Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálky se vrátily na zrušené tratě, kraj na ně doplácí miliony navíc

Znělo to jen jako velikášské sliby, na něž nikdy nebudou peníze. Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek při nástupu do křesla v roce 2012 sliboval, že vrátí na tratě osobní vlaky, které jeho předchůdce ve funkci z úsporných důvodů zrušil. Své záměry sice naplnil, ale kraj to vyjde draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a90r72e32l 96B59a41m98b93u54l34a 4883529987119

jen tak mimochodem, kolik stát doplácí na trasu Praha - Ostrava ??

0/0
26.2.2015 12:41

J23o10s81e28f 66K70u74b67e21š 9965355389794

Za jízdu vlaku nic, ale všem 3 dopravcům za slevy ze zákona (děti, studenti, ZTP), takže něco to bude...

0/0
26.2.2015 21:47

P86a71v83e42l 74D55o39s93t46á89l 7273587761341

Možná by v článku mohlo být uvedeno kolik kraj ušetřil tím,že "škrtnul" OREDO.Pan Zedník zřejmě nikdy nevyužil paskvilu který byl za p.Tichého zaveden.Pan R.Martínek ano a divil se že jede v autobusu sám :-))).

0/0
25.2.2015 19:52
Foto

M88i18l53o20s42l94a52v 81Z10í86t30k90a 8940254297970

19,- Kč za km na autobus? Pěkný blábol.......;-€   Evidentně protiželezničně napsaný článek. Kraj navíc platí za údržbu silnic, po kterých bus jezdí.....   Je potřeba porovnávat porovnatelné, ne hrušky a jabkama

+8/0
25.2.2015 13:52

R64u85d62o15l70f 24B66a61č14k19á33d54y 3825168453372

Ty silnice se stejně musejí udržovat, takhle se musejí navíc ještě udržovat i koleje, přejezdy atd. A ten motoráček stejně jezdí na naftu jako ten autobus.

0/0
25.2.2015 18:37

M49a22r96t42i31n 87Č81a28p46e91k 6290121417874

Jenže ten vlak si za tu údržbu platí přímo a za každý ujetý kilometr, kdežto autobus i ostatní silniční vozidla platí pouze paušálně silniční daň bez ohledu na najeté kilometry.

0/0
25.2.2015 21:01

J34i48ř98í 30H70o28v92o90r71k83a 8477396522805

Vezmeme to jinak. Pro náš případ koleje i silnice mají stejné roční náklady na údržbu. Typická lokálka Přelouč - Městec Králové. V pracovní dny 24, o víkendech 7 vlaků/den. K tomu i nějaké nákladní. Takže ročně 8200 vlaků. Na silnici 342 je u Městce Králové frekvence 1585 vozidel (sčítání 2010). O víkendech budeme počítat třetinový provoz. Ročně tak vychází 457 200 vozidel. Dělíte-li náklad na údržbu počtem projetých vozidel/vlaků vyjde vám, že průjezd vlaku je 55x dražší, než průjezd automobilu. Vlak za infrakstrukturu platí ve výši cca 10 % nákladů, je to tedy spíše symbolický příspěvek.

Takže ano, souhlasím s platbami za každý km. Ale hezky všem podle skutečných nákladů. Vlakům tedy lokálky podražit, a autům také dle nákladů. Zjistí se že silnice III. tříd jsou dražší než dálnice !

0/0
26.2.2015 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.