Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice bojují o potřebné obchvaty, snad bude brzy aspoň jeden

Dobrá zpráva zní, že severovýchodní obchvat Pardubic, který povede z Trnové na Dubinu, by se měl začít stavět nejpozději do dvou let. Ta horší pak říká, že jihovýchodní obchvat z Dražkovic do Černé za Bory hned tak nebude a to i přesto, že se měl začít budovat už před lety

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a77r21o60s23l90a51v 51R42y22c50h64t24á80ř 2934599919876

Pokud tomu rozumím, tak

- severovýchodní obchvat povede od Globusu na Drážku a nebude přímo napojen na rychlostní komunikaci 37 Hradec Králové - Pardubice ;-(

- jihovýchodní obchvat povede z Dražkovic do Pardubiček a nebude propojen se severovýchodním obchvatem... :-(

Znamená to tedy, že se z Drážky a Dubiny směrem na Chrudim pojede nadále přes nádraží nebo přes závory na Dašické?

Pokud ano, tak to je vskutku konstruktivní pojetí "obchvatu" centra města... Rv

0/0
11.1.2016 13:15

M72a76r26t53i84n 27Č46a25p60e90k 6120581877684

Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické. Ale je pravda, že řidiči hledí hlavně na metry a ne na rychlost, jinak by od Semtína na Dubinu nejezdily přes centrum, ale po rychlodráze.

0/−2
11.1.2016 21:55

J69a94r29o67s31l37a26v 33R13y62c63h90t90á50ř 2274349199316

Pane Martine Čapku, předpokládám, že Vaše tvrzení "Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické." je pokusem o vtip, nikoli obhajobou toho, že SV a JV obchvat Pardubic nebudou propojeny, což zcela zbytečně přivede řidiče jedoucí ve směru od Holic a Sezemic i pardubické řidiče z Drážky, Židova, Studánky a Dubiny směřující na Chrudim do zaplněného centra města (ulice Kpt. Jaroše, Hlaváčova, Palackého...).

Pokud tomu skutečně bude tak, jak popisujete, pak nepropojený SV a JV obchvat je nedomyšlený a nekoncepční paskvil.Rv

Opravdu si myslíte, že řidiči jedoucí od Sezemic či řidiči z Drážky, Dubiny, Studánky, Židova i sídliště okolo Dašické pojedou na Chrudim okolo Globusu?

0/0
12.1.2016 22:32

M72a47r14t86i11n 64Č92a92p23e97k 6400591487834

A toto je co: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/553cfde5c488bb6348784e04

Dokud se tato stavba neuskuteční, budou muset řidiči jet okolo Globus, pokud nechtějí trčet v zácpách ve městě. Takže pokud budou chtít řidiči propálit ušetřený benzín za kilomtery v zápcách nikdo jim v tom bránit nebude.

0/0
13.1.2016 8:18

J33a80r94o28s60l36a38v 64R70y48c73h63t89á93ř 2364959979366

Z Vámi uvedeného odkazu na web https://www.rsd.cz/ vyplývá, že propojení SV a JV větví obchvatu je trasován přes Černou za Bory a Sezemice.

Kolik řidičů z Dubiny a Drážky zvolí tuto variantu při cestě do Chrudimi?

V HK měli štěstí na Gočára. Již dlouho mají funkční OKRUH. R^

V Pa máme smůlu. Za dlouho budeme mít podivný nešťastný šišoid.Rv

0/0
13.1.2016 12:43

T81o79m84á50š 64L82u93d64v73í37k 5230288923536

Aktuální infoleták k této stavbě: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553e82306d710d6b480c5f31/Infoletak_s36-pardubice-trnova-dubina_1447403383543.pdf

Jasně ukazuje, že její napojení na Hradubickou řešeno není.

+1/0
11.1.2016 9:26

J23a78n 66Ř19e55h98á72č81e91k 5183758649231

Je to tak, že součástí řešení severovýchodního obchvatu u Globusu bude také dořešení napojení na silnici od Hradce. Tudíž součástí bude dobudování mimoúrovňové křižovatky silnice od Hradce a nadjezdu Doubravice.

0/0
10.1.2016 20:36

J47a73n 98H66á27j10e14k 2766686983825

Tak to by bylo skvělé, ale plánek zveřejněný před rokem ukazuje neco jiného.

pardubice.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MT507354_SV_Obchvat.jpg

+1/0
10.1.2016 21:12

J26a21r33o95s62l11a51v 52J55o29n49á20š 4368264492975

No, jestli se na trase najde nějaká Havránková, tak se SV obchvat začne stavět v roce 2035.

0/−1
10.1.2016 15:27

J62i10n86d76ř74i98c69h 55Š89k73o70p94e28k 4885751540795

zjisti si fakta.

Problém se nejmenoval Havránková, ale arogance úřadů

+5/−1
10.1.2016 16:04

J82a91r43o74s75l29a90v 66J32o19n92á97š 4638714492765

Já fakta znám, ale ta kauza je známá pod jménem Havránková. Že její speciální požadavky nedokázali úředníci včas vyřídit, je druhá věc.

0/0
10.1.2016 16:58

R11u50d76o80l31f 18P27e51k76á15r87e40k 9552341669523

"nedokázali", jak eufemistické...

+1/0
10.1.2016 21:20

J93a40r52o34s16l32a86v 79J94o20n51á88š 4758574362125

Paní Havránková trvala na směně pozemků, aby mohla hospodařit. Chtěla ale za své pozemky podstatně větší výměru. Nakonec k dohodě došlo, ale pozemkový úřad zjistil, že ta dohoda odporuje zákonu. Paní Havránková na ní ale trvala a stát jí pohrozil vyvlastněním. Pod pohrůžkou vyvlastnění farmářka část pozemků prodala. Potom se přišlo na to, že část zbývajících pozemků vlastní sestra paní Havránkové, pak paní Havránková onemocněla atd...

Svádět všechno jenom na úředníky (i když udělali spoustu chyb) je sice populární, ale pravda je, jak už to tak bývá, daleko složitější.

0/0
11.1.2016 10:48

T30o27m26á47š 98L72u57d74v74í90k 5960708403606

Vlastník pozemku je zapsán v katastru. To úředník nevěděl?

+2/0
11.1.2016 11:24

J20a97r51o49s13l32a28v 25J70o77n63á95š 4858214662375

Podrobnosti neznám.

0/0
11.1.2016 15:59

R74u29d77o84l19f 37P18e28k53á31r81e77k 9582241359253

S paní Havránkovou od začátku jednali úředníci jak s onucí a chtěli s ní doslova v y j e b a t - ke směně nabízeli nebonitní pozemky, těžko dostupné, či vzálené. Tak se prostě šprajcla a rozprodala část pozemku po m2 ekopatům...

0/0
12.1.2016 9:49

L48a44d98i53s46l36a54v 13K82v14a55s47n83i13č86k46a 1183467253775

A čím konkrétně byla nakonec paní Havránková uspokojena ? Nevím kde se to dá zjistit a Vy to víte.

0/0
10.1.2016 17:00

A91l55e50š 82V89o33n94d80r50á50k 9650566525

Aha, takže obchvat bude ústit na výpadovku u Globusu, kde se už dnes tvoří pravidelně zácpy. Skvělé řešení. Ze špuntu udělat ještě větší špunt. Jako by nestačilo to "inteligentní" najíždění od Hradce směrem do centra s dáváním přednosti na mostě.

Stejné je to i s křižovatkou u Parama – místo klasické mimoúrovňové křižovatky se tam postaví kruhový objezd na čtyřproudové silnici, kterým budou muset prokroužit všechny auta, co pojedou od Chrudimi na Hradec.

Prostě Pardubice – město polovičatých řešení...

+4/0
10.1.2016 12:45

J47a56r50o22s22l90a48v 73J74o12n14á80š 4698444502435

A kam by podle vás měl ten obchvat vést?

0/0
10.1.2016 15:30

T45o68m22á97š 56L33u92d92v25í63k 5230418723626

Určitě by se mělo vyřešit jeho napojení na Hradubickou.

+1/0
10.1.2016 19:19

J42a48n 98T94a45r55a45b33a 4946546769149

Pan Vondrák má naprostou pravdu, Kruhový objezd Paramo je a bude šílenství a navíc je to totální nesmysl. Páteřní komunikaci nemá brzdit kruhák, ten má být v patře nad ní. A u Globusu totéž. A nemusí to být megamonstrum jako v Opatovicích n-L. nebo na Zbraslavi.

Viz například řešení v Malmö, kde je to xkrát přesně takto a dokonale funkční.

+1/0
10.1.2016 20:12

M27a53r46t11i29n 87Č54a47p15e80k 6530571957234

A Pražskou povedeme o další patro výš a auta se tam budou dostávat výtahem :-). Než začnete něco navrhovat, tak si nejdříve sedněte k mapě zkuste si to načrtnout nanečisto, tak aby z toho nebyla černá díra na peníze s nulovým přínosem. Místa tam není moc a ze všech stran je to limitované.

0/0
10.1.2016 20:31

J62a57n 96T58a76r17a10b21a 4686656809739

Pane Čapku, jak typické. Vy jste opět vůbec nic nepochopil. Ale vaše role svérázného komika je docela zábavná.

0/−1
11.1.2016 19:48

J97a93n 96H21á73j66e31k 2526166493565

Souhlas. Kruháč nemá neomezenou propustnost aut. Obávám se, že to bude špunt.R^

0/0
10.1.2016 21:07

M23a43r35t85i35n 56Č61a94p51e98k 6310911877364

Přestavba toho napjení má ŘSD v plánu, jen teď nevím jestli se to bude dělat společně s obchvatem nebo až po něm. Ale moc se toho tam dělat nedá, jelikož když se to stavělo, tak se počítalo s tím, že i tranzit Semtín - Dubina pojede po rychlodráze a ne centrem města.

0/0
10.1.2016 20:55

M45a77r69t13i15n 83Č79a29p55e88k 6600491937174

U Parama mimoúrovňová křižovatka v podstatě je. Jen je limitovaná prostorem a okolními stavbami. Trať tam zůstane kvůli vlečce na letiště, tudíž dole to úrovňové křížení směrů musí zůstat a kruhový objezd je nejlepší možné řešení. Druhou možností je postavit nějakou hodně drahou šílenost s nulovým přínosem. A pokud byste stavěl směrem do lesa, tak by vás obyvatelé Dukly sežrali, jelikož je to park.

+1/−1
10.1.2016 20:45

J85a35n 52T17a23r11a82b25a 4516306749649

Ale nemusí, jen se musíte podívat dál do světa, než do Černé za Bory. Dopravní situace napojení nadjezdu Paramo bez blokování I/37 šíleným kruhovým objezdem nevyžaduje ani megastavbu ani tři patra ani likvidaci trati. Stačí jednoduché elegantní řešení v zahraničí naprosto běžné.

0/0
11.1.2016 19:52

Z17b70y39n74ě76k 11H19o84l37í88k 1607487115650

podobně je řešené velmi frekventované křížení směrů HK-Jičín-Náchod-Pce/Pha na kruháku v HK-Plotišti (u ČKD) a funguje to už roky úplně v pohodě.

+1/−1
10.1.2016 23:01

J75a92n 87T45a34r85a62b53a 4186256559249

Nefunguje v pohodě. A to tam jsou ještě 2 bypassy. Zácpy na I/33 od Jaroměře dosahují i několika kilometrů. Navíc u Paramo nepoužitelné, na to není dostatek prostoru ani bez bypassů.

0/0
11.1.2016 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.