Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekologové uspěli. Soud otevřel možnost, že lodě poplují korytem Labe

Do sporu, zda vybudovat kvůli splavnění Labe kanál u Přelouče, rázně zasáhl Nejvyšší správní soud. Tvrdí, že odborníci na přelomu tisíciletí dostatečně nezkoumali, zda neexistuje k přírodě šetrnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e27t68r 66H40u28ň17á59č26e29k 6968730441320

Jak už to tu zaznělo, nechápu ekonomický potenciál celého projektu. 300 miliónů na 20 let fungující letiště se městu a kraji zdá být hodně (přitom každý rok využívají služeb desítky tisíc turistů), ale do této černé díry se investovat vyplatí?!?! Pokud není do této doby poptávka, pak nechápu, kdo bude co a kam vozit? O návratnosti investice snad ani nemá cenu se bavit...

+2/0
6.11.2015 14:50
Foto

Z55b19y22n14ě42k 76M44e97l50i88c57h40a46r 9215847305849

pořád ještě nikdo neřekl, jaké lodě tam budou plout... jestli nějaké 2,3,4 lodě s pískem čekají v Pardubicích, ať je přeložej na vlak, vyjde to nepoměrně levněji...

+4/0
6.11.2015 14:11

L81u68k17á21š 69B11r10a52n91d53e89j81s 2183895751791

Jak jsem již psal - mělo by to posloužit především k dopravě nadměrných nákladů, které se exportují z ostravských hutí. Zatím to probíhá tak, že jedou Ostrava - Pardubice - Mělník a tam se překládají na lodě. Takto by ta druhá fáze odpadla.

0/0
6.11.2015 15:07

P33a41v62e97l 31J62e40ř39á60b19e56k 7961382274647

Kolik těch nadměrných nákladů za rok či desetiletí se převeze?

Možná, že za pár let budou stačit velké sáně a  silný traktor a nadměrný náklad s výjimkou období po tání či delších dešťů normálně odtáhnou po dně Labe.:-)

0/0
6.11.2015 21:44

J67a71n 39T25a64r54a55b75a 4856806519449

To sice jo ale pořád bude v cestě stát zdymadlo Přelouč s řetězy připoutanými památkáři. A zatímco modrásek zatřepe křídly a poodletí 100metrů dál, jez a památkáři se nehnou ani o píď.

0/0
10.11.2015 7:08

J54i81ř66í 21J38a47k82o49u81b67e65k 9271209394913

Pochybuji, že někdo důkladně čte tyto diskuse, ale pro ty co si myslí, že se neustále opakuji - omluvte mě, ale: Proč má být splavněno Labe do Pardubic? Kdo a na co to potřebuje? Co se bude vozit? Labe většinu roku skoro neteče, kde je jistota, že bude dost vody? Za jak dlouho se vrátí investované miliardy? - Selký rozum říká - Je to nesmysl...

+5/0
6.11.2015 14:06

L56u25k54á34š 65B20r12a54n36d36e32j64s 2513845571221

Kvůli nadměrným nákladům/výrobkům pro export, co jsou dopravovány z ostravských hustí. V současné době jich cca 25% (kdyžtak mne opravte, každopádně výrazná menšina) jde přes Polsko a pak Baltem, ale zbytek se drbe přes Pardubice do Mělníka, kde se teprve překládá na lodě (pokud je ovšem voda). A tohle by odpadlo (cca 100km po silnicích).

0/0
6.11.2015 14:21

J25i62ř95í 23F29r30a27n10c 5806832928970

Mohli by to naložit a ostatní zboží ve Chvaleticích a to jen 30 km od Pardubic.

0/0
7.11.2015 14:27

V56i68k83y88r 37B31o90h34u10m33i38l 28S90t84r52a91n17s30k82y 9677978736669

A nad hlavou všem bude kroužit....modrásek.....:-P

0/0
6.11.2015 13:58

L69u50k54á12š 28B92r62a98n64d86e73j36s 2443515791711

Modráskové již nejsou hlavním důvodem, ono jich přibývá i v jiných lokalitách. Nyní se jako hlavní argument uvádí Páchník hnědý a Lesák rumělkový, což jsou brouci.. :-P

0/0
6.11.2015 14:22

J43a63n 73T54a27r88a39b53a 4776756249809

A zítra si vymyslí zas jinou breberku, třeba chrousta ponravovitého.

0/0
10.11.2015 7:10

R86u30d92o42l68f 94P57e54k85á51r28e89k 9462581829103

Ekologové? To asi ne. Spíš Ekopati...

+2/−1
6.11.2015 13:52

M12i55c98h23a41l 16H11i79r77k79a 4337106540963

Zase jeden z těch, co neznají místní situaci.

+2/0
6.11.2015 13:56

R57u42d51o44l19f 28P38e89k35á41r95e79k 9582121579723

Máte pravdu, situaci v přeloučské buňce ekoteroristického hnutí duha opravdu neznám...

+2/0
6.11.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.