Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino vyrazilo do pražského depa, nocovalo v České Třebové

Pendolino poškozené při středeční nehodě ve Studénce na Novojičínsku České dráhy přesouvají do pražského depa. V noci na sobotu jej vlak odtáhl z Bohumína do České Třebové. Na další cestu vyrazilo opět v sobotu odpoledne. Pohybuje se rychlostí do 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B14o72ž92e47n33a 84O57u62l26e75h23l73o67v78á 5375841470312

Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.

0/0
26.7.2015 8:26

B26r42o91n80i14s21l54a60v 95G45a49b30r42y79š 6755874100

Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.

Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.

+7/0
25.7.2015 21:35

P49a58v38e70l 44Ř36a77p71e80k 7502236449355

Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.

+3/0
25.7.2015 22:01

P95a42v16e18l 73Ř73a81p32e68k 7812926719885

OPRAVIT !!R^

+1/0
25.7.2015 21:21

J22a22n 94S42o42c96h78o77r 2864366182596

Souhlasím. Tomu vlaku dohromady nic není.

+1/0
25.7.2015 21:28

H15o23n19z33a 69K40r26e69n48s17t23e34t16t12e16r 1763809759

No první dva "vagony" jsou určitě hodně poškozené.....

0/0
25.7.2015 21:47

P44a98v54e24l 65Ř76a47p18e26k 7642566199155

Jediný vážnější průšvih vidím v tom, že naše pendolino je v podstatě unikát, ve světě neexistuje přesně stejný typ.

0/0
25.7.2015 22:04

P96a57v91e67l 68Ř23a44p22e61k 7542296729155

Pendolino je vlak na dlouhé trasy, i s těmi 7 kusy (z toho jeden v záloze) měly ČD problém vymyslet oběhy tak, aby to zvládaly. S pěti aktivními Pendoliny už se toho moc vymyslet nedá a byla by to celkově degradace těchto vlaků, takže si myslím, že se udělá cokoli, aby se to opravilo. Přitom se může udělat i celková obnova interiéru, která už je dlouho plánována a docela žádoucí, protože to uspořádání poněkud nevyhovuje dnešním potřebám.

Ten první vagón je nejspíš totálka, takže je otázka, zda Alstom vyrobí nový (resp. za kolik) nebo se vymyslí nějaká alternativa (nákup a úprava ze zahraničí, zkrácení soupravy...). Odepsat celou soupravu se mi jeví jako blbost.

0/0
25.7.2015 21:54

P80e18t35r 94J72e10l16í59n73e60k 8351900578419

Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.

https://www.youtube.com/watch?v=WIIPFmzguB8

0/0
25.7.2015 20:04

J85a60n 24S61o22c39h11o26r 2754236432466

Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá. 

Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.

Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.:-(;-(

+2/0
25.7.2015 21:27

H62o46n63z82a 53K35r50e59n94s39t81e31t90t56e13r 1553339969

No podle videa jsou poškozené první dva " vagony".... 

Rv

0/0
25.7.2015 21:48

P65a76v20e81l 57Ř60a46p92e16k 7432146649415

V podstatě, pokud u ČD nejsou úplně hloupí, tak pro takovou situaci už dávno musí existovat řešení, protože takové věci se prostě stávají, tím spíš za podmínek v ČR, kde doprava v rukou státu je regulována zcela absurdně. Těžko bych koupil vlaky za několik miliard, aniž bych měl zajištěné řešení pro případ kolize s kamionem na přejezdu a destrukci prvního vozu.

0/0
25.7.2015 22:12

J22i60ř35í 47K69ü95h89r 2160106490976

Včera v 19hod na nejmenovaném nádraží.

http://smykovski.rajce.idnes.cz/nic#IMG_20150724_190101.jpg

+6/0
25.7.2015 14:56

J45a56n 77S92o69c65h35o55r 2914786562666

Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.

Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.

Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.:-/[>-]

+2/−7
25.7.2015 14:38

K36a80r87e12l 45A60d29a17m 7549409966693

Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.

+3/−1
25.7.2015 15:04

J69a65n 18S43o58c42h90o65r 2364226452116

No jo, jenže pochybení je výhradně na straně toho řidiče a nikoli jeho firmy. Na nějakou likvidaci firmy jednoduše zapomeňte, další diskuze o tom nemá smysl. Firmě žádná likvidace nehrozí. Pojišťovně taky ne, od toho jsou zajišťovny, ale škoda není zas takového rozsahu, aby zásah zajišťovny byl potřebný. Takové věci se bohužel stávají.

Neštěstí nechodí po horách, ale chodí po lidech. Nikoli po firmách anebo pojišťovnách. Navíc s velkou pravděpodobností předpokládám že ta firma ani ty kamiony nemá. Jsou na leasing. Takže byste musel zlikvidovat leasingovou společnost, ale to by už těch likvidací muselo být nějak mnoho.:-/:-P

+1/−3
25.7.2015 15:13

B82o52h32u49s17l58a71v 61K64r92á98l65í80k 2931530549796

Pokud pan Slawomir to auto své firmě neukradl a nejel bez jejího vědomí a souhlasu, tak třetím osobám ručí za způsobenou škodu firma, jejímž jménem ten pán jako řidič pracoval. A řidič odpovídá za škodu své firmě.

+4/−1
25.7.2015 15:26

J42a52n 15S58o18c33h14o56r 2914956582876

Však jsem to už kdesi psal. To určí soud a nikoli Ty Bohuslave. V podobných případech se to vždycky řeší soudně. Nic de nejí tak horké, jak horké se uvařilo. Znáš přece toto české pořekadlo. A pokud chceš dále se mnou diskutovat, tak se prosím zdržuj pitomostí, jako třeba šéf a firma nutí řidiče k hazardérskému chování a podobně, jelikož na podobných diskuzích já osobně nemám zájem, napsal jsi to někde níže:-P

+1/−2
25.7.2015 15:34

B90o40h23u45s85l29a92v 38K79r98á94l67í45k 2141760659526

Soud si nemůže vymýšlet zákony, Ty už jsou napsané. Řidič sám za sebe nese trestní odpovědnost. Odpovědnost za škodu vůči třetím osobám nese právnická osoba, jejímž jménem řidič řídil. A zaměstnanec odpovídá svému zaměstnavateli za škody, které mu svou činností způsobí. Doufám, že nepodnikáš - při tvých znalostech práva bys asi brzy přišel na buben.

+4/−1
25.7.2015 15:38

J61a64n 88S45o85c92h68o40r 2514736292286

Budeš se možná divit, ale podnikám od revoluce. Na buben jsem nepřišel. Naopak. Zbohatl jsem.

Ale vraťme se k tomu pojištění a pojišťovně. Já předpokládám, že to pojišťovna cvakne celé. Hádej proč. Reklama. Likvidace tak mediálně známé kauzy, to je ta nejlepší reklama pro každou pojišťovnu, tak předpokládám, že to bude bez vážnějších problémů. Zvýšené výdaje pak vrátí noví klienti. Pro pojišťovnu je to významná příležitost.

Ty asi nejsi podnikatel, že Bohouši, když Ti takové souvislosti nedochází.

A co se týče té škody, moc nad limit nebude.Nové Pendolino 700 MKč.

Pendolino není nové, tak nějaká amortizace bude. Navíc, mluvilo se o sešrotování, ale Pendolino jede po ose až do Prahy, tak to spíš vypadá na opravu. Nebo sešrotování prvního vagonu. Zbytek po kontrole OK. Takže to jsme někde na 100-150 MKč. To se už dost blíží limitu pro kamiony. Navíc nějaké zavinění SŽDC mají. Přejezd je opravdu nevyhovující, na to každý soudce kývne.

Tak Tě musím Bohuslave zklamat, likvidace firmy je opravdu nereálná. Prostě se na likvidaci firmy netěš.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:55

B91o25h62u23s72l73a62v 85K30r94á74l60í26k 2101430569466

Já bych spíš tipoval, že pojišťovna vyplatí tolik, kolik vyplývá z pojistných podmínek. Už to je dobrá reklama - ve srovnání třeba se sázkovými kancelářemi, které neumějí prohrávat a když by měly vyplácet výhru, tak sázku zpochybní a stornují. Že by pojišťovna v rámci charity rozdávala stamilióny nad rámec pojistné smlouvy, to myslím opravdu nehrozí. 

A jak vidím, jste na slovo vzatý technik. Copak si asi počnete se zbytkem pendolina, kterému chybí jeden koncový vůz? Leda můžete čekat, jestli se nějakému dalšímu pendolinu přihodí stejná příhoda a s trochou štěstí z té opačné strany, a pak můžete ze dvou souprav udělat jednou. Nevím, jak moc je ta jednotka variabilní, dost možná ani ty vložené vozy nejsou libovolně odebíratelné a kombinovatelné, ale pokud nemáte oba koncové vozy, tak vám je zbytek soupravy celkem na prd. Nejde to spojit ani s tím Elefantem od Ugovy čerstvé šťávy.

+1/−1
25.7.2015 16:06

J23a13n 55S47o14c40h41o69r 2524156462536

Tak asi se ten jeden koncový vůz dovyrobí a potom se zkompaktuje se zbytkem vlaku. Teda Ty Bohouši nejsi schopen řešit sebemenší problém. Teda fakt a opravdu. Kvůli jednomu vagonu nebo vlastně lokomotivě bys vyhodil celý vlak do šrotu. No, typický odborář.:-)

S tou firmou máš asi pravdu: Jestli je to eseróčko, tak končí. Nemá smysl udržovat. Možná už teď tam mají manageři uklizeno.  Konta vybrána a peníze rozděleny mezi sebe, poskládany někde pod schodama. Pokud teda měli prachy a neměli místo peněz dluhy, ty jim nikdo nesebere. Tož takhle to funguje Bohuslave

Založí se firma nová, ze staré zbude základní vklad, kancelář a židle v kanceláři, stůl a skříně a počítač bez harddisku.

Kamiony bývají na leasing. V některých případech to bývá jinak, ale ve většině případů je to tak.

Aby tomu šlo zabránit, museli by jim obstavit účty, jenže k tomu není důvod. Firma nespáchala trestný čin. Tu nehodu zavinil řidič, takže všichni utřou hubu.:-P

0/0
25.7.2015 21:11

M14i43c54h72a19l 86C83h42a54l71u40p23a 6798310669883

Desítky milionů normální člověk s normálním platem nikdy nesplatí. Na to by potřeboval několik životů.

+2/0
25.7.2015 15:52

J37a29n 84S59o21c93h38o70r 2724796862836

Asi tak. Dávám plus za rozumný názor.

0/0
25.7.2015 15:56

P30e52t30r 68P26a41v25l60a29t87a 7166220597241

Překvapuje mě, jak lehká konstrukce je konstrukce té kabiny. Vypadá to, že je to jen nějaké forma sklolaminátové skořepiny. To tomu strojvedoucímu moc ochrany neposkytne, a nemusí mít v cestě zrovna kamión.

0/−7
25.7.2015 14:21

J90a50n 71S42o67c82h73o51r 2424336292856

Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.:-/

+3/0
25.7.2015 14:41

M41a20r15t83i10n 39L10a98s22e12v50i70č 2966486157154

Podívejte se na to, jak vypadá třeba konstrukce kabiny u loko řady 109E (u ČD značení 380). Kabina je konstruhovaná tak, že při nárazu v rychlosti okolo 100km/h je kabina deformovaná hlavně v čele, kde má konstrukční deformační prvky, ale u stěny se strojovnou je relativně vpořádku.

Stojí to ale několik tun váhy navíc - navíc pendolino bylo  vyráběno v době, kdy platily jiné normy a i Messoun se v průběhu projektové fáze musel přeprojektovat právě kvůli těmto bezpečnostním požadavkům.

Rozdíl ale bude, jestli vlak narazí do pevné konzistentní překážky a nebo na "sadu nožů" ala kamion naložen plechy - tady se kumuluje značná část energie do relativně malé plochy.

0/0
25.7.2015 15:43

P69e49t22r 72M10a96r12š86o97u40n 5225148206776

Tak, hlavni roli hraje fyzika. A vas posledni odstavec

+4/0
25.7.2015 18:15

K20a96r49e39l 98A15d55a45m 7879769216593

Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou  České dráhy vlastníku kamionu do Polska.

+3/0
25.7.2015 12:51

J12a88n 10S11o44c28h76o67r 2814926202566

Záleží na tom? Zaplatí to pojišťovna.

+1/−1
25.7.2015 12:54

K84a44r17e27l 84A68d27a95m 7889439916533

Záleží. 

Pojišťovna zaplatí jen do výše sjednaného limitu.

+9/0
25.7.2015 12:55

J31a66n 49S10o59c33h61o45r 2604506942236

V tom případě bude soud. SŽDC resp. dráhy na tom mají též svůj podíl viny alespoň z morálního hlediska, takže zbytek by měli platit oni, resp. prominout.

Jejich podíl viny spočívá v tom, že ten přejezd byl problematický vždycky. Závory bývaly zbytečně dlouho zavřeny a šoféři se naučili přejíždět. Nejezdila tam jen rychlá Pendolina, vlaky tam často šibovali a řidiči čekali, mnohdy klidně tři čtvrtě hodiny, tak se to šoféři naučili přejíždět a toto je výsledek.

Dráhy, potažmo SŽDC s tím nic nedělaly, teda abychom byli k nim spravedliví, zmohli se tam na kameru.

Železniční neštěstí tam bylo jenom otázkou času. Takže dráhy by opravdu neměly moc vyskakovat při vymáhání nadlimitního zbytku škody a měly by se za těchto okolností spokojit s tím, co jim dá pojišťovna a konečně tam investovat do nějakého účinnějšího řešení typu například nadjezd.

+3/−43
25.7.2015 13:05

K86a96r94e92l 36A52d95a27m 7869929536633

Máte pravdu, soud bude složitý. 

Jenomže věčně zavřený přejezd není důvodem, aby řidiči konali proti předpisům.

+19/−1
25.7.2015 13:13

J96a37n 59Z28a58p25l70e67t96a55l 3788779785756

Též si myslím, dráhy to měly řešit dříve než se něco stalo a ne až se někde něco stane. Teď už věřím, že tam přejezd bude. Ostatně těch zbytečností, které všude nastavěli, například betonové bariéry, ta to mohly být desítky přejezdů. Výsledek akorát ten, že není z vlaku nic vidět.

+2/−7
25.7.2015 13:35

M17a58r41t74i94n 44M48o93t40y87č73k34a 6681467467734

Na co utrácet 100+M za mimoúrovňový křížení, když stačí přejezd se závorama za 10M? Pokud tam někdo vjede, když blikají světla, tak je to kretén a není to chyba toho přejezdu, že ho něco trefí.. Pak by měl nést všechny následky...

+16/−2
25.7.2015 13:37

F66r38a22n84t13i31š72e42k 85S44o78k36o26l 7405284261236

Takže přejezd za 100 M. Kolik stojí to zničené Pendolíno a kolik si asi vezmou na šoférovi, případně na firmě kterou to položí a zůstanou další nezaměstnaní, kterým stát bude muset dát podpory? O zmařených životech a zdraví cestujících už raději nemluvím. Kolik peněz vlastně stojí Pendolino? Nechce se mi to hledat. Pokud víte, tak napište. Ten nadjezd už tam měl být dávno. Znám to tam. Místo nadjezdu tam instalovali kameru a tak se u nás řeší všechno.

+1/−6
25.7.2015 13:48

J60i44ř47í 84N21o96v19á24k 3123969718536

Vy znáte nějakého nezaměstnaného řidiče kamionu? Tenhle bude možná první, v base asi volant není.

+1/0
25.7.2015 14:05

J34a56n 34S30o32c88h49o65r 2934716842846

Bude sedět v "jedničce". Věznice s dohledem. Nedbalostní. Takový pionýrský tábor s občasnýma vycházkama, televize atd. Navíc se tam může dostat každý, třeba i Vy, stačí jenom trochu smůly. Tak buďte rádi, že to není žádný drasťák na rozdíl od věznic pro násilníky, vrahy a loupežníky. 

Tipuji tak na šest roků, za tři roky bude doma za dobré chování, jak je v těchto typech věznic běžné.

0/0
25.7.2015 15:29

J97i87ř60í 65N22o76v98á69k 3563219178116

Vy jste rozený politik. Já se ptal na něco jiného. Ale chápu. Zákony neznáte, ekonomice a pojišťovnictví nerozumíte, ale kecat musíte do všeho. Rv

0/0
25.7.2015 18:46

M98i87c54h41a13l 69M11u34n11z88l61i86n54g15e93r 7515773600283

Pendolino v době aktuální stálo + - 700 milionů. Již se nevyrábí. Zde info o soupravě: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html

+1/0
25.7.2015 14:45

P87e58t61r 86F33r45a53n12c 9347971118958

Kdyz to tam znate, tak jak tam nacpete nad/podjezd ve strane k stanici? Jak zajistite prijezd do okolnich baraku?

0/0
25.7.2015 14:51

J23a49n 32S31o43c43h17o61r 2344706602836

No tak se asi bude muset ten nad/podjezd postavit někde kousek vedle, ale tento problém bych už nechal projektantům, protože běžný internetový diskutér na to svojí mentální kapacitou obyčejně nestačí.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:17

O19n35d72ř20e16j 82N56o90s95e91k 7280524473114

Výborný nápad. Nejlépe ho postavit někde úplně mimo koleje. Tedy pane Sochore, číst ta vaše moudra, to je dílo. Z vás musí mít vaše okolí radost.

0/−1
26.7.2015 1:28

J30i94ř59í 66K75o35c98u91r48e47k 6315834605178

Žejo, naco podjezd za 100 mega (není to moc, Antoníne Pavloviči?). Zacálujem škodu 160 mega a z ušetřených peněz uděláme PHS v lese, aby se odstínil nebezpečný hluk.

Ne teď vážne: Na to, aby se zachránil byť je jediný život poničený hlukem se vynakládají stamiliony*, ale na ochranu lidských životů na přejezdu "uprostřed" nádraží na frekventované silnici X jedné z nejzatíženějších tratí v ČR, na to peníze nebyly.

*) njn, je na to norma a úředník funguje pouze na papír, rozum nežádoucí. Na nutnost podjezdu dle počtu křížujících se vozidel drážních/silničních norma neexistuje. Takže se to nedá zdůvodnit úředně.

+2/0
25.7.2015 14:12

P69e97t93r 27M97a77r77š97o72u42n 5955518506206

A jak zabra ote aby z toho nadjezdu nekdp nesjel na koleje? Nebo nehazel polena? Je tp tiz stejna situace jako vjet prpti predpisum a zdravemu rozumu na prejezd kdyz uz blikaji svetla. Zavory jsou jen vec navic prp blbce, co ignoruji jiz platna pravidla

+1/0
25.7.2015 18:20

P10e31t30r 79M82a41r23š22o12u66n 5945348836276

Apodjezd taky bezpecny uplne neni.zase budou kricet o nebezpeosti pro ridice oproti otevrene ceste

0/0
25.7.2015 18:21

P86e35t87r 31F32r49a31n96c 9967111548688

Ale on tam zabezpeceny prejezd je.

+2/0
25.7.2015 14:49

J32a32n 32S26o70c34h84o88r 2904276272516

Nedostatečně.

Museli by tam za každého počasí na každé straně mrznout policajti, v zimě v létě.

Anebo závory stahovat jenom na dobu nezbytně nutnou, potom zase vytahovat. Nedělá se.

Přejezd zabezpečen nedostatečně. Stává se tam půl hodiny, aniž něco někde jede, jen protože nějaký vagon při šibování přejel spinač. Neřeší se to. Proto tam tolik aut ty závory přejíždí. SŽDC se zmohlo pouze na kameru. Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo směšné. To je důvod proč to tolik řidičů nerespektuje. Vyloženě se čekalo až se něco přihodí.

0/−1
25.7.2015 15:24

B10o28h93u57s95l37a31v 72K92r60á20l46í53k 2741280119886

Jak vidíte, nebyl dostatečně zabezpečený.

0/0
25.7.2015 15:30

J13a33n 28Z35e24m18a89n 8886842944702

Proti jedincům, jejichž IQ jim nedovoluje reagovat na světlo ano. Ale je otázka, jestli je i tak příliš nechráníme a nebráníme přirozenému výběru.

+3/0
25.7.2015 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.