Diskuze

O železniční trati přes Hlinsko rozhodl jediný špendlík na mapě

Nádraží v Hlinsku ze sedmdesátých let předminulého století čeká napřesrok nejen rekonstrukce kolejišť a nedalekých přejezdů včetně elektrického ohřevu výhybek, ale i vybudování moderních perónů. A také nové stropy, podlahy a osvětlení ve výpravní budově. Nebude chybět ani nový audiovizuální a orientační informační systém...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám pochybnosti o pravdivosti této historky. Za prvé pokud vím tak trať měla vést přes Skuteč (o Trhové Kamenici ani zmínka) a za druhé už na císařských mapách z roku 1840 jsou vyhrazeny pozemky pro budoucí trať (v současném průběhu kromě pozdějších úprav kvůli pardubickému letišti), tj. 20 let před Adámkem.

1 0
možnosti

Tak, ty legendy jsou pěkná věc. Podle jedné ta trasa měla vést přes Nasavrky, což by odpovídalo i té Trhové Kamenici. Ale předpokládám, že byla zamítnuta nikoli kvůli přepíchnutému špendlíku, ale kvůli tomu, že k Nasavrkům je dost prudké stoupání a pak by zase musel vlak klesat do Trhové Kamenice. Podobně existuje legenda, že Chrudim odmítla rychlíkovou trať, a tak byla vedena přes Pardubice, což vedlo k tomu, že Chrudim přestala být střediskem regionu, protože ji Pardubice rychle přerostly. Podle všeho to také je jenom legenda, protože vést trať jinudy než podél Labe by bylo celkem nákladné, protože by bylo třeba překročit Železné hory. A že by si najednou za Přeloučí trasa udělala odbočku do kopců okolo Chrudimě?

0 0
možnosti

nedala by se někde sehnat mapa té prapůvodní trasy?? :-)

0 0
možnosti

tak proto je tahle trať tak klikatá... zajímavé

0 0
možnosti

vytypována trasa  ....správně je vytipovaná. Jak se jedná o tip, jakožto odhad řešení apod. tak se píše měkké i.

2 0
možnosti

Pokud to tak opravdu bylo, tak je to krásný historický fakt. Miluju vlaky a historii:)

1 0
možnosti