Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrh splavnit Labe přes ostrovy byl sporný od počátku, ukázal dokument

Lodě do Pardubic měly původně plout kolem Přelouče korytem Labe. Stát se ale nakonec rozhodl vybudovat vedle řeky kanál za tři miliardy vedoucí přes biocentrum. MF DNES získala dokument, který to před 21 lety určil. Jasné argumenty pro tuto variantu však chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š73t94ě43p55á18n 34H14a85v35l42a42s 8719447225520

Myslím , že se tady jedná o hezkou ukázku toho jak celý systém funguje. Je vysoce pravděpodobné, že pokud by ŘVC šlo cestou splavnění přes hrčáky, tak by se tu dnes vedla debata, že právě hrčáky jsou nenahraditelnou lokalitou z hlediska ochrany přírody a bylo by zpracováno X studií o tom proč. V Labi by dnes plavala číslovaná škeble místo číslovaného motýla na Slavíkových ostrovech. Šikanování velkých  investorů ze strany sdružení ale i orgánů ochrany přirody není zase až tak neobvyklé. Zapracování požadavků orgánů ochrany přírody je často neřešitelné, nebo neuvěřitelně finančně náročné. Bohužel nebo bohudík (záleží jen na úhlu Vašeho pohledu a zdroji Vašeho příjmu) zdravý rozum do tohoto procesu nemá už dávno co kecat. ;-D

0/0
6.3.2015 8:06

J14a24n 47Š62v98a21d39l18e92n77k51a 9694619970

Ne, Slavíkovy ostrovy jsou objektivně cennější než uměle vytvořené peřeje, kde určitě nežije tolik vzácných druhů. Je ostatně otázka, zda má vůbec smysl utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů. Asi by bylo možné najít smysluplnější investici - třeba do silniční či železniční sítě v kraji.

0/0
6.3.2015 8:43

Š56t48ě40p44á46n 72H55a32v47l34a75s 8809807345390

Právě v tom je ten vtip..ono tam ani nakonec nic žít nemusí, ale chrání se i biotop, kde by to či ono mohlo žít ;-)Proto je velice jednoduché zdržovat vydání územních rozhodnutí téměř do nekonečna.

Objemy investice do lodní dopravy oproti silnici či železnici jsou až směšně malé v porovnání s možným přínosem. Je však pravdou, že dokud nebude postaveno zdymadlo na hranici s Německem, jsou investice do rozšíření plavební dráhy uvnitř ČR spíše nesystémové. Zdymadlo na hranici je opět ohromný problém z hlediska ochrany přírody - kdo by to řekl? ;-)

 Srnojedy nebo můžeme říci Pardubice mají ohromný potenciál vytvořit propojení kontejnerové přepravy po vodě, železnici i po suchu a zlevnit celou řadu produktů a navíc mohou odlehčit nákladní dopravu po silnicích. Jaké si to uděláme, takové to tady máme ...[>-]

0/0
9.3.2015 13:07

J44a26n 96Š47v40a18d67l71e12n27k23a 9444869500

Ba ne. Tady je to srovnání jasné: desítky chráněných druhů versus peřeje, kde nežije nic zajímavého. A splavňovat Labe do Pardubic má podle mého smysl pouze tehdy, když se vytvoří kanál Labe-Dunaj-Odra, což je dle mě fantazmagorie.

0/0
10.3.2015 17:47

P77e65t64r 51M87a78r92š11o37u97n 5495958816766

Hmm. Tak já se tedy v tomto článku dočet, že chybí i jasné argumenty pro vedení trasy současným korytem. Trochu mi tedy uniká jasný závěr v úvodníku. Také nijak nevidím, že původně mělo být Labe splavněno svým korytem, když naopak čtu, že se od počátku vychází ze studie Dejmala..

0/0
5.3.2015 22:00

Z23d86e27n40e14k 77Š57i61t54i31n31a 2883878750375

Kanál a celé splavnění Labe do Pardubic je chiméra. Nevím, co za ty investice se tam bude dopravovat. Možná, že projekt měl smysl ještě tak v 70tých letech, ale nyní by to byly vyhozené peníze.

Což tak např. opravit v Pardubicích nádraží, chodníky ..... aaaaa. Peníze by se daly využít smysluplněji.

Bohužel ten úřednický šiml v to hraje většinou negativní roli.

+6/0
5.3.2015 21:20

T26o33m37á68š 81B69l68a20h39o91š 6546467425870

Stát se rozhodl ?

Nejhorší je, když se úředníci schovávají za chiméru zvanou "Stát".

+4/0
5.3.2015 19:19

J98a97n 44T36a90r58a25b10a 4816396199919

Yes. Česko aspiruje na světovou velmoc byrokratů a to, co se v tuzemském úředním světě odehrává, začíná mít značně blízko k atributu "obludné".

Ale teď z jiného soudku. Že splavnění Labe do Pardubic má smysl, to snad nikdo nepochybuje. ne snad z důvodu, že by Foxconn posílal počítače do Tramtárie lodí po Labi, ale především proto, že pootevře atraktivitu regionu z pohledu ecofriendly turistiky, která má do budoucna zelenou. On totiž pardubický region moc důvodů k návštěvě zahraničních turistů nedává.

Ale naopak, že tenhle nesmysl s kanálem vedle koryta smysl nemá, o tom snad taky nikdo nepochybuje. Přitom jedinou bariérou jsou památkáři a pochybná ochrana zdymadla v Přelouči. Tam je potřeba se zaměřit a tam prolamovat českou zrůdnou byrokracii. Cesta přes louku vedle Labe, kde žije chráněná Moucha domácí, je neschůdná, nesmyslná a ekonomicky absurdní.

+1/−4
5.3.2015 21:10

Z26d20e43n29e97k 90Š26i72t21i73n21a 2363108170545

Už vidím, jak se do Pardubic hrne jeden turistický oddíl za druhým juknout na Kuňku. Lépe bych to nenapsal. Vy jste jako ti Ouředníci. Nechápete realitu. Celá investice je za současných a střednědobých podmínek k ničemu.

Ale oni to nechápou jen ti Ouředníci, nechápete to ani Vy. Co to proboha melete věčně vědecky za nesmysly.

+5/−1
5.3.2015 21:46

J75a87n 47T59a40r25a72b55a 4326866629959

Pokud podle vás incomingovou turistiku představují turistické oddíly, pak je mi vás upřímně líto. Navíc jste evidentně nepochopil obsah ani smysl příspěvku. Možná by pane Šítino bylo vhodné vycestovat do zahraničí a podívat se do některých oblastí Německa, Nizozemska, Belgie, Irska, Skotska, Walesu, Norska, Švédska, Finska,....... a zjistit, proč tam jezdí zahraniční turisté. A pak teprve plkat v diskusích.

0/0
6.3.2015 19:56

Z26d22e25n50e97k 59Š88i53t57i76n19a 2933638290685

Pane Tarabo, všechny destinace jsem navštívil  a smysl jsem pochopil už dávno.

Jen by mě ještě zajímalo čím se živíte. Je mi Vás líto. Ještě to Finsko mi tam chybí, ale to napravím.

0/0
7.3.2015 0:32

J76a34n 85Š17v36a83d14l48e22n44k79a 9774769520

Já ten smysl toho, utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů nějak nevidím.

+1/0
6.3.2015 8:42

J64a20n 42T45a94r98a59b94a 4326236769209

Jaký smysl mělo utrácet peníze za postavení Karlštejna?

0/0
6.3.2015 20:00

J62a95n 97Š77v53a94d21l55e94n30k46a 9784369220

Pokladnice korunovačních klenotů. Tehdy nikdo netušil, že tam budou jezdit turisté. A opravdu si nemyslím, že je účelné nyní čekat pět set let, až si turisté najdou splavněné Labe.

0/0
7.3.2015 22:36

J22a73n 13Š16v28a80d21l10e92n66k75a 9574679290

To není pravda. V hrčácích nic cenného není a nebylo by ani v případě, že by trasa byla vedena přes ně. Tady je ovšem otázka, zda vůbec potřebujeme za miliardy protahovat splavnost Labe o deset kilometrů.

+2/0
6.3.2015 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.