Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálky se vrátily na zrušené tratě, kraj na ně doplácí miliony navíc

Znělo to jen jako velikášské sliby, na něž nikdy nebudou peníze. Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek při nástupu do křesla v roce 2012 sliboval, že vrátí na tratě osobní vlaky, které jeho předchůdce ve funkci z úsporných důvodů zrušil. Své záměry sice naplnil, ale kraj to vyjde draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a71r78e14l 23B23a58m62b16u21l96a 4273349917289

jen tak mimochodem, kolik stát doplácí na trasu Praha - Ostrava ??

0/0
26.2.2015 12:41

J58o96s86e57f 53K95u28b87e86š 9845505939744

Za jízdu vlaku nic, ale všem 3 dopravcům za slevy ze zákona (děti, studenti, ZTP), takže něco to bude...

0/0
26.2.2015 21:47

P96a26v60e35l 64D89o48s54t46á14l 7723847551661

Možná by v článku mohlo být uvedeno kolik kraj ušetřil tím,že "škrtnul" OREDO.Pan Zedník zřejmě nikdy nevyužil paskvilu který byl za p.Tichého zaveden.Pan R.Martínek ano a divil se že jede v autobusu sám :-))).

0/0
25.2.2015 19:52
Foto

M64i56l52o60s75l85a24v 21Z18í60t35k31a 8150124217520

19,- Kč za km na autobus? Pěkný blábol.......;-€   Evidentně protiželezničně napsaný článek. Kraj navíc platí za údržbu silnic, po kterých bus jezdí.....   Je potřeba porovnávat porovnatelné, ne hrušky a jabkama

+8/0
25.2.2015 13:52

R48u32d73o14l25f 12B48a22č71k67á36d70y 3165468213712

Ty silnice se stejně musejí udržovat, takhle se musejí navíc ještě udržovat i koleje, přejezdy atd. A ten motoráček stejně jezdí na naftu jako ten autobus.

0/0
25.2.2015 18:37

M39a83r20t36i61n 62Č44a90p63e53k 6760371607604

Jenže ten vlak si za tu údržbu platí přímo a za každý ujetý kilometr, kdežto autobus i ostatní silniční vozidla platí pouze paušálně silniční daň bez ohledu na najeté kilometry.

0/0
25.2.2015 21:01

J74i46ř15í 34H41o14v57o83r59k28a 8457796312905

Vezmeme to jinak. Pro náš případ koleje i silnice mají stejné roční náklady na údržbu. Typická lokálka Přelouč - Městec Králové. V pracovní dny 24, o víkendech 7 vlaků/den. K tomu i nějaké nákladní. Takže ročně 8200 vlaků. Na silnici 342 je u Městce Králové frekvence 1585 vozidel (sčítání 2010). O víkendech budeme počítat třetinový provoz. Ročně tak vychází 457 200 vozidel. Dělíte-li náklad na údržbu počtem projetých vozidel/vlaků vyjde vám, že průjezd vlaku je 55x dražší, než průjezd automobilu. Vlak za infrakstrukturu platí ve výši cca 10 % nákladů, je to tedy spíše symbolický příspěvek.

Takže ano, souhlasím s platbami za každý km. Ale hezky všem podle skutečných nákladů. Vlakům tedy lokálky podražit, a autům také dle nákladů. Zjistí se že silnice III. tříd jsou dražší než dálnice !

0/0
26.2.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.