Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci oprašují stavbu Hitlerovy dálnice. Čeští starostové nejsou proti

V Polsku zaznívají návrhy, aby dálniční spojení s Českou republikou vedlo přes Králíky. Někteří Poláci by tak rádi oprášili variantu trasy, kterou rozestavěli Němci už za druhé světové války. Tedy takzvanou Hitlerovu dálnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a46n 55N91o70v43a74k 4683586692914

Dálnice pro pár místních z Lanškrouna a okolí, kteří pojednou do Polska - "úžasný nápad".

Z Brna se bude jezdit do Polska po D1, z Hradce po R11, ale kvůli několika místním se budou ničit další krásná, poměrně zachovalá území našeho malého státu.

Kdo zničí (nebo chce zničit) spoustu krajiny další dlouhou dálnicí jen proto, aby se tím zaplatil obchvat jeho městečka je neschopný blb.

Rv

0/−2
21.3.2015 19:56

P25e31t75r 66V91l25c90e21k 5802155445827

dálnice se nestaví kvůli obcím kolem ní, ale pro spojení vzdálených regionů.....

0/0
21.3.2015 21:02

J55a30k71u30b 94J12a11n87á43s 7627719713789

Vlaky tam dávno jezdí..Z Pardubic do Wrocławy jen za 275Kč

0/0
23.3.2015 2:46

K96a94r75e14l 86J31i47r44o68u80š39e19k 5245126482517

Tak to je síla. Zahraniční media píší ,že česká armáda bude chránit kolonu americké armády, vůči občanům ČR.

+2/−2
21.3.2015 12:15

K14a28r98e39l 63O98n70d97r23o79u66š57e80k 4575625599135

Která zahraniční média. Snad Nóvosti nebo Moskevská Pravdy?

+3/−1
21.3.2015 15:10

T87o94m30á24š 16K92ř83e96č48e85k 5499424204791

nic nestojí v cestě? staré pliny byly koncipovány na jiná vozidla jiné rychlosti jiné normy,navíc jen proces úpravy jedbotlivých územních plánů bude trvat minimálně deset let a ted starostové říkají, že jim dálnice nevadí, za tři roky až za nima přijdou z ŘSD tak to bude, to né to nejde tudy silnice vest nemůže co hluk prach a auta požadujeme nová okna prptihlukové zdi nadjezy a alespon dva sjezdy do každé vesnice a dálnice musí vest dál od sídlišť, potom ekologické skupiny najdou střevlíka na poli a další 5 let tahanic a za 15 let se tu bude psát před pěti lety mohla stát R11 ale rozhodlo se o hitlerově dálnici...

+1/−5
21.3.2015 10:44

J98e61n46d39a 43K71r42á25s96a 1349776908

Nezmatkuj,jde o to,ze je trasa od války vykoupená,státní ! Náspy jsou stabilní,stačí je jen rozšířit.... Je jasné,že se musí vyprojektovat dle dnešních požadavků ...;-)

+4/0
21.3.2015 13:12

J16a63r89d63a 21B28r79a15b36e17n27e36c 1960354259416

povšimněme si přátelé technického stavu téměř všech mostů na Hitlerově dálnici která se budovala v průběhu 2 světové války a srovnejme se stavem mostů nové dálnice v Ostravě. Ty z období války jsou víceméně v pořádku, za celou tu dobu se do nich nic neinvestavalo. nové mosty v Ostravě jsou již dnes na spadnutí.

+13/0
21.3.2015 10:31

J25i22ř31í 64E12r10b66e94n 1433274286867

Skromný dotaz: kolik set tisíc tun denně přejede po těch mostech a kolik soli se na nich uplatní při zimní údržbě? ;-)

0/−3
21.3.2015 13:08

J70a72n 96T95a46r25a85b29a 4166836749309

pro obě varianty platí totéž: Nula. Zavřené mosty v Ostravě se nesolí a žádné statisíce tun přes ně nejezdí.

+3/0
21.3.2015 14:06

K62a14r53e91l 44O20n42d18r56o10u98š83e12k 4235875169955

"Škoda", že se války neprotáhla o 2 roky. Po dálnici jsme mohli jezdit od r.47 a vydržela by, jako ty mosty, dodnes.!!!!

+3/0
21.3.2015 15:12

M93i29c92h98a91l 44B63u19d31í89k 4816484948343

No jelikož se po těch mostech nejezdí, tak se nepoškozují. Kdyby po nich desítky let vedl provoz, vibrace by je opotřebovaly jako jakékoliv jiné mostní konstrukce;-)

+1/−2
21.3.2015 15:30

J40i47ř10í 11E96r55b74e60n 1333844196407

Až na to, že stavba dálnic byla na území Protektorátu definitivně zastavena už roku 1942, přičemž se už od roku 1940 potýkala s nedostatkem cementu, benzínu i pracovních sil.

+3/0
21.3.2015 20:22

V69l72a22d92i33m37í78r 32V22í64t81e30k 4702698898817

Nejhorší silnice v Evropě? Brno-Svitavy!!! Tato tzv.Hitlerova dálnice tuto šílenost mohla vyřešit před 70-ti lety. Dodnes papaláši nejsou schopni to dotáhnout či vymyslet a realizovat lepší řešení. Přitom i nadjezdy jsou na této trase připraveny. Holt když papaláši znají max. Pražský okruh a D1(přitom platíme i my, kteří po dálnici jedeme max.1xdo měsíce stejné poplatky jako Pepici, kteří dají denně 200km) a jiné trasy je nepálí..... Bych udělal na rok parlament ve Svitavách, bydliště poslancům povinně v Brně a dálnice stojí za chvíli. Sice předražená, ale přeci...

+13/−2
21.3.2015 10:13

Š22t30ě60p69á60n 74V68a46n12ě21k 3893609317437

Po silnici Brno - Svitavy jezdím denně. Zase taková hrůza to není. Jsou mnohem horší silnice v ČR nemluvě o Evropě.

+2/−2
21.3.2015 12:52

P95a17v89e61l 74M89a95r38e65š 2533698711221

Papalase do toho netahejte.

V případě R43 by se i peníze našli, kdo to blokuje jsou aktivisti a pár idiotů z Bystrce, co nepochopili, ze jim ta silnice naopak pomůže, ne uskodi( má byt v zarezi eventuelně v tunelu).

Lepší varianta neexistuje, aby ts silnice měla smysl.

+1/0
21.3.2015 17:52

J75a65k78u40b 37J65a92n47á13s 7347499783949

Když jsem jezdili autem na východní Moravu z Prahy či Pardubic tak jedině na Svitavy-Brno ikdyž jsme měli dálniční známku tak D1 jsme nejezdili skoro vůbec

+1/0
23.3.2015 2:51
Foto

J13i75ř89í 21B47a28b11i77n68s73k40ý 7187939988841

hm , jenže pokud by vytáhli připravené  a vypracované plány  Adolfa  mohlo by se ukázat  že  deset tisíc úředníků je tam zbytečných  a to by nešlo , každý plán i  ten sebelepší se m usí řádně  zašmodrchat a protáhnout  na desítky let  protože  tisíce úředníků  a jejich posloků musí prokázat svou nepostradatelnost ,  všechno co se  plánuje je předem odsouzené k nezdaru protože  menežment je placen  stejně   bez ohledu na to jestli  to pokračuje nebo ne  , vsadím se že už ted mají naplánováno  jak a čím to hezky prodlouží do nekonečna viz Blanka což je ukázkový příklad nekonečného příběhu

+14/0
21.3.2015 9:05

M82i63l16a10n 88F61e92r80t 8333796618930

A to se jiste najde nejakej broucek a bude se kopat tunel pod kopeckem jako u plzne.

+2/0
21.3.2015 9:49

J37i94ř91í 82E49r81b79e85n 1303484546167

U Plzně se žádnej tunel kopat nemusel, kdyby plzeňští developeři a zastupitelé nezačali najednou brojit proti Pithartovou vládou schválené variantě, se kterou všichni souhlasili a na kterou už byly vyčleněné investice. Takže Plzeňáci natruc naplánovali obchvat co nejdál k jižním vesnicím a na původně plánovaném území rychle rozprodali parcely, aby se tam už nedalo vrátit.

+3/0
21.3.2015 13:11

P50e69t44r 17T90r47u31h42l65a18ř64í49k 3280491896427

U Holešova taky není žádná přírodní rezervace, ale stačilo aby se tam najednou mihlo pár křečků a želené mozky začali řádit.

+11/0
21.3.2015 9:01

P20e94t66r 40Š84k33o72d82a 5757900894360

Ha ha....ŘSD může s Polákama diskutovat, ale to je asi tak všechno. Nemáme peníze ani na dokončení stávajících projektů, takže kde bysme asi tak vzali na další dálnici? :-/

+5/−1
21.3.2015 8:49

P24a22v63e44l 18V98e58t28e27š84n88í84k 7585288375297

Peníze by byly. Ale když "prioritních" 3,5km u Hradce Králové budou stavět od 2014 do 2017, tak jsou peníze zbytečné.

Snad říct Polákům, aby to postavili za nás.

+9/0
21.3.2015 9:18

V40í52t 63B10r91z46o75b34o80h23a30t27ý 7960612403101

Asi neznáte situaci, ale v Polsku jsou na stavění dálnic ještě větší přeborníci než u nás :-D

+1/−2
21.3.2015 9:53

M56i94l28a53n 53M29u40s28i89l 4703241342165

To se pletete, Polské dálnice rostou daleko rychleji a dostavba D1 ukazuje že u daleko kvalitněji.

+1/0
21.3.2015 10:08

V80í81t 66B94r53z51o33b36o89h43a77t46ý 7390622943781

A v hojném počtu tam staví taky české firmy, třeba dálnici po číňanech tam víceméně dostavovali češi ;)

+1/0
21.3.2015 10:09

M40i31l65a54n 87M37u62s10i83l 4753201212455

To myslíte těch 20 km na A2?

0/0
21.3.2015 11:36

J19a30r31d50a 28B98r40a63b31e52n19e17c 1730664609496

kolik nás třeba stál dodnes nefunkční tunel Blanka? Kdo byl za to potrestán?

+2/0
21.3.2015 10:32
Foto

J16i24ř66í 44U49n58č49o58v79s27k53ý 8289662213779

Co říkáte na tunel Blanka, to by Hitler mně problém s umístěním v koncentrácích. Za rozkrádání se s nikým nebavil.

+1/0
21.3.2015 16:42

J41o21s89e79f 23K55r95o20u62p64a 1249192776558

Oprašování myšlenek Hitlera v Polsku zřejmě souvisí s přítomností armády USA na východě PolskaRv

+2/−21
21.3.2015 8:31

A46n24t70o12n59í77n 61K53a75t95z59e80r 8722693116550

On to Hitler myslel dobře,jenže mu na to už nestačily síly.To samé je tady na severu čech,Teď se budou narovnávat Lukášovské zatáčky z Jablonce do Liberce,ale už Hitler měl plán dálnice a navíc jsou tam zřejmé základy kudy by to mělo vést.jenže dnešní zabednění radní,kteří nechtějí nic vědět o minulosti,tak žijí z přítomnosti,která jim toho moc nedává a tak to podle toho vypadá.Hitlerovi plány byli ambiciózní,ale proveditelné.Což se nedá říci o dnešních plánech.!!

+11/0
21.3.2015 8:18

J21i96ř20í 74E76r94b82e86n 1473934206137

Obávám se, že oprášit stavební plány pro dálniční síť Třetí říše by znamenalo bourání mnoha stovek domů včetně sídlišť a továren...

0/0
21.3.2015 13:14
Foto

O13n79d34ř49e71j 12Z42a12h82r26a16d42n25í87č45e93k 9293429815358

Časem budou stejně nejspíš potřeba obě. Jedna jako propojení Vratislav - Brno - Vídeň, druhá jako tah Praha - Vratislav (- Varšava). Jde jen o to, která bude první.

+5/−1
21.3.2015 7:34
Foto

J19i17ř52í 27B97a12b78i51n41s82k64ý 7647669578491

ani jedna , odporuje to plánům Pentagonu

+1/−10
21.3.2015 9:00

R95a70d20e19k 69N37o98v72a93k 9894763589880

Poláci jsou šikulové, naplánují si dálnici přes lázně, 30 let je v plánech, sousedi s ní počítají, a pak si to rozmyslí...

Natruc bych jim přesměroval D11 místo na Trutnov, na Náchod :-P

+2/−4
21.3.2015 7:33

V59í87t66ě14z21s83l93a95v 36K17l50o68z33í90k 3691989614517

Užasná věta, není tak :-(vzácná aby nešla udělit vyjímka!!!!

+1/0
21.3.2015 6:03

J75i67n47d48ř32i19c33h 22H97r19a43d57e36c31k52ý 6885909522262

ona totiž stačí výjimka

0/0
21.3.2015 11:39

V59l53a81s62t53i68m62i68l 49H46a45l38b73i42c48h 8113905516208

A most ze třicátých let minulého století vypadá zachovale Je vidět,že ho nestavěla Eurovia.

+31/0
21.3.2015 5:24

A65l57e80x98a85n83d61r 77K79o29s25t44k98a 8272828126974

Tehdy se stavělo tak, aby stavba vydržela co nejvíc let BEZ OPRAV. Dnes se naopak staví, aby bylo třeba hodně údržby a byl z toho kšeft.

+16/0
21.3.2015 7:24

M92a14r92t79i68n 49K82u74ř61í80t69k25a 6877296618475

To je krásně vidět na patrovém mostu u Píště. Spodní patro postaveno v letech 1939 - 1950. Po změně parametrů dálnice bylo postaveno druhé patro, po kterém vede D1. Zatímco beton ze 70. let se už drolí, beton ze 40. let je jako nový. Více na: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013031301

+9/0
21.3.2015 7:32

M79i86l67a77n 53L95a78š91ť89o82v49k34a 8122454213908

Jenže most u Píště byl součástí plánované československé dálnice, která byla tuším projektkována na V=120, zatímco exteritoriální dálnice Wien - Breslau měla mít V=160.

+2/−1
21.3.2015 8:24

P40e50t18r 86H57a40h95n 1183979336348

Nutno si uvědomit, že Němci nebyli nikdy blbí...

+13/−1
21.3.2015 5:18

T13o91m62á91š 98M63o95r29a39v24č33í53k 3957356113885

Mně se zdá, že byli blbí docela často anebo bylo 20. století jen výjimkou?

+2/−2
21.3.2015 9:29

J85a10n58a 72H25o69n77c83ů 6464216744

ja bych to zarazila, jak je to spojeny s hitlerem, pres to to vlak by nemel jet

+1/−24
21.3.2015 1:53

R88o49m90a59n 78J29e71s74c10h37k89e 9498705157265

Sám Dolfa to nedělal. Ale němečtí odborníci natrasovali nejlepší možnou variantu. Nikdo lepší nevymyslel. Bohužel kvůli cementu po roce 1942 se to nedodělalo. Ale ty mosty stojí dodnes na rozdíl od Eurovie v Ostravě, které se musí opravit než spadnou. Škoda těch mrtvých na R 43 - těch je mne líto.

+7/0
21.3.2015 8:25

J80a75n 16Č95e21r60n55ý 8500190174491

A ještě by se měly vybourat a rozorat páteřní dálnice v Německu, když je to tak, ne?

+2/0
21.3.2015 8:32

A60n18t42o23n77í55n 87M87a17c78k 1488631531334

Paní Jano, kdyby bylo možno porovnat výsledky a kvalitu děl jak silničních, tak i vodních, musela by jste nad porovnáním zaplakat, neboť smyl a kvalita děl vytvořených tzv. "za Hitlera" jsou nesrovnatelně kvalitnější a smysluplnější díla,která vznikla v době 30-tých let,než ta dnešní.Velice lituji takových lidí, mezi které vy jistě patříte, že máte velice omezený rozhled a vášně převažují nad rozumem.Je mi vás velice líto. Pokuste se , někdy o věci popřemýšlet, pohlédnout do historie a potom by jste si jistě rozmyslela ,co ve svém příspěvku uvedete. Já jsem měl možnost hlavně vodní díla zřít a i použít. U firmy, která provozuje činnost na vnitrozemských vodních tocích, či umělých kanálech, které provádějí nejekologičtější dopravu materiálu, která byla díky pravicovým vládám téměř zrušena ,přesněji rozkradena ,(viz. námořní plavba), se musím poklonit projektantům tzv. Hitlerovi říše za to, že v oné době se jim podařilo uskutečnit mnoho projektů, které předběhly dobu. Věci jsou mi známy jelikož jsem měl to štěstí,že v sedmdesátých letech jsem pracoval u Československé plavby labsko-oderské jako lodník měl jsem to štěstí. že jsem mohl navštívit jak Štětín, tak i Braunschwaig, který leží na trase tzv. Středozemního kanálu,který umožňuje vodní spojení mezi Odrou, Labem , Rýnem a Dunajem.Takto bych rád vzbudil zájem o problematiku, tzv."jezů na Labi", které z naší republiky dělají jediný evrpský stát, který nemá spojení s mořem. Závidím Slovensku!!!V!!

+4/−1
21.3.2015 8:45

J34a59n 11P61a95l59á86t 3675982888116

Prozente to skrz Brno, at je klid...

+5/0
21.3.2015 0:03

J77i49ř98í 23S42c97h81i51l39l68e62r 7427866588436

Ses posr... v šalině, kemo 8-o Abych ti nenacasnoval ;-D

+1/−1
21.3.2015 7:36

R61o81m97a46n 42J22e61s72c86h11k54e 9888225577615

Kemo, v Bystrcu jsou lidé hloupí i chytří. Pokud nechcete dálnici, odstěhujte se na Mars. Jízdenka je pouze jednosměrná. Tam dálnice nepovede. Kemo já bydlel ve Štatlu 30 roků, a kdyby nebolo tak drahé bydlel bych dodnes. Ale stále tam pracuji.

+1/−2
21.3.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.