Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj zvažuje rizikovou investici do letiště, ve hře je i úplný ústup

Debata kolem možnosti stavět nový letištní terminál v Pardubicích se začíná vyhrocovat. Krajský radní Jaromír Dušek požaduje jeho radikální zlevnění. Jinak vyhrožuje tím, že kraj se přestane na letišti angažovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e50t40r 75H43u71ň36á11č70e97k 6698240161730

Logika podle pana Duška: "Ano, jsme ochotni Vám koupit autobusy, ale snížíme cenu a motory dokoupíme později, až podle toho, kolik lidí převezete"

0/0
19.1.2016 12:13

J20a82n 94T51a55r84a23b94a 4646486349309

Dokonale výstižné.

Chybou bývalého ředitele Andrlíka byla přehnaná orientace na Rusko. Jenže bez terminálu nic moc jiného stejně dělat nemohl. Chybou současné ředitelky je orientace na nic. A k tomu terminál nepotřebuje.

Regionální letiště ve světě kvetou a Pardubice mají ideální podmínky. Kvalitní dráhu i pro velká letadla, technologické zázemí i skvélé napojení na Prahu, jen chybí skutečné letiště, vlastník a managament.

Ale ruku na srdce, může prosperovat či dokonce sehnat ideálního investora letišté, které patří každé dva roky se střídající nekonzistentní partě politiků rozličné mentální úrovně s všelijakými zájmy? Ani omylem.

Nechť kraj odejde, bude to dobře. Ostatně zabil Technopark, zabíjí i letiště. Politici se budou měnit 2x pomaleji. Pak dá mluvit o možném investoru, kompetentním vedení i o prosperitě.

0/0
26.1.2016 6:19

J10a29n 35V44r20a96b16e62c 4722550536414

Moc bych si jako pardubák přál, aby letiště investici udělalo, ale je to bohužel totální ekonomická šílenost. Zde stále nikdo nezmiňuje jednu zásadní věc a to, že ruská klientela (která dělala drtivou většinu letů) už se nikdy nevrátí! Do Pardubic létala ruská "dvojka" Transaero a to jen kvůli tomu, že mezi Ruskem a ČR platila letitá dohoda o "ochraně" národního leteckého dopravce (tj. ČSA a Aeroflotu) o tom, že mezi hlavními městy (Moskva a Praha) smí létat jen 1 (národní) dopravce. Všichni ostatní měli smůlu a museli si vybrat náhradní město. Tato dohoda loni padla a Transaero první den po ukončení dohody začalo okamžitě létat na Ruzyň. Vrátit do Pardubic už se nemá důvod (no navíc mezitím stejně stihla zkrachovat). Takže bohužel představa pravidelných leteckých linek je nesmyslná, budou zde vždy jen chartery především na letní dovolené, od podzima do jara bude letiště poloprázdné. Bohužel.

0/−1
18.1.2016 21:33

J64a15n 62T56a70r39a32b77a 4846636609449

Ale houby, pane máte zkreslené informace.

0/0
26.1.2016 6:22

L48u32k28á93š 47C83h97l84á90d30e76k 7713629469773

kdyz se nazacna stavet tenhle rok!! tak uz nikdy , pak nas predbehne letiště vodochody a sebere vsechny lowcosty

0/0
18.1.2016 18:24

J69a94r80o39s10l85a87v 88J82o39n69á62š 4988434712725

58 000 cestujících není zase tak málo. A bez odpovídajícího terminálu jinou než ruskou klientelu budeme těžko shánět. Jenom nechápu, jak je možné, že v KV postavili hezkou odbavovací halu za 100 milionů, a v PA se nedokážeme dostat pod 300. Myslím, že nejsem sám, koho by to zajímalo víc než řada v podstatě se opakujících článků.

+2/−1
18.1.2016 17:32

O39n89d12ř65e34j 43N55o28s33e32k 7340474273304

Nejde jenom o halu, ale o celou síť komunikací a parkovišť. Ta na pardubickém letišti v místě nového terminálu není. KV z větší části využily svoji původní infrastrukturu. Krom toho je letiště KV plánováno na podstatně menší počet cestujících a nepočítalo se s tím, že by kdy mohly být záložním letištěm pro Prahu.

+1/−1
18.1.2016 21:30

P64e71t78r 19Z54l16e32s27á82k 3738539516

Terminál ano, ale je zajímavé, jak politici z města hájí naprosto nesmyslný rozpočet. Pamatuji si, jak nedávno kvůli tomu byli ve Varech a pochvalovali si tamní terminál za 100 miliónů a říkali, že by něco podobného chtěli v Pardubicích. Pak se ozvali, že by sice chtěli za terminál dát jen 100 mil., ale že už je v rozpočtu 300 a tak se nedá nic dělat. Je to jako vše v Pardubicích, hlavě za draho, luxusně a bezúčelně. Takže proč šetřit, kdopak z toho má užitek, že by Ano bude nám u koryt lépe?

0/0
18.1.2016 15:42

M87i92r61e94k 18N12o61v60o24t71n28ý 5738146400153

Terminál postavit/upravit JO, ale rozumně ... možná lepší, než to cpát např. do černý díry jménem dynamo pce a tomu k o k o t o v y šmidberskýmu

+4/0
18.1.2016 14:22

O77n73d74ř51e42j 69N58o16s44e24k 7810224173114

v Pardubicích žádný současný terminál vlastě není. Píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

0/0
18.1.2016 21:32

O59n79d57ř59e12j 26N72o53s79e80k 7450534653354

Pokud je něco takového, jako radní Dušek proti, je jasné, že záměr stavět je správný. Kdyby Dušek tu stavbu naopak prosazoval, byl by nesmysl stavět.

+4/0
18.1.2016 13:11

L55u69d27v58í40k 43R14a52k 8775431484724

No, já myslím, že by se prachy měly investovat do Pardubic a pardubáků....obchvaty, nádraží, přednádraží, chodníky, stezky cyklistické, parky, dětská hřiště, sportoviště, pořádnej a městskej kulturák, domovy pro seniory...............a né dělat Praze sekundární letiště. Na dovolenou klidně díky spojení klidně poletím z Prahy. A turisty do PU stejně nic nepřitáhne, tak na co letištní terminál, že by loby pro vybrané?;-(;-€Rv

+3/−7
18.1.2016 10:12

P24a28v19e62l 48N52o54v25á98k 7891156669123

Osobně si myslim, že v republice po Praze jediné Pardubice můžou dobře fungovat (jako lowcost letiště) pro Prahu. Dopravci jako Ryanair easyjet wizz po tom rádi skočí. Ale dokud budou schopni odbavit jediný let najednou nikdo se tam nepohrne...

+7/−2
18.1.2016 8:53

T80o34m30á24š 72N35o69v26á78k 9359985704

V tom je zakopaný pes, bez terminálu nebude lowcost letiště. Kdy zase budou lítat Rusové ví Bůh a Putin...ale největší výhodou je, že to letiště bude fungovat tak jako tak, protože je zároveň vojenské, takže letištní dráha a její udržba neskončí s civilní dopravou...

+4/0
18.1.2016 9:15
Foto

J26a86k61u41b 41V31a27š25k96o 1728934202403

Pokud se nepostaví letiště v Odoleně Vodě.

0/0
18.1.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.