Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojkolejka je hotová. Vlaky z Pardubic budou v Hradci za 17 minut

Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí. Vedle úspory času se lidé dočkají i pohodlnější cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i92ř47í 28K59r60a57t75o35c67h97v28í41l 5980132257315

Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let. Rv

0/0
15.11.2015 13:42

P62e74t70r 36N14e27c98h36a53n43i97c51k52ý 7563716728980

Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.

+2/−1
11.11.2015 8:23

J56a58n 48T23a51r97a22b39a 4136586929349

Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....

+1/0
10.11.2015 7:15

T64o94m42á16š 94K64n74a65i19f33l 6933210747260

Jak za ty prachy?

Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek

0/0
19.11.2015 23:14

H62e16l33e77n94a 35P29a84r50d63u12b79s63k61á 1419322541331

No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný... Rv

+7/0
9.11.2015 10:48

Z74d70e57n11e91k 55Š87i80t16i62n75a 2613468730965

Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.

Zřejmě vlakem nejezdí.

A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.

+3/−1
8.11.2015 22:14

M88a91t88o60u17š 32P72r48e24u41s40s 6360414122439

Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...

+1/0
8.11.2015 20:05

Z42d63e98n29e50k 26Š24i69t59i45n96a 2873718530325

Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.

+1/0
8.11.2015 22:21

M13i88l14a90n 71Š72a79f24á31ř 6601350552260

Hodně záleží na poměru čistého času na jízdu a času na provozně nutné úkony...

0/−1
9.11.2015 8:56

J70a65n 24T84a47r73a98b75a 4426956579819

Rušňovodič nesmí močit za jízdy do petkýýý? No tak to ty časy chápu.

0/0
10.11.2015 7:17

P28e41t52r 63N29e60c29h26a21n51i35c44k68ý 7393626278410

Časy v jízdních řádech jsou taktové, takže mírně ohnuté, aby to "sedělo", někde je víc rezervy, někde míň

0/0
11.11.2015 8:25

R48i93c93h98a53r14d 44M60i58c24h72a76l89o16w40s31k71i 1391309265946

To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky  budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.

+5/0
8.11.2015 18:44

T70o40m19á44š 74L45u30d54v55í83k 5550668373486

Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!

0/−4
8.11.2015 18:48

R12i58c38h24a95r91d 14M14i87c51h35a14l20o13w72s39k19i 1461319705176

Nauč se číst a chápat význam napsaného textu a teprve potom kritizuj, Ty blábole.

+1/0
8.11.2015 19:12

P84e58t33r 17N82e89u15w73i67r16t49h 2517143815924

Když se podíváte do návrhu nového jízdního řádu, tak byste viděl, že se v Rosicích křižovat nebude, ale kvůli zkrácení jízdní doby dojede vlak do Pardubic, kde za 5 minut pojede zpět, takže ubude potřeba jedné soupravy..;-)

+1/0
8.11.2015 19:40

T57o42m38á21š 89L82u88d82v40í63k 5410578253466

Co to placate o krizovani v Rosicich, blabole? A jednokolejka z Pardubic do Steblove je v clanku zminena, blabole.

0/−2
8.11.2015 19:50

M47a34r94t30i63n 52Č34a30p40e16k 6850391467804

Jenže jakékoliv zpoždění se už nebude tolik přenášet. Soupravy od Hradce/Chrudimi mají v Pardubicích dostatečný pobyt na vyrovnání zpoždění a směrem na Hradec nebude ovlivněno tolik vlaků, jelikož dnes se křižuje buď v Rosicích a Opatovicích nebo ve Stéblové. Teď se bude křižovat v Rosicích a mezi Stéblouvou a Opatovicemi.

+1/0
8.11.2015 19:44

Z12d83e98n38e20k 24Š95i80t35i40n87a 2273118280695

Možná by někoho napadlo postavit ještě jeden most z Rosic na Chrudim. Úvrať tam již stojí.

0/0
8.11.2015 22:16
Foto

I75v35o 73H68a36š43l20e29r 4869615565713

Nelze, podle nových norem nevyhovuje světlá výška mostu.

0/0
9.11.2015 9:29

J27i35ř51í 80H53o11v86o97r41k34a 8317426292655

Bylo by dobré ten kanálový nesmysl dořešit (ukončit). To je to, co blokuje - nerozhodnost

0/0
9.11.2015 10:06

L22e92o17š 12S61t34a64n54ě14k 4424271135

Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.

+8/0
8.11.2015 17:35

Z13d70e82n96e47k 81Š48i96t69i38n53a 2863858400135

Moje řeč pane Leoši.

Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.

Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.

0/0
8.11.2015 22:25

V86í45t 53J92ů53z13a 8242496131268

Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).

+2/0
8.11.2015 17:04

J35o37s91e26f 22K91u33b77e50š 9395145119924

Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...

0/0
8.11.2015 22:28

J51o82s44e58f 36K67u16b30e70š 9575465289104

Tak pán dole píše, že páry to zvládaly dokonce z 19 minut, tak to je překvapení :-)

0/0
8.11.2015 22:29

F20r87a24n87t62a 67S65t70r20n89a31d 7835766155

Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?

Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech? 

Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.

+2/0
8.11.2015 15:19

V75ě45r55a 36S12t92o92e70v58o94v75á 3554435816

Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.

+3/−1
8.11.2015 15:29

R55a77d89e72k 26J12a14n18a88t86a 9715486394822

Nevedou. Pouze mezi Stéblovou a Opatovicemi. To je ovšem nejdůležitější, protože z provozního hlediska se dvě koleje hodí nejvíc právě uprostřed trasy mezi uzly.

Zdvojkolejnění zbytku je každopádně v plánu a myslím, že až do Jaroměře.

+8/0
8.11.2015 16:05

J61i60ř59í 80E31r91b69e73n 1443544536357

Kéž by až do Liberce! :-/

0/0
9.11.2015 23:27

R38i61c92h48a41r29d 84M20i92c29h26a15l81o72w95s85k58i 1831869715196

Samozřejmě že nevedou! To nemá s mapami nic společného. Stačí ale postavit tu druhou kolej.

+1/0
8.11.2015 18:45

T40o20m97á23š 54L63u72d18v20í32k 5450478863496

Když budete pozorně číst, zjistíte, že opravdu dvě koleje z Pardubic do Hradce nevedou. Malá nápověda:

"Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí."

"Stavbaři nyní vybudovali druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi."

0/0
8.11.2015 20:02

F69r56a66n85t37a 46S62t44r54n77a17d 7345166205

No ale ten nadpis: "Dvojkolejka je hotová" je tedy pořádně zavádějící.

+4/0
9.11.2015 11:16

Z89d56e81n43ě93k 28Š63i78n92d77l56a76u98e69r 5837786285412

18 nebo 19 minut je v mnoha jízdních řádech ČSD mezi lety 1964 a 1974, kdy s rychlíky jezdívaly parní lokomotivy řady 475.1, tudíž bych těch dnešních 19 minut zase až tak nevelebil. Dnešní výhoda je spíše v možnosti rychlík i na tak krátkou vzádlenost používat. 16 Kčs za rychlíkový příplatek - to bylo třeba roku 1965 nemálo peněz.

+2/−1
8.11.2015 14:38

P61e35t38r 91B96e59z35s56t95a64r29o15s30t57i 2619276623491

Sice tu dobu nepamatuji, ale věřil bych tomu za předpokladu, že nebude nikde pomalá a bude postaveno, potom by tam byla i rezerva na kříž ve Stéblové , průjezdem do odbočky, ale nezažil jsem...  No dá se říci 475.1 by šla brejlak také, jen pozor na to, aby ty odborníci ze severu neposlali Pielsticka, na pruser v JD zadelano...

+1/0
8.11.2015 14:53

R12a52d68e85k 41J76a78n20a18t38a 9765786654362

Pozor na to, že zatímco tehdejší minimální jízdní doby zvládlo pár vlaků denně (a ostatní vlaky musely uhýbat, nebo na trati vůbec nebyly), dnes se jedná o jízdní doby taktové. Tj. máte je k dispozici např. každou hodinu celý den - dnes jezdí mnohem více osobních vlaků než dříve.

+2/0
8.11.2015 16:08

P45e55t97r 76N28e91c96h56a86n97i62c43k72ý 7723306938580

Tak ona hlavní výhoda je v tom, že se tam vejde 10x více vlaků než v roce 1974

0/0
11.11.2015 8:19

P45e29t81r 35B58e55z30s58t58a80r87o30s58t76i 2409386823591

120 se nejezdilo, kvůli zabezpečení se jezdilo jen 100 km/h... Jinak R do Liberce jezdímotorak , který s tou zátěží je rad, že se možná v té Stéblové na tu 100km/h rozjede, kdežto na SP jezdí tramvaj s násobně vyšším výkonem, takže ta má rychlost hned...

+1/0
8.11.2015 12:05

J31i79ř43í 35E65r92b24e54n 1153514676147

Bejvaly časy, kdy se v Jaroměři přepřehalo z pershingu na brejlovec a zpět...

+1/0
8.11.2015 12:14

P57e26t58r 91B56e96z39s76t89a34r49o27s46t13i 2759966193671

Pershing? Já pamatuji zamracu za hrbáče, občas i brejlaka, ale pershinga snad nikdy, ale to bylo za dob, kdy rychlík jezdil ráno a večer, jinak přes den hydra...

0/0
8.11.2015 12:47

L34a60d23i51s50l59a33v 79K35v66a80s53n13i61č54k11a 1643387383115

Takže pár týdnů budou vlaky jezdit rychleji po dvou kolejích (a ne spíš po čtyřech ?), aby následně zase zpomalily, či zpožďovaly se, protože se budou modernizovat navazující úseky trati. Vysvětluju si článek správně ?

+1/0
8.11.2015 10:35

T79o10m60á91š 34L80u61d95v32í88k 5940148853806

Samozřejmě. Teď se udělal 8km dlouhý úsek uprostřed trati a příště se budou dělat úseky blíže k jednotlivým městům. Předpokládám ale, že to nespraví jen tak nějaké zpomalení vlaků, ale spíše půjde o výluky.

Mimochodem, ty koleje jsou skutečně dvě, čtyři jsou pak kolejnice.

+4/0
8.11.2015 10:46

L90a54d61i17s65l35a21v 30K39v57a33s86n71i94č26k81a 1733477953395

Nojo, na kolejnice jsem úplně zapomněl. Jenom jsem se zamyslel, až jsem se do toho zamotal. Díky za vysvětlení.

+1/0
8.11.2015 11:07

J66o72s67e87f 70K87u62b11e90š 9405625939714

Proč po čtyřech, té poznámce nerozumím... Čtyři koleje zrovna tady by byly zbytečné...

0/0
8.11.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.