Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vagony plné šrotu se vynořily ze zatáčky a zabíjely. Ona přežila

Ve středu je tomu dvacet let od chvíle, kdy život devatenácti cestujících v lokálce na Chrudimsku náhle ukončil střet s utrženými vagony, které se na ni vyřítily za zatáčkou rozjeté po několikakilometrové jízdě z vysočinských kopců. Železniční neštěstí u Krouny přežily jen čtyři ženy. Mezi nimi byla i Markéta Chotěnovská z Poličky. Za svůj život vděčí náhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e75t32r 45K91o55l77á87ř 2208117854431

Paní má plný invalidní důchod na posttraumatickou poruchu protože viděla pár mrtvol? 8-o To by ho pak musel mít každý záchranář, hasič, voják, účastník dopravní nehody .... Možná, že kdyby naopak pracovala, tak by neměla čas myslet na nesmysly ...

0/−10
24.6.2015 15:37

L25á61ď58a 41M14a53l45ý 5857896155715

Víš kulový.

+3/0
24.6.2015 17:08

T76e26r70e63z14a 98H28o28l59á 4594183193597

nevíš NIC.

+2/0
24.6.2015 18:40

M20i25l26a12n 65Č61e67r95n75ý 5683419739232

Běž zpívat a neotravuj na diskusích.:-P

+2/0
24.6.2015 19:00

M69i35c70h71a21l 22J50a14r55o29š 7314900722885

Železniční a letecká neštěstí vypadají vždycky katastroficky, protože je u nehody mnoho obětí najednou. Nicméně silnice produkují řádově mnohem více smrtelných zranění a lidí s trvalými následky, takže bychom neměli zapomenout ani na ně.

0/0
24.6.2015 14:37

T90o82m35á83š 17N51e98u31m87a37i43e29r 9379470758107

Na výčtu těch zeležničních nehod mě uklidňuje alespoň to, že takovéhle případy se již u nás nestávají a pokud, tak s mnohem menšími následky.

0/0
24.6.2015 14:18

P57e38t89r 90N39o91v56o87t47n94y 3689542639952

No nebyl bych takový optimista, pomáhají náhody. Nedávno mohl být docela slušný mazec mezi Satalicema a odbočkou Skály. Nebo u Litoměřic se srazily čelně dva nákladní vlaky.

0/−1
24.6.2015 14:27

L94u20k92á72š 75R22y49c83h34l31ý 5247476473437

"Jedna z pietních slavností..." foto č. 3

od kdy je smuteční událost slavnost???Rv

0/0
24.6.2015 14:10

V37i91k84t13o38r 54N70á92r10o81ž58n98ý 3359462458

Znal jsem jednu paní , která přežila nehodu v Bezděčíně. Psychicky jí to poznamenalo na celý život.

0/0
24.6.2015 10:55

P21e81t53r 66S91p42o32r35e63r 6703623606732

Jestliže posunovač nakonec nebyl obviněn, je OK uvádět jeho celé jméno?

Jinak jsem sečetl počet mrtvých ve sloupečku největších nehod - 374, to je jen něco přes polovinu počtu obětí na silnicích za rok 2014. Hlavně jak je ta železnice strašně nebezpečná.

0/−1
24.6.2015 10:25

M13i67l75a90n 54Č23e59r54n20ý 5653269189342

A kdo to tvrdí?8-o

+2/0
24.6.2015 10:27

P12e20t21r 24S76p86o12r47e23r 6483693796542

On už se někdo najde!

0/0
24.6.2015 10:42

J11a15n 65Č30e42r75n93ý 8960880414151

Vy.

+6/0
24.6.2015 10:48

P66e53t21r 86K90o11l26á36ř 2588667404221

;-D

0/0
24.6.2015 15:33

J24i49r92i 74C57e35e 5885291162208

No tak to je počet obětí u velkých neštěstí. K tomu připočtěte další nehody, kde jsou počty obětí v řádech jednotek.

0/0
24.6.2015 10:29

P10a22v54e87l 88M32a50t24o37u22š77e15k 5560337748254

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu je považován i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, které má v drtivé většině na svědomí řidič silničního vozidla, nikoli selhání železnice. Ale přesto jde na vrub železnici.

+1/0
24.6.2015 10:36

P56a22v31e42l 31M86a69t91o50u80š48e10k 5460717108224

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu se považuje i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, který má většinou na svědomí řidič silničního vozidla. Přesto to jde na vrub železnice. Další věcí jsou sebevraždy. Pod auta skáče dobrovolně málokdo, pod vlak zcela běžně.

+3/0
24.6.2015 10:39

M98i56l52a98n 41Č12e21r93n85ý 5433399289442

Nikde jsem se také nedočetl, jaké odškodnění dostali příbuzní těch obětí a jak dopadly ostatní tři přeživší. A ta holka, co vylétla z okna, zemřela?

+4/0
24.6.2015 10:23

M19i91l68a10n 41Č77e76r96n72ý 5873229519612

Vlastně dostali jakousi almužnu:

Krátce po nehodě získali pozůstalí každé z obětí 20 tisíc korun na výdaje spojené s pohřbem. Podle drah šlo navíc o zálohovou platbu, která se v případě dalších nákladů doplácela.

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/dvacet-let-po-nestesti-na-zeleznici-u-krouny-zada-zena-odskodneni-p9d-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150622_2172016_pardubice-zpravy_jah

0/0
24.6.2015 10:26

H46o18n82z50a 76B65e22r64a16n 1108796756825

Tak hlavně že se paní dobře sedělo o samotě... Měla by se zamyslet o kolik lidí víc by přežilo kdyby nebyla asociální a nechala vedle sebe někoho sednout. Hlavně že chce penízky...

+1/−48
24.6.2015 9:08

M54a11r37t56i87n56a 51T57r41o87j79a98n14o92v32á 5253358675

Jakože za pár mrtvých může ona? Berane, Berane... Už vím, proč se říká hlava skopová...:-/

+12/0
24.6.2015 9:11

J40i56r79i 64C12e20e 5455651732158

Tak nezáviďte a pořiďte si taky nějakou havárii, abyste mohl žádat o odškodnění.

+4/0
24.6.2015 9:53

L78u12b91o88š 34D57o33č75e68k26a10l 3642102143

Na Silvestra1994 jsme s manželkou seděli v místní hospůdce.Po nějaké době přišla dvě děvčata,jedna z nich dcera mého spolupracovníka,proto si sedly k nám.Popovídali jsme si a děvčata poté odešla.V létě 25.června jsem tak jako každý den,včetně neděle (pracoval jsem v zemědělství) jsem se sešel se svými spolupracovníky.jeden z nich,táta jedné z těch dívek povídal jaké měla jeho dcera štěstí,že ji nikam nepustil.Do té doby jsem o nehodě nevěděl.A tak mi to řekl.Že dcery chtěly jet na onu zábavu,ale že je nepustil.A že došlo,k velké nehodě a skoro všichni zahynuli.Včetně té dívky,která s námi v té hospodě na Silvestra seděla.Je to již dvacet let,co si ta šedá paní vybrala krutou daň,životy převážně mladých lidí.

Odsouzení viníků těm lidem život nevrátí,zdraví také ne.

Krouna je poměrně daleko,těžko bych tam jel a tak na stole hoří svíčka na památku,nejen oné dívky se kterou mě osud svedl dohromady,ale i na památku všech,jejichž životy byly tak tragicky ukončeny.

+2/0
24.6.2015 9:05

M30i13l50a72n 71Č88e49r79n42ý 5493299139892

V souvislosti s vyšetřováním příčin železničního neštěstí byli z trestného činu obecného ohrožení obviněni tři pracovníci vlakové čety. Soudní dohra se následně týkala už jen dvou viníků. Za hrubé porušení předpisů a povinností odsoudil v říjnu 1996 Okresní soud v Chrudimi vlakvedoucího a jednoho z průvodčích k nepodmíněným trestům odnětí svobody ve výši šest a půl a pět let ve věznici s dohledem. Oběma soud uložil také několikaletý zákaz výkonu povolání. V březnu 1997 pak Krajský soud v Hradci Králové zvýšil trest bývalému vlakvedoucímu na osm let odnětí svobody.

Tragédii u Krouny mohlo patrně odvrátit radiové spojení. Kdyby tehdy na této trati existovalo, mohl být strojvedoucí osobního vlaku varován nejméně s několikaminutovým předstihem a pravděpodobně by se mu podařilo zastavit a nechat cestující vystoupit. Samotné srážce by však již zabránit nemohl. Jako opatření zvyšující bezpečnost na dráze, byl následně urychlen projekt traťového radiového systému, který je dnes už funkční ve všech vlacích.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+11/0
24.6.2015 8:39

P97a27v20e31l 82M45a78t39o95u90š74e55k 5690567568194

Chápu rozhořčení pozůstalých, ale ty tresty mi za neúmyslné usmrcení lidí připadají dost vysoké. Stala se chyba, která se může stát prakticky komukoli kdykoli. Samozřejmě v této profesi může mít i drobné opomenutí fatální následky, což tehdy zrovna mělo. Na druhou stranu mezi námi žijí např. tisíce lidí, kteří vědomě jezdí bezohledně v autech, často i pod vlivem návykových látek. Nechci jmenovat ani jednoho konkrétního. Přesto své jednání opakují a když někomu způsobí smrt, soud je v mnoha případech zprostí viny nebo si odpykají symbolický trest.

+7/0
24.6.2015 9:27

J66a74n 56U74l59r81i16c94h 7920113268388

Koho, kdo někoho usmrtil pod vlivem návykové látky, soud naposled zprostil viny ?

0/0
24.6.2015 9:32

P31a59v48e14l 54M42a76t50o15u77š81e63k 5350747338224

Vytrháváte věci z kontextu. Napsal jsem to trochu jinak: "často i pod vlivem návykových látek", "nebo si odpykají symbolický trest". Do toho, co jsem napsal, se bezesporu vejde kočička Darinka Rolins, nějaký ten feťák, který někde u Anděla někoho srazil (detaily neznám) a spousta dalších.

+3/0
24.6.2015 9:50

J74a26n 11U42l92r69i74c74h 7710373408268

Rolins nebyla pod vlivem a feťák dostal 7 let.

0/0
24.6.2015 11:22

V21l25a38d80a29n 49Č17e46r51n69ý 8112366783156

Radomír Šimůnek... :-/

0/0
24.6.2015 14:34

P14ř87e91m92e49k 83P57a92v29k76a 8988832458611

Také se mi ty tresty za neúmyslné usmrcení zdají drakonické. Pozůstalým to nepomůže, bezesporu to však navíc zničí rodiny těch, co neštěstí neúmyslně způsobili.

+1/0
24.6.2015 14:55

M83a72r42t26i12n 60H39a88n49z10a43l 8848679869705

To Valašské Meziříčí ve sloupku si prosím opravte na Řikonín - Níhov, kde k té katastrofě došlo doopravdy.

+1/0
24.6.2015 8:36

P14a24v74e62l 86M65a85t81o78u87š55e67k 5280957608814

Ty vagóny určitě nebyly stotunové, ale to na věci jistě nic nemění. Neštěstí to bylo velké a trvalé následky té dámy jistě nelze brát na lehkou váhu. Nicméně, kolik asi žije lidí, kteří mají podobné následky z nehod na silnicích! Velmi pravděpodobně nyní, v tuto minutu, někdo prožívá podobné pocity při některé z nehod na silnici.

0/0
24.6.2015 8:28

M45i13l55a61n 77Č37e84r34n28ý 5753259479912

A vy jste ty vagóny snad vážil? A to vaše nicméně je fakt mimo mísu!;-O

0/0
24.6.2015 8:31

M58i63l25a69n 32Č24e61r34n30ý 5583949969902

Tři nákladní vagony ložené dřevem a železným šrotem o hmotnosti 123 tun a jeden krytý služební vůz, takzvaný „hitlák“, bez dozoru ujely asi pět kilometrů a na čtyřkilometrovém klesání ve směru na Žďárec nabraly rychlost až kolem 100 kilometrů v hodině. U zastávky Krouna uvolněné vagony vrazily čelně do protijedoucího jednovagonového motorového osobního vlaku, směřujícího ze Ždárce do Poličky. Střetová rychlost mohla být podle některých odhadů až 133 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+1/0
24.6.2015 8:40

P62a37v55e92l 21M92a88t28o96u81š22e35k 5910767398494

V článku je psáno, cituji: "..čtyř více než stotunových vagonů..". To znamená, že by KAŽDÝ ze čtyř vagónů vážil více než sto tun, což je samozřejmě nesmysl a na což jsem poukazoval. Je vidět, co dělá neschopnost vyjadřování a neznalost českého jazyka. Samozřejmě, že mělo jít s největší pravděpodobností o celkovou hmotnost všech vagónů.

+2/0
24.6.2015 10:06

P44a21v50e47l 89M30a33t40o96u95š80e98k 5560257548594

Vagón o hmotnosti 100 tun nemá na našich kolejích co dělat, na to jsem je nemusel vážit. Pokud tolik byť jediný vůz vážil, pak musel být přetížen a klidně to mohlo mít souvislost i s tím, že vozy ujely. Spíš je to ale opisovaná novinářská chyba. Nechápu, v čem je to, co jsem dále psal, mimo mísu. Nebo snad chcete zlehčovat nebo zpochybňovat nehody na silnicích?

0/0
24.6.2015 9:57

L63u86k74á56š 77Č34e64p31e58l73k60a 4815136443390

mne z toho spis prijde, ze vsechny 3 vagony dohromady vazily 123tun ;-)

0/0
24.6.2015 10:18

P47a32v83e84l 47M54a59t10o42u13š25e94k 5250217898704

Z toho, co psal p. Černý, ano. Z toho, co je uvedeno v článku, nikoli. Já komentoval článek, nikoli příspěvek p. Černého, který byl napsán až po mém.

+2/0
24.6.2015 10:47

D81a37n62i71e15l 11D82r71n19e55c 6281889266682

Vagony mohou mít běžně přes 100 t, zatížitelnost jedné nápravy může být i 25 t. Zapomínáte na šestinápravové vozy.

0/0
24.6.2015 13:37

K51a36r62e65l 43Ž75a71l39č16í14k 8142867423

Nicméně jste vocas.

+1/0
24.6.2015 8:36

P52a61v39e49l 20M68a12t78o53u50š72e34k 5450497228754

Dobrý argument. Máte další?

0/0
24.6.2015 10:11

J90a36n 69P83r72i61c88h42y58s76t23a98l 8521308573

Hlavne se nemohly vagony vynorit ze zatacky. Jedine, ze by nejdriv vykolejily a ritily se po silnici...?

Vlaky (jak znamo) nemaji zatacky, ale oblouky.

Opravte si hrubku v titulku.

+1/−4
24.6.2015 8:53

P66a28v68e39l 19C79h16o18d29o23r 7888962843

Dlaší zneuznanej železničář...ještě přidej to, že nástupiště je ve skutečnosti konstrukce železničního spodku, ačkoliv je nahoře :)

+4/−1
24.6.2015 8:59

M89i41c97h36a58e63l25a 76N43o12v68á90k72o95v89á 8420548138361

to bude šotouš.

0/0
24.6.2015 9:12

P33e91t15r 16F75i19a13l94a 9843286503703

Pane Chodore, z čeho jste vydedukoval, že pán je ´zneuznanej železničář´?:-)

Proč by měl někdo používat složité výklady o železničním spodku, když výraz nástupiště se běžně používá i u odborníků, zatím co zatáčka ne, takže vaše srovnání pořádně kulhá.

0/0
24.6.2015 11:56

P82a63v13e52l 27J78e86ř49á88b14e79k 7331252104487

Uf -

a já jsem do této chvíle myslel, že vlak je stroj která maximálně zatáčkami či oblouky projíždí.

+2/0
24.6.2015 9:55

P46a83v25e74l 73M19a62t73o92u83š34e31k 5260557678404

To bych snad i odpustil. Zatáčka jako oblouk. Tady se nepíší drážní předpisy.

+2/0
24.6.2015 10:10

P58a92v41e84l 36M68a52t72o62u67š63e47k 5280227808894

Nehledě k tomu, že oblouky jsou i na silnicích, jen jim tak laická veřejnost neříká. A na lepších silnicích by dokonce měly být i přechodnice, podobně jako na solidní železnici.

0/0
24.6.2015 10:15

J75a70n 65U21l68r52i75c60h 7300893208678

Zajímalo by mě, kolik uplynulo času od doby co jim vagóny ujely do srážky.

0/0
24.6.2015 7:52

J91a56n 69U92l30r73i31c40h 7820243218768

Teď jsem na to koukal je to asi 6 km, převýšení 80 m.  Tak to bylo  jen pár minut, v té době nešlo dělat asi nic.

+2/0
24.6.2015 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.