Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smrti závory nebudou, stály by deset milionů korun

Železniční přejezd u Rané na Chrudimsku, na kterém na začátku prosince vyhasly tři lidské životy, mechanické závory nedostane. Z pohledu vlastníka kolejí, Správy železniční a dopravní cesty, je zabezpečen dostatečně, navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a48r42o27m15í55r 22K38r53á37l 4430549144219

Řidič by měl být svéprávný a světla na přejezdu se používají už desítky let.

+1/0
28.12.2015 7:24

P18a77v64e98l 90Ř61a31p94e39k 7692946629395

Hlavně že u pomníčku nechybí vajgly Rv

+2/0
27.12.2015 19:58

J74i15ř16í 82K77o97c29u34r29e89k 6225424425708

Až na tu budku vedle kolejí, přes kterou je špatně vidět. MUVka (lidově drezína) by se za ni schovala. To to nemůže být kousek dál od kolejí, aby člověk viděl, aniž by musel strkat čumák auta do průjezdného profilu?

0/−3
27.12.2015 18:07
Foto

P41ř26e20m46y79s41l 93Č29e71j79p 8308197938876

V článku je napsáno, že drážní domek byl zbourán ...

+1/0
28.12.2015 7:37
Foto

P37ř18e72m32y51s26l 46Č33e46j54p 8658567848856

ale když se tak koukám, tak jestli tam nestál ještě jeden ...

0/0
28.12.2015 7:55

M88i86r52o66s58l89a89v 78G29r32o24s31s44m54a43n35n 8612689134

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+3/−2
27.12.2015 14:42

B41o96h20u27s88l89a25v 33K17r79á64l80í33k 2561180399846

To je známka, že v některých redakcích už dávno funguje inkluze.

+1/0
27.12.2015 18:35

P37a63v59e14l 96Ř58a88p49e18k 7302816919895

Holt jsme na iDNESu, minule to byla Správa železničních dopravních cest nebo také Správa železničních a dopravních cest

0/0
27.12.2015 19:59

J20i91ř96í 52M52a88r78e68k 6629765432653

Přejezd je OK. Stačilo by dodržovat dopravní předpisy - a pokud jde o křížení se železnicí, tak třeba z prostého pudu sebezáchovy.

+12/−1
27.12.2015 14:37

M81a97r63e51k 90J74a36n25e57č96k97a 1187986433481

Mě by se zamlouvala na takových rušných přejezdech ta mechanická zábrana, co mají někde v Americe, kde se vysune z cesty plošina nebo mohutné sloupky a tím spolehlivě zabrání přejezdu jakéhokoliv vozidla a to i nákladního. To by první dny byla celkem legrace pozorovat ukázněnost řidičů a odtahovka by nestíhala, než by to některým konečně docvaklo :-)

+1/−2
27.12.2015 14:35

J30i77ř80í 68K43o41c27u68r71e83k 6795134285608

To funguje skvěle. Do chvíle než někoho napadne dát to přes celsou silnici a jenom 5 metrů od koleje. Až to tam zavře cisternu s benzínem ...

Když je někdo debil, tak je debil. Mozek má k tomu aby přežil. Že ho nepoužívá, no tak na to doplatí.

+2/0
27.12.2015 17:50

J25i74r86i 26D47o25m59i34n96i26k 1551558751410

No, tak hlavně že jsou peníze na platy a prémie úředníků, kteří o tom rozhodli...;-(

+1/−4
27.12.2015 14:13

F22r93a87n53t19i50š57e90k 81E17l10i34á63š 6397903675206

Zřejmě nesvedete řídit auto

+8/−1
27.12.2015 15:21

J71a17n 63B42a32r20t91á60č27e87k 6945795630239

Nevidím důvod všude cpát závory. Nehody na železnici (resp. nedání přednosti na železničních přejezdech) se stávali stávají a stávat budou. I přesto, že z nějakého důvodu je mediálně řešena každá nehoda, která v jednodušších vyvolá pocit, že se děje něco mimořádného, reálně jsme dle statistik v průměru Evropy a tyto nehody nemají soupající tendenci. Jen pro info v 15milionové ČSSR na přelomu 70-80.let při nižším počtu provozovaných vozidel bylo takových nehod stejně jako dnes. Průběh vzniku nehody má tolik faktorů a může se stát každému. Kdo tvrdí opak tak nikdy neřídil, nebo nemá absolutně žádnou soudnost.

+3/0
27.12.2015 11:44

P86a64t85r55i77k 94K36o92u77b13a 3332922790265

Prejezd smrti ;-D Nekonecne pirbeh idnes a prejezdy Rv

+4/−1
27.12.2015 11:39

J23i61n30d43ř39i15c83h 48Š22k97o89p83e95k 4925911610615

Souhlas, rozhledový podmínky jsou.

Že lidi jezdí jako dobytek není důvod, aby se rušil každý úrovňový přejezd

+17/0
27.12.2015 11:15

Z21d27e92n22e68k 76B82e23d72n83a77r 7387606187399

Až na ten domeček, přes který není vidět.

0/−1
27.12.2015 18:22

M40i75c46h65a67l 61M49a58l39á48t 6526872650920

Obcas se stane ze proti vam sviti zapadajici slunce a neni videt blikani svetel. Ale nevim zda je to i tento pripad.

+1/−3
27.12.2015 11:09

J98i43n11d26ř50i21c75h 85Š13k54o83p46e29k 4665301150195

nedává zabezpečení i zvukovou signalizaci ?

0/0
27.12.2015 11:16

B60o88h60u52m29í55r 35E92l98i70á67š 1631728254882

Jasne ze bimba..a nahlas

+1/0
27.12.2015 12:04

J27i29n72d50ř75i22c19h 95Š62k54o71p91e80k 4315421820375

takže argument o zlém zapadajícím slunci, které oslní a způsobí nehodu nebohého slušného řidiče, padá.......

+2/0
27.12.2015 12:11

T33o39m90á97š 15F50u78k 2860741326517

Pokud nevidím tak nejedu!

+15/0
27.12.2015 11:20

P50e17t32r 39R38u94m29p98l92i79k 4399957519913

kdyby tam šla mamina s kočárkem, cyklisti atd. tak co?

0/−3
27.12.2015 11:21

F96r97a57n63t54i71š66e87k 40E39l43i33á89š 6217783935626

Že by přehlédla vlak?

+3/0
27.12.2015 15:23

R10o89b67i55n 55Ž31i41ž62k85a 2118424896576

Od toho existuje v autě takovej mechanismus, bývá ovládaný prostředním pedálem na podlaze a umožňuje zpomalit natolik, že blikající červené světlo od bílomodrého snadno rozeznáš. Říká se mu brzda.

+8/0
27.12.2015 11:31

M93a42r49t15i18n 51Š30a33f30á59ř 8836628764917

To je zase blábol jak stehno! jako i celý článek. Samozřejmě že tam jsou závory zbytečné. Na trati kde jezdí pár osobáků denně. Lidských životů je mi samozřejmě líto, ale tohle není chyba přejezdu, ale jen a jen řidiče! 240m před přejezdem je značka A31a která upozorňuje na blížící se přejezd! Další A31b je 160m od přejezdu a další A31c je 80m před přejezdem. To znamená, že přejezd přehlédnout může snad jen totální idiot, co nezná význam značek. Pokud vím, tak je stanovená i maximální rychlost, jakou se může přejezd přejíždět při blikajícím bílém světle a je daná i rychlost, jakou se může přejíždět, pokud toto světlo nebliká. Z logiky věci vyplývá, že pokud pojedu k přejezdu a bude mi svítit slunce do očí, tak pokud neuvidím blikat bílé světlo, tak musím zpomalit na 30km/h, nebo si klidně zastavím a přesvědčím se, zda mohu bezpečně projet. Ty kecy o protislunci, ty prostě nemohou obstát. Když někam nevidím, tak tam nemohu jet, nebo musím jet tak rychle, abych stihl reagovat. Jde jen o základní naprosto primitivní pravidla, když ne zákonné, tak alespoň pudu sebezáchovy ;-)

+6/0
27.12.2015 14:05

J95i15ř14í 17K30o97c26u38r16e82k 6455514755258

A protijedoucí vozidlo vidíte? Aby se neřeklo, že si myslel: Hle dva cyklisti, vezmu to mezi něma. A on to autobus.

0/0
27.12.2015 17:51

P11e67t69r 34N96o81v44o11t82n83y 1131360721

A v tom případě jedete furt dál. Co to dá, že?

0/0
28.12.2015 4:14

P39e78t39r 82R92u77m39p45l56i81k 4929227909403

už bude za chvilku nový rok a doufám, že 53 policejních aut to rozjedou ve velkým.

0/−1
27.12.2015 11:07

R65o35m65a69n 66S75t14o32n62e89k 1599643939571

to určitě budou jenom měřit nesmyslnou padesátku na 4 proude silnici

+1/0
27.12.2015 11:25

P93a31t29r14i92k 34K85o58u75b10a 3512722460795

;-D krasny ovco nazor uplne mimo misu.

+4/−1
27.12.2015 11:40

B53o85h75u21m16í50r 78E74l26i24á46š 1601678174262

Jen se zeptam,kdo zna toto misto,ze pisete o necem o cem evidentne nevite nic

20 -30souprav za den,viditelnost siroko daleko..jen uplny idiot vjede pod jedouci vlak

V tomto pripade naprosto souhlasim ze je to neumerne draha zalezitost

+18/0
27.12.2015 10:57

I49n32k38a 82H80o50l35í61k88o28v65á 5540160584657

"...navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho." Samozřejmě, pro ty, co rozhodují, nemá lidský život zřejmě žádnou cenu nebo mizivou! Hlavně, že se vyhazují peníze za soc. dávky nepřizpůsobivým, uprchlíkům...Ale pro naše lidi prostě a jednoduše peníze nejsou. Navíc by mě zajímala skutečná cena zabezpečení a ne předražená. U nás se totiž vše staví předražené - např. silnice, dálnice, nemocnice, úřady atd.Rv Pak má na něco být.

+2/−15
27.12.2015 10:50

R27o92b38i34n 77Ž76i23ž47k58a 2528784296146

Jenže peníze do přejezdu s dobrou viditelností jsou peníze do NEPŘIZPŮSOBIVÝCH.

+11/−1
27.12.2015 11:01

J14i67n42d66ř77i42c36h 76Š23k88o64p39e28k 4335861920495

pokud má někdo problém na takovém přejezdu přibrzdit a třeba se i rozhlédnout, tak ať se klidně pod ten vlak nacpe

+2/0
27.12.2015 11:17

M95i71r25o60s96l52a31v 43K39l49i36m84e79š 2400122308308

V době mobilních technologií, kdy lze na dálku ovládat zařízení a ohánět se deseti miliony je poněkud přehnané, leda za předpokladu, že by se o proti zvyklosti, někomu zdála provize příliš malá!

+2/−2
27.12.2015 10:26

K56a30r85e98l 75T73e32s88t13e14r 9727930591526

Zabezpečování nikdy nesmí být bezdrátové - takovou komunikaci totiž dokáže zarušit i auto s poruchou rozdělovače. O elektrokutilech nemluvě. Vyšší harmonické jsou svině...

+9/−1
27.12.2015 10:30

J35i54ř18í 56K17o13c53u17r25e20k 6325484925108

Bohužel si tento luxus drátovosti některé obory nemůžou dovolit. Řízení letového provozu a tak. Ono by to bezdrátově i šlo, nakonec adresný i generální stop se posílají vysílačkou, stejně jako rozkazy. A v budoucnu ETCS. To se ale na lokálky nedostane.

U drátového ZZ hrozí, že přijdou magneti na lov kovů... Nebo nějaký pučmidrát přestřihne lanovod k návěstidlu atd.

0/0
27.12.2015 17:59

L91i43b58o62r 18V97e76s65e17l49ý 2309966922702

GS není zabezpečovací zařízení, ale bezdrátové ovládání přejezdů existuje i teď a je právě hlavně na lokálkách, kde je doplněné bezpečnou kontrolou stavu přejezdu pomocí krycích návěstidel nebo přejezdníků. Kde se posílají rozkazy bezdrátově?

0/0
27.12.2015 18:39

B92o47h57u48s78l96a10v 39K70r83á93l26í75k 2481150749756

Jestlipak víte, kdo kupuje Švestkovou dráhu a co tam chce zkoušet?

+1/0
27.12.2015 18:37

J36i80t32k95a 69T55v20r85d60á 3741698476679

Pokud jsou někde světla,není o čem diskutovat.Ale je spousta přejezdů,kde je jen značka STOP a kolem chroští,že není vidět,jestli vlak opravdu jede,nebo ho teprve nakládají.A taky drobný nešvar strojvedoucích-houkají,až když oni sami - z nadhledu-vidí na kolejích či těsně před nimi auto.Co takhle postavit k těmto přejezdům pár zrcadel ?

+2/0
27.12.2015 10:25

T35o19m20á81š 23F76u61k 2830691946987

Je to složité,houkáme a okolí si chodí stěžovat na hluk,houkáme míň jsou stížnosti,že to řidič neslyší(to nemluvím o hlasité hudbě v autě).Ano jsou i ne přehledné přejezdy,ale i na přehledných se vjíždí.Řidič má povinnost se přesvědčit zda může vjet na přejezd,pokud houkáme když vidíme auto je to poslední co lze udělat.Nerespektování signalizace to neřeší.

+4/0
27.12.2015 11:20

T61o71m73á67š 90F31u37k 2600411736937

Z pohledu strojvůdce:1.Houkání před kříži je pokyn pro řidiče jeď co to dá.

2.Blikače v činnosti-Rozhlédni se a vyraž dál.

3.Jednostranné závory-rozhlédni se a prokličkuj

4.Obousměrná závora-v případě nutnosti nadzvedne spolujezdec

Pokud strojvůdce nezastaví na červenou je suspendován a jde na přezkoušeni.Ruku v ruce snížení platu popř přeřazení na jinou práci.Pokud totéž udělá řidič je to v pouze případě přistižení za pokutu nebo bod.Proč jsou ve všem tak rozdílné přístupy?

+11/0
27.12.2015 10:14

J26i70n74d33ř91i47c61h 28Š31k40o91p12e57k 4845161920355

protože přísné tresty pro řidiče by hned byly brány jako šikana.

Taky nechápu, proč není za přejetí přejezdu na červenou automaticky zákaz řízení a pokud se toho dopustí profi řidič i automaticky obvinění z obecného ohrožení

+3/0
27.12.2015 11:42

A38l22e91š 66J84a32n44á97č80e51k 3933384476193

Sou tam světla. Jestli tam jezdí na červenou, tak ať to tam PČR kasíruje a bude na závory vyděláno (teoreticky, fízlové to těžko můžou dát drahám ať si koupí závory).

+4/0
27.12.2015 10:11
Foto

P15a93v41e92l 49V17e89s84e24l31ý 2508734684694

Pokud je někde signalizace, pak absence závor není problémem. Samotné signalizační zařízení je dostatečným zabezpečením. Pokud je někdo nerespektuje, je to vina hloupého jedince a toho stejně nezastaví ani závory. Jejich instalace by byla tedy zcela zbytečná.

+11/0
27.12.2015 10:08

Z69d26e82n84ě38k 12Z32á28l81i36š 2405484407353

Vážený pane. Mám vlastní zkušenost. 35 let jezdím přes přejezd kousek od bydliště. Neexistuje, že bych jel úmyslně na červenou. Přesto jsem byl málem pod vlakem. Večer jsem se vracel domů a zapadající sluníčko spolehlivě překrylo červená světla. Hrající autorádio stačilo, abych neslyšel zvukové znamení. Jediné co mne zachránilo byla viditelnost samotného vlaku. Být tam nějaké křoví, tak mne ten vlak rozšmelcoval. A takový chytráci jako vy, by se tady rozepisovali, co jsem byl za debila. Zabezpečení přejezdu pouhými světly je nedostatečné a pan mluvčí si muže plácat co chce.

+6/−6
27.12.2015 10:58

L20i95b67o88r 83V31e85s17e25l90ý 2659856442522

A co je Vaší povinností, když není v činnosti bílé světlo?

+9/0
27.12.2015 11:05

Z97d69e25n21ě62k 73Z37á63l67i19š 2105444857863

Představte si, že se rozhlížím i když je bílé světlo v činnosti. Ale jsou přejezdy, kde přehlédnutí červeného světla je osudné. Rozhlédnout se znamená najet na trať a zjištění, že jede vlak je mi už houby platné.

+1/−1
27.12.2015 11:45
Foto

B22r14o62n11i76s64l73a28v 63G61a89b47r82y61š 2102919281

A to jste se během těch 35 let nestačil poučit z toho, že ten vlak je dobré i slyšet? Proč máte autorádio puštěno tak hlasitě? Proč nedáváte pozor na dopravní situaci kolem sebe?

V každém autě rádio vypínám, když je zapnuté, jsem z toho nesvůj. Nesnáším to, ani když jsem na kole nebo na bruslích. Když jdu pěšky, mám hudbu tak hlasitou, abych ještě bezpečně slyšel okolí sebe.

+7/−2
27.12.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.