Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice kvůli kolonám aut ruší vyhrazené pruhy, kolaps teď hrozí MHD

Radní Pardubic odsouhlasili dočasné zrušení speciálních jízdních pruhů pro vozy městské hromadné dopravy. Podle šéfa pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána MHD ve městě zkolabuje. Opatření začne platit od úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o19b84e23r56t 22V36a23l44e15n52t84a 6146659517504

Tak pánové nám zruší vyhrazené pruhy, ale třída Míru, která by mohla také dočasně vypomoct, tak bude prázdná, přitom by stačilo vyjímečně pouště páteřní linky v době, kdy jsou dopravní špičky, což je ráno kolem 7-9h a odpoledne mezi 15-17h

0/0
20.10.2015 13:41

J68a74n 51T31a75r57a94b89a 4556476829979

Zbytečné. Jak ukázal již první den po zrušení nesmyslných vyhrazených pruhů, kdy vše (auta i MHD) jezdilo relativně v pohodě, stačilo by nevymýšlet hovadiny a eliminovat pachatele toho nesmyslu, tedy pány Bakajsu a Pelikána ze současných na jejich schopnostem přiměřené pozice. Co třeba na správu úložiště komunálního odpadu v Dražkovicích? Tam by mohli meditovat na téma vyhrazený pruh pro kukavůz u hromady C2.

+2/0
20.10.2015 23:27

R72o45b64e10r31t 73V16a27l73e74n77t68a 6976959427744

Pane Taraba, jak jste došel k tomu že to bylo v pohodě? Než ten pruh dočasně zrušili, tak minulý týden nabíralo MHD brutální zpoždění. Moc dobře si vybavuju, jak mi během 20 minut díky tomu nejely tči spoje linky 12, díky čemuž jsem se nestíhal dostat na vlak domů. A to nemluvím o těch 40 minutých, co se zobrazovaly na tabuli před AFI pro jinou linku ;-D

0/0
21.10.2015 6:08

J98a52n 62T69a58r55a18b64a 4706886809539

Ale no tak, vy tam nevidíte sérii slov "JAK UKÁZAL JIŽ PRVNÍ DEN PO ZRUŠENÍ .....???

0/0
21.10.2015 9:05

J23i93ř67í 19J39a37k49o97u49b51e62k 9401589344753

Co nechápu je, proč o takové věci rozhodují "politici", když tomu starou bačkoru rozumí. Tady by jednoznačně měl rozhodovat odborník, i kdyby to byl stranicky třeba reformovaný druid. A jen tak naokraj, pan Bakajsa to opravdu, ale opravdu není

+3/0
20.10.2015 9:10

J92a95n 81T32a78r25a29b90a 4126846239489

Ten, jehož jméno se nesmí vyslovit? No není, ale přesto i přes mnohá spáchaná rozhodnutí, nad kterými soudný člověk obrátí oči v sloup na úřadu léta zůstává a to zcela pevně a neochvějně.

0/0
20.10.2015 9:17

J26a37n 98T38a41r91a61b13a 4786176689399

Co je to za blábol v titulku? To jako že teď auta pojedou a busy budou čekat ve frontách? Je na hlavu padlý autor článku nebo jeho našeptávač z DPMP?

+1/0
20.10.2015 9:05

Š69á55r43k35a 56M88a32t20y33á79š25o67v88á 1651125382929

kdyby se ty proudy rozdělily a část to vzala okolo polabinskýho Kauflandu k nádraží...a tam uhla buď na rychlodráhu nebo jela do centra a po 17.listopadu to přes Smilovku vzal n a Karla IV...a necpala se přes Masarykáč....

0/−1
20.10.2015 8:46

T13o64m33á25š 88Č32e70r50n23ý 9310472951305

To co se děje každý den např.: na Sukově třídě, Masarykově nám. atd je katastrofa a to nejsou ještě Vánoce! To budou stát kolony od "AFI" až ke Globusu.

0/0
20.10.2015 6:34

M95a84r37t52i61n 32Č81a93p43e23k 6620121257464

Zrušení vyhrazených pruhů ničemu nepomůže. Docílí se jen toho, že se v Pardubicích pohne jen kolo.

Když se dělal sjezd z nadjezdu u závodiště, bylo město totálně zasekané a MHD  bez bus pruhů mimo páteřní linky s pravidelným intervalem úplně nepoužitelná. Takže jak to, že když nebyly "původci všeho zla" bylo město totálně ucpané?

+1/−2
19.10.2015 20:34

J22a40n 49T74a89r33a20b75a 4516446239809

Zrušení vyhrazených pruhů pomůže ale jen málo. Zvýší propustnost Sukovy třídy, tedy ta vozidla, která pojedou směr na Hradeckou, budou čekat kratší dobu. Což je dobře. Ostatních se to netýká, protože dál zůstává nesmyslná zastávka v jízdním pruhu před Grandem a nesmyslný terminál MHD na Masarykově náměstí.

Každopádně po mnoha letech bující pardubické dopravní demence je toto první záblesk zdravého rozumu.

0/0
20.10.2015 9:09

J32a71n84a 43H67o83r23á12č82k39o40v46á 5136782558970

Dnes pomohlo. Centrum teď průjezdné.

+1/0
20.10.2015 16:11

J68a51n 70V22o72j85t58í19š72e55k 6562711205306

No jestli budou ty pruhy při každý zácpě rušit, tak postrádaj význam a nemusej tam bejt vůbec.

+1/−1
19.10.2015 20:21

J43a91r38o80s10l20a19v 10R54y77c87h22t63á81ř 2104139709216

...a co třeba udělat v Tyršových sadech dočasné odlehčovací parkoviště?

Případně vést přes Tyršovy sady dočasnou odlehčovací komunikaci spojující oblast Wonkova mostu s náměstím Republiky. Pochopitelně s pruhy pro MHD, taxíky a lidi s auty, co mají tmavá skla! Tato dočasná komunikace by pomohla hodně.... 

Vzhledem k tomu, že je to park, tak tam zachovat zákaz vjezdu cyklistů!

0/−2
19.10.2015 18:28

J77a21n 16T98a73r11a17b46a 4236746709219

Humor mám rád, ten váš mi ale nějak nesedí.

0/0
20.10.2015 9:10

P37a51v91e61l 94Ř47a17p32e77k 7452886689955

To jsou všichni invalidní nebo co, že si musí vozit ty své zadky v autech i za takové situace?

+4/−6
19.10.2015 17:09

P92a33v60e31l 75S18t68r83n44á93d98e24k 4435285379722

A kudy jinudy chce projet Pardubicemi? Objet Pardubice nejde, takže musíte městem. K čemu mi je MHD, když nehodlám jezdit po Pardubicích, ale potřebuju přes ně projet??

+3/0
19.10.2015 17:20

J62i96ř43í 38K43ü50h46r 2300126860626

Jak nejdou objet? Dle mapy to rozhodně jde.

+5/−1
19.10.2015 17:42

M94a48r42t42i32n 46K12r79á76t56k25ý 3466664115374

Kudy, když se potřebuji dostat z Lázní Bohdaneč do Černé za Bory? :-)

0/0
20.10.2015 6:42

J91a56n 91T46a60r28a79b59a 4256486549399

Někteří potřebují vézt zboží, materiál, nářadí, poskytovat služby, rozvážet dokumenty, děti, babičku z vesničky k lékaři. Jen zabedněný mozek považuje město za výspu MHD, kde každý jiný je na silnici parazit.

0/0
20.10.2015 9:13

J62a51n 86V40o28j88t55í72š45e12k 6612761765416

A těch některejch je každej den 30 000, že zablokujou křižovatku u zimáku...

0/0
20.10.2015 11:10

J47a60n 25T47a59r76a37b16a 4586886379649

Není jich 30 000, to zaprvé,

Za druhé, jinudy jet nemohou.

Za třetí, křižovatku u zimáku neblokuje x tisíc řidičů ale nesmyslná dopravní řešení v Pardubicích a nesmyslný systém vedení linek MHD a umístění jejich zastávek, pokud tu (s prominutím) zhovadilost mezi Atrium palácem a CSOB pojišťovnou lze za zastávku vůbec považovat..

Za čtvrté, jen minimum řidičů jede po komunikaci bezdůvodně.

A za páté, do toho proč někdo někam někudy jede vám vůbec nic není.

0/0
20.10.2015 11:41

J35a43n 25V87o27j92t77í16š49e38k 6882251955576

Mně je úplně jedno, kam kdo a proč jede, jenom jsem ragoval na váš demagogickej blábol o tom, že všichni vezou babičky k doktorům nebo někomu poskytujou nějakou službu. Pokud si někdo jede jen tak sám po městě, protože ho to prostě baví, tak mně je to srdečně jedno, jen si nemyslím, že by měla bejt automobilová doprava přede všema preferována (hlavně ne před pěší). 30 000 byl odhad. Pokud si dobře pamatuju, tak na náměstí republiky byla naměřená intenzita 22 000 a tehdy doprava nikde nekolabovala, takže si myslim, že 30 000 na tý křižovatce u zimáku je reálný číslo. A kudy byste chtěl linky MHD výst, když ne centrem?

0/0
20.10.2015 12:10

J20a38n 90T89a94r25a68b29a 4796296449769

O tom, kdo z nás dvou demagogicky blábolí, bychom mohli dlouze polemizovat, milý pane. Já, na rozdíl od vás, jsem místo obecných frází uvedl zdroj problému. A mimochodem, kupte si v AFI, pardon, Atriumpalace nejlevnější nudle, sedněte si s nimi k oknu, jezte je hodně pomalu  a dlouho a pozorujte zastávky MHD. Zjistíte, že většina cestujících tu nevystupuje, nenastupuje a nepřestupuje a sedí v busu dál, protože jede odněkud někam a ne odněkud na Masarykovo, resp. z Masarykova někam. Tudy jedou z donucení a jen proto, že nějaký moula vymyslel, že všechny linky pojedou tudy. A pak se je´dte poďívat do jiných měst a zjistíte, jak to má být správně. Tedy pokud na to vaše rozlišovací schopnosti postačí.

0/0
20.10.2015 23:41

J87a76n 12V56o92j96t13í63š62e22k 6572571835676

Tak když jsou vaše rozlišovací schopnosti tak skvělý, tak povídejte. Když pojedu do Paláce na nudle, kde vystoupim? A odkud kam ti lidi podle vás jedou, že tam nemusej přes centrum a kde konkrétně se linky MHD křížej mimo centrum? Studoval jsem v Hradci, tam se křížej u Adalbertina, Liberec má terminál v centru, Brno má přestupní uzel před nádražim, teď studuju v Praze a tam je to celkem jasný, všechny linky metra i tramvají neomylně mířej do centra. Mimochodem tam studuju architekturu a urbanismus, tak si troufám říct, že mám větší rozhled, než nějakej Taraba, kterej se zmůže akorát na ubohý urážky.

0/0
21.10.2015 0:26

J97a70n 90T19a70r10a51b12a 4666976249679

Jeníku Vojtíšku, až dospěješ a nabereš rozlišovací a komunikační schopnosti, nebudeš v diskusích za šaška. Ani Praha, ani Brno, ani Plzeň a to ještě nejsme mimo ČR, kde bys teprve kulil bulvy, nemají hvězdicový systém MHD s vynuceným megaterminálem v centru, kde ho nikdo ve skutečnosti nepotřebuje. Většina lidí nejede do centra ani z centra. A na spojení prefiferií je daleko výhodnější systém tangent a kruhů než hvězdy. Je to rychlejší, flexibilnější, s větší přepravní kapacitou a též levnější. A ač Pardubice sice nejsou zrovna etalonem města vyřešených dopravních tras, ale tangenciální spoje umožňují a to velmi efektivně. Ona ostatní města ale mají také časový a ne vozový přepravní tarif, což je v Pardubicích další  zombie v systému MHD, zabordelený navíc spatláním vozového a zónového tarifu dohromady.

0/0
21.10.2015 1:43

J93a21n 95V15o62j94t53í50š14e10k 6142921445916

Do Pardubic nakreslíte efektivní tangenty hodně těžko, kruh nenakreslíte ani jeden, Masarykovo náměstí rozhodně není žádnej megaterminál a vás příspěvek je nevychovanej, jste ubožák a až se naučíte diskutovat slušně, tak se možná zase uvidíme.

0/0
21.10.2015 6:39

J22a42n 93T97a79r43a15b37a 4266976389709

Koukám Vojtíšek je magademagog.. Ostatně nejsem sám, kdo na to přišel, viz níže v diskusi.

Milí chlapče, tangenty i několik kruhů opravdu zřídil lze a spočítat na nich trasování dopravy a model pohybu cestujících je pro běžný smartphone práce na cca 20 minut, není k tomu potřeba ani megavýpočetní centrum v Ostravě. Jen by někdo nesměl být zabedněnec.

A že bych tě chtěl někdy vidět, o tom vážně pochybuji, mám raději společnost myslících chytrých lidí. Zdar tvému počínání a pracuj na sobě.

0/0
21.10.2015 9:10

P58a43v35l85a 20K13v41a34p12i90l67o57v58á 7629148434627

Jo přes Hradec ;-D ... nejde to ani přes Chrudim. Bavíme se o tom jak se někam dostat, abychom nejeli přes uzavírku (omezení provozu)!

0/0
20.10.2015 10:54

R97a66d97e74k 77H87a19ň17á68č28e80k 5623660934963

Bus pruh od zimáku ke grandu at jsem jej městem kdykoliv byl vesměs prázdný a tudíš na nic a levý věčně ucpany protože u zimáku odbočení vlevo dva pruhy a pak jen jeden jak to mohlo dopadnout totál ucpanej střed města naši konšelé dělaj jeden kopanec za druhým ovšem za slušné peníze.Hlavně že u zimáku mají VIP stání když jdou na hokej,že nejedou MHD?Rv

+1/−1
19.10.2015 17:07

J76a91r45o19s25l28a88v 10R60y19c88h30t73á45ř 2484279399716

V Moskvě mají někteří řidiči právo při dopravních zácpách využívat pro svou jízdu chodníky.

Podmínkou je vhodná poznávací značka a silný automobil s tmavými skly. 

Nešlo by něco podobného zavést i v Pardubicích?

Dopravní situaci by to zřejmě nezhoršilo, ubylo by chodců a pumpičkářů a majitelé ostatních by zvážili, zda mají vyjet. Ne vše, co přichází z Ruska, musí být nutně špatné.

0/−2
19.10.2015 17:03

H73e28l41e39n94a 80P55a25r77d51u84b59s71k45á 1959692801661

Lidé na Magistrátu utahují šrouby v dopravě v centru Pardubic postupně, jeden po druhém, naposled viz stažení pruhů na Karlovině.

Měli by si však uvědomit, že takové kroky lze činit až po vybudování funkčních okruhů kolem CELÝCH Pardubic.

Jinak je to prachsprostá represe, kterou Pardubáky akorát vytočí.

+4/−1
19.10.2015 15:00

J26a93n 27V44o18j65t46í65š87e66k 6442711295106

Bydlim u plavečáku a nepamatuju si, že by na tý silnici někdy projíždělo nějak hodně aut. Lidi maj ve zvyku nadávat na jakýkoliv dopravní omezení, ale tady ta čtyřproudovka není vůbec nutná.

0/−3
19.10.2015 20:15

P51a89v91l75a 64K46v95a64p62i98l49o47v24á 7109468534337

Ano takže když je někde místo k uvolnění provozu, tak ho zablokujeme. Takže když devadesát dětí ze sta bude mít střevní chřipku a deset ne, tak těm deseti dáme projímadlo. To je řešení situace po pardubicku!

0/0
20.10.2015 10:57

J14a64n 80V11o44j53t38í19š74e92k 6392911875806

No ale to děláte vy, chtěla byste lejt projímadlo na karlovinu, když máte zácpu v centru. Víte, Karlovina je obytná čtvrť a městský ulice nejsou dálnice, abyste si uvolňovala provoz všude, kde to prostě jde. Oni taky existujou chodci, lidi, co v těch ulicích pobejvaj a lidi, co v nich vyloženě bydlej a pokud je někde místo k úlevě těmto lidem, tak ho využijeme. A ano, na Karlovině je toho místa spousta, protože tam silnej provoz jednoduše není a nikdy nebyl a kdybyste tam na krásně tu dálnici postavila, tak to provoz v centru neuvolní..

0/0
20.10.2015 11:05

P16a31v83l18a 81K52v30a14p43i70l60o40v28á 7949708514457

Vy jste obrátil můj příspěvek naruby a to se ve slušné diskuzi nedělá. Nechci tam lejt projímadlo, píšu, že ty ostrůvky jsou k ničemu a kontraproduktivní. S trochou dobrý vůle tak (jak jsou ty ostrůvky) normální řidiči jezdili i předtím. Ostrůvky jsou nebezpečné. Když přijde na "kolizi" nemáte kam uhnout. Karlovina je fajn, ale ta silnice tam je a netřeba ji korigovat a blokovat. A částečně řešení situace jsem popsala níže (o cca 6 příspěvků), kdybyste si to přečetl, nesmyslně byste mě neobviňoval. Taky bych řešila lávku z Dukly na nádr a parkoviště ze strany Dukly, v Milheimovce je prakticky braunfíld, místa hafo.

0/0
20.10.2015 11:34

J28a44n 43V39o16j48t98í16š45e62k 6662891535656

Váše přirovnání postrádalo logiku a je naprosto korektní formou diskuze, že jsem ho obrátil proti vám. Ostrůvky nebezpečné nejsou, právě naopak, jenže vy zas myslíte jenom na řidiče, ne na chodce. Ta silnice tam je, dělá tam bariéru a přitom je naprosto zbytečná (což sama potvrzujete) a proto je potřeba ji korigovat. Pobyt ve městě má mít prostě před průjezdem městem přednost, ale v tom se očividně neshodneme.

0/0
20.10.2015 12:02

P71a73v28l42a 26K39v91a64p10i13l98o30v20á 7499138354437

No to asi ne. Něco jiného je pobyt a něco jiného průjezd. Průjezd městy by měl být z logiky věci téměř vyloučený. Zde narážíme na zoufalou infrastrukturu v ČR obecně. Na druhou stranu pobyt ve městě rovná se pohyb po městě a to se rovná ježdění ať už na kole či autem nebo MHD. Vzhledem k tragické MHD v Pardubicích ..... to je podle mě nejpředraženější, nekvalitní služba v našem městě, se nedivím, že lidi dávají přednost autům.

0/0
20.10.2015 12:40

J48a33n 56V21o56j54t50í10š81e84k 6112451895636

V první větě to máte dobře a pak jste to úplně pomotala. Doprava uvnitř města je taky průjezd, nejde jenom o tranzit. To, že sedite v autě a někam jedete není pobyt ve městě. To projíždíte někam, kde pak budete teprve pobejvat. A jen proto, že zrovna vy karlovinu používáte víc k průjezdu než k pobytu, tam nemusej bejt čtyři pruhy.

0/0
20.10.2015 14:02

P24a89v14e88l 65S10t61r53n21á53d63e44k 4405405849382

No hlavně by si měl nafackovat ten, kdo vymyslel stažení dopravy na Karlovině ze čtyř pruhů do dvou. Když stáhnu dva pruhy do jednoho - copak to asi udělá??? Autor by si měl raději dojít pro papíry na hlavu.

+7/0
19.10.2015 14:33
Foto

J59a13k20u29b 27V65a96š54k25o 1298764422433

Tam jsou fakt těžký zácpy ;-)

+1/−1
19.10.2015 15:08

P54a89v28e20l 49S84t40r15n60á46d34e80k 4935215129562

Mezi čtvrtou a šestou odpoledne absolutně neprůjezdné. V obou směrech. Díky tomu pak stojí i rychlodráha, protože se nedá na Karlovinu sjet. To samé v opačném směru od centra. Ach jo. Přitom i dítě z prvního stupně základní školy vidí, že tohle je absolutní nesmysl.

+3/−1
19.10.2015 17:05

J22a24n 20H24á53j34e97k 2346696453575

A zkusil jste někdy na 4 pruh najet, třeba od plavečáku? Teď to jde líp. R^

0/0
21.10.2015 20:56

J92i58n72d46ř32i29c20h 66C63h44a34r89v54á54t 2322984651850

Pokud chtěj vyhrazený jízdní pruch tak at rapidně prodlouží intervaly BUS ! Tím pádem bude jezdit plný a bude jich jezdit daleko méně --->> nebudou se tvořit kolony stojícími poloprázdnými autoBUSy R^!!!!!!

+1/−5
19.10.2015 14:11

J47i33n54d93ř96i12c14h 66C27h88a29r90v93á49t 2132364471560

:-)

0/0
19.10.2015 14:07

P86a98v11l60a 83K54v48a22p87i33l64o69v30á 7349428484327

MHD v Pardubicích není ani rychlá ani spolehlivá. Cyklopruhy jsou k ničemu, ve městě jsou většinou dostatečně široké chodníky a cyklopruhy se ještě před dvěma lety malovaly na chodníky (Wonkův most, podjezdy, u AFI, Palackého, Dubina, Polabiny atd.) jen naprostý ignorant vrací cyklisty na silnice!  Více lidí na kola by také dostala možnost bezpečného parkování kol, ale to by musela začít fungovat MP jinak než vybíráním pokut za parkování. Ale to je jejich největší zábava (tedy těsně po chytání a povalování chodců na červené;-D). Když se v Pardubicích najde ukradené kolo, najde si ho většinou sám okradený. MP se vůbec nesnaží krádežím zabránit. 

Zodpovědnost města za souběžné opravy je neoddiskutovatelná. Teď: u Parama, Hlaváčova, Sakařova, mezi Brozany a Ráby, do toho stavby úchlnejch ostrůvků Pardubice prostě není kudy objet ... leda přes Hradec :-(

+8/0
19.10.2015 14:00

H22e13l97e60n70a 41P65a12r30d46u71b50s83k86á 1279172751221

U toho chytače a povaleče chodce na přechodu jste se zmýlil, ten byl od státních...

0/0
19.10.2015 14:56

Z65b83y85n49ě98k 54P84y24t80l12á56k 7684940586541

No ale předtím byl Kuchy u měšťáků

0/0
19.10.2015 17:21

J26i90n33d48ř94i25c66h 45C58h62a17r76v71á13t 2462464621540

Nevidím důvod, proč by mělo mít MHD jakoukoli přednost !!Rv

+4/−13
19.10.2015 13:44

T22o75m63á45š 72V13l53a75s56á60k 5632554618518

Třeba ptoto, že jeden autobus může nahradit 20 aut?

+12/−2
19.10.2015 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.