Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tažený kamion se utrhl z tyče a narazil do pilíře mostu, řidič nepřežil

Svitavská policie vyšetřuje neobvyklou tragickou nehodu. V noci na sobotu kolem 22:30 projížděla Mikulčí souprava kamionů. Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem. Spojení však povolilo a tažený vůz narazil do pilíře mostu. Řidič nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91a69v11e39l 31K43u48č96e96r92a 9622455538909

Jetli jim to nařídil zaměstnavatel, tak by měl jít za to k soudu.

0/0
16.11.2014 23:45

J59a25r26o96s14l34a89v 83K27a35d49l18e93c 5311609452811

Největším nešvarem nezaměstnanosti je, že zaměstnanci jsou v podstatě tupci za nejmenší možné mzdy, kteří nemůžou nic odmítnout ani z bezpečnostních důvodů.

+1/0
16.11.2014 10:21

J75a24r30o37s70l37a27v 34K13o71š61e67k 4379575870144

pokud MAN byl naložen těmi šrouby a táhnul ho tahač, tak ten kdo jim to nařídil je odpovědný, nehledě na to, že ty řidiči mají mít taky rozum. Pravděpodobně neměli ani napojenou vzduchařinu pro ovládání brzd v taženém vozidle. Pokud ano a nešel motor, tak nefungovalo ani servořízení a při rychlejším průjezdu zatáčkou ( každý pospíchá domů) předběhnul tažený taženého :-) a urval spojovací zařízení atd atd.. Kdyby tam byl vzduch, asi by stačil zpomalit vozidlo,  předpokládáme-li, že rychlost byla rozumná k této situaci. Už i vyhláška jasně říká, že tažený přívěs musí v nějakém poměru odpovídat tažnému.

+2/0
15.11.2014 13:58

J25a40r37o36s40l76a55v 62K82o98š58e52k 4749735120694

ještě bych rád dodal, pokud pitva neprokáže třeba infarkt řidiče v taženém vozidle. Jinak nic nemění to, že tento poměr tahač versus naložená souprava je už blbost to táhnout.

+1/0
15.11.2014 14:04

J58i45n85d18ř58i88c67h 24Š35k83o51p46e39k 4325641470955

hlavně při tažení auta nesmí tažené auto mít za sebou přívěs

+2/0
15.11.2014 14:58

J15i94n78d76ř67i61c78h 57Š91k60o25p31e90k 4165481860585

odpovědný jsou řidiči. Pokud je zákonem zakázáno táhnout auto s přívěsem, tak to měli nejprve rozpojit a odtáhnout to na 2x

Ale asi chtěli ušetřit

+1/0
15.11.2014 15:06

J20i58n62d52ř53i66c94h 51Š28k80o86p86e47k 4575251170155

to jsem netušil, že se může táhnout tahač i s návěsem

0/0
15.11.2014 13:39

J44i51n46d32ř61i40c90h 38Š81k31o16p45e76k 4905891300175

oprava s přívěsem

0/0
15.11.2014 13:40

V40l58a97d18i56s83l29a24v 25N18o22h62e50j42l 7448447138681

A proč nezatocil volantem?

0/0
15.11.2014 12:46

M89i71r50o14s24l20a15v 30D14u64f60e88k 1977642801

Jestli nešel motor,tak servo nepracuje a zatáčet bez serva je makačka.

0/0
15.11.2014 14:52

J11i80ř33í 26E83r37b20e87n 1333534826167

Bez posilovače to u MANu neutáhneš. Možná tak u Scanie nebo Tatry, se zapřeím nohou o  dveře, by se s tím pootočit dalo.

0/0
16.11.2014 22:07

I18v66a16n 97M33a23r50e57k 6854718372

Zřejmě "dodrželi" předepsanou rychlost př přepravě na tažném zařízení  ? ! ? ! 8-o

0/0
15.11.2014 11:50

J88i17n45d15ř78i15c13h 19Š86k17o97p88e52k 4455781320665

spíše nedodrželi maximální povolené konstrukční zatížení tyče

"Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem"

0/0
15.11.2014 13:40

M19i47l33a29n 86H10a26n96u59s 5804535791418

Nejdůležitější asi bude ta soudní pitva....................

0/0
15.11.2014 10:47

J58a82n 77F66r82o68l97í64k 6826970255174

Pitva toho tažného zařízení by snad něco prozradila.

0/0
15.11.2014 11:50

M77a36r13t62i95n 20B25ř25e60z15i50n92a 8148325970962

Vlečení motorových vozidel § 34

(6) Vlečení více než jednoho motorového vozidla nebo motorového vozidla s přívěsem je zakázáno. Smí se však vléci motorové vozidlo s návěsem. Za motorovým vozidlem s přívěsem se nesmí vléci jiné motorové vozidlo. Motocykl bez postranního vozíku a moped se nesmí vléci nebo užít jako vlečné vozidlo.

Je otázka, zda-li ten MAN byl skutečně s přívěsem, nebo si autor článku pouze spletl návěs s přívěsem. Každopádně škoda lidského života.:-/

+14/0
15.11.2014 10:28

G80a58b28r13i92e88l 56H26o44r71t13e29n 9491879513644

Vzhledem ke zmínce o nákladu při popisu mechanismu nehody šlo o návěs, řekl bych.

0/0
15.11.2014 12:29

J64a31r31o27s27l80a51v 13K26o76š77e62k 4719625510324

vyhláška i hovoří o poměru váhy k taženému..tady asi evidentně neměl tahač pře soupravou s nákladem co dělat. Neměl dostatek energie k udržení kopance taženého. ta tyč vám zvedne i zadek toho tahače, pokud brzdí dřív než tažený

0/0
15.11.2014 14:02

M37i95r84o74s18l14a23v 27D93u35f66e76k 1347102411

Tažený kamion byl naložen šrouby.Škoda lidského života,ale tady selhal lidský faktor.

0/0
15.11.2014 14:56

J11o73s59e48f 51N63o41v17á48k 6911271595509

Otazkou je, jak rychle tato  "souprava" jela. Skoda lidskeho zivota :-(

+1/0
15.11.2014 9:18

D93e52n17i30s 20W97i23t40z70k76u 5783492879747

to se uvidí na tachografu, ale pravděpodobně rychlost nepřekročili

0/0
15.11.2014 9:49

J37i22ř62í 84F96o48g20e15l 2860191556102

V té zatáčce pod E35 je s dalším taženým kamionem odpovídající rychlostí tak 15km/h. V takové rychlosti by určitě nedošlo k takové devastaci kabiny.

+3/−1
15.11.2014 9:54

D25e62n46i45s 33W53i72t16z78k12u 5173172359397

odpovídající nebo povolená?

0/0
15.11.2014 10:30

J57i34ř80í 62F60o35g20e92l 2630371976142

Píšu jasně odpovídající dané situaci. A povolená může být jaká chce, ale řidič přece musí svou rychlost přizpůsobit situaci. (Pokud není ignorant či sebevrah.)

+2/−1
15.11.2014 11:51

J52a32n 38F41r66o19l80í98k 6926350315254

Pokud na kabinu působí 20 tun nákladu šroubů je i rychlost 15 km/hod. zničující při nárazu do pevné překážky.

+3/−1
15.11.2014 11:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.