Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič vjel na přejezd moc brzy po vlaku, pak raději přerazil závoru

V pondělí o půl jedné odpoledne oznámil na pardubické operační středisko řidič osobního vozidla Škoda Octavia s přívěsem, že poškodil závory na železničním přejezdu v Dašické ulici v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a42v41e22l 64S21k76l77á51d37a94n69ý 7531177719333

Bohužel je to problém. Dělali jsme dost rozsáhlá pozorování chování řidičů na přejezdech a předčasného vjezdu do přejezdu ve fázi zvedání závor se dopouští podle typu přejezdu 30-60 % řidičů. To znamená, že z cca čtyř miliónů držitelů řidičských oprávnění v ČR jsou přibližně dva milióny (řečeno obvyklým jazykem diskusních fór) tzv. bezmozků (alespoň to tak na první pohled vypadá). Kromě slabého právního vědomí je ale potíž hlavně v psychologii. Při čekání u přejezdu se řidič dívá na světelnou výstrahu šikmo a svítivost při pohledu od osy rychle klesá. Zatímco závory má přímo před sebou, výborně na ně vidí a otevírání závor navozuje silné očekávání konce výstrahy, která v 99 % případů opravdu vzápětí skončí. Je to podobné jako červená se žlutou na křižovatce - i v této fázi nemá nikdo v křižovatce ještě co dělat, má počkat na zelenou, ale všichni už jedou v očekávání zelené. Naštěstí zde se systém záludně nevrací do původního stavu - červené, tak to tolik nevadí.

0/0
7.8.2015 15:41

R34a33d24i47m 35N29e70b59e59l 5896795279759

Škoda, že neřídil kamion ve Studénce.

0/0
7.8.2015 8:37
Foto

M71a24r41t32i92n 46T33e62s86á28r86e25k 2579637942798

koukam ze se tady rozmaha novy narodni sport kdo prorazi vic zavor :-(

0/0
5.8.2015 6:13

J30a34r34o54s73l17a54v 48K67a66d57l18e16c 5881509722511

Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
4.8.2015 18:22

J58a79n 76H45a79v73r88d95a 2608196911908

Kdo nechápe, že na červenou se nejezdí, NEMŮŽE být vlastníkem řidičského oprávnění, sakra !

Stejně tak jako kdo nechápe, proč je ve vyhlášce napsáno, že vjet na přejezd mohu jen, když je za přejezdem situace taková, že ho mohu také bezpečně opustit!

+4/0
4.8.2015 11:59

M54i87c94h18a72l 40Č12e64r68n21ý 7764440201965

Pardubicky prejezd je  na Dasicke je tim prosluly. Zavory jdou nahoru, cervena blika, auta uz vjzdeji a zavory ihned padnou. A dalsi vychytavka tohoto mista je ta, ze prejezd je tesne pred hlavni silnici, kde se dava prednost a mezi prejezd a silnici se vejdou jen 2 auta. Spousta ridicu vjede na otevreny prejezd a tam ceka v kolejisti, az auta pred nim odboci... no a nekdy se stane, ze auta neodboci a mezitim se blizi dalsi vlak a zavory padnou.... Takze jednak by mela byt poucka, ze se na prejezd nevjizdi, dokud nezhasne cervene svetlo a dale ze se na prejezd nevjizdi, kdyz za prejezdem jeste stoji auta. Zni to logicky, ale za volantem bohuzel seda spousta debilu... Ten ridic se mimochodem bonznout musel, protoze tento prejezd je hlidan kamerami, stejne by ho nasli....;-D

+4/0
3.8.2015 22:33

J68a91n 59T54a42r78a29b57a 4106546889899

Ano, řidič nesmí vjet na přejezd, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě (mimochodem totéž platí i pro křižovatku a přechod pro chodce, což rovněž nikdo nerespektuje, vše za nečinného přihlížení policie). Ano, za volanty jsou zhusta ti, co píšeš. Od toho si platíme policii, aby je eliminovala. Že je neeliminuje, to je problém.

Možná by to vyřešil extrémní postih, pokud to ale policie bude dál ignorovat (proti měření rychlosti móóóc práce), může být za vjetí na přejezd na červenou stanovent  sedminásobný trest smrti a bude to stejné jako dnes.

+2/0
3.8.2015 22:46

M60i82r94o93s40l18a68v 92B77u61d57a 9952952587282

Pro přechod pro chodce toto neplatí!

+1/−1
4.8.2015 6:21

R62o63b71e14r15t 76G19o29r83c 6832743813

Chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud mu dopravní situace neumožní bezpečné přejití, to platí i na přechodech.

+1/0
4.8.2015 11:26

M93i84c95h44a62l 39F61a81j16t 7689663866545

Co neplatí? Na přechod pro chodce smíte vjet a zastavit pouze v případě, že to vyžaduje povaha vozovky pro rozhled do křižovatky. Pokud jedete v koloně aut a zastavíte na přechodu dopouštíte se přestupku.

+1/0
4.8.2015 13:14

J39a46r85o95s65l24a33v 19L35e79b47e96d92a 3936319417290

Nedopouštíte.

Proto zákon zná pojem "zastavit vozidlo". A nikde v něm není stanoven zákaz vjet na přechod, pokud situace za ním neumožňuje pokračovat v jízdě. Uznávám ale, že je to případně takové... neslušné.

+1/0
4.8.2015 18:46

M41a31r35t13i90n 83Ž57e76l73i31n24s64k43ý 9658289189732

Zavory proste nemaji tancovat nahoru a dolu pokud se nekonci platnost cerveneho svetla - zakazu vjezdu. Pouze par vterin pred koncem se maji zvednout. Uz by to meli spravit. Ma to mozna na svedomi lidske zivoty.

+1/−10
3.8.2015 20:05

M53a93r12t59i27n 95Ž30e51l57i97n10s78k48ý 9158519559362

... a jestli to nemelo, tak to muze mit ... uz jen kvuli tomu.

0/−1
3.8.2015 20:06

R31a69d93e59k 18H14o65l64e43c87e30k 3276510318701

To není přeci žádné tancování. Na koleji je čidlo, které detekuje blížící se vlak. Pokud přejezd nebliká, tak se rozbliká. Pokud přejezd bliká a závory jsou dole, tak přejezd stále bliká a závory zůstávají dole. No a pokud přejezd bliká a závory se zrovna zvedají, tak přejezd stále bliká a závory jdou zase dolů. Co je na tom k nepochopení?

A hlavně mě nenapadá, jak by to mělo fungovat, aby to bylo lepší.

+8/0
3.8.2015 20:19

P32a70v78e66l 97Ř63a23p23e61k 7592966809965

Musela by být dvě různá čidla v různých vzdálenostech, přičemž to, které by bylo dál od přejezdu, by se vzalo v potaz pouze pokud už jsou závory dole. V praxi by to ale mohlo narážet na další komplikace. Podle mě je lepší jednoduchý systém než systém zdánlivě dokonalý, ale komplikovaný.

0/0
3.8.2015 20:24

M58a76r11t71i16n 44Ž65e48l69i67n11s48k75ý 9388579119692

Tak at si posunou cidlo, zvetsi rezervu, odezvu, ze se zavora vubec nezvedne, pokud nedojde k ukonceni blikani cerveneho svetla mezi prejezdy dvou vlaku ... . Nevim co se resi.

+2/−5
3.8.2015 20:24

R43a53d42e44k 45H60o84l33e14c14e59k 3466320808501

Aha, takže protože je někdo dement a vjíždí na přejezd na červenou, tak my ostatní budeme čekat na každém přejezdu při každém čekání o minimálně 10 sekund déle?

Měl bych jiné řešení. Za závažné přestupky, jako je tento, zrušit řidičák. A pokud ho člověk chce, ať si ho člověk znovu udělá. Nesbíral bych řidičák na rok, protože to je kontraproduktivní. Ten, co rok nejezdí bude po roce jezdit ještě hůř. Ale těm, co neznají předpisy, by autoškola prospěla a ještě by si ji museli zaplatit, takže by to mělo i nějaký finanční postih.

+4/−3
3.8.2015 20:32

M15a12r51t30i35n 69Ž30e70l34i21n55s69k17ý 9598639979732

Tu logiku s temi deseti sekundami navic nechapu, kdyz ty vlaky prejedou stejne, jen zavora zustane dole ... . Jde mi jen o vylepseni systemu.

+4/−2
3.8.2015 20:50

R53a92d57e58k 14H67o11l74e40c37e62k 3126300138181

Píšete, že posunete čidlo nebo zvětšíte rezervu, odezvu, že se závora vůbec zvedne. Tedy prodloužíte čas, kdy ta závora bude dole, ne?

+2/0
3.8.2015 20:53

M81a77r43t71i78n 21Ž78e88l92i47n40s92k24ý 9348249129422

Mam na mysli cas reakce prejezdu na vlak zachyceny cidlem ... . Cidlo zachyti vlak, az za nejakou dobu zacne blikat cervena a za par vterin zavory ... druhe cidlo po prejezdu zachyti odjezd vlaku, protoze, ale mezi tim prvni cidlo zachytilo prejezd dalsiho vlaku, tak se zavora nezveda.a ceka se na jeho prejezd.

0/0
3.8.2015 21:05

R78a48d89e61k 72H89o51l13e76c76e42k 3226710668651

Ale to čidlo musíte dát dál od přejezdu, aby doba, kdy budou závory blikat byla stejná. A tu dobu musíte spočítat na základě nejrychlejšího možného vlaku.

Tedy na koridoru to bude znamenat, že dáte čidlo o 444 metrů dál, aby tam byla dejme tomu ta 10 sekundová rezerva. A za přejezdem tedy budeme čekat stejně dlouho jako teď, když pojede něco maximální rychlostí 160 km/h a třeba o půl minuty déle, když se bude ploužit nějaký nákladák 40 km/h.

+2/0
3.8.2015 21:14

J19i79r39i 78O95s60v76a69l44d 2205794246417

Vlaky nejezdi v na sekundu stejných časových intervalech ze by se tomu dala přizpůsobovat vzdálenost čidel, proboha :))

+1/−1
3.8.2015 20:38

M88a89r95t51i44n 25Ž71e37l87i83n67s74k11ý 9918399309262

?Casova rezerva po zaznamenani vlaku nic?

0/0
3.8.2015 20:52

P25a12v95e36l 25Ř47a91p12e39k 7752236389205

Samotné posunutí čidla nic neřeší. S jedním čidlem by přejezd musel být zároveň jasnovidec.

0/0
3.8.2015 20:40

M32a92r92t89i35n 17Ž41e31l41i57n34s75k29ý 9838869449802

Od toho je snad elektronika ... cidlo zaznamena vlak, cervena pocka nejakou dobu ponevadz je vlak prilis daleko a pak zacne, po par vterinach zavory, jestli cidlo mezi tim zachyti dalsi vlak, system to vi a zavory se nezvedaji.

+1/0
3.8.2015 20:58

P88a49v80e60l 52Ř14a22p48e59k 7682786359415

A co když druhý vlak pojede o chlup pomaleji?

+2/0
3.8.2015 21:28

M28a45r21t50i90n 64Ž44e34l78i11n20s92k31ý 9188159109182

System vyhodnoti, jestli ukoncit zakaz vjezdu nebo ne, jestli ne, tak zavory necha dole. Ale rikam, u nas mozna nejsou az tak rozsahle vzdalenosti, ze by se mohla odezva po zaznamenani vlaky zvednout na minutu a vic ... holt, chce to resit nejak rozumne ... kde jezdi hodne vlaku dat nadjezd a pod. ... .

0/0
3.8.2015 21:32

R15a69d70e81k 50H46o18l36e44c58e21k 3116840358801

A není nejjednodušší zakázat lidem, kteří nedokáží pochopit, že na červenou se stojí, aby měli řidičák?

Ony nadjezdy jsou super, ale víte kolik stojí takový nadjezd peněz a kolik místa zabere?

+3/0
3.8.2015 21:35

M78a36r44t84i26n 60Ž14e60l12i62n53s38k40ý 9688879689872

Ale jo ... jeste bych se snazil o nadjezdy, podjezdy, aby riedici s vlaky prichazeli do styku co nejmene.

0/0
3.8.2015 21:39

R69a57d58e84k 14H33o23l44e13c44e30k 3926620828421

Jo a pak zapomenou, jak se na přejezdu chovat a průšvih je na světě, když někdy nějaký potkají.

Myslím, že přejezdy se závorama jsou celkem bezpečné. Víc mi na nich vadí, jak zdržují. Na koridoru je přejezd zavřený cca 30 % dne.

0/0
3.8.2015 21:42

M91a82r57t71i95n 13Ž25e82l34i90n43s46k65ý 9298579329832

Vystrazna svetla by mela byt ze sve podstaty dostatecnym varovanim pro nevjizdeni aby to kazdy pochopil ... v cele disui mi slo spis o to, aby nevznikaly nejake situace, ktere si muze ridic nejakd jinak vysvetlit ... zvedaji se zavory ... aha ... a jdou zase zpatky dolu ... . To mi prijde zbytecny zmatek.

0/−1
3.8.2015 21:47

R56a58d57e56k 93H21o89l67e56c25e68k 3116280568781

Takže chyba je spíše v tom, že se to v autoškole neříká. Funguje to tak totiž desítky let a stejně se na to někteří tváří, jak kdyby to byla nějaká novinka.

+1/0
3.8.2015 21:55

P48e18t34r 94M47a93r15š14o36u65n 5745368416366

Ale ona ta svetla jsou dostatecnym varovanim. To plati. Jestli tam vubec je zavora, nebo vam bude tancovat lambadu je uplne fuk

+2/0
3.8.2015 22:07

J19a29r30o20s39l59a26v 27K22a43d60l73e25c 5461549672871

Je vidět, že to není jednodušší.

0/0
4.8.2015 18:22

K22a11r75e88l 49M60i55š13k36a 2776202482319

Ani nemusel a traťové přejezdy se už umí neotvírat, pokud je zapínací prvek vzdálen nad danou mez.

0/0
3.8.2015 20:59

B97ř73e95t61i52s88l12a36v 90Š25í51m38a 9884141842

Martin Želinský

Proctete si diskuzi, diskutéri to zde jiz nekolikrát vysvetlovali. :-)

0/0
3.8.2015 21:07

M18i43c88h85a23l 31C23h62a25l88u64p60a 6418970379833

Třeba to, že je jedno čidlo pro všechny rychlosti vlaků nastavené podle nejrychlejšího. Takže pokud jede pomalý nákladní, tak to bliká dřív než u rychlíku. Pokud se posune čidlo, tak to bude blikat ještě delší dobu "zbytečně" a objeví se spousta Želinských, kteří to čidlo budou chtít posunout blíž k přejezdu :-). Nehledě na to, že to posunutí stejně nic neřeší, tahle situace může nastat i když by bylo 100 km od přejezdu.

0/0
3.8.2015 21:27

M36i77c61h86a56l 46C47h36a15l45u88p48a 6148230469603

Místo bliká dřív mělo být spíš bliká delší dobu, než vlak přijede.

0/0
3.8.2015 21:28

P57e29t22r 21F36r80a59n27c 9237641618718

Kdyz posunes "cidlo" - kolejovy obvod, dosahnes pouze toho, ze zavory budou dele zavrene. Muj 5 lety kluk je schopen pochopit, ze na cervenou se stoji. Trochu me desi, kdo vsechno dnes dostane ridicak.

+1/0
3.8.2015 21:30

M66a74r80t22i37n 98Ž61e73l38i72n86s79k59ý 9628179619432

Jestli zvysis cas odezvy na nej na prechodu tak asi ne ... ale uz musim ... .

0/0
3.8.2015 21:34

K65a25r77e61l 58M24i51š59k32a 2696882272139

Dosáhne i nedosáhne. Traťový přejezd si už umí spočítat, jestli se mu "vyplatí" se otevřít nebo ne.

0/0
3.8.2015 21:40

J67a44n 35T21a55r55a28b75a 4836526519799

To si pletete pojmy. Po dobu zvedání závor světla blikají a nikdo nemá co vjíždět na přejezd, dokud nezhasnou. A pokud mezitím do vnějšího úseku vjede vlak, závory zase spadnou. Světla ovšem pořád svítí a žádné auto nemá na kolejích co pohledávat. Že jsou mezi řidiči nemalé počty ichtylů, co nemohou těch pár sekund počkat, to je problém.

Obecně ovšem jde o produkt dlouhodobého chování policie. PČR  a někde i OP za posledních dvacet let věnují drtivou většinu své aktivity měření rychlosti, tedy snadnému příjmu peněz a získávání čárek za aktivitu a ostatní, daleko vážnější počínání ignorují. Řidiči vědomi si nulového rizika postihu už dávno zvlčili a jezdí sice relativně v jistém rámci rychlostí, ale bezohledně vůči protijedoucím, cyklistům, jezdí na červenou a nerespektují ani světla na přejezdech, řidiči kamionů parkují kde je napadne a nerespektují nikoho jiného na silnici, než sami sebe. Proč taky, když nic nehrozí, policisté přeci měří rychlost v klesání v poli dvacet metrů za nesmyslně umístěnou značkou začátek obce, kilometr před prvním stavením, tak wocogou?

+2/0
3.8.2015 22:41

M84a76r16t83i22n 73Ž16e31l53i36n83s12k19ý 9588239469562

... ale mozna mate pravdu, ze se to v nasich podminach udelat vsude neda ... posunout cidla tak daleko, zvysit rezervu kdy prejezd zareaguje a pod. ... .

0/0
3.8.2015 20:38

J30a98r25o23s30l36a57v 88S72i89r57o75k31y 7890663164124

Dalsi prejezd co vymyslel diletant ;-D

0/−7
3.8.2015 19:36

P94a75v75e79l 28Ř19a41p36e60k 7592236469495

Auta prý šetří čas ;-D Přitom neznám vystresovanější skupinu obyvatel než jsou právě řidiči aut, kteří věčně něco nestíhají. Ukazuje se, že za rozmachem masového automobilismu je v první řadě neschopnost uspořádat si vlastní život.

+1/−6
3.8.2015 19:27

M34i73r49o98s50l42a30v 71B39u59d71a 9902732907172

A jéje, masový automobilismus;-D  Zase Ctrl-C, Ctrl-V?

0/0
3.8.2015 19:31

J33i98r36i 22O45s67v65a70l34d 2325634926227

S pejskaři už ses po psychické stránce vyrovnal a tvým novým démonem v hlavě jsou automobilisté? Nebo to máš tak celkově všechno slátané do jednoho klubka?

0/0
3.8.2015 20:49

M27a54r60t76i69n 62P58r30á24š71e75k 8295661770313

mám pocit že si vyzkoušel...

0/0
3.8.2015 19:15

V35l75a38d85i88s68l95a10v 87B31u71r58y26š50e49k 1729372957614

tak hlavně je kravina, aby se závory zvedaly a zklápěly tak hloupě, že tam přiskřípnou auto, já třeba jezdím 25 tisíc kilometrů za rok, ale přes přejezdy skoro nejezdím, před přejezdem jsem nestál snad 10 let, nevím jak to tam chodí a do autoškoly jsem chodil před 40 rokama, připadalo by mě docela logický, že když se zvedne závora, tak jedu, světlo nesvětlo

+2/−14
3.8.2015 19:10

L16u68k35á48š 36Š80l77e89h78o47f58e51r 1823199445559

Tak vratte ridicak...

+13/−3
3.8.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.