Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vagony plné šrotu se vynořily ze zatáčky a zabíjely. Ona přežila

Ve středu je tomu dvacet let od chvíle, kdy život devatenácti cestujících v lokálce na Chrudimsku náhle ukončil střet s utrženými vagony, které se na ni vyřítily za zatáčkou rozjeté po několikakilometrové jízdě z vysočinských kopců. Železniční neštěstí u Krouny přežily jen čtyři ženy. Mezi nimi byla i Markéta Chotěnovská z Poličky. Za svůj život vděčí náhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e49t74r 53K84o71l92á55ř 2328227634591

Paní má plný invalidní důchod na posttraumatickou poruchu protože viděla pár mrtvol? 8-o To by ho pak musel mít každý záchranář, hasič, voják, účastník dopravní nehody .... Možná, že kdyby naopak pracovala, tak by neměla čas myslet na nesmysly ...

0/−10
24.6.2015 15:37

L69á80ď92a 63M62a70l41ý 5437166345265

Víš kulový.

+3/0
24.6.2015 17:08

T17e63r24e36z73a 53H88o42l75á 4244913253447

nevíš NIC.

+2/0
24.6.2015 18:40

M47i36l76a11n 24Č26e50r93n25ý 5923539459902

Běž zpívat a neotravuj na diskusích.:-P

+2/0
24.6.2015 19:00

M36i66c76h53a30l 98J12a85r13o22š 7504640682385

Železniční a letecká neštěstí vypadají vždycky katastroficky, protože je u nehody mnoho obětí najednou. Nicméně silnice produkují řádově mnohem více smrtelných zranění a lidí s trvalými následky, takže bychom neměli zapomenout ani na ně.

0/0
24.6.2015 14:37

T24o57m49á33š 94N37e14u30m86a56i48e28r 9719860898407

Na výčtu těch zeležničních nehod mě uklidňuje alespoň to, že takovéhle případy se již u nás nestávají a pokud, tak s mnohem menšími následky.

0/0
24.6.2015 14:18

P62e98t19r 33N58o73v49o31t77n11y 3879762709812

No nebyl bych takový optimista, pomáhají náhody. Nedávno mohl být docela slušný mazec mezi Satalicema a odbočkou Skály. Nebo u Litoměřic se srazily čelně dva nákladní vlaky.

0/−1
24.6.2015 14:27

L56u12k22á39š 46R81y73c37h84l17ý 5757786273527

"Jedna z pietních slavností..." foto č. 3

od kdy je smuteční událost slavnost???Rv

0/0
24.6.2015 14:10

V57i91k93t81o98r 56N72á32r92o81ž48n83ý 3949492238

Znal jsem jednu paní , která přežila nehodu v Bezděčíně. Psychicky jí to poznamenalo na celý život.

0/0
24.6.2015 10:55

P71e77t40r 80S64p78o46r39e94r 6263173826592

Jestliže posunovač nakonec nebyl obviněn, je OK uvádět jeho celé jméno?

Jinak jsem sečetl počet mrtvých ve sloupečku největších nehod - 374, to je jen něco přes polovinu počtu obětí na silnicích za rok 2014. Hlavně jak je ta železnice strašně nebezpečná.

0/−1
24.6.2015 10:25

M86i79l86a76n 98Č21e46r70n35ý 5193589279342

A kdo to tvrdí?8-o

+2/0
24.6.2015 10:27

P63e17t40r 40S88p18o50r44e12r 6673913836772

On už se někdo najde!

0/0
24.6.2015 10:42

J39a84n 23Č63e10r44n76ý 8360920974641

Vy.

+6/0
24.6.2015 10:48

P40e10t44r 61K43o84l11á40ř 2688277184211

;-D

0/0
24.6.2015 15:33

J29i45r98i 82C29e52e 5565491962678

No tak to je počet obětí u velkých neštěstí. K tomu připočtěte další nehody, kde jsou počty obětí v řádech jednotek.

0/0
24.6.2015 10:29

P57a76v43e12l 43M35a80t86o48u49š53e39k 5940227808574

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu je považován i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, které má v drtivé většině na svědomí řidič silničního vozidla, nikoli selhání železnice. Ale přesto jde na vrub železnici.

+1/0
24.6.2015 10:36

P45a47v36e90l 48M25a95t10o22u32š41e27k 5680257728624

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu se považuje i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, který má většinou na svědomí řidič silničního vozidla. Přesto to jde na vrub železnice. Další věcí jsou sebevraždy. Pod auta skáče dobrovolně málokdo, pod vlak zcela běžně.

+3/0
24.6.2015 10:39

M65i57l80a91n 15Č92e87r42n81ý 5913829159762

Nikde jsem se také nedočetl, jaké odškodnění dostali příbuzní těch obětí a jak dopadly ostatní tři přeživší. A ta holka, co vylétla z okna, zemřela?

+4/0
24.6.2015 10:23

M93i64l21a43n 78Č97e26r53n84ý 5853109409952

Vlastně dostali jakousi almužnu:

Krátce po nehodě získali pozůstalí každé z obětí 20 tisíc korun na výdaje spojené s pohřbem. Podle drah šlo navíc o zálohovou platbu, která se v případě dalších nákladů doplácela.

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/dvacet-let-po-nestesti-na-zeleznici-u-krouny-zada-zena-odskodneni-p9d-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150622_2172016_pardubice-zpravy_jah

0/0
24.6.2015 10:26

H74o51n85z64a 90B48e37r30a97n 1778526656835

Tak hlavně že se paní dobře sedělo o samotě... Měla by se zamyslet o kolik lidí víc by přežilo kdyby nebyla asociální a nechala vedle sebe někoho sednout. Hlavně že chce penízky...

+1/−48
24.6.2015 9:08

M82a80r78t20i56n20a 12T21r78o50j49a43n63o47v78á 5963548245

Jakože za pár mrtvých může ona? Berane, Berane... Už vím, proč se říká hlava skopová...:-/

+12/0
24.6.2015 9:11

J12i92r87i 49C13e55e 5805601852398

Tak nezáviďte a pořiďte si taky nějakou havárii, abyste mohl žádat o odškodnění.

+4/0
24.6.2015 9:53

L35u17b98o29š 94D50o77č28e75k41a30l 3262562253

Na Silvestra1994 jsme s manželkou seděli v místní hospůdce.Po nějaké době přišla dvě děvčata,jedna z nich dcera mého spolupracovníka,proto si sedly k nám.Popovídali jsme si a děvčata poté odešla.V létě 25.června jsem tak jako každý den,včetně neděle (pracoval jsem v zemědělství) jsem se sešel se svými spolupracovníky.jeden z nich,táta jedné z těch dívek povídal jaké měla jeho dcera štěstí,že ji nikam nepustil.Do té doby jsem o nehodě nevěděl.A tak mi to řekl.Že dcery chtěly jet na onu zábavu,ale že je nepustil.A že došlo,k velké nehodě a skoro všichni zahynuli.Včetně té dívky,která s námi v té hospodě na Silvestra seděla.Je to již dvacet let,co si ta šedá paní vybrala krutou daň,životy převážně mladých lidí.

Odsouzení viníků těm lidem život nevrátí,zdraví také ne.

Krouna je poměrně daleko,těžko bych tam jel a tak na stole hoří svíčka na památku,nejen oné dívky se kterou mě osud svedl dohromady,ale i na památku všech,jejichž životy byly tak tragicky ukončeny.

+2/0
24.6.2015 9:05

M95i41l38a54n 88Č36e57r79n57ý 5443889289142

V souvislosti s vyšetřováním příčin železničního neštěstí byli z trestného činu obecného ohrožení obviněni tři pracovníci vlakové čety. Soudní dohra se následně týkala už jen dvou viníků. Za hrubé porušení předpisů a povinností odsoudil v říjnu 1996 Okresní soud v Chrudimi vlakvedoucího a jednoho z průvodčích k nepodmíněným trestům odnětí svobody ve výši šest a půl a pět let ve věznici s dohledem. Oběma soud uložil také několikaletý zákaz výkonu povolání. V březnu 1997 pak Krajský soud v Hradci Králové zvýšil trest bývalému vlakvedoucímu na osm let odnětí svobody.

Tragédii u Krouny mohlo patrně odvrátit radiové spojení. Kdyby tehdy na této trati existovalo, mohl být strojvedoucí osobního vlaku varován nejméně s několikaminutovým předstihem a pravděpodobně by se mu podařilo zastavit a nechat cestující vystoupit. Samotné srážce by však již zabránit nemohl. Jako opatření zvyšující bezpečnost na dráze, byl následně urychlen projekt traťového radiového systému, který je dnes už funkční ve všech vlacích.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+11/0
24.6.2015 8:39

P84a35v63e17l 63M31a62t18o32u68š87e56k 5330227718974

Chápu rozhořčení pozůstalých, ale ty tresty mi za neúmyslné usmrcení lidí připadají dost vysoké. Stala se chyba, která se může stát prakticky komukoli kdykoli. Samozřejmě v této profesi může mít i drobné opomenutí fatální následky, což tehdy zrovna mělo. Na druhou stranu mezi námi žijí např. tisíce lidí, kteří vědomě jezdí bezohledně v autech, často i pod vlivem návykových látek. Nechci jmenovat ani jednoho konkrétního. Přesto své jednání opakují a když někomu způsobí smrt, soud je v mnoha případech zprostí viny nebo si odpykají symbolický trest.

+7/0
24.6.2015 9:27

J34a28n 60U25l69r73i70c35h 7640143708438

Koho, kdo někoho usmrtil pod vlivem návykové látky, soud naposled zprostil viny ?

0/0
24.6.2015 9:32

P92a77v54e40l 67M91a96t69o41u52š11e22k 5700887418334

Vytrháváte věci z kontextu. Napsal jsem to trochu jinak: "často i pod vlivem návykových látek", "nebo si odpykají symbolický trest". Do toho, co jsem napsal, se bezesporu vejde kočička Darinka Rolins, nějaký ten feťák, který někde u Anděla někoho srazil (detaily neznám) a spousta dalších.

+3/0
24.6.2015 9:50

J74a32n 35U28l34r21i69c86h 7650163418868

Rolins nebyla pod vlivem a feťák dostal 7 let.

0/0
24.6.2015 11:22

V11l45a56d48a61n 88Č46e96r13n82ý 8852886283926

Radomír Šimůnek... :-/

0/0
24.6.2015 14:34

P52ř93e60m67e27k 98P42a28v33k51a 8428812118681

Také se mi ty tresty za neúmyslné usmrcení zdají drakonické. Pozůstalým to nepomůže, bezesporu to však navíc zničí rodiny těch, co neštěstí neúmyslně způsobili.

+1/0
24.6.2015 14:55

M13a31r14t49i66n 85H98a53n85z94a79l 8828879959765

To Valašské Meziříčí ve sloupku si prosím opravte na Řikonín - Níhov, kde k té katastrofě došlo doopravdy.

+1/0
24.6.2015 8:36

P35a70v46e80l 37M17a86t10o75u86š47e43k 5160837878304

Ty vagóny určitě nebyly stotunové, ale to na věci jistě nic nemění. Neštěstí to bylo velké a trvalé následky té dámy jistě nelze brát na lehkou váhu. Nicméně, kolik asi žije lidí, kteří mají podobné následky z nehod na silnicích! Velmi pravděpodobně nyní, v tuto minutu, někdo prožívá podobné pocity při některé z nehod na silnici.

0/0
24.6.2015 8:28

M61i56l28a72n 61Č49e14r86n58ý 5893319889202

A vy jste ty vagóny snad vážil? A to vaše nicméně je fakt mimo mísu!;-O

0/0
24.6.2015 8:31

M10i41l98a87n 41Č38e71r59n92ý 5153919769602

Tři nákladní vagony ložené dřevem a železným šrotem o hmotnosti 123 tun a jeden krytý služební vůz, takzvaný „hitlák“, bez dozoru ujely asi pět kilometrů a na čtyřkilometrovém klesání ve směru na Žďárec nabraly rychlost až kolem 100 kilometrů v hodině. U zastávky Krouna uvolněné vagony vrazily čelně do protijedoucího jednovagonového motorového osobního vlaku, směřujícího ze Ždárce do Poličky. Střetová rychlost mohla být podle některých odhadů až 133 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+1/0
24.6.2015 8:40

P67a68v39e77l 22M53a20t17o41u49š80e21k 5870157188894

V článku je psáno, cituji: "..čtyř více než stotunových vagonů..". To znamená, že by KAŽDÝ ze čtyř vagónů vážil více než sto tun, což je samozřejmě nesmysl a na což jsem poukazoval. Je vidět, co dělá neschopnost vyjadřování a neznalost českého jazyka. Samozřejmě, že mělo jít s největší pravděpodobností o celkovou hmotnost všech vagónů.

+2/0
24.6.2015 10:06

P61a63v55e46l 95M87a38t57o22u27š73e87k 5880627678864

Vagón o hmotnosti 100 tun nemá na našich kolejích co dělat, na to jsem je nemusel vážit. Pokud tolik byť jediný vůz vážil, pak musel být přetížen a klidně to mohlo mít souvislost i s tím, že vozy ujely. Spíš je to ale opisovaná novinářská chyba. Nechápu, v čem je to, co jsem dále psal, mimo mísu. Nebo snad chcete zlehčovat nebo zpochybňovat nehody na silnicích?

0/0
24.6.2015 9:57

L44u88k89á20š 81Č65e23p69e30l51k70a 4625856443310

mne z toho spis prijde, ze vsechny 3 vagony dohromady vazily 123tun ;-)

0/0
24.6.2015 10:18

P30a39v19e22l 92M14a71t51o77u16š74e32k 5740567318774

Z toho, co psal p. Černý, ano. Z toho, co je uvedeno v článku, nikoli. Já komentoval článek, nikoli příspěvek p. Černého, který byl napsán až po mém.

+2/0
24.6.2015 10:47

D83a36n62i47e10l 25D55r31n74e29c 6651569856162

Vagony mohou mít běžně přes 100 t, zatížitelnost jedné nápravy může být i 25 t. Zapomínáte na šestinápravové vozy.

0/0
24.6.2015 13:37

K71a44r51e95l 32Ž27a35l75č33í65k 8232597793

Nicméně jste vocas.

+1/0
24.6.2015 8:36

P96a87v61e51l 28M52a44t94o40u21š86e98k 5510557828584

Dobrý argument. Máte další?

0/0
24.6.2015 10:11

J55a14n 55P95r55i40c55h65y28s69t25a16l 8491848653

Hlavne se nemohly vagony vynorit ze zatacky. Jedine, ze by nejdriv vykolejily a ritily se po silnici...?

Vlaky (jak znamo) nemaji zatacky, ale oblouky.

Opravte si hrubku v titulku.

+1/−4
24.6.2015 8:53

P25a81v89e78l 96C19h15o15d75o87r 7278202913

Dlaší zneuznanej železničář...ještě přidej to, že nástupiště je ve skutečnosti konstrukce železničního spodku, ačkoliv je nahoře :)

+4/−1
24.6.2015 8:59

M33i53c86h31a93e64l45a 65N71o14v96á47k42o57v94á 8310958138481

to bude šotouš.

0/0
24.6.2015 9:12

P74e91t26r 83F45i15a96l91a 9403316653273

Pane Chodore, z čeho jste vydedukoval, že pán je ´zneuznanej železničář´?:-)

Proč by měl někdo používat složité výklady o železničním spodku, když výraz nástupiště se běžně používá i u odborníků, zatím co zatáčka ne, takže vaše srovnání pořádně kulhá.

0/0
24.6.2015 11:56

P58a30v50e59l 52J81e97ř95á56b60e22k 7371602944237

Uf -

a já jsem do této chvíle myslel, že vlak je stroj která maximálně zatáčkami či oblouky projíždí.

+2/0
24.6.2015 9:55

P60a53v43e11l 77M49a83t61o96u12š56e82k 5810297728294

To bych snad i odpustil. Zatáčka jako oblouk. Tady se nepíší drážní předpisy.

+2/0
24.6.2015 10:10

P81a35v97e98l 55M11a36t39o14u47š82e97k 5240487448854

Nehledě k tomu, že oblouky jsou i na silnicích, jen jim tak laická veřejnost neříká. A na lepších silnicích by dokonce měly být i přechodnice, podobně jako na solidní železnici.

0/0
24.6.2015 10:15

J49a58n 46U79l12r69i69c13h 7960763178588

Zajímalo by mě, kolik uplynulo času od doby co jim vagóny ujely do srážky.

0/0
24.6.2015 7:52

J74a41n 23U43l59r58i65c54h 7770743508418

Teď jsem na to koukal je to asi 6 km, převýšení 80 m.  Tak to bylo  jen pár minut, v té době nešlo dělat asi nic.

+2/0
24.6.2015 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.