Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálky se vrátily na zrušené tratě, kraj na ně doplácí miliony navíc

Znělo to jen jako velikášské sliby, na něž nikdy nebudou peníze. Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek při nástupu do křesla v roce 2012 sliboval, že vrátí na tratě osobní vlaky, které jeho předchůdce ve funkci z úsporných důvodů zrušil. Své záměry sice naplnil, ale kraj to vyjde draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K98a20r47e98l 34B44a47m54b82u78l55a 4463509527499

jen tak mimochodem, kolik stát doplácí na trasu Praha - Ostrava ??

0/0
26.2.2015 12:41

J65o53s60e59f 88K55u18b21e89š 9485115419734

Za jízdu vlaku nic, ale všem 3 dopravcům za slevy ze zákona (děti, studenti, ZTP), takže něco to bude...

0/0
26.2.2015 21:47

P90a23v42e11l 46D71o63s15t49á88l 7923677291661

Možná by v článku mohlo být uvedeno kolik kraj ušetřil tím,že "škrtnul" OREDO.Pan Zedník zřejmě nikdy nevyužil paskvilu který byl za p.Tichého zaveden.Pan R.Martínek ano a divil se že jede v autobusu sám :-))).

0/0
25.2.2015 19:52
Foto

M71i81l68o14s75l36a10v 65Z54í43t18k86a 8770864307980

19,- Kč za km na autobus? Pěkný blábol.......;-€   Evidentně protiželezničně napsaný článek. Kraj navíc platí za údržbu silnic, po kterých bus jezdí.....   Je potřeba porovnávat porovnatelné, ne hrušky a jabkama

+8/0
25.2.2015 13:52

R97u91d70o55l40f 50B76a18č73k85á47d98y 3765608923392

Ty silnice se stejně musejí udržovat, takhle se musejí navíc ještě udržovat i koleje, přejezdy atd. A ten motoráček stejně jezdí na naftu jako ten autobus.

0/0
25.2.2015 18:37

M31a83r36t52i84n 71Č73a40p17e46k 6790331237684

Jenže ten vlak si za tu údržbu platí přímo a za každý ujetý kilometr, kdežto autobus i ostatní silniční vozidla platí pouze paušálně silniční daň bez ohledu na najeté kilometry.

0/0
25.2.2015 21:01

J84i43ř15í 50H95o32v21o88r26k93a 8737946272385

Vezmeme to jinak. Pro náš případ koleje i silnice mají stejné roční náklady na údržbu. Typická lokálka Přelouč - Městec Králové. V pracovní dny 24, o víkendech 7 vlaků/den. K tomu i nějaké nákladní. Takže ročně 8200 vlaků. Na silnici 342 je u Městce Králové frekvence 1585 vozidel (sčítání 2010). O víkendech budeme počítat třetinový provoz. Ročně tak vychází 457 200 vozidel. Dělíte-li náklad na údržbu počtem projetých vozidel/vlaků vyjde vám, že průjezd vlaku je 55x dražší, než průjezd automobilu. Vlak za infrakstrukturu platí ve výši cca 10 % nákladů, je to tedy spíše symbolický příspěvek.

Takže ano, souhlasím s platbami za každý km. Ale hezky všem podle skutečných nákladů. Vlakům tedy lokálky podražit, a autům také dle nákladů. Zjistí se že silnice III. tříd jsou dražší než dálnice !

0/0
26.2.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.