Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekologové uspěli. Soud otevřel možnost, že lodě poplují korytem Labe

Do sporu, zda vybudovat kvůli splavnění Labe kanál u Přelouče, rázně zasáhl Nejvyšší správní soud. Tvrdí, že odborníci na přelomu tisíciletí dostatečně nezkoumali, zda neexistuje k přírodě šetrnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e70t11r 91H74u25ň82á58č29e91k 6698610191570

Jak už to tu zaznělo, nechápu ekonomický potenciál celého projektu. 300 miliónů na 20 let fungující letiště se městu a kraji zdá být hodně (přitom každý rok využívají služeb desítky tisíc turistů), ale do této černé díry se investovat vyplatí?!?! Pokud není do této doby poptávka, pak nechápu, kdo bude co a kam vozit? O návratnosti investice snad ani nemá cenu se bavit...

+2/0
6.11.2015 14:50
Foto

Z88b85y63n13ě74k 96M77e43l85i40c96h10a81r 9295457215819

pořád ještě nikdo neřekl, jaké lodě tam budou plout... jestli nějaké 2,3,4 lodě s pískem čekají v Pardubicích, ať je přeložej na vlak, vyjde to nepoměrně levněji...

+4/0
6.11.2015 14:11

L33u80k50á19š 68B94r35a77n84d23e97j94s 2233615901331

Jak jsem již psal - mělo by to posloužit především k dopravě nadměrných nákladů, které se exportují z ostravských hutí. Zatím to probíhá tak, že jedou Ostrava - Pardubice - Mělník a tam se překládají na lodě. Takto by ta druhá fáze odpadla.

0/0
6.11.2015 15:07

P50a96v65e82l 52J43e28ř44á46b84e70k 7941742434637

Kolik těch nadměrných nákladů za rok či desetiletí se převeze?

Možná, že za pár let budou stačit velké sáně a  silný traktor a nadměrný náklad s výjimkou období po tání či delších dešťů normálně odtáhnou po dně Labe.:-)

0/0
6.11.2015 21:44

J23a17n 19T45a80r67a48b29a 4906376359889

To sice jo ale pořád bude v cestě stát zdymadlo Přelouč s řetězy připoutanými památkáři. A zatímco modrásek zatřepe křídly a poodletí 100metrů dál, jez a památkáři se nehnou ani o píď.

0/0
10.11.2015 7:08

J83i78ř48í 71J77a15k75o40u31b78e38k 9391899614153

Pochybuji, že někdo důkladně čte tyto diskuse, ale pro ty co si myslí, že se neustále opakuji - omluvte mě, ale: Proč má být splavněno Labe do Pardubic? Kdo a na co to potřebuje? Co se bude vozit? Labe většinu roku skoro neteče, kde je jistota, že bude dost vody? Za jak dlouho se vrátí investované miliardy? - Selký rozum říká - Je to nesmysl...

+5/0
6.11.2015 14:06

L71u83k33á39š 13B51r59a84n86d13e26j20s 2643125761741

Kvůli nadměrným nákladům/výrobkům pro export, co jsou dopravovány z ostravských hustí. V současné době jich cca 25% (kdyžtak mne opravte, každopádně výrazná menšina) jde přes Polsko a pak Baltem, ale zbytek se drbe přes Pardubice do Mělníka, kde se teprve překládá na lodě (pokud je ovšem voda). A tohle by odpadlo (cca 100km po silnicích).

0/0
6.11.2015 14:21

J54i27ř53í 43F65r96a22n92c 5896972128410

Mohli by to naložit a ostatní zboží ve Chvaleticích a to jen 30 km od Pardubic.

0/0
7.11.2015 14:27

V43i77k79y54r 28B61o75h44u66m96i31l 47S34t92r60a68n61s94k21y 9387538146839

A nad hlavou všem bude kroužit....modrásek.....:-P

0/0
6.11.2015 13:58

L21u46k28á49š 73B71r40a49n14d49e27j51s 2183335701901

Modráskové již nejsou hlavním důvodem, ono jich přibývá i v jiných lokalitách. Nyní se jako hlavní argument uvádí Páchník hnědý a Lesák rumělkový, což jsou brouci.. :-P

0/0
6.11.2015 14:22

J13a35n 42T18a56r94a16b19a 4716466529419

A zítra si vymyslí zas jinou breberku, třeba chrousta ponravovitého.

0/0
10.11.2015 7:10

R93u86d72o86l39f 93P67e18k10á21r11e72k 9362571279973

Ekologové? To asi ne. Spíš Ekopati...

+2/−1
6.11.2015 13:52

M16i51c52h45a89l 14H18i12r21k95a 4367266400183

Zase jeden z těch, co neznají místní situaci.

+2/0
6.11.2015 13:56

R77u37d28o97l54f 27P75e39k22á24r64e61k 9892901349683

Máte pravdu, situaci v přeloučské buňce ekoteroristického hnutí duha opravdu neznám...

+2/0
6.11.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.