Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice bojují o potřebné obchvaty, snad bude brzy aspoň jeden

Dobrá zpráva zní, že severovýchodní obchvat Pardubic, který povede z Trnové na Dubinu, by se měl začít stavět nejpozději do dvou let. Ta horší pak říká, že jihovýchodní obchvat z Dražkovic do Černé za Bory hned tak nebude a to i přesto, že se měl začít budovat už před lety

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a18r37o82s41l64a70v 50R92y70c34h65t74á97ř 2464559789496

Pokud tomu rozumím, tak

- severovýchodní obchvat povede od Globusu na Drážku a nebude přímo napojen na rychlostní komunikaci 37 Hradec Králové - Pardubice ;-(

- jihovýchodní obchvat povede z Dražkovic do Pardubiček a nebude propojen se severovýchodním obchvatem... :-(

Znamená to tedy, že se z Drážky a Dubiny směrem na Chrudim pojede nadále přes nádraží nebo přes závory na Dašické?

Pokud ano, tak to je vskutku konstruktivní pojetí "obchvatu" centra města... Rv

0/0
11.1.2016 13:15

M78a14r19t10i98n 69Č19a95p48e19k 6570611387464

Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické. Ale je pravda, že řidiči hledí hlavně na metry a ne na rychlost, jinak by od Semtína na Dubinu nejezdily přes centrum, ale po rychlodráze.

0/−2
11.1.2016 21:55

J70a85r30o19s12l90a12v 89R67y35c57h53t46á63ř 2724899439856

Pane Martine Čapku, předpokládám, že Vaše tvrzení "Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické." je pokusem o vtip, nikoli obhajobou toho, že SV a JV obchvat Pardubic nebudou propojeny, což zcela zbytečně přivede řidiče jedoucí ve směru od Holic a Sezemic i pardubické řidiče z Drážky, Židova, Studánky a Dubiny směřující na Chrudim do zaplněného centra města (ulice Kpt. Jaroše, Hlaváčova, Palackého...).

Pokud tomu skutečně bude tak, jak popisujete, pak nepropojený SV a JV obchvat je nedomyšlený a nekoncepční paskvil.Rv

Opravdu si myslíte, že řidiči jedoucí od Sezemic či řidiči z Drážky, Dubiny, Studánky, Židova i sídliště okolo Dašické pojedou na Chrudim okolo Globusu?

0/0
12.1.2016 22:32

M11a23r11t73i37n 22Č21a88p73e83k 6120421137324

A toto je co: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/553cfde5c488bb6348784e04

Dokud se tato stavba neuskuteční, budou muset řidiči jet okolo Globus, pokud nechtějí trčet v zácpách ve městě. Takže pokud budou chtít řidiči propálit ušetřený benzín za kilomtery v zápcách nikdo jim v tom bránit nebude.

0/0
13.1.2016 8:18

J84a13r55o72s17l43a65v 21R23y31c59h71t46á36ř 2794749199466

Z Vámi uvedeného odkazu na web https://www.rsd.cz/ vyplývá, že propojení SV a JV větví obchvatu je trasován přes Černou za Bory a Sezemice.

Kolik řidičů z Dubiny a Drážky zvolí tuto variantu při cestě do Chrudimi?

V HK měli štěstí na Gočára. Již dlouho mají funkční OKRUH. R^

V Pa máme smůlu. Za dlouho budeme mít podivný nešťastný šišoid.Rv

0/0
13.1.2016 12:43

T94o55m87á11š 34L58u95d56v34í98k 5580978673826

Aktuální infoleták k této stavbě: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553e82306d710d6b480c5f31/Infoletak_s36-pardubice-trnova-dubina_1447403383543.pdf

Jasně ukazuje, že její napojení na Hradubickou řešeno není.

+1/0
11.1.2016 9:26

J31a12n 79Ř39e29h17á77č29e64k 5503518639471

Je to tak, že součástí řešení severovýchodního obchvatu u Globusu bude také dořešení napojení na silnici od Hradce. Tudíž součástí bude dobudování mimoúrovňové křižovatky silnice od Hradce a nadjezdu Doubravice.

0/0
10.1.2016 20:36

J57a46n 11H51á77j37e24k 2406786723875

Tak to by bylo skvělé, ale plánek zveřejněný před rokem ukazuje neco jiného.

pardubice.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MT507354_SV_Obchvat.jpg

+1/0
10.1.2016 21:12

J56a30r72o58s45l97a38v 91J29o78n42á26š 4288114542545

No, jestli se na trase najde nějaká Havránková, tak se SV obchvat začne stavět v roce 2035.

0/−1
10.1.2016 15:27

J95i53n91d50ř53i86c57h 54Š78k96o84p27e28k 4945931740805

zjisti si fakta.

Problém se nejmenoval Havránková, ale arogance úřadů

+5/−1
10.1.2016 16:04

J17a80r83o19s49l37a45v 70J18o47n28á55š 4908564552335

Já fakta znám, ale ta kauza je známá pod jménem Havránková. Že její speciální požadavky nedokázali úředníci včas vyřídit, je druhá věc.

0/0
10.1.2016 16:58

R45u73d85o91l25f 42P76e33k87á40r27e13k 9432271479713

"nedokázali", jak eufemistické...

+1/0
10.1.2016 21:20

J61a42r19o60s27l18a34v 44J53o32n96á94š 4108984542605

Paní Havránková trvala na směně pozemků, aby mohla hospodařit. Chtěla ale za své pozemky podstatně větší výměru. Nakonec k dohodě došlo, ale pozemkový úřad zjistil, že ta dohoda odporuje zákonu. Paní Havránková na ní ale trvala a stát jí pohrozil vyvlastněním. Pod pohrůžkou vyvlastnění farmářka část pozemků prodala. Potom se přišlo na to, že část zbývajících pozemků vlastní sestra paní Havránkové, pak paní Havránková onemocněla atd...

Svádět všechno jenom na úředníky (i když udělali spoustu chyb) je sice populární, ale pravda je, jak už to tak bývá, daleko složitější.

0/0
11.1.2016 10:48

T20o40m35á78š 60L96u57d28v49í65k 5150168193976

Vlastník pozemku je zapsán v katastru. To úředník nevěděl?

+2/0
11.1.2016 11:24

J98a56r14o18s93l72a48v 30J87o90n50á88š 4968254432325

Podrobnosti neznám.

0/0
11.1.2016 15:59

R72u76d10o90l33f 81P29e89k53á21r75e13k 9542181209353

S paní Havránkovou od začátku jednali úředníci jak s onucí a chtěli s ní doslova v y j e b a t - ke směně nabízeli nebonitní pozemky, těžko dostupné, či vzálené. Tak se prostě šprajcla a rozprodala část pozemku po m2 ekopatům...

0/0
12.1.2016 9:49

L87a49d23i12s31l60a77v 65K68v69a51s38n63i27č74k83a 1503497743815

A čím konkrétně byla nakonec paní Havránková uspokojena ? Nevím kde se to dá zjistit a Vy to víte.

0/0
10.1.2016 17:00

A33l88e17š 54V44o37n14d49r64á37k 9940106515

Aha, takže obchvat bude ústit na výpadovku u Globusu, kde se už dnes tvoří pravidelně zácpy. Skvělé řešení. Ze špuntu udělat ještě větší špunt. Jako by nestačilo to "inteligentní" najíždění od Hradce směrem do centra s dáváním přednosti na mostě.

Stejné je to i s křižovatkou u Parama – místo klasické mimoúrovňové křižovatky se tam postaví kruhový objezd na čtyřproudové silnici, kterým budou muset prokroužit všechny auta, co pojedou od Chrudimi na Hradec.

Prostě Pardubice – město polovičatých řešení...

+4/0
10.1.2016 12:45

J37a85r74o63s64l65a13v 17J57o62n68á64š 4548154122715

A kam by podle vás měl ten obchvat vést?

0/0
10.1.2016 15:30

T11o31m31á28š 12L79u52d21v19í62k 5650338823656

Určitě by se mělo vyřešit jeho napojení na Hradubickou.

+1/0
10.1.2016 19:19

J27a41n 65T62a10r61a19b80a 4426906229229

Pan Vondrák má naprostou pravdu, Kruhový objezd Paramo je a bude šílenství a navíc je to totální nesmysl. Páteřní komunikaci nemá brzdit kruhák, ten má být v patře nad ní. A u Globusu totéž. A nemusí to být megamonstrum jako v Opatovicích n-L. nebo na Zbraslavi.

Viz například řešení v Malmö, kde je to xkrát přesně takto a dokonale funkční.

+1/0
10.1.2016 20:12

M68a44r12t52i72n 36Č81a28p46e35k 6240561397274

A Pražskou povedeme o další patro výš a auta se tam budou dostávat výtahem :-). Než začnete něco navrhovat, tak si nejdříve sedněte k mapě zkuste si to načrtnout nanečisto, tak aby z toho nebyla černá díra na peníze s nulovým přínosem. Místa tam není moc a ze všech stran je to limitované.

0/0
10.1.2016 20:31

J32a18n 40T81a98r85a74b90a 4986686139449

Pane Čapku, jak typické. Vy jste opět vůbec nic nepochopil. Ale vaše role svérázného komika je docela zábavná.

0/−1
11.1.2016 19:48

J34a68n 79H88á18j62e82k 2986376793845

Souhlas. Kruháč nemá neomezenou propustnost aut. Obávám se, že to bude špunt.R^

0/0
10.1.2016 21:07

M36a44r29t96i67n 19Č86a24p42e53k 6690791197934

Přestavba toho napjení má ŘSD v plánu, jen teď nevím jestli se to bude dělat společně s obchvatem nebo až po něm. Ale moc se toho tam dělat nedá, jelikož když se to stavělo, tak se počítalo s tím, že i tranzit Semtín - Dubina pojede po rychlodráze a ne centrem města.

0/0
10.1.2016 20:55

M67a10r22t53i65n 10Č77a82p91e47k 6730651637354

U Parama mimoúrovňová křižovatka v podstatě je. Jen je limitovaná prostorem a okolními stavbami. Trať tam zůstane kvůli vlečce na letiště, tudíž dole to úrovňové křížení směrů musí zůstat a kruhový objezd je nejlepší možné řešení. Druhou možností je postavit nějakou hodně drahou šílenost s nulovým přínosem. A pokud byste stavěl směrem do lesa, tak by vás obyvatelé Dukly sežrali, jelikož je to park.

+1/−1
10.1.2016 20:45

J86a75n 54T89a87r88a42b23a 4896986609589

Ale nemusí, jen se musíte podívat dál do světa, než do Černé za Bory. Dopravní situace napojení nadjezdu Paramo bez blokování I/37 šíleným kruhovým objezdem nevyžaduje ani megastavbu ani tři patra ani likvidaci trati. Stačí jednoduché elegantní řešení v zahraničí naprosto běžné.

0/0
11.1.2016 19:52

Z54b97y32n35ě39k 11H79o75l63í96k 1827317535860

podobně je řešené velmi frekventované křížení směrů HK-Jičín-Náchod-Pce/Pha na kruháku v HK-Plotišti (u ČKD) a funguje to už roky úplně v pohodě.

+1/−1
10.1.2016 23:01

J46a61n 78T65a70r80a42b41a 4336546649379

Nefunguje v pohodě. A to tam jsou ještě 2 bypassy. Zácpy na I/33 od Jaroměře dosahují i několika kilometrů. Navíc u Paramo nepoužitelné, na to není dostatek prostoru ani bez bypassů.

0/0
11.1.2016 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.