Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Most na obchvatu Pardubic překlene slepé rameno i řeku Labe

Nový silniční obchvat Pardubic, který spojí sídliště Dubina s Polabinami, bude měřit více než čtyři kilometry. Nejsložitější částí stavby bude 200 metrů dlouhý most přes Labe. Podle Ředitelství silnic a dálnic se začne stavět v roce 2016 a hotovo má být o tři roky později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i68l67a73n 31N38e19s95m68ě58r88á53k 1695967420456

Podle odborníků je škoda, že z nové silnice nebude možné sjet na cyklostezku, která povede také pod mostem.

At jdou s cyklistama porad nekam..ma to byt obchvat a tam nemaj co delat...staci ze se delaji cyklopruhy uz na dost uzkych silnicich vsude..akorat je to o hubu

+3/0
22.11.2014 15:11

F37r93a51n59t95a 17S50t62r63n22a82d 7475706365

No, snad to mají dobře zjištěné a propočítané, a přinese to opravdu úlevu dopravě v centru.

Obyvatelé Dubiny budou mít kratší cestu do Globusu za nákupy a do Hradce.

Jestli budou i obyvatelé jiných částí mít důvod jezdit tudy na Dubinu, o tom pochybuji. Dubina není ničím zajímavá a není tam důvod jezdit.

0/−1
22.11.2014 10:54

J94a74r90o76s49l24a14v 11R69y24c70h92t57á74ř 2534959839136

Ohromující video obchvatu Pardubic z dílny ŘSD: http://youtu.be/M5vR5NPFFK0

čtyřproudový obchvat vede veškerou dopravu přes kruhový objezd u Globusu a kruhový objezd v Trnové po dvouproudových komunikacích Rv

napojení na čtyřproudovou silnici Pardubice - Hradec Králové vede přes most za Globusem /// naprosto nevhodný výjezd ze směru od HK vlevo na obchvat => budou se tvořit dlouhé fronty Rv

+3/0
22.11.2014 0:13

J70a30k75u94b 90V24e67s35e61l27ý 9204660267365

Naprostý souhlas, ten vájezd ze směru od HK se musí do té doby nějak předělat jinak to bude velký průser. Už teď je rychlejší jet doprava a hned to otočit...

+2/0
22.11.2014 16:47

V58l97a32d93a77n 77H30a92n31u33l91í80k 4447349240923

Nebylo by špatné občas nepřebírat pouze tiskové zprávy, ale kriticky se zamyslet nad přepisovanými informacemi. V současnosti tvoří transitní doprava v Pardubicích pouhých 9% podniknutých cest (http://www.cyklomesta.cz/download/brozura_pardubice.pdf).

Severovýchodní obchvat tedy rozhodně centrum města neuvolní. Pokud by autor článku trošku zapátral v současných studiích dopravního chování, zjistil by, že obchvaty centra měst skutečně dopravy nezbavují, pouze zmnožují počet automobilů, které projíždějí městem.

Ale obyvatelům Sezemic se jistě bude nyní do Globusu dojíždět lépe, je otázka, co z toho budou mít obyvatelé Pardubic, mimo likvidace půvabu krajiny kolem slepých ramen Labe.

+1/−2
21.11.2014 18:16

V87l20a25s97t43i10m15i28l 78P10ř61í81k88a52z83s58k56ý 4541662

Co to je proboha za bludy, že obchvaty centra měst nezbavují dopravy. Zeptejte se třeba v České Skalici a pokud tamním domorodcům nebudete věřit, běžte se podívat do Chrudimi teď a potom znovu, až bude postavený obchvat. Severovýchodní obchvat je absolutní nutnost a minimum, to už tady mělo stát dávno.

+2/0
21.11.2014 18:43

V98l76a30d11a16n 35H49a37n54u71l97í43k 4327119460343

Pane Příkazský, těší mne, že argumentujete relevantními dopravními studiemi. :-) Jakožto alfabetizovaný občan této republiky jistě umíte samostatně dohledávat informace a porozumět textu. Znovu připomínám, že v Pardubicích představuje transitní doprava, pro níž je severovýchodní obchvat navrhován především, pouze 9% všech podniknutých cest.

Jistě budete schopen dohledat si i další informace samostatně, pokud ne, mohu doporučit shrnující pohled na dopravní řešení měst v podání Evropské komise (http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf).

Z něj pouze informativně vybírám následující:

As car ownership and use have increased over the past 30 years the reaction to the pressure created by additional traffic demand has often been to increase the level of supply, in other words provide additional road space. This traditional approach of providing supply to meet demand is no longer always appropriate.

There is a growing body of evidence indicating that the benefits of creating

additional road capacity are not as significant as was previously believed. In

extreme cases the provision of new road links may in fact increase congestion

problems. This occurs through a process that is known as traffic ‘induction’.

In 1994, the UK Government-commissioned Sactra report (1) provided evidence on the impact of new road building on traffic levels in the area of the scheme.

The report revealed that when new road capacity is provided, overall traffic

levels in the vicinity of the scheme may actually increase. The evidence does not offer a reliable means of predicting the extent of this traffic increase but case studies suggest that it is typically around 10 % in the short term, and 20 % in the longer term.  Je milé diskutovat s někým, kdo evidentně rozumí tomu, co píše. :-)

+1/−1
21.11.2014 19:41

V32l55a10s37t24i96m26i75l 98P76ř68í20k41a79z18s32k86ý 4791572

Ve vaší citaci se nepíše nic o obchvatech. Je to vůbec dost obecné, takové eurokomisní ;-). Navíc tam není jediné racionální vysvětlení podporující vaši tezi. Já se nebudu ohánět teoretickými studiemi bůhvíodkud z bůhvíčích peněz financovanými, protože používám selský rozum. Já vím, že pokud jednu silnici rozdělím na dvě paralelní (původní a obchvat), na té původní pak kapacita dopravy prostě klesne. O kolik, to už je otázka, ale že klesne, to je naprosto jisté.

+1/0
21.11.2014 20:28

J93a21r88o23s91l18a60v 77R72y16c12h28t59á87ř 2164599369116

Je nějaký věrohodný zdroj Vašeho tvrzení, že tranzitní doprava tvoří v Pardubicích pouhých 9% veškeré dopravy ve městě? 

Za věrohodný zdroj nepovažuji informace Ing. Kmoníčka z HKRv či firmy Highway Design.Rv

+2/0
22.11.2014 0:10

M54i39c83h78a14l 35M17a57r79t27i22n 1914880205444

A kde je zase ta mapa? Jako obvykle...

0/0
21.11.2014 17:32

P30a88v39l21a 65K85v44a15p46i48l12o91v74á 7509598534737

Bych měla mít radost, ale nemám. Tahle silnice zohyzdí asi nekrásnější místo, které v Pardubicích máme. Výhled na Kuňku je z míst před plánovaným mostem z cyklostezky úchvatný. Budu si ho muset asi 100x vyfotit ;-(

0/−2
21.11.2014 16:04

R58a94d85e35k 28N19o41v84a87k 9844593799600

No nic, tak si dýchejte v centru exhlalace.

0/0
21.11.2014 18:28

P59a24v22l17a 25K66v26a29p25i44l67o93v77á 7429648324247

Ten obchvat je pro tranzitní dopravu zcela irelevantní a nemá nic společného s centrem. Tam jezdí především ti co jezdí do toho centra! Do afi apod!

0/0
21.11.2014 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.