Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci oprašují stavbu Hitlerovy dálnice. Čeští starostové nejsou proti

V Polsku zaznívají návrhy, aby dálniční spojení s Českou republikou vedlo přes Králíky. Někteří Poláci by tak rádi oprášili variantu trasy, kterou rozestavěli Němci už za druhé světové války. Tedy takzvanou Hitlerovu dálnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a74n 80N49o80v95a10k 4333306882404

Dálnice pro pár místních z Lanškrouna a okolí, kteří pojednou do Polska - "úžasný nápad".

Z Brna se bude jezdit do Polska po D1, z Hradce po R11, ale kvůli několika místním se budou ničit další krásná, poměrně zachovalá území našeho malého státu.

Kdo zničí (nebo chce zničit) spoustu krajiny další dlouhou dálnicí jen proto, aby se tím zaplatil obchvat jeho městečka je neschopný blb.

Rv

0/−2
21.3.2015 19:56

P76e62t66r 30V46l88c14e77k 5222415845367

dálnice se nestaví kvůli obcím kolem ní, ale pro spojení vzdálených regionů.....

0/0
21.3.2015 21:02

J22a24k88u63b 20J27a29n31á82s 7757179623749

Vlaky tam dávno jezdí..Z Pardubic do Wrocławy jen za 275Kč

0/0
23.3.2015 2:46

K71a54r59e97l 36J81i82r12o88u52š17e41k 5405716702717

Tak to je síla. Zahraniční media píší ,že česká armáda bude chránit kolonu americké armády, vůči občanům ČR.

+2/−2
21.3.2015 12:15

K73a27r51e60l 91O85n69d78r79o12u47š23e33k 4285125899215

Která zahraniční média. Snad Nóvosti nebo Moskevská Pravdy?

+3/−1
21.3.2015 15:10

T69o48m62á31š 94K20ř51e41č28e79k 5829264914481

nic nestojí v cestě? staré pliny byly koncipovány na jiná vozidla jiné rychlosti jiné normy,navíc jen proces úpravy jedbotlivých územních plánů bude trvat minimálně deset let a ted starostové říkají, že jim dálnice nevadí, za tři roky až za nima přijdou z ŘSD tak to bude, to né to nejde tudy silnice vest nemůže co hluk prach a auta požadujeme nová okna prptihlukové zdi nadjezy a alespon dva sjezdy do každé vesnice a dálnice musí vest dál od sídlišť, potom ekologické skupiny najdou střevlíka na poli a další 5 let tahanic a za 15 let se tu bude psát před pěti lety mohla stát R11 ale rozhodlo se o hitlerově dálnici...

+1/−5
21.3.2015 10:44

J52e12n79d31a 82K30r92á94s91a 1529216838

Nezmatkuj,jde o to,ze je trasa od války vykoupená,státní ! Náspy jsou stabilní,stačí je jen rozšířit.... Je jasné,že se musí vyprojektovat dle dnešních požadavků ...;-)

+4/0
21.3.2015 13:12

J13a62r80d21a 76B81r68a78b18e76n60e29c 1420984709766

povšimněme si přátelé technického stavu téměř všech mostů na Hitlerově dálnici která se budovala v průběhu 2 světové války a srovnejme se stavem mostů nové dálnice v Ostravě. Ty z období války jsou víceméně v pořádku, za celou tu dobu se do nich nic neinvestavalo. nové mosty v Ostravě jsou již dnes na spadnutí.

+13/0
21.3.2015 10:31

J75i93ř31í 35E77r32b26e39n 1123354166977

Skromný dotaz: kolik set tisíc tun denně přejede po těch mostech a kolik soli se na nich uplatní při zimní údržbě? ;-)

0/−3
21.3.2015 13:08

J68a58n 63T58a68r23a97b73a 4586596119749

pro obě varianty platí totéž: Nula. Zavřené mosty v Ostravě se nesolí a žádné statisíce tun přes ně nejezdí.

+3/0
21.3.2015 14:06

K48a40r28e20l 12O18n53d17r36o70u68š23e30k 4945535109365

"Škoda", že se války neprotáhla o 2 roky. Po dálnici jsme mohli jezdit od r.47 a vydržela by, jako ty mosty, dodnes.!!!!

+3/0
21.3.2015 15:12

M74i22c18h33a14l 29B48u63d61í54k 4836484698123

No jelikož se po těch mostech nejezdí, tak se nepoškozují. Kdyby po nich desítky let vedl provoz, vibrace by je opotřebovaly jako jakékoliv jiné mostní konstrukce;-)

+1/−2
21.3.2015 15:30

J36i62ř13í 25E74r23b72e32n 1753644466847

Až na to, že stavba dálnic byla na území Protektorátu definitivně zastavena už roku 1942, přičemž se už od roku 1940 potýkala s nedostatkem cementu, benzínu i pracovních sil.

+3/0
21.3.2015 20:22

V48l63a20d57i41m48í85r 65V34í54t80e36k 4842788728367

Nejhorší silnice v Evropě? Brno-Svitavy!!! Tato tzv.Hitlerova dálnice tuto šílenost mohla vyřešit před 70-ti lety. Dodnes papaláši nejsou schopni to dotáhnout či vymyslet a realizovat lepší řešení. Přitom i nadjezdy jsou na této trase připraveny. Holt když papaláši znají max. Pražský okruh a D1(přitom platíme i my, kteří po dálnici jedeme max.1xdo měsíce stejné poplatky jako Pepici, kteří dají denně 200km) a jiné trasy je nepálí..... Bych udělal na rok parlament ve Svitavách, bydliště poslancům povinně v Brně a dálnice stojí za chvíli. Sice předražená, ale přeci...

+13/−2
21.3.2015 10:13

Š63t48ě51p80á73n 67V53a47n16ě32k 3313349717387

Po silnici Brno - Svitavy jezdím denně. Zase taková hrůza to není. Jsou mnohem horší silnice v ČR nemluvě o Evropě.

+2/−2
21.3.2015 12:52

P37a69v69e93l 71M17a25r75e88š 2583938881741

Papalase do toho netahejte.

V případě R43 by se i peníze našli, kdo to blokuje jsou aktivisti a pár idiotů z Bystrce, co nepochopili, ze jim ta silnice naopak pomůže, ne uskodi( má byt v zarezi eventuelně v tunelu).

Lepší varianta neexistuje, aby ts silnice měla smysl.

+1/0
21.3.2015 17:52

J51a82k40u88b 21J74a30n51á12s 7957929473419

Když jsem jezdili autem na východní Moravu z Prahy či Pardubic tak jedině na Svitavy-Brno ikdyž jsme měli dálniční známku tak D1 jsme nejezdili skoro vůbec

+1/0
23.3.2015 2:51
Foto

J40i88ř32í 69B20a57b95i63n60s19k29ý 7697129828761

hm , jenže pokud by vytáhli připravené  a vypracované plány  Adolfa  mohlo by se ukázat  že  deset tisíc úředníků je tam zbytečných  a to by nešlo , každý plán i  ten sebelepší se m usí řádně  zašmodrchat a protáhnout  na desítky let  protože  tisíce úředníků  a jejich posloků musí prokázat svou nepostradatelnost ,  všechno co se  plánuje je předem odsouzené k nezdaru protože  menežment je placen  stejně   bez ohledu na to jestli  to pokračuje nebo ne  , vsadím se že už ted mají naplánováno  jak a čím to hezky prodlouží do nekonečna viz Blanka což je ukázkový příklad nekonečného příběhu

+14/0
21.3.2015 9:05

M68i59l75a38n 89F37e63r35t 8413116788320

A to se jiste najde nejakej broucek a bude se kopat tunel pod kopeckem jako u plzne.

+2/0
21.3.2015 9:49

J74i45ř88í 37E38r14b48e46n 1143274916937

U Plzně se žádnej tunel kopat nemusel, kdyby plzeňští developeři a zastupitelé nezačali najednou brojit proti Pithartovou vládou schválené variantě, se kterou všichni souhlasili a na kterou už byly vyčleněné investice. Takže Plzeňáci natruc naplánovali obchvat co nejdál k jižním vesnicím a na původně plánovaném území rychle rozprodali parcely, aby se tam už nedalo vrátit.

+3/0
21.3.2015 13:11

P42e79t55r 80T80r56u22h52l25a54ř22í21k 3680381226107

U Holešova taky není žádná přírodní rezervace, ale stačilo aby se tam najednou mihlo pár křečků a želené mozky začali řádit.

+11/0
21.3.2015 9:01

P39e19t10r 93Š74k68o68d35a 5557690814640

Ha ha....ŘSD může s Polákama diskutovat, ale to je asi tak všechno. Nemáme peníze ani na dokončení stávajících projektů, takže kde bysme asi tak vzali na další dálnici? :-/

+5/−1
21.3.2015 8:49

P83a89v81e35l 79V29e57t18e80š51n81í25k 7555668205167

Peníze by byly. Ale když "prioritních" 3,5km u Hradce Králové budou stavět od 2014 do 2017, tak jsou peníze zbytečné.

Snad říct Polákům, aby to postavili za nás.

+9/0
21.3.2015 9:18

V16í76t 36B98r93z48o52b39o58h33a68t86ý 7190732263951

Asi neznáte situaci, ale v Polsku jsou na stavění dálnic ještě větší přeborníci než u nás :-D

+1/−2
21.3.2015 9:53

M65i39l26a45n 35M64u13s87i85l 4393841822525

To se pletete, Polské dálnice rostou daleko rychleji a dostavba D1 ukazuje že u daleko kvalitněji.

+1/0
21.3.2015 10:08

V88í87t 67B90r42z35o60b31o38h34a35t66ý 7220482703541

A v hojném počtu tam staví taky české firmy, třeba dálnici po číňanech tam víceméně dostavovali češi ;)

+1/0
21.3.2015 10:09

M40i22l24a21n 65M79u30s11i17l 4273301462515

To myslíte těch 20 km na A2?

0/0
21.3.2015 11:36

J25a51r58d63a 71B66r90a43b35e86n44e90c 1700974279766

kolik nás třeba stál dodnes nefunkční tunel Blanka? Kdo byl za to potrestán?

+2/0
21.3.2015 10:32
Foto

J74i79ř33í 89U72n74č72o14v62s50k80ý 8699472533899

Co říkáte na tunel Blanka, to by Hitler mně problém s umístěním v koncentrácích. Za rozkrádání se s nikým nebavil.

+1/0
21.3.2015 16:42

J20o19s71e74f 61K67r74o78u23p82a 1209492516258

Oprašování myšlenek Hitlera v Polsku zřejmě souvisí s přítomností armády USA na východě PolskaRv

+2/−21
21.3.2015 8:31

A93n88t15o49n77í26n 53K54a73t46z61e10r 8772923346230

On to Hitler myslel dobře,jenže mu na to už nestačily síly.To samé je tady na severu čech,Teď se budou narovnávat Lukášovské zatáčky z Jablonce do Liberce,ale už Hitler měl plán dálnice a navíc jsou tam zřejmé základy kudy by to mělo vést.jenže dnešní zabednění radní,kteří nechtějí nic vědět o minulosti,tak žijí z přítomnosti,která jim toho moc nedává a tak to podle toho vypadá.Hitlerovi plány byli ambiciózní,ale proveditelné.Což se nedá říci o dnešních plánech.!!

+11/0
21.3.2015 8:18

J10i32ř25í 24E69r38b13e32n 1473624906697

Obávám se, že oprášit stavební plány pro dálniční síť Třetí říše by znamenalo bourání mnoha stovek domů včetně sídlišť a továren...

0/0
21.3.2015 13:14
Foto

O83n48d56ř79e83j 98Z23a71h63r25a91d79n52í57č18e93k 9803379545748

Časem budou stejně nejspíš potřeba obě. Jedna jako propojení Vratislav - Brno - Vídeň, druhá jako tah Praha - Vratislav (- Varšava). Jde jen o to, která bude první.

+5/−1
21.3.2015 7:34
Foto

J55i97ř68í 49B20a47b91i55n35s23k79ý 7937769968731

ani jedna , odporuje to plánům Pentagonu

+1/−10
21.3.2015 9:00

R88a47d48e37k 23N76o42v42a56k 9744163309880

Poláci jsou šikulové, naplánují si dálnici přes lázně, 30 let je v plánech, sousedi s ní počítají, a pak si to rozmyslí...

Natruc bych jim přesměroval D11 místo na Trutnov, na Náchod :-P

+2/−4
21.3.2015 7:33

V11í58t57ě91z64s32l29a72v 10K63l34o58z84í43k 3771859284277

Užasná věta, není tak :-(vzácná aby nešla udělit vyjímka!!!!

+1/0
21.3.2015 6:03

J90i15n19d80ř79i13c93h 21H27r80a90d48e60c18k88ý 6445639692902

ona totiž stačí výjimka

0/0
21.3.2015 11:39

V59l30a75s42t49i40m62i15l 59H36a58l24b51i51c65h 8353495846168

A most ze třicátých let minulého století vypadá zachovale Je vidět,že ho nestavěla Eurovia.

+31/0
21.3.2015 5:24

A46l40e20x73a82n68d64r 21K29o70s87t92k82a 8562198856774

Tehdy se stavělo tak, aby stavba vydržela co nejvíc let BEZ OPRAV. Dnes se naopak staví, aby bylo třeba hodně údržby a byl z toho kšeft.

+16/0
21.3.2015 7:24

M59a51r13t30i52n 54K78u68ř74í25t64k97a 6747116528135

To je krásně vidět na patrovém mostu u Píště. Spodní patro postaveno v letech 1939 - 1950. Po změně parametrů dálnice bylo postaveno druhé patro, po kterém vede D1. Zatímco beton ze 70. let se už drolí, beton ze 40. let je jako nový. Více na: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013031301

+9/0
21.3.2015 7:32

M52i95l17a90n 65L64a22š77ť51o69v31k13a 8272714463908

Jenže most u Píště byl součástí plánované československé dálnice, která byla tuším projektkována na V=120, zatímco exteritoriální dálnice Wien - Breslau měla mít V=160.

+2/−1
21.3.2015 8:24

P98e61t14r 95H40a36h76n 1643949186848

Nutno si uvědomit, že Němci nebyli nikdy blbí...

+13/−1
21.3.2015 5:18

T92o62m67á26š 28M91o84r91a89v54č73í98k 3187816803275

Mně se zdá, že byli blbí docela často anebo bylo 20. století jen výjimkou?

+2/−2
21.3.2015 9:29

J35a81n42a 77H74o62n59c12ů 6434736744

ja bych to zarazila, jak je to spojeny s hitlerem, pres to to vlak by nemel jet

+1/−24
21.3.2015 1:53

R56o86m32a96n 13J95e95s59c58h83k39e 9228715967475

Sám Dolfa to nedělal. Ale němečtí odborníci natrasovali nejlepší možnou variantu. Nikdo lepší nevymyslel. Bohužel kvůli cementu po roce 1942 se to nedodělalo. Ale ty mosty stojí dodnes na rozdíl od Eurovie v Ostravě, které se musí opravit než spadnou. Škoda těch mrtvých na R 43 - těch je mne líto.

+7/0
21.3.2015 8:25

J82a27n 79Č86e69r57n93ý 8980880424581

A ještě by se měly vybourat a rozorat páteřní dálnice v Německu, když je to tak, ne?

+2/0
21.3.2015 8:32

A81n58t87o92n76í70n 15M61a93c86k 1578771491584

Paní Jano, kdyby bylo možno porovnat výsledky a kvalitu děl jak silničních, tak i vodních, musela by jste nad porovnáním zaplakat, neboť smyl a kvalita děl vytvořených tzv. "za Hitlera" jsou nesrovnatelně kvalitnější a smysluplnější díla,která vznikla v době 30-tých let,než ta dnešní.Velice lituji takových lidí, mezi které vy jistě patříte, že máte velice omezený rozhled a vášně převažují nad rozumem.Je mi vás velice líto. Pokuste se , někdy o věci popřemýšlet, pohlédnout do historie a potom by jste si jistě rozmyslela ,co ve svém příspěvku uvedete. Já jsem měl možnost hlavně vodní díla zřít a i použít. U firmy, která provozuje činnost na vnitrozemských vodních tocích, či umělých kanálech, které provádějí nejekologičtější dopravu materiálu, která byla díky pravicovým vládám téměř zrušena ,přesněji rozkradena ,(viz. námořní plavba), se musím poklonit projektantům tzv. Hitlerovi říše za to, že v oné době se jim podařilo uskutečnit mnoho projektů, které předběhly dobu. Věci jsou mi známy jelikož jsem měl to štěstí,že v sedmdesátých letech jsem pracoval u Československé plavby labsko-oderské jako lodník měl jsem to štěstí. že jsem mohl navštívit jak Štětín, tak i Braunschwaig, který leží na trase tzv. Středozemního kanálu,který umožňuje vodní spojení mezi Odrou, Labem , Rýnem a Dunajem.Takto bych rád vzbudil zájem o problematiku, tzv."jezů na Labi", které z naší republiky dělají jediný evrpský stát, který nemá spojení s mořem. Závidím Slovensku!!!V!!

+4/−1
21.3.2015 8:45

J96a51n 15P62a84l93á93t 3575812728416

Prozente to skrz Brno, at je klid...

+5/0
21.3.2015 0:03

J85i79ř74í 58S24c37h49i47l24l13e28r 7877536328446

Ses posr... v šalině, kemo 8-o Abych ti nenacasnoval ;-D

+1/−1
21.3.2015 7:36

R34o24m29a97n 33J30e38s81c17h72k10e 9148415597855

Kemo, v Bystrcu jsou lidé hloupí i chytří. Pokud nechcete dálnici, odstěhujte se na Mars. Jízdenka je pouze jednosměrná. Tam dálnice nepovede. Kemo já bydlel ve Štatlu 30 roků, a kdyby nebolo tak drahé bydlel bych dodnes. Ale stále tam pracuji.

+1/−2
21.3.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.