Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojkolejka je hotová. Vlaky z Pardubic budou v Hradci za 17 minut

Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí. Vedle úspory času se lidé dočkají i pohodlnější cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i73ř45í 23K24r38a92t32o19c51h96v63í53l 5700682787455

Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let. Rv

0/0
15.11.2015 13:42

P71e84t48r 48N76e62c66h61a74n70i33c78k83ý 7283926208380

Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.

+2/−1
11.11.2015 8:23

J16a84n 90T91a16r50a47b48a 4136896899179

Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....

+1/0
10.11.2015 7:15

T59o97m80á46š 68K78n29a77i94f86l 6203770617480

Jak za ty prachy?

Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek

0/0
19.11.2015 23:14

H67e68l53e34n33a 14P53a25r64d82u86b53s64k44á 1109982731711

No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný... Rv

+7/0
9.11.2015 10:48

Z76d53e24n71e51k 41Š25i48t73i41n42a 2283738220405

Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.

Zřejmě vlakem nejezdí.

A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.

+3/−1
8.11.2015 22:14

M67a81t78o94u78š 66P85r63e44u43s97s 6580254232839

Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...

+1/0
8.11.2015 20:05

Z77d94e23n48e11k 17Š33i94t27i21n18a 2833398210825

Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.

+1/0
8.11.2015 22:21

M45i18l74a22n 96Š62a31f14á93ř 6151890892790

Hodně záleží na poměru čistého času na jízdu a času na provozně nutné úkony...

0/−1
9.11.2015 8:56

J38a53n 82T10a35r88a62b46a 4156356209339

Rušňovodič nesmí močit za jízdy do petkýýý? No tak to ty časy chápu.

0/0
10.11.2015 7:17

P43e85t61r 82N69e81c55h51a60n97i89c82k12ý 7263316568900

Časy v jízdních řádech jsou taktové, takže mírně ohnuté, aby to "sedělo", někde je víc rezervy, někde míň

0/0
11.11.2015 8:25

R28i42c21h26a52r66d 72M38i18c58h49a58l45o39w81s64k88i 1621759685306

To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky  budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.

+5/0
8.11.2015 18:44

T34o32m43á48š 29L40u62d98v97í18k 5670168553856

Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!

0/−4
8.11.2015 18:48

R91i97c16h90a29r87d 54M61i33c16h92a25l67o17w28s22k63i 1551869705936

Nauč se číst a chápat význam napsaného textu a teprve potom kritizuj, Ty blábole.

+1/0
8.11.2015 19:12

P20e77t77r 33N36e19u39w19i49r81t51h 2897533885654

Když se podíváte do návrhu nového jízdního řádu, tak byste viděl, že se v Rosicích křižovat nebude, ale kvůli zkrácení jízdní doby dojede vlak do Pardubic, kde za 5 minut pojede zpět, takže ubude potřeba jedné soupravy..;-)

+1/0
8.11.2015 19:40

T82o71m55á80š 75L71u97d37v55í14k 5720558803856

Co to placate o krizovani v Rosicich, blabole? A jednokolejka z Pardubic do Steblove je v clanku zminena, blabole.

0/−2
8.11.2015 19:50

M54a22r29t83i91n 81Č30a38p66e92k 6770241527834

Jenže jakékoliv zpoždění se už nebude tolik přenášet. Soupravy od Hradce/Chrudimi mají v Pardubicích dostatečný pobyt na vyrovnání zpoždění a směrem na Hradec nebude ovlivněno tolik vlaků, jelikož dnes se křižuje buď v Rosicích a Opatovicích nebo ve Stéblové. Teď se bude křižovat v Rosicích a mezi Stéblouvou a Opatovicemi.

+1/0
8.11.2015 19:44

Z33d50e34n24e27k 61Š38i90t98i15n93a 2323218490325

Možná by někoho napadlo postavit ještě jeden most z Rosic na Chrudim. Úvrať tam již stojí.

0/0
8.11.2015 22:16
Foto

I29v63o 63H58a33š93l69e32r 4159605175443

Nelze, podle nových norem nevyhovuje světlá výška mostu.

0/0
9.11.2015 9:29

J54i14ř62í 13H60o28v24o13r14k78a 8577376282565

Bylo by dobré ten kanálový nesmysl dořešit (ukončit). To je to, co blokuje - nerozhodnost

0/0
9.11.2015 10:06

L62e22o23š 88S68t70a80n16ě47k 4394231655

Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.

+8/0
8.11.2015 17:35

Z29d88e63n28e29k 62Š20i26t83i86n46a 2123438130955

Moje řeč pane Leoši.

Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.

Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.

0/0
8.11.2015 22:25

V46í27t 50J15ů35z39a 8752406561188

Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).

+2/0
8.11.2015 17:04

J25o90s45e63f 47K66u33b88e93š 9985355499844

Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...

0/0
8.11.2015 22:28

J59o94s27e11f 71K75u75b20e55š 9655745449874

Tak pán dole píše, že páry to zvládaly dokonce z 19 minut, tak to je překvapení :-)

0/0
8.11.2015 22:29

F96r34a87n35t52a 57S16t19r13n70a74d 7625456295

Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?

Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech? 

Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.

+2/0
8.11.2015 15:19

V23ě23r49a 13S70t95o42e89v19o18v38á 3134645806

Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.

+3/−1
8.11.2015 15:29

R96a69d35e70k 29J59a69n97a11t68a 9555766424742

Nevedou. Pouze mezi Stéblovou a Opatovicemi. To je ovšem nejdůležitější, protože z provozního hlediska se dvě koleje hodí nejvíc právě uprostřed trasy mezi uzly.

Zdvojkolejnění zbytku je každopádně v plánu a myslím, že až do Jaroměře.

+8/0
8.11.2015 16:05

J55i34ř52í 48E36r55b62e96n 1163614136477

Kéž by až do Liberce! :-/

0/0
9.11.2015 23:27

R54i16c24h78a96r49d 92M35i21c43h45a13l42o85w59s24k21i 1801579925626

Samozřejmě že nevedou! To nemá s mapami nic společného. Stačí ale postavit tu druhou kolej.

+1/0
8.11.2015 18:45

T66o43m84á65š 89L76u18d27v10í63k 5720668813146

Když budete pozorně číst, zjistíte, že opravdu dvě koleje z Pardubic do Hradce nevedou. Malá nápověda:

"Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí."

"Stavbaři nyní vybudovali druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi."

0/0
8.11.2015 20:02

F62r83a31n70t16a 83S17t62r22n88a48d 7155506955

No ale ten nadpis: "Dvojkolejka je hotová" je tedy pořádně zavádějící.

+4/0
9.11.2015 11:16

Z48d84e35n14ě20k 83Š87i71n39d23l16a71u84e18r 5217786715462

18 nebo 19 minut je v mnoha jízdních řádech ČSD mezi lety 1964 a 1974, kdy s rychlíky jezdívaly parní lokomotivy řady 475.1, tudíž bych těch dnešních 19 minut zase až tak nevelebil. Dnešní výhoda je spíše v možnosti rychlík i na tak krátkou vzádlenost používat. 16 Kčs za rychlíkový příplatek - to bylo třeba roku 1965 nemálo peněz.

+2/−1
8.11.2015 14:38

P60e80t95r 39B89e19z50s19t55a13r30o95s26t84i 2369226773241

Sice tu dobu nepamatuji, ale věřil bych tomu za předpokladu, že nebude nikde pomalá a bude postaveno, potom by tam byla i rezerva na kříž ve Stéblové , průjezdem do odbočky, ale nezažil jsem...  No dá se říci 475.1 by šla brejlak také, jen pozor na to, aby ty odborníci ze severu neposlali Pielsticka, na pruser v JD zadelano...

+1/0
8.11.2015 14:53

R38a67d55e96k 26J90a53n17a64t43a 9975976504432

Pozor na to, že zatímco tehdejší minimální jízdní doby zvládlo pár vlaků denně (a ostatní vlaky musely uhýbat, nebo na trati vůbec nebyly), dnes se jedná o jízdní doby taktové. Tj. máte je k dispozici např. každou hodinu celý den - dnes jezdí mnohem více osobních vlaků než dříve.

+2/0
8.11.2015 16:08

P26e12t53r 68N98e18c94h25a63n11i37c83k50ý 7423956318450

Tak ona hlavní výhoda je v tom, že se tam vejde 10x více vlaků než v roce 1974

0/0
11.11.2015 8:19

P71e39t96r 50B13e89z62s63t15a85r82o53s16t20i 2569626863781

120 se nejezdilo, kvůli zabezpečení se jezdilo jen 100 km/h... Jinak R do Liberce jezdímotorak , který s tou zátěží je rad, že se možná v té Stéblové na tu 100km/h rozjede, kdežto na SP jezdí tramvaj s násobně vyšším výkonem, takže ta má rychlost hned...

+1/0
8.11.2015 12:05

J24i40ř66í 22E69r28b22e14n 1543694426497

Bejvaly časy, kdy se v Jaroměři přepřehalo z pershingu na brejlovec a zpět...

+1/0
8.11.2015 12:14

P20e20t42r 97B35e68z52s91t22a21r90o15s93t32i 2229716563891

Pershing? Já pamatuji zamracu za hrbáče, občas i brejlaka, ale pershinga snad nikdy, ale to bylo za dob, kdy rychlík jezdil ráno a večer, jinak přes den hydra...

0/0
8.11.2015 12:47

L79a30d63i63s81l90a77v 59K68v77a38s97n44i92č30k64a 1743717213185

Takže pár týdnů budou vlaky jezdit rychleji po dvou kolejích (a ne spíš po čtyřech ?), aby následně zase zpomalily, či zpožďovaly se, protože se budou modernizovat navazující úseky trati. Vysvětluju si článek správně ?

+1/0
8.11.2015 10:35

T83o87m19á94š 66L12u48d61v28í47k 5160508573636

Samozřejmě. Teď se udělal 8km dlouhý úsek uprostřed trati a příště se budou dělat úseky blíže k jednotlivým městům. Předpokládám ale, že to nespraví jen tak nějaké zpomalení vlaků, ale spíše půjde o výluky.

Mimochodem, ty koleje jsou skutečně dvě, čtyři jsou pak kolejnice.

+4/0
8.11.2015 10:46

L88a21d85i56s37l50a29v 75K98v74a62s23n76i97č83k38a 1573497593475

Nojo, na kolejnice jsem úplně zapomněl. Jenom jsem se zamyslel, až jsem se do toho zamotal. Díky za vysvětlení.

+1/0
8.11.2015 11:07

J16o91s21e67f 95K79u52b26e40š 9315715879504

Proč po čtyřech, té poznámce nerozumím... Čtyři koleje zrovna tady by byly zbytečné...

0/0
8.11.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.