Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorový vlak po srážce tlačil auto 200 metrů, zemřeli tři lidé

Tři lidé zemřeli při ranní srážce auta s motorovým osobním vlakem u Rané na Chrudimsku. Ve voze cestovali celkem čtyři lidé, vlak ho tlačil po kolejích ještě asi dvě stě metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a53r97t86i12n 30V28o11j43á16č12e51k 9613167471936

tak to trochu podcenili ,dělali na údržbě trati a u přejezdu je drážní domek za kterým parkovali ,nasedli a jeli přes koleje pro svačinu...neměli rychlost ,aby s tím něco udělali a strojvůdci nedali nejmenší šanci vjeli mu tam snad na 10 metrů

0/0
5.12.2015 13:25

P71e57t88r 46R40u76m48p19l35i94k 4379617589653

kdybych měl na krku tři životy, tak bych si přál abych se neprobudil.

0/0
4.12.2015 20:18

M73i27r37o87s66l72a59v 93K14a34š74p76a32r 3612777211621

U řidiče bylo diagnostikováno vážné zranění hlavy a mozku.                                        Ten mozek musel mít poškozenej už před havárií

0/0
4.12.2015 18:14

J90o91s51e74f 40V71l58t46a48v26s45k38y 3455565111723

Priznam se, ze jezdim v Cechach hodne malo, ale o to dobrodruznejsi je to.  Casto nejen dobrodruzne, nekdy i velmi nebezpecne.  A nekdy to vypada jako naschval.

+1/0
4.12.2015 14:19

J54a48n 39T91a66r12a23b28a 4946346379679

Ano, naši řidiči mají za svůj vzor ruské kolegy

0/0
4.12.2015 18:07

J28a24n 57K27a83n29t 9961888988283

Martin Svec : budte tak laskav a opravte konecne vecnou chybu ve vasem clanku, na kterou jste byl uz pred nekolika hodinami upozornen ctenari. Obec v blizkosti Skutce se nenazyva Zdar u Skutce, ale Zdarec u Skutce. Skoda, ze je nutne pripominat podobna fakta v souvislosti s tragickou nehodou. Pokud chcete byt nazyvan novinar a nikoliv pisalek, projevte trochu vice profesionality !

+8/0
4.12.2015 14:17

J35a11n 90F59i31a26l58a 7304597855459

A Regionova s velkým R.

+1/0
4.12.2015 14:36

J84a65n 59T64a92r66a65b63a 4826556259249

Další držitel Darwinovy ceny.

0/0
4.12.2015 14:12

P41a62v28e28l 56Š38e26d30l98b80a93u27e22r 7428451522375

Dneska ráno Slunce svítilo celkem ostře. Pokud jel proti tomu slunečnímu světlu, mohl výstrahu přehlédnout, stačilo mít trochu zamlžené okno... Neznáme příčinu, nebyli jsme tam, nenadávejme. Je to strašné a az se řidič vzbudí, asi bude potřebovat psychologa, nejspíš i spolu s pozůstalými. Už se to nedá vrátit...

+4/−6
4.12.2015 13:35

E81l20i68š77k12a 35S56v90o62b11o72d80o74v67á 6651162811440

Na zvonce, které blikání doprovázejí, slunce vliv nemá...

+9/0
4.12.2015 13:38

M30i14r94o58s49l64a67v 32P51a29v17l37í20č56e96k 7853790305684

Tak to asi neslysel. Navic v clanku je psano ze jestli signalizace fungovala se teprve zjistuje. Ja tedy verim ze fungovala.

+1/0
4.12.2015 13:52

J32a77n 60T55a47r80a69b59a 4236276459739

Pokud neviděl, měl se držet zásady Kam nevidím, nejedu. To je normální. Bohužel, část českých řidičů tohle vůbec nechápe, někteří postupně eliminují sebe, jiní bohužel eliminují druhé.

+3/0
4.12.2015 14:13

P22a27v82e95l 86Š68e59d67l48b70a74u25e10r 7938751302525

To jo, bývá to tak. Někdy to nevyjde. Pokud to byla chyba a ne záměr, tak pekelně drahá...

0/0
4.12.2015 19:03

Z22d52e89n14ě60k 44Z63a59b53a80v41a 1132894546154

A i kdyby nefungovala - no tak jakou má řidič povinnost, no?....

Ono každá žárovka může prasknout, po výpadku napájení se může vybít AKU, který PZZ jinak běžně zálohuje, atd. 

Za mých mladých let se každý autobusák před žel. přejezdem pečlivě rozhlížel - asi stojí za to to připomenout

Už se to konečně naučte! ing. Zababa ;-)

0/0
4.12.2015 21:07

P68a33v29e68l 60Š87e57d25l15b15a67u38e11r 7408131342385

Pokud neměl nahlas puštěné rádio... Třeba si řekl, že to vyjde a pak už nic neví... Když to tolikrát předtím vyšlo... Nevíme a výsledek je děsivý.

0/0
4.12.2015 19:05

M79i55l62a82n 81M23a68j45e50r91č95í23k 1540980254506

mělo by v silničním provozu platit pravidlo "kam nevidím, tam nejedu" a V PŘÍPADECH PŘIKÁZANÉHO DÁVÁNÍ PŘEDNOSTI TO MĚLO PLATIT MINIMÁLNĚ DVOJNÁSOB = žádný řidič by neměl být slepý, takže by měl vidět vlastní koleje i ty tři (resp 6 - bývají umístěné zdvojeně po obou stranách vozovky) návěstní desky před přejezdem dráhy A KDYŽ PAK NEVIDÍ ŽÁDNÝ SIGNÁL NA PŘEJEZDOVÉM ZABEZPEČOVACÍM ZAŘÍZENÍ, TAK SE MUSÍ OPRAVDU POŘÁDNĚ ROZHLÉDNOU (PŘESVĚDČIT, ŽE SE NEBLÍŽÍ DRÁŽNÍ VOZIDLO / VLAK) - i za cenu, že před přejezdem zastaví a případně i vystoupí on či některá z jím převážených osob!!

Navíc tu padla v diskuzi informace, že v tomto případě se mělo jednat o 4 dělníky podílející se na nějaké (stavební) úpravě vlastní dráhy = měli mít za sebou školení o bezpečnosti práce v tělese dráhy, které viditelně neporušili při vlastní pracovní činnosti, ale dle té zdejší informace při cestě na svačinu.

VELMI MNE ZAJÍMÁ, JESTLI JE ČI NIKOLIV TAKOVÝTO PŘÍPAD PRACOVNÍM ÚRAZEM (MINIMÁLNĚ VE TŘECH PŘÍPADECH ZE 4 S NÁSLEDKEM SMRTI) - dotyční byli v práci, ale nehoda se stala o jejich pracovní přestávce a při jejím vzniku nekonali pracovní činnost pro zaměstnavatele, i když právě dotyčný řidič vozidla ji přeci jen asi konal - na řízení, ať již firemního či vlastního, vozidla měl souhlas zaměstnavatele a tomu vykazoval cestovní náklady?

+3/0
4.12.2015 14:03

J16a64n 21T45a60r25a46b53a 4236876739569

Naprostá pravda. A správná otázka. Bude to záležet na momentální zátěži místně příslušného inspektorátu práce. Buď má dost jiných agend a dá pokoj nebo nemá a bude buzerovat ostošest.

0/0
4.12.2015 14:16

J19a35r78o97s28l58a30v 76K85a68d27l40e32c 5541169882421

Zcela logicky se nejedná o pracovní úraz, protože k němu nedošlo při plnění pracovních úkolů v pracovní době. Problém bude s časem na přestávku a oddech, který by měl být vymezen v pracovním řádu - zpravidla se svačina jen toleruje mimo hlavní přestávku kolem poledne. Proto v nejhorším případě může být použito i nedovolené opuštění pracoviště.

0/0
4.12.2015 16:07

M73a98r50t55i91n 50B25a65r79t24á91k 8807153726555

Jeli od jihu na sever, takže slunce měli za zády.

https://www.google.cz/maps/@49.8059417,15.9802034,3a,75y,357.69h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1saeu0X5f-8aGHy6q_H_3KvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

0/0
5.12.2015 20:24

P43a69v27e91l 70Ř29a36p84e80k 7832286609575

Podle fotek je tam otevřený výkop a pokládají tam i nové kabely pro zabezpečení, navíc nikdo ani neřekl, že přejezdové zařízení fungovalo, což obvykle ihned uvádějí, takže je možné, že tam mohl být problém. Samozřejmě řidič má povinnost se rozhlédnout.

+3/0
4.12.2015 13:17

B32o13h86u26s95l96a31v 46K58r90á38l21í86k 2261220859746

Podle toho, co někdo psal dole, tak ti mrtví v tom autě měli být právě ti dělníci, kteří na té trati pracovali.

+3/0
4.12.2015 13:19

M42i26r50o35s68l12a27v 30P17a57v54l47í91č32e87k 7633980685824

Tak to je mazec...

0/0
4.12.2015 13:54

P91a54v32e24l 43R44y56b52á14ř 7152951869200

Je to neštěstí a řidič možná udělal kardinální chybu, ale také možná udělal malou chybu s kardinálními následky. Nadávat mu, jak to dělají někteří nemá smysl. Takových lidí co nadávají bych se rád zeptal "Ruku na srdce, nikdy jste neudělali přestupek nebo chybu na silnici?"

+3/0
4.12.2015 13:11

O43n55d24ř25e43j 37F25e54l41c77a14n 6732424821597

Z toho vozu už nikdo nepromluví a nepodá vysvětlení. Takže, i kdyby přejezdové zabezpečovací zařízení v době srážky nefungovalo, tak Drážní inspekce dojde k závěru, že fungovalo.:-P

+1/0
4.12.2015 13:10

R31a55d28e41k 93J97a51n39a84t72a 9455296714252

Vlaky (i novější typy přejezdů) mají v sobě černé skříňky. Zaznamenává se nejen rychlost, ale i kdy vlak začal houkat.

Zatímco do osobních aut instalaci podobných zařízení (byť by stály pár korun, protože dnešní elektronikou nabitá auta už si stejně parametry jízdy sledují) brání lobby zákonodárců, kteří sami coby řidiči porušují předpisy :-)

+7/−2
4.12.2015 13:17

B16o85h61u43s39l14a63v 17K43r31á30l63í18k 2581710729916

Tak ono zase by možná bylo ještě horší, kdyby nějací berdychové a mrázkové měli na displeji a v databázi přesný pohyb všech aut.

+3/0
4.12.2015 13:22

R87a25d24e58k 16J63a66n11a47t96a 9355516104362

Implementace takové černé skříňky by samozřejmě měla být taková jako v letadlech, aby v záznamu bylo jen posledních XX minut a dokola se přemazával.

Každá řidící jednotka v autě už stejně v sobě paměť má - ukládá se do ní záznam chybových a nestandardních stavů pro účely servisu.

+1/0
4.12.2015 13:26

J51a63r21o11s73l50a66v 98K60a38d67l47e69c 5691319162631

Nějaká "černá" skříňka v automobilu je již snad povinná v nových vozech od určitého roku.

0/0
4.12.2015 16:10

J23a70r23o39s65l15a23v 68K87a35d90l39e77c 5221539322291

Vůbec nejde o předpisy, zákazy a nařízení, kterých je ostatně přespříliš. Jde o to, že primitivové napříč společenským postavením nesnesou žádná společenská omezení.

+4/0
4.12.2015 12:54

A56n23n50a 59M20a43c34h49a55č54o37v10á 2986528404338

R^R^R^R^

0/0
4.12.2015 13:01

B67o68h46u85s67l62a37v 29K71r95á38l23í76k 2401810539956

Nebezpeční jsou i ti primitivové, kteří společenská omezení snášejí dobře a rádi. A nebezpeční jsou i komplikovaní a komplexní lidé, kteří nesnesou žádná společenská omezení. Těžko najdete člověka, který není nebezpečný.

+2/−2
4.12.2015 13:04

J20a58r86o81s23l66a25v 85K39a65d61l82e44c 5301659532521

Jeden Australan v ČT po "revoluci" to řekl zcela jasně. "Já když jedu u nás po silnici, kde je široko daleko vidět a přijedu na křižovatku se stopkou, tak zastavím, rozhlédnu se a jedu klidně dál - s tím ale Češi mají problém" .

+1/0
4.12.2015 16:13

A19l58e25n12a 56Z60e84m37a81n78o61v79á 5530459942509

Jakou že rychlostí jel řidič přes přejezd? 80 km? Ale zákon mluví jasně:

Železniční přejezd, § 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

atd.

+3/−3
4.12.2015 12:51

B27o85h85u24s47l37a13v 84K13r32á42l70í75k 2291850789976

Přečtěte si ještě jednou a pomalu název toho zákona, a pak ten text článku o té 80km rychlosti.

+14/0
4.12.2015 12:53

J73a82r31o68s68l37a78v 34K12a69d31l29e45c 5211799752671

Paní Zemanová, po probuzení je dobré se nejdříve omýt studenou vodou a v klidu nasnídat. pak pomalu, ale pomaloučku začněte vstřebávat informace.

+4/−1
4.12.2015 12:56

A96n91n62a 68M49a85c26h53a36č37o73v15á 2396178954408

Vy jste se nikdy nespletl?

0/0
4.12.2015 13:05

J20a84r18o26s25l25a26v 64K94a12d26l32e18c 5441359492181

Ano, ani to nepočítám...

+1/0
4.12.2015 16:17

A16l78e98n61a 53Z47e55m56a62n38o29v82á 5930909832239

Pane Kadleci, všechno už mám za sebou, dokonce i oběd, ale dneska je to marný, je to marný, je to marný. ;-)

+3/0
4.12.2015 13:12

J13a30r94o63s21l72a93v 74K40a59d15l60e76c 5451299572741

Tak alespoň, že jste se díky mé ironii neurazilaR^;-)

0/0
4.12.2015 16:16

D53u84š69a50n 83P56i55š87i 8423301340419

Z článku: "Vlak mohl jet před srážkou až osmdesátikilometrovou rychlostí." Vlak jste si zaměnila s osobním autem. Přehmat se někdy stane.

0/0
4.12.2015 13:05

A50l90e80n30a 68Z96e70m40a73n77o55v73á 5480849182279

Díky všem, za upozornění, omlouvám se, přehlédla jsem se. :-) Nicméně pochybuju, že by auto vjelo pod vlak rychlostí 30 km za hodinu, jeho rychlost byla nejspíš skutečně vyšší, než říká zákon.

0/0
4.12.2015 13:08

B96o80h19u52s59l42a20v 44K37r34á69l98í70k 2311690809236

Kdyby jel rychleji, tak by to možná taky stačil projet.

0/0
4.12.2015 13:24

A54l70e62n43a 29Z12e67m73a82n36o68v76á 5510529122479

Já myslela, že auto má zastavit, aby umožnilo průjezd vlaku, ne že jde o závody, kdo to stihne projet dříve. To je trošku jako ruská ruleta, nemyslíte?

0/0
4.12.2015 13:32

A12n37n10a 20M88a13c25h30a81č59o46v37á 2886278294168

Ten řidič to má tedy blbý. Ho zachrání aby mohl jít do basy.

+2/0
4.12.2015 12:50

J92o40z29e81f 50P53o23l54á49k 9757180

Závory na přejezdy a kamery do lokomotiv povinně . Jo a ředitelům nižší platy .

+2/−2
4.12.2015 12:46

A88n18n96a 35M96a69c88h80a28č53o60v40á 2936348344538

Co vyřeší závory? Viz polský kamión.

+1/0
4.12.2015 12:49

B11o82h60u80s52l16a85v 36K97r39á56l96í36k 2291200129916

Bohužel, kamerou vlak nezastavíte o nic rychleji než brzdou. To už spíš by měly smysl kamery na těch přejezdech. Ale sežeňte proto finance a politickou podporu v zemi, kde 90 % řidičů aut porušuje dopravní předpisy soustavně a ještě berou dopravní policii jako nepřítele, když se občas nesměle pokusí aspoň na něco dohlížet.

+11/0
4.12.2015 12:50

J77i28r59i 91H77u28b83k38a 1853346814675

Dopravní policie je jako nepřítel braná od doby, kdy rezignovala na vynucování bezpečného a plynulého provozu a zaměřila se na výběr pokut.

+7/0
4.12.2015 13:02

B86o27h98u88s71l70a47v 63K49r20á59l60í98k 2971770599866

V tomto případě narážíme spíš stále znovu na problém, že těch pokut vybírají málo a ty pokuty jsou příliš nízké. Ale souhlasím, že doživotní zabavování řidičáků a zabavování aut by bylo účinnější než pokuty.

+4/−1
4.12.2015 13:07

P87a49v34e10l 47Ř26a15p50e24k 7242576789225

R^

0/0
4.12.2015 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.