Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice kvůli kolonám aut ruší vyhrazené pruhy, kolaps teď hrozí MHD

Radní Pardubic odsouhlasili dočasné zrušení speciálních jízdních pruhů pro vozy městské hromadné dopravy. Podle šéfa pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána MHD ve městě zkolabuje. Opatření začne platit od úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o50b65e76r78t 84V95a50l68e25n94t17a 6576209127684

Tak pánové nám zruší vyhrazené pruhy, ale třída Míru, která by mohla také dočasně vypomoct, tak bude prázdná, přitom by stačilo vyjímečně pouště páteřní linky v době, kdy jsou dopravní špičky, což je ráno kolem 7-9h a odpoledne mezi 15-17h

0/0
20.10.2015 13:41

J28a76n 60T15a31r96a28b93a 4776636379869

Zbytečné. Jak ukázal již první den po zrušení nesmyslných vyhrazených pruhů, kdy vše (auta i MHD) jezdilo relativně v pohodě, stačilo by nevymýšlet hovadiny a eliminovat pachatele toho nesmyslu, tedy pány Bakajsu a Pelikána ze současných na jejich schopnostem přiměřené pozice. Co třeba na správu úložiště komunálního odpadu v Dražkovicích? Tam by mohli meditovat na téma vyhrazený pruh pro kukavůz u hromady C2.

+2/0
20.10.2015 23:27

R38o56b71e88r61t 90V23a24l82e26n32t66a 6186869757104

Pane Taraba, jak jste došel k tomu že to bylo v pohodě? Než ten pruh dočasně zrušili, tak minulý týden nabíralo MHD brutální zpoždění. Moc dobře si vybavuju, jak mi během 20 minut díky tomu nejely tči spoje linky 12, díky čemuž jsem se nestíhal dostat na vlak domů. A to nemluvím o těch 40 minutých, co se zobrazovaly na tabuli před AFI pro jinou linku ;-D

0/0
21.10.2015 6:08

J97a20n 85T83a86r37a10b67a 4276406729749

Ale no tak, vy tam nevidíte sérii slov "JAK UKÁZAL JIŽ PRVNÍ DEN PO ZRUŠENÍ .....???

0/0
21.10.2015 9:05

J31i70ř98í 25J57a18k22o22u53b15e55k 9651959864853

Co nechápu je, proč o takové věci rozhodují "politici", když tomu starou bačkoru rozumí. Tady by jednoznačně měl rozhodovat odborník, i kdyby to byl stranicky třeba reformovaný druid. A jen tak naokraj, pan Bakajsa to opravdu, ale opravdu není

+3/0
20.10.2015 9:10

J11a54n 93T95a43r30a27b95a 4666766539989

Ten, jehož jméno se nesmí vyslovit? No není, ale přesto i přes mnohá spáchaná rozhodnutí, nad kterými soudný člověk obrátí oči v sloup na úřadu léta zůstává a to zcela pevně a neochvějně.

0/0
20.10.2015 9:17

J11a55n 14T71a30r27a48b91a 4216266169189

Co je to za blábol v titulku? To jako že teď auta pojedou a busy budou čekat ve frontách? Je na hlavu padlý autor článku nebo jeho našeptávač z DPMP?

+1/0
20.10.2015 9:05

Š98á74r63k56a 91M63a29t86y98á50š97o23v32á 1431385542139

kdyby se ty proudy rozdělily a část to vzala okolo polabinskýho Kauflandu k nádraží...a tam uhla buď na rychlodráhu nebo jela do centra a po 17.listopadu to přes Smilovku vzal n a Karla IV...a necpala se přes Masarykáč....

0/−1
20.10.2015 8:46

T74o42m47á13š 19Č21e65r48n42ý 9340482561935

To co se děje každý den např.: na Sukově třídě, Masarykově nám. atd je katastrofa a to nejsou ještě Vánoce! To budou stát kolony od "AFI" až ke Globusu.

0/0
20.10.2015 6:34

M73a84r47t84i95n 68Č65a70p13e13k 6570661987594

Zrušení vyhrazených pruhů ničemu nepomůže. Docílí se jen toho, že se v Pardubicích pohne jen kolo.

Když se dělal sjezd z nadjezdu u závodiště, bylo město totálně zasekané a MHD  bez bus pruhů mimo páteřní linky s pravidelným intervalem úplně nepoužitelná. Takže jak to, že když nebyly "původci všeho zla" bylo město totálně ucpané?

+1/−2
19.10.2015 20:34

J56a90n 48T86a87r93a87b45a 4836686159899

Zrušení vyhrazených pruhů pomůže ale jen málo. Zvýší propustnost Sukovy třídy, tedy ta vozidla, která pojedou směr na Hradeckou, budou čekat kratší dobu. Což je dobře. Ostatních se to netýká, protože dál zůstává nesmyslná zastávka v jízdním pruhu před Grandem a nesmyslný terminál MHD na Masarykově náměstí.

Každopádně po mnoha letech bující pardubické dopravní demence je toto první záblesk zdravého rozumu.

0/0
20.10.2015 9:09

J62a96n17a 58H38o80r39á15č75k23o74v46á 5466692878420

Dnes pomohlo. Centrum teď průjezdné.

+1/0
20.10.2015 16:11

J70a38n 89V46o19j61t19í57š93e47k 6592621155386

No jestli budou ty pruhy při každý zácpě rušit, tak postrádaj význam a nemusej tam bejt vůbec.

+1/−1
19.10.2015 20:21

J11a77r79o16s16l67a63v 53R73y75c36h93t82á43ř 2254129509286

...a co třeba udělat v Tyršových sadech dočasné odlehčovací parkoviště?

Případně vést přes Tyršovy sady dočasnou odlehčovací komunikaci spojující oblast Wonkova mostu s náměstím Republiky. Pochopitelně s pruhy pro MHD, taxíky a lidi s auty, co mají tmavá skla! Tato dočasná komunikace by pomohla hodně.... 

Vzhledem k tomu, že je to park, tak tam zachovat zákaz vjezdu cyklistů!

0/−2
19.10.2015 18:28

J16a55n 73T54a78r67a79b11a 4876586649909

Humor mám rád, ten váš mi ale nějak nesedí.

0/0
20.10.2015 9:10

P30a76v98e47l 22Ř95a66p39e62k 7292776279645

To jsou všichni invalidní nebo co, že si musí vozit ty své zadky v autech i za takové situace?

+4/−6
19.10.2015 17:09

P23a19v25e77l 75S41t91r96n40á56d58e63k 4555985219352

A kudy jinudy chce projet Pardubicemi? Objet Pardubice nejde, takže musíte městem. K čemu mi je MHD, když nehodlám jezdit po Pardubicích, ale potřebuju přes ně projet??

+3/0
19.10.2015 17:20

J15i79ř15í 87K81ü54h59r 2940446300286

Jak nejdou objet? Dle mapy to rozhodně jde.

+5/−1
19.10.2015 17:42

M44a20r65t85i77n 56K88r64á58t64k32ý 3226264725934

Kudy, když se potřebuji dostat z Lázní Bohdaneč do Černé za Bory? :-)

0/0
20.10.2015 6:42

J89a29n 49T83a65r95a54b14a 4576496729389

Někteří potřebují vézt zboží, materiál, nářadí, poskytovat služby, rozvážet dokumenty, děti, babičku z vesničky k lékaři. Jen zabedněný mozek považuje město za výspu MHD, kde každý jiný je na silnici parazit.

0/0
20.10.2015 9:13

J82a67n 58V30o42j54t23í56š85e74k 6702801165666

A těch některejch je každej den 30 000, že zablokujou křižovatku u zimáku...

0/0
20.10.2015 11:10

J44a62n 70T81a66r87a24b87a 4646406549609

Není jich 30 000, to zaprvé,

Za druhé, jinudy jet nemohou.

Za třetí, křižovatku u zimáku neblokuje x tisíc řidičů ale nesmyslná dopravní řešení v Pardubicích a nesmyslný systém vedení linek MHD a umístění jejich zastávek, pokud tu (s prominutím) zhovadilost mezi Atrium palácem a CSOB pojišťovnou lze za zastávku vůbec považovat..

Za čtvrté, jen minimum řidičů jede po komunikaci bezdůvodně.

A za páté, do toho proč někdo někam někudy jede vám vůbec nic není.

0/0
20.10.2015 11:41

J64a31n 89V16o17j45t14í27š16e95k 6982441885676

Mně je úplně jedno, kam kdo a proč jede, jenom jsem ragoval na váš demagogickej blábol o tom, že všichni vezou babičky k doktorům nebo někomu poskytujou nějakou službu. Pokud si někdo jede jen tak sám po městě, protože ho to prostě baví, tak mně je to srdečně jedno, jen si nemyslím, že by měla bejt automobilová doprava přede všema preferována (hlavně ne před pěší). 30 000 byl odhad. Pokud si dobře pamatuju, tak na náměstí republiky byla naměřená intenzita 22 000 a tehdy doprava nikde nekolabovala, takže si myslim, že 30 000 na tý křižovatce u zimáku je reálný číslo. A kudy byste chtěl linky MHD výst, když ne centrem?

0/0
20.10.2015 12:10

J13a26n 17T24a58r67a76b98a 4616916429749

O tom, kdo z nás dvou demagogicky blábolí, bychom mohli dlouze polemizovat, milý pane. Já, na rozdíl od vás, jsem místo obecných frází uvedl zdroj problému. A mimochodem, kupte si v AFI, pardon, Atriumpalace nejlevnější nudle, sedněte si s nimi k oknu, jezte je hodně pomalu  a dlouho a pozorujte zastávky MHD. Zjistíte, že většina cestujících tu nevystupuje, nenastupuje a nepřestupuje a sedí v busu dál, protože jede odněkud někam a ne odněkud na Masarykovo, resp. z Masarykova někam. Tudy jedou z donucení a jen proto, že nějaký moula vymyslel, že všechny linky pojedou tudy. A pak se je´dte poďívat do jiných měst a zjistíte, jak to má být správně. Tedy pokud na to vaše rozlišovací schopnosti postačí.

0/0
20.10.2015 23:41

J82a83n 23V93o13j28t74í81š88e90k 6662791675346

Tak když jsou vaše rozlišovací schopnosti tak skvělý, tak povídejte. Když pojedu do Paláce na nudle, kde vystoupim? A odkud kam ti lidi podle vás jedou, že tam nemusej přes centrum a kde konkrétně se linky MHD křížej mimo centrum? Studoval jsem v Hradci, tam se křížej u Adalbertina, Liberec má terminál v centru, Brno má přestupní uzel před nádražim, teď studuju v Praze a tam je to celkem jasný, všechny linky metra i tramvají neomylně mířej do centra. Mimochodem tam studuju architekturu a urbanismus, tak si troufám říct, že mám větší rozhled, než nějakej Taraba, kterej se zmůže akorát na ubohý urážky.

0/0
21.10.2015 0:26

J75a87n 59T47a62r36a91b97a 4836976799509

Jeníku Vojtíšku, až dospěješ a nabereš rozlišovací a komunikační schopnosti, nebudeš v diskusích za šaška. Ani Praha, ani Brno, ani Plzeň a to ještě nejsme mimo ČR, kde bys teprve kulil bulvy, nemají hvězdicový systém MHD s vynuceným megaterminálem v centru, kde ho nikdo ve skutečnosti nepotřebuje. Většina lidí nejede do centra ani z centra. A na spojení prefiferií je daleko výhodnější systém tangent a kruhů než hvězdy. Je to rychlejší, flexibilnější, s větší přepravní kapacitou a též levnější. A ač Pardubice sice nejsou zrovna etalonem města vyřešených dopravních tras, ale tangenciální spoje umožňují a to velmi efektivně. Ona ostatní města ale mají také časový a ne vozový přepravní tarif, což je v Pardubicích další  zombie v systému MHD, zabordelený navíc spatláním vozového a zónového tarifu dohromady.

0/0
21.10.2015 1:43

J80a85n 83V64o69j96t72í41š62e29k 6142211925796

Do Pardubic nakreslíte efektivní tangenty hodně těžko, kruh nenakreslíte ani jeden, Masarykovo náměstí rozhodně není žádnej megaterminál a vás příspěvek je nevychovanej, jste ubožák a až se naučíte diskutovat slušně, tak se možná zase uvidíme.

0/0
21.10.2015 6:39

J68a17n 77T22a59r37a56b33a 4906876499239

Koukám Vojtíšek je magademagog.. Ostatně nejsem sám, kdo na to přišel, viz níže v diskusi.

Milí chlapče, tangenty i několik kruhů opravdu zřídil lze a spočítat na nich trasování dopravy a model pohybu cestujících je pro běžný smartphone práce na cca 20 minut, není k tomu potřeba ani megavýpočetní centrum v Ostravě. Jen by někdo nesměl být zabedněnec.

A že bych tě chtěl někdy vidět, o tom vážně pochybuji, mám raději společnost myslících chytrých lidí. Zdar tvému počínání a pracuj na sobě.

0/0
21.10.2015 9:10

P39a16v82l83a 98K25v24a62p46i87l97o33v30á 7689168354717

Jo přes Hradec ;-D ... nejde to ani přes Chrudim. Bavíme se o tom jak se někam dostat, abychom nejeli přes uzavírku (omezení provozu)!

0/0
20.10.2015 10:54

R55a83d47e54k 81H67a84ň30á71č47e51k 5923560944943

Bus pruh od zimáku ke grandu at jsem jej městem kdykoliv byl vesměs prázdný a tudíš na nic a levý věčně ucpany protože u zimáku odbočení vlevo dva pruhy a pak jen jeden jak to mohlo dopadnout totál ucpanej střed města naši konšelé dělaj jeden kopanec za druhým ovšem za slušné peníze.Hlavně že u zimáku mají VIP stání když jdou na hokej,že nejedou MHD?Rv

+1/−1
19.10.2015 17:07

J25a55r67o66s58l78a30v 87R96y40c42h79t19á53ř 2904899309306

V Moskvě mají někteří řidiči právo při dopravních zácpách využívat pro svou jízdu chodníky.

Podmínkou je vhodná poznávací značka a silný automobil s tmavými skly. 

Nešlo by něco podobného zavést i v Pardubicích?

Dopravní situaci by to zřejmě nezhoršilo, ubylo by chodců a pumpičkářů a majitelé ostatních by zvážili, zda mají vyjet. Ne vše, co přichází z Ruska, musí být nutně špatné.

0/−2
19.10.2015 17:03

H61e45l13e11n68a 56P48a96r63d37u76b71s68k89á 1929122181741

Lidé na Magistrátu utahují šrouby v dopravě v centru Pardubic postupně, jeden po druhém, naposled viz stažení pruhů na Karlovině.

Měli by si však uvědomit, že takové kroky lze činit až po vybudování funkčních okruhů kolem CELÝCH Pardubic.

Jinak je to prachsprostá represe, kterou Pardubáky akorát vytočí.

+4/−1
19.10.2015 15:00

J11a48n 75V91o35j95t50í23š48e86k 6752751805576

Bydlim u plavečáku a nepamatuju si, že by na tý silnici někdy projíždělo nějak hodně aut. Lidi maj ve zvyku nadávat na jakýkoliv dopravní omezení, ale tady ta čtyřproudovka není vůbec nutná.

0/−3
19.10.2015 20:15

P31a71v94l58a 91K24v85a20p28i60l25o91v21á 7349718524867

Ano takže když je někde místo k uvolnění provozu, tak ho zablokujeme. Takže když devadesát dětí ze sta bude mít střevní chřipku a deset ne, tak těm deseti dáme projímadlo. To je řešení situace po pardubicku!

0/0
20.10.2015 10:57

J16a45n 26V87o80j53t68í19š17e60k 6542181605316

No ale to děláte vy, chtěla byste lejt projímadlo na karlovinu, když máte zácpu v centru. Víte, Karlovina je obytná čtvrť a městský ulice nejsou dálnice, abyste si uvolňovala provoz všude, kde to prostě jde. Oni taky existujou chodci, lidi, co v těch ulicích pobejvaj a lidi, co v nich vyloženě bydlej a pokud je někde místo k úlevě těmto lidem, tak ho využijeme. A ano, na Karlovině je toho místa spousta, protože tam silnej provoz jednoduše není a nikdy nebyl a kdybyste tam na krásně tu dálnici postavila, tak to provoz v centru neuvolní..

0/0
20.10.2015 11:05

P86a56v29l50a 95K94v43a20p93i87l89o30v24á 7769438844257

Vy jste obrátil můj příspěvek naruby a to se ve slušné diskuzi nedělá. Nechci tam lejt projímadlo, píšu, že ty ostrůvky jsou k ničemu a kontraproduktivní. S trochou dobrý vůle tak (jak jsou ty ostrůvky) normální řidiči jezdili i předtím. Ostrůvky jsou nebezpečné. Když přijde na "kolizi" nemáte kam uhnout. Karlovina je fajn, ale ta silnice tam je a netřeba ji korigovat a blokovat. A částečně řešení situace jsem popsala níže (o cca 6 příspěvků), kdybyste si to přečetl, nesmyslně byste mě neobviňoval. Taky bych řešila lávku z Dukly na nádr a parkoviště ze strany Dukly, v Milheimovce je prakticky braunfíld, místa hafo.

0/0
20.10.2015 11:34

J51a94n 10V68o39j63t68í49š27e35k 6492831625406

Váše přirovnání postrádalo logiku a je naprosto korektní formou diskuze, že jsem ho obrátil proti vám. Ostrůvky nebezpečné nejsou, právě naopak, jenže vy zas myslíte jenom na řidiče, ne na chodce. Ta silnice tam je, dělá tam bariéru a přitom je naprosto zbytečná (což sama potvrzujete) a proto je potřeba ji korigovat. Pobyt ve městě má mít prostě před průjezdem městem přednost, ale v tom se očividně neshodneme.

0/0
20.10.2015 12:02

P12a66v39l37a 45K90v82a74p57i52l95o51v37á 7969608384917

No to asi ne. Něco jiného je pobyt a něco jiného průjezd. Průjezd městy by měl být z logiky věci téměř vyloučený. Zde narážíme na zoufalou infrastrukturu v ČR obecně. Na druhou stranu pobyt ve městě rovná se pohyb po městě a to se rovná ježdění ať už na kole či autem nebo MHD. Vzhledem k tragické MHD v Pardubicích ..... to je podle mě nejpředraženější, nekvalitní služba v našem městě, se nedivím, že lidi dávají přednost autům.

0/0
20.10.2015 12:40

J75a32n 44V13o22j60t61í57š91e59k 6112771685926

V první větě to máte dobře a pak jste to úplně pomotala. Doprava uvnitř města je taky průjezd, nejde jenom o tranzit. To, že sedite v autě a někam jedete není pobyt ve městě. To projíždíte někam, kde pak budete teprve pobejvat. A jen proto, že zrovna vy karlovinu používáte víc k průjezdu než k pobytu, tam nemusej bejt čtyři pruhy.

0/0
20.10.2015 14:02

P35a40v56e87l 62S84t49r96n92á42d75e47k 4565715869362

No hlavně by si měl nafackovat ten, kdo vymyslel stažení dopravy na Karlovině ze čtyř pruhů do dvou. Když stáhnu dva pruhy do jednoho - copak to asi udělá??? Autor by si měl raději dojít pro papíry na hlavu.

+7/0
19.10.2015 14:33
Foto

J70a87k87u42b 73V61a28š37k89o 1168764792533

Tam jsou fakt těžký zácpy ;-)

+1/−1
19.10.2015 15:08

P41a81v96e87l 58S69t21r80n19á97d53e52k 4775395129362

Mezi čtvrtou a šestou odpoledne absolutně neprůjezdné. V obou směrech. Díky tomu pak stojí i rychlodráha, protože se nedá na Karlovinu sjet. To samé v opačném směru od centra. Ach jo. Přitom i dítě z prvního stupně základní školy vidí, že tohle je absolutní nesmysl.

+3/−1
19.10.2015 17:05

J74a14n 89H69á65j88e22k 2886366293735

A zkusil jste někdy na 4 pruh najet, třeba od plavečáku? Teď to jde líp. R^

0/0
21.10.2015 20:56

J22i29n96d56ř17i69c53h 61C59h78a58r97v12á75t 2552604891440

Pokud chtěj vyhrazený jízdní pruch tak at rapidně prodlouží intervaly BUS ! Tím pádem bude jezdit plný a bude jich jezdit daleko méně --->> nebudou se tvořit kolony stojícími poloprázdnými autoBUSy R^!!!!!!

+1/−5
19.10.2015 14:11

J89i94n32d26ř10i25c12h 86C19h86a51r68v17á61t 2382954971600

:-)

0/0
19.10.2015 14:07

P21a51v45l82a 34K76v51a57p25i15l87o93v20á 7379328544457

MHD v Pardubicích není ani rychlá ani spolehlivá. Cyklopruhy jsou k ničemu, ve městě jsou většinou dostatečně široké chodníky a cyklopruhy se ještě před dvěma lety malovaly na chodníky (Wonkův most, podjezdy, u AFI, Palackého, Dubina, Polabiny atd.) jen naprostý ignorant vrací cyklisty na silnice!  Více lidí na kola by také dostala možnost bezpečného parkování kol, ale to by musela začít fungovat MP jinak než vybíráním pokut za parkování. Ale to je jejich největší zábava (tedy těsně po chytání a povalování chodců na červené;-D). Když se v Pardubicích najde ukradené kolo, najde si ho většinou sám okradený. MP se vůbec nesnaží krádežím zabránit. 

Zodpovědnost města za souběžné opravy je neoddiskutovatelná. Teď: u Parama, Hlaváčova, Sakařova, mezi Brozany a Ráby, do toho stavby úchlnejch ostrůvků Pardubice prostě není kudy objet ... leda přes Hradec :-(

+8/0
19.10.2015 14:00

H33e50l95e29n81a 53P30a59r65d19u90b70s95k68á 1159762931491

U toho chytače a povaleče chodce na přechodu jste se zmýlil, ten byl od státních...

0/0
19.10.2015 14:56

Z48b97y17n70ě54k 73P51y98t95l98á25k 7764240466621

No ale předtím byl Kuchy u měšťáků

0/0
19.10.2015 17:21

J25i14n54d12ř41i39c96h 25C32h67a67r59v86á28t 2462814261250

Nevidím důvod, proč by mělo mít MHD jakoukoli přednost !!Rv

+4/−13
19.10.2015 13:44

T86o83m56á38š 62V95l31a76s81á57k 5302444878938

Třeba ptoto, že jeden autobus může nahradit 20 aut?

+12/−2
19.10.2015 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.