Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice kvůli kolonám aut ruší vyhrazené pruhy, kolaps teď hrozí MHD

Radní Pardubic odsouhlasili dočasné zrušení speciálních jízdních pruhů pro vozy městské hromadné dopravy. Podle šéfa pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána MHD ve městě zkolabuje. Opatření začne platit od úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50o50b55e10r94t 35V18a24l42e93n84t56a 6846389907954

Tak pánové nám zruší vyhrazené pruhy, ale třída Míru, která by mohla také dočasně vypomoct, tak bude prázdná, přitom by stačilo vyjímečně pouště páteřní linky v době, kdy jsou dopravní špičky, což je ráno kolem 7-9h a odpoledne mezi 15-17h

0/0
20.10.2015 13:41

J98a78n 40T80a78r86a20b75a 4476176409809

Zbytečné. Jak ukázal již první den po zrušení nesmyslných vyhrazených pruhů, kdy vše (auta i MHD) jezdilo relativně v pohodě, stačilo by nevymýšlet hovadiny a eliminovat pachatele toho nesmyslu, tedy pány Bakajsu a Pelikána ze současných na jejich schopnostem přiměřené pozice. Co třeba na správu úložiště komunálního odpadu v Dražkovicích? Tam by mohli meditovat na téma vyhrazený pruh pro kukavůz u hromady C2.

+2/0
20.10.2015 23:27

R66o61b47e30r59t 81V52a26l79e53n15t36a 6516779797734

Pane Taraba, jak jste došel k tomu že to bylo v pohodě? Než ten pruh dočasně zrušili, tak minulý týden nabíralo MHD brutální zpoždění. Moc dobře si vybavuju, jak mi během 20 minut díky tomu nejely tči spoje linky 12, díky čemuž jsem se nestíhal dostat na vlak domů. A to nemluvím o těch 40 minutých, co se zobrazovaly na tabuli před AFI pro jinou linku ;-D

0/0
21.10.2015 6:08

J72a37n 27T97a39r35a26b27a 4306236309639

Ale no tak, vy tam nevidíte sérii slov "JAK UKÁZAL JIŽ PRVNÍ DEN PO ZRUŠENÍ .....???

0/0
21.10.2015 9:05

J39i78ř61í 87J93a37k57o79u56b63e95k 9121849744253

Co nechápu je, proč o takové věci rozhodují "politici", když tomu starou bačkoru rozumí. Tady by jednoznačně měl rozhodovat odborník, i kdyby to byl stranicky třeba reformovaný druid. A jen tak naokraj, pan Bakajsa to opravdu, ale opravdu není

+3/0
20.10.2015 9:10

J54a72n 13T39a11r17a45b12a 4206886419509

Ten, jehož jméno se nesmí vyslovit? No není, ale přesto i přes mnohá spáchaná rozhodnutí, nad kterými soudný člověk obrátí oči v sloup na úřadu léta zůstává a to zcela pevně a neochvějně.

0/0
20.10.2015 9:17

J41a45n 30T10a46r60a88b85a 4106906279429

Co je to za blábol v titulku? To jako že teď auta pojedou a busy budou čekat ve frontách? Je na hlavu padlý autor článku nebo jeho našeptávač z DPMP?

+1/0
20.10.2015 9:05

Š23á30r98k26a 19M41a25t23y64á19š70o53v26á 1831295552939

kdyby se ty proudy rozdělily a část to vzala okolo polabinskýho Kauflandu k nádraží...a tam uhla buď na rychlodráhu nebo jela do centra a po 17.listopadu to přes Smilovku vzal n a Karla IV...a necpala se přes Masarykáč....

0/−1
20.10.2015 8:46

T76o51m97á62š 86Č25e44r36n63ý 9590502951885

To co se děje každý den např.: na Sukově třídě, Masarykově nám. atd je katastrofa a to nejsou ještě Vánoce! To budou stát kolony od "AFI" až ke Globusu.

0/0
20.10.2015 6:34

M25a63r55t70i25n 79Č17a28p92e78k 6730281847324

Zrušení vyhrazených pruhů ničemu nepomůže. Docílí se jen toho, že se v Pardubicích pohne jen kolo.

Když se dělal sjezd z nadjezdu u závodiště, bylo město totálně zasekané a MHD  bez bus pruhů mimo páteřní linky s pravidelným intervalem úplně nepoužitelná. Takže jak to, že když nebyly "původci všeho zla" bylo město totálně ucpané?

+1/−2
19.10.2015 20:34

J73a75n 82T61a41r42a91b32a 4496296799359

Zrušení vyhrazených pruhů pomůže ale jen málo. Zvýší propustnost Sukovy třídy, tedy ta vozidla, která pojedou směr na Hradeckou, budou čekat kratší dobu. Což je dobře. Ostatních se to netýká, protože dál zůstává nesmyslná zastávka v jízdním pruhu před Grandem a nesmyslný terminál MHD na Masarykově náměstí.

Každopádně po mnoha letech bující pardubické dopravní demence je toto první záblesk zdravého rozumu.

0/0
20.10.2015 9:09

J14a64n89a 54H80o73r27á75č92k17o97v54á 5676482488740

Dnes pomohlo. Centrum teď průjezdné.

+1/0
20.10.2015 16:11

J82a72n 33V43o11j92t69í59š79e96k 6182621955926

No jestli budou ty pruhy při každý zácpě rušit, tak postrádaj význam a nemusej tam bejt vůbec.

+1/−1
19.10.2015 20:21

J24a36r90o89s74l52a38v 47R96y10c11h19t38á66ř 2774379939926

...a co třeba udělat v Tyršových sadech dočasné odlehčovací parkoviště?

Případně vést přes Tyršovy sady dočasnou odlehčovací komunikaci spojující oblast Wonkova mostu s náměstím Republiky. Pochopitelně s pruhy pro MHD, taxíky a lidi s auty, co mají tmavá skla! Tato dočasná komunikace by pomohla hodně.... 

Vzhledem k tomu, že je to park, tak tam zachovat zákaz vjezdu cyklistů!

0/−2
19.10.2015 18:28

J93a27n 49T75a94r45a34b21a 4936396749839

Humor mám rád, ten váš mi ale nějak nesedí.

0/0
20.10.2015 9:10

P64a63v78e10l 91Ř71a63p77e72k 7952456449755

To jsou všichni invalidní nebo co, že si musí vozit ty své zadky v autech i za takové situace?

+4/−6
19.10.2015 17:09

P33a42v91e63l 12S81t51r12n25á68d78e52k 4475405559642

A kudy jinudy chce projet Pardubicemi? Objet Pardubice nejde, takže musíte městem. K čemu mi je MHD, když nehodlám jezdit po Pardubicích, ale potřebuju přes ně projet??

+3/0
19.10.2015 17:20

J63i57ř97í 72K22ü44h46r 2390386740166

Jak nejdou objet? Dle mapy to rozhodně jde.

+5/−1
19.10.2015 17:42

M73a26r29t96i80n 14K10r70á12t41k57ý 3906574335804

Kudy, když se potřebuji dostat z Lázní Bohdaneč do Černé za Bory? :-)

0/0
20.10.2015 6:42

J49a94n 10T56a54r40a17b22a 4196476479719

Někteří potřebují vézt zboží, materiál, nářadí, poskytovat služby, rozvážet dokumenty, děti, babičku z vesničky k lékaři. Jen zabedněný mozek považuje město za výspu MHD, kde každý jiný je na silnici parazit.

0/0
20.10.2015 9:13

J62a88n 95V61o34j37t75í76š84e94k 6702961475466

A těch některejch je každej den 30 000, že zablokujou křižovatku u zimáku...

0/0
20.10.2015 11:10

J68a52n 33T15a65r50a49b40a 4936516399809

Není jich 30 000, to zaprvé,

Za druhé, jinudy jet nemohou.

Za třetí, křižovatku u zimáku neblokuje x tisíc řidičů ale nesmyslná dopravní řešení v Pardubicích a nesmyslný systém vedení linek MHD a umístění jejich zastávek, pokud tu (s prominutím) zhovadilost mezi Atrium palácem a CSOB pojišťovnou lze za zastávku vůbec považovat..

Za čtvrté, jen minimum řidičů jede po komunikaci bezdůvodně.

A za páté, do toho proč někdo někam někudy jede vám vůbec nic není.

0/0
20.10.2015 11:41

J29a74n 65V14o20j58t43í42š47e81k 6162791325626

Mně je úplně jedno, kam kdo a proč jede, jenom jsem ragoval na váš demagogickej blábol o tom, že všichni vezou babičky k doktorům nebo někomu poskytujou nějakou službu. Pokud si někdo jede jen tak sám po městě, protože ho to prostě baví, tak mně je to srdečně jedno, jen si nemyslím, že by měla bejt automobilová doprava přede všema preferována (hlavně ne před pěší). 30 000 byl odhad. Pokud si dobře pamatuju, tak na náměstí republiky byla naměřená intenzita 22 000 a tehdy doprava nikde nekolabovala, takže si myslim, že 30 000 na tý křižovatce u zimáku je reálný číslo. A kudy byste chtěl linky MHD výst, když ne centrem?

0/0
20.10.2015 12:10

J80a55n 95T53a33r12a18b17a 4706646889139

O tom, kdo z nás dvou demagogicky blábolí, bychom mohli dlouze polemizovat, milý pane. Já, na rozdíl od vás, jsem místo obecných frází uvedl zdroj problému. A mimochodem, kupte si v AFI, pardon, Atriumpalace nejlevnější nudle, sedněte si s nimi k oknu, jezte je hodně pomalu  a dlouho a pozorujte zastávky MHD. Zjistíte, že většina cestujících tu nevystupuje, nenastupuje a nepřestupuje a sedí v busu dál, protože jede odněkud někam a ne odněkud na Masarykovo, resp. z Masarykova někam. Tudy jedou z donucení a jen proto, že nějaký moula vymyslel, že všechny linky pojedou tudy. A pak se je´dte poďívat do jiných měst a zjistíte, jak to má být správně. Tedy pokud na to vaše rozlišovací schopnosti postačí.

0/0
20.10.2015 23:41

J81a96n 32V31o93j54t31í53š17e10k 6202801835226

Tak když jsou vaše rozlišovací schopnosti tak skvělý, tak povídejte. Když pojedu do Paláce na nudle, kde vystoupim? A odkud kam ti lidi podle vás jedou, že tam nemusej přes centrum a kde konkrétně se linky MHD křížej mimo centrum? Studoval jsem v Hradci, tam se křížej u Adalbertina, Liberec má terminál v centru, Brno má přestupní uzel před nádražim, teď studuju v Praze a tam je to celkem jasný, všechny linky metra i tramvají neomylně mířej do centra. Mimochodem tam studuju architekturu a urbanismus, tak si troufám říct, že mám větší rozhled, než nějakej Taraba, kterej se zmůže akorát na ubohý urážky.

0/0
21.10.2015 0:26

J63a15n 98T85a46r52a82b12a 4686926449509

Jeníku Vojtíšku, až dospěješ a nabereš rozlišovací a komunikační schopnosti, nebudeš v diskusích za šaška. Ani Praha, ani Brno, ani Plzeň a to ještě nejsme mimo ČR, kde bys teprve kulil bulvy, nemají hvězdicový systém MHD s vynuceným megaterminálem v centru, kde ho nikdo ve skutečnosti nepotřebuje. Většina lidí nejede do centra ani z centra. A na spojení prefiferií je daleko výhodnější systém tangent a kruhů než hvězdy. Je to rychlejší, flexibilnější, s větší přepravní kapacitou a též levnější. A ač Pardubice sice nejsou zrovna etalonem města vyřešených dopravních tras, ale tangenciální spoje umožňují a to velmi efektivně. Ona ostatní města ale mají také časový a ne vozový přepravní tarif, což je v Pardubicích další  zombie v systému MHD, zabordelený navíc spatláním vozového a zónového tarifu dohromady.

0/0
21.10.2015 1:43

J27a37n 71V22o14j11t25í17š76e45k 6202251875616

Do Pardubic nakreslíte efektivní tangenty hodně těžko, kruh nenakreslíte ani jeden, Masarykovo náměstí rozhodně není žádnej megaterminál a vás příspěvek je nevychovanej, jste ubožák a až se naučíte diskutovat slušně, tak se možná zase uvidíme.

0/0
21.10.2015 6:39

J58a78n 55T79a44r25a69b21a 4476136179839

Koukám Vojtíšek je magademagog.. Ostatně nejsem sám, kdo na to přišel, viz níže v diskusi.

Milí chlapče, tangenty i několik kruhů opravdu zřídil lze a spočítat na nich trasování dopravy a model pohybu cestujících je pro běžný smartphone práce na cca 20 minut, není k tomu potřeba ani megavýpočetní centrum v Ostravě. Jen by někdo nesměl být zabedněnec.

A že bych tě chtěl někdy vidět, o tom vážně pochybuji, mám raději společnost myslících chytrých lidí. Zdar tvému počínání a pracuj na sobě.

0/0
21.10.2015 9:10

P28a45v29l78a 37K38v85a52p36i92l80o94v95á 7199648764447

Jo přes Hradec ;-D ... nejde to ani přes Chrudim. Bavíme se o tom jak se někam dostat, abychom nejeli přes uzavírku (omezení provozu)!

0/0
20.10.2015 10:54

R27a94d82e97k 83H93a14ň56á87č58e29k 5803160894683

Bus pruh od zimáku ke grandu at jsem jej městem kdykoliv byl vesměs prázdný a tudíš na nic a levý věčně ucpany protože u zimáku odbočení vlevo dva pruhy a pak jen jeden jak to mohlo dopadnout totál ucpanej střed města naši konšelé dělaj jeden kopanec za druhým ovšem za slušné peníze.Hlavně že u zimáku mají VIP stání když jdou na hokej,že nejedou MHD?Rv

+1/−1
19.10.2015 17:07

J15a29r82o78s87l97a18v 80R39y44c35h64t96á59ř 2834359599916

V Moskvě mají někteří řidiči právo při dopravních zácpách využívat pro svou jízdu chodníky.

Podmínkou je vhodná poznávací značka a silný automobil s tmavými skly. 

Nešlo by něco podobného zavést i v Pardubicích?

Dopravní situaci by to zřejmě nezhoršilo, ubylo by chodců a pumpičkářů a majitelé ostatních by zvážili, zda mají vyjet. Ne vše, co přichází z Ruska, musí být nutně špatné.

0/−2
19.10.2015 17:03

H75e29l18e34n85a 43P51a24r31d48u79b66s71k29á 1139212891751

Lidé na Magistrátu utahují šrouby v dopravě v centru Pardubic postupně, jeden po druhém, naposled viz stažení pruhů na Karlovině.

Měli by si však uvědomit, že takové kroky lze činit až po vybudování funkčních okruhů kolem CELÝCH Pardubic.

Jinak je to prachsprostá represe, kterou Pardubáky akorát vytočí.

+4/−1
19.10.2015 15:00

J36a84n 88V45o19j23t53í62š58e39k 6162951145326

Bydlim u plavečáku a nepamatuju si, že by na tý silnici někdy projíždělo nějak hodně aut. Lidi maj ve zvyku nadávat na jakýkoliv dopravní omezení, ale tady ta čtyřproudovka není vůbec nutná.

0/−3
19.10.2015 20:15

P69a87v39l69a 60K80v43a48p37i72l75o68v11á 7719718154607

Ano takže když je někde místo k uvolnění provozu, tak ho zablokujeme. Takže když devadesát dětí ze sta bude mít střevní chřipku a deset ne, tak těm deseti dáme projímadlo. To je řešení situace po pardubicku!

0/0
20.10.2015 10:57

J85a69n 18V97o73j13t39í19š93e79k 6322841215186

No ale to děláte vy, chtěla byste lejt projímadlo na karlovinu, když máte zácpu v centru. Víte, Karlovina je obytná čtvrť a městský ulice nejsou dálnice, abyste si uvolňovala provoz všude, kde to prostě jde. Oni taky existujou chodci, lidi, co v těch ulicích pobejvaj a lidi, co v nich vyloženě bydlej a pokud je někde místo k úlevě těmto lidem, tak ho využijeme. A ano, na Karlovině je toho místa spousta, protože tam silnej provoz jednoduše není a nikdy nebyl a kdybyste tam na krásně tu dálnici postavila, tak to provoz v centru neuvolní..

0/0
20.10.2015 11:05

P34a44v56l96a 83K89v42a60p19i41l87o57v25á 7699498214807

Vy jste obrátil můj příspěvek naruby a to se ve slušné diskuzi nedělá. Nechci tam lejt projímadlo, píšu, že ty ostrůvky jsou k ničemu a kontraproduktivní. S trochou dobrý vůle tak (jak jsou ty ostrůvky) normální řidiči jezdili i předtím. Ostrůvky jsou nebezpečné. Když přijde na "kolizi" nemáte kam uhnout. Karlovina je fajn, ale ta silnice tam je a netřeba ji korigovat a blokovat. A částečně řešení situace jsem popsala níže (o cca 6 příspěvků), kdybyste si to přečetl, nesmyslně byste mě neobviňoval. Taky bych řešila lávku z Dukly na nádr a parkoviště ze strany Dukly, v Milheimovce je prakticky braunfíld, místa hafo.

0/0
20.10.2015 11:34

J89a53n 77V30o36j94t34í94š83e98k 6592651105216

Váše přirovnání postrádalo logiku a je naprosto korektní formou diskuze, že jsem ho obrátil proti vám. Ostrůvky nebezpečné nejsou, právě naopak, jenže vy zas myslíte jenom na řidiče, ne na chodce. Ta silnice tam je, dělá tam bariéru a přitom je naprosto zbytečná (což sama potvrzujete) a proto je potřeba ji korigovat. Pobyt ve městě má mít prostě před průjezdem městem přednost, ale v tom se očividně neshodneme.

0/0
20.10.2015 12:02

P63a26v63l51a 34K54v74a86p24i27l35o60v75á 7209268864697

No to asi ne. Něco jiného je pobyt a něco jiného průjezd. Průjezd městy by měl být z logiky věci téměř vyloučený. Zde narážíme na zoufalou infrastrukturu v ČR obecně. Na druhou stranu pobyt ve městě rovná se pohyb po městě a to se rovná ježdění ať už na kole či autem nebo MHD. Vzhledem k tragické MHD v Pardubicích ..... to je podle mě nejpředraženější, nekvalitní služba v našem městě, se nedivím, že lidi dávají přednost autům.

0/0
20.10.2015 12:40

J69a82n 97V42o40j43t86í97š48e32k 6112101895816

V první větě to máte dobře a pak jste to úplně pomotala. Doprava uvnitř města je taky průjezd, nejde jenom o tranzit. To, že sedite v autě a někam jedete není pobyt ve městě. To projíždíte někam, kde pak budete teprve pobejvat. A jen proto, že zrovna vy karlovinu používáte víc k průjezdu než k pobytu, tam nemusej bejt čtyři pruhy.

0/0
20.10.2015 14:02

P93a18v30e33l 40S60t27r25n66á16d12e38k 4595945749282

No hlavně by si měl nafackovat ten, kdo vymyslel stažení dopravy na Karlovině ze čtyř pruhů do dvou. Když stáhnu dva pruhy do jednoho - copak to asi udělá??? Autor by si měl raději dojít pro papíry na hlavu.

+7/0
19.10.2015 14:33
Foto

J23a78k95u38b 89V82a11š77k32o 1818764532843

Tam jsou fakt těžký zácpy ;-)

+1/−1
19.10.2015 15:08

P32a72v86e33l 45S40t51r55n85á84d35e52k 4545265919392

Mezi čtvrtou a šestou odpoledne absolutně neprůjezdné. V obou směrech. Díky tomu pak stojí i rychlodráha, protože se nedá na Karlovinu sjet. To samé v opačném směru od centra. Ach jo. Přitom i dítě z prvního stupně základní školy vidí, že tohle je absolutní nesmysl.

+3/−1
19.10.2015 17:05

J12a82n 90H32á29j19e32k 2146606913205

A zkusil jste někdy na 4 pruh najet, třeba od plavečáku? Teď to jde líp. R^

0/0
21.10.2015 20:56

J16i51n11d58ř83i73c39h 43C42h25a14r24v63á33t 2722364921690

Pokud chtěj vyhrazený jízdní pruch tak at rapidně prodlouží intervaly BUS ! Tím pádem bude jezdit plný a bude jich jezdit daleko méně --->> nebudou se tvořit kolony stojícími poloprázdnými autoBUSy R^!!!!!!

+1/−5
19.10.2015 14:11

J85i45n66d19ř48i29c98h 84C31h64a23r50v82á72t 2522304451130

:-)

0/0
19.10.2015 14:07

P83a36v51l77a 24K81v58a23p96i68l37o98v56á 7819388444747

MHD v Pardubicích není ani rychlá ani spolehlivá. Cyklopruhy jsou k ničemu, ve městě jsou většinou dostatečně široké chodníky a cyklopruhy se ještě před dvěma lety malovaly na chodníky (Wonkův most, podjezdy, u AFI, Palackého, Dubina, Polabiny atd.) jen naprostý ignorant vrací cyklisty na silnice!  Více lidí na kola by také dostala možnost bezpečného parkování kol, ale to by musela začít fungovat MP jinak než vybíráním pokut za parkování. Ale to je jejich největší zábava (tedy těsně po chytání a povalování chodců na červené;-D). Když se v Pardubicích najde ukradené kolo, najde si ho většinou sám okradený. MP se vůbec nesnaží krádežím zabránit. 

Zodpovědnost města za souběžné opravy je neoddiskutovatelná. Teď: u Parama, Hlaváčova, Sakařova, mezi Brozany a Ráby, do toho stavby úchlnejch ostrůvků Pardubice prostě není kudy objet ... leda přes Hradec :-(

+8/0
19.10.2015 14:00

H55e53l96e12n81a 58P97a52r73d30u90b42s41k70á 1439862681511

U toho chytače a povaleče chodce na přechodu jste se zmýlil, ten byl od státních...

0/0
19.10.2015 14:56

Z66b27y18n30ě83k 59P34y31t40l57á31k 7184400226481

No ale předtím byl Kuchy u měšťáků

0/0
19.10.2015 17:21

J96i96n76d48ř10i12c76h 52C35h50a60r67v80á65t 2962924211860

Nevidím důvod, proč by mělo mít MHD jakoukoli přednost !!Rv

+4/−13
19.10.2015 13:44

T40o71m26á66š 35V68l46a77s59á28k 5502304658898

Třeba ptoto, že jeden autobus může nahradit 20 aut?

+12/−2
19.10.2015 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.