Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Most na obchvatu Pardubic překlene slepé rameno i řeku Labe

Nový silniční obchvat Pardubic, který spojí sídliště Dubina s Polabinami, bude měřit více než čtyři kilometry. Nejsložitější částí stavby bude 200 metrů dlouhý most přes Labe. Podle Ředitelství silnic a dálnic se začne stavět v roce 2016 a hotovo má být o tři roky později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i41l58a63n 98N72e14s81m63ě88r69á81k 1635117370976

Podle odborníků je škoda, že z nové silnice nebude možné sjet na cyklostezku, která povede také pod mostem.

At jdou s cyklistama porad nekam..ma to byt obchvat a tam nemaj co delat...staci ze se delaji cyklopruhy uz na dost uzkych silnicich vsude..akorat je to o hubu

+3/0
22.11.2014 15:11

F56r25a32n59t56a 59S46t71r82n31a73d 7865246305

No, snad to mají dobře zjištěné a propočítané, a přinese to opravdu úlevu dopravě v centru.

Obyvatelé Dubiny budou mít kratší cestu do Globusu za nákupy a do Hradce.

Jestli budou i obyvatelé jiných částí mít důvod jezdit tudy na Dubinu, o tom pochybuji. Dubina není ničím zajímavá a není tam důvod jezdit.

0/−1
22.11.2014 10:54

J97a17r16o23s31l67a95v 36R61y59c10h26t85á23ř 2894569989526

Ohromující video obchvatu Pardubic z dílny ŘSD: http://youtu.be/M5vR5NPFFK0

čtyřproudový obchvat vede veškerou dopravu přes kruhový objezd u Globusu a kruhový objezd v Trnové po dvouproudových komunikacích Rv

napojení na čtyřproudovou silnici Pardubice - Hradec Králové vede přes most za Globusem /// naprosto nevhodný výjezd ze směru od HK vlevo na obchvat => budou se tvořit dlouhé fronty Rv

+3/0
22.11.2014 0:13

J69a76k56u78b 23V58e92s85e81l21ý 9904260517405

Naprostý souhlas, ten vájezd ze směru od HK se musí do té doby nějak předělat jinak to bude velký průser. Už teď je rychlejší jet doprava a hned to otočit...

+2/0
22.11.2014 16:47

V93l48a67d71a73n 56H87a15n39u60l87í70k 4987569430593

Nebylo by špatné občas nepřebírat pouze tiskové zprávy, ale kriticky se zamyslet nad přepisovanými informacemi. V současnosti tvoří transitní doprava v Pardubicích pouhých 9% podniknutých cest (http://www.cyklomesta.cz/download/brozura_pardubice.pdf).

Severovýchodní obchvat tedy rozhodně centrum města neuvolní. Pokud by autor článku trošku zapátral v současných studiích dopravního chování, zjistil by, že obchvaty centra měst skutečně dopravy nezbavují, pouze zmnožují počet automobilů, které projíždějí městem.

Ale obyvatelům Sezemic se jistě bude nyní do Globusu dojíždět lépe, je otázka, co z toho budou mít obyvatelé Pardubic, mimo likvidace půvabu krajiny kolem slepých ramen Labe.

+1/−2
21.11.2014 18:16

V57l92a73s73t44i54m53i50l 38P91ř63í38k80a23z24s69k43ý 4571842

Co to je proboha za bludy, že obchvaty centra měst nezbavují dopravy. Zeptejte se třeba v České Skalici a pokud tamním domorodcům nebudete věřit, běžte se podívat do Chrudimi teď a potom znovu, až bude postavený obchvat. Severovýchodní obchvat je absolutní nutnost a minimum, to už tady mělo stát dávno.

+2/0
21.11.2014 18:43

V90l74a31d83a34n 94H81a70n26u27l35í87k 4927399480613

Pane Příkazský, těší mne, že argumentujete relevantními dopravními studiemi. :-) Jakožto alfabetizovaný občan této republiky jistě umíte samostatně dohledávat informace a porozumět textu. Znovu připomínám, že v Pardubicích představuje transitní doprava, pro níž je severovýchodní obchvat navrhován především, pouze 9% všech podniknutých cest.

Jistě budete schopen dohledat si i další informace samostatně, pokud ne, mohu doporučit shrnující pohled na dopravní řešení měst v podání Evropské komise (http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf).

Z něj pouze informativně vybírám následující:

As car ownership and use have increased over the past 30 years the reaction to the pressure created by additional traffic demand has often been to increase the level of supply, in other words provide additional road space. This traditional approach of providing supply to meet demand is no longer always appropriate.

There is a growing body of evidence indicating that the benefits of creating

additional road capacity are not as significant as was previously believed. In

extreme cases the provision of new road links may in fact increase congestion

problems. This occurs through a process that is known as traffic ‘induction’.

In 1994, the UK Government-commissioned Sactra report (1) provided evidence on the impact of new road building on traffic levels in the area of the scheme.

The report revealed that when new road capacity is provided, overall traffic

levels in the vicinity of the scheme may actually increase. The evidence does not offer a reliable means of predicting the extent of this traffic increase but case studies suggest that it is typically around 10 % in the short term, and 20 % in the longer term.  Je milé diskutovat s někým, kdo evidentně rozumí tomu, co píše. :-)

+1/−1
21.11.2014 19:41

V42l32a76s65t59i92m24i30l 45P64ř33í76k58a47z72s10k65ý 4971572

Ve vaší citaci se nepíše nic o obchvatech. Je to vůbec dost obecné, takové eurokomisní ;-). Navíc tam není jediné racionální vysvětlení podporující vaši tezi. Já se nebudu ohánět teoretickými studiemi bůhvíodkud z bůhvíčích peněz financovanými, protože používám selský rozum. Já vím, že pokud jednu silnici rozdělím na dvě paralelní (původní a obchvat), na té původní pak kapacita dopravy prostě klesne. O kolik, to už je otázka, ale že klesne, to je naprosto jisté.

+1/0
21.11.2014 20:28

J67a82r71o89s48l48a72v 81R34y20c66h75t44á51ř 2734629379206

Je nějaký věrohodný zdroj Vašeho tvrzení, že tranzitní doprava tvoří v Pardubicích pouhých 9% veškeré dopravy ve městě? 

Za věrohodný zdroj nepovažuji informace Ing. Kmoníčka z HKRv či firmy Highway Design.Rv

+2/0
22.11.2014 0:10

M80i29c41h80a16l 62M88a40r57t93i67n 1794610875374

A kde je zase ta mapa? Jako obvykle...

0/0
21.11.2014 17:32

P41a90v92l58a 60K86v26a20p29i42l95o34v97á 7569418164727

Bych měla mít radost, ale nemám. Tahle silnice zohyzdí asi nekrásnější místo, které v Pardubicích máme. Výhled na Kuňku je z míst před plánovaným mostem z cyklostezky úchvatný. Budu si ho muset asi 100x vyfotit ;-(

0/−2
21.11.2014 16:04

R19a71d54e26k 37N36o11v64a36k 9594183249860

No nic, tak si dýchejte v centru exhlalace.

0/0
21.11.2014 18:28

P65a40v14l87a 16K19v82a69p78i59l93o12v30á 7609738664637

Ten obchvat je pro tranzitní dopravu zcela irelevantní a nemá nic společného s centrem. Tam jezdí především ti co jezdí do toho centra! Do afi apod!

0/0
21.11.2014 21:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.