Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Most na obchvatu Pardubic překlene slepé rameno i řeku Labe

Nový silniční obchvat Pardubic, který spojí sídliště Dubina s Polabinami, bude měřit více než čtyři kilometry. Nejsložitější částí stavby bude 200 metrů dlouhý most přes Labe. Podle Ředitelství silnic a dálnic se začne stavět v roce 2016 a hotovo má být o tři roky později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i76l39a80n 75N88e98s77m32ě80r73á81k 1765397570156

Podle odborníků je škoda, že z nové silnice nebude možné sjet na cyklostezku, která povede také pod mostem.

At jdou s cyklistama porad nekam..ma to byt obchvat a tam nemaj co delat...staci ze se delaji cyklopruhy uz na dost uzkych silnicich vsude..akorat je to o hubu

+3/0
22.11.2014 15:11

F35r79a84n69t65a 94S84t76r64n62a17d 7795696585

No, snad to mají dobře zjištěné a propočítané, a přinese to opravdu úlevu dopravě v centru.

Obyvatelé Dubiny budou mít kratší cestu do Globusu za nákupy a do Hradce.

Jestli budou i obyvatelé jiných částí mít důvod jezdit tudy na Dubinu, o tom pochybuji. Dubina není ničím zajímavá a není tam důvod jezdit.

0/−1
22.11.2014 10:54

J20a78r83o36s70l52a29v 70R66y30c30h38t32á88ř 2144249829476

Ohromující video obchvatu Pardubic z dílny ŘSD: http://youtu.be/M5vR5NPFFK0

čtyřproudový obchvat vede veškerou dopravu přes kruhový objezd u Globusu a kruhový objezd v Trnové po dvouproudových komunikacích Rv

napojení na čtyřproudovou silnici Pardubice - Hradec Králové vede přes most za Globusem /// naprosto nevhodný výjezd ze směru od HK vlevo na obchvat => budou se tvořit dlouhé fronty Rv

+3/0
22.11.2014 0:13

J33a10k96u10b 54V81e71s36e21l76ý 9734950287495

Naprostý souhlas, ten vájezd ze směru od HK se musí do té doby nějak předělat jinak to bude velký průser. Už teď je rychlejší jet doprava a hned to otočit...

+2/0
22.11.2014 16:47

V67l52a95d47a21n 34H19a86n47u15l59í55k 4477759890703

Nebylo by špatné občas nepřebírat pouze tiskové zprávy, ale kriticky se zamyslet nad přepisovanými informacemi. V současnosti tvoří transitní doprava v Pardubicích pouhých 9% podniknutých cest (http://www.cyklomesta.cz/download/brozura_pardubice.pdf).

Severovýchodní obchvat tedy rozhodně centrum města neuvolní. Pokud by autor článku trošku zapátral v současných studiích dopravního chování, zjistil by, že obchvaty centra měst skutečně dopravy nezbavují, pouze zmnožují počet automobilů, které projíždějí městem.

Ale obyvatelům Sezemic se jistě bude nyní do Globusu dojíždět lépe, je otázka, co z toho budou mít obyvatelé Pardubic, mimo likvidace půvabu krajiny kolem slepých ramen Labe.

+1/−2
21.11.2014 18:16

V92l26a39s16t82i68m14i37l 17P56ř24í92k77a33z52s27k62ý 4761412

Co to je proboha za bludy, že obchvaty centra měst nezbavují dopravy. Zeptejte se třeba v České Skalici a pokud tamním domorodcům nebudete věřit, běžte se podívat do Chrudimi teď a potom znovu, až bude postavený obchvat. Severovýchodní obchvat je absolutní nutnost a minimum, to už tady mělo stát dávno.

+2/0
21.11.2014 18:43

V84l77a79d15a95n 98H28a50n50u62l78í90k 4107429930473

Pane Příkazský, těší mne, že argumentujete relevantními dopravními studiemi. :-) Jakožto alfabetizovaný občan této republiky jistě umíte samostatně dohledávat informace a porozumět textu. Znovu připomínám, že v Pardubicích představuje transitní doprava, pro níž je severovýchodní obchvat navrhován především, pouze 9% všech podniknutých cest.

Jistě budete schopen dohledat si i další informace samostatně, pokud ne, mohu doporučit shrnující pohled na dopravní řešení měst v podání Evropské komise (http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf).

Z něj pouze informativně vybírám následující:

As car ownership and use have increased over the past 30 years the reaction to the pressure created by additional traffic demand has often been to increase the level of supply, in other words provide additional road space. This traditional approach of providing supply to meet demand is no longer always appropriate.

There is a growing body of evidence indicating that the benefits of creating

additional road capacity are not as significant as was previously believed. In

extreme cases the provision of new road links may in fact increase congestion

problems. This occurs through a process that is known as traffic ‘induction’.

In 1994, the UK Government-commissioned Sactra report (1) provided evidence on the impact of new road building on traffic levels in the area of the scheme.

The report revealed that when new road capacity is provided, overall traffic

levels in the vicinity of the scheme may actually increase. The evidence does not offer a reliable means of predicting the extent of this traffic increase but case studies suggest that it is typically around 10 % in the short term, and 20 % in the longer term.  Je milé diskutovat s někým, kdo evidentně rozumí tomu, co píše. :-)

+1/−1
21.11.2014 19:41

V66l23a58s45t39i45m49i32l 28P55ř84í44k30a52z81s24k61ý 4971202

Ve vaší citaci se nepíše nic o obchvatech. Je to vůbec dost obecné, takové eurokomisní ;-). Navíc tam není jediné racionální vysvětlení podporující vaši tezi. Já se nebudu ohánět teoretickými studiemi bůhvíodkud z bůhvíčích peněz financovanými, protože používám selský rozum. Já vím, že pokud jednu silnici rozdělím na dvě paralelní (původní a obchvat), na té původní pak kapacita dopravy prostě klesne. O kolik, to už je otázka, ale že klesne, to je naprosto jisté.

+1/0
21.11.2014 20:28

J65a96r27o20s65l42a16v 34R45y16c24h29t55á21ř 2204929809326

Je nějaký věrohodný zdroj Vašeho tvrzení, že tranzitní doprava tvoří v Pardubicích pouhých 9% veškeré dopravy ve městě? 

Za věrohodný zdroj nepovažuji informace Ing. Kmoníčka z HKRv či firmy Highway Design.Rv

+2/0
22.11.2014 0:10

M41i91c61h58a33l 29M61a78r74t67i35n 1104790795444

A kde je zase ta mapa? Jako obvykle...

0/0
21.11.2014 17:32

P45a76v36l11a 80K52v20a92p38i34l13o71v44á 7749508484297

Bych měla mít radost, ale nemám. Tahle silnice zohyzdí asi nekrásnější místo, které v Pardubicích máme. Výhled na Kuňku je z míst před plánovaným mostem z cyklostezky úchvatný. Budu si ho muset asi 100x vyfotit ;-(

0/−2
21.11.2014 16:04

R50a32d10e48k 86N45o44v48a44k 9964163159540

No nic, tak si dýchejte v centru exhlalace.

0/0
21.11.2014 18:28

P65a70v77l52a 29K20v39a50p70i38l12o66v58á 7869888534207

Ten obchvat je pro tranzitní dopravu zcela irelevantní a nemá nic společného s centrem. Tam jezdí především ti co jezdí do toho centra! Do afi apod!

0/0
21.11.2014 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.