Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vagony plné šrotu se vynořily ze zatáčky a zabíjely. Ona přežila

Ve středu je tomu dvacet let od chvíle, kdy život devatenácti cestujících v lokálce na Chrudimsku náhle ukončil střet s utrženými vagony, které se na ni vyřítily za zatáčkou rozjeté po několikakilometrové jízdě z vysočinských kopců. Železniční neštěstí u Krouny přežily jen čtyři ženy. Mezi nimi byla i Markéta Chotěnovská z Poličky. Za svůj život vděčí náhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e42t88r 74K33o75l42á78ř 2108597694231

Paní má plný invalidní důchod na posttraumatickou poruchu protože viděla pár mrtvol? 8-o To by ho pak musel mít každý záchranář, hasič, voják, účastník dopravní nehody .... Možná, že kdyby naopak pracovala, tak by neměla čas myslet na nesmysly ...

0/−10
24.6.2015 15:37

L76á42ď59a 67M46a18l31ý 5127626635465

Víš kulový.

+3/0
24.6.2015 17:08

T50e76r77e57z61a 61H66o94l38á 4164743393877

nevíš NIC.

+2/0
24.6.2015 18:40

M70i55l97a18n 14Č95e75r11n79ý 5763499249472

Běž zpívat a neotravuj na diskusích.:-P

+2/0
24.6.2015 19:00

M74i50c84h41a45l 76J15a94r48o97š 7544280802275

Železniční a letecká neštěstí vypadají vždycky katastroficky, protože je u nehody mnoho obětí najednou. Nicméně silnice produkují řádově mnohem více smrtelných zranění a lidí s trvalými následky, takže bychom neměli zapomenout ani na ně.

0/0
24.6.2015 14:37

T42o64m40á16š 12N12e71u96m90a20i23e97r 9659870448697

Na výčtu těch zeležničních nehod mě uklidňuje alespoň to, že takovéhle případy se již u nás nestávají a pokud, tak s mnohem menšími následky.

0/0
24.6.2015 14:18

P98e38t43r 24N85o26v20o96t70n97y 3339912319562

No nebyl bych takový optimista, pomáhají náhody. Nedávno mohl být docela slušný mazec mezi Satalicema a odbočkou Skály. Nebo u Litoměřic se srazily čelně dva nákladní vlaky.

0/−1
24.6.2015 14:27

L52u89k33á78š 43R46y48c69h46l21ý 5747766583737

"Jedna z pietních slavností..." foto č. 3

od kdy je smuteční událost slavnost???Rv

0/0
24.6.2015 14:10

V28i47k20t27o60r 77N97á26r83o66ž40n25ý 3549432458

Znal jsem jednu paní , která přežila nehodu v Bezděčíně. Psychicky jí to poznamenalo na celý život.

0/0
24.6.2015 10:55

P14e78t78r 75S43p67o32r74e86r 6533973316392

Jestliže posunovač nakonec nebyl obviněn, je OK uvádět jeho celé jméno?

Jinak jsem sečetl počet mrtvých ve sloupečku největších nehod - 374, to je jen něco přes polovinu počtu obětí na silnicích za rok 2014. Hlavně jak je ta železnice strašně nebezpečná.

0/−1
24.6.2015 10:25

M90i32l48a19n 66Č45e77r33n86ý 5163419529582

A kdo to tvrdí?8-o

+2/0
24.6.2015 10:27

P35e15t65r 47S27p91o14r34e42r 6413943116242

On už se někdo najde!

0/0
24.6.2015 10:42

J16a94n 72Č32e72r61n56ý 8680340614281

Vy.

+6/0
24.6.2015 10:48

P31e58t18r 65K21o26l71á47ř 2328847414271

;-D

0/0
24.6.2015 15:33

J18i49r36i 16C26e14e 5575891522178

No tak to je počet obětí u velkých neštěstí. K tomu připočtěte další nehody, kde jsou počty obětí v řádech jednotek.

0/0
24.6.2015 10:29

P51a38v81e59l 64M42a78t95o89u11š52e47k 5260687828484

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu je považován i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, které má v drtivé většině na svědomí řidič silničního vozidla, nikoli selhání železnice. Ale přesto jde na vrub železnici.

+1/0
24.6.2015 10:36

P22a26v68e57l 78M39a74t77o64u82š46e55k 5390637758714

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu se považuje i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, který má většinou na svědomí řidič silničního vozidla. Přesto to jde na vrub železnice. Další věcí jsou sebevraždy. Pod auta skáče dobrovolně málokdo, pod vlak zcela běžně.

+3/0
24.6.2015 10:39

M74i23l16a79n 82Č61e60r39n67ý 5353939409732

Nikde jsem se také nedočetl, jaké odškodnění dostali příbuzní těch obětí a jak dopadly ostatní tři přeživší. A ta holka, co vylétla z okna, zemřela?

+4/0
24.6.2015 10:23

M69i32l67a33n 77Č90e41r30n93ý 5373219639142

Vlastně dostali jakousi almužnu:

Krátce po nehodě získali pozůstalí každé z obětí 20 tisíc korun na výdaje spojené s pohřbem. Podle drah šlo navíc o zálohovou platbu, která se v případě dalších nákladů doplácela.

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/dvacet-let-po-nestesti-na-zeleznici-u-krouny-zada-zena-odskodneni-p9d-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150622_2172016_pardubice-zpravy_jah

0/0
24.6.2015 10:26

H94o81n95z32a 66B35e34r80a71n 1128616136655

Tak hlavně že se paní dobře sedělo o samotě... Měla by se zamyslet o kolik lidí víc by přežilo kdyby nebyla asociální a nechala vedle sebe někoho sednout. Hlavně že chce penízky...

+1/−48
24.6.2015 9:08

M60a64r39t88i53n45a 44T14r93o59j77a32n60o72v44á 5503798855

Jakože za pár mrtvých může ona? Berane, Berane... Už vím, proč se říká hlava skopová...:-/

+12/0
24.6.2015 9:11

J93i25r77i 65C78e42e 5455681672158

Tak nezáviďte a pořiďte si taky nějakou havárii, abyste mohl žádat o odškodnění.

+4/0
24.6.2015 9:53

L91u96b29o16š 29D22o39č75e89k15a83l 3752292103

Na Silvestra1994 jsme s manželkou seděli v místní hospůdce.Po nějaké době přišla dvě děvčata,jedna z nich dcera mého spolupracovníka,proto si sedly k nám.Popovídali jsme si a děvčata poté odešla.V létě 25.června jsem tak jako každý den,včetně neděle (pracoval jsem v zemědělství) jsem se sešel se svými spolupracovníky.jeden z nich,táta jedné z těch dívek povídal jaké měla jeho dcera štěstí,že ji nikam nepustil.Do té doby jsem o nehodě nevěděl.A tak mi to řekl.Že dcery chtěly jet na onu zábavu,ale že je nepustil.A že došlo,k velké nehodě a skoro všichni zahynuli.Včetně té dívky,která s námi v té hospodě na Silvestra seděla.Je to již dvacet let,co si ta šedá paní vybrala krutou daň,životy převážně mladých lidí.

Odsouzení viníků těm lidem život nevrátí,zdraví také ne.

Krouna je poměrně daleko,těžko bych tam jel a tak na stole hoří svíčka na památku,nejen oné dívky se kterou mě osud svedl dohromady,ale i na památku všech,jejichž životy byly tak tragicky ukončeny.

+2/0
24.6.2015 9:05

M10i31l28a10n 15Č62e89r39n90ý 5263669869862

V souvislosti s vyšetřováním příčin železničního neštěstí byli z trestného činu obecného ohrožení obviněni tři pracovníci vlakové čety. Soudní dohra se následně týkala už jen dvou viníků. Za hrubé porušení předpisů a povinností odsoudil v říjnu 1996 Okresní soud v Chrudimi vlakvedoucího a jednoho z průvodčích k nepodmíněným trestům odnětí svobody ve výši šest a půl a pět let ve věznici s dohledem. Oběma soud uložil také několikaletý zákaz výkonu povolání. V březnu 1997 pak Krajský soud v Hradci Králové zvýšil trest bývalému vlakvedoucímu na osm let odnětí svobody.

Tragédii u Krouny mohlo patrně odvrátit radiové spojení. Kdyby tehdy na této trati existovalo, mohl být strojvedoucí osobního vlaku varován nejméně s několikaminutovým předstihem a pravděpodobně by se mu podařilo zastavit a nechat cestující vystoupit. Samotné srážce by však již zabránit nemohl. Jako opatření zvyšující bezpečnost na dráze, byl následně urychlen projekt traťového radiového systému, který je dnes už funkční ve všech vlacích.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+11/0
24.6.2015 8:39

P93a85v96e53l 84M76a38t21o96u40š71e12k 5480427678594

Chápu rozhořčení pozůstalých, ale ty tresty mi za neúmyslné usmrcení lidí připadají dost vysoké. Stala se chyba, která se může stát prakticky komukoli kdykoli. Samozřejmě v této profesi může mít i drobné opomenutí fatální následky, což tehdy zrovna mělo. Na druhou stranu mezi námi žijí např. tisíce lidí, kteří vědomě jezdí bezohledně v autech, často i pod vlivem návykových látek. Nechci jmenovat ani jednoho konkrétního. Přesto své jednání opakují a když někomu způsobí smrt, soud je v mnoha případech zprostí viny nebo si odpykají symbolický trest.

+7/0
24.6.2015 9:27

J74a11n 28U94l77r64i57c24h 7440623158258

Koho, kdo někoho usmrtil pod vlivem návykové látky, soud naposled zprostil viny ?

0/0
24.6.2015 9:32

P61a15v13e48l 42M35a44t89o92u60š98e97k 5900877138904

Vytrháváte věci z kontextu. Napsal jsem to trochu jinak: "často i pod vlivem návykových látek", "nebo si odpykají symbolický trest". Do toho, co jsem napsal, se bezesporu vejde kočička Darinka Rolins, nějaký ten feťák, který někde u Anděla někoho srazil (detaily neznám) a spousta dalších.

+3/0
24.6.2015 9:50

J55a96n 66U30l32r78i26c24h 7480913188388

Rolins nebyla pod vlivem a feťák dostal 7 let.

0/0
24.6.2015 11:22

V37l81a18d31a71n 23Č58e90r36n33ý 8692226963766

Radomír Šimůnek... :-/

0/0
24.6.2015 14:34

P66ř24e12m29e14k 89P61a65v68k47a 8958842928811

Také se mi ty tresty za neúmyslné usmrcení zdají drakonické. Pozůstalým to nepomůže, bezesporu to však navíc zničí rodiny těch, co neštěstí neúmyslně způsobili.

+1/0
24.6.2015 14:55

M88a87r98t49i26n 15H61a21n51z76a36l 8778389219635

To Valašské Meziříčí ve sloupku si prosím opravte na Řikonín - Níhov, kde k té katastrofě došlo doopravdy.

+1/0
24.6.2015 8:36

P32a36v53e32l 54M22a11t22o29u87š28e76k 5700237708354

Ty vagóny určitě nebyly stotunové, ale to na věci jistě nic nemění. Neštěstí to bylo velké a trvalé následky té dámy jistě nelze brát na lehkou váhu. Nicméně, kolik asi žije lidí, kteří mají podobné následky z nehod na silnicích! Velmi pravděpodobně nyní, v tuto minutu, někdo prožívá podobné pocity při některé z nehod na silnici.

0/0
24.6.2015 8:28

M86i30l75a12n 47Č33e29r95n90ý 5243549719342

A vy jste ty vagóny snad vážil? A to vaše nicméně je fakt mimo mísu!;-O

0/0
24.6.2015 8:31

M91i35l60a49n 12Č45e20r51n61ý 5473699869752

Tři nákladní vagony ložené dřevem a železným šrotem o hmotnosti 123 tun a jeden krytý služební vůz, takzvaný „hitlák“, bez dozoru ujely asi pět kilometrů a na čtyřkilometrovém klesání ve směru na Žďárec nabraly rychlost až kolem 100 kilometrů v hodině. U zastávky Krouna uvolněné vagony vrazily čelně do protijedoucího jednovagonového motorového osobního vlaku, směřujícího ze Ždárce do Poličky. Střetová rychlost mohla být podle některých odhadů až 133 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+1/0
24.6.2015 8:40

P78a61v97e38l 89M96a80t51o48u57š61e19k 5260977168574

V článku je psáno, cituji: "..čtyř více než stotunových vagonů..". To znamená, že by KAŽDÝ ze čtyř vagónů vážil více než sto tun, což je samozřejmě nesmysl a na což jsem poukazoval. Je vidět, co dělá neschopnost vyjadřování a neznalost českého jazyka. Samozřejmě, že mělo jít s největší pravděpodobností o celkovou hmotnost všech vagónů.

+2/0
24.6.2015 10:06

P41a39v66e39l 86M36a61t67o36u68š76e59k 5830357818164

Vagón o hmotnosti 100 tun nemá na našich kolejích co dělat, na to jsem je nemusel vážit. Pokud tolik byť jediný vůz vážil, pak musel být přetížen a klidně to mohlo mít souvislost i s tím, že vozy ujely. Spíš je to ale opisovaná novinářská chyba. Nechápu, v čem je to, co jsem dále psal, mimo mísu. Nebo snad chcete zlehčovat nebo zpochybňovat nehody na silnicích?

0/0
24.6.2015 9:57

L25u70k54á67š 97Č62e33p57e90l82k52a 4775976403840

mne z toho spis prijde, ze vsechny 3 vagony dohromady vazily 123tun ;-)

0/0
24.6.2015 10:18

P47a13v93e30l 17M12a57t87o51u10š40e11k 5310307308674

Z toho, co psal p. Černý, ano. Z toho, co je uvedeno v článku, nikoli. Já komentoval článek, nikoli příspěvek p. Černého, který byl napsán až po mém.

+2/0
24.6.2015 10:47

D23a74n55i92e54l 53D48r58n77e15c 6191479146832

Vagony mohou mít běžně přes 100 t, zatížitelnost jedné nápravy může být i 25 t. Zapomínáte na šestinápravové vozy.

0/0
24.6.2015 13:37

K82a68r94e82l 38Ž55a88l14č74í14k 8662827123

Nicméně jste vocas.

+1/0
24.6.2015 8:36

P66a67v60e12l 37M69a25t38o13u52š46e40k 5930647448514

Dobrý argument. Máte další?

0/0
24.6.2015 10:11

J11a92n 19P83r67i27c70h15y47s90t74a77l 8191108513

Hlavne se nemohly vagony vynorit ze zatacky. Jedine, ze by nejdriv vykolejily a ritily se po silnici...?

Vlaky (jak znamo) nemaji zatacky, ale oblouky.

Opravte si hrubku v titulku.

+1/−4
24.6.2015 8:53

P36a71v50e81l 90C27h13o81d77o88r 7548792263

Dlaší zneuznanej železničář...ještě přidej to, že nástupiště je ve skutečnosti konstrukce železničního spodku, ačkoliv je nahoře :)

+4/−1
24.6.2015 8:59

M58i52c43h90a53e62l72a 20N57o97v43á49k95o54v64á 8450938468291

to bude šotouš.

0/0
24.6.2015 9:12

P12e11t20r 68F52i82a52l33a 9973206403943

Pane Chodore, z čeho jste vydedukoval, že pán je ´zneuznanej železničář´?:-)

Proč by měl někdo používat složité výklady o železničním spodku, když výraz nástupiště se běžně používá i u odborníků, zatím co zatáčka ne, takže vaše srovnání pořádně kulhá.

0/0
24.6.2015 11:56

P23a47v54e56l 94J56e83ř33á56b37e40k 7781722174417

Uf -

a já jsem do této chvíle myslel, že vlak je stroj která maximálně zatáčkami či oblouky projíždí.

+2/0
24.6.2015 9:55

P94a71v48e45l 82M51a34t76o24u47š82e90k 5170117388744

To bych snad i odpustil. Zatáčka jako oblouk. Tady se nepíší drážní předpisy.

+2/0
24.6.2015 10:10

P10a26v13e29l 12M50a97t68o87u20š23e72k 5740707418944

Nehledě k tomu, že oblouky jsou i na silnicích, jen jim tak laická veřejnost neříká. A na lepších silnicích by dokonce měly být i přechodnice, podobně jako na solidní železnici.

0/0
24.6.2015 10:15

J45a50n 57U61l59r73i57c52h 7880693398188

Zajímalo by mě, kolik uplynulo času od doby co jim vagóny ujely do srážky.

0/0
24.6.2015 7:52

J21a65n 75U32l28r61i40c62h 7680873388538

Teď jsem na to koukal je to asi 6 km, převýšení 80 m.  Tak to bylo  jen pár minut, v té době nešlo dělat asi nic.

+2/0
24.6.2015 8:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.