Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a92r75o70s37l63a40v 73N27o61v28á96k 5555729134312

Při dohledávání mapky mě zaujal tento nápad http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg viz http://www.zelpage.cz/clanky/komentar-medlesicka-spojka---slo-by-to-i-jinak

0/0
9.3.2016 14:37

J96i88ř58í 91Z33a55v16ř12e93l 4206524223615

Stačí doladit křižovatku Paramo, udělat mezi Pardubicema a Chrudimí 4prodovku, a posílit např. autobusové spoje a není třeba utrácet tolik peněz za takovou blbost. Stávajcí vlakové spojení je dle mého názoru dostačující. Navíc koukám, že mezi pardubickou částí Jesničánky a Nemošicema bude na silnici buď přejezd nebo podjezd pod novou tratí. Přijde mi to opravdu komplikované a zbytečné. To samé na silnici mezi Ostřešany a Dražkovicema. A jak už bylo zmíněno rozhodně to nakonec nebude 2,2 miliardy.

+3/−13
7.3.2016 21:20

P20e72t64r 80P82r44o29v58a23z20n42i15k 3763958716943

Tak nějak tomu po těch letech už moc nevěřím, ale bylo by to fajn, současné spojení je pro ostudu. Pro Chrudimáky by se tím otevřela i možnost dojíždět za prací do Prahy, za současného stavu, kdy úsek Chrudim - Pardubice vyjde skoro nastejno jako Praha - Pardubice, to je ještě nemožné.

+9/0
7.3.2016 19:56

J27i28ř47í 48P89r30ů90š41a 7445232415479

Pan místostarosta chce posílit spoje? Tak proč je tedy kra neobjedná a nezaplatí?

+3/0
7.3.2016 19:51

S68t67a43n53i86s60l65a50v 54P41i74š88t67ě11k 1476748489595

A co takhle aspon jednoduchy situacni planek? Ne kazdy koho zajima vystavba zeleznice je z Pardubic a okoli.

+7/0
7.3.2016 19:36

M28i77l19a40n 97V91í34š74e22k 3290527733

No jestli to budou naši krajští odborníci na dopravu řešit jako obchvat a pod. tak dočkáme.... každý si rok dosaďte sami podle toho jací jste optimisté, já jsem pesimista

0/0
7.3.2016 19:26

H48o48n31z87a 21N54o51g98a 7608889453161

Já čumím...takovej odbornej článek, docela na úrovni napsanej a nepsal ho největší odborník na českou železnici?

0/0
7.3.2016 19:19

T53o72m85a71s 58A32u28g52u65s94t63y22n 6687586371440

autor Sůrovi může směle konkurovat. Hlavně perlou, že z Pardubic do Chrudimi se cestuje stejně jako opačným směrem. Chybějící mapka to je taky u JS klasika.

+1/0
8.3.2016 6:40

T60o62m85á52š 31L11u67d36v50í46k 5230368303966

Jako účastník akce "dopiš si sám" přidávám mapku: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

+7/0
7.3.2016 19:08

S60t66a88n73i34s54l29a47v 12P63i96š34t30ě81k 1526678749515

DikR^

0/0
7.3.2016 19:37

M94á24r64i10a 36K59r62a32j70č27i45o17v84á 4157261450973

Kolik bude na trati v Chrudimi kruhových objezdů?

+8/0
7.3.2016 19:08

M55i79r84o12s88l40a24v 82S87v33o75b47o53d97a 1785478830344

Bod :D :D :D

0/0
7.3.2016 19:17

D95a65v61i24d 70H31a57m29b65á55l21e29k 4142450530644

Myslím, že ty silniční už bohatě stačí. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:05

T29o71m20á21š 74T68a22t75í74č97e94k 5790912190168

A co takhle takovýto článek opatřit mapkou? ;-€

+6/0
7.3.2016 19:06

M66a41r20t25i16n 89K27y70p41r 2662815934264

Mapkou opatřen je - v tištěné verzi. Aneb co byste chtěl zadarmo, za 18 korun je i mapka.;-D

0/0
7.3.2016 19:08

M41i21r56o42s17l53a24v 28S21l24á70m30a 1951493475955

Mohl by mi někdo z místních osvětlit, proč by se měla trať stavět komplet celá z Pardubiček do Chrudimi, když pohled na mapu nabízí pouze navázat na stojící vlečku u Pardubiček trať vedoucí nad Staré Jesenčany a tam se poblíž letiště napojit na současnou trať Pardubice - Chrudim? Je to krátké (cca 3 km namísto cca 7 km) a do patřičných kapes by nemohlo odkápnout tolik kapříků?

+5/0
7.3.2016 18:36

P32e62t49r 73M46a15r61š71o35u38n 5575388536496

Take tomuto reseni bez planku nerozumim. Melo se stavet prakticky tak, ze trat mela z chrudimi odbocit az za medlesicemi severovychodne a mezi blatem, mikulovicemi a drazkovicemi vest severne od nemosic....

0/0
7.3.2016 18:42

P79e17t85r 28M59a42r85š47o46u83n 5645918486296

A jestedoplnim, ochranne pasmo na tuto variantu existovalo. Protp mne zarazelo, jak si mezi drazkovicemi a nemosicemi vesele stavi baráky....

0/0
7.3.2016 18:43

D94a53v85i92d 77H32a45m43b29á53l52e94k 4162930690814

Jednuduše proto, že to tak někdo zakreslil do územního plánu. ;-D Ten starý se předělal a bude tunel za x set milionů. Je ale nutné podotkonut, že díky němu bude ta spojka alespoň k něčemu, kdyby se v busoucnu elktrifikovala, protože narozíl od té původní bude daleko rovnější. ;-)

+1/0
7.3.2016 20:08

J24a65r88o66s74l90a22v 19N30o87v63á45k 5245129894802

Tady je plánek Medlešické spojky http://www.zelpage.cz/news_n/mapa_medlesicka_spojka.gif

Tahle Ostřešanská spojka je defakto úplně nová trať http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

Staré Jesenčany a Medlešice tak mají smůlu.

0/0
9.3.2016 14:34

F23i22l52i39p 84N71e44s75p26o44r 6727667738162

Nemohli by pro zatim pridat vic zavor a vycistit stavajici nadrazi?

0/0
7.3.2016 18:17

J46i79ř53í 75J12a50k35o59u61b30e62k 9721839564443

Připadá mi to trošku drahé, ale nechť. Jen si myslím, že s tím nápadem mohli přijít dřív a úžasně by to zjednodušilo a potažmo zlevnilo ty současné stavební manévry u Parama.

+3/0
7.3.2016 17:52

J81a97n14a 51H62o24r91á81č27k51o39v92á 5536902578560

Ono se to řeší dávno a trať u Parama zůstane tak jako tak, jen bude pro letiště.

+2/0
7.3.2016 18:27

M49a52r56t80i26n 65Č70a35p86e40k 6860621897184

Moc by to ty manévry nezjednodušilo, jelikož nový most bude křížit hradeckou pod jiným úhlem. Navíc se úsek Rosice - závodiště zrušit jen tak nemůže, kvůli vlečce na letiště.

+1/0
7.3.2016 18:31
Foto

T31o98m60á28š 80D62v74o61ř31á53k 3325863716586

Přesně to vidím.

Transparentní výběrové řízení, dokončeno v termínu a žádné vícenáklady...

+3/0
7.3.2016 17:44

J59a20n 41H16o69r71á16k 1323409989634

;-D

+1/0
7.3.2016 18:41

D64a41n43i25e74l 82V14o29d36á42k 7172933912

Už včera bylo pozdě. Vždyť Chrudim snad není zase taková p*del světa (s prominutim) a je smutné, že cesta z Phy do Pardubic mi trvá hodinu a cesta z Pardubic do Chrudimi trvá často, vzhledem k neustálému čekání apod., úplně stejně dlouho :)

+13/0
7.3.2016 17:10

M72i76l93a73n 89M34a36j92e77r98č76í36k 1290550564296

Tak pokud jsi z Chrudimi, tak si tam vyberte lepšího starostu - podle článku on toto nepovažuje za problém, a proti vedení kraje by prosazoval náklady investovat jinam!!

0/−1
7.3.2016 17:43

M45a25r75c29e28l26a 96H42o28r16á78č48k81o51v31á 7277132473238

Nevím nakolik je složité stávající přestupování, nejsem místní, ale další výstavba defacto souběžné trati mi přijde jako vyhazování peněz a devastace krajiny... Ono stačí že nedávno zde vznikl obchvat stávající komunikace (další devastace zbytku přírody). Jestli ten trošku vyšší konfort cestování stojí místním za to, že si vše kolem zastaví a zničí.

+3/−18
7.3.2016 17:09

D96a94n21i57e50l 74V37o71d63á44k 7482473632

Někdy si tu trasu projeď, je to zážitek ;) A co se týče obchvatu? Raději nekomentuji :D

+5/0
7.3.2016 17:12

F58i72l17i95p 90S27i71r53o59t95e40k 9712289572531

Trošku to zestručním: Nejsem místní, nevím, jak to tam vypadá a jaký to má význam, ale musím do toho pindat.

+21/0
7.3.2016 17:31
Foto

T94o56m55á19š 26D17v42o32ř50á13k 3285783536886

To nevadí, je vás tu víc :-)

0/0
7.3.2016 17:45

P35a78v83e67l 40M84a32r78e24š 6305215302509

Ano nejste místní , neznáte realnou situaci.

Stará trat se snese

Železnice je přece ekologická, jaképak devastování krajiny

+5/0
7.3.2016 17:37

J53o45s25e27f 77Š55o78l27t67e86s 8914388470513

Hlavně bude elektrifikovaná. Takže problém skutečně nevidím.

0/−1
7.3.2016 17:48

H39e84l55e87n98a 92P10a69r70d61u87b59s27k68á 1719762401881

Právě že nebude, takže smrad a hluk donekonečna....

+2/−1
7.3.2016 17:53

M15a86r91t77i14n 87S10m10í96š19e18k 7212952740124

Smrad a hluk?????To jezdíte autem!!!!

+1/0
7.3.2016 18:50

H47e80l49e39n74a 32P30a57r53d75u53b64s89k94á 1619572941201

Nevím, zdali jste někdy viděl vlaky, které momentálně jezdí na neelektrifikované trati Pardubice-Chrudim-Havlíčkův Brod... Moc tiché a ekologické tedy nejsou...

0/0
7.3.2016 18:54

T60o49m41á64š 47L16u51d98v97í91k 5120598623496

RegioNovy a RegioSharky. S tím, že do budoucna jen ty RegioSharky. Co je na nich tak neekologického a hlučného?

+1/0
7.3.2016 19:13

D91a84v24i31d 90H36a11m23b81á65l44e34k 4372430450204

Třeba spotřeba 100-160l nafty na 100 km v závislosti na stoupání a počtu rozjezdů. Pro srovnání, třeba taková regionova "žere" cca 30-35 l/100km. ;-D Ale to je jen maličkost. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:14

T11o57m59á25š 84L23u62d15v26í12k 5320328333326

A že mezi Pardubicemi a Chrudimí těch stoupání je! R^

0/0
8.3.2016 15:06

D64a50v26i90d 25H97a20m47b36á14l82e59k 4352590970134

Víte, on ten Žralok jezdí většinou až do Hlinska. ;-)

0/0
8.3.2016 19:51

M81a23r65t62i81n 11Č12a12p33e16k 6710611257734

Jen ten RegioShark má asi tak 3x větší výkon - 2x390kW versus 1x242kW.

0/0
8.3.2016 21:06

M34a77r90t58i42n 78Č82a21p51e29k 6220891207324

Rozhodně jsou ekologičtější než auta na souběžné silnici, jelikož mají mnohem menší spotřebu na nabízenou kapacitu.

+1/0
7.3.2016 20:14

P21e12t63r 37M55a27r98š50o19u66n 5695818496246

Velkym omylem kliknuto na plus.

Samozrejme tu problem je. Trat neni jen spojeni cr-pce, ale vede dolu do havl brodu a dal na jihlavu. Ikdyz nevim zda ten rychlik jeste jezdi.

Problemem trati jsou ale rosice. Tam je uvrat. Od cr a pce se musi pres jednokolejny most. Tedy zde vznika problem i na trati hk-pce, protoze ten usek most-rosice a most-pce maji trate spolecny.

+2/0
7.3.2016 18:40

J87a90n 90K48e84f20u40r58t 9800439113655

Pardubická Blanka...

+4/−1
7.3.2016 17:09

M33a97r11t23i42n 69Š20t91r78o22s 4139177340698

Škoda že článek neobsahuje nějaký plánek, kudy trat povede.

+16/0
7.3.2016 17:08

M55a35r36t80i90n 72K95r43á96t63k38ý 3306514345224

Tady to je klasika... bohužel.

+2/0
7.3.2016 17:50

K80a53r81e92l 54N61a74s52t17o53u37p22i38l 3320181780871

podívejte se třeba do krajskych ZÚR

0/0
7.3.2016 17:54

J50a83n 32P53e61t19e91r36a 2641145592134

Planek je v papirove MFbabis

0/0
7.3.2016 18:28

M49a67r66t66i41n 59H35a40v25e92l59k83a 8734462444

Tak tedy nevím, co si o tom mám myslet.

Nejprve se to ekonomicky nevyplatilo, poté pan Dušek zmínil (dle tisku), že je třeba změnit kritéria výpočtu - nejspíše aby to vyšlo dle kritérií "politických".

To že to již nebylo možné stavět původně plánovanou trasou na okraji Dražkovic je opravdu "překvapivé" - když zde povolovali výstavbu domů v době, kdy zde územní plán definoval trať.

Takže suma sumárum - někdo si chce vybudovat "tunel" v Polabské nížině. A protože v okolí Pardubic jsou jen 2 kopce a tunel v Kunětické hoře by byl moc na očích, tak se postaví tunel v tom druhém - pod Mikulovickým kostelíkem.

Opravdu by mne zajímala ta studie, způsob výpočtu "rentability" a ze všeho úplně nejvíce to, zda někdo - např. pan Dušek se pak bude zodpovídat z překročení nákladů a pod. Samozřejmě že nebude - je to "jen" politik.

To je "jiná káva" než hlásit na billboardech, že se zasadí že imigranti ne. To by mne zajímalo, jak toho chce ze své pozice dosáhnout.

Martin Havelka

+4/0
7.3.2016 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.