Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smrti závory nebudou, stály by deset milionů korun

Železniční přejezd u Rané na Chrudimsku, na kterém na začátku prosince vyhasly tři lidské životy, mechanické závory nedostane. Z pohledu vlastníka kolejí, Správy železniční a dopravní cesty, je zabezpečen dostatečně, navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a37r90o94m31í14r 46K74r63á83l 4540449794259

Řidič by měl být svéprávný a světla na přejezdu se používají už desítky let.

+1/0
28.12.2015 7:24

P34a50v45e66l 92Ř63a29p66e34k 7792106139585

Hlavně že u pomníčku nechybí vajgly Rv

+2/0
27.12.2015 19:58

J86i55ř39í 58K64o23c88u62r84e63k 6485324805128

Až na tu budku vedle kolejí, přes kterou je špatně vidět. MUVka (lidově drezína) by se za ni schovala. To to nemůže být kousek dál od kolejí, aby člověk viděl, aniž by musel strkat čumák auta do průjezdného profilu?

0/−3
27.12.2015 18:07
Foto

P87ř90e63m63y36s85l 94Č25e58j18p 8608217408706

V článku je napsáno, že drážní domek byl zbourán ...

+1/0
28.12.2015 7:37
Foto

P75ř70e80m68y79s81l 10Č63e86j19p 8108247308916

ale když se tak koukám, tak jestli tam nestál ještě jeden ...

0/0
28.12.2015 7:55

M57i20r62o15s64l53a45v 27G25r48o20s64s74m37a94n75n 8312359974

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+3/−2
27.12.2015 14:42

B58o77h52u16s31l92a12v 75K60r91á16l60í25k 2241560789356

To je známka, že v některých redakcích už dávno funguje inkluze.

+1/0
27.12.2015 18:35

P60a57v53e60l 56Ř61a49p88e20k 7682296949985

Holt jsme na iDNESu, minule to byla Správa železničních dopravních cest nebo také Správa železničních a dopravních cest

0/0
27.12.2015 19:59

J43i73ř82í 98M81a81r92e45k 6349195872313

Přejezd je OK. Stačilo by dodržovat dopravní předpisy - a pokud jde o křížení se železnicí, tak třeba z prostého pudu sebezáchovy.

+12/−1
27.12.2015 14:37

M20a28r65e70k 66J57a53n43e92č10k70a 1427916973621

Mě by se zamlouvala na takových rušných přejezdech ta mechanická zábrana, co mají někde v Americe, kde se vysune z cesty plošina nebo mohutné sloupky a tím spolehlivě zabrání přejezdu jakéhokoliv vozidla a to i nákladního. To by první dny byla celkem legrace pozorovat ukázněnost řidičů a odtahovka by nestíhala, než by to některým konečně docvaklo :-)

+1/−2
27.12.2015 14:35

J37i59ř51í 66K50o28c17u40r59e97k 6745354465198

To funguje skvěle. Do chvíle než někoho napadne dát to přes celsou silnici a jenom 5 metrů od koleje. Až to tam zavře cisternu s benzínem ...

Když je někdo debil, tak je debil. Mozek má k tomu aby přežil. Že ho nepoužívá, no tak na to doplatí.

+2/0
27.12.2015 17:50

J16i65r57i 19D86o73m62i67n16i27k 1331938841200

No, tak hlavně že jsou peníze na platy a prémie úředníků, kteří o tom rozhodli...;-(

+1/−4
27.12.2015 14:13

F63r64a42n20t24i45š91e90k 26E87l59i76á36š 6677173395966

Zřejmě nesvedete řídit auto

+8/−1
27.12.2015 15:21

J76a51n 80B63a11r41t98á86č12e23k 6415605840699

Nevidím důvod všude cpát závory. Nehody na železnici (resp. nedání přednosti na železničních přejezdech) se stávali stávají a stávat budou. I přesto, že z nějakého důvodu je mediálně řešena každá nehoda, která v jednodušších vyvolá pocit, že se děje něco mimořádného, reálně jsme dle statistik v průměru Evropy a tyto nehody nemají soupající tendenci. Jen pro info v 15milionové ČSSR na přelomu 70-80.let při nižším počtu provozovaných vozidel bylo takových nehod stejně jako dnes. Průběh vzniku nehody má tolik faktorů a může se stát každému. Kdo tvrdí opak tak nikdy neřídil, nebo nemá absolutně žádnou soudnost.

+3/0
27.12.2015 11:44

P96a53t84r45i17k 28K28o85u22b79a 3462962330195

Prejezd smrti ;-D Nekonecne pirbeh idnes a prejezdy Rv

+4/−1
27.12.2015 11:39

J29i56n91d80ř41i13c68h 32Š61k85o37p74e13k 4845471890245

Souhlas, rozhledový podmínky jsou.

Že lidi jezdí jako dobytek není důvod, aby se rušil každý úrovňový přejezd

+17/0
27.12.2015 11:15

Z73d16e95n74e93k 67B30e37d83n68a25r 7657206657579

Až na ten domeček, přes který není vidět.

0/−1
27.12.2015 18:22

M55i62c78h82a93l 55M48a15l33á98t 6306752260600

Obcas se stane ze proti vam sviti zapadajici slunce a neni videt blikani svetel. Ale nevim zda je to i tento pripad.

+1/−3
27.12.2015 11:09

J36i47n54d18ř20i24c45h 46Š80k54o53p17e43k 4505881940265

nedává zabezpečení i zvukovou signalizaci ?

0/0
27.12.2015 11:16

B64o21h43u16m81í57r 63E30l97i17á94š 1391268474152

Jasne ze bimba..a nahlas

+1/0
27.12.2015 12:04

J50i53n89d23ř76i60c86h 66Š37k79o46p28e55k 4565111390935

takže argument o zlém zapadajícím slunci, které oslní a způsobí nehodu nebohého slušného řidiče, padá.......

+2/0
27.12.2015 12:11

T19o62m83á93š 70F17u29k 2130131296257

Pokud nevidím tak nejedu!

+15/0
27.12.2015 11:20

P96e80t34r 46R48u70m58p79l29i89k 4869307349933

kdyby tam šla mamina s kočárkem, cyklisti atd. tak co?

0/−3
27.12.2015 11:21

F95r10a41n13t73i17š31e55k 18E72l88i66á67š 6327973425216

Že by přehlédla vlak?

+3/0
27.12.2015 15:23

R46o66b77i13n 53Ž84i74ž20k36a 2528964196776

Od toho existuje v autě takovej mechanismus, bývá ovládaný prostředním pedálem na podlaze a umožňuje zpomalit natolik, že blikající červené světlo od bílomodrého snadno rozeznáš. Říká se mu brzda.

+8/0
27.12.2015 11:31

M21a81r58t56i32n 46Š69a33f82á38ř 8376768554407

To je zase blábol jak stehno! jako i celý článek. Samozřejmě že tam jsou závory zbytečné. Na trati kde jezdí pár osobáků denně. Lidských životů je mi samozřejmě líto, ale tohle není chyba přejezdu, ale jen a jen řidiče! 240m před přejezdem je značka A31a která upozorňuje na blížící se přejezd! Další A31b je 160m od přejezdu a další A31c je 80m před přejezdem. To znamená, že přejezd přehlédnout může snad jen totální idiot, co nezná význam značek. Pokud vím, tak je stanovená i maximální rychlost, jakou se může přejezd přejíždět při blikajícím bílém světle a je daná i rychlost, jakou se může přejíždět, pokud toto světlo nebliká. Z logiky věci vyplývá, že pokud pojedu k přejezdu a bude mi svítit slunce do očí, tak pokud neuvidím blikat bílé světlo, tak musím zpomalit na 30km/h, nebo si klidně zastavím a přesvědčím se, zda mohu bezpečně projet. Ty kecy o protislunci, ty prostě nemohou obstát. Když někam nevidím, tak tam nemohu jet, nebo musím jet tak rychle, abych stihl reagovat. Jde jen o základní naprosto primitivní pravidla, když ne zákonné, tak alespoň pudu sebezáchovy ;-)

+6/0
27.12.2015 14:05

J50i47ř38í 55K16o22c68u40r22e61k 6145384415188

A protijedoucí vozidlo vidíte? Aby se neřeklo, že si myslel: Hle dva cyklisti, vezmu to mezi něma. A on to autobus.

0/0
27.12.2015 17:51

P15e40t94r 83N88o39v68o45t81n92y 1211700891

A v tom případě jedete furt dál. Co to dá, že?

0/0
28.12.2015 4:14

P24e37t87r 66R31u93m37p52l73i65k 4289247799493

už bude za chvilku nový rok a doufám, že 53 policejních aut to rozjedou ve velkým.

0/−1
27.12.2015 11:07

R43o35m27a16n 84S17t23o27n70e69k 1969643929351

to určitě budou jenom měřit nesmyslnou padesátku na 4 proude silnici

+1/0
27.12.2015 11:25

P22a15t29r50i74k 26K84o51u81b92a 3682562480965

;-D krasny ovco nazor uplne mimo misu.

+4/−1
27.12.2015 11:40

B43o49h80u56m11í71r 46E50l53i49á47š 1141708104562

Jen se zeptam,kdo zna toto misto,ze pisete o necem o cem evidentne nevite nic

20 -30souprav za den,viditelnost siroko daleko..jen uplny idiot vjede pod jedouci vlak

V tomto pripade naprosto souhlasim ze je to neumerne draha zalezitost

+18/0
27.12.2015 10:57

I47n33k94a 76H31o67l65í52k11o52v20á 5520770424917

"...navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho." Samozřejmě, pro ty, co rozhodují, nemá lidský život zřejmě žádnou cenu nebo mizivou! Hlavně, že se vyhazují peníze za soc. dávky nepřizpůsobivým, uprchlíkům...Ale pro naše lidi prostě a jednoduše peníze nejsou. Navíc by mě zajímala skutečná cena zabezpečení a ne předražená. U nás se totiž vše staví předražené - např. silnice, dálnice, nemocnice, úřady atd.Rv Pak má na něco být.

+2/−15
27.12.2015 10:50

R92o78b86i72n 51Ž54i83ž54k82a 2108664656656

Jenže peníze do přejezdu s dobrou viditelností jsou peníze do NEPŘIZPŮSOBIVÝCH.

+11/−1
27.12.2015 11:01

J32i16n34d44ř38i50c19h 55Š27k13o97p58e38k 4785801100625

pokud má někdo problém na takovém přejezdu přibrzdit a třeba se i rozhlédnout, tak ať se klidně pod ten vlak nacpe

+2/0
27.12.2015 11:17

M48i50r73o31s81l80a61v 69K56l45i93m54e62š 2830382878778

V době mobilních technologií, kdy lze na dálku ovládat zařízení a ohánět se deseti miliony je poněkud přehnané, leda za předpokladu, že by se o proti zvyklosti, někomu zdála provize příliš malá!

+2/−2
27.12.2015 10:26

K78a58r96e35l 97T94e41s35t37e23r 9647650261196

Zabezpečování nikdy nesmí být bezdrátové - takovou komunikaci totiž dokáže zarušit i auto s poruchou rozdělovače. O elektrokutilech nemluvě. Vyšší harmonické jsou svině...

+9/−1
27.12.2015 10:30

J55i14ř72í 53K48o61c66u73r76e55k 6635384865698

Bohužel si tento luxus drátovosti některé obory nemůžou dovolit. Řízení letového provozu a tak. Ono by to bezdrátově i šlo, nakonec adresný i generální stop se posílají vysílačkou, stejně jako rozkazy. A v budoucnu ETCS. To se ale na lokálky nedostane.

U drátového ZZ hrozí, že přijdou magneti na lov kovů... Nebo nějaký pučmidrát přestřihne lanovod k návěstidlu atd.

0/0
27.12.2015 17:59

L14i53b80o26r 76V76e19s33e63l68ý 2939876882922

GS není zabezpečovací zařízení, ale bezdrátové ovládání přejezdů existuje i teď a je právě hlavně na lokálkách, kde je doplněné bezpečnou kontrolou stavu přejezdu pomocí krycích návěstidel nebo přejezdníků. Kde se posílají rozkazy bezdrátově?

0/0
27.12.2015 18:39

B93o13h82u20s58l19a95v 58K30r58á10l74í23k 2221420879796

Jestlipak víte, kdo kupuje Švestkovou dráhu a co tam chce zkoušet?

+1/0
27.12.2015 18:37

J92i32t87k85a 74T55v89r87d69á 3551278276129

Pokud jsou někde světla,není o čem diskutovat.Ale je spousta přejezdů,kde je jen značka STOP a kolem chroští,že není vidět,jestli vlak opravdu jede,nebo ho teprve nakládají.A taky drobný nešvar strojvedoucích-houkají,až když oni sami - z nadhledu-vidí na kolejích či těsně před nimi auto.Co takhle postavit k těmto přejezdům pár zrcadel ?

+2/0
27.12.2015 10:25

T48o93m79á50š 95F10u46k 2400731286757

Je to složité,houkáme a okolí si chodí stěžovat na hluk,houkáme míň jsou stížnosti,že to řidič neslyší(to nemluvím o hlasité hudbě v autě).Ano jsou i ne přehledné přejezdy,ale i na přehledných se vjíždí.Řidič má povinnost se přesvědčit zda může vjet na přejezd,pokud houkáme když vidíme auto je to poslední co lze udělat.Nerespektování signalizace to neřeší.

+4/0
27.12.2015 11:20

T26o64m87á31š 73F92u98k 2730531716447

Z pohledu strojvůdce:1.Houkání před kříži je pokyn pro řidiče jeď co to dá.

2.Blikače v činnosti-Rozhlédni se a vyraž dál.

3.Jednostranné závory-rozhlédni se a prokličkuj

4.Obousměrná závora-v případě nutnosti nadzvedne spolujezdec

Pokud strojvůdce nezastaví na červenou je suspendován a jde na přezkoušeni.Ruku v ruce snížení platu popř přeřazení na jinou práci.Pokud totéž udělá řidič je to v pouze případě přistižení za pokutu nebo bod.Proč jsou ve všem tak rozdílné přístupy?

+11/0
27.12.2015 10:14

J66i39n91d28ř88i69c76h 70Š39k13o36p42e71k 4345291320335

protože přísné tresty pro řidiče by hned byly brány jako šikana.

Taky nechápu, proč není za přejetí přejezdu na červenou automaticky zákaz řízení a pokud se toho dopustí profi řidič i automaticky obvinění z obecného ohrožení

+3/0
27.12.2015 11:42

A71l42e61š 74J29a48n91á93č14e93k 3863334246533

Sou tam světla. Jestli tam jezdí na červenou, tak ať to tam PČR kasíruje a bude na závory vyděláno (teoreticky, fízlové to těžko můžou dát drahám ať si koupí závory).

+4/0
27.12.2015 10:11
Foto

P98a35v31e39l 91V28e32s17e46l65ý 2298554404594

Pokud je někde signalizace, pak absence závor není problémem. Samotné signalizační zařízení je dostatečným zabezpečením. Pokud je někdo nerespektuje, je to vina hloupého jedince a toho stejně nezastaví ani závory. Jejich instalace by byla tedy zcela zbytečná.

+11/0
27.12.2015 10:08

Z34d94e12n83ě32k 31Z12á23l68i18š 2335664677983

Vážený pane. Mám vlastní zkušenost. 35 let jezdím přes přejezd kousek od bydliště. Neexistuje, že bych jel úmyslně na červenou. Přesto jsem byl málem pod vlakem. Večer jsem se vracel domů a zapadající sluníčko spolehlivě překrylo červená světla. Hrající autorádio stačilo, abych neslyšel zvukové znamení. Jediné co mne zachránilo byla viditelnost samotného vlaku. Být tam nějaké křoví, tak mne ten vlak rozšmelcoval. A takový chytráci jako vy, by se tady rozepisovali, co jsem byl za debila. Zabezpečení přejezdu pouhými světly je nedostatečné a pan mluvčí si muže plácat co chce.

+6/−6
27.12.2015 10:58

L65i46b15o38r 77V37e16s92e79l39ý 2249386452472

A co je Vaší povinností, když není v činnosti bílé světlo?

+9/0
27.12.2015 11:05

Z27d18e75n92ě26k 61Z12á84l71i79š 2855574337523

Představte si, že se rozhlížím i když je bílé světlo v činnosti. Ale jsou přejezdy, kde přehlédnutí červeného světla je osudné. Rozhlédnout se znamená najet na trať a zjištění, že jede vlak je mi už houby platné.

+1/−1
27.12.2015 11:45
Foto

B93r71o15n95i25s47l83a25v 63G15a86b32r35y66š 2372139281

A to jste se během těch 35 let nestačil poučit z toho, že ten vlak je dobré i slyšet? Proč máte autorádio puštěno tak hlasitě? Proč nedáváte pozor na dopravní situaci kolem sebe?

V každém autě rádio vypínám, když je zapnuté, jsem z toho nesvůj. Nesnáším to, ani když jsem na kole nebo na bruslích. Když jdu pěšky, mám hudbu tak hlasitou, abych ještě bezpečně slyšel okolí sebe.

+7/−2
27.12.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.