Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorový vlak po srážce tlačil auto 200 metrů, zemřeli tři lidé

Tři lidé zemřeli při ranní srážce auta s motorovým osobním vlakem u Rané na Chrudimsku. Ve voze cestovali celkem čtyři lidé, vlak ho tlačil po kolejích ještě asi dvě stě metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a17r54t37i95n 81V79o51j80á60č38e85k 9913827561146

tak to trochu podcenili ,dělali na údržbě trati a u přejezdu je drážní domek za kterým parkovali ,nasedli a jeli přes koleje pro svačinu...neměli rychlost ,aby s tím něco udělali a strojvůdci nedali nejmenší šanci vjeli mu tam snad na 10 metrů

0/0
5.12.2015 13:25

P44e66t42r 63R95u25m44p62l58i16k 4979317499433

kdybych měl na krku tři životy, tak bych si přál abych se neprobudil.

0/0
4.12.2015 20:18

M44i83r68o44s46l76a91v 26K88a77š24p71a19r 3872417111391

U řidiče bylo diagnostikováno vážné zranění hlavy a mozku.                                        Ten mozek musel mít poškozenej už před havárií

0/0
4.12.2015 18:14

J22o66s67e74f 26V74l28t10a71v53s70k74y 3955905491343

Priznam se, ze jezdim v Cechach hodne malo, ale o to dobrodruznejsi je to.  Casto nejen dobrodruzne, nekdy i velmi nebezpecne.  A nekdy to vypada jako naschval.

+1/0
4.12.2015 14:19

J32a89n 86T67a70r54a98b12a 4416406759769

Ano, naši řidiči mají za svůj vzor ruské kolegy

0/0
4.12.2015 18:07

J19a17n 46K33a86n27t 9421508628873

Martin Svec : budte tak laskav a opravte konecne vecnou chybu ve vasem clanku, na kterou jste byl uz pred nekolika hodinami upozornen ctenari. Obec v blizkosti Skutce se nenazyva Zdar u Skutce, ale Zdarec u Skutce. Skoda, ze je nutne pripominat podobna fakta v souvislosti s tragickou nehodou. Pokud chcete byt nazyvan novinar a nikoliv pisalek, projevte trochu vice profesionality !

+8/0
4.12.2015 14:17

J78a77n 10F10i47a17l24a 7864667615229

A Regionova s velkým R.

+1/0
4.12.2015 14:36

J91a78n 59T30a54r50a22b67a 4716836439529

Další držitel Darwinovy ceny.

0/0
4.12.2015 14:12

P33a62v46e33l 50Š19e73d17l83b17a43u21e18r 7668701162915

Dneska ráno Slunce svítilo celkem ostře. Pokud jel proti tomu slunečnímu světlu, mohl výstrahu přehlédnout, stačilo mít trochu zamlžené okno... Neznáme příčinu, nebyli jsme tam, nenadávejme. Je to strašné a az se řidič vzbudí, asi bude potřebovat psychologa, nejspíš i spolu s pozůstalými. Už se to nedá vrátit...

+4/−6
4.12.2015 13:35

E87l54i73š23k64a 27S37v86o12b41o75d29o81v90á 6141452351760

Na zvonce, které blikání doprovázejí, slunce vliv nemá...

+9/0
4.12.2015 13:38

M46i11r82o72s77l91a54v 38P84a45v48l22í87č79e15k 7753820385694

Tak to asi neslysel. Navic v clanku je psano ze jestli signalizace fungovala se teprve zjistuje. Ja tedy verim ze fungovala.

+1/0
4.12.2015 13:52

J38a68n 45T18a46r48a76b96a 4866116269399

Pokud neviděl, měl se držet zásady Kam nevidím, nejedu. To je normální. Bohužel, část českých řidičů tohle vůbec nechápe, někteří postupně eliminují sebe, jiní bohužel eliminují druhé.

+3/0
4.12.2015 14:13

P74a81v89e33l 15Š18e24d75l80b68a35u41e91r 7478891532955

To jo, bývá to tak. Někdy to nevyjde. Pokud to byla chyba a ne záměr, tak pekelně drahá...

0/0
4.12.2015 19:03

Z24d16e17n74ě75k 96Z18a11b92a46v34a 1112944666364

A i kdyby nefungovala - no tak jakou má řidič povinnost, no?....

Ono každá žárovka může prasknout, po výpadku napájení se může vybít AKU, který PZZ jinak běžně zálohuje, atd. 

Za mých mladých let se každý autobusák před žel. přejezdem pečlivě rozhlížel - asi stojí za to to připomenout

Už se to konečně naučte! ing. Zababa ;-)

0/0
4.12.2015 21:07

P68a15v72e39l 97Š55e10d67l68b61a87u69e42r 7138261972575

Pokud neměl nahlas puštěné rádio... Třeba si řekl, že to vyjde a pak už nic neví... Když to tolikrát předtím vyšlo... Nevíme a výsledek je děsivý.

0/0
4.12.2015 19:05

M32i10l71a94n 18M64a98j84e80r31č22í71k 1880740844116

mělo by v silničním provozu platit pravidlo "kam nevidím, tam nejedu" a V PŘÍPADECH PŘIKÁZANÉHO DÁVÁNÍ PŘEDNOSTI TO MĚLO PLATIT MINIMÁLNĚ DVOJNÁSOB = žádný řidič by neměl být slepý, takže by měl vidět vlastní koleje i ty tři (resp 6 - bývají umístěné zdvojeně po obou stranách vozovky) návěstní desky před přejezdem dráhy A KDYŽ PAK NEVIDÍ ŽÁDNÝ SIGNÁL NA PŘEJEZDOVÉM ZABEZPEČOVACÍM ZAŘÍZENÍ, TAK SE MUSÍ OPRAVDU POŘÁDNĚ ROZHLÉDNOU (PŘESVĚDČIT, ŽE SE NEBLÍŽÍ DRÁŽNÍ VOZIDLO / VLAK) - i za cenu, že před přejezdem zastaví a případně i vystoupí on či některá z jím převážených osob!!

Navíc tu padla v diskuzi informace, že v tomto případě se mělo jednat o 4 dělníky podílející se na nějaké (stavební) úpravě vlastní dráhy = měli mít za sebou školení o bezpečnosti práce v tělese dráhy, které viditelně neporušili při vlastní pracovní činnosti, ale dle té zdejší informace při cestě na svačinu.

VELMI MNE ZAJÍMÁ, JESTLI JE ČI NIKOLIV TAKOVÝTO PŘÍPAD PRACOVNÍM ÚRAZEM (MINIMÁLNĚ VE TŘECH PŘÍPADECH ZE 4 S NÁSLEDKEM SMRTI) - dotyční byli v práci, ale nehoda se stala o jejich pracovní přestávce a při jejím vzniku nekonali pracovní činnost pro zaměstnavatele, i když právě dotyčný řidič vozidla ji přeci jen asi konal - na řízení, ať již firemního či vlastního, vozidla měl souhlas zaměstnavatele a tomu vykazoval cestovní náklady?

+3/0
4.12.2015 14:03

J98a72n 85T73a59r55a50b24a 4486476229869

Naprostá pravda. A správná otázka. Bude to záležet na momentální zátěži místně příslušného inspektorátu práce. Buď má dost jiných agend a dá pokoj nebo nemá a bude buzerovat ostošest.

0/0
4.12.2015 14:16

J36a75r97o75s47l75a77v 93K93a41d59l50e73c 5541269332871

Zcela logicky se nejedná o pracovní úraz, protože k němu nedošlo při plnění pracovních úkolů v pracovní době. Problém bude s časem na přestávku a oddech, který by měl být vymezen v pracovním řádu - zpravidla se svačina jen toleruje mimo hlavní přestávku kolem poledne. Proto v nejhorším případě může být použito i nedovolené opuštění pracoviště.

0/0
4.12.2015 16:07

M95a78r86t12i67n 43B39a40r34t97á76k 8597573566695

Jeli od jihu na sever, takže slunce měli za zády.

https://www.google.cz/maps/@49.8059417,15.9802034,3a,75y,357.69h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1saeu0X5f-8aGHy6q_H_3KvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

0/0
5.12.2015 20:24

P51a21v57e15l 33Ř45a33p22e96k 7902166669235

Podle fotek je tam otevřený výkop a pokládají tam i nové kabely pro zabezpečení, navíc nikdo ani neřekl, že přejezdové zařízení fungovalo, což obvykle ihned uvádějí, takže je možné, že tam mohl být problém. Samozřejmě řidič má povinnost se rozhlédnout.

+3/0
4.12.2015 13:17

B44o10h14u39s26l36a51v 68K35r83á68l42í67k 2451230779116

Podle toho, co někdo psal dole, tak ti mrtví v tom autě měli být právě ti dělníci, kteří na té trati pracovali.

+3/0
4.12.2015 13:19

M44i46r84o88s97l61a95v 20P98a51v71l65í89č21e60k 7753260945334

Tak to je mazec...

0/0
4.12.2015 13:54

P92a46v43e31l 14R11y26b37á88ř 7722651989200

Je to neštěstí a řidič možná udělal kardinální chybu, ale také možná udělal malou chybu s kardinálními následky. Nadávat mu, jak to dělají někteří nemá smysl. Takových lidí co nadávají bych se rád zeptal "Ruku na srdce, nikdy jste neudělali přestupek nebo chybu na silnici?"

+3/0
4.12.2015 13:11

O44n94d56ř69e80j 34F46e48l18c28a26n 6832794121457

Z toho vozu už nikdo nepromluví a nepodá vysvětlení. Takže, i kdyby přejezdové zabezpečovací zařízení v době srážky nefungovalo, tak Drážní inspekce dojde k závěru, že fungovalo.:-P

+1/0
4.12.2015 13:10

R66a26d61e94k 70J76a53n57a63t53a 9765496634482

Vlaky (i novější typy přejezdů) mají v sobě černé skříňky. Zaznamenává se nejen rychlost, ale i kdy vlak začal houkat.

Zatímco do osobních aut instalaci podobných zařízení (byť by stály pár korun, protože dnešní elektronikou nabitá auta už si stejně parametry jízdy sledují) brání lobby zákonodárců, kteří sami coby řidiči porušují předpisy :-)

+7/−2
4.12.2015 13:17

B44o40h77u45s29l50a81v 82K94r57á83l41í46k 2521690689926

Tak ono zase by možná bylo ještě horší, kdyby nějací berdychové a mrázkové měli na displeji a v databázi přesný pohyb všech aut.

+3/0
4.12.2015 13:22

R78a45d23e83k 44J25a82n84a21t62a 9465606154172

Implementace takové černé skříňky by samozřejmě měla být taková jako v letadlech, aby v záznamu bylo jen posledních XX minut a dokola se přemazával.

Každá řidící jednotka v autě už stejně v sobě paměť má - ukládá se do ní záznam chybových a nestandardních stavů pro účely servisu.

+1/0
4.12.2015 13:26

J70a78r45o72s69l80a94v 94K19a44d73l44e68c 5631679282741

Nějaká "černá" skříňka v automobilu je již snad povinná v nových vozech od určitého roku.

0/0
4.12.2015 16:10

J25a40r48o29s93l42a43v 98K24a94d59l18e86c 5441329892501

Vůbec nejde o předpisy, zákazy a nařízení, kterých je ostatně přespříliš. Jde o to, že primitivové napříč společenským postavením nesnesou žádná společenská omezení.

+4/0
4.12.2015 12:54

A22n61n10a 78M10a86c97h83a36č77o20v10á 2566288264918

R^R^R^R^

0/0
4.12.2015 13:01

B87o31h29u66s86l75a46v 11K72r55á85l44í85k 2311980519536

Nebezpeční jsou i ti primitivové, kteří společenská omezení snášejí dobře a rádi. A nebezpeční jsou i komplikovaní a komplexní lidé, kteří nesnesou žádná společenská omezení. Těžko najdete člověka, který není nebezpečný.

+2/−2
4.12.2015 13:04

J27a51r15o27s94l24a53v 49K45a67d63l32e98c 5661759432251

Jeden Australan v ČT po "revoluci" to řekl zcela jasně. "Já když jedu u nás po silnici, kde je široko daleko vidět a přijedu na křižovatku se stopkou, tak zastavím, rozhlédnu se a jedu klidně dál - s tím ale Češi mají problém" .

+1/0
4.12.2015 16:13

A98l23e12n33a 63Z45e25m98a16n54o10v63á 5960149772689

Jakou že rychlostí jel řidič přes přejezd? 80 km? Ale zákon mluví jasně:

Železniční přejezd, § 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

atd.

+3/−3
4.12.2015 12:51

B55o39h76u20s74l91a16v 75K26r51á18l81í77k 2731870209106

Přečtěte si ještě jednou a pomalu název toho zákona, a pak ten text článku o té 80km rychlosti.

+14/0
4.12.2015 12:53

J69a31r85o48s30l63a15v 88K28a88d69l52e85c 5471629842631

Paní Zemanová, po probuzení je dobré se nejdříve omýt studenou vodou a v klidu nasnídat. pak pomalu, ale pomaloučku začněte vstřebávat informace.

+4/−1
4.12.2015 12:56

A52n37n97a 32M50a16c16h35a16č21o37v43á 2306418654898

Vy jste se nikdy nespletl?

0/0
4.12.2015 13:05

J62a37r81o91s29l35a74v 71K30a56d13l46e33c 5401139542951

Ano, ani to nepočítám...

+1/0
4.12.2015 16:17

A24l30e60n21a 77Z29e25m79a23n23o51v77á 5550979562149

Pane Kadleci, všechno už mám za sebou, dokonce i oběd, ale dneska je to marný, je to marný, je to marný. ;-)

+3/0
4.12.2015 13:12

J61a33r20o80s92l43a27v 62K36a11d93l12e69c 5111759182811

Tak alespoň, že jste se díky mé ironii neurazilaR^;-)

0/0
4.12.2015 16:16

D46u15š21a15n 78P83i18š66i 8213161210329

Z článku: "Vlak mohl jet před srážkou až osmdesátikilometrovou rychlostí." Vlak jste si zaměnila s osobním autem. Přehmat se někdy stane.

0/0
4.12.2015 13:05

A92l74e58n56a 42Z71e17m92a73n12o80v13á 5970839752359

Díky všem, za upozornění, omlouvám se, přehlédla jsem se. :-) Nicméně pochybuju, že by auto vjelo pod vlak rychlostí 30 km za hodinu, jeho rychlost byla nejspíš skutečně vyšší, než říká zákon.

0/0
4.12.2015 13:08

B22o20h21u46s43l94a18v 91K45r97á82l48í12k 2231810369156

Kdyby jel rychleji, tak by to možná taky stačil projet.

0/0
4.12.2015 13:24

A39l42e36n44a 55Z37e39m68a24n17o43v34á 5170179932179

Já myslela, že auto má zastavit, aby umožnilo průjezd vlaku, ne že jde o závody, kdo to stihne projet dříve. To je trošku jako ruská ruleta, nemyslíte?

0/0
4.12.2015 13:32

A82n53n11a 94M74a87c96h65a65č20o43v87á 2676908594308

Ten řidič to má tedy blbý. Ho zachrání aby mohl jít do basy.

+2/0
4.12.2015 12:50

J53o96z67e50f 49P89o65l82á80k 9767290

Závory na přejezdy a kamery do lokomotiv povinně . Jo a ředitelům nižší platy .

+2/−2
4.12.2015 12:46

A87n73n67a 37M90a88c40h29a69č79o41v40á 2506458694788

Co vyřeší závory? Viz polský kamión.

+1/0
4.12.2015 12:49

B45o92h51u11s33l56a23v 80K20r48á52l67í91k 2871280249966

Bohužel, kamerou vlak nezastavíte o nic rychleji než brzdou. To už spíš by měly smysl kamery na těch přejezdech. Ale sežeňte proto finance a politickou podporu v zemi, kde 90 % řidičů aut porušuje dopravní předpisy soustavně a ještě berou dopravní policii jako nepřítele, když se občas nesměle pokusí aspoň na něco dohlížet.

+11/0
4.12.2015 12:50

J68i19r90i 97H82u52b98k37a 1713896504215

Dopravní policie je jako nepřítel braná od doby, kdy rezignovala na vynucování bezpečného a plynulého provozu a zaměřila se na výběr pokut.

+7/0
4.12.2015 13:02

B66o27h15u78s21l30a88v 38K75r94á40l60í85k 2271510459716

V tomto případě narážíme spíš stále znovu na problém, že těch pokut vybírají málo a ty pokuty jsou příliš nízké. Ale souhlasím, že doživotní zabavování řidičáků a zabavování aut by bylo účinnější než pokuty.

+4/−1
4.12.2015 13:07

P36a81v61e27l 43Ř80a35p78e79k 7612506529725

R^

0/0
4.12.2015 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.