- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud nejde o mentální retardaci nebo školní závod ve štafetovém běhu, tak handicapované děti patří do téže třídy jako ostatní. Děti by měly poznat osobně odlišnosti a to se týká i různorodého vyznání, barvy pleti atd.
"....Výmysl, tvrdí učitelé...": Nehorázná licoměrnost od těch učitelů, protože moc! dobře vím, jak se školy snaží, vybočuje-li postižený žák jen trochu z průměru třídy, umístit ho do speciální školy. Od těch učitelů to je účelová lež! A zbabělost, když se neozvou.
Mám několik zkušeností. Vím, že každé dítě je jiné a záleží na tom jak spolupracuje, jak zvládá učení a tak podobně. Pokud dítě všechno zvládá a nemá nějaké výrazné problémy v kolektivu (neprovokuje děti apod.) nechala bych ho se "zdravými" dětmi. Moje dcera chodí do třídy s jednou holčičkou s autismem. Je hodně chytrá, a jde vidět že jí v tom rodiče, učitelé a ostatní podporují. Je trochu napřed než ostatní děti, ale vůbec jí to nevadí a v pohodě to zvládá, i když už to zná.
Nemá asistenta. Nikdo se nad ní nepozastavuje, má plno kamarádů, se kterými ráda chodí domů, povídá si s nimi.
Nevím co by takové dítě dělalo ve speciální škole, co by tam dělalo? Nudilo by se...
Ale paní Hájková, o takových dětech prezident Zeman vůbec nehovořil. On je jenom šťastný, že máme takovou populaci. Žel to je jenom výjimka! On však hovořil právě o těch, a že jich je! které se integrovat nedokáží! Ještě že máme tak bezvadně vybudované speciální školství. Vždyť si vezměte např. situaci, o které se píše nyní v souvislosti s Michalákovými: Republika má na 30000 dětí, které se musejí rodinám odebírat a desetitisíce s jinými a jinými problémy.
Něco se řeší na úrovni učitelské veřejnosti, ale nikdo to jaksi neposlouchá. Tak se jedna zeptala ministra ...http://www.jana-smetanova.cz/aktuality/novela-skolskeho-zakona-zlikviduje-ceske-skolstvi.html ..,... a pak se jiná zeptala prezidenta. Jen počkejte, až se ze škol začnou krom svačin ztrácet i veškeré nepřivázané věci, a děti se budou bát přihlásit, že něco ví, aby ty blbější nevypadaly blbější. O kom je asi řeč? Myslím, že o chytré vozíčkáře nešlo ani panu prezidentovi. Když nepojdem na sociální cítění s (jistou skupinou obyvateltva), zlikvidujou nás arabi. Už jsme asi takoví. I já rád hraju cigánské písně, ale domů se je netahám.
Něco se řeší na úrovni učitelské veřejnosti, ale nikdo to jaksi neposlouchá. Tak se jedna zeptala ministra ...http://www.jana-smetanova.cz/aktuality/novela-skolskeho-zakona-zlikviduje-ceske-skolstvi.html ..,... a pak se jiná zeptala prezidenta. Jen počkejte, až se ze škol začnou krom svačin ztrácet i veškeré nepřivázané věci, a děti se budou bát přihlásit, že něco ví, aby ty blbější nevypadaly blbější. O kom je asi řeč? Myslím, že o chytré vozíčkáře nešlo ani panu prezidentovi. Když nepojdem na sociální cítění s (jistou skupinou obyvateltva), zlikvidujou nás arabi. Už jsme asi takoví. I já rád hraju cigánské písně, ale domů se je netahám.
Možná to měl pan prezident více objasnit. Chápu to tak, že vůbec nemyslel tělsně handikapované děti, Ty nebrzdí nikoho a do kolektivu zapadají. Bohužel díky EU žijeme v zemi, kde ani prezident nemůže otevřeně říct, že "některé" děti opravdu svou předškolní přípravou od rodičů do normální školy nepatří. a jsou brzdou.
... a vy brzdíte nás, pane prasidente.
Zajímalo by mě, jak v té běžné škole učili dítě nevidomé nebo neslyšící?
Samozřejmě že má pravdu Zeman... pokud jde o jednoho autistu, kterému zaplatíme asistenta - pak možná, ale představa, že místo pomocných škol bude mít učitel v každé třídě kvůli několika postiženým několik asistentů - to lze těžko označit za efektivní.
Když člověk dotáhne tu Zemanovu myšlenku do konce a chtěl by jeho "svůj k svému" aplikovat obecně, patří Zeman do IV. cenovky a ne tam, kde se aktuálně vyskytuje.
.
Podle svých vlastních slovy by byl v té hospodě určitě mnohem šťastnější.