Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tažený kamion se utrhl z tyče a narazil do pilíře mostu, řidič nepřežil

Svitavská policie vyšetřuje neobvyklou tragickou nehodu. V noci na sobotu kolem 22:30 projížděla Mikulčí souprava kamionů. Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem. Spojení však povolilo a tažený vůz narazil do pilíře mostu. Řidič nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a44v72e52l 60K50u68č86e68r69a 9902975928929

Jetli jim to nařídil zaměstnavatel, tak by měl jít za to k soudu.

0/0
16.11.2014 23:45

J10a78r30o46s30l83a73v 17K62a48d59l50e98c 5291689752101

Největším nešvarem nezaměstnanosti je, že zaměstnanci jsou v podstatě tupci za nejmenší možné mzdy, kteří nemůžou nic odmítnout ani z bezpečnostních důvodů.

+1/0
16.11.2014 10:21

J28a54r61o40s64l56a94v 44K22o11š35e94k 4139725930554

pokud MAN byl naložen těmi šrouby a táhnul ho tahač, tak ten kdo jim to nařídil je odpovědný, nehledě na to, že ty řidiči mají mít taky rozum. Pravděpodobně neměli ani napojenou vzduchařinu pro ovládání brzd v taženém vozidle. Pokud ano a nešel motor, tak nefungovalo ani servořízení a při rychlejším průjezdu zatáčkou ( každý pospíchá domů) předběhnul tažený taženého :-) a urval spojovací zařízení atd atd.. Kdyby tam byl vzduch, asi by stačil zpomalit vozidlo,  předpokládáme-li, že rychlost byla rozumná k této situaci. Už i vyhláška jasně říká, že tažený přívěs musí v nějakém poměru odpovídat tažnému.

+2/0
15.11.2014 13:58

J58a73r82o77s71l86a81v 34K92o19š51e49k 4289915690164

ještě bych rád dodal, pokud pitva neprokáže třeba infarkt řidiče v taženém vozidle. Jinak nic nemění to, že tento poměr tahač versus naložená souprava je už blbost to táhnout.

+1/0
15.11.2014 14:04

J12i74n47d48ř48i64c88h 34Š49k61o16p36e52k 4555771140735

hlavně při tažení auta nesmí tažené auto mít za sebou přívěs

+2/0
15.11.2014 14:58

J41i27n36d11ř28i56c67h 79Š16k71o46p53e93k 4935181650885

odpovědný jsou řidiči. Pokud je zákonem zakázáno táhnout auto s přívěsem, tak to měli nejprve rozpojit a odtáhnout to na 2x

Ale asi chtěli ušetřit

+1/0
15.11.2014 15:06

J11i97n56d17ř87i92c83h 58Š37k19o80p54e80k 4465411460755

to jsem netušil, že se může táhnout tahač i s návěsem

0/0
15.11.2014 13:39

J85i73n43d14ř83i28c78h 67Š41k92o51p80e55k 4665961700635

oprava s přívěsem

0/0
15.11.2014 13:40

V54l79a57d65i53s34l51a52v 89N46o86h34e34j34l 7158167278181

A proč nezatocil volantem?

0/0
15.11.2014 12:46

M43i32r84o26s78l76a48v 55D98u41f76e81k 1527822831

Jestli nešel motor,tak servo nepracuje a zatáčet bez serva je makačka.

0/0
15.11.2014 14:52

J27i90ř61í 87E19r41b49e90n 1603924806917

Bez posilovače to u MANu neutáhneš. Možná tak u Scanie nebo Tatry, se zapřeím nohou o  dveře, by se s tím pootočit dalo.

0/0
16.11.2014 22:07

I43v16a68n 46M73a37r58e62k 6474778372

Zřejmě "dodrželi" předepsanou rychlost př přepravě na tažném zařízení  ? ! ? ! 8-o

0/0
15.11.2014 11:50

J10i80n27d96ř34i19c75h 18Š93k14o50p16e42k 4525271170755

spíše nedodrželi maximální povolené konstrukční zatížení tyče

"Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem"

0/0
15.11.2014 13:40

M93i40l33a33n 96H84a14n48u40s 5944125531928

Nejdůležitější asi bude ta soudní pitva....................

0/0
15.11.2014 10:47

J29a45n 48F63r61o17l91í43k 6256810845844

Pitva toho tažného zařízení by snad něco prozradila.

0/0
15.11.2014 11:50

M86a87r92t98i35n 92B56ř30e81z68i17n53a 8148125940222

Vlečení motorových vozidel § 34

(6) Vlečení více než jednoho motorového vozidla nebo motorového vozidla s přívěsem je zakázáno. Smí se však vléci motorové vozidlo s návěsem. Za motorovým vozidlem s přívěsem se nesmí vléci jiné motorové vozidlo. Motocykl bez postranního vozíku a moped se nesmí vléci nebo užít jako vlečné vozidlo.

Je otázka, zda-li ten MAN byl skutečně s přívěsem, nebo si autor článku pouze spletl návěs s přívěsem. Každopádně škoda lidského života.:-/

+14/0
15.11.2014 10:28

G58a92b23r72i63e10l 83H14o67r78t89e19n 9251429773584

Vzhledem ke zmínce o nákladu při popisu mechanismu nehody šlo o návěs, řekl bych.

0/0
15.11.2014 12:29

J48a47r20o96s21l49a14v 11K55o33š21e60k 4389945580594

vyhláška i hovoří o poměru váhy k taženému..tady asi evidentně neměl tahač pře soupravou s nákladem co dělat. Neměl dostatek energie k udržení kopance taženého. ta tyč vám zvedne i zadek toho tahače, pokud brzdí dřív než tažený

0/0
15.11.2014 14:02

M22i78r84o31s67l21a31v 86D13u87f41e56k 1127462141

Tažený kamion byl naložen šrouby.Škoda lidského života,ale tady selhal lidský faktor.

0/0
15.11.2014 14:56

J48o89s58e15f 65N91o97v10á19k 6871221275399

Otazkou je, jak rychle tato  "souprava" jela. Skoda lidskeho zivota :-(

+1/0
15.11.2014 9:18

D87e32n75i71s 29W40i96t46z56k55u 5903372269327

to se uvidí na tachografu, ale pravděpodobně rychlost nepřekročili

0/0
15.11.2014 9:49

J92i33ř17í 57F97o18g29e71l 2690791886922

V té zatáčce pod E35 je s dalším taženým kamionem odpovídající rychlostí tak 15km/h. V takové rychlosti by určitě nedošlo k takové devastaci kabiny.

+3/−1
15.11.2014 9:54

D67e24n77i75s 43W55i93t90z97k80u 5223682369717

odpovídající nebo povolená?

0/0
15.11.2014 10:30

J49i67ř91í 43F67o77g48e68l 2140761116402

Píšu jasně odpovídající dané situaci. A povolená může být jaká chce, ale řidič přece musí svou rychlost přizpůsobit situaci. (Pokud není ignorant či sebevrah.)

+2/−1
15.11.2014 11:51

J23a18n 20F26r61o95l82í36k 6726820675804

Pokud na kabinu působí 20 tun nákladu šroubů je i rychlost 15 km/hod. zničující při nárazu do pevné překážky.

+3/−1
15.11.2014 11:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.