Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba obří křižovatky přináší výhledy až do Krkonoš i bloudění řidičů

Kunětická hora přestává být jediným místem, odkud se lze blízko Pardubic rozhlédnout široko daleko. Výhledy na okolní krajinu budou za příznivé oblačnosti možné i z mostní estakády budoucí rychlostní silnice R35 u Opatovic nad Labem, jejíž stavba po téměř dvou letech pokročila do závěrečné fáze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e77t56r 34H66r93a27b66ě 9754645897164

Škoda, že to "oreklamované" video je úplně o ničem!! :-(  V dnešní době dronů se daly pořídit mnohem zajímavější a více říkající pohledy...

PS: a kde jsou ty výhledy do Krkonoš na které láká titulek? :-D

+3/0
29.4.2015 16:07

T87o22m90á21š 62H37r62a57d51i82l 7911377443215

Co je to "sběrač kovů"? Správně by tam mělo být napsáno "zloději kovů"! ;-O

+3/−1
29.4.2015 11:13

J75a70n 42P30i90r76k98l 2163598184834

Nešlo by zveřejnit, kdo tuto křižovatku projektoval? Nebo že by Metrostav, který stavbu vyhrál a také ji staví? Snad bude úspěšnější nežli na stavbě Blanky v Praze.

+2/0
29.4.2015 9:07

K16a58r38e97l 61K31r81o98u18l63i78k 7209529385314

Dost drahá rozhledna. Do Mohelnice se odtud projede tak za 50-100 let.Rv

+8/−1
28.4.2015 17:26

J98a54n 85S75l85o28v89í55k 3279567340548

Spoustě lidí připadá křižovatka megalomanská, ale je to přesně naopak. Tento typ MÚK s kruhovým objezdem významně šetří prostor, který by si křížení dvou rychlostních komunikací a tady ke všemu i s dalšími komunikacemi vyžádalo. To, že má tři úrovně možná vypadá nezvykle, ale už vůbec by se Vám nelíbilo mnoho dlouhých mostních ramp, táhlá vratná ramena a ke všemu dvě křížovatky za sebou, pokud by zde byla klasická MÚK. Takto je to alespoň vcelku a na zhruba třetině plochy.

+11/−3
28.4.2015 15:09

P73a22v17l81a 61K82v36a55p77i33l58o89v61á 7209388354567

Navíc je to hezký.

+3/−1
29.4.2015 9:01

M95a59r89e90k 69H76r53u29b82y 6327652261138

Jak udelat krizeni dvou silnic zbytecne slozite a drahe se zrejme inspirovali na Prazskem okruhu - u Zbraslavi i Pruhonic jde o prehlidku marnotratnosti :-P

+2/−1
28.4.2015 15:05

J20a51n 37S75l17o85v11í80k 3279377250818

Klasické jednoduché čtyřlístky se už dávno stavět nemohou a pokud se staví, tak jen v místech, kde není mezi kříženými komunikacemi velký přejezd. U Zbraslavi dává křižovatka zabrat i mě, abych se v ní vyznal :-), ale u D1/R1 je MÚK naprosto v pořádku. Např. v Německu se všechny čtyřlístkové křižovatky dálnic bourají a nahrazují rychlejšími obloukovými větvemi. To co je D1/R1 je oproti tomu prdeček :-).

+2/−1
28.4.2015 15:25

J52a74n 95T95a24r75a89b64a 4976316969449

Sorry, ale klasický čtyřlístek s bypassy je pořád nejpropustnější a nejbezpečnější forma propojení dvou silnic dálničního typu. Přesazené kruhové objezdy mají spoustu kolizních křížení, jsou podstatně pomalejší a méně propustné než "brejle" a jsou i dražší. Pravda, umožńují napojit na dálnici i místní autobazar, včelín a nádrž s močůvkou, to je jejich velká výhoda.

+4/0
28.4.2015 16:03

M62a14r45e62k 61H77r60u69b39y 6737222161618

Navic ctyrlistek lze udelat i dvouproudy, tedy oddelit napr. pomalejsi kamiony od osobaku, a tim dale zvysit kapacitu. Co by dva pruhy udelaly se Zbraslavskou krizovatkou si radeji nechci domyslet 8-o

0/0
29.4.2015 0:35

L84u12b52o33š 74H78o31l73í19k 5267110562330

Čtyřlístek vypdá z leteckého pohledu krásně, ale má několik "omezení":

Musí spojovat dvě dvouproudé silnice - u Zbraslavi na R1 je navíc silnice podél Vltavy do Davle a místní komunikace, na D1 a R1 zase silnice Jesenice Říčany, ty by jaksi do "čtyřlístku" zahrnout nešly ..

Silnice se musí křížit co nejblíže pravému úhlu.

Musí být dostatečný prostor nejen pro stavbu, ale i dostatečný odstup dalších sjezdů, což na R1 není ani na Zbraslavi, ani u Modletic.

Ostatně, křižovatka u Zbraslavi měla být původně kruhová jako u Opatovic, výsledný paskvil je "ekonomická" varianta...

+1/0
29.4.2015 15:40

A68n55t75o61n14í88n 54K92a22t13z50e47r 8292483766540

Nebo že by inspirovaly v USA,tam mají něco podobného,jenže na každém 10km.8-o!!

0/0
29.4.2015 9:30
Foto

I52v78a62n 88K43o38p72t46a 5407322511747

Jenže tady se krizi těch silnic poněkud vic než dvě. 35, 37, 324 a místní komunikace.

0/0
29.4.2015 21:34

P70a53v87l43a 15K38v19a14p93i77l68o33v61á 7689728984117

Minulý týden byla skvělá viditelnost a zasněžené Krkonoše byly vidět krásně i z druhého patra. 

Měli tam na to třetí patro dát ještě vyhlídkovou terasu, zastavovat tam kvůli panorámatům bude asi kapku nebezpečné ;-D

+1/−1
28.4.2015 14:44

P84a55v39e54l 28Ř66a46p48e67k 7882396829385

Hladová zeď nebo Potěmkinovy vesnice byly proti téhle betonové zrůdnosti jen kapkou v moři. Rv

+5/−5
28.4.2015 13:51

L30i81b47o79r 32M68o25u17č42k89a 1398717605732

vul zustane volem ...

+4/−2
28.4.2015 14:46

J19a38n 37S74l65o73v45í55k 3769227290518

Za domácí úkol dostanete nakreslit, jak byste na co nejmenší ploše propojil dvě rychlostní komunikace, napojil na ně silnici druhé třídy a několik místních komunikací, překlenul železniční vlečku a vodní náhon, vyřešil vysokou hladinu spodní vody, inundační území, chráněné území a to vše co nejdále od vesnic ;-). Napovím, kvůli té spodní vodě nemůže být křižovatka zahloubena.

+5/−2
28.4.2015 15:30

J86a50n 93T47a48r79a31b65a 4576866859819

A proč by na ně musely být napojeny silnice druhé třídy, místní komunikace a pět polních cest (tedy z jiného důvodu než proto, že jsme v Česku)? Je opravdu nutné mít ze dvou polodálnic přímý sjezd k prodejně van a záchodů? je nutné mít na jednom kilometru tři přemostění silnic lokálního významu? Je nutné mít do Čeperky silničku vlevo i vpravo od rychlostní komunikace, lemovanou kruhovými pidiobjízdky, když naopak o kus dál klidně napojili jen jeden směr a druhý chybějící vylepšili nesmyslným zákazem odbočení suplovaným nuceným průjezdem přes benzínovou pumpu?? Jezdím autem po celé Evropě, ale takovéto zhůvěřilosti nikde nedělají, holt musí těch padesát aut sjet o nájezd dřív a do lokálního supermarketu dojet po dvojce, ne po dálnici-nedálnici.

+3/−1
28.4.2015 15:55

P46e14t83r 93M52a64r10š82o67u91n 5375198396246

A mohu se vás zeptat, jak by se třeba při prostém křížení R35 a Pce-HK sjíždělo od Pardubic do Opatovic? Zrušíme kruháč. Co Teď? Otočka až na nadjezdu u Březhradu? To by asi dopravní situaci nezlepšilo, ale naopak ucpalo nadjezd u Březhradu. Nebo jízda po té staré (podélné u Čeperky), tedy kolem elektrárny a ejhle, musím mít druhé křížení R35, abych ji překonal napříč vlevo do Opatovic... (a nebo někde již dříve sjet na podélnou vlevo, který ale neexistuje a musel by se budovat větší komplex křížení před elektrárnou

A to co popisujete přes benzinku, je napojení na Vysokou, která tato nová 4 proudovka nemá a bez kruháče tedy zase sjezd až k Březhradu... Tedy buď zde platí vaše přání že není napojena kdejaká polní cesta, a nebo naopak (bez kruháče) chcete stavět zase složitější sjezd u odbočky na Vysokou... No, takže při zrušení třípatrovky jen přesunujeme beton jinam...

+2/0
1.6.2015 23:22

M73a18r91t73i15n 34N59ě79m80e73c 1228938518581

Za peníze, které se zbytečně proinvestovaly na tomto megalomanském pomníku, mohla být spojnice do vysokého mýta dávno hotová !!!

+5/−5
28.4.2015 13:41

L83i18b33o15r 22M72o82u81č60k31a 1658327195802

nemohla ... neni poradne pripraveno staveniste - vykoumeny pozemky.. tady bylo vsechno, tak se jelo

+7/−1
28.4.2015 14:47

Š72t74ě15p66á83n 85K22o28h51o70u93t23e23k 7951868601389

Nemohla, spojnici na Vysoké Mýto nebrzdí finance, ale nenažraný český občan a tím spojený výkupy pozemků ...

+8/0
28.4.2015 14:52

J85a27n 53T38a30r43a49b91a 4336716389799

Patrně jste bezzemek, protože (pokud jste kdy nějaký pozemek vlastnil) věnoval svá pole, lesy a louky za hubičku široké státní náruči, která se o vás a vaše daně tak skvěle a nezištně stará a jejíž úřednící dnem i nocí nemyslí na nic jiného, než na vaše blaho.

+1/−1
28.4.2015 15:58

Š68t54ě96p69á14n 20K28o18h27o33u47t92e92k 7311218871469

Nejsem bezzemek, ale požadovat až 525 za m2, který má bonitukolem 18kč za m2, je vydírání státu. A nepociťuji, že by se stát a úřednícinestarali. Pozemek mám kousek od navrhované komunikace a nabídl bych ho státuklidně zdarma. Korupce a úřední šiml je všude ve světě. Chce to trochu pokorypane Taraba.

+7/0
28.4.2015 16:35

J18a69n 45T58a52r71a94b96a 4136526419649

No vidíte, že jsem vás odhadl správně. A kolik platíte dobrovolných daní nad zákonnou povinnost do lůna státu, milý pane dobrodinče?

V normálním ekonomickém prostředí cenu určuje nikoli úředník, ale poptávka a nabídka. Kde je poptávka a není nabídka, cena stoupá. 

A až bude pokora na straně státních úředníků místo bezbřehé byrokratické šikany, jistě i stát se dočká pokory ze strany občanů.

0/−2
29.4.2015 0:01

D47a81v26i95d 52T19i84š67l 5520211613791

"Řidiči trápí uzavírky ve druhém patře"

Chudáci uzavírky ;-D

+11/0
28.4.2015 12:13

M55i48c93h90a92l 97J83o77n16a40s 2198257463

Jen doufám že z Krkonoš ta křižovatka vidět nebude.

+11/0
28.4.2015 11:56

P67a52v19l12a 28K45v21a91p25i65l43o93v79á 7189278794977

No to fakt nebude. Ono taky z té křižovatky není vidět Labská bouda, ale Krkonoše jako celek.

+3/0
28.4.2015 14:42
Foto

I67v88a55n 51K88o60p37t69a 5617262281247

Kdyz vidíte jedním smerem, vidíte i druhým. Jen si vemte opravdu silný dalekohled a furt budete mit problém vidět.

+2/0
29.4.2015 21:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.