Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smrti závory nebudou, stály by deset milionů korun

Železniční přejezd u Rané na Chrudimsku, na kterém na začátku prosince vyhasly tři lidské životy, mechanické závory nedostane. Z pohledu vlastníka kolejí, Správy železniční a dopravní cesty, je zabezpečen dostatečně, navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a35r29o94m29í71r 44K92r16á25l 4190779244259

Řidič by měl být svéprávný a světla na přejezdu se používají už desítky let.

+1/0
28.12.2015 7:24

P45a53v11e14l 82Ř13a33p51e69k 7332736599225

Hlavně že u pomníčku nechybí vajgly Rv

+2/0
27.12.2015 19:58

J82i50ř39í 49K46o64c91u88r93e78k 6785154485208

Až na tu budku vedle kolejí, přes kterou je špatně vidět. MUVka (lidově drezína) by se za ni schovala. To to nemůže být kousek dál od kolejí, aby člověk viděl, aniž by musel strkat čumák auta do průjezdného profilu?

0/−3
27.12.2015 18:07
Foto

P83ř41e17m47y52s43l 31Č65e80j56p 8788827968766

V článku je napsáno, že drážní domek byl zbourán ...

+1/0
28.12.2015 7:37
Foto

P13ř64e95m30y69s59l 61Č51e75j74p 8728227318356

ale když se tak koukám, tak jestli tam nestál ještě jeden ...

0/0
28.12.2015 7:55

M51i73r31o98s43l92a49v 20G61r84o30s25s89m26a69n81n 8692629674

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+3/−2
27.12.2015 14:42

B25o85h38u82s57l44a88v 57K42r64á42l74í40k 2221950249166

To je známka, že v některých redakcích už dávno funguje inkluze.

+1/0
27.12.2015 18:35

P34a79v49e13l 37Ř92a13p20e10k 7532686449805

Holt jsme na iDNESu, minule to byla Správa železničních dopravních cest nebo také Správa železničních a dopravních cest

0/0
27.12.2015 19:59

J92i14ř19í 54M16a49r22e89k 6739635542443

Přejezd je OK. Stačilo by dodržovat dopravní předpisy - a pokud jde o křížení se železnicí, tak třeba z prostého pudu sebezáchovy.

+12/−1
27.12.2015 14:37

M16a54r29e20k 89J13a92n12e62č57k89a 1237636873911

Mě by se zamlouvala na takových rušných přejezdech ta mechanická zábrana, co mají někde v Americe, kde se vysune z cesty plošina nebo mohutné sloupky a tím spolehlivě zabrání přejezdu jakéhokoliv vozidla a to i nákladního. To by první dny byla celkem legrace pozorovat ukázněnost řidičů a odtahovka by nestíhala, než by to některým konečně docvaklo :-)

+1/−2
27.12.2015 14:35

J35i72ř57í 90K29o23c60u70r37e64k 6845164565118

To funguje skvěle. Do chvíle než někoho napadne dát to přes celsou silnici a jenom 5 metrů od koleje. Až to tam zavře cisternu s benzínem ...

Když je někdo debil, tak je debil. Mozek má k tomu aby přežil. Že ho nepoužívá, no tak na to doplatí.

+2/0
27.12.2015 17:50

J25i60r25i 93D67o30m47i82n98i19k 1501758411280

No, tak hlavně že jsou peníze na platy a prémie úředníků, kteří o tom rozhodli...;-(

+1/−4
27.12.2015 14:13

F24r94a89n27t56i85š27e26k 72E34l31i55á82š 6907543155956

Zřejmě nesvedete řídit auto

+8/−1
27.12.2015 15:21

J46a11n 46B96a73r28t95á66č53e52k 6725485490539

Nevidím důvod všude cpát závory. Nehody na železnici (resp. nedání přednosti na železničních přejezdech) se stávali stávají a stávat budou. I přesto, že z nějakého důvodu je mediálně řešena každá nehoda, která v jednodušších vyvolá pocit, že se děje něco mimořádného, reálně jsme dle statistik v průměru Evropy a tyto nehody nemají soupající tendenci. Jen pro info v 15milionové ČSSR na přelomu 70-80.let při nižším počtu provozovaných vozidel bylo takových nehod stejně jako dnes. Průběh vzniku nehody má tolik faktorů a může se stát každému. Kdo tvrdí opak tak nikdy neřídil, nebo nemá absolutně žádnou soudnost.

+3/0
27.12.2015 11:44

P80a42t35r22i69k 94K87o98u25b97a 3432522690465

Prejezd smrti ;-D Nekonecne pirbeh idnes a prejezdy Rv

+4/−1
27.12.2015 11:39

J73i64n90d54ř14i53c38h 40Š80k48o50p75e93k 4605131430535

Souhlas, rozhledový podmínky jsou.

Že lidi jezdí jako dobytek není důvod, aby se rušil každý úrovňový přejezd

+17/0
27.12.2015 11:15

Z77d32e80n49e23k 57B78e84d19n18a47r 7857486627309

Až na ten domeček, přes který není vidět.

0/−1
27.12.2015 18:22

M58i58c91h88a60l 28M43a95l24á50t 6616852710920

Obcas se stane ze proti vam sviti zapadajici slunce a neni videt blikani svetel. Ale nevim zda je to i tento pripad.

+1/−3
27.12.2015 11:09

J80i53n65d29ř87i96c60h 16Š22k69o93p44e90k 4545421850295

nedává zabezpečení i zvukovou signalizaci ?

0/0
27.12.2015 11:16

B26o45h67u23m82í35r 43E36l65i98á61š 1711168904192

Jasne ze bimba..a nahlas

+1/0
27.12.2015 12:04

J80i50n14d93ř95i11c70h 61Š41k82o47p57e49k 4605321940285

takže argument o zlém zapadajícím slunci, které oslní a způsobí nehodu nebohého slušného řidiče, padá.......

+2/0
27.12.2015 12:11

T10o51m75á64š 69F82u97k 2280321916317

Pokud nevidím tak nejedu!

+15/0
27.12.2015 11:20

P97e98t44r 15R77u84m63p50l49i48k 4889277559833

kdyby tam šla mamina s kočárkem, cyklisti atd. tak co?

0/−3
27.12.2015 11:21

F35r40a44n76t92i75š42e13k 42E70l64i24á53š 6217673165746

Že by přehlédla vlak?

+3/0
27.12.2015 15:23

R72o18b48i62n 41Ž47i41ž79k64a 2958814546796

Od toho existuje v autě takovej mechanismus, bývá ovládaný prostředním pedálem na podlaze a umožňuje zpomalit natolik, že blikající červené světlo od bílomodrého snadno rozeznáš. Říká se mu brzda.

+8/0
27.12.2015 11:31

M20a33r29t80i43n 51Š62a50f38á26ř 8876938664727

To je zase blábol jak stehno! jako i celý článek. Samozřejmě že tam jsou závory zbytečné. Na trati kde jezdí pár osobáků denně. Lidských životů je mi samozřejmě líto, ale tohle není chyba přejezdu, ale jen a jen řidiče! 240m před přejezdem je značka A31a která upozorňuje na blížící se přejezd! Další A31b je 160m od přejezdu a další A31c je 80m před přejezdem. To znamená, že přejezd přehlédnout může snad jen totální idiot, co nezná význam značek. Pokud vím, tak je stanovená i maximální rychlost, jakou se může přejezd přejíždět při blikajícím bílém světle a je daná i rychlost, jakou se může přejíždět, pokud toto světlo nebliká. Z logiky věci vyplývá, že pokud pojedu k přejezdu a bude mi svítit slunce do očí, tak pokud neuvidím blikat bílé světlo, tak musím zpomalit na 30km/h, nebo si klidně zastavím a přesvědčím se, zda mohu bezpečně projet. Ty kecy o protislunci, ty prostě nemohou obstát. Když někam nevidím, tak tam nemohu jet, nebo musím jet tak rychle, abych stihl reagovat. Jde jen o základní naprosto primitivní pravidla, když ne zákonné, tak alespoň pudu sebezáchovy ;-)

+6/0
27.12.2015 14:05

J50i62ř40í 52K81o43c72u26r19e17k 6305934915138

A protijedoucí vozidlo vidíte? Aby se neřeklo, že si myslel: Hle dva cyklisti, vezmu to mezi něma. A on to autobus.

0/0
27.12.2015 17:51

P96e38t78r 59N57o61v60o40t93n72y 1761250531

A v tom případě jedete furt dál. Co to dá, že?

0/0
28.12.2015 4:14

P34e44t91r 59R68u74m74p90l26i34k 4539107219173

už bude za chvilku nový rok a doufám, že 53 policejních aut to rozjedou ve velkým.

0/−1
27.12.2015 11:07

R93o24m22a60n 49S59t58o52n10e46k 1379463149211

to určitě budou jenom měřit nesmyslnou padesátku na 4 proude silnici

+1/0
27.12.2015 11:25

P66a74t65r88i47k 81K26o57u61b29a 3262222800145

;-D krasny ovco nazor uplne mimo misu.

+4/−1
27.12.2015 11:40

B54o66h25u81m22í37r 65E93l80i43á54š 1311318694622

Jen se zeptam,kdo zna toto misto,ze pisete o necem o cem evidentne nevite nic

20 -30souprav za den,viditelnost siroko daleko..jen uplny idiot vjede pod jedouci vlak

V tomto pripade naprosto souhlasim ze je to neumerne draha zalezitost

+18/0
27.12.2015 10:57

I79n57k66a 77H43o31l68í22k96o64v98á 5300420464717

"...navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho." Samozřejmě, pro ty, co rozhodují, nemá lidský život zřejmě žádnou cenu nebo mizivou! Hlavně, že se vyhazují peníze za soc. dávky nepřizpůsobivým, uprchlíkům...Ale pro naše lidi prostě a jednoduše peníze nejsou. Navíc by mě zajímala skutečná cena zabezpečení a ne předražená. U nás se totiž vše staví předražené - např. silnice, dálnice, nemocnice, úřady atd.Rv Pak má na něco být.

+2/−15
27.12.2015 10:50

R94o20b77i10n 59Ž54i93ž85k54a 2478104936666

Jenže peníze do přejezdu s dobrou viditelností jsou peníze do NEPŘIZPŮSOBIVÝCH.

+11/−1
27.12.2015 11:01

J47i71n35d39ř58i63c41h 33Š46k56o25p23e84k 4535271270235

pokud má někdo problém na takovém přejezdu přibrzdit a třeba se i rozhlédnout, tak ať se klidně pod ten vlak nacpe

+2/0
27.12.2015 11:17

M17i32r57o19s48l43a52v 31K19l17i84m70e22š 2400432368128

V době mobilních technologií, kdy lze na dálku ovládat zařízení a ohánět se deseti miliony je poněkud přehnané, leda za předpokladu, že by se o proti zvyklosti, někomu zdála provize příliš malá!

+2/−2
27.12.2015 10:26

K73a35r38e68l 70T78e15s48t58e62r 9617850731106

Zabezpečování nikdy nesmí být bezdrátové - takovou komunikaci totiž dokáže zarušit i auto s poruchou rozdělovače. O elektrokutilech nemluvě. Vyšší harmonické jsou svině...

+9/−1
27.12.2015 10:30

J75i68ř41í 39K76o46c56u98r37e81k 6185494555558

Bohužel si tento luxus drátovosti některé obory nemůžou dovolit. Řízení letového provozu a tak. Ono by to bezdrátově i šlo, nakonec adresný i generální stop se posílají vysílačkou, stejně jako rozkazy. A v budoucnu ETCS. To se ale na lokálky nedostane.

U drátového ZZ hrozí, že přijdou magneti na lov kovů... Nebo nějaký pučmidrát přestřihne lanovod k návěstidlu atd.

0/0
27.12.2015 17:59

L61i34b26o81r 86V82e78s91e87l53ý 2469536522702

GS není zabezpečovací zařízení, ale bezdrátové ovládání přejezdů existuje i teď a je právě hlavně na lokálkách, kde je doplněné bezpečnou kontrolou stavu přejezdu pomocí krycích návěstidel nebo přejezdníků. Kde se posílají rozkazy bezdrátově?

0/0
27.12.2015 18:39

B89o80h90u44s45l16a19v 12K79r10á65l89í54k 2741970559606

Jestlipak víte, kdo kupuje Švestkovou dráhu a co tam chce zkoušet?

+1/0
27.12.2015 18:37

J46i79t98k89a 30T83v79r86d92á 3331938846189

Pokud jsou někde světla,není o čem diskutovat.Ale je spousta přejezdů,kde je jen značka STOP a kolem chroští,že není vidět,jestli vlak opravdu jede,nebo ho teprve nakládají.A taky drobný nešvar strojvedoucích-houkají,až když oni sami - z nadhledu-vidí na kolejích či těsně před nimi auto.Co takhle postavit k těmto přejezdům pár zrcadel ?

+2/0
27.12.2015 10:25

T56o90m72á13š 48F46u58k 2530251256957

Je to složité,houkáme a okolí si chodí stěžovat na hluk,houkáme míň jsou stížnosti,že to řidič neslyší(to nemluvím o hlasité hudbě v autě).Ano jsou i ne přehledné přejezdy,ale i na přehledných se vjíždí.Řidič má povinnost se přesvědčit zda může vjet na přejezd,pokud houkáme když vidíme auto je to poslední co lze udělat.Nerespektování signalizace to neřeší.

+4/0
27.12.2015 11:20

T37o14m92á42š 91F25u29k 2920831656437

Z pohledu strojvůdce:1.Houkání před kříži je pokyn pro řidiče jeď co to dá.

2.Blikače v činnosti-Rozhlédni se a vyraž dál.

3.Jednostranné závory-rozhlédni se a prokličkuj

4.Obousměrná závora-v případě nutnosti nadzvedne spolujezdec

Pokud strojvůdce nezastaví na červenou je suspendován a jde na přezkoušeni.Ruku v ruce snížení platu popř přeřazení na jinou práci.Pokud totéž udělá řidič je to v pouze případě přistižení za pokutu nebo bod.Proč jsou ve všem tak rozdílné přístupy?

+11/0
27.12.2015 10:14

J21i45n54d85ř34i32c92h 17Š42k94o68p65e51k 4645871270845

protože přísné tresty pro řidiče by hned byly brány jako šikana.

Taky nechápu, proč není za přejetí přejezdu na červenou automaticky zákaz řízení a pokud se toho dopustí profi řidič i automaticky obvinění z obecného ohrožení

+3/0
27.12.2015 11:42

A22l37e79š 31J63a12n61á26č89e47k 3943774136103

Sou tam světla. Jestli tam jezdí na červenou, tak ať to tam PČR kasíruje a bude na závory vyděláno (teoreticky, fízlové to těžko můžou dát drahám ať si koupí závory).

+4/0
27.12.2015 10:11
Foto

P52a22v79e37l 58V62e21s35e60l17ý 2818114684474

Pokud je někde signalizace, pak absence závor není problémem. Samotné signalizační zařízení je dostatečným zabezpečením. Pokud je někdo nerespektuje, je to vina hloupého jedince a toho stejně nezastaví ani závory. Jejich instalace by byla tedy zcela zbytečná.

+11/0
27.12.2015 10:08

Z51d77e14n96ě44k 80Z56á85l22i56š 2425914687433

Vážený pane. Mám vlastní zkušenost. 35 let jezdím přes přejezd kousek od bydliště. Neexistuje, že bych jel úmyslně na červenou. Přesto jsem byl málem pod vlakem. Večer jsem se vracel domů a zapadající sluníčko spolehlivě překrylo červená světla. Hrající autorádio stačilo, abych neslyšel zvukové znamení. Jediné co mne zachránilo byla viditelnost samotného vlaku. Být tam nějaké křoví, tak mne ten vlak rozšmelcoval. A takový chytráci jako vy, by se tady rozepisovali, co jsem byl za debila. Zabezpečení přejezdu pouhými světly je nedostatečné a pan mluvčí si muže plácat co chce.

+6/−6
27.12.2015 10:58

L84i96b39o39r 93V67e23s39e83l59ý 2679316102112

A co je Vaší povinností, když není v činnosti bílé světlo?

+9/0
27.12.2015 11:05

Z28d23e80n11ě92k 78Z48á69l89i79š 2675294537653

Představte si, že se rozhlížím i když je bílé světlo v činnosti. Ale jsou přejezdy, kde přehlédnutí červeného světla je osudné. Rozhlédnout se znamená najet na trať a zjištění, že jede vlak je mi už houby platné.

+1/−1
27.12.2015 11:45

B10r33o93n66i92s76l50a62v 77G52a16b10r33y22š 6925534390

A to jste se během těch 35 let nestačil poučit z toho, že ten vlak je dobré i slyšet? Proč máte autorádio puštěno tak hlasitě? Proč nedáváte pozor na dopravní situaci kolem sebe?

V každém autě rádio vypínám, když je zapnuté, jsem z toho nesvůj. Nesnáším to, ani když jsem na kole nebo na bruslích. Když jdu pěšky, mám hudbu tak hlasitou, abych ještě bezpečně slyšel okolí sebe.

+7/−2
27.12.2015 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.