Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorový vlak po srážce tlačil auto 200 metrů, zemřeli tři lidé

Tři lidé zemřeli při ranní srážce auta s motorovým osobním vlakem u Rané na Chrudimsku. Ve voze cestovali celkem čtyři lidé, vlak ho tlačil po kolejích ještě asi dvě stě metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a10r10t74i33n 22V54o16j37á89č34e65k 9113707501766

tak to trochu podcenili ,dělali na údržbě trati a u přejezdu je drážní domek za kterým parkovali ,nasedli a jeli přes koleje pro svačinu...neměli rychlost ,aby s tím něco udělali a strojvůdci nedali nejmenší šanci vjeli mu tam snad na 10 metrů

0/0
5.12.2015 13:25

P52e67t39r 80R43u13m88p21l66i91k 4509827289383

kdybych měl na krku tři životy, tak bych si přál abych se neprobudil.

0/0
4.12.2015 20:18

M50i63r73o67s20l62a52v 18K65a24š72p26a83r 3422227211341

U řidiče bylo diagnostikováno vážné zranění hlavy a mozku.                                        Ten mozek musel mít poškozenej už před havárií

0/0
4.12.2015 18:14

J83o64s60e92f 39V78l92t92a38v37s43k44y 3115255181273

Priznam se, ze jezdim v Cechach hodne malo, ale o to dobrodruznejsi je to.  Casto nejen dobrodruzne, nekdy i velmi nebezpecne.  A nekdy to vypada jako naschval.

+1/0
4.12.2015 14:19

J56a97n 54T66a14r47a56b70a 4906976329329

Ano, naši řidiči mají za svůj vzor ruské kolegy

0/0
4.12.2015 18:07

J47a42n 57K88a14n60t 9271928198863

Martin Svec : budte tak laskav a opravte konecne vecnou chybu ve vasem clanku, na kterou jste byl uz pred nekolika hodinami upozornen ctenari. Obec v blizkosti Skutce se nenazyva Zdar u Skutce, ale Zdarec u Skutce. Skoda, ze je nutne pripominat podobna fakta v souvislosti s tragickou nehodou. Pokud chcete byt nazyvan novinar a nikoliv pisalek, projevte trochu vice profesionality !

+8/0
4.12.2015 14:17

J88a61n 68F65i61a56l69a 7104927215749

A Regionova s velkým R.

+1/0
4.12.2015 14:36

J49a64n 42T65a41r51a69b49a 4796816879829

Další držitel Darwinovy ceny.

0/0
4.12.2015 14:12

P84a14v32e81l 65Š55e96d31l47b30a33u20e98r 7688861132795

Dneska ráno Slunce svítilo celkem ostře. Pokud jel proti tomu slunečnímu světlu, mohl výstrahu přehlédnout, stačilo mít trochu zamlžené okno... Neznáme příčinu, nebyli jsme tam, nenadávejme. Je to strašné a az se řidič vzbudí, asi bude potřebovat psychologa, nejspíš i spolu s pozůstalými. Už se to nedá vrátit...

+4/−6
4.12.2015 13:35

E64l95i45š18k71a 92S92v55o48b28o74d33o69v16á 6781112781830

Na zvonce, které blikání doprovázejí, slunce vliv nemá...

+9/0
4.12.2015 13:38

M74i14r53o94s89l36a29v 40P31a65v72l64í65č69e25k 7843520745224

Tak to asi neslysel. Navic v clanku je psano ze jestli signalizace fungovala se teprve zjistuje. Ja tedy verim ze fungovala.

+1/0
4.12.2015 13:52

J21a38n 35T26a36r32a97b77a 4246536199309

Pokud neviděl, měl se držet zásady Kam nevidím, nejedu. To je normální. Bohužel, část českých řidičů tohle vůbec nechápe, někteří postupně eliminují sebe, jiní bohužel eliminují druhé.

+3/0
4.12.2015 14:13

P35a73v15e60l 51Š50e28d44l72b61a33u81e55r 7208661102905

To jo, bývá to tak. Někdy to nevyjde. Pokud to byla chyba a ne záměr, tak pekelně drahá...

0/0
4.12.2015 19:03

Z92d58e14n70ě49k 11Z48a86b26a72v90a 1572154866224

A i kdyby nefungovala - no tak jakou má řidič povinnost, no?....

Ono každá žárovka může prasknout, po výpadku napájení se může vybít AKU, který PZZ jinak běžně zálohuje, atd. 

Za mých mladých let se každý autobusák před žel. přejezdem pečlivě rozhlížel - asi stojí za to to připomenout

Už se to konečně naučte! ing. Zababa ;-)

0/0
4.12.2015 21:07

P45a88v39e91l 63Š63e42d11l55b76a47u75e12r 7448801212405

Pokud neměl nahlas puštěné rádio... Třeba si řekl, že to vyjde a pak už nic neví... Když to tolikrát předtím vyšlo... Nevíme a výsledek je děsivý.

0/0
4.12.2015 19:05

M77i32l59a60n 25M23a84j72e65r72č34í76k 1360860674746

mělo by v silničním provozu platit pravidlo "kam nevidím, tam nejedu" a V PŘÍPADECH PŘIKÁZANÉHO DÁVÁNÍ PŘEDNOSTI TO MĚLO PLATIT MINIMÁLNĚ DVOJNÁSOB = žádný řidič by neměl být slepý, takže by měl vidět vlastní koleje i ty tři (resp 6 - bývají umístěné zdvojeně po obou stranách vozovky) návěstní desky před přejezdem dráhy A KDYŽ PAK NEVIDÍ ŽÁDNÝ SIGNÁL NA PŘEJEZDOVÉM ZABEZPEČOVACÍM ZAŘÍZENÍ, TAK SE MUSÍ OPRAVDU POŘÁDNĚ ROZHLÉDNOU (PŘESVĚDČIT, ŽE SE NEBLÍŽÍ DRÁŽNÍ VOZIDLO / VLAK) - i za cenu, že před přejezdem zastaví a případně i vystoupí on či některá z jím převážených osob!!

Navíc tu padla v diskuzi informace, že v tomto případě se mělo jednat o 4 dělníky podílející se na nějaké (stavební) úpravě vlastní dráhy = měli mít za sebou školení o bezpečnosti práce v tělese dráhy, které viditelně neporušili při vlastní pracovní činnosti, ale dle té zdejší informace při cestě na svačinu.

VELMI MNE ZAJÍMÁ, JESTLI JE ČI NIKOLIV TAKOVÝTO PŘÍPAD PRACOVNÍM ÚRAZEM (MINIMÁLNĚ VE TŘECH PŘÍPADECH ZE 4 S NÁSLEDKEM SMRTI) - dotyční byli v práci, ale nehoda se stala o jejich pracovní přestávce a při jejím vzniku nekonali pracovní činnost pro zaměstnavatele, i když právě dotyčný řidič vozidla ji přeci jen asi konal - na řízení, ať již firemního či vlastního, vozidla měl souhlas zaměstnavatele a tomu vykazoval cestovní náklady?

+3/0
4.12.2015 14:03

J21a45n 66T80a74r45a36b59a 4566576929129

Naprostá pravda. A správná otázka. Bude to záležet na momentální zátěži místně příslušného inspektorátu práce. Buď má dost jiných agend a dá pokoj nebo nemá a bude buzerovat ostošest.

0/0
4.12.2015 14:16

J34a46r52o45s60l59a79v 81K36a61d30l74e53c 5281979902181

Zcela logicky se nejedná o pracovní úraz, protože k němu nedošlo při plnění pracovních úkolů v pracovní době. Problém bude s časem na přestávku a oddech, který by měl být vymezen v pracovním řádu - zpravidla se svačina jen toleruje mimo hlavní přestávku kolem poledne. Proto v nejhorším případě může být použito i nedovolené opuštění pracoviště.

0/0
4.12.2015 16:07

M34a28r89t78i10n 89B97a24r40t64á42k 8957103146675

Jeli od jihu na sever, takže slunce měli za zády.

https://www.google.cz/maps/@49.8059417,15.9802034,3a,75y,357.69h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1saeu0X5f-8aGHy6q_H_3KvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

0/0
5.12.2015 20:24

P29a82v47e29l 30Ř88a26p75e17k 7852486599255

Podle fotek je tam otevřený výkop a pokládají tam i nové kabely pro zabezpečení, navíc nikdo ani neřekl, že přejezdové zařízení fungovalo, což obvykle ihned uvádějí, takže je možné, že tam mohl být problém. Samozřejmě řidič má povinnost se rozhlédnout.

+3/0
4.12.2015 13:17

B46o45h51u32s38l13a32v 33K55r53á31l30í94k 2461850369566

Podle toho, co někdo psal dole, tak ti mrtví v tom autě měli být právě ti dělníci, kteří na té trati pracovali.

+3/0
4.12.2015 13:19

M61i55r70o79s78l69a28v 17P51a82v92l61í40č81e32k 7123180945594

Tak to je mazec...

0/0
4.12.2015 13:54

P57a81v38e25l 59R24y72b76á67ř 7942801699100

Je to neštěstí a řidič možná udělal kardinální chybu, ale také možná udělal malou chybu s kardinálními následky. Nadávat mu, jak to dělají někteří nemá smysl. Takových lidí co nadávají bych se rád zeptal "Ruku na srdce, nikdy jste neudělali přestupek nebo chybu na silnici?"

+3/0
4.12.2015 13:11

O21n12d62ř44e66j 75F67e74l33c24a85n 6302394701257

Z toho vozu už nikdo nepromluví a nepodá vysvětlení. Takže, i kdyby přejezdové zabezpečovací zařízení v době srážky nefungovalo, tak Drážní inspekce dojde k závěru, že fungovalo.:-P

+1/0
4.12.2015 13:10

R70a97d27e85k 51J35a78n74a33t40a 9205656154922

Vlaky (i novější typy přejezdů) mají v sobě černé skříňky. Zaznamenává se nejen rychlost, ale i kdy vlak začal houkat.

Zatímco do osobních aut instalaci podobných zařízení (byť by stály pár korun, protože dnešní elektronikou nabitá auta už si stejně parametry jízdy sledují) brání lobby zákonodárců, kteří sami coby řidiči porušují předpisy :-)

+7/−2
4.12.2015 13:17

B60o22h70u23s92l50a37v 28K87r45á42l36í83k 2331670519946

Tak ono zase by možná bylo ještě horší, kdyby nějací berdychové a mrázkové měli na displeji a v databázi přesný pohyb všech aut.

+3/0
4.12.2015 13:22

R29a52d57e15k 68J76a94n28a73t42a 9375396144552

Implementace takové černé skříňky by samozřejmě měla být taková jako v letadlech, aby v záznamu bylo jen posledních XX minut a dokola se přemazával.

Každá řidící jednotka v autě už stejně v sobě paměť má - ukládá se do ní záznam chybových a nestandardních stavů pro účely servisu.

+1/0
4.12.2015 13:26

J19a62r81o72s11l25a17v 46K30a86d51l20e80c 5531249502541

Nějaká "černá" skříňka v automobilu je již snad povinná v nových vozech od určitého roku.

0/0
4.12.2015 16:10

J17a80r44o89s23l57a86v 90K44a74d94l28e17c 5101889822891

Vůbec nejde o předpisy, zákazy a nařízení, kterých je ostatně přespříliš. Jde o to, že primitivové napříč společenským postavením nesnesou žádná společenská omezení.

+4/0
4.12.2015 12:54

A32n73n12a 60M65a36c87h82a31č70o62v58á 2946518134338

R^R^R^R^

0/0
4.12.2015 13:01

B87o29h57u69s65l94a15v 93K80r65á50l22í27k 2231850629366

Nebezpeční jsou i ti primitivové, kteří společenská omezení snášejí dobře a rádi. A nebezpeční jsou i komplikovaní a komplexní lidé, kteří nesnesou žádná společenská omezení. Těžko najdete člověka, který není nebezpečný.

+2/−2
4.12.2015 13:04

J90a30r50o48s92l50a54v 55K17a90d85l34e41c 5491339902941

Jeden Australan v ČT po "revoluci" to řekl zcela jasně. "Já když jedu u nás po silnici, kde je široko daleko vidět a přijedu na křižovatku se stopkou, tak zastavím, rozhlédnu se a jedu klidně dál - s tím ale Češi mají problém" .

+1/0
4.12.2015 16:13

A29l79e40n23a 34Z36e67m17a79n98o84v75á 5640189832989

Jakou že rychlostí jel řidič přes přejezd? 80 km? Ale zákon mluví jasně:

Železniční přejezd, § 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

atd.

+3/−3
4.12.2015 12:51

B32o14h31u61s83l93a78v 13K23r58á13l28í69k 2491260279306

Přečtěte si ještě jednou a pomalu název toho zákona, a pak ten text článku o té 80km rychlosti.

+14/0
4.12.2015 12:53

J32a92r15o31s22l66a92v 82K40a23d50l68e79c 5511829122341

Paní Zemanová, po probuzení je dobré se nejdříve omýt studenou vodou a v klidu nasnídat. pak pomalu, ale pomaloučku začněte vstřebávat informace.

+4/−1
4.12.2015 12:56

A18n44n11a 38M20a34c11h37a10č75o32v49á 2466398824678

Vy jste se nikdy nespletl?

0/0
4.12.2015 13:05

J77a77r19o47s37l78a52v 80K37a43d42l16e30c 5261449402801

Ano, ani to nepočítám...

+1/0
4.12.2015 16:17

A90l21e67n14a 93Z22e90m69a42n93o82v67á 5100349182679

Pane Kadleci, všechno už mám za sebou, dokonce i oběd, ale dneska je to marný, je to marný, je to marný. ;-)

+3/0
4.12.2015 13:12

J33a56r97o96s72l59a67v 53K73a92d66l68e12c 5321119972111

Tak alespoň, že jste se díky mé ironii neurazilaR^;-)

0/0
4.12.2015 16:16

D52u63š31a56n 73P82i96š55i 8673451580969

Z článku: "Vlak mohl jet před srážkou až osmdesátikilometrovou rychlostí." Vlak jste si zaměnila s osobním autem. Přehmat se někdy stane.

0/0
4.12.2015 13:05

A68l42e18n96a 61Z91e87m41a83n51o41v53á 5240399102549

Díky všem, za upozornění, omlouvám se, přehlédla jsem se. :-) Nicméně pochybuju, že by auto vjelo pod vlak rychlostí 30 km za hodinu, jeho rychlost byla nejspíš skutečně vyšší, než říká zákon.

0/0
4.12.2015 13:08

B66o20h91u84s66l57a69v 86K21r58á72l11í50k 2151230189556

Kdyby jel rychleji, tak by to možná taky stačil projet.

0/0
4.12.2015 13:24

A14l59e58n70a 49Z40e23m65a27n10o32v76á 5410449812529

Já myslela, že auto má zastavit, aby umožnilo průjezd vlaku, ne že jde o závody, kdo to stihne projet dříve. To je trošku jako ruská ruleta, nemyslíte?

0/0
4.12.2015 13:32

A33n10n35a 66M22a12c84h48a19č50o42v24á 2406428464278

Ten řidič to má tedy blbý. Ho zachrání aby mohl jít do basy.

+2/0
4.12.2015 12:50

J44o67z34e49f 95P60o27l78á77k 9287490

Závory na přejezdy a kamery do lokomotiv povinně . Jo a ředitelům nižší platy .

+2/−2
4.12.2015 12:46

A57n46n19a 78M24a89c57h27a14č86o50v42á 2126748204608

Co vyřeší závory? Viz polský kamión.

+1/0
4.12.2015 12:49

B97o96h97u35s83l63a14v 42K73r19á42l56í71k 2821560879936

Bohužel, kamerou vlak nezastavíte o nic rychleji než brzdou. To už spíš by měly smysl kamery na těch přejezdech. Ale sežeňte proto finance a politickou podporu v zemi, kde 90 % řidičů aut porušuje dopravní předpisy soustavně a ještě berou dopravní policii jako nepřítele, když se občas nesměle pokusí aspoň na něco dohlížet.

+11/0
4.12.2015 12:50

J62i37r11i 10H71u27b33k82a 1243416394925

Dopravní policie je jako nepřítel braná od doby, kdy rezignovala na vynucování bezpečného a plynulého provozu a zaměřila se na výběr pokut.

+7/0
4.12.2015 13:02

B35o32h73u85s10l28a80v 78K91r64á92l41í76k 2151150579106

V tomto případě narážíme spíš stále znovu na problém, že těch pokut vybírají málo a ty pokuty jsou příliš nízké. Ale souhlasím, že doživotní zabavování řidičáků a zabavování aut by bylo účinnější než pokuty.

+4/−1
4.12.2015 13:07

P54a31v40e62l 48Ř49a47p18e60k 7362796739515

R^

0/0
4.12.2015 13:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.