Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým terminálem vykřešeme z pardubického letiště maximum, věří ředitelka

Nová ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová věří, že se do Pardubic vrátí cestující, jejichž počet se letos prudce snížil. Nejpozději v roce 2018 by měl sloužit nový terminál - nahradí stávající odbavovací halu, která z venku připomíná spíše tělocvičnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M20a28r48t69i78n 76J84i87n70d44ř70i96š10e87k 7616449511101

Chtělo by to ještě nějaké linky na západ. Třeba Paříž a za mořem do Španělska. A po těch kolejích, co k letišti vedou by měla jezdit přímá linka na nádraží. Ale ne s couváním na Rosice. Takové napojení ale budovaný nadjezd Paramo určitě zase neumožní, že?

0/0
29.11.2015 21:57

M72i36c68h81a44l 59S39t19e31b79l17o 5469671514717

Pardubické letiště má opravdu velký potenciál.

S dětmi na dovolenou bych letěl zase jen z Pardubic. Je to rychlé, jednoduché a parkování je hned vedle haly a zdarma!!!R^[>-]V!!

+2/0
23.11.2015 9:09

J47a90k87u92b 16N92o63v97á77k 9792164204351

osobně jsem příznivcem pro stavbu terminálu, třeba by to sem dotáhlo i nějaké lowcosty, třeba WizzAir nebo EasyJet ale ..... 

Problém je, že letiště bylo po celou dobu využíváno pro pravidelné lety do Ruska, které byly ve většině případů operovány Transaerem. A to zkrachovalo. Tudíž pro stavbu terminálu nění opodstatnění (a argumentovat prázdninovými chartery by bylo poněkud liché) ...

+2/−2
23.11.2015 9:05

P77e34t19r 14H72u46ň64á90č32e68k 6228100491660

No, ale o tom to právě je. Nebude terminál - nebudou letecké spoje. Která nízkonákladovka by přistoupila na nynější podmínky? Když to viděli zástupci Ryanairu, řekli jednoznačné ne, toto nejsou podminky, ve kterých by se měly jejich lety odbavovat. Jediné východisko je terminál postavit a pak rozjet jednání s aerolinkami. Do té doby jim prostě nemáme co nabídnout....

+6/0
23.11.2015 11:43

L82u29d31v40í48k 79R71a36k 8305671954374

Tj., ale kdo bude do Pardubic létat, Rusové už né, a ostatní třeba jen kvůli tomu, že je spojení na dálnici a dále po republice? Tak, to se též nestalo, a v létě lidé z pardubicka a okolí na dovolené?, tak tj.dost málo..né, že by to pohodlí nebylo fajn, ale....

0/0
23.11.2015 12:00

J22a51r27o85s35l28a88v 22J53o51n76á23š 4418104902615

Proč by Rusové do Pardubic nemohli létat?

A pro českou klientelu je velkou výhodou parkování zdarma a pohodlnější odbavení.

No, a pro letecké společnosti by měly být výhodou nižší poplatky.

Myslím, že pokud bude solidní odbavovací hala a zvýší se kapacita letiště, neměl by být problém nějaké ty nízkonákladové společnosti přivést.

+1/0
23.11.2015 16:46

P33e43t49r 64H95u18ň60á96č23e53k 6698500391860

Přesně tak. Nízkonákladovky v celé Evropě létají na menší regionální letiště kolem metropolí právě z těchto důvodů. Jsem přesvědčen, že Pardubice jsou v ČR tím největším potenciálem ;-)

+2/0
24.11.2015 8:48

V71i27k62t30o68r 81N41á64r10o88ž91n83ý 3319522478

To by muselo být o následující konstrukci. Vy se nám písemně zavážete k tomu , že si tady postavíte základnu a my nasypeme peníze do nového terminálu. Ale taková dohoda je nereálná. Škoda , že toto letiště není lépe napojené na železniční síť. Varianta , že před letištěm skočím do vlaku a za hodinu budu v centru Prahy je zajímavá...

+2/0
23.11.2015 12:07

P24a28v63l95a 88K31v83a26p19i62l80o48v82á 7889308234737

Tak na nádraží jste z letiště za 5 minut busem. Pokud bude terminál a budou chartery, věřím, že dpmd posílí dopravu. A hodně by řešila už jednostopadesátlet slibovaná lávka z nádraží na Duklu. Představte si, že si koupíte v Praze jízdenku na vlak včetně dopravy na letiště. Přijedete do Pardubic, přejdete lávku nastoupíte do autobusu, který vás doveze na letiště. Lowcost má rychlejší odbavení, malé letiště jabysmet. Z Prahy poletíte raději z Pardubic než Ruzyně. Ten potenciál je obrovský a asi 100x lepší než přiblblý Vodochody s jejich lobbingem!

+2/0
23.11.2015 15:12

J23a94k28u57b 46N72o93v62á47k 9562194204111

to máš Tryskáčku pravdu, ale já jako investor bych těžko nalil prachy tam, kde nebudu mít jistotu návratnosti investice. Takže v první řadě musí přijít průzkum trhu a zjistit předpokládané objemy cestujících a nějak si přednasmlouvat aerolinky. Nebudu stavět obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní aby mi tam dvě babičky z vesnice jezdily nakupovat rohlíky :)

0/0
23.11.2015 13:05

J20a25r43o58s35l55a44v 61J51o52n50á79š 4588404712235

No, je pravda, že ten "obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní" má za sebou roky, kdy hospodařil se ziskem, i když byl umístěný v bývalé konírně. Proč by se neměl vrátit do černých čísel, když bude v moderní novostavbě?

+1/0
23.11.2015 16:52

J67a97k29u14b 77N59o56v73á49k 9792734244601

poučte mě, jak udělat s investice, které nemá zajištěný příliv pasažérů a tím pádem přísun peněz, ziskovou?

0/0
23.11.2015 17:20

J36a66r31o73s20l48a16v 82J11o55n21á50š 4878254652935

Možná byste si mohl přečíst ten rozhovor, pod kterým se diskutuje.

Ale dobře. Každé podnikání s sebou nese určitou míru rizika. Kdyby šlo o neznámé letiště, asi by to byl opravdu podnikatelský nesmysl. Ale ono to letiště má za sebou už kus úspěšné historie. Důvody, proč společnosti létaly do Pardubic místo na Ruzyň, ty nepominuly. Ono v podnikání platí, že zkvalitněním nabídky lze poptávku zvýšit.

+1/0
23.11.2015 18:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.