Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrh splavnit Labe přes ostrovy byl sporný od počátku, ukázal dokument

Lodě do Pardubic měly původně plout kolem Přelouče korytem Labe. Stát se ale nakonec rozhodl vybudovat vedle řeky kanál za tři miliardy vedoucí přes biocentrum. MF DNES získala dokument, který to před 21 lety určil. Jasné argumenty pro tuto variantu však chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š58t23ě83p69á54n 83H20a50v78l97a41s 8539457905720

Myslím , že se tady jedná o hezkou ukázku toho jak celý systém funguje. Je vysoce pravděpodobné, že pokud by ŘVC šlo cestou splavnění přes hrčáky, tak by se tu dnes vedla debata, že právě hrčáky jsou nenahraditelnou lokalitou z hlediska ochrany přírody a bylo by zpracováno X studií o tom proč. V Labi by dnes plavala číslovaná škeble místo číslovaného motýla na Slavíkových ostrovech. Šikanování velkých  investorů ze strany sdružení ale i orgánů ochrany přirody není zase až tak neobvyklé. Zapracování požadavků orgánů ochrany přírody je často neřešitelné, nebo neuvěřitelně finančně náročné. Bohužel nebo bohudík (záleží jen na úhlu Vašeho pohledu a zdroji Vašeho příjmu) zdravý rozum do tohoto procesu nemá už dávno co kecat. ;-D

0/0
6.3.2015 8:06

J41a10n 33Š57v90a30d73l59e53n29k44a 9184489680

Ne, Slavíkovy ostrovy jsou objektivně cennější než uměle vytvořené peřeje, kde určitě nežije tolik vzácných druhů. Je ostatně otázka, zda má vůbec smysl utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů. Asi by bylo možné najít smysluplnější investici - třeba do silniční či železniční sítě v kraji.

0/0
6.3.2015 8:43

Š80t68ě17p61á97n 83H62a32v73l39a95s 8159867165130

Právě v tom je ten vtip..ono tam ani nakonec nic žít nemusí, ale chrání se i biotop, kde by to či ono mohlo žít ;-)Proto je velice jednoduché zdržovat vydání územních rozhodnutí téměř do nekonečna.

Objemy investice do lodní dopravy oproti silnici či železnici jsou až směšně malé v porovnání s možným přínosem. Je však pravdou, že dokud nebude postaveno zdymadlo na hranici s Německem, jsou investice do rozšíření plavební dráhy uvnitř ČR spíše nesystémové. Zdymadlo na hranici je opět ohromný problém z hlediska ochrany přírody - kdo by to řekl? ;-)

 Srnojedy nebo můžeme říci Pardubice mají ohromný potenciál vytvořit propojení kontejnerové přepravy po vodě, železnici i po suchu a zlevnit celou řadu produktů a navíc mohou odlehčit nákladní dopravu po silnicích. Jaké si to uděláme, takové to tady máme ...[>-]

0/0
9.3.2015 13:07

J70a47n 48Š93v77a29d24l75e39n62k45a 9674929190

Ba ne. Tady je to srovnání jasné: desítky chráněných druhů versus peřeje, kde nežije nic zajímavého. A splavňovat Labe do Pardubic má podle mého smysl pouze tehdy, když se vytvoří kanál Labe-Dunaj-Odra, což je dle mě fantazmagorie.

0/0
10.3.2015 17:47

P19e10t63r 75M41a40r38š59o84u38n 5395748566466

Hmm. Tak já se tedy v tomto článku dočet, že chybí i jasné argumenty pro vedení trasy současným korytem. Trochu mi tedy uniká jasný závěr v úvodníku. Také nijak nevidím, že původně mělo být Labe splavněno svým korytem, když naopak čtu, že se od počátku vychází ze studie Dejmala..

0/0
5.3.2015 22:00

Z10d82e61n33e68k 72Š47i26t72i69n98a 2733128490915

Kanál a celé splavnění Labe do Pardubic je chiméra. Nevím, co za ty investice se tam bude dopravovat. Možná, že projekt měl smysl ještě tak v 70tých letech, ale nyní by to byly vyhozené peníze.

Což tak např. opravit v Pardubicích nádraží, chodníky ..... aaaaa. Peníze by se daly využít smysluplněji.

Bohužel ten úřednický šiml v to hraje většinou negativní roli.

+6/0
5.3.2015 21:20

T85o68m30á27š 64B80l29a86h14o32š 6396707405190

Stát se rozhodl ?

Nejhorší je, když se úředníci schovávají za chiméru zvanou "Stát".

+4/0
5.3.2015 19:19

J88a19n 49T89a49r29a91b62a 4616156689499

Yes. Česko aspiruje na světovou velmoc byrokratů a to, co se v tuzemském úředním světě odehrává, začíná mít značně blízko k atributu "obludné".

Ale teď z jiného soudku. Že splavnění Labe do Pardubic má smysl, to snad nikdo nepochybuje. ne snad z důvodu, že by Foxconn posílal počítače do Tramtárie lodí po Labi, ale především proto, že pootevře atraktivitu regionu z pohledu ecofriendly turistiky, která má do budoucna zelenou. On totiž pardubický region moc důvodů k návštěvě zahraničních turistů nedává.

Ale naopak, že tenhle nesmysl s kanálem vedle koryta smysl nemá, o tom snad taky nikdo nepochybuje. Přitom jedinou bariérou jsou památkáři a pochybná ochrana zdymadla v Přelouči. Tam je potřeba se zaměřit a tam prolamovat českou zrůdnou byrokracii. Cesta přes louku vedle Labe, kde žije chráněná Moucha domácí, je neschůdná, nesmyslná a ekonomicky absurdní.

+1/−4
5.3.2015 21:10

Z46d61e47n13e71k 40Š63i57t44i45n53a 2163358290445

Už vidím, jak se do Pardubic hrne jeden turistický oddíl za druhým juknout na Kuňku. Lépe bych to nenapsal. Vy jste jako ti Ouředníci. Nechápete realitu. Celá investice je za současných a střednědobých podmínek k ničemu.

Ale oni to nechápou jen ti Ouředníci, nechápete to ani Vy. Co to proboha melete věčně vědecky za nesmysly.

+5/−1
5.3.2015 21:46

J11a41n 46T63a50r18a55b42a 4606206649629

Pokud podle vás incomingovou turistiku představují turistické oddíly, pak je mi vás upřímně líto. Navíc jste evidentně nepochopil obsah ani smysl příspěvku. Možná by pane Šítino bylo vhodné vycestovat do zahraničí a podívat se do některých oblastí Německa, Nizozemska, Belgie, Irska, Skotska, Walesu, Norska, Švédska, Finska,....... a zjistit, proč tam jezdí zahraniční turisté. A pak teprve plkat v diskusích.

0/0
6.3.2015 19:56

Z59d52e65n75e67k 65Š59i22t79i49n51a 2843368980985

Pane Tarabo, všechny destinace jsem navštívil  a smysl jsem pochopil už dávno.

Jen by mě ještě zajímalo čím se živíte. Je mi Vás líto. Ještě to Finsko mi tam chybí, ale to napravím.

0/0
7.3.2015 0:32

J54a40n 74Š14v45a42d92l71e27n59k73a 9314849950

Já ten smysl toho, utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů nějak nevidím.

+1/0
6.3.2015 8:42

J53a90n 69T20a30r98a94b84a 4916866399669

Jaký smysl mělo utrácet peníze za postavení Karlštejna?

0/0
6.3.2015 20:00

J63a84n 88Š61v95a21d64l80e55n43k16a 9784899580

Pokladnice korunovačních klenotů. Tehdy nikdo netušil, že tam budou jezdit turisté. A opravdu si nemyslím, že je účelné nyní čekat pět set let, až si turisté najdou splavněné Labe.

0/0
7.3.2015 22:36

J23a20n 72Š14v49a15d84l89e93n53k97a 9924659880

To není pravda. V hrčácích nic cenného není a nebylo by ani v případě, že by trasa byla vedena přes ně. Tady je ovšem otázka, zda vůbec potřebujeme za miliardy protahovat splavnost Labe o deset kilometrů.

+2/0
6.3.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.