- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let.
Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.
Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....
Jak za ty prachy?
Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek
No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný...
Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.
Zřejmě vlakem nejezdí.
A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.
Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...
Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.
To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.
Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!
Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.
Moje řeč pane Leoši.
Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.
Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.
Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).
Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...
Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?
Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech?
Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.
Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.