Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a19r28o71s23l61a55v 64N34o44v31á63k 5625199914242

Při dohledávání mapky mě zaujal tento nápad http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg viz http://www.zelpage.cz/clanky/komentar-medlesicka-spojka---slo-by-to-i-jinak

0/0
9.3.2016 14:37

J19i72ř78í 84Z92a23v60ř89e58l 4446914463705

Stačí doladit křižovatku Paramo, udělat mezi Pardubicema a Chrudimí 4prodovku, a posílit např. autobusové spoje a není třeba utrácet tolik peněz za takovou blbost. Stávajcí vlakové spojení je dle mého názoru dostačující. Navíc koukám, že mezi pardubickou částí Jesničánky a Nemošicema bude na silnici buď přejezd nebo podjezd pod novou tratí. Přijde mi to opravdu komplikované a zbytečné. To samé na silnici mezi Ostřešany a Dražkovicema. A jak už bylo zmíněno rozhodně to nakonec nebude 2,2 miliardy.

+3/−13
7.3.2016 21:20

P59e82t40r 26P48r62o16v69a39z77n97i26k 3763128496773

Tak nějak tomu po těch letech už moc nevěřím, ale bylo by to fajn, současné spojení je pro ostudu. Pro Chrudimáky by se tím otevřela i možnost dojíždět za prací do Prahy, za současného stavu, kdy úsek Chrudim - Pardubice vyjde skoro nastejno jako Praha - Pardubice, to je ještě nemožné.

+9/0
7.3.2016 19:56

J35i76ř29í 41P16r46ů92š23a 7775722235589

Pan místostarosta chce posílit spoje? Tak proč je tedy kra neobjedná a nezaplatí?

+3/0
7.3.2016 19:51

S37t22a78n69i18s92l73a61v 89P47i23š56t84ě54k 1796938799685

A co takhle aspon jednoduchy situacni planek? Ne kazdy koho zajima vystavba zeleznice je z Pardubic a okoli.

+7/0
7.3.2016 19:36

M26i20l20a22n 32V66í72š14e64k 3220887273

No jestli to budou naši krajští odborníci na dopravu řešit jako obchvat a pod. tak dočkáme.... každý si rok dosaďte sami podle toho jací jste optimisté, já jsem pesimista

0/0
7.3.2016 19:26

H47o75n48z57a 41N27o97g37a 7178829383861

Já čumím...takovej odbornej článek, docela na úrovni napsanej a nepsal ho největší odborník na českou železnici?

0/0
7.3.2016 19:19

T86o87m62a71s 56A61u66g97u43s19t56y13n 6477256881210

autor Sůrovi může směle konkurovat. Hlavně perlou, že z Pardubic do Chrudimi se cestuje stejně jako opačným směrem. Chybějící mapka to je taky u JS klasika.

+1/0
8.3.2016 6:40

T96o13m38á61š 71L72u98d47v17í37k 5220618943516

Jako účastník akce "dopiš si sám" přidávám mapku: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

+7/0
7.3.2016 19:08

S60t43a81n32i34s44l13a10v 57P13i54š90t82ě38k 1286458199265

DikR^

0/0
7.3.2016 19:37

M37á86r40i14a 54K75r25a24j87č25i63o28v48á 8150123904573

Kolik bude na trati v Chrudimi kruhových objezdů?

+8/0
7.3.2016 19:08

M23i31r25o89s53l17a96v 54S35v16o80b88o70d28a 1715288950334

Bod :D :D :D

0/0
7.3.2016 19:17

D18a21v56i87d 15H17a20m56b87á45l38e63k 4492870910804

Myslím, že ty silniční už bohatě stačí. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:05

T15o23m93á35š 82T78a43t58í29č69e43k 5350272950908

A co takhle takovýto článek opatřit mapkou? ;-€

+6/0
7.3.2016 19:06

M10a52r80t92i79n 10K34y26p17r 2792965294604

Mapkou opatřen je - v tištěné verzi. Aneb co byste chtěl zadarmo, za 18 korun je i mapka.;-D

0/0
7.3.2016 19:08

M26i70r66o91s95l89a23v 57S33l70á49m39a 1761973685445

Mohl by mi někdo z místních osvětlit, proč by se měla trať stavět komplet celá z Pardubiček do Chrudimi, když pohled na mapu nabízí pouze navázat na stojící vlečku u Pardubiček trať vedoucí nad Staré Jesenčany a tam se poblíž letiště napojit na současnou trať Pardubice - Chrudim? Je to krátké (cca 3 km namísto cca 7 km) a do patřičných kapes by nemohlo odkápnout tolik kapříků?

+5/0
7.3.2016 18:36

P73e84t39r 90M53a37r21š68o93u22n 5805798966856

Take tomuto reseni bez planku nerozumim. Melo se stavet prakticky tak, ze trat mela z chrudimi odbocit az za medlesicemi severovychodne a mezi blatem, mikulovicemi a drazkovicemi vest severne od nemosic....

0/0
7.3.2016 18:42

P54e85t58r 81M42a57r13š50o38u37n 5825438756816

A jestedoplnim, ochranne pasmo na tuto variantu existovalo. Protp mne zarazelo, jak si mezi drazkovicemi a nemosicemi vesele stavi baráky....

0/0
7.3.2016 18:43

D40a63v12i11d 64H80a43m94b67á38l17e87k 4582970970834

Jednuduše proto, že to tak někdo zakreslil do územního plánu. ;-D Ten starý se předělal a bude tunel za x set milionů. Je ale nutné podotkonut, že díky němu bude ta spojka alespoň k něčemu, kdyby se v busoucnu elktrifikovala, protože narozíl od té původní bude daleko rovnější. ;-)

+1/0
7.3.2016 20:08

J18a42r59o47s25l63a79v 93N65o21v41á32k 5555119174202

Tady je plánek Medlešické spojky http://www.zelpage.cz/news_n/mapa_medlesicka_spojka.gif

Tahle Ostřešanská spojka je defakto úplně nová trať http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

Staré Jesenčany a Medlešice tak mají smůlu.

0/0
9.3.2016 14:34

F60i39l37i40p 20N78e25s26p52o58r 8278304747537

Nemohli by pro zatim pridat vic zavor a vycistit stavajici nadrazi?

0/0
7.3.2016 18:17

J97i15ř52í 53J28a49k82o38u65b75e82k 9171459534483

Připadá mi to trošku drahé, ale nechť. Jen si myslím, že s tím nápadem mohli přijít dřív a úžasně by to zjednodušilo a potažmo zlevnilo ty současné stavební manévry u Parama.

+3/0
7.3.2016 17:52

J20a48n65a 30H95o36r29á69č66k73o39v27á 5436932658460

Ono se to řeší dávno a trať u Parama zůstane tak jako tak, jen bude pro letiště.

+2/0
7.3.2016 18:27

M59a29r21t22i36n 79Č12a82p67e37k 6320721607564

Moc by to ty manévry nezjednodušilo, jelikož nový most bude křížit hradeckou pod jiným úhlem. Navíc se úsek Rosice - závodiště zrušit jen tak nemůže, kvůli vlečce na letiště.

+1/0
7.3.2016 18:31
Foto

T76o42m20á60š 10D78v27o78ř44á84k 3795873326486

Přesně to vidím.

Transparentní výběrové řízení, dokončeno v termínu a žádné vícenáklady...

+3/0
7.3.2016 17:44

J44a10n 39H33o87r33á40k 1223399469824

;-D

+1/0
7.3.2016 18:41

D61a68n14i56e18l 20V70o95d55á65k 7612553852

Už včera bylo pozdě. Vždyť Chrudim snad není zase taková p*del světa (s prominutim) a je smutné, že cesta z Phy do Pardubic mi trvá hodinu a cesta z Pardubic do Chrudimi trvá často, vzhledem k neustálému čekání apod., úplně stejně dlouho :)

+13/0
7.3.2016 17:10

M59i49l93a43n 90M94a32j94e45r87č86í72k 1310330244196

Tak pokud jsi z Chrudimi, tak si tam vyberte lepšího starostu - podle článku on toto nepovažuje za problém, a proti vedení kraje by prosazoval náklady investovat jinam!!

0/−1
7.3.2016 17:43

M40a64r12c72e77l47a 19H23o31r36á73č18k91o76v82á 7817532523738

Nevím nakolik je složité stávající přestupování, nejsem místní, ale další výstavba defacto souběžné trati mi přijde jako vyhazování peněz a devastace krajiny... Ono stačí že nedávno zde vznikl obchvat stávající komunikace (další devastace zbytku přírody). Jestli ten trošku vyšší konfort cestování stojí místním za to, že si vše kolem zastaví a zničí.

+3/−18
7.3.2016 17:09

D47a39n95i31e44l 24V86o26d79á26k 7822853852

Někdy si tu trasu projeď, je to zážitek ;) A co se týče obchvatu? Raději nekomentuji :D

+5/0
7.3.2016 17:12

F56i85l24i11p 58S82i18r21o39t79e21k 9642309232131

Trošku to zestručním: Nejsem místní, nevím, jak to tam vypadá a jaký to má význam, ale musím do toho pindat.

+21/0
7.3.2016 17:31
Foto

T67o15m15á29š 77D59v75o79ř44á43k 3675583896306

To nevadí, je vás tu víc :-)

0/0
7.3.2016 17:45

P39a96v48e49l 87M60a15r62e81š 6335705442619

Ano nejste místní , neznáte realnou situaci.

Stará trat se snese

Železnice je přece ekologická, jaképak devastování krajiny

+5/0
7.3.2016 17:37

J17o58s83e66f 23Š10o83l58t74e21s 8634178360793

Hlavně bude elektrifikovaná. Takže problém skutečně nevidím.

0/−1
7.3.2016 17:48

H16e78l66e90n33a 27P90a10r82d72u24b42s62k96á 1159322801571

Právě že nebude, takže smrad a hluk donekonečna....

+2/−1
7.3.2016 17:53

M43a96r68t30i59n 75S53m58í16š71e63k 7842832410604

Smrad a hluk?????To jezdíte autem!!!!

+1/0
7.3.2016 18:50

H79e98l82e24n41a 46P27a70r16d74u21b51s80k46á 1859522521391

Nevím, zdali jste někdy viděl vlaky, které momentálně jezdí na neelektrifikované trati Pardubice-Chrudim-Havlíčkův Brod... Moc tiché a ekologické tedy nejsou...

0/0
7.3.2016 18:54

T39o21m84á29š 90L47u74d21v28í46k 5960878823806

RegioNovy a RegioSharky. S tím, že do budoucna jen ty RegioSharky. Co je na nich tak neekologického a hlučného?

+1/0
7.3.2016 19:13

D81a97v32i18d 48H21a25m36b61á54l47e34k 4712210290284

Třeba spotřeba 100-160l nafty na 100 km v závislosti na stoupání a počtu rozjezdů. Pro srovnání, třeba taková regionova "žere" cca 30-35 l/100km. ;-D Ale to je jen maličkost. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:14

T55o78m66á31š 67L23u62d33v93í71k 5160518693776

A že mezi Pardubicemi a Chrudimí těch stoupání je! R^

0/0
8.3.2016 15:06

D33a67v98i63d 86H30a44m89b93á57l13e59k 4392810650744

Víte, on ten Žralok jezdí většinou až do Hlinska. ;-)

0/0
8.3.2016 19:51

M62a90r98t34i51n 19Č25a59p24e84k 6680831547484

Jen ten RegioShark má asi tak 3x větší výkon - 2x390kW versus 1x242kW.

0/0
8.3.2016 21:06

M19a83r90t76i24n 65Č71a56p42e97k 6760641837184

Rozhodně jsou ekologičtější než auta na souběžné silnici, jelikož mají mnohem menší spotřebu na nabízenou kapacitu.

+1/0
7.3.2016 20:14

P28e17t82r 80M66a29r18š25o51u44n 5365238516496

Velkym omylem kliknuto na plus.

Samozrejme tu problem je. Trat neni jen spojeni cr-pce, ale vede dolu do havl brodu a dal na jihlavu. Ikdyz nevim zda ten rychlik jeste jezdi.

Problemem trati jsou ale rosice. Tam je uvrat. Od cr a pce se musi pres jednokolejny most. Tedy zde vznika problem i na trati hk-pce, protoze ten usek most-rosice a most-pce maji trate spolecny.

+2/0
7.3.2016 18:40

J49a12n 60K59e45f54u48r28t 9680629663985

Pardubická Blanka...

+4/−1
7.3.2016 17:09

M12a16r57t11i57n 85Š34t17r41o16s 4119877260348

Škoda že článek neobsahuje nějaký plánek, kudy trat povede.

+16/0
7.3.2016 17:08

M40a93r41t55i50n 10K24r32á16t40k47ý 3266294385694

Tady to je klasika... bohužel.

+2/0
7.3.2016 17:50

K98a48r30e23l 67N26a12s66t50o86u50p88i44l 3180431100711

podívejte se třeba do krajskych ZÚR

0/0
7.3.2016 17:54

J42a20n 24P54e86t23e22r66a 2841795982274

Planek je v papirove MFbabis

0/0
7.3.2016 18:28

M62a40r65t94i46n 42H67a79v74e58l18k38a 8364902684

Tak tedy nevím, co si o tom mám myslet.

Nejprve se to ekonomicky nevyplatilo, poté pan Dušek zmínil (dle tisku), že je třeba změnit kritéria výpočtu - nejspíše aby to vyšlo dle kritérií "politických".

To že to již nebylo možné stavět původně plánovanou trasou na okraji Dražkovic je opravdu "překvapivé" - když zde povolovali výstavbu domů v době, kdy zde územní plán definoval trať.

Takže suma sumárum - někdo si chce vybudovat "tunel" v Polabské nížině. A protože v okolí Pardubic jsou jen 2 kopce a tunel v Kunětické hoře by byl moc na očích, tak se postaví tunel v tom druhém - pod Mikulovickým kostelíkem.

Opravdu by mne zajímala ta studie, způsob výpočtu "rentability" a ze všeho úplně nejvíce to, zda někdo - např. pan Dušek se pak bude zodpovídat z překročení nákladů a pod. Samozřejmě že nebude - je to "jen" politik.

To je "jiná káva" než hlásit na billboardech, že se zasadí že imigranti ne. To by mne zajímalo, jak toho chce ze své pozice dosáhnout.

Martin Havelka

+4/0
7.3.2016 17:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.