Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci oprašují stavbu Hitlerovy dálnice. Čeští starostové nejsou proti

V Polsku zaznívají návrhy, aby dálniční spojení s Českou republikou vedlo přes Králíky. Někteří Poláci by tak rádi oprášili variantu trasy, kterou rozestavěli Němci už za druhé světové války. Tedy takzvanou Hitlerovu dálnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a86n 89N85o19v80a55k 4513316632954

Dálnice pro pár místních z Lanškrouna a okolí, kteří pojednou do Polska - "úžasný nápad".

Z Brna se bude jezdit do Polska po D1, z Hradce po R11, ale kvůli několika místním se budou ničit další krásná, poměrně zachovalá území našeho malého státu.

Kdo zničí (nebo chce zničit) spoustu krajiny další dlouhou dálnicí jen proto, aby se tím zaplatil obchvat jeho městečka je neschopný blb.

Rv

0/−2
21.3.2015 19:56

P68e51t33r 41V28l78c47e47k 5382545375207

dálnice se nestaví kvůli obcím kolem ní, ale pro spojení vzdálených regionů.....

0/0
21.3.2015 21:02

J42a38k53u80b 18J43a24n68á82s 7377839783399

Vlaky tam dávno jezdí..Z Pardubic do Wrocławy jen za 275Kč

0/0
23.3.2015 2:46

K19a27r78e17l 78J88i10r44o24u77š75e33k 5745516602367

Tak to je síla. Zahraniční media píší ,že česká armáda bude chránit kolonu americké armády, vůči občanům ČR.

+2/−2
21.3.2015 12:15

K15a46r90e76l 57O56n65d98r47o17u17š93e22k 4415665549115

Která zahraniční média. Snad Nóvosti nebo Moskevská Pravdy?

+3/−1
21.3.2015 15:10

T87o69m29á67š 31K75ř48e20č97e24k 5749154834681

nic nestojí v cestě? staré pliny byly koncipovány na jiná vozidla jiné rychlosti jiné normy,navíc jen proces úpravy jedbotlivých územních plánů bude trvat minimálně deset let a ted starostové říkají, že jim dálnice nevadí, za tři roky až za nima přijdou z ŘSD tak to bude, to né to nejde tudy silnice vest nemůže co hluk prach a auta požadujeme nová okna prptihlukové zdi nadjezy a alespon dva sjezdy do každé vesnice a dálnice musí vest dál od sídlišť, potom ekologické skupiny najdou střevlíka na poli a další 5 let tahanic a za 15 let se tu bude psát před pěti lety mohla stát R11 ale rozhodlo se o hitlerově dálnici...

+1/−5
21.3.2015 10:44

J71e17n56d31a 47K86r62á82s61a 1619796698

Nezmatkuj,jde o to,ze je trasa od války vykoupená,státní ! Náspy jsou stabilní,stačí je jen rozšířit.... Je jasné,že se musí vyprojektovat dle dnešních požadavků ...;-)

+4/0
21.3.2015 13:12

J70a80r15d31a 82B20r31a32b86e81n41e68c 1830704529656

povšimněme si přátelé technického stavu téměř všech mostů na Hitlerově dálnici která se budovala v průběhu 2 světové války a srovnejme se stavem mostů nové dálnice v Ostravě. Ty z období války jsou víceméně v pořádku, za celou tu dobu se do nich nic neinvestavalo. nové mosty v Ostravě jsou již dnes na spadnutí.

+13/0
21.3.2015 10:31

J59i42ř89í 93E62r47b45e85n 1653194296667

Skromný dotaz: kolik set tisíc tun denně přejede po těch mostech a kolik soli se na nich uplatní při zimní údržbě? ;-)

0/−3
21.3.2015 13:08

J48a15n 18T67a87r61a14b66a 4146756409649

pro obě varianty platí totéž: Nula. Zavřené mosty v Ostravě se nesolí a žádné statisíce tun přes ně nejezdí.

+3/0
21.3.2015 14:06

K82a61r80e89l 75O87n47d75r43o95u33š28e70k 4845165339455

"Škoda", že se války neprotáhla o 2 roky. Po dálnici jsme mohli jezdit od r.47 a vydržela by, jako ty mosty, dodnes.!!!!

+3/0
21.3.2015 15:12

M28i65c72h89a63l 82B81u73d72í80k 4326664858613

No jelikož se po těch mostech nejezdí, tak se nepoškozují. Kdyby po nich desítky let vedl provoz, vibrace by je opotřebovaly jako jakékoliv jiné mostní konstrukce;-)

+1/−2
21.3.2015 15:30

J82i11ř34í 21E11r65b54e19n 1763704536327

Až na to, že stavba dálnic byla na území Protektorátu definitivně zastavena už roku 1942, přičemž se už od roku 1940 potýkala s nedostatkem cementu, benzínu i pracovních sil.

+3/0
21.3.2015 20:22

V52l80a88d96i12m54í79r 31V84í19t67e73k 4282778988257

Nejhorší silnice v Evropě? Brno-Svitavy!!! Tato tzv.Hitlerova dálnice tuto šílenost mohla vyřešit před 70-ti lety. Dodnes papaláši nejsou schopni to dotáhnout či vymyslet a realizovat lepší řešení. Přitom i nadjezdy jsou na této trase připraveny. Holt když papaláši znají max. Pražský okruh a D1(přitom platíme i my, kteří po dálnici jedeme max.1xdo měsíce stejné poplatky jako Pepici, kteří dají denně 200km) a jiné trasy je nepálí..... Bych udělal na rok parlament ve Svitavách, bydliště poslancům povinně v Brně a dálnice stojí za chvíli. Sice předražená, ale přeci...

+13/−2
21.3.2015 10:13

Š13t17ě25p18á57n 44V49a26n45ě73k 3143669897197

Po silnici Brno - Svitavy jezdím denně. Zase taková hrůza to není. Jsou mnohem horší silnice v ČR nemluvě o Evropě.

+2/−2
21.3.2015 12:52

P87a11v46e41l 40M10a83r75e77š 2763858631751

Papalase do toho netahejte.

V případě R43 by se i peníze našli, kdo to blokuje jsou aktivisti a pár idiotů z Bystrce, co nepochopili, ze jim ta silnice naopak pomůže, ne uskodi( má byt v zarezi eventuelně v tunelu).

Lepší varianta neexistuje, aby ts silnice měla smysl.

+1/0
21.3.2015 17:52

J72a43k60u91b 33J66a39n16á69s 7557449733189

Když jsem jezdili autem na východní Moravu z Prahy či Pardubic tak jedině na Svitavy-Brno ikdyž jsme měli dálniční známku tak D1 jsme nejezdili skoro vůbec

+1/0
23.3.2015 2:51
Foto

J72i60ř37í 49B23a40b75i30n65s37k86ý 7467989418371

hm , jenže pokud by vytáhli připravené  a vypracované plány  Adolfa  mohlo by se ukázat  že  deset tisíc úředníků je tam zbytečných  a to by nešlo , každý plán i  ten sebelepší se m usí řádně  zašmodrchat a protáhnout  na desítky let  protože  tisíce úředníků  a jejich posloků musí prokázat svou nepostradatelnost ,  všechno co se  plánuje je předem odsouzené k nezdaru protože  menežment je placen  stejně   bez ohledu na to jestli  to pokračuje nebo ne  , vsadím se že už ted mají naplánováno  jak a čím to hezky prodlouží do nekonečna viz Blanka což je ukázkový příklad nekonečného příběhu

+14/0
21.3.2015 9:05

M85i67l96a77n 41F17e22r79t 8493646898750

A to se jiste najde nejakej broucek a bude se kopat tunel pod kopeckem jako u plzne.

+2/0
21.3.2015 9:49

J87i20ř58í 70E68r33b14e61n 1753934416627

U Plzně se žádnej tunel kopat nemusel, kdyby plzeňští developeři a zastupitelé nezačali najednou brojit proti Pithartovou vládou schválené variantě, se kterou všichni souhlasili a na kterou už byly vyčleněné investice. Takže Plzeňáci natruc naplánovali obchvat co nejdál k jižním vesnicím a na původně plánovaném území rychle rozprodali parcely, aby se tam už nedalo vrátit.

+3/0
21.3.2015 13:11

P34e85t47r 87T86r82u13h31l48a92ř67í58k 3520351486677

U Holešova taky není žádná přírodní rezervace, ale stačilo aby se tam najednou mihlo pár křečků a želené mozky začali řádit.

+11/0
21.3.2015 9:01

P85e23t79r 73Š80k27o48d26a 5717470424400

Ha ha....ŘSD může s Polákama diskutovat, ale to je asi tak všechno. Nemáme peníze ani na dokončení stávajících projektů, takže kde bysme asi tak vzali na další dálnici? :-/

+5/−1
21.3.2015 8:49

P37a97v73e94l 51V10e27t42e83š45n64í89k 7315148845687

Peníze by byly. Ale když "prioritních" 3,5km u Hradce Králové budou stavět od 2014 do 2017, tak jsou peníze zbytečné.

Snad říct Polákům, aby to postavili za nás.

+9/0
21.3.2015 9:18

V49í58t 89B51r75z42o79b83o30h22a64t38ý 7650622483811

Asi neznáte situaci, ale v Polsku jsou na stavění dálnic ještě větší přeborníci než u nás :-D

+1/−2
21.3.2015 9:53

M57i32l90a54n 61M49u15s47i89l 4153151762845

To se pletete, Polské dálnice rostou daleko rychleji a dostavba D1 ukazuje že u daleko kvalitněji.

+1/0
21.3.2015 10:08

V92í16t 48B74r46z86o13b43o25h51a74t95ý 7390102923941

A v hojném počtu tam staví taky české firmy, třeba dálnici po číňanech tam víceméně dostavovali češi ;)

+1/0
21.3.2015 10:09

M10i53l52a60n 70M36u12s97i34l 4503791742525

To myslíte těch 20 km na A2?

0/0
21.3.2015 11:36

J66a72r59d14a 32B97r48a23b73e68n59e86c 1710884349196

kolik nás třeba stál dodnes nefunkční tunel Blanka? Kdo byl za to potrestán?

+2/0
21.3.2015 10:32
Foto

J98i41ř84í 69U28n94č32o78v90s38k66ý 8149492493949

Co říkáte na tunel Blanka, to by Hitler mně problém s umístěním v koncentrácích. Za rozkrádání se s nikým nebavil.

+1/0
21.3.2015 16:42

J16o37s90e57f 78K25r91o17u11p54a 1819352836918

Oprašování myšlenek Hitlera v Polsku zřejmě souvisí s přítomností armády USA na východě PolskaRv

+2/−21
21.3.2015 8:31

A73n98t46o76n88í35n 19K94a15t33z71e50r 8792223926410

On to Hitler myslel dobře,jenže mu na to už nestačily síly.To samé je tady na severu čech,Teď se budou narovnávat Lukášovské zatáčky z Jablonce do Liberce,ale už Hitler měl plán dálnice a navíc jsou tam zřejmé základy kudy by to mělo vést.jenže dnešní zabednění radní,kteří nechtějí nic vědět o minulosti,tak žijí z přítomnosti,která jim toho moc nedává a tak to podle toho vypadá.Hitlerovi plány byli ambiciózní,ale proveditelné.Což se nedá říci o dnešních plánech.!!

+11/0
21.3.2015 8:18

J73i33ř72í 52E58r80b40e55n 1923164346827

Obávám se, že oprášit stavební plány pro dálniční síť Třetí říše by znamenalo bourání mnoha stovek domů včetně sídlišť a továren...

0/0
21.3.2015 13:14
Foto

O46n68d47ř86e26j 39Z29a36h59r24a85d21n32í66č85e38k 9453789235698

Časem budou stejně nejspíš potřeba obě. Jedna jako propojení Vratislav - Brno - Vídeň, druhá jako tah Praha - Vratislav (- Varšava). Jde jen o to, která bude první.

+5/−1
21.3.2015 7:34
Foto

J20i17ř11í 21B48a25b28i15n31s94k28ý 7847229888861

ani jedna , odporuje to plánům Pentagonu

+1/−10
21.3.2015 9:00

R13a12d92e94k 63N21o16v23a19k 9864413369230

Poláci jsou šikulové, naplánují si dálnici přes lázně, 30 let je v plánech, sousedi s ní počítají, a pak si to rozmyslí...

Natruc bych jim přesměroval D11 místo na Trutnov, na Náchod :-P

+2/−4
21.3.2015 7:33
Foto

V54í27t57ě36z20s22l14a38v 66K36l47o11z20í23k 3151639944117

Užasná věta, není tak :-(vzácná aby nešla udělit vyjímka!!!!

+1/0
21.3.2015 6:03

J98i42n78d82ř35i51c82h 59H58r13a93d91e34c17k87ý 6145609132472

ona totiž stačí výjimka

0/0
21.3.2015 11:39

V90l73a98s83t58i45m75i55l 93H52a97l11b58i23c84h 8423935446718

A most ze třicátých let minulého století vypadá zachovale Je vidět,že ho nestavěla Eurovia.

+31/0
21.3.2015 5:24

A91l15e52x59a63n11d44r 74K12o39s22t16k61a 8112268146364

Tehdy se stavělo tak, aby stavba vydržela co nejvíc let BEZ OPRAV. Dnes se naopak staví, aby bylo třeba hodně údržby a byl z toho kšeft.

+16/0
21.3.2015 7:24

M98a57r30t47i58n 95K88u17ř59í12t44k78a 6487746938695

To je krásně vidět na patrovém mostu u Píště. Spodní patro postaveno v letech 1939 - 1950. Po změně parametrů dálnice bylo postaveno druhé patro, po kterém vede D1. Zatímco beton ze 70. let se už drolí, beton ze 40. let je jako nový. Více na: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013031301

+9/0
21.3.2015 7:32

M88i21l42a47n 23L45a82š24ť69o73v25k81a 8452454983428

Jenže most u Píště byl součástí plánované československé dálnice, která byla tuším projektkována na V=120, zatímco exteritoriální dálnice Wien - Breslau měla mít V=160.

+2/−1
21.3.2015 8:24

P19e57t43r 45H23a34h42n 1193639526138

Nutno si uvědomit, že Němci nebyli nikdy blbí...

+13/−1
21.3.2015 5:18

T62o64m27á45š 72M89o83r65a23v62č74í16k 3767836793175

Mně se zdá, že byli blbí docela často anebo bylo 20. století jen výjimkou?

+2/−2
21.3.2015 9:29

J70a24n12a 11H68o89n41c57ů 6554646774

ja bych to zarazila, jak je to spojeny s hitlerem, pres to to vlak by nemel jet

+1/−24
21.3.2015 1:53

R83o70m42a83n 24J73e20s60c63h98k72e 9198585527445

Sám Dolfa to nedělal. Ale němečtí odborníci natrasovali nejlepší možnou variantu. Nikdo lepší nevymyslel. Bohužel kvůli cementu po roce 1942 se to nedodělalo. Ale ty mosty stojí dodnes na rozdíl od Eurovie v Ostravě, které se musí opravit než spadnou. Škoda těch mrtvých na R 43 - těch je mne líto.

+7/0
21.3.2015 8:25

J57a38n 56Č80e88r95n96ý 8360720334681

A ještě by se měly vybourat a rozorat páteřní dálnice v Německu, když je to tak, ne?

+2/0
21.3.2015 8:32

A17n21t60o80n52í30n 90M90a12c73k 1298531701514

Paní Jano, kdyby bylo možno porovnat výsledky a kvalitu děl jak silničních, tak i vodních, musela by jste nad porovnáním zaplakat, neboť smyl a kvalita děl vytvořených tzv. "za Hitlera" jsou nesrovnatelně kvalitnější a smysluplnější díla,která vznikla v době 30-tých let,než ta dnešní.Velice lituji takových lidí, mezi které vy jistě patříte, že máte velice omezený rozhled a vášně převažují nad rozumem.Je mi vás velice líto. Pokuste se , někdy o věci popřemýšlet, pohlédnout do historie a potom by jste si jistě rozmyslela ,co ve svém příspěvku uvedete. Já jsem měl možnost hlavně vodní díla zřít a i použít. U firmy, která provozuje činnost na vnitrozemských vodních tocích, či umělých kanálech, které provádějí nejekologičtější dopravu materiálu, která byla díky pravicovým vládám téměř zrušena ,přesněji rozkradena ,(viz. námořní plavba), se musím poklonit projektantům tzv. Hitlerovi říše za to, že v oné době se jim podařilo uskutečnit mnoho projektů, které předběhly dobu. Věci jsou mi známy jelikož jsem měl to štěstí,že v sedmdesátých letech jsem pracoval u Československé plavby labsko-oderské jako lodník měl jsem to štěstí. že jsem mohl navštívit jak Štětín, tak i Braunschwaig, který leží na trase tzv. Středozemního kanálu,který umožňuje vodní spojení mezi Odrou, Labem , Rýnem a Dunajem.Takto bych rád vzbudil zájem o problematiku, tzv."jezů na Labi", které z naší republiky dělají jediný evrpský stát, který nemá spojení s mořem. Závidím Slovensku!!!V!!

+4/−1
21.3.2015 8:45

J92a52n 26P54a60l86á48t 3175302938376

Prozente to skrz Brno, at je klid...

+5/0
21.3.2015 0:03

J88i52ř86í 27S47c47h37i93l19l64e97r 7977706918596

Ses posr... v šalině, kemo 8-o Abych ti nenacasnoval ;-D

+1/−1
21.3.2015 7:36

R79o25m54a83n 19J12e20s47c13h54k20e 9278715817505

Kemo, v Bystrcu jsou lidé hloupí i chytří. Pokud nechcete dálnici, odstěhujte se na Mars. Jízdenka je pouze jednosměrná. Tam dálnice nepovede. Kemo já bydlel ve Štatlu 30 roků, a kdyby nebolo tak drahé bydlel bych dodnes. Ale stále tam pracuji.

+1/−2
21.3.2015 8:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.