+1/0
7.3.2016 20:08

J55a21r81o57s20l52a12v 78N93o45v52á96k 5635149904822

Tady je plánek Medlešické spojky http://www.zelpage.cz/news_n/mapa_medlesicka_spojka.gif

Tahle Ostřešanská spojka je defakto úplně nová trať http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

Staré Jesenčany a Medlešice tak mají smůlu.

0/0
9.3.2016 14:34

F79i43l18i65p 83N45e20s36p53o70r 6257847618742

Nemohli by pro zatim pridat vic zavor a vycistit stavajici nadrazi?

0/0
7.3.2016 18:17

J25i20ř42í 78J13a36k69o28u97b21e89k 9451199464313

Připadá mi to trošku drahé, ale nechť. Jen si myslím, že s tím nápadem mohli přijít dřív a úžasně by to zjednodušilo a potažmo zlevnilo ty současné stavební manévry u Parama.

+3/0
7.3.2016 17:52

J49a84n11a 66H66o35r50á73č45k40o88v36á 5466472838980

Ono se to řeší dávno a trať u Parama zůstane tak jako tak, jen bude pro letiště.

+2/0
7.3.2016 18:27

M40a63r19t82i76n 80Č53a71p21e79k 6520731897664

Moc by to ty manévry nezjednodušilo, jelikož nový most bude křížit hradeckou pod jiným úhlem. Navíc se úsek Rosice - závodiště zrušit jen tak nemůže, kvůli vlečce na letiště.

+1/0
7.3.2016 18:31
Foto

T72o54m73á26š 16D48v75o98ř59á18k 3585843906156

Přesně to vidím.

Transparentní výběrové řízení, dokončeno v termínu a žádné vícenáklady...

+3/0
7.3.2016 17:44

J66a95n 79H90o61r72á16k 1463779829224

;-D

+1/0
7.3.2016 18:41

D65a18n29i23e93l 24V70o30d71á50k 7322633902

Už včera bylo pozdě. Vždyť Chrudim snad není zase taková p*del světa (s prominutim) a je smutné, že cesta z Phy do Pardubic mi trvá hodinu a cesta z Pardubic do Chrudimi trvá často, vzhledem k neustálému čekání apod., úplně stejně dlouho :)

+13/0
7.3.2016 17:10

M72i66l92a90n 86M19a33j68e32r68č79í16k 1220560924976

Tak pokud jsi z Chrudimi, tak si tam vyberte lepšího starostu - podle článku on toto nepovažuje za problém, a proti vedení kraje by prosazoval náklady investovat jinam!!

0/−1
7.3.2016 17:43

M14a98r47c37e47l32a 36H19o89r39á94č64k69o30v83á 7947552573368

Nevím nakolik je složité stávající přestupování, nejsem místní, ale další výstavba defacto souběžné trati mi přijde jako vyhazování peněz a devastace krajiny... Ono stačí že nedávno zde vznikl obchvat stávající komunikace (další devastace zbytku přírody). Jestli ten trošku vyšší konfort cestování stojí místním za to, že si vše kolem zastaví a zničí.

+3/−18
7.3.2016 17:09

D69a10n49i53e86l 94V12o42d49á96k 7542233182

Někdy si tu trasu projeď, je to zážitek ;) A co se týče obchvatu? Raději nekomentuji :D

+5/0
7.3.2016 17:12

F57i73l77i51p 27S64i52r45o28t69e64k 9762299922721

Trošku to zestručním: Nejsem místní, nevím, jak to tam vypadá a jaký to má význam, ale musím do toho pindat.

+21/0
7.3.2016 17:31
Foto

T67o97m59á31š 27D11v45o70ř44á98k 3975833606366

To nevadí, je vás tu víc :-)

0/0
7.3.2016 17:45

P34a76v50e42l 50M50a61r71e20š 6265135392719

Ano nejste místní , neznáte realnou situaci.

Stará trat se snese

Železnice je přece ekologická, jaképak devastování krajiny

+5/0
7.3.2016 17:37

J27o63s30e82f 31Š27o82l48t75e39s 8554638850403

Hlavně bude elektrifikovaná. Takže problém skutečně nevidím.

0/−1
7.3.2016 17:48

H71e41l80e82n65a 54P61a67r42d40u10b77s60k32á 1269452861211

Právě že nebude, takže smrad a hluk donekonečna....

+2/−1
7.3.2016 17:53

M10a97r16t97i27n 44S76m10í38š19e51k 7372732120934

Smrad a hluk?????To jezdíte autem!!!!

+1/0
7.3.2016 18:50

H86e75l41e47n84a 31P56a16r71d12u62b50s90k27á 1149872531221

Nevím, zdali jste někdy viděl vlaky, které momentálně jezdí na neelektrifikované trati Pardubice-Chrudim-Havlíčkův Brod... Moc tiché a ekologické tedy nejsou...

0/0
7.3.2016 18:54

T20o75m73á39š 73L35u81d65v30í76k 5610388333886

RegioNovy a RegioSharky. S tím, že do budoucna jen ty RegioSharky. Co je na nich tak neekologického a hlučného?

+1/0
7.3.2016 19:13

D71a14v57i38d 39H68a54m72b25á75l59e91k 4542410230584

Třeba spotřeba 100-160l nafty na 100 km v závislosti na stoupání a počtu rozjezdů. Pro srovnání, třeba taková regionova "žere" cca 30-35 l/100km. ;-D Ale to je jen maličkost. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:14

T46o90m46á49š 30L88u82d20v11í11k 5730598493896

A že mezi Pardubicemi a Chrudimí těch stoupání je! R^

0/0
8.3.2016 15:06

D85a94v50i34d 26H12a55m10b39á24l82e51k 4302100240964

Víte, on ten Žralok jezdí většinou až do Hlinska. ;-)

0/0
8.3.2016 19:51

M74a89r21t87i62n 12Č90a42p51e31k 6820671547294

Jen ten RegioShark má asi tak 3x větší výkon - 2x390kW versus 1x242kW.

0/0
8.3.2016 21:06

M66a53r98t65i36n 68Č16a59p90e88k 6410441457464

Rozhodně jsou ekologičtější než auta na souběžné silnici, jelikož mají mnohem menší spotřebu na nabízenou kapacitu.

+1/0
7.3.2016 20:14

P19e15t16r 41M88a10r86š75o83u58n 5785968416486

Velkym omylem kliknuto na plus.

Samozrejme tu problem je. Trat neni jen spojeni cr-pce, ale vede dolu do havl brodu a dal na jihlavu. Ikdyz nevim zda ten rychlik jeste jezdi.

Problemem trati jsou ale rosice. Tam je uvrat. Od cr a pce se musi pres jednokolejny most. Tedy zde vznika problem i na trati hk-pce, protoze ten usek most-rosice a most-pce maji trate spolecny.

+2/0
7.3.2016 18:40

J43a83n 60K33e27f71u69r62t 9830769113585

Pardubická Blanka...

+4/−1
7.3.2016 17:09

M70a15r83t60i96n 73Š69t56r96o14s 4229767600238

Škoda že článek neobsahuje nějaký plánek, kudy trat povede.

+16/0
7.3.2016 17:08

M39a65r65t32i80n 76K89r18á27t52k55ý 3566824215294

Tady to je klasika... bohužel.

+2/0
7.3.2016 17:50

K47a45r52e57l 21N98a38s15t77o74u27p98i67l 3770851860551

podívejte se třeba do krajskych ZÚR

0/0
7.3.2016 17:54

J21a49n 20P56e33t27e21r77a 2761925252744

Planek je v papirove MFbabis

0/0
7.3.2016 18:28

M43a54r27t23i72n 84H84a73v40e18l64k28a 8664372264

Tak tedy nevím, co si o tom mám myslet.

Nejprve se to ekonomicky nevyplatilo, poté pan Dušek zmínil (dle tisku), že je třeba změnit kritéria výpočtu - nejspíše aby to vyšlo dle kritérií "politických".

To že to již nebylo možné stavět původně plánovanou trasou na okraji Dražkovic je opravdu "překvapivé" - když zde povolovali výstavbu domů v době, kdy zde územní plán definoval trať.

Takže suma sumárum - někdo si chce vybudovat "tunel" v Polabské nížině. A protože v okolí Pardubic jsou jen 2 kopce a tunel v Kunětické hoře by byl moc na očích, tak se postaví tunel v tom druhém - pod Mikulovickým kostelíkem.

Opravdu by mne zajímala ta studie, způsob výpočtu "rentability" a ze všeho úplně nejvíce to, zda někdo - např. pan Dušek se pak bude zodpovídat z překročení nákladů a pod. Samozřejmě že nebude - je to "jen" politik.

To je "jiná káva" než hlásit na billboardech, že se zasadí že imigranti ne. To by mne zajímalo, jak toho chce ze své pozice dosáhnout.

Martin Havelka

+4/0
7.3.2016 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.