Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino vyrazilo do pražského depa, nocovalo v České Třebové

Pendolino poškozené při středeční nehodě ve Studénce na Novojičínsku České dráhy přesouvají do pražského depa. V noci na sobotu jej vlak odtáhl z Bohumína do České Třebové. Na další cestu vyrazilo opět v sobotu odpoledne. Pohybuje se rychlostí do 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B31o47ž83e97n96a 20O35u97l62e94h19l49o41v64á 5215671340702

Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.

0/0
26.7.2015 8:26
Foto

B68r49o29n22i78s58l37a31v 89G21a85b34r16y69š 2622249321

Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.

Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.

+7/0
25.7.2015 21:35

P40a50v12e26l 40Ř52a12p16e55k 7622336579345

Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.

+3/0
25.7.2015 22:01

P31a38v45e74l 31Ř47a80p19e67k 7352706759305

OPRAVIT !!R^

+1/0
25.7.2015 21:21

J24a22n 38S88o48c85h26o41r 2794266322546

Souhlasím. Tomu vlaku dohromady nic není.

+1/0
25.7.2015 21:28

H38o96n27z16a 32K95r13e72n64s88t56e88t40t47e25r 1423229719

No první dva "vagony" jsou určitě hodně poškozené.....

0/0
25.7.2015 21:47

P25a40v50e19l 37Ř89a76p66e23k 7472416929515

Jediný vážnější průšvih vidím v tom, že naše pendolino je v podstatě unikát, ve světě neexistuje přesně stejný typ.

0/0
25.7.2015 22:04

P21a22v30e92l 50Ř63a13p45e39k 7662126649345

Pendolino je vlak na dlouhé trasy, i s těmi 7 kusy (z toho jeden v záloze) měly ČD problém vymyslet oběhy tak, aby to zvládaly. S pěti aktivními Pendoliny už se toho moc vymyslet nedá a byla by to celkově degradace těchto vlaků, takže si myslím, že se udělá cokoli, aby se to opravilo. Přitom se může udělat i celková obnova interiéru, která už je dlouho plánována a docela žádoucí, protože to uspořádání poněkud nevyhovuje dnešním potřebám.

Ten první vagón je nejspíš totálka, takže je otázka, zda Alstom vyrobí nový (resp. za kolik) nebo se vymyslí nějaká alternativa (nákup a úprava ze zahraničí, zkrácení soupravy...). Odepsat celou soupravu se mi jeví jako blbost.

0/0
25.7.2015 21:54

P64e48t57r 10J70e82l28í17n11e91k 8141280688369

Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.

https://www.youtube.com/watch?v=WIIPFmzguB8

0/0
25.7.2015 20:04

J38a64n 81S65o41c70h47o45r 2754206542736

Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá. 

Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.

Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.:-(;-(

+2/0
25.7.2015 21:27

H77o19n36z84a 72K47r53e13n35s37t19e23t75t57e73r 1433199309

No podle videa jsou poškozené první dva " vagony".... 

Rv

0/0
25.7.2015 21:48

P26a74v81e37l 74Ř79a57p11e69k 7922856289725

V podstatě, pokud u ČD nejsou úplně hloupí, tak pro takovou situaci už dávno musí existovat řešení, protože takové věci se prostě stávají, tím spíš za podmínek v ČR, kde doprava v rukou státu je regulována zcela absurdně. Těžko bych koupil vlaky za několik miliard, aniž bych měl zajištěné řešení pro případ kolize s kamionem na přejezdu a destrukci prvního vozu.

0/0
25.7.2015 22:12

J47i55ř96í 15K19ü79h26r 2280656730646

Včera v 19hod na nejmenovaném nádraží.

http://smykovski.rajce.idnes.cz/nic#IMG_20150724_190101.jpg

+6/0
25.7.2015 14:56

J10a10n 55S67o88c83h96o13r 2364556932786

Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.

Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.

Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.:-/[>-]

+2/−7
25.7.2015 14:38

K90a50r44e56l 37A71d76a59m 7269169646703

Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.

+3/−1
25.7.2015 15:04

J67a78n 51S64o62c92h11o59r 2114266362736

No jo, jenže pochybení je výhradně na straně toho řidiče a nikoli jeho firmy. Na nějakou likvidaci firmy jednoduše zapomeňte, další diskuze o tom nemá smysl. Firmě žádná likvidace nehrozí. Pojišťovně taky ne, od toho jsou zajišťovny, ale škoda není zas takového rozsahu, aby zásah zajišťovny byl potřebný. Takové věci se bohužel stávají.

Neštěstí nechodí po horách, ale chodí po lidech. Nikoli po firmách anebo pojišťovnách. Navíc s velkou pravděpodobností předpokládám že ta firma ani ty kamiony nemá. Jsou na leasing. Takže byste musel zlikvidovat leasingovou společnost, ale to by už těch likvidací muselo být nějak mnoho.:-/:-P

+1/−3
25.7.2015 15:13

B33o88h21u85s95l81a91v 26K52r75á15l64í73k 2331870569876

Pokud pan Slawomir to auto své firmě neukradl a nejel bez jejího vědomí a souhlasu, tak třetím osobám ručí za způsobenou škodu firma, jejímž jménem ten pán jako řidič pracoval. A řidič odpovídá za škodu své firmě.

+4/−1
25.7.2015 15:26

J23a48n 93S44o83c10h20o41r 2414496422536

Však jsem to už kdesi psal. To určí soud a nikoli Ty Bohuslave. V podobných případech se to vždycky řeší soudně. Nic de nejí tak horké, jak horké se uvařilo. Znáš přece toto české pořekadlo. A pokud chceš dále se mnou diskutovat, tak se prosím zdržuj pitomostí, jako třeba šéf a firma nutí řidiče k hazardérskému chování a podobně, jelikož na podobných diskuzích já osobně nemám zájem, napsal jsi to někde níže:-P

+1/−2
25.7.2015 15:34

B43o77h74u23s69l32a47v 60K90r63á43l24í48k 2281900739866

Soud si nemůže vymýšlet zákony, Ty už jsou napsané. Řidič sám za sebe nese trestní odpovědnost. Odpovědnost za škodu vůči třetím osobám nese právnická osoba, jejímž jménem řidič řídil. A zaměstnanec odpovídá svému zaměstnavateli za škody, které mu svou činností způsobí. Doufám, že nepodnikáš - při tvých znalostech práva bys asi brzy přišel na buben.

+4/−1
25.7.2015 15:38

J90a39n 14S54o70c86h77o42r 2384486882106

Budeš se možná divit, ale podnikám od revoluce. Na buben jsem nepřišel. Naopak. Zbohatl jsem.

Ale vraťme se k tomu pojištění a pojišťovně. Já předpokládám, že to pojišťovna cvakne celé. Hádej proč. Reklama. Likvidace tak mediálně známé kauzy, to je ta nejlepší reklama pro každou pojišťovnu, tak předpokládám, že to bude bez vážnějších problémů. Zvýšené výdaje pak vrátí noví klienti. Pro pojišťovnu je to významná příležitost.

Ty asi nejsi podnikatel, že Bohouši, když Ti takové souvislosti nedochází.

A co se týče té škody, moc nad limit nebude.Nové Pendolino 700 MKč.

Pendolino není nové, tak nějaká amortizace bude. Navíc, mluvilo se o sešrotování, ale Pendolino jede po ose až do Prahy, tak to spíš vypadá na opravu. Nebo sešrotování prvního vagonu. Zbytek po kontrole OK. Takže to jsme někde na 100-150 MKč. To se už dost blíží limitu pro kamiony. Navíc nějaké zavinění SŽDC mají. Přejezd je opravdu nevyhovující, na to každý soudce kývne.

Tak Tě musím Bohuslave zklamat, likvidace firmy je opravdu nereálná. Prostě se na likvidaci firmy netěš.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:55

B53o64h41u58s71l19a97v 39K50r13á10l50í95k 2961590149786

Já bych spíš tipoval, že pojišťovna vyplatí tolik, kolik vyplývá z pojistných podmínek. Už to je dobrá reklama - ve srovnání třeba se sázkovými kancelářemi, které neumějí prohrávat a když by měly vyplácet výhru, tak sázku zpochybní a stornují. Že by pojišťovna v rámci charity rozdávala stamilióny nad rámec pojistné smlouvy, to myslím opravdu nehrozí. 

A jak vidím, jste na slovo vzatý technik. Copak si asi počnete se zbytkem pendolina, kterému chybí jeden koncový vůz? Leda můžete čekat, jestli se nějakému dalšímu pendolinu přihodí stejná příhoda a s trochou štěstí z té opačné strany, a pak můžete ze dvou souprav udělat jednou. Nevím, jak moc je ta jednotka variabilní, dost možná ani ty vložené vozy nejsou libovolně odebíratelné a kombinovatelné, ale pokud nemáte oba koncové vozy, tak vám je zbytek soupravy celkem na prd. Nejde to spojit ani s tím Elefantem od Ugovy čerstvé šťávy.

+1/−1
25.7.2015 16:06

J95a65n 19S45o53c50h20o38r 2984716902966

Tak asi se ten jeden koncový vůz dovyrobí a potom se zkompaktuje se zbytkem vlaku. Teda Ty Bohouši nejsi schopen řešit sebemenší problém. Teda fakt a opravdu. Kvůli jednomu vagonu nebo vlastně lokomotivě bys vyhodil celý vlak do šrotu. No, typický odborář.:-)

S tou firmou máš asi pravdu: Jestli je to eseróčko, tak končí. Nemá smysl udržovat. Možná už teď tam mají manageři uklizeno.  Konta vybrána a peníze rozděleny mezi sebe, poskládany někde pod schodama. Pokud teda měli prachy a neměli místo peněz dluhy, ty jim nikdo nesebere. Tož takhle to funguje Bohuslave

Založí se firma nová, ze staré zbude základní vklad, kancelář a židle v kanceláři, stůl a skříně a počítač bez harddisku.

Kamiony bývají na leasing. V některých případech to bývá jinak, ale ve většině případů je to tak.

Aby tomu šlo zabránit, museli by jim obstavit účty, jenže k tomu není důvod. Firma nespáchala trestný čin. Tu nehodu zavinil řidič, takže všichni utřou hubu.:-P

0/0
25.7.2015 21:11

M79i41c82h58a59l 46C97h12a64l75u18p92a 6438450869383

Desítky milionů normální člověk s normálním platem nikdy nesplatí. Na to by potřeboval několik životů.

+2/0
25.7.2015 15:52

J62a58n 73S37o72c63h41o81r 2784646982246

Asi tak. Dávám plus za rozumný názor.

0/0
25.7.2015 15:56

P31e29t72r 46P16a42v69l71a27t90a 7466590607121

Překvapuje mě, jak lehká konstrukce je konstrukce té kabiny. Vypadá to, že je to jen nějaké forma sklolaminátové skořepiny. To tomu strojvedoucímu moc ochrany neposkytne, a nemusí mít v cestě zrovna kamión.

0/−7
25.7.2015 14:21

J23a30n 56S25o12c18h62o81r 2744496972626

Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.:-/

+3/0
25.7.2015 14:41

M33a26r98t10i78n 93L46a83s79e45v12i71č 2856116757244

Podívejte se na to, jak vypadá třeba konstrukce kabiny u loko řady 109E (u ČD značení 380). Kabina je konstruhovaná tak, že při nárazu v rychlosti okolo 100km/h je kabina deformovaná hlavně v čele, kde má konstrukční deformační prvky, ale u stěny se strojovnou je relativně vpořádku.

Stojí to ale několik tun váhy navíc - navíc pendolino bylo  vyráběno v době, kdy platily jiné normy a i Messoun se v průběhu projektové fáze musel přeprojektovat právě kvůli těmto bezpečnostním požadavkům.

Rozdíl ale bude, jestli vlak narazí do pevné konzistentní překážky a nebo na "sadu nožů" ala kamion naložen plechy - tady se kumuluje značná část energie do relativně malé plochy.

0/0
25.7.2015 15:43

P21e71t22r 24M75a70r49š20o35u63n 5615908606496

Tak, hlavni roli hraje fyzika. A vas posledni odstavec

+4/0
25.7.2015 18:15

K54a32r48e53l 18A52d72a26m 7229519226763

Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou  České dráhy vlastníku kamionu do Polska.

+3/0
25.7.2015 12:51

J31a77n 28S84o39c11h41o48r 2694136372836

Záleží na tom? Zaplatí to pojišťovna.

+1/−1
25.7.2015 12:54

K86a62r76e87l 74A25d41a55m 7339409906783

Záleží. 

Pojišťovna zaplatí jen do výše sjednaného limitu.

+9/0
25.7.2015 12:55

J33a42n 91S32o51c94h58o70r 2114986482716

V tom případě bude soud. SŽDC resp. dráhy na tom mají též svůj podíl viny alespoň z morálního hlediska, takže zbytek by měli platit oni, resp. prominout.

Jejich podíl viny spočívá v tom, že ten přejezd byl problematický vždycky. Závory bývaly zbytečně dlouho zavřeny a šoféři se naučili přejíždět. Nejezdila tam jen rychlá Pendolina, vlaky tam často šibovali a řidiči čekali, mnohdy klidně tři čtvrtě hodiny, tak se to šoféři naučili přejíždět a toto je výsledek.

Dráhy, potažmo SŽDC s tím nic nedělaly, teda abychom byli k nim spravedliví, zmohli se tam na kameru.

Železniční neštěstí tam bylo jenom otázkou času. Takže dráhy by opravdu neměly moc vyskakovat při vymáhání nadlimitního zbytku škody a měly by se za těchto okolností spokojit s tím, co jim dá pojišťovna a konečně tam investovat do nějakého účinnějšího řešení typu například nadjezd.

+3/−43
25.7.2015 13:05

K91a49r33e60l 58A21d78a50m 7949649656553

Máte pravdu, soud bude složitý. 

Jenomže věčně zavřený přejezd není důvodem, aby řidiči konali proti předpisům.

+19/−1
25.7.2015 13:13

J75a83n 50Z96a19p66l53e89t86a48l 3618969185196

Též si myslím, dráhy to měly řešit dříve než se něco stalo a ne až se někde něco stane. Teď už věřím, že tam přejezd bude. Ostatně těch zbytečností, které všude nastavěli, například betonové bariéry, ta to mohly být desítky přejezdů. Výsledek akorát ten, že není z vlaku nic vidět.

+2/−7
25.7.2015 13:35

M95a74r54t66i81n 87M24o15t94y35č90k80a 6951217617494

Na co utrácet 100+M za mimoúrovňový křížení, když stačí přejezd se závorama za 10M? Pokud tam někdo vjede, když blikají světla, tak je to kretén a není to chyba toho přejezdu, že ho něco trefí.. Pak by měl nést všechny následky...

+16/−2
25.7.2015 13:37

F83r68a75n46t55i67š53e61k 60S44o54k57o83l 7525874361516

Takže přejezd za 100 M. Kolik stojí to zničené Pendolíno a kolik si asi vezmou na šoférovi, případně na firmě kterou to položí a zůstanou další nezaměstnaní, kterým stát bude muset dát podpory? O zmařených životech a zdraví cestujících už raději nemluvím. Kolik peněz vlastně stojí Pendolino? Nechce se mi to hledat. Pokud víte, tak napište. Ten nadjezd už tam měl být dávno. Znám to tam. Místo nadjezdu tam instalovali kameru a tak se u nás řeší všechno.

+1/−6
25.7.2015 13:48

J49i25ř13í 95N37o81v77á41k 3703879258156

Vy znáte nějakého nezaměstnaného řidiče kamionu? Tenhle bude možná první, v base asi volant není.

+1/0
25.7.2015 14:05

J38a69n 41S38o46c64h91o30r 2714636382316

Bude sedět v "jedničce". Věznice s dohledem. Nedbalostní. Takový pionýrský tábor s občasnýma vycházkama, televize atd. Navíc se tam může dostat každý, třeba i Vy, stačí jenom trochu smůly. Tak buďte rádi, že to není žádný drasťák na rozdíl od věznic pro násilníky, vrahy a loupežníky. 

Tipuji tak na šest roků, za tři roky bude doma za dobré chování, jak je v těchto typech věznic běžné.

0/0
25.7.2015 15:29

J91i15ř46í 42N65o30v51á46k 3633389568946

Vy jste rozený politik. Já se ptal na něco jiného. Ale chápu. Zákony neznáte, ekonomice a pojišťovnictví nerozumíte, ale kecat musíte do všeho. Rv

0/0
25.7.2015 18:46

M58i53c55h85a97l 15M84u78n38z55l32i73n23g29e46r 7875943160793

Pendolino v době aktuální stálo + - 700 milionů. Již se nevyrábí. Zde info o soupravě: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html

+1/0
25.7.2015 14:45

P85e85t81r 13F32r44a45n74c 9497451778518

Kdyz to tam znate, tak jak tam nacpete nad/podjezd ve strane k stanici? Jak zajistite prijezd do okolnich baraku?

0/0
25.7.2015 14:51

J98a23n 45S78o92c18h16o32r 2664776592916

No tak se asi bude muset ten nad/podjezd postavit někde kousek vedle, ale tento problém bych už nechal projektantům, protože běžný internetový diskutér na to svojí mentální kapacitou obyčejně nestačí.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:17

O45n81d72ř29e45j 82N63o51s57e58k 7700194753494

Výborný nápad. Nejlépe ho postavit někde úplně mimo koleje. Tedy pane Sochore, číst ta vaše moudra, to je dílo. Z vás musí mít vaše okolí radost.

0/−1
26.7.2015 1:28

J33i50ř62í 39K45o42c60u14r32e60k 6765504535798

Žejo, naco podjezd za 100 mega (není to moc, Antoníne Pavloviči?). Zacálujem škodu 160 mega a z ušetřených peněz uděláme PHS v lese, aby se odstínil nebezpečný hluk.

Ne teď vážne: Na to, aby se zachránil byť je jediný život poničený hlukem se vynakládají stamiliony*, ale na ochranu lidských životů na přejezdu "uprostřed" nádraží na frekventované silnici X jedné z nejzatíženějších tratí v ČR, na to peníze nebyly.

*) njn, je na to norma a úředník funguje pouze na papír, rozum nežádoucí. Na nutnost podjezdu dle počtu křížujících se vozidel drážních/silničních norma neexistuje. Takže se to nedá zdůvodnit úředně.

+2/0
25.7.2015 14:12

P88e82t22r 17M36a89r67š49o71u25n 5385658816366

A jak zabra ote aby z toho nadjezdu nekdp nesjel na koleje? Nebo nehazel polena? Je tp tiz stejna situace jako vjet prpti predpisum a zdravemu rozumu na prejezd kdyz uz blikaji svetla. Zavory jsou jen vec navic prp blbce, co ignoruji jiz platna pravidla

+1/0
25.7.2015 18:20

P92e50t51r 36M12a53r84š64o69u37n 5425268406406

Apodjezd taky bezpecny uplne neni.zase budou kricet o nebezpeosti pro ridice oproti otevrene ceste

0/0
25.7.2015 18:21

P20e58t36r 90F59r72a43n36c 9977721298158

Ale on tam zabezpeceny prejezd je.

+2/0
25.7.2015 14:49

J60a69n 19S13o54c38h11o82r 2164356122956

Nedostatečně.

Museli by tam za každého počasí na každé straně mrznout policajti, v zimě v létě.

Anebo závory stahovat jenom na dobu nezbytně nutnou, potom zase vytahovat. Nedělá se.

Přejezd zabezpečen nedostatečně. Stává se tam půl hodiny, aniž něco někde jede, jen protože nějaký vagon při šibování přejel spinač. Neřeší se to. Proto tam tolik aut ty závory přejíždí. SŽDC se zmohlo pouze na kameru. Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo směšné. To je důvod proč to tolik řidičů nerespektuje. Vyloženě se čekalo až se něco přihodí.

0/−1
25.7.2015 15:24

B96o48h34u63s11l78a40v 95K58r88á62l60í38k 2151770639916

Jak vidíte, nebyl dostatečně zabezpečený.

0/0
25.7.2015 15:30

J71a43n 19Z71e67m10a10n 8416662314602

Proti jedincům, jejichž IQ jim nedovoluje reagovat na světlo ano. Ale je otázka, jestli je i tak příliš nechráníme a nebráníme přirozenému výběru.

+3/0
25.7.2015 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.