Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým terminálem vykřešeme z pardubického letiště maximum, věří ředitelka

Nová ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová věří, že se do Pardubic vrátí cestující, jejichž počet se letos prudce snížil. Nejpozději v roce 2018 by měl sloužit nový terminál - nahradí stávající odbavovací halu, která z venku připomíná spíše tělocvičnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69a19r91t27i63n 10J25i97n80d21ř52i17š95e61k 7386289261971

Chtělo by to ještě nějaké linky na západ. Třeba Paříž a za mořem do Španělska. A po těch kolejích, co k letišti vedou by měla jezdit přímá linka na nádraží. Ale ne s couváním na Rosice. Takové napojení ale budovaný nadjezd Paramo určitě zase neumožní, že?

0/0
29.11.2015 21:57

M60i21c76h62a56l 22S83t17e23b87l26o 5929151514557

Pardubické letiště má opravdu velký potenciál.

S dětmi na dovolenou bych letěl zase jen z Pardubic. Je to rychlé, jednoduché a parkování je hned vedle haly a zdarma!!!R^[>-]V!!

+2/0
23.11.2015 9:09

J67a42k51u82b 32N18o76v77á49k 9822434654681

osobně jsem příznivcem pro stavbu terminálu, třeba by to sem dotáhlo i nějaké lowcosty, třeba WizzAir nebo EasyJet ale ..... 

Problém je, že letiště bylo po celou dobu využíváno pro pravidelné lety do Ruska, které byly ve většině případů operovány Transaerem. A to zkrachovalo. Tudíž pro stavbu terminálu nění opodstatnění (a argumentovat prázdninovými chartery by bylo poněkud liché) ...

+2/−2
23.11.2015 9:05

P53e84t97r 89H27u76ň58á29č79e18k 6978250641170

No, ale o tom to právě je. Nebude terminál - nebudou letecké spoje. Která nízkonákladovka by přistoupila na nynější podmínky? Když to viděli zástupci Ryanairu, řekli jednoznačné ne, toto nejsou podminky, ve kterých by se měly jejich lety odbavovat. Jediné východisko je terminál postavit a pak rozjet jednání s aerolinkami. Do té doby jim prostě nemáme co nabídnout....

+6/0
23.11.2015 11:43

L86u41d90v67í32k 35R23a89k 8205811604824

Tj., ale kdo bude do Pardubic létat, Rusové už né, a ostatní třeba jen kvůli tomu, že je spojení na dálnici a dále po republice? Tak, to se též nestalo, a v létě lidé z pardubicka a okolí na dovolené?, tak tj.dost málo..né, že by to pohodlí nebylo fajn, ale....

0/0
23.11.2015 12:00

J56a77r88o67s84l78a72v 10J72o56n29á71š 4188174602385

Proč by Rusové do Pardubic nemohli létat?

A pro českou klientelu je velkou výhodou parkování zdarma a pohodlnější odbavení.

No, a pro letecké společnosti by měly být výhodou nižší poplatky.

Myslím, že pokud bude solidní odbavovací hala a zvýší se kapacita letiště, neměl by být problém nějaké ty nízkonákladové společnosti přivést.

+1/0
23.11.2015 16:46

P90e83t32r 12H23u20ň61á23č41e95k 6118740111300

Přesně tak. Nízkonákladovky v celé Evropě létají na menší regionální letiště kolem metropolí právě z těchto důvodů. Jsem přesvědčen, že Pardubice jsou v ČR tím největším potenciálem ;-)

+2/0
24.11.2015 8:48

V58i83k98t16o93r 96N45á33r40o19ž56n78ý 3389232418

To by muselo být o následující konstrukci. Vy se nám písemně zavážete k tomu , že si tady postavíte základnu a my nasypeme peníze do nového terminálu. Ale taková dohoda je nereálná. Škoda , že toto letiště není lépe napojené na železniční síť. Varianta , že před letištěm skočím do vlaku a za hodinu budu v centru Prahy je zajímavá...

+2/0
23.11.2015 12:07

P27a20v13l62a 15K82v58a53p69i98l33o74v74á 7579338654407

Tak na nádraží jste z letiště za 5 minut busem. Pokud bude terminál a budou chartery, věřím, že dpmd posílí dopravu. A hodně by řešila už jednostopadesátlet slibovaná lávka z nádraží na Duklu. Představte si, že si koupíte v Praze jízdenku na vlak včetně dopravy na letiště. Přijedete do Pardubic, přejdete lávku nastoupíte do autobusu, který vás doveze na letiště. Lowcost má rychlejší odbavení, malé letiště jabysmet. Z Prahy poletíte raději z Pardubic než Ruzyně. Ten potenciál je obrovský a asi 100x lepší než přiblblý Vodochody s jejich lobbingem!

+2/0
23.11.2015 15:12

J14a71k81u28b 50N58o32v60á31k 9952854854771

to máš Tryskáčku pravdu, ale já jako investor bych těžko nalil prachy tam, kde nebudu mít jistotu návratnosti investice. Takže v první řadě musí přijít průzkum trhu a zjistit předpokládané objemy cestujících a nějak si přednasmlouvat aerolinky. Nebudu stavět obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní aby mi tam dvě babičky z vesnice jezdily nakupovat rohlíky :)

0/0
23.11.2015 13:05

J81a10r14o43s13l81a69v 57J89o27n94á77š 4258564492375

No, je pravda, že ten "obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní" má za sebou roky, kdy hospodařil se ziskem, i když byl umístěný v bývalé konírně. Proč by se neměl vrátit do černých čísel, když bude v moderní novostavbě?

+1/0
23.11.2015 16:52

J46a10k65u43b 98N55o72v81á36k 9542384834211

poučte mě, jak udělat s investice, které nemá zajištěný příliv pasažérů a tím pádem přísun peněz, ziskovou?

0/0
23.11.2015 17:20

J56a60r97o31s72l22a47v 95J92o56n28á31š 4368314122345

Možná byste si mohl přečíst ten rozhovor, pod kterým se diskutuje.

Ale dobře. Každé podnikání s sebou nese určitou míru rizika. Kdyby šlo o neznámé letiště, asi by to byl opravdu podnikatelský nesmysl. Ale ono to letiště má za sebou už kus úspěšné historie. Důvody, proč společnosti létaly do Pardubic místo na Ruzyň, ty nepominuly. Ono v podnikání platí, že zkvalitněním nabídky lze poptávku zvýšit.

+1/0
23.11.2015 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.