- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem z Kunětic a každý den jezdím po této silnici několikrát denně a je to jen o lidech jak se chovají jak za volantem tak na kole.za dalsi nechapu vyznam te stezky od stanku pod kunku pry to konci nekde dole pod kunkou penize vynalozena na tuto cast se mohly vynalozit na postaveni podelne stezky z Rabu do Kunetic.z Kunetic se take lze dostat po lesni ceste az na kunku a v obci je uz padesatka a na teto ceste potkavam vice cyklistu nez na tom kousku mezi polema jo je to o kousek delsi ale bezpecnejsi.zaver nechapu tedy kdo povolil krizeni cyklostezky a silnice kde je 90. Semafor ani retarder nepomuze silnice je uzka ze i obcas dve auto maji codelat aby vesla vedle sebe.preji krasny den a kdyz pojede ten to usek tak na sebe davejte pozor.
Úplně by stačíilo dát retardér na obě poloviny cyklostezky, aby se skutečně muselo slézt z kola a projít s ním, a ne to lehce objet t.j. třeba ani nezpomalit... To křížení je udělané uprostřed ničeho utopené v poli, přitom tam je hodne velký provoz kol i aut.
Je to tam fakt hnus, vyplatilo by se vedle té silnice vést stezku až na kraj Kunětic, žádná omezení tu situaci 100% nevyřeší... Problémem není samotné křížení, ale úzká silnice s naprd zatáčkou mezi stezkou a Kuněticemi.
Další šílený nápad jako snížená rychlosti - co tam dát semafor ...
Ráno jsem tam byla na bruslích. Situace je asi taková: Křížení není zásadní problém. Situace směr Kunětická hora - Pardubice je docela přehledná a je vidět daleko i při vzrostlé vegetaci. Opačný směr je horší tam při vzrostlé vegetaci opravdu není dobře vidět, ale pokud opravdu zastavím a počkám taky není problém. Zásadní problém je cesta z Kunětic směr Ráby a následné odbočení doleva na stezku k Pardubicím. Opačně to prakticky nikdo nevyužívá tedy od Rábů doleva na Kuňku. To odbočení vlevo do Pardubic, které je zásadní, asi opravdu nejde vyřešit jinak než snížením rychlosti a taky zákazem předjíždění, a to já opravdu nejsem zastánce zákazů apod. Ta silnice je úzká na to, aby se tam vešli v obou směrech auta, cyklisté a ještě řekněme cyklistický odbočovací pruh. Jediné co to vyřeší je souběžná stezka do Kunětic.
Jo a popravě, že je to objízdná trasa je fakt a nad tím by se museli zamyslet ti, kteří si dovolí letos v létě opravovat rychlodráhu, když je rozkopaný most u Parama. nevěřím, že ty opravy jsou nezbytně nutné!
Tak mi to připadá, že se debatuje hlavně o tom, zda jsou na vině spíše cyklisté (bruslaři, chodci, běžci) nebo řidiči. Ale to je přeci jedno. Já tudy běhám často a můžu říct, že je tam spousta šílených cyklistů a bruslařů (možná i chodců a běžců). Nicméně i kdyby tam řidiči byli úplně bez viny, tak by tam měla být omezená rychlost (a klidně i retardéry), abychom ty "šílence" ochránili. A navíc, pokud tam někoho autem srazíte a nedej bože zabijete, bude se vám spát dobře jen proto, že to nebyla vaše vina?
Není se čemu divit. Asi je tam nějaký divný magnetismus, nebo co. Nikde jsem se nesetkal s takovým šíleným chováním cyklistů.
Jaroslave, i u nás na venkově se většina cyklistů rozhlédne, než vjede na silnici. No, možná v těch Kuněticích jde o sebevrahy z měst.
Měli by se nad sebou zamyslet hlavně cyklisté. Já taky raději dám v autě přednost vlaku, než abych s ním měřil síly. Mimochodem, když jedu na kole, sem tam dám pivko, nebo víno a ti, co říkají, že ne, tak kecaj :-)
Pokud vím, ta ona cyklistka, která se stala zatím poslední obětí oné silnice, byla sražena autem řízeným seniorem pod vlivem alkoholu jedoucím v protisměru. Ona žena i její devítiletý (těžce zraněný) syn tedy neměli proti autu, které náhle vjelo do protisměru, pražádnou šanci i kdyby se zamýšleli sebevíce.
Vaše rada, aby se nad sebou zamysleli hlavně cyklisté, je tedy poněkud mimo mísu...
co dát upozornění na cyklostezku, že se blíží křížení se silnicí ?
To tam je. Ale opravdu si myslíte, že si z toho cyklisté něco dělají ? Někdy jsou schopni vyjet z cyklostezky i pod vlak.
samozrejme, ze snizeni rychlosti nic nevyresi....proste by si meli cykliste a bruslari davat pozor, coz je pro ne ale nadlidsky ukol, protoze oni maji dojem, ze kdyz jsou na stezce, maji prednost jako chodci.
mozna by pomohly retardery, ktere ale zase znevyhodni ridice, kteri jsou pritom v pravu.
nejlepe by bylo zridit pod(nad)jezd