- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.
Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.
Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.
Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.
Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.
Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá.
Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.
Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.
Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.
Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.
Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.
Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.
Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.
Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou České dráhy vlastníku kamionu do Polska.