Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojkolejka je hotová. Vlaky z Pardubic budou v Hradci za 17 minut

Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí. Vedle úspory času se lidé dočkají i pohodlnější cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i91ř31í 31K22r16a63t21o53c87h84v41í96l 5260502977775

Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let. Rv

0/0
15.11.2015 13:42

P46e45t29r 41N48e53c36h83a28n18i90c87k22ý 7913976378120

Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.

+2/−1
11.11.2015 8:23

J90a57n 14T78a63r36a62b53a 4426806239929

Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....

+1/0
10.11.2015 7:15

T82o90m85á60š 35K60n84a19i37f29l 6543730547280

Jak za ty prachy?

Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek

0/0
19.11.2015 23:14

H39e59l16e88n66a 37P75a16r72d17u10b40s34k30á 1779232111461

No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný... Rv

+7/0
9.11.2015 10:48

Z47d79e83n95e56k 40Š36i72t10i34n97a 2703448220235

Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.

Zřejmě vlakem nejezdí.

A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.

+3/−1
8.11.2015 22:14

M91a64t53o34u60š 52P52r97e32u43s88s 6420394142709

Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...

+1/0
8.11.2015 20:05

Z52d48e80n44e80k 72Š19i91t69i25n51a 2783808880905

Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.

+1/0
8.11.2015 22:21

M91i71l53a47n 54Š83a61f53á60ř 6651930772890

Hodně záleží na poměru čistého času na jízdu a času na provozně nutné úkony...

0/−1
9.11.2015 8:56

J22a35n 40T37a59r44a75b56a 4516136699719

Rušňovodič nesmí močit za jízdy do petkýýý? No tak to ty časy chápu.

0/0
10.11.2015 7:17

P39e26t88r 66N18e88c84h15a26n45i86c11k58ý 7153186878600

Časy v jízdních řádech jsou taktové, takže mírně ohnuté, aby to "sedělo", někde je víc rezervy, někde míň

0/0
11.11.2015 8:25

R73i81c69h96a60r17d 42M78i75c67h77a33l80o93w23s20k38i 1891419305236

To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky  budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.

+5/0
8.11.2015 18:44

T64o27m25á39š 93L53u47d86v17í37k 5510578173896

Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!

0/−4
8.11.2015 18:48

R81i23c28h97a66r39d 63M42i80c47h31a71l90o69w92s96k78i 1841699385826

Nauč se číst a chápat význam napsaného textu a teprve potom kritizuj, Ty blábole.

+1/0
8.11.2015 19:12

P11e37t27r 72N18e73u78w56i55r60t39h 2537373355104

Když se podíváte do návrhu nového jízdního řádu, tak byste viděl, že se v Rosicích křižovat nebude, ale kvůli zkrácení jízdní doby dojede vlak do Pardubic, kde za 5 minut pojede zpět, takže ubude potřeba jedné soupravy..;-)

+1/0
8.11.2015 19:40

T67o23m74á15š 61L63u49d20v34í87k 5820188803516

Co to placate o krizovani v Rosicich, blabole? A jednokolejka z Pardubic do Steblove je v clanku zminena, blabole.

0/−2
8.11.2015 19:50

M65a32r10t52i20n 42Č80a54p77e88k 6860251757144

Jenže jakékoliv zpoždění se už nebude tolik přenášet. Soupravy od Hradce/Chrudimi mají v Pardubicích dostatečný pobyt na vyrovnání zpoždění a směrem na Hradec nebude ovlivněno tolik vlaků, jelikož dnes se křižuje buď v Rosicích a Opatovicích nebo ve Stéblové. Teď se bude křižovat v Rosicích a mezi Stéblouvou a Opatovicemi.

+1/0
8.11.2015 19:44

Z44d52e57n97e26k 19Š81i76t49i37n36a 2723158160315

Možná by někoho napadlo postavit ještě jeden most z Rosic na Chrudim. Úvrať tam již stojí.

0/0
8.11.2015 22:16
Foto

I19v91o 79H94a63š45l11e29r 4899695155933

Nelze, podle nových norem nevyhovuje světlá výška mostu.

0/0
9.11.2015 9:29

J94i46ř20í 49H11o23v17o26r11k81a 8857916342535

Bylo by dobré ten kanálový nesmysl dořešit (ukončit). To je to, co blokuje - nerozhodnost

0/0
9.11.2015 10:06

L24e46o25š 29S46t60a50n36ě61k 4124481485

Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.

+8/0
8.11.2015 17:35

Z87d92e54n13e41k 47Š66i13t57i68n25a 2463798960815

Moje řeč pane Leoši.

Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.

Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.

0/0
8.11.2015 22:25

V94í76t 84J53ů78z68a 8712406921508

Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).

+2/0
8.11.2015 17:04

J98o60s67e75f 52K10u25b43e83š 9645515859774

Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...

0/0
8.11.2015 22:28

J83o54s20e54f 61K83u61b57e86š 9515135339654

Tak pán dole píše, že páry to zvládaly dokonce z 19 minut, tak to je překvapení :-)

0/0
8.11.2015 22:29

F31r62a57n30t66a 29S45t45r37n24a48d 7595606745

Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?

Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech? 

Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.

+2/0
8.11.2015 15:19

V60ě47r71a 62S83t15o46e58v59o60v80á 3684145906

Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.

+3/−1
8.11.2015 15:29

R88a51d24e14k 54J73a86n81a75t69a 9275166874452

Nevedou. Pouze mezi Stéblovou a Opatovicemi. To je ovšem nejdůležitější, protože z provozního hlediska se dvě koleje hodí nejvíc právě uprostřed trasy mezi uzly.

Zdvojkolejnění zbytku je každopádně v plánu a myslím, že až do Jaroměře.

+8/0
8.11.2015 16:05

J44i73ř65í 15E59r84b65e85n 1793744646767

Kéž by až do Liberce! :-/

0/0
9.11.2015 23:27

R28i35c31h14a87r56d 54M30i69c21h80a53l53o90w55s73k53i 1411759845856

Samozřejmě že nevedou! To nemá s mapami nic společného. Stačí ale postavit tu druhou kolej.

+1/0
8.11.2015 18:45

T87o94m41á50š 15L47u20d27v49í91k 5130918293396

Když budete pozorně číst, zjistíte, že opravdu dvě koleje z Pardubic do Hradce nevedou. Malá nápověda:

"Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí."

"Stavbaři nyní vybudovali druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi."

0/0
8.11.2015 20:02

F65r57a71n72t59a 50S24t45r30n50a70d 7415496855

No ale ten nadpis: "Dvojkolejka je hotová" je tedy pořádně zavádějící.

+4/0
9.11.2015 11:16

Z86d28e78n56ě92k 62Š98i75n78d95l57a77u58e53r 5727856945412

18 nebo 19 minut je v mnoha jízdních řádech ČSD mezi lety 1964 a 1974, kdy s rychlíky jezdívaly parní lokomotivy řady 475.1, tudíž bych těch dnešních 19 minut zase až tak nevelebil. Dnešní výhoda je spíše v možnosti rychlík i na tak krátkou vzádlenost používat. 16 Kčs za rychlíkový příplatek - to bylo třeba roku 1965 nemálo peněz.

+2/−1
8.11.2015 14:38

P81e62t55r 76B41e62z76s83t19a20r27o16s65t83i 2629656573861

Sice tu dobu nepamatuji, ale věřil bych tomu za předpokladu, že nebude nikde pomalá a bude postaveno, potom by tam byla i rezerva na kříž ve Stéblové , průjezdem do odbočky, ale nezažil jsem...  No dá se říci 475.1 by šla brejlak také, jen pozor na to, aby ty odborníci ze severu neposlali Pielsticka, na pruser v JD zadelano...

+1/0
8.11.2015 14:53

R50a67d55e78k 93J69a10n92a23t15a 9765376494872

Pozor na to, že zatímco tehdejší minimální jízdní doby zvládlo pár vlaků denně (a ostatní vlaky musely uhýbat, nebo na trati vůbec nebyly), dnes se jedná o jízdní doby taktové. Tj. máte je k dispozici např. každou hodinu celý den - dnes jezdí mnohem více osobních vlaků než dříve.

+2/0
8.11.2015 16:08

P68e17t85r 71N53e34c50h93a47n81i44c91k20ý 7943426918290

Tak ona hlavní výhoda je v tom, že se tam vejde 10x více vlaků než v roce 1974

0/0
11.11.2015 8:19

P71e13t15r 39B26e47z21s61t61a62r35o85s49t44i 2309516193301

120 se nejezdilo, kvůli zabezpečení se jezdilo jen 100 km/h... Jinak R do Liberce jezdímotorak , který s tou zátěží je rad, že se možná v té Stéblové na tu 100km/h rozjede, kdežto na SP jezdí tramvaj s násobně vyšším výkonem, takže ta má rychlost hned...

+1/0
8.11.2015 12:05

J76i66ř33í 44E81r75b58e49n 1833544886217

Bejvaly časy, kdy se v Jaroměři přepřehalo z pershingu na brejlovec a zpět...

+1/0
8.11.2015 12:14

P13e32t37r 96B91e50z42s33t40a16r27o67s88t31i 2739106713101

Pershing? Já pamatuji zamracu za hrbáče, občas i brejlaka, ale pershinga snad nikdy, ale to bylo za dob, kdy rychlík jezdil ráno a večer, jinak přes den hydra...

0/0
8.11.2015 12:47

L82a17d16i60s23l81a93v 64K36v31a47s80n32i62č61k86a 1263687653645

Takže pár týdnů budou vlaky jezdit rychleji po dvou kolejích (a ne spíš po čtyřech ?), aby následně zase zpomalily, či zpožďovaly se, protože se budou modernizovat navazující úseky trati. Vysvětluju si článek správně ?

+1/0
8.11.2015 10:35

T57o64m98á27š 48L44u38d76v13í32k 5820808863216

Samozřejmě. Teď se udělal 8km dlouhý úsek uprostřed trati a příště se budou dělat úseky blíže k jednotlivým městům. Předpokládám ale, že to nespraví jen tak nějaké zpomalení vlaků, ale spíše půjde o výluky.

Mimochodem, ty koleje jsou skutečně dvě, čtyři jsou pak kolejnice.

+4/0
8.11.2015 10:46

L75a10d83i85s72l38a64v 31K78v29a16s61n61i68č81k54a 1123467553815

Nojo, na kolejnice jsem úplně zapomněl. Jenom jsem se zamyslel, až jsem se do toho zamotal. Díky za vysvětlení.

+1/0
8.11.2015 11:07

J66o74s71e51f 33K35u36b73e52š 9285755119404

Proč po čtyřech, té poznámce nerozumím... Čtyři koleje zrovna tady by byly zbytečné...

0/0
8.11.2015 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.