Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič vjel na přejezd moc brzy po vlaku, pak raději přerazil závoru

V pondělí o půl jedné odpoledne oznámil na pardubické operační středisko řidič osobního vozidla Škoda Octavia s přívěsem, že poškodil závory na železničním přejezdu v Dašické ulici v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a27v21e89l 29S72k64l38á75d25a62n89ý 7221417809293

Bohužel je to problém. Dělali jsme dost rozsáhlá pozorování chování řidičů na přejezdech a předčasného vjezdu do přejezdu ve fázi zvedání závor se dopouští podle typu přejezdu 30-60 % řidičů. To znamená, že z cca čtyř miliónů držitelů řidičských oprávnění v ČR jsou přibližně dva milióny (řečeno obvyklým jazykem diskusních fór) tzv. bezmozků (alespoň to tak na první pohled vypadá). Kromě slabého právního vědomí je ale potíž hlavně v psychologii. Při čekání u přejezdu se řidič dívá na světelnou výstrahu šikmo a svítivost při pohledu od osy rychle klesá. Zatímco závory má přímo před sebou, výborně na ně vidí a otevírání závor navozuje silné očekávání konce výstrahy, která v 99 % případů opravdu vzápětí skončí. Je to podobné jako červená se žlutou na křižovatce - i v této fázi nemá nikdo v křižovatce ještě co dělat, má počkat na zelenou, ale všichni už jedou v očekávání zelené. Naštěstí zde se systém záludně nevrací do původního stavu - červené, tak to tolik nevadí.

0/0
7.8.2015 15:41

R29a21d22i66m 31N77e90b32e91l 5376745149479

Škoda, že neřídil kamion ve Studénce.

0/0
7.8.2015 8:37
Foto

M63a17r95t54i47n 31T65e57s35á28r34e10k 2449757972128

koukam ze se tady rozmaha novy narodni sport kdo prorazi vic zavor :-(

0/0
5.8.2015 6:13

J30a54r19o66s72l48a95v 59K15a61d30l35e87c 5971909972591

Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
4.8.2015 18:22

J90a22n 18H65a44v74r19d25a 2718926911868

Kdo nechápe, že na červenou se nejezdí, NEMŮŽE být vlastníkem řidičského oprávnění, sakra !

Stejně tak jako kdo nechápe, proč je ve vyhlášce napsáno, že vjet na přejezd mohu jen, když je za přejezdem situace taková, že ho mohu také bezpečně opustit!

+4/0
4.8.2015 11:59

M66i85c12h92a30l 70Č81e64r47n73ý 7244210461495

Pardubicky prejezd je  na Dasicke je tim prosluly. Zavory jdou nahoru, cervena blika, auta uz vjzdeji a zavory ihned padnou. A dalsi vychytavka tohoto mista je ta, ze prejezd je tesne pred hlavni silnici, kde se dava prednost a mezi prejezd a silnici se vejdou jen 2 auta. Spousta ridicu vjede na otevreny prejezd a tam ceka v kolejisti, az auta pred nim odboci... no a nekdy se stane, ze auta neodboci a mezitim se blizi dalsi vlak a zavory padnou.... Takze jednak by mela byt poucka, ze se na prejezd nevjizdi, dokud nezhasne cervene svetlo a dale ze se na prejezd nevjizdi, kdyz za prejezdem jeste stoji auta. Zni to logicky, ale za volantem bohuzel seda spousta debilu... Ten ridic se mimochodem bonznout musel, protoze tento prejezd je hlidan kamerami, stejne by ho nasli....;-D

+4/0
3.8.2015 22:33

J84a11n 40T68a37r37a36b50a 4526626899459

Ano, řidič nesmí vjet na přejezd, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě (mimochodem totéž platí i pro křižovatku a přechod pro chodce, což rovněž nikdo nerespektuje, vše za nečinného přihlížení policie). Ano, za volanty jsou zhusta ti, co píšeš. Od toho si platíme policii, aby je eliminovala. Že je neeliminuje, to je problém.

Možná by to vyřešil extrémní postih, pokud to ale policie bude dál ignorovat (proti měření rychlosti móóóc práce), může být za vjetí na přejezd na červenou stanovent  sedminásobný trest smrti a bude to stejné jako dnes.

+2/0
3.8.2015 22:46

M85i79r10o51s11l54a13v 71B47u74d27a 9412672367182

Pro přechod pro chodce toto neplatí!

+1/−1
4.8.2015 6:21

R43o22b27e96r95t 29G93o88r18c 6832123653

Chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud mu dopravní situace neumožní bezpečné přejití, to platí i na přechodech.

+1/0
4.8.2015 11:26

M64i60c26h42a49l 12F83a84j12t 7639943726695

Co neplatí? Na přechod pro chodce smíte vjet a zastavit pouze v případě, že to vyžaduje povaha vozovky pro rozhled do křižovatky. Pokud jedete v koloně aut a zastavíte na přechodu dopouštíte se přestupku.

+1/0
4.8.2015 13:14

J17a73r12o20s82l97a11v 10L28e92b37e35d65a 3926269907900

Nedopouštíte.

Proto zákon zná pojem "zastavit vozidlo". A nikde v něm není stanoven zákaz vjet na přechod, pokud situace za ním neumožňuje pokračovat v jízdě. Uznávám ale, že je to případně takové... neslušné.

+1/0
4.8.2015 18:46

M91a66r97t88i47n 21Ž31e42l77i39n83s50k16ý 9788269539372

Zavory proste nemaji tancovat nahoru a dolu pokud se nekonci platnost cerveneho svetla - zakazu vjezdu. Pouze par vterin pred koncem se maji zvednout. Uz by to meli spravit. Ma to mozna na svedomi lidske zivoty.

+1/−10
3.8.2015 20:05

M88a55r91t78i34n 85Ž11e64l46i67n87s16k82ý 9198679939202

... a jestli to nemelo, tak to muze mit ... uz jen kvuli tomu.

0/−1
3.8.2015 20:06

R71a38d73e79k 69H61o79l77e15c68e26k 3586220238211

To není přeci žádné tancování. Na koleji je čidlo, které detekuje blížící se vlak. Pokud přejezd nebliká, tak se rozbliká. Pokud přejezd bliká a závory jsou dole, tak přejezd stále bliká a závory zůstávají dole. No a pokud přejezd bliká a závory se zrovna zvedají, tak přejezd stále bliká a závory jdou zase dolů. Co je na tom k nepochopení?

A hlavně mě nenapadá, jak by to mělo fungovat, aby to bylo lepší.

+8/0
3.8.2015 20:19

P81a37v14e69l 97Ř22a66p80e95k 7332116539425

Musela by být dvě různá čidla v různých vzdálenostech, přičemž to, které by bylo dál od přejezdu, by se vzalo v potaz pouze pokud už jsou závory dole. V praxi by to ale mohlo narážet na další komplikace. Podle mě je lepší jednoduchý systém než systém zdánlivě dokonalý, ale komplikovaný.

0/0
3.8.2015 20:24

M35a93r29t26i56n 94Ž16e87l78i56n28s92k21ý 9118299279832

Tak at si posunou cidlo, zvetsi rezervu, odezvu, ze se zavora vubec nezvedne, pokud nedojde k ukonceni blikani cerveneho svetla mezi prejezdy dvou vlaku ... . Nevim co se resi.

+2/−5
3.8.2015 20:24

R16a33d53e76k 34H54o14l96e95c97e14k 3576770568671

Aha, takže protože je někdo dement a vjíždí na přejezd na červenou, tak my ostatní budeme čekat na každém přejezdu při každém čekání o minimálně 10 sekund déle?

Měl bych jiné řešení. Za závažné přestupky, jako je tento, zrušit řidičák. A pokud ho člověk chce, ať si ho člověk znovu udělá. Nesbíral bych řidičák na rok, protože to je kontraproduktivní. Ten, co rok nejezdí bude po roce jezdit ještě hůř. Ale těm, co neznají předpisy, by autoškola prospěla a ještě by si ji museli zaplatit, takže by to mělo i nějaký finanční postih.

+4/−3
3.8.2015 20:32

M18a47r52t20i48n 10Ž12e26l16i33n12s80k84ý 9768859209472

Tu logiku s temi deseti sekundami navic nechapu, kdyz ty vlaky prejedou stejne, jen zavora zustane dole ... . Jde mi jen o vylepseni systemu.

+4/−2
3.8.2015 20:50

R63a21d27e76k 98H65o10l48e24c28e60k 3956110398111

Píšete, že posunete čidlo nebo zvětšíte rezervu, odezvu, že se závora vůbec zvedne. Tedy prodloužíte čas, kdy ta závora bude dole, ne?

+2/0
3.8.2015 20:53

M10a59r83t73i57n 19Ž77e83l14i16n46s53k32ý 9738299299192

Mam na mysli cas reakce prejezdu na vlak zachyceny cidlem ... . Cidlo zachyti vlak, az za nejakou dobu zacne blikat cervena a za par vterin zavory ... druhe cidlo po prejezdu zachyti odjezd vlaku, protoze, ale mezi tim prvni cidlo zachytilo prejezd dalsiho vlaku, tak se zavora nezveda.a ceka se na jeho prejezd.

0/0
3.8.2015 21:05

R87a66d93e65k 39H90o18l81e51c70e33k 3806510308141

Ale to čidlo musíte dát dál od přejezdu, aby doba, kdy budou závory blikat byla stejná. A tu dobu musíte spočítat na základě nejrychlejšího možného vlaku.

Tedy na koridoru to bude znamenat, že dáte čidlo o 444 metrů dál, aby tam byla dejme tomu ta 10 sekundová rezerva. A za přejezdem tedy budeme čekat stejně dlouho jako teď, když pojede něco maximální rychlostí 160 km/h a třeba o půl minuty déle, když se bude ploužit nějaký nákladák 40 km/h.

+2/0
3.8.2015 21:14

J92i11r79i 34O91s22v61a37l84d 2375234696627

Vlaky nejezdi v na sekundu stejných časových intervalech ze by se tomu dala přizpůsobovat vzdálenost čidel, proboha :))

+1/−1
3.8.2015 20:38

M22a76r74t94i97n 50Ž18e44l45i45n70s68k75ý 9908169489532

?Casova rezerva po zaznamenani vlaku nic?

0/0
3.8.2015 20:52

P12a61v85e41l 59Ř31a93p93e37k 7962356389185

Samotné posunutí čidla nic neřeší. S jedním čidlem by přejezd musel být zároveň jasnovidec.

0/0
3.8.2015 20:40

M37a26r30t55i69n 73Ž95e37l82i10n22s69k57ý 9648199659262

Od toho je snad elektronika ... cidlo zaznamena vlak, cervena pocka nejakou dobu ponevadz je vlak prilis daleko a pak zacne, po par vterinach zavory, jestli cidlo mezi tim zachyti dalsi vlak, system to vi a zavory se nezvedaji.

+1/0
3.8.2015 20:58

P55a88v40e35l 60Ř83a30p61e55k 7802116709535

A co když druhý vlak pojede o chlup pomaleji?

+2/0
3.8.2015 21:28

M82a15r36t17i54n 47Ž29e31l41i51n26s29k61ý 9738719129652

System vyhodnoti, jestli ukoncit zakaz vjezdu nebo ne, jestli ne, tak zavory necha dole. Ale rikam, u nas mozna nejsou az tak rozsahle vzdalenosti, ze by se mohla odezva po zaznamenani vlaky zvednout na minutu a vic ... holt, chce to resit nejak rozumne ... kde jezdi hodne vlaku dat nadjezd a pod. ... .

0/0
3.8.2015 21:32

R83a38d20e76k 78H48o77l12e65c46e35k 3176280248361

A není nejjednodušší zakázat lidem, kteří nedokáží pochopit, že na červenou se stojí, aby měli řidičák?

Ony nadjezdy jsou super, ale víte kolik stojí takový nadjezd peněz a kolik místa zabere?

+3/0
3.8.2015 21:35

M21a56r38t64i30n 57Ž64e27l96i97n24s46k24ý 9158979199582

Ale jo ... jeste bych se snazil o nadjezdy, podjezdy, aby riedici s vlaky prichazeli do styku co nejmene.

0/0
3.8.2015 21:39

R59a89d95e71k 59H76o14l66e58c15e88k 3106920238221

Jo a pak zapomenou, jak se na přejezdu chovat a průšvih je na světě, když někdy nějaký potkají.

Myslím, že přejezdy se závorama jsou celkem bezpečné. Víc mi na nich vadí, jak zdržují. Na koridoru je přejezd zavřený cca 30 % dne.

0/0
3.8.2015 21:42

M37a88r17t15i44n 17Ž81e18l29i20n23s77k63ý 9118629959662

Vystrazna svetla by mela byt ze sve podstaty dostatecnym varovanim pro nevjizdeni aby to kazdy pochopil ... v cele disui mi slo spis o to, aby nevznikaly nejake situace, ktere si muze ridic nejakd jinak vysvetlit ... zvedaji se zavory ... aha ... a jdou zase zpatky dolu ... . To mi prijde zbytecny zmatek.

0/−1
3.8.2015 21:47

R37a76d57e37k 28H64o60l79e34c97e70k 3516750268131

Takže chyba je spíše v tom, že se to v autoškole neříká. Funguje to tak totiž desítky let a stejně se na to někteří tváří, jak kdyby to byla nějaká novinka.

+1/0
3.8.2015 21:55

P83e11t19r 35M97a92r74š51o76u81n 5765608466976

Ale ona ta svetla jsou dostatecnym varovanim. To plati. Jestli tam vubec je zavora, nebo vam bude tancovat lambadu je uplne fuk

+2/0
3.8.2015 22:07

J49a64r94o18s31l72a26v 65K83a18d34l55e34c 5191199202651

Je vidět, že to není jednodušší.

0/0
4.8.2015 18:22

K53a92r19e92l 61M90i37š97k72a 2626352792559

Ani nemusel a traťové přejezdy se už umí neotvírat, pokud je zapínací prvek vzdálen nad danou mez.

0/0
3.8.2015 20:59

B50ř13e24t80i84s42l74a43v 53Š53í86m28a 9264101112

Martin Želinský

Proctete si diskuzi, diskutéri to zde jiz nekolikrát vysvetlovali. :-)

0/0
3.8.2015 21:07

M51i67c64h42a66l 26C33h66a36l14u86p72a 6678200589203

Třeba to, že je jedno čidlo pro všechny rychlosti vlaků nastavené podle nejrychlejšího. Takže pokud jede pomalý nákladní, tak to bliká dřív než u rychlíku. Pokud se posune čidlo, tak to bude blikat ještě delší dobu "zbytečně" a objeví se spousta Želinských, kteří to čidlo budou chtít posunout blíž k přejezdu :-). Nehledě na to, že to posunutí stejně nic neřeší, tahle situace může nastat i když by bylo 100 km od přejezdu.

0/0
3.8.2015 21:27

M90i84c38h67a30l 41C53h34a75l44u31p98a 6498320749443

Místo bliká dřív mělo být spíš bliká delší dobu, než vlak přijede.

0/0
3.8.2015 21:28

P90e36t56r 14F97r91a23n39c 9277451868758

Kdyz posunes "cidlo" - kolejovy obvod, dosahnes pouze toho, ze zavory budou dele zavrene. Muj 5 lety kluk je schopen pochopit, ze na cervenou se stoji. Trochu me desi, kdo vsechno dnes dostane ridicak.

+1/0
3.8.2015 21:30

M96a69r17t32i94n 43Ž95e42l87i42n79s19k24ý 9398659319932

Jestli zvysis cas odezvy na nej na prechodu tak asi ne ... ale uz musim ... .

0/0
3.8.2015 21:34

K33a27r14e39l 52M81i40š62k53a 2226972712979

Dosáhne i nedosáhne. Traťový přejezd si už umí spočítat, jestli se mu "vyplatí" se otevřít nebo ne.

0/0
3.8.2015 21:40

J49a83n 53T76a37r16a37b98a 4146166369429

To si pletete pojmy. Po dobu zvedání závor světla blikají a nikdo nemá co vjíždět na přejezd, dokud nezhasnou. A pokud mezitím do vnějšího úseku vjede vlak, závory zase spadnou. Světla ovšem pořád svítí a žádné auto nemá na kolejích co pohledávat. Že jsou mezi řidiči nemalé počty ichtylů, co nemohou těch pár sekund počkat, to je problém.

Obecně ovšem jde o produkt dlouhodobého chování policie. PČR  a někde i OP za posledních dvacet let věnují drtivou většinu své aktivity měření rychlosti, tedy snadnému příjmu peněz a získávání čárek za aktivitu a ostatní, daleko vážnější počínání ignorují. Řidiči vědomi si nulového rizika postihu už dávno zvlčili a jezdí sice relativně v jistém rámci rychlostí, ale bezohledně vůči protijedoucím, cyklistům, jezdí na červenou a nerespektují ani světla na přejezdech, řidiči kamionů parkují kde je napadne a nerespektují nikoho jiného na silnici, než sami sebe. Proč taky, když nic nehrozí, policisté přeci měří rychlost v klesání v poli dvacet metrů za nesmyslně umístěnou značkou začátek obce, kilometr před prvním stavením, tak wocogou?

+2/0
3.8.2015 22:41

M55a57r55t46i89n 67Ž35e91l45i93n28s82k46ý 9548869759682

... ale mozna mate pravdu, ze se to v nasich podminach udelat vsude neda ... posunout cidla tak daleko, zvysit rezervu kdy prejezd zareaguje a pod. ... .

0/0
3.8.2015 20:38

J51a31r96o70s89l92a94v 65S47i11r59o92k94y 7280213774954

Dalsi prejezd co vymyslel diletant ;-D

0/−7
3.8.2015 19:36

P95a34v83e26l 62Ř53a71p79e62k 7552656709395

Auta prý šetří čas ;-D Přitom neznám vystresovanější skupinu obyvatel než jsou právě řidiči aut, kteří věčně něco nestíhají. Ukazuje se, že za rozmachem masového automobilismu je v první řadě neschopnost uspořádat si vlastní život.

+1/−6
3.8.2015 19:27

M82i28r60o39s62l83a38v 70B65u63d60a 9802522667742

A jéje, masový automobilismus;-D  Zase Ctrl-C, Ctrl-V?

0/0
3.8.2015 19:31

J97i50r74i 16O14s50v57a62l90d 2525874766347

S pejskaři už ses po psychické stránce vyrovnal a tvým novým démonem v hlavě jsou automobilisté? Nebo to máš tak celkově všechno slátané do jednoho klubka?

0/0
3.8.2015 20:49

M90a36r47t38i94n 18P28r41á42š65e65k 8365491340393

mám pocit že si vyzkoušel...

0/0
3.8.2015 19:15

V69l33a44d20i86s95l80a22v 79B58u65r88y34š64e68k 1859732167134

tak hlavně je kravina, aby se závory zvedaly a zklápěly tak hloupě, že tam přiskřípnou auto, já třeba jezdím 25 tisíc kilometrů za rok, ale přes přejezdy skoro nejezdím, před přejezdem jsem nestál snad 10 let, nevím jak to tam chodí a do autoškoly jsem chodil před 40 rokama, připadalo by mě docela logický, že když se zvedne závora, tak jedu, světlo nesvětlo

+2/−14
3.8.2015 19:10

L79u39k26á31š 85Š44l47e43h65o84f18e79r 1643259285929

Tak vratte ridicak...

+13/−3
3.8.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.