Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino vyrazilo do pražského depa, nocovalo v České Třebové

Pendolino poškozené při středeční nehodě ve Studénce na Novojičínsku České dráhy přesouvají do pražského depa. V noci na sobotu jej vlak odtáhl z Bohumína do České Třebové. Na další cestu vyrazilo opět v sobotu odpoledne. Pohybuje se rychlostí do 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B49o80ž54e41n33a 13O15u95l50e53h46l11o97v94á 5125911110442

Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.

0/0
26.7.2015 8:26
Foto

B55r53o69n54i81s78l85a59v 41G13a19b28r47y57š 2242619461

Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.

Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.

+7/0
25.7.2015 21:35

P85a26v96e71l 58Ř33a25p76e77k 7292296929315

Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.

+3/0
25.7.2015 22:01

P61a68v85e28l 13Ř36a28p11e33k 7392796869275

OPRAVIT !!R^

+1/0
25.7.2015 21:21

J87a97n 78S93o22c85h30o27r 2814726182226

Souhlasím. Tomu vlaku dohromady nic není.

+1/0
25.7.2015 21:28

H93o84n83z36a 77K52r67e58n17s72t38e41t30t68e25r 1813519739

No první dva "vagony" jsou určitě hodně poškozené.....

0/0
25.7.2015 21:47

P40a76v53e75l 60Ř17a63p82e44k 7452656529185

Jediný vážnější průšvih vidím v tom, že naše pendolino je v podstatě unikát, ve světě neexistuje přesně stejný typ.

0/0
25.7.2015 22:04

P10a36v20e39l 96Ř85a80p64e23k 7962446529565

Pendolino je vlak na dlouhé trasy, i s těmi 7 kusy (z toho jeden v záloze) měly ČD problém vymyslet oběhy tak, aby to zvládaly. S pěti aktivními Pendoliny už se toho moc vymyslet nedá a byla by to celkově degradace těchto vlaků, takže si myslím, že se udělá cokoli, aby se to opravilo. Přitom se může udělat i celková obnova interiéru, která už je dlouho plánována a docela žádoucí, protože to uspořádání poněkud nevyhovuje dnešním potřebám.

Ten první vagón je nejspíš totálka, takže je otázka, zda Alstom vyrobí nový (resp. za kolik) nebo se vymyslí nějaká alternativa (nákup a úprava ze zahraničí, zkrácení soupravy...). Odepsat celou soupravu se mi jeví jako blbost.

0/0
25.7.2015 21:54

P31e34t28r 60J77e65l43í47n36e51k 8681840838569

Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.

https://www.youtube.com/watch?v=WIIPFmzguB8

0/0
25.7.2015 20:04

J25a48n 55S80o77c52h59o40r 2954766212936

Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá. 

Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.

Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.:-(;-(

+2/0
25.7.2015 21:27

H56o32n22z62a 20K20r38e34n65s93t97e60t88t50e14r 1623299589

No podle videa jsou poškozené první dva " vagony".... 

Rv

0/0
25.7.2015 21:48

P67a79v65e88l 13Ř52a29p49e22k 7402936209245

V podstatě, pokud u ČD nejsou úplně hloupí, tak pro takovou situaci už dávno musí existovat řešení, protože takové věci se prostě stávají, tím spíš za podmínek v ČR, kde doprava v rukou státu je regulována zcela absurdně. Těžko bych koupil vlaky za několik miliard, aniž bych měl zajištěné řešení pro případ kolize s kamionem na přejezdu a destrukci prvního vozu.

0/0
25.7.2015 22:12

J88i36ř22í 70K45ü85h47r 2100646320646

Včera v 19hod na nejmenovaném nádraží.

http://smykovski.rajce.idnes.cz/nic#IMG_20150724_190101.jpg

+6/0
25.7.2015 14:56

J96a56n 68S88o90c73h98o39r 2904836462266

Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.

Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.

Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.:-/[>-]

+2/−7
25.7.2015 14:38

K82a42r43e84l 49A48d74a51m 7859649396743

Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.

+3/−1
25.7.2015 15:04

J95a90n 92S45o72c37h83o68r 2494746152666

No jo, jenže pochybení je výhradně na straně toho řidiče a nikoli jeho firmy. Na nějakou likvidaci firmy jednoduše zapomeňte, další diskuze o tom nemá smysl. Firmě žádná likvidace nehrozí. Pojišťovně taky ne, od toho jsou zajišťovny, ale škoda není zas takového rozsahu, aby zásah zajišťovny byl potřebný. Takové věci se bohužel stávají.

Neštěstí nechodí po horách, ale chodí po lidech. Nikoli po firmách anebo pojišťovnách. Navíc s velkou pravděpodobností předpokládám že ta firma ani ty kamiony nemá. Jsou na leasing. Takže byste musel zlikvidovat leasingovou společnost, ale to by už těch likvidací muselo být nějak mnoho.:-/:-P

+1/−3
25.7.2015 15:13

B36o45h17u77s54l53a70v 49K47r49á57l41í69k 2891550169296

Pokud pan Slawomir to auto své firmě neukradl a nejel bez jejího vědomí a souhlasu, tak třetím osobám ručí za způsobenou škodu firma, jejímž jménem ten pán jako řidič pracoval. A řidič odpovídá za škodu své firmě.

+4/−1
25.7.2015 15:26

J59a36n 23S87o28c24h85o17r 2724936822156

Však jsem to už kdesi psal. To určí soud a nikoli Ty Bohuslave. V podobných případech se to vždycky řeší soudně. Nic de nejí tak horké, jak horké se uvařilo. Znáš přece toto české pořekadlo. A pokud chceš dále se mnou diskutovat, tak se prosím zdržuj pitomostí, jako třeba šéf a firma nutí řidiče k hazardérskému chování a podobně, jelikož na podobných diskuzích já osobně nemám zájem, napsal jsi to někde níže:-P

+1/−2
25.7.2015 15:34

B90o71h21u92s95l45a91v 17K14r61á40l57í20k 2251680779156

Soud si nemůže vymýšlet zákony, Ty už jsou napsané. Řidič sám za sebe nese trestní odpovědnost. Odpovědnost za škodu vůči třetím osobám nese právnická osoba, jejímž jménem řidič řídil. A zaměstnanec odpovídá svému zaměstnavateli za škody, které mu svou činností způsobí. Doufám, že nepodnikáš - při tvých znalostech práva bys asi brzy přišel na buben.

+4/−1
25.7.2015 15:38

J26a57n 51S75o95c54h90o98r 2744636332236

Budeš se možná divit, ale podnikám od revoluce. Na buben jsem nepřišel. Naopak. Zbohatl jsem.

Ale vraťme se k tomu pojištění a pojišťovně. Já předpokládám, že to pojišťovna cvakne celé. Hádej proč. Reklama. Likvidace tak mediálně známé kauzy, to je ta nejlepší reklama pro každou pojišťovnu, tak předpokládám, že to bude bez vážnějších problémů. Zvýšené výdaje pak vrátí noví klienti. Pro pojišťovnu je to významná příležitost.

Ty asi nejsi podnikatel, že Bohouši, když Ti takové souvislosti nedochází.

A co se týče té škody, moc nad limit nebude.Nové Pendolino 700 MKč.

Pendolino není nové, tak nějaká amortizace bude. Navíc, mluvilo se o sešrotování, ale Pendolino jede po ose až do Prahy, tak to spíš vypadá na opravu. Nebo sešrotování prvního vagonu. Zbytek po kontrole OK. Takže to jsme někde na 100-150 MKč. To se už dost blíží limitu pro kamiony. Navíc nějaké zavinění SŽDC mají. Přejezd je opravdu nevyhovující, na to každý soudce kývne.

Tak Tě musím Bohuslave zklamat, likvidace firmy je opravdu nereálná. Prostě se na likvidaci firmy netěš.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:55

B81o19h61u63s44l85a19v 98K31r54á30l77í11k 2121110849466

Já bych spíš tipoval, že pojišťovna vyplatí tolik, kolik vyplývá z pojistných podmínek. Už to je dobrá reklama - ve srovnání třeba se sázkovými kancelářemi, které neumějí prohrávat a když by měly vyplácet výhru, tak sázku zpochybní a stornují. Že by pojišťovna v rámci charity rozdávala stamilióny nad rámec pojistné smlouvy, to myslím opravdu nehrozí. 

A jak vidím, jste na slovo vzatý technik. Copak si asi počnete se zbytkem pendolina, kterému chybí jeden koncový vůz? Leda můžete čekat, jestli se nějakému dalšímu pendolinu přihodí stejná příhoda a s trochou štěstí z té opačné strany, a pak můžete ze dvou souprav udělat jednou. Nevím, jak moc je ta jednotka variabilní, dost možná ani ty vložené vozy nejsou libovolně odebíratelné a kombinovatelné, ale pokud nemáte oba koncové vozy, tak vám je zbytek soupravy celkem na prd. Nejde to spojit ani s tím Elefantem od Ugovy čerstvé šťávy.

+1/−1
25.7.2015 16:06

J90a72n 32S85o42c18h69o68r 2324816202576

Tak asi se ten jeden koncový vůz dovyrobí a potom se zkompaktuje se zbytkem vlaku. Teda Ty Bohouši nejsi schopen řešit sebemenší problém. Teda fakt a opravdu. Kvůli jednomu vagonu nebo vlastně lokomotivě bys vyhodil celý vlak do šrotu. No, typický odborář.:-)

S tou firmou máš asi pravdu: Jestli je to eseróčko, tak končí. Nemá smysl udržovat. Možná už teď tam mají manageři uklizeno.  Konta vybrána a peníze rozděleny mezi sebe, poskládany někde pod schodama. Pokud teda měli prachy a neměli místo peněz dluhy, ty jim nikdo nesebere. Tož takhle to funguje Bohuslave

Založí se firma nová, ze staré zbude základní vklad, kancelář a židle v kanceláři, stůl a skříně a počítač bez harddisku.

Kamiony bývají na leasing. V některých případech to bývá jinak, ale ve většině případů je to tak.

Aby tomu šlo zabránit, museli by jim obstavit účty, jenže k tomu není důvod. Firma nespáchala trestný čin. Tu nehodu zavinil řidič, takže všichni utřou hubu.:-P

0/0
25.7.2015 21:11

M57i20c35h92a85l 59C40h61a56l17u23p83a 6408230529353

Desítky milionů normální člověk s normálním platem nikdy nesplatí. Na to by potřeboval několik životů.

+2/0
25.7.2015 15:52

J64a42n 86S84o31c75h91o52r 2754656712826

Asi tak. Dávám plus za rozumný názor.

0/0
25.7.2015 15:56

P68e76t84r 54P56a52v23l40a46t47a 7866580757291

Překvapuje mě, jak lehká konstrukce je konstrukce té kabiny. Vypadá to, že je to jen nějaké forma sklolaminátové skořepiny. To tomu strojvedoucímu moc ochrany neposkytne, a nemusí mít v cestě zrovna kamión.

0/−7
25.7.2015 14:21

J13a14n 87S10o19c50h65o93r 2134596972516

Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.:-/

+3/0
25.7.2015 14:41

M79a72r64t77i49n 72L28a92s24e68v57i47č 2646366197634

Podívejte se na to, jak vypadá třeba konstrukce kabiny u loko řady 109E (u ČD značení 380). Kabina je konstruhovaná tak, že při nárazu v rychlosti okolo 100km/h je kabina deformovaná hlavně v čele, kde má konstrukční deformační prvky, ale u stěny se strojovnou je relativně vpořádku.

Stojí to ale několik tun váhy navíc - navíc pendolino bylo  vyráběno v době, kdy platily jiné normy a i Messoun se v průběhu projektové fáze musel přeprojektovat právě kvůli těmto bezpečnostním požadavkům.

Rozdíl ale bude, jestli vlak narazí do pevné konzistentní překážky a nebo na "sadu nožů" ala kamion naložen plechy - tady se kumuluje značná část energie do relativně malé plochy.

0/0
25.7.2015 15:43

P34e54t91r 31M89a27r26š92o11u94n 5915178146286

Tak, hlavni roli hraje fyzika. A vas posledni odstavec

+4/0
25.7.2015 18:15

K14a65r61e42l 82A64d92a81m 7219779946513

Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou  České dráhy vlastníku kamionu do Polska.

+3/0
25.7.2015 12:51

J74a21n 82S97o81c92h56o64r 2984216512936

Záleží na tom? Zaplatí to pojišťovna.

+1/−1
25.7.2015 12:54

K32a75r16e12l 45A65d17a35m 7219139906623

Záleží. 

Pojišťovna zaplatí jen do výše sjednaného limitu.

+9/0
25.7.2015 12:55

J95a89n 25S36o65c51h60o45r 2654906162736

V tom případě bude soud. SŽDC resp. dráhy na tom mají též svůj podíl viny alespoň z morálního hlediska, takže zbytek by měli platit oni, resp. prominout.

Jejich podíl viny spočívá v tom, že ten přejezd byl problematický vždycky. Závory bývaly zbytečně dlouho zavřeny a šoféři se naučili přejíždět. Nejezdila tam jen rychlá Pendolina, vlaky tam často šibovali a řidiči čekali, mnohdy klidně tři čtvrtě hodiny, tak se to šoféři naučili přejíždět a toto je výsledek.

Dráhy, potažmo SŽDC s tím nic nedělaly, teda abychom byli k nim spravedliví, zmohli se tam na kameru.

Železniční neštěstí tam bylo jenom otázkou času. Takže dráhy by opravdu neměly moc vyskakovat při vymáhání nadlimitního zbytku škody a měly by se za těchto okolností spokojit s tím, co jim dá pojišťovna a konečně tam investovat do nějakého účinnějšího řešení typu například nadjezd.

+3/−43
25.7.2015 13:05

K98a77r29e84l 15A68d61a96m 7409499386913

Máte pravdu, soud bude složitý. 

Jenomže věčně zavřený přejezd není důvodem, aby řidiči konali proti předpisům.

+19/−1
25.7.2015 13:13

J11a96n 91Z95a50p38l98e23t74a26l 3168759295566

Též si myslím, dráhy to měly řešit dříve než se něco stalo a ne až se někde něco stane. Teď už věřím, že tam přejezd bude. Ostatně těch zbytečností, které všude nastavěli, například betonové bariéry, ta to mohly být desítky přejezdů. Výsledek akorát ten, že není z vlaku nic vidět.

+2/−7
25.7.2015 13:35

M85a79r35t46i35n 69M77o75t62y16č73k15a 6381297177494

Na co utrácet 100+M za mimoúrovňový křížení, když stačí přejezd se závorama za 10M? Pokud tam někdo vjede, když blikají světla, tak je to kretén a není to chyba toho přejezdu, že ho něco trefí.. Pak by měl nést všechny následky...

+16/−2
25.7.2015 13:37

F34r95a75n49t19i59š75e40k 87S79o20k80o36l 7735174501186

Takže přejezd za 100 M. Kolik stojí to zničené Pendolíno a kolik si asi vezmou na šoférovi, případně na firmě kterou to položí a zůstanou další nezaměstnaní, kterým stát bude muset dát podpory? O zmařených životech a zdraví cestujících už raději nemluvím. Kolik peněz vlastně stojí Pendolino? Nechce se mi to hledat. Pokud víte, tak napište. Ten nadjezd už tam měl být dávno. Znám to tam. Místo nadjezdu tam instalovali kameru a tak se u nás řeší všechno.

+1/−6
25.7.2015 13:48

J51i61ř87í 90N11o30v31á51k 3763109258556

Vy znáte nějakého nezaměstnaného řidiče kamionu? Tenhle bude možná první, v base asi volant není.

+1/0
25.7.2015 14:05

J41a77n 33S81o86c46h94o94r 2924826772396

Bude sedět v "jedničce". Věznice s dohledem. Nedbalostní. Takový pionýrský tábor s občasnýma vycházkama, televize atd. Navíc se tam může dostat každý, třeba i Vy, stačí jenom trochu smůly. Tak buďte rádi, že to není žádný drasťák na rozdíl od věznic pro násilníky, vrahy a loupežníky. 

Tipuji tak na šest roků, za tři roky bude doma za dobré chování, jak je v těchto typech věznic běžné.

0/0
25.7.2015 15:29

J27i93ř72í 80N86o74v41á84k 3313389378146

Vy jste rozený politik. Já se ptal na něco jiného. Ale chápu. Zákony neznáte, ekonomice a pojišťovnictví nerozumíte, ale kecat musíte do všeho. Rv

0/0
25.7.2015 18:46

M60i18c55h72a93l 62M72u63n80z47l15i11n80g63e41r 7105353620433

Pendolino v době aktuální stálo + - 700 milionů. Již se nevyrábí. Zde info o soupravě: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html

+1/0
25.7.2015 14:45

P20e75t66r 62F72r26a69n43c 9307371308928

Kdyz to tam znate, tak jak tam nacpete nad/podjezd ve strane k stanici? Jak zajistite prijezd do okolnich baraku?

0/0
25.7.2015 14:51

J67a24n 52S43o80c44h24o41r 2614816512756

No tak se asi bude muset ten nad/podjezd postavit někde kousek vedle, ale tento problém bych už nechal projektantům, protože běžný internetový diskutér na to svojí mentální kapacitou obyčejně nestačí.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:17

O82n83d96ř24e33j 11N25o24s86e17k 7100824663504

Výborný nápad. Nejlépe ho postavit někde úplně mimo koleje. Tedy pane Sochore, číst ta vaše moudra, to je dílo. Z vás musí mít vaše okolí radost.

0/−1
26.7.2015 1:28

J41i30ř59í 80K38o49c49u85r33e58k 6155794565138

Žejo, naco podjezd za 100 mega (není to moc, Antoníne Pavloviči?). Zacálujem škodu 160 mega a z ušetřených peněz uděláme PHS v lese, aby se odstínil nebezpečný hluk.

Ne teď vážne: Na to, aby se zachránil byť je jediný život poničený hlukem se vynakládají stamiliony*, ale na ochranu lidských životů na přejezdu "uprostřed" nádraží na frekventované silnici X jedné z nejzatíženějších tratí v ČR, na to peníze nebyly.

*) njn, je na to norma a úředník funguje pouze na papír, rozum nežádoucí. Na nutnost podjezdu dle počtu křížujících se vozidel drážních/silničních norma neexistuje. Takže se to nedá zdůvodnit úředně.

+2/0
25.7.2015 14:12

P21e39t41r 93M61a79r55š72o42u12n 5925888176706

A jak zabra ote aby z toho nadjezdu nekdp nesjel na koleje? Nebo nehazel polena? Je tp tiz stejna situace jako vjet prpti predpisum a zdravemu rozumu na prejezd kdyz uz blikaji svetla. Zavory jsou jen vec navic prp blbce, co ignoruji jiz platna pravidla

+1/0
25.7.2015 18:20

P21e39t74r 12M57a57r85š18o60u14n 5785408456506

Apodjezd taky bezpecny uplne neni.zase budou kricet o nebezpeosti pro ridice oproti otevrene ceste

0/0
25.7.2015 18:21

P89e44t44r 76F37r81a21n93c 9287911218558

Ale on tam zabezpeceny prejezd je.

+2/0
25.7.2015 14:49

J21a66n 27S11o33c51h40o87r 2804546282686

Nedostatečně.

Museli by tam za každého počasí na každé straně mrznout policajti, v zimě v létě.

Anebo závory stahovat jenom na dobu nezbytně nutnou, potom zase vytahovat. Nedělá se.

Přejezd zabezpečen nedostatečně. Stává se tam půl hodiny, aniž něco někde jede, jen protože nějaký vagon při šibování přejel spinač. Neřeší se to. Proto tam tolik aut ty závory přejíždí. SŽDC se zmohlo pouze na kameru. Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo směšné. To je důvod proč to tolik řidičů nerespektuje. Vyloženě se čekalo až se něco přihodí.

0/−1
25.7.2015 15:24

B38o65h67u76s61l14a21v 49K84r37á79l31í56k 2811310899686

Jak vidíte, nebyl dostatečně zabezpečený.

0/0
25.7.2015 15:30

J86a86n 43Z24e76m12a67n 8486322474202

Proti jedincům, jejichž IQ jim nedovoluje reagovat na světlo ano. Ale je otázka, jestli je i tak příliš nechráníme a nebráníme přirozenému výběru.

+3/0
25.7.2015 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.