Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič vjel na přejezd moc brzy po vlaku, pak raději přerazil závoru

V pondělí o půl jedné odpoledne oznámil na pardubické operační středisko řidič osobního vozidla Škoda Octavia s přívěsem, že poškodil závory na železničním přejezdu v Dašické ulici v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a50v72e86l 41S76k63l54á74d15a33n50ý 7831357259673

Bohužel je to problém. Dělali jsme dost rozsáhlá pozorování chování řidičů na přejezdech a předčasného vjezdu do přejezdu ve fázi zvedání závor se dopouští podle typu přejezdu 30-60 % řidičů. To znamená, že z cca čtyř miliónů držitelů řidičských oprávnění v ČR jsou přibližně dva milióny (řečeno obvyklým jazykem diskusních fór) tzv. bezmozků (alespoň to tak na první pohled vypadá). Kromě slabého právního vědomí je ale potíž hlavně v psychologii. Při čekání u přejezdu se řidič dívá na světelnou výstrahu šikmo a svítivost při pohledu od osy rychle klesá. Zatímco závory má přímo před sebou, výborně na ně vidí a otevírání závor navozuje silné očekávání konce výstrahy, která v 99 % případů opravdu vzápětí skončí. Je to podobné jako červená se žlutou na křižovatce - i v této fázi nemá nikdo v křižovatce ještě co dělat, má počkat na zelenou, ale všichni už jedou v očekávání zelené. Naštěstí zde se systém záludně nevrací do původního stavu - červené, tak to tolik nevadí.

0/0
7.8.2015 15:41

R41a28d20i34m 20N71e21b87e68l 5176605609109

Škoda, že neřídil kamion ve Studénce.

0/0
7.8.2015 8:37
Foto

M25a50r24t48i67n 78T58e33s46á25r38e26k 2159947982578

koukam ze se tady rozmaha novy narodni sport kdo prorazi vic zavor :-(

0/0
5.8.2015 6:13

J92a68r40o46s70l87a45v 68K29a25d48l38e84c 5281339252131

Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
4.8.2015 18:22

J54a58n 64H19a12v26r55d65a 2448946131808

Kdo nechápe, že na červenou se nejezdí, NEMŮŽE být vlastníkem řidičského oprávnění, sakra !

Stejně tak jako kdo nechápe, proč je ve vyhlášce napsáno, že vjet na přejezd mohu jen, když je za přejezdem situace taková, že ho mohu také bezpečně opustit!

+4/0
4.8.2015 11:59

M17i14c76h21a39l 74Č48e30r23n38ý 7364140551285

Pardubicky prejezd je  na Dasicke je tim prosluly. Zavory jdou nahoru, cervena blika, auta uz vjzdeji a zavory ihned padnou. A dalsi vychytavka tohoto mista je ta, ze prejezd je tesne pred hlavni silnici, kde se dava prednost a mezi prejezd a silnici se vejdou jen 2 auta. Spousta ridicu vjede na otevreny prejezd a tam ceka v kolejisti, az auta pred nim odboci... no a nekdy se stane, ze auta neodboci a mezitim se blizi dalsi vlak a zavory padnou.... Takze jednak by mela byt poucka, ze se na prejezd nevjizdi, dokud nezhasne cervene svetlo a dale ze se na prejezd nevjizdi, kdyz za prejezdem jeste stoji auta. Zni to logicky, ale za volantem bohuzel seda spousta debilu... Ten ridic se mimochodem bonznout musel, protoze tento prejezd je hlidan kamerami, stejne by ho nasli....;-D

+4/0
3.8.2015 22:33

J51a39n 30T48a27r90a23b22a 4606456449489

Ano, řidič nesmí vjet na přejezd, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě (mimochodem totéž platí i pro křižovatku a přechod pro chodce, což rovněž nikdo nerespektuje, vše za nečinného přihlížení policie). Ano, za volanty jsou zhusta ti, co píšeš. Od toho si platíme policii, aby je eliminovala. Že je neeliminuje, to je problém.

Možná by to vyřešil extrémní postih, pokud to ale policie bude dál ignorovat (proti měření rychlosti móóóc práce), může být za vjetí na přejezd na červenou stanovent  sedminásobný trest smrti a bude to stejné jako dnes.

+2/0
3.8.2015 22:46

M90i52r83o80s36l92a42v 86B21u20d71a 9262542537842

Pro přechod pro chodce toto neplatí!

+1/−1
4.8.2015 6:21

R94o89b25e32r59t 62G82o73r26c 6452953773

Chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud mu dopravní situace neumožní bezpečné přejití, to platí i na přechodech.

+1/0
4.8.2015 11:26

M21i67c94h52a40l 76F89a83j95t 7459413126435

Co neplatí? Na přechod pro chodce smíte vjet a zastavit pouze v případě, že to vyžaduje povaha vozovky pro rozhled do křižovatky. Pokud jedete v koloně aut a zastavíte na přechodu dopouštíte se přestupku.

+1/0
4.8.2015 13:14

J71a67r17o41s67l13a92v 72L16e27b32e45d23a 3846849177770

Nedopouštíte.

Proto zákon zná pojem "zastavit vozidlo". A nikde v něm není stanoven zákaz vjet na přechod, pokud situace za ním neumožňuje pokračovat v jízdě. Uznávám ale, že je to případně takové... neslušné.

+1/0
4.8.2015 18:46

M67a44r39t24i30n 28Ž26e67l40i49n63s68k88ý 9588579229872

Zavory proste nemaji tancovat nahoru a dolu pokud se nekonci platnost cerveneho svetla - zakazu vjezdu. Pouze par vterin pred koncem se maji zvednout. Uz by to meli spravit. Ma to mozna na svedomi lidske zivoty.

+1/−10
3.8.2015 20:05

M86a93r75t42i57n 42Ž12e14l14i49n71s16k27ý 9918149759272

... a jestli to nemelo, tak to muze mit ... uz jen kvuli tomu.

0/−1
3.8.2015 20:06

R77a96d71e28k 51H49o89l72e37c63e38k 3136270688741

To není přeci žádné tancování. Na koleji je čidlo, které detekuje blížící se vlak. Pokud přejezd nebliká, tak se rozbliká. Pokud přejezd bliká a závory jsou dole, tak přejezd stále bliká a závory zůstávají dole. No a pokud přejezd bliká a závory se zrovna zvedají, tak přejezd stále bliká a závory jdou zase dolů. Co je na tom k nepochopení?

A hlavně mě nenapadá, jak by to mělo fungovat, aby to bylo lepší.

+8/0
3.8.2015 20:19

P33a34v96e90l 41Ř45a19p12e37k 7202256779535

Musela by být dvě různá čidla v různých vzdálenostech, přičemž to, které by bylo dál od přejezdu, by se vzalo v potaz pouze pokud už jsou závory dole. V praxi by to ale mohlo narážet na další komplikace. Podle mě je lepší jednoduchý systém než systém zdánlivě dokonalý, ale komplikovaný.

0/0
3.8.2015 20:24

M60a22r57t58i92n 71Ž79e60l50i69n45s54k84ý 9688299789732

Tak at si posunou cidlo, zvetsi rezervu, odezvu, ze se zavora vubec nezvedne, pokud nedojde k ukonceni blikani cerveneho svetla mezi prejezdy dvou vlaku ... . Nevim co se resi.

+2/−5
3.8.2015 20:24

R10a86d80e96k 82H92o93l23e44c80e67k 3936440188351

Aha, takže protože je někdo dement a vjíždí na přejezd na červenou, tak my ostatní budeme čekat na každém přejezdu při každém čekání o minimálně 10 sekund déle?

Měl bych jiné řešení. Za závažné přestupky, jako je tento, zrušit řidičák. A pokud ho člověk chce, ať si ho člověk znovu udělá. Nesbíral bych řidičák na rok, protože to je kontraproduktivní. Ten, co rok nejezdí bude po roce jezdit ještě hůř. Ale těm, co neznají předpisy, by autoškola prospěla a ještě by si ji museli zaplatit, takže by to mělo i nějaký finanční postih.

+4/−3
3.8.2015 20:32

M70a46r21t24i15n 78Ž20e54l87i23n82s63k61ý 9458559759882

Tu logiku s temi deseti sekundami navic nechapu, kdyz ty vlaky prejedou stejne, jen zavora zustane dole ... . Jde mi jen o vylepseni systemu.

+4/−2
3.8.2015 20:50

R33a63d19e37k 96H56o77l28e62c44e57k 3896220658151

Píšete, že posunete čidlo nebo zvětšíte rezervu, odezvu, že se závora vůbec zvedne. Tedy prodloužíte čas, kdy ta závora bude dole, ne?

+2/0
3.8.2015 20:53

M61a19r83t48i57n 15Ž72e93l88i41n91s82k10ý 9388429779872

Mam na mysli cas reakce prejezdu na vlak zachyceny cidlem ... . Cidlo zachyti vlak, az za nejakou dobu zacne blikat cervena a za par vterin zavory ... druhe cidlo po prejezdu zachyti odjezd vlaku, protoze, ale mezi tim prvni cidlo zachytilo prejezd dalsiho vlaku, tak se zavora nezveda.a ceka se na jeho prejezd.

0/0
3.8.2015 21:05

R14a77d70e80k 97H96o72l88e43c95e52k 3436620638751

Ale to čidlo musíte dát dál od přejezdu, aby doba, kdy budou závory blikat byla stejná. A tu dobu musíte spočítat na základě nejrychlejšího možného vlaku.

Tedy na koridoru to bude znamenat, že dáte čidlo o 444 metrů dál, aby tam byla dejme tomu ta 10 sekundová rezerva. A za přejezdem tedy budeme čekat stejně dlouho jako teď, když pojede něco maximální rychlostí 160 km/h a třeba o půl minuty déle, když se bude ploužit nějaký nákladák 40 km/h.

+2/0
3.8.2015 21:14

J57i76r12i 51O60s17v28a83l60d 2685304946157

Vlaky nejezdi v na sekundu stejných časových intervalech ze by se tomu dala přizpůsobovat vzdálenost čidel, proboha :))

+1/−1
3.8.2015 20:38

M72a76r89t30i66n 68Ž85e43l93i34n62s22k20ý 9588249189292

?Casova rezerva po zaznamenani vlaku nic?

0/0
3.8.2015 20:52

P59a36v76e25l 34Ř33a36p89e26k 7802846929205

Samotné posunutí čidla nic neřeší. S jedním čidlem by přejezd musel být zároveň jasnovidec.

0/0
3.8.2015 20:40

M21a77r11t66i25n 65Ž16e31l76i92n77s42k62ý 9528499399502

Od toho je snad elektronika ... cidlo zaznamena vlak, cervena pocka nejakou dobu ponevadz je vlak prilis daleko a pak zacne, po par vterinach zavory, jestli cidlo mezi tim zachyti dalsi vlak, system to vi a zavory se nezvedaji.

+1/0
3.8.2015 20:58

P57a14v75e40l 18Ř92a27p89e48k 7532626409495

A co když druhý vlak pojede o chlup pomaleji?

+2/0
3.8.2015 21:28

M87a11r49t83i22n 84Ž20e53l43i58n12s97k82ý 9438989829712

System vyhodnoti, jestli ukoncit zakaz vjezdu nebo ne, jestli ne, tak zavory necha dole. Ale rikam, u nas mozna nejsou az tak rozsahle vzdalenosti, ze by se mohla odezva po zaznamenani vlaky zvednout na minutu a vic ... holt, chce to resit nejak rozumne ... kde jezdi hodne vlaku dat nadjezd a pod. ... .

0/0
3.8.2015 21:32

R79a86d59e75k 33H80o27l79e12c83e82k 3766760218521

A není nejjednodušší zakázat lidem, kteří nedokáží pochopit, že na červenou se stojí, aby měli řidičák?

Ony nadjezdy jsou super, ale víte kolik stojí takový nadjezd peněz a kolik místa zabere?

+3/0
3.8.2015 21:35

M90a36r15t76i91n 78Ž39e63l29i96n24s55k72ý 9418359599282

Ale jo ... jeste bych se snazil o nadjezdy, podjezdy, aby riedici s vlaky prichazeli do styku co nejmene.

0/0
3.8.2015 21:39

R17a76d72e75k 79H73o64l29e32c14e19k 3106360758651

Jo a pak zapomenou, jak se na přejezdu chovat a průšvih je na světě, když někdy nějaký potkají.

Myslím, že přejezdy se závorama jsou celkem bezpečné. Víc mi na nich vadí, jak zdržují. Na koridoru je přejezd zavřený cca 30 % dne.

0/0
3.8.2015 21:42

M46a59r16t56i38n 32Ž89e91l50i32n40s78k18ý 9348549479762

Vystrazna svetla by mela byt ze sve podstaty dostatecnym varovanim pro nevjizdeni aby to kazdy pochopil ... v cele disui mi slo spis o to, aby nevznikaly nejake situace, ktere si muze ridic nejakd jinak vysvetlit ... zvedaji se zavory ... aha ... a jdou zase zpatky dolu ... . To mi prijde zbytecny zmatek.

0/−1
3.8.2015 21:47

R34a64d69e10k 47H75o20l62e49c56e69k 3736290638911

Takže chyba je spíše v tom, že se to v autoškole neříká. Funguje to tak totiž desítky let a stejně se na to někteří tváří, jak kdyby to byla nějaká novinka.

+1/0
3.8.2015 21:55

P30e57t18r 22M35a78r31š95o26u83n 5325538496936

Ale ona ta svetla jsou dostatecnym varovanim. To plati. Jestli tam vubec je zavora, nebo vam bude tancovat lambadu je uplne fuk

+2/0
3.8.2015 22:07

J55a94r76o66s42l74a70v 15K65a97d83l95e93c 5871749292281

Je vidět, že to není jednodušší.

0/0
4.8.2015 18:22

K30a67r47e57l 59M25i41š22k97a 2136682522269

Ani nemusel a traťové přejezdy se už umí neotvírat, pokud je zapínací prvek vzdálen nad danou mez.

0/0
3.8.2015 20:59

B25ř31e70t67i93s61l92a17v 86Š87í31m25a 9914201382

Martin Želinský

Proctete si diskuzi, diskutéri to zde jiz nekolikrát vysvetlovali. :-)

0/0
3.8.2015 21:07

M38i84c42h30a96l 64C11h84a11l46u94p78a 6448530439713

Třeba to, že je jedno čidlo pro všechny rychlosti vlaků nastavené podle nejrychlejšího. Takže pokud jede pomalý nákladní, tak to bliká dřív než u rychlíku. Pokud se posune čidlo, tak to bude blikat ještě delší dobu "zbytečně" a objeví se spousta Želinských, kteří to čidlo budou chtít posunout blíž k přejezdu :-). Nehledě na to, že to posunutí stejně nic neřeší, tahle situace může nastat i když by bylo 100 km od přejezdu.

0/0
3.8.2015 21:27

M12i61c48h82a61l 34C35h93a23l36u20p43a 6798260429673

Místo bliká dřív mělo být spíš bliká delší dobu, než vlak přijede.

0/0
3.8.2015 21:28

P15e13t82r 23F69r48a55n60c 9237451698318

Kdyz posunes "cidlo" - kolejovy obvod, dosahnes pouze toho, ze zavory budou dele zavrene. Muj 5 lety kluk je schopen pochopit, ze na cervenou se stoji. Trochu me desi, kdo vsechno dnes dostane ridicak.

+1/0
3.8.2015 21:30

M97a81r57t62i52n 26Ž28e62l53i36n75s14k58ý 9488169699542

Jestli zvysis cas odezvy na nej na prechodu tak asi ne ... ale uz musim ... .

0/0
3.8.2015 21:34

K67a15r84e13l 37M73i40š70k30a 2116632152879

Dosáhne i nedosáhne. Traťový přejezd si už umí spočítat, jestli se mu "vyplatí" se otevřít nebo ne.

0/0
3.8.2015 21:40

J68a26n 64T14a94r41a78b56a 4896636969789

To si pletete pojmy. Po dobu zvedání závor světla blikají a nikdo nemá co vjíždět na přejezd, dokud nezhasnou. A pokud mezitím do vnějšího úseku vjede vlak, závory zase spadnou. Světla ovšem pořád svítí a žádné auto nemá na kolejích co pohledávat. Že jsou mezi řidiči nemalé počty ichtylů, co nemohou těch pár sekund počkat, to je problém.

Obecně ovšem jde o produkt dlouhodobého chování policie. PČR  a někde i OP za posledních dvacet let věnují drtivou většinu své aktivity měření rychlosti, tedy snadnému příjmu peněz a získávání čárek za aktivitu a ostatní, daleko vážnější počínání ignorují. Řidiči vědomi si nulového rizika postihu už dávno zvlčili a jezdí sice relativně v jistém rámci rychlostí, ale bezohledně vůči protijedoucím, cyklistům, jezdí na červenou a nerespektují ani světla na přejezdech, řidiči kamionů parkují kde je napadne a nerespektují nikoho jiného na silnici, než sami sebe. Proč taky, když nic nehrozí, policisté přeci měří rychlost v klesání v poli dvacet metrů za nesmyslně umístěnou značkou začátek obce, kilometr před prvním stavením, tak wocogou?

+2/0
3.8.2015 22:41

M24a77r37t77i63n 31Ž41e85l16i55n40s83k27ý 9708189269902

... ale mozna mate pravdu, ze se to v nasich podminach udelat vsude neda ... posunout cidla tak daleko, zvysit rezervu kdy prejezd zareaguje a pod. ... .

0/0
3.8.2015 20:38

J31a24r64o57s65l67a59v 49S53i53r74o90k96y 7760513864344

Dalsi prejezd co vymyslel diletant ;-D

0/−7
3.8.2015 19:36

P23a94v13e92l 66Ř79a31p29e81k 7222856799865

Auta prý šetří čas ;-D Přitom neznám vystresovanější skupinu obyvatel než jsou právě řidiči aut, kteří věčně něco nestíhají. Ukazuje se, že za rozmachem masového automobilismu je v první řadě neschopnost uspořádat si vlastní život.

+1/−6
3.8.2015 19:27

M34i32r61o64s68l48a42v 31B57u20d77a 9382192777662

A jéje, masový automobilismus;-D  Zase Ctrl-C, Ctrl-V?

0/0
3.8.2015 19:31

J94i18r78i 87O96s91v56a23l23d 2975644446437

S pejskaři už ses po psychické stránce vyrovnal a tvým novým démonem v hlavě jsou automobilisté? Nebo to máš tak celkově všechno slátané do jednoho klubka?

0/0
3.8.2015 20:49

M37a83r54t73i69n 66P29r51á38š41e17k 8135541130643

mám pocit že si vyzkoušel...

0/0
3.8.2015 19:15

V84l34a63d56i11s63l34a72v 43B96u81r93y76š19e48k 1669132137984

tak hlavně je kravina, aby se závory zvedaly a zklápěly tak hloupě, že tam přiskřípnou auto, já třeba jezdím 25 tisíc kilometrů za rok, ale přes přejezdy skoro nejezdím, před přejezdem jsem nestál snad 10 let, nevím jak to tam chodí a do autoškoly jsem chodil před 40 rokama, připadalo by mě docela logický, že když se zvedne závora, tak jedu, světlo nesvětlo

+2/−14
3.8.2015 19:10

L92u73k64á14š 68Š52l58e24h65o75f70e84r 1523889915379

Tak vratte ridicak...

+13/−3
3.8.2015 19:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.