Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrh splavnit Labe přes ostrovy byl sporný od počátku, ukázal dokument

Lodě do Pardubic měly původně plout kolem Přelouče korytem Labe. Stát se ale nakonec rozhodl vybudovat vedle řeky kanál za tři miliardy vedoucí přes biocentrum. MF DNES získala dokument, který to před 21 lety určil. Jasné argumenty pro tuto variantu však chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š48t86ě53p59á74n 30H14a62v75l31a72s 8759737415450

Myslím , že se tady jedná o hezkou ukázku toho jak celý systém funguje. Je vysoce pravděpodobné, že pokud by ŘVC šlo cestou splavnění přes hrčáky, tak by se tu dnes vedla debata, že právě hrčáky jsou nenahraditelnou lokalitou z hlediska ochrany přírody a bylo by zpracováno X studií o tom proč. V Labi by dnes plavala číslovaná škeble místo číslovaného motýla na Slavíkových ostrovech. Šikanování velkých  investorů ze strany sdružení ale i orgánů ochrany přirody není zase až tak neobvyklé. Zapracování požadavků orgánů ochrany přírody je často neřešitelné, nebo neuvěřitelně finančně náročné. Bohužel nebo bohudík (záleží jen na úhlu Vašeho pohledu a zdroji Vašeho příjmu) zdravý rozum do tohoto procesu nemá už dávno co kecat. ;-D

0/0
6.3.2015 8:06

J89a52n 22Š51v35a80d51l43e90n69k21a 9414459610

Ne, Slavíkovy ostrovy jsou objektivně cennější než uměle vytvořené peřeje, kde určitě nežije tolik vzácných druhů. Je ostatně otázka, zda má vůbec smysl utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů. Asi by bylo možné najít smysluplnější investici - třeba do silniční či železniční sítě v kraji.

0/0
6.3.2015 8:43

Š52t22ě17p36á95n 48H24a28v80l53a22s 8739857385960

Právě v tom je ten vtip..ono tam ani nakonec nic žít nemusí, ale chrání se i biotop, kde by to či ono mohlo žít ;-)Proto je velice jednoduché zdržovat vydání územních rozhodnutí téměř do nekonečna.

Objemy investice do lodní dopravy oproti silnici či železnici jsou až směšně malé v porovnání s možným přínosem. Je však pravdou, že dokud nebude postaveno zdymadlo na hranici s Německem, jsou investice do rozšíření plavební dráhy uvnitř ČR spíše nesystémové. Zdymadlo na hranici je opět ohromný problém z hlediska ochrany přírody - kdo by to řekl? ;-)

 Srnojedy nebo můžeme říci Pardubice mají ohromný potenciál vytvořit propojení kontejnerové přepravy po vodě, železnici i po suchu a zlevnit celou řadu produktů a navíc mohou odlehčit nákladní dopravu po silnicích. Jaké si to uděláme, takové to tady máme ...[>-]

0/0
9.3.2015 13:07

J60a75n 98Š34v97a85d96l56e20n13k97a 9964529610

Ba ne. Tady je to srovnání jasné: desítky chráněných druhů versus peřeje, kde nežije nic zajímavého. A splavňovat Labe do Pardubic má podle mého smysl pouze tehdy, když se vytvoří kanál Labe-Dunaj-Odra, což je dle mě fantazmagorie.

0/0
10.3.2015 17:47

P89e62t88r 67M11a33r18š64o48u76n 5925308706706

Hmm. Tak já se tedy v tomto článku dočet, že chybí i jasné argumenty pro vedení trasy současným korytem. Trochu mi tedy uniká jasný závěr v úvodníku. Také nijak nevidím, že původně mělo být Labe splavněno svým korytem, když naopak čtu, že se od počátku vychází ze studie Dejmala..

0/0
5.3.2015 22:00

Z67d39e60n94e22k 46Š40i92t22i17n47a 2743558640965

Kanál a celé splavnění Labe do Pardubic je chiméra. Nevím, co za ty investice se tam bude dopravovat. Možná, že projekt měl smysl ještě tak v 70tých letech, ale nyní by to byly vyhozené peníze.

Což tak např. opravit v Pardubicích nádraží, chodníky ..... aaaaa. Peníze by se daly využít smysluplněji.

Bohužel ten úřednický šiml v to hraje většinou negativní roli.

+6/0
5.3.2015 21:20

T33o96m50á71š 66B90l89a33h16o84š 6156887945370

Stát se rozhodl ?

Nejhorší je, když se úředníci schovávají za chiméru zvanou "Stát".

+4/0
5.3.2015 19:19

J31a40n 77T25a35r88a80b51a 4136836169319

Yes. Česko aspiruje na světovou velmoc byrokratů a to, co se v tuzemském úředním světě odehrává, začíná mít značně blízko k atributu "obludné".

Ale teď z jiného soudku. Že splavnění Labe do Pardubic má smysl, to snad nikdo nepochybuje. ne snad z důvodu, že by Foxconn posílal počítače do Tramtárie lodí po Labi, ale především proto, že pootevře atraktivitu regionu z pohledu ecofriendly turistiky, která má do budoucna zelenou. On totiž pardubický region moc důvodů k návštěvě zahraničních turistů nedává.

Ale naopak, že tenhle nesmysl s kanálem vedle koryta smysl nemá, o tom snad taky nikdo nepochybuje. Přitom jedinou bariérou jsou památkáři a pochybná ochrana zdymadla v Přelouči. Tam je potřeba se zaměřit a tam prolamovat českou zrůdnou byrokracii. Cesta přes louku vedle Labe, kde žije chráněná Moucha domácí, je neschůdná, nesmyslná a ekonomicky absurdní.

+1/−4
5.3.2015 21:10

Z96d50e81n29e35k 77Š52i67t25i79n51a 2573148790765

Už vidím, jak se do Pardubic hrne jeden turistický oddíl za druhým juknout na Kuňku. Lépe bych to nenapsal. Vy jste jako ti Ouředníci. Nechápete realitu. Celá investice je za současných a střednědobých podmínek k ničemu.

Ale oni to nechápou jen ti Ouředníci, nechápete to ani Vy. Co to proboha melete věčně vědecky za nesmysly.

+5/−1
5.3.2015 21:46

J16a53n 19T17a56r44a65b89a 4756696599299

Pokud podle vás incomingovou turistiku představují turistické oddíly, pak je mi vás upřímně líto. Navíc jste evidentně nepochopil obsah ani smysl příspěvku. Možná by pane Šítino bylo vhodné vycestovat do zahraničí a podívat se do některých oblastí Německa, Nizozemska, Belgie, Irska, Skotska, Walesu, Norska, Švédska, Finska,....... a zjistit, proč tam jezdí zahraniční turisté. A pak teprve plkat v diskusích.

0/0
6.3.2015 19:56

Z75d26e80n93e66k 64Š45i92t49i50n85a 2593378450375

Pane Tarabo, všechny destinace jsem navštívil  a smysl jsem pochopil už dávno.

Jen by mě ještě zajímalo čím se živíte. Je mi Vás líto. Ještě to Finsko mi tam chybí, ale to napravím.

0/0
7.3.2015 0:32

J21a51n 87Š29v21a55d21l73e97n92k76a 9584869410

Já ten smysl toho, utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů nějak nevidím.

+1/0
6.3.2015 8:42

J60a15n 59T75a57r76a51b44a 4846846929679

Jaký smysl mělo utrácet peníze za postavení Karlštejna?

0/0
6.3.2015 20:00

J85a37n 64Š67v59a78d21l17e53n47k87a 9504479720

Pokladnice korunovačních klenotů. Tehdy nikdo netušil, že tam budou jezdit turisté. A opravdu si nemyslím, že je účelné nyní čekat pět set let, až si turisté najdou splavněné Labe.

0/0
7.3.2015 22:36

J63a51n 82Š10v89a16d58l61e87n45k36a 9824799680

To není pravda. V hrčácích nic cenného není a nebylo by ani v případě, že by trasa byla vedena přes ně. Tady je ovšem otázka, zda vůbec potřebujeme za miliardy protahovat splavnost Labe o deset kilometrů.

+2/0
6.3.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.