Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekologové uspěli. Soud otevřel možnost, že lodě poplují korytem Labe

Do sporu, zda vybudovat kvůli splavnění Labe kanál u Přelouče, rázně zasáhl Nejvyšší správní soud. Tvrdí, že odborníci na přelomu tisíciletí dostatečně nezkoumali, zda neexistuje k přírodě šetrnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e23t11r 22H27u67ň62á78č70e73k 6258920351950

Jak už to tu zaznělo, nechápu ekonomický potenciál celého projektu. 300 miliónů na 20 let fungující letiště se městu a kraji zdá být hodně (přitom každý rok využívají služeb desítky tisíc turistů), ale do této černé díry se investovat vyplatí?!?! Pokud není do této doby poptávka, pak nechápu, kdo bude co a kam vozit? O návratnosti investice snad ani nemá cenu se bavit...

+2/0
6.11.2015 14:50
Foto

Z36b97y16n18ě46k 81M28e95l72i90c64h84a74r 9845627735719

pořád ještě nikdo neřekl, jaké lodě tam budou plout... jestli nějaké 2,3,4 lodě s pískem čekají v Pardubicích, ať je přeložej na vlak, vyjde to nepoměrně levněji...

+4/0
6.11.2015 14:11

L14u63k87á34š 36B44r94a67n78d59e86j92s 2253235131241

Jak jsem již psal - mělo by to posloužit především k dopravě nadměrných nákladů, které se exportují z ostravských hutí. Zatím to probíhá tak, že jedou Ostrava - Pardubice - Mělník a tam se překládají na lodě. Takto by ta druhá fáze odpadla.

0/0
6.11.2015 15:07

P31a84v95e38l 19J46e31ř98á44b23e78k 7321862794567

Kolik těch nadměrných nákladů za rok či desetiletí se převeze?

Možná, že za pár let budou stačit velké sáně a  silný traktor a nadměrný náklad s výjimkou období po tání či delších dešťů normálně odtáhnou po dně Labe.:-)

0/0
6.11.2015 21:44

J80a88n 56T71a16r45a59b53a 4846746179479

To sice jo ale pořád bude v cestě stát zdymadlo Přelouč s řetězy připoutanými památkáři. A zatímco modrásek zatřepe křídly a poodletí 100metrů dál, jez a památkáři se nehnou ani o píď.

0/0
10.11.2015 7:08

J46i66ř58í 56J30a74k42o46u88b40e84k 9931979864593

Pochybuji, že někdo důkladně čte tyto diskuse, ale pro ty co si myslí, že se neustále opakuji - omluvte mě, ale: Proč má být splavněno Labe do Pardubic? Kdo a na co to potřebuje? Co se bude vozit? Labe většinu roku skoro neteče, kde je jistota, že bude dost vody? Za jak dlouho se vrátí investované miliardy? - Selký rozum říká - Je to nesmysl...

+5/0
6.11.2015 14:06

L48u71k47á96š 70B51r72a69n34d91e72j77s 2613885271851

Kvůli nadměrným nákladům/výrobkům pro export, co jsou dopravovány z ostravských hustí. V současné době jich cca 25% (kdyžtak mne opravte, každopádně výrazná menšina) jde přes Polsko a pak Baltem, ale zbytek se drbe přes Pardubice do Mělníka, kde se teprve překládá na lodě (pokud je ovšem voda). A tohle by odpadlo (cca 100km po silnicích).

0/0
6.11.2015 14:21

J32i50ř69í 85F17r83a53n79c 5786162558190

Mohli by to naložit a ostatní zboží ve Chvaleticích a to jen 30 km od Pardubic.

0/0
7.11.2015 14:27

V54i97k25y68r 75B67o91h74u24m85i85l 94S81t69r68a36n51s67k18y 9127638196779

A nad hlavou všem bude kroužit....modrásek.....:-P

0/0
6.11.2015 13:58

L39u23k27á70š 92B63r78a81n88d12e11j33s 2713875791631

Modráskové již nejsou hlavním důvodem, ono jich přibývá i v jiných lokalitách. Nyní se jako hlavní argument uvádí Páchník hnědý a Lesák rumělkový, což jsou brouci.. :-P

0/0
6.11.2015 14:22

J66a93n 82T33a85r49a55b33a 4916576519439

A zítra si vymyslí zas jinou breberku, třeba chrousta ponravovitého.

0/0
10.11.2015 7:10

R15u89d89o37l77f 57P53e91k32á26r98e79k 9662351289943

Ekologové? To asi ne. Spíš Ekopati...

+2/−1
6.11.2015 13:52

M29i32c98h44a75l 90H96i53r59k76a 4197396920413

Zase jeden z těch, co neznají místní situaci.

+2/0
6.11.2015 13:56

R42u77d18o75l30f 53P74e73k83á73r25e83k 9252741709663

Máte pravdu, situaci v přeloučské buňce ekoteroristického hnutí duha opravdu neznám...

+2/0
6.11.2015 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.