Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tažený kamion se utrhl z tyče a narazil do pilíře mostu, řidič nepřežil

Svitavská policie vyšetřuje neobvyklou tragickou nehodu. V noci na sobotu kolem 22:30 projížděla Mikulčí souprava kamionů. Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem. Spojení však povolilo a tažený vůz narazil do pilíře mostu. Řidič nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a86v81e45l 50K33u91č23e20r80a 9212525568179

Jetli jim to nařídil zaměstnavatel, tak by měl jít za to k soudu.

0/0
16.11.2014 23:45

J72a55r43o80s43l41a50v 29K26a35d33l98e35c 5391979422261

Největším nešvarem nezaměstnanosti je, že zaměstnanci jsou v podstatě tupci za nejmenší možné mzdy, kteří nemůžou nic odmítnout ani z bezpečnostních důvodů.

+1/0
16.11.2014 10:21

J14a57r13o64s34l30a72v 71K96o55š61e62k 4109315450984

pokud MAN byl naložen těmi šrouby a táhnul ho tahač, tak ten kdo jim to nařídil je odpovědný, nehledě na to, že ty řidiči mají mít taky rozum. Pravděpodobně neměli ani napojenou vzduchařinu pro ovládání brzd v taženém vozidle. Pokud ano a nešel motor, tak nefungovalo ani servořízení a při rychlejším průjezdu zatáčkou ( každý pospíchá domů) předběhnul tažený taženého :-) a urval spojovací zařízení atd atd.. Kdyby tam byl vzduch, asi by stačil zpomalit vozidlo,  předpokládáme-li, že rychlost byla rozumná k této situaci. Už i vyhláška jasně říká, že tažený přívěs musí v nějakém poměru odpovídat tažnému.

+2/0
15.11.2014 13:58

J57a67r78o16s26l40a40v 82K97o66š64e19k 4279335650834

ještě bych rád dodal, pokud pitva neprokáže třeba infarkt řidiče v taženém vozidle. Jinak nic nemění to, že tento poměr tahač versus naložená souprava je už blbost to táhnout.

+1/0
15.11.2014 14:04

J22i48n94d48ř98i13c17h 31Š22k18o71p43e94k 4675631350115

hlavně při tažení auta nesmí tažené auto mít za sebou přívěs

+2/0
15.11.2014 14:58

J63i36n80d39ř62i19c87h 27Š71k80o35p62e17k 4615791320945

odpovědný jsou řidiči. Pokud je zákonem zakázáno táhnout auto s přívěsem, tak to měli nejprve rozpojit a odtáhnout to na 2x

Ale asi chtěli ušetřit

+1/0
15.11.2014 15:06

J77i86n82d50ř60i58c63h 70Š84k13o31p68e49k 4125981110835

to jsem netušil, že se může táhnout tahač i s návěsem

0/0
15.11.2014 13:39

J25i68n39d12ř82i84c84h 60Š80k41o36p94e59k 4105201630725

oprava s přívěsem

0/0
15.11.2014 13:40

V71l84a47d28i23s74l31a74v 91N34o83h94e13j41l 7338627158761

A proč nezatocil volantem?

0/0
15.11.2014 12:46

M63i62r65o75s13l96a64v 10D77u32f44e88k 1537312581

Jestli nešel motor,tak servo nepracuje a zatáčet bez serva je makačka.

0/0
15.11.2014 14:52

J85i38ř37í 26E46r96b55e64n 1793184926597

Bez posilovače to u MANu neutáhneš. Možná tak u Scanie nebo Tatry, se zapřeím nohou o  dveře, by se s tím pootočit dalo.

0/0
16.11.2014 22:07

I75v84a37n 94M71a95r93e42k 6984208162

Zřejmě "dodrželi" předepsanou rychlost př přepravě na tažném zařízení  ? ! ? ! 8-o

0/0
15.11.2014 11:50

J18i43n30d57ř74i53c51h 57Š44k39o73p54e55k 4935351880405

spíše nedodrželi maximální povolené konstrukční zatížení tyče

"Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem"

0/0
15.11.2014 13:40

M66i16l11a94n 94H14a14n33u91s 5944485271578

Nejdůležitější asi bude ta soudní pitva....................

0/0
15.11.2014 10:47

J36a25n 85F28r31o17l12í76k 6976880365654

Pitva toho tažného zařízení by snad něco prozradila.

0/0
15.11.2014 11:50

M45a24r46t21i81n 48B76ř69e15z11i42n13a 8148235470252

Vlečení motorových vozidel § 34

(6) Vlečení více než jednoho motorového vozidla nebo motorového vozidla s přívěsem je zakázáno. Smí se však vléci motorové vozidlo s návěsem. Za motorovým vozidlem s přívěsem se nesmí vléci jiné motorové vozidlo. Motocykl bez postranního vozíku a moped se nesmí vléci nebo užít jako vlečné vozidlo.

Je otázka, zda-li ten MAN byl skutečně s přívěsem, nebo si autor článku pouze spletl návěs s přívěsem. Každopádně škoda lidského života.:-/

+14/0
15.11.2014 10:28

G52a50b60r56i18e27l 80H46o39r68t74e14n 9801379893184

Vzhledem ke zmínce o nákladu při popisu mechanismu nehody šlo o návěs, řekl bych.

0/0
15.11.2014 12:29

J21a67r39o67s89l85a80v 23K98o49š87e31k 4249535240264

vyhláška i hovoří o poměru váhy k taženému..tady asi evidentně neměl tahač pře soupravou s nákladem co dělat. Neměl dostatek energie k udržení kopance taženého. ta tyč vám zvedne i zadek toho tahače, pokud brzdí dřív než tažený

0/0
15.11.2014 14:02

M93i63r60o54s48l75a19v 37D96u65f74e52k 1797122651

Tažený kamion byl naložen šrouby.Škoda lidského života,ale tady selhal lidský faktor.

0/0
15.11.2014 14:56

J33o72s52e94f 92N55o18v57á62k 6631791435189

Otazkou je, jak rychle tato  "souprava" jela. Skoda lidskeho zivota :-(

+1/0
15.11.2014 9:18

D77e92n24i25s 24W60i86t86z72k38u 5623722919307

to se uvidí na tachografu, ale pravděpodobně rychlost nepřekročili

0/0
15.11.2014 9:49

J40i91ř30í 16F69o29g47e31l 2960501116282

V té zatáčce pod E35 je s dalším taženým kamionem odpovídající rychlostí tak 15km/h. V takové rychlosti by určitě nedošlo k takové devastaci kabiny.

+3/−1
15.11.2014 9:54

D33e48n55i13s 91W83i95t74z29k29u 5713592379647

odpovídající nebo povolená?

0/0
15.11.2014 10:30

J50i77ř46í 10F23o42g30e63l 2860261696422

Píšu jasně odpovídající dané situaci. A povolená může být jaká chce, ale řidič přece musí svou rychlost přizpůsobit situaci. (Pokud není ignorant či sebevrah.)

+2/−1
15.11.2014 11:51

J72a72n 87F40r70o26l73í23k 6416630485264

Pokud na kabinu působí 20 tun nákladu šroubů je i rychlost 15 km/hod. zničující při nárazu do pevné překážky.

+3/−1
15.11.2014 11:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.