Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj zvažuje rizikovou investici do letiště, ve hře je i úplný ústup

Debata kolem možnosti stavět nový letištní terminál v Pardubicích se začíná vyhrocovat. Krajský radní Jaromír Dušek požaduje jeho radikální zlevnění. Jinak vyhrožuje tím, že kraj se přestane na letišti angažovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e84t11r 37H72u76ň34á32č17e96k 6458360511100

Logika podle pana Duška: "Ano, jsme ochotni Vám koupit autobusy, ale snížíme cenu a motory dokoupíme později, až podle toho, kolik lidí převezete"

0/0
19.1.2016 12:13

J20a44n 62T49a13r88a70b35a 4306806429489

Dokonale výstižné.

Chybou bývalého ředitele Andrlíka byla přehnaná orientace na Rusko. Jenže bez terminálu nic moc jiného stejně dělat nemohl. Chybou současné ředitelky je orientace na nic. A k tomu terminál nepotřebuje.

Regionální letiště ve světě kvetou a Pardubice mají ideální podmínky. Kvalitní dráhu i pro velká letadla, technologické zázemí i skvélé napojení na Prahu, jen chybí skutečné letiště, vlastník a managament.

Ale ruku na srdce, může prosperovat či dokonce sehnat ideálního investora letišté, které patří každé dva roky se střídající nekonzistentní partě politiků rozličné mentální úrovně s všelijakými zájmy? Ani omylem.

Nechť kraj odejde, bude to dobře. Ostatně zabil Technopark, zabíjí i letiště. Politici se budou měnit 2x pomaleji. Pak dá mluvit o možném investoru, kompetentním vedení i o prosperitě.

0/0
26.1.2016 6:19

J67a13n 45V83r27a91b13e50c 4122160336804

Moc bych si jako pardubák přál, aby letiště investici udělalo, ale je to bohužel totální ekonomická šílenost. Zde stále nikdo nezmiňuje jednu zásadní věc a to, že ruská klientela (která dělala drtivou většinu letů) už se nikdy nevrátí! Do Pardubic létala ruská "dvojka" Transaero a to jen kvůli tomu, že mezi Ruskem a ČR platila letitá dohoda o "ochraně" národního leteckého dopravce (tj. ČSA a Aeroflotu) o tom, že mezi hlavními městy (Moskva a Praha) smí létat jen 1 (národní) dopravce. Všichni ostatní měli smůlu a museli si vybrat náhradní město. Tato dohoda loni padla a Transaero první den po ukončení dohody začalo okamžitě létat na Ruzyň. Vrátit do Pardubic už se nemá důvod (no navíc mezitím stejně stihla zkrachovat). Takže bohužel představa pravidelných leteckých linek je nesmyslná, budou zde vždy jen chartery především na letní dovolené, od podzima do jara bude letiště poloprázdné. Bohužel.

0/−1
18.1.2016 21:33

J19a74n 50T47a78r43a22b49a 4436146399579

Ale houby, pane máte zkreslené informace.

0/0
26.1.2016 6:22

L40u49k97á39š 51C17h51l62á69d69e40k 7503149249933

kdyz se nazacna stavet tenhle rok!! tak uz nikdy , pak nas predbehne letiště vodochody a sebere vsechny lowcosty

0/0
18.1.2016 18:24

J94a34r45o75s38l34a86v 97J65o20n36á22š 4808474372195

58 000 cestujících není zase tak málo. A bez odpovídajícího terminálu jinou než ruskou klientelu budeme těžko shánět. Jenom nechápu, jak je možné, že v KV postavili hezkou odbavovací halu za 100 milionů, a v PA se nedokážeme dostat pod 300. Myslím, že nejsem sám, koho by to zajímalo víc než řada v podstatě se opakujících článků.

+2/−1
18.1.2016 17:32

O20n72d95ř84e87j 50N95o97s48e46k 7620494683704

Nejde jenom o halu, ale o celou síť komunikací a parkovišť. Ta na pardubickém letišti v místě nového terminálu není. KV z větší části využily svoji původní infrastrukturu. Krom toho je letiště KV plánováno na podstatně menší počet cestujících a nepočítalo se s tím, že by kdy mohly být záložním letištěm pro Prahu.

+1/−1
18.1.2016 21:30

P36e52t82r 19Z76l72e14s79á51k 3598739386

Terminál ano, ale je zajímavé, jak politici z města hájí naprosto nesmyslný rozpočet. Pamatuji si, jak nedávno kvůli tomu byli ve Varech a pochvalovali si tamní terminál za 100 miliónů a říkali, že by něco podobného chtěli v Pardubicích. Pak se ozvali, že by sice chtěli za terminál dát jen 100 mil., ale že už je v rozpočtu 300 a tak se nedá nic dělat. Je to jako vše v Pardubicích, hlavě za draho, luxusně a bezúčelně. Takže proč šetřit, kdopak z toho má užitek, že by Ano bude nám u koryt lépe?

0/0
18.1.2016 15:42

M70i26r70e69k 23N53o58v96o44t64n26ý 5728976950843

Terminál postavit/upravit JO, ale rozumně ... možná lepší, než to cpát např. do černý díry jménem dynamo pce a tomu k o k o t o v y šmidberskýmu

+4/0
18.1.2016 14:22

O97n22d88ř65e26j 70N23o37s27e44k 7170424573664

v Pardubicích žádný současný terminál vlastě není. Píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

0/0
18.1.2016 21:32

O59n98d66ř24e70j 79N35o84s94e86k 7650154133534

Pokud je něco takového, jako radní Dušek proti, je jasné, že záměr stavět je správný. Kdyby Dušek tu stavbu naopak prosazoval, byl by nesmysl stavět.

+4/0
18.1.2016 13:11

L62u54d86v34í78k 60R25a24k 8345871604114

No, já myslím, že by se prachy měly investovat do Pardubic a pardubáků....obchvaty, nádraží, přednádraží, chodníky, stezky cyklistické, parky, dětská hřiště, sportoviště, pořádnej a městskej kulturák, domovy pro seniory...............a né dělat Praze sekundární letiště. Na dovolenou klidně díky spojení klidně poletím z Prahy. A turisty do PU stejně nic nepřitáhne, tak na co letištní terminál, že by loby pro vybrané?;-(;-€Rv

+3/−7
18.1.2016 10:12

P53a81v62e36l 65N85o98v97á76k 7501556929713

Osobně si myslim, že v republice po Praze jediné Pardubice můžou dobře fungovat (jako lowcost letiště) pro Prahu. Dopravci jako Ryanair easyjet wizz po tom rádi skočí. Ale dokud budou schopni odbavit jediný let najednou nikdo se tam nepohrne...

+7/−2
18.1.2016 8:53

T21o88m20á56š 83N62o72v18á67k 9499915654

V tom je zakopaný pes, bez terminálu nebude lowcost letiště. Kdy zase budou lítat Rusové ví Bůh a Putin...ale největší výhodou je, že to letiště bude fungovat tak jako tak, protože je zároveň vojenské, takže letištní dráha a její udržba neskončí s civilní dopravou...

+4/0
18.1.2016 9:15
Foto

J56a27k42u42b 71V47a65š69k87o 1268984282193

Pokud se nepostaví letiště v Odoleně Vodě.

0/0
18.1.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.