Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus za jízdy pohltily plameny. Sedm cestujících stačilo utéct

Na čtvrteční cestu autobusem hned tak nezapomene sedm pasažérů i jeho řidič. Za jízdy začal hořet, lidé tak narychlo vystupovali z vozidla, které bylo už v plamenech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i72ř55í 23S15a85p10o24u29š57e41k 2298138323906

a hlavně ta naše úžasná bionafta,která dovede zlikvidovat části palivové soustavy tak,že netěsní

+2/0
19.9.2014 20:13

J72a98n 74K52ř77í54ž 6985423895948

Já bych vystoupil i bez vyzvání.;-D

+1/0
19.9.2014 11:47

J75a15n 60S69a85l33o22m18o30n 4299350411785

Jo, tenhle typ autobusu je požárama pověstný. Buď je to opravdu konstrukční chyba v palivové soustavě a nebo se tak šíleně kašle na úržbu že to snad ani není možný. Nejhorší varianta by byla kdyby to bylo obojí naráz.

+1/0
19.9.2014 11:16

M52i82r61o65s47l12a58v 58B63u84d73a 9662752427532

Lépe řečeno chyba koncepce vše vzadu. Od toho se to vše odvíjí. Chladič (prach), výfuk (teplo), vše vzadu = další prach navíc, do toho trocha mastnoty, plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla a dopadá to tak, jak to dopadá.

+1/0
19.9.2014 11:49

J88a67n 74S39a64l27o38m80o48n 4549430341295

To není chyba koncepce, ale nedomyšlení konstrukce. Jestliže mám palivové potrubí u něčeho horkého, tak ho prostě musím chtíc nechtíc izolovat  a udělat z něčeho odolnějšího. Třeba ocelové a ne plastové. Když jsem dělal v Ostrově měli jsme u autobusu problém s hadicí vzduchu mezi filtrem a motorem. Normálně to skrz ní nasávalo prach a zadíral se motor. Musela se ta hadice vyměnit za jiný materiál. A když zahořel jakýkoli trolejbus, tak jsme vedli skoro detektivní vyšetřování a výsledky pak rozposílali všem DP aby se na to zaměřili (to samé při probíjení).

+1/0
19.9.2014 12:14

M20i81r12o65s40l30a31v 69B26u87d61a 9402412457212

Ano, i nedomyšlené konstrukce jak jsem mimo jiné naznačil

"plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla"

0/0
19.9.2014 12:41

M30i86r12o20s89l67a28v 62B54u94d76a 9602242127222

...ovšem ta koncepce k problémům přispívá!

0/0
19.9.2014 12:42

J21a13n 76S39a48l81o81m18o36n 4549210831715

No snad byste to nechtěl mít jako u Ikarusu s motorem pod vozem. ;-D Nebo ty Mercedesovský motorový skříně vzadu, a co vrátit se ke koncepci ŠM11 s motorem v předu vedle řidiče ;-D?. Po pravdě Karosácký motor je poměrně unikátní a u starších typů takhle často nehořel. U série 9xx se prostě musela někde stát šílená chyba a všichni na to akorát tak museli kašlat.

0/0
19.9.2014 12:47

S78t23a98n32i80s26l60a61v 51V33l43a60c91h 8280570694621

Karosa ŠM, ŠL, ŠD 11, ŠM 16,5 měla motor Liaz pod podlahou za přední nápravou. 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karosa_%C5%A0M_11,_interi%C3%A9r.jpg

Motor vedle řidiče měly předchozí typy z Karosy - RO 706, RTO 706 (Jelcz 041) a např. Ikarus 620.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Hole%C5%A1ovice,_V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B,_%C5%A0koda_RO,_interi%C3%A9r_II.JPG?uselang=cs

http://foto.bmhd.cz/DPMB/autobusy/

0/0
19.9.2014 14:00

J68a16n 66S14a75l57o62m12o96n 4399470771755

To bude tím, že jsem spíš na ty trolejbusy než autobusy :-D.

0/0
19.9.2014 14:03

S64t77a83n56i82s40l95a54v 79V96l51a59c69h 8790420774551

No, hořely i ŠMky od motorů položených pod podlahou stejně jako řada B. I když se třeba u nás motorové prostory pravidelně po 14 dnech myjí WAPem tak i přesto může dojít k zahoření. Kromě plastových hadic v přehřátém mot. prostoru může prasknout i vstřikovací trubka a rozprášená nafta pak steče na rozpálené výfukové potrubí.

0/0
19.9.2014 15:14

J63a34n 48S72a85l14o26m67o13n 4649450301825

Zlatá elektrika, ta zahoří jen když se někde udělá zkrat a nebo oblouk a pojistky nebo ochrana to včas nevypnou. Tam se zprátka tomu požáru dá zabránit lépe, protože stačí jen zabránit tomu zkratu.

0/0
19.9.2014 16:54

J86a22n 83S74a68l65o76m45o44n 4269720181885

Já jen že mám tak trochu pocit že na to Karosa dost z vysoka ... :-)

0/0
19.9.2014 12:43

M19i25r53o16s77l29a33v 50B75u23d39a 9132772737662

Cha, kdyby jenom Karosa ;-D

0/0
19.9.2014 12:44

J87a79n 75S59a33l95o20m38o75n 4949200761105

No to asi jo. Dneska už není trendem vyrobit skutečně kvalitní výrobek. Jak říkám, ještě před patnácti lety v Ostrově jsme na to koukali trochu jinak... Taky ty trolejbusy z Ostrova dodneska jezdí a nejsou s nima tak velký potíže.

+1/0
19.9.2014 12:48

D20a28n17i74e63l 96B94a11r23t95o86l26d 6959414218981

Konkrétně tento typ busu má chladič vpředu. ;-)

0/0
19.9.2014 18:05

K53a70r90e90l 20W56a63t50z22k83o 9916987857776

Ty autobusy poslední dobou hoří čím dál tím častěji. Šetří se pořádné údržbě. :-(

+1/0
19.9.2014 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.