Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým terminálem vykřešeme z pardubického letiště maximum, věří ředitelka

Nová ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová věří, že se do Pardubic vrátí cestující, jejichž počet se letos prudce snížil. Nejpozději v roce 2018 by měl sloužit nový terminál - nahradí stávající odbavovací halu, která z venku připomíná spíše tělocvičnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M56a81r96t34i31n 66J83i88n49d58ř20i44š63e36k 7286789441721

Chtělo by to ještě nějaké linky na západ. Třeba Paříž a za mořem do Španělska. A po těch kolejích, co k letišti vedou by měla jezdit přímá linka na nádraží. Ale ne s couváním na Rosice. Takové napojení ale budovaný nadjezd Paramo určitě zase neumožní, že?

0/0
29.11.2015 21:57

M53i13c78h30a85l 76S55t63e56b36l39o 5669231254797

Pardubické letiště má opravdu velký potenciál.

S dětmi na dovolenou bych letěl zase jen z Pardubic. Je to rychlé, jednoduché a parkování je hned vedle haly a zdarma!!!R^[>-]V!!

+2/0
23.11.2015 9:09

J47a88k51u38b 62N70o89v70á90k 9332294564181

osobně jsem příznivcem pro stavbu terminálu, třeba by to sem dotáhlo i nějaké lowcosty, třeba WizzAir nebo EasyJet ale ..... 

Problém je, že letiště bylo po celou dobu využíváno pro pravidelné lety do Ruska, které byly ve většině případů operovány Transaerem. A to zkrachovalo. Tudíž pro stavbu terminálu nění opodstatnění (a argumentovat prázdninovými chartery by bylo poněkud liché) ...

+2/−2
23.11.2015 9:05

P43e24t92r 97H12u34ň39á11č27e50k 6978900981700

No, ale o tom to právě je. Nebude terminál - nebudou letecké spoje. Která nízkonákladovka by přistoupila na nynější podmínky? Když to viděli zástupci Ryanairu, řekli jednoznačné ne, toto nejsou podminky, ve kterých by se měly jejich lety odbavovat. Jediné východisko je terminál postavit a pak rozjet jednání s aerolinkami. Do té doby jim prostě nemáme co nabídnout....

+6/0
23.11.2015 11:43

L72u69d20v31í92k 35R72a56k 8875731814404

Tj., ale kdo bude do Pardubic létat, Rusové už né, a ostatní třeba jen kvůli tomu, že je spojení na dálnici a dále po republice? Tak, to se též nestalo, a v létě lidé z pardubicka a okolí na dovolené?, tak tj.dost málo..né, že by to pohodlí nebylo fajn, ale....

0/0
23.11.2015 12:00

J33a55r69o52s51l61a61v 65J54o11n10á65š 4948744802555

Proč by Rusové do Pardubic nemohli létat?

A pro českou klientelu je velkou výhodou parkování zdarma a pohodlnější odbavení.

No, a pro letecké společnosti by měly být výhodou nižší poplatky.

Myslím, že pokud bude solidní odbavovací hala a zvýší se kapacita letiště, neměl by být problém nějaké ty nízkonákladové společnosti přivést.

+1/0
23.11.2015 16:46

P89e79t64r 92H59u68ň76á64č60e71k 6688440941120

Přesně tak. Nízkonákladovky v celé Evropě létají na menší regionální letiště kolem metropolí právě z těchto důvodů. Jsem přesvědčen, že Pardubice jsou v ČR tím největším potenciálem ;-)

+2/0
24.11.2015 8:48

V89i46k38t58o81r 77N48á61r95o96ž90n42ý 3749972878

To by muselo být o následující konstrukci. Vy se nám písemně zavážete k tomu , že si tady postavíte základnu a my nasypeme peníze do nového terminálu. Ale taková dohoda je nereálná. Škoda , že toto letiště není lépe napojené na železniční síť. Varianta , že před letištěm skočím do vlaku a za hodinu budu v centru Prahy je zajímavá...

+2/0
23.11.2015 12:07

P63a40v22l70a 79K96v29a95p26i79l61o86v35á 7569488714257

Tak na nádraží jste z letiště za 5 minut busem. Pokud bude terminál a budou chartery, věřím, že dpmd posílí dopravu. A hodně by řešila už jednostopadesátlet slibovaná lávka z nádraží na Duklu. Představte si, že si koupíte v Praze jízdenku na vlak včetně dopravy na letiště. Přijedete do Pardubic, přejdete lávku nastoupíte do autobusu, který vás doveze na letiště. Lowcost má rychlejší odbavení, malé letiště jabysmet. Z Prahy poletíte raději z Pardubic než Ruzyně. Ten potenciál je obrovský a asi 100x lepší než přiblblý Vodochody s jejich lobbingem!

+2/0
23.11.2015 15:12

J36a94k28u32b 27N42o77v83á64k 9572154654141

to máš Tryskáčku pravdu, ale já jako investor bych těžko nalil prachy tam, kde nebudu mít jistotu návratnosti investice. Takže v první řadě musí přijít průzkum trhu a zjistit předpokládané objemy cestujících a nějak si přednasmlouvat aerolinky. Nebudu stavět obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní aby mi tam dvě babičky z vesnice jezdily nakupovat rohlíky :)

0/0
23.11.2015 13:05

J95a37r64o93s79l74a49v 47J77o32n38á59š 4138114422155

No, je pravda, že ten "obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní" má za sebou roky, kdy hospodařil se ziskem, i když byl umístěný v bývalé konírně. Proč by se neměl vrátit do černých čísel, když bude v moderní novostavbě?

+1/0
23.11.2015 16:52

J33a35k11u77b 68N25o42v29á14k 9982824174141

poučte mě, jak udělat s investice, které nemá zajištěný příliv pasažérů a tím pádem přísun peněz, ziskovou?

0/0
23.11.2015 17:20

J75a10r90o41s32l98a85v 47J86o78n26á42š 4648334922845

Možná byste si mohl přečíst ten rozhovor, pod kterým se diskutuje.

Ale dobře. Každé podnikání s sebou nese určitou míru rizika. Kdyby šlo o neznámé letiště, asi by to byl opravdu podnikatelský nesmysl. Ale ono to letiště má za sebou už kus úspěšné historie. Důvody, proč společnosti létaly do Pardubic místo na Ruzyň, ty nepominuly. Ono v podnikání platí, že zkvalitněním nabídky lze poptávku zvýšit.

+1/0
23.11.2015 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.