Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus za jízdy pohltily plameny. Sedm cestujících stačilo utéct

Na čtvrteční cestu autobusem hned tak nezapomene sedm pasažérů i jeho řidič. Za jízdy začal hořet, lidé tak narychlo vystupovali z vozidla, které bylo už v plamenech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i86ř62í 38S49a64p45o72u14š48e13k 2728488263606

a hlavně ta naše úžasná bionafta,která dovede zlikvidovat části palivové soustavy tak,že netěsní

+2/0
19.9.2014 20:13

J11a19n 83K38ř25í77ž 6885643175228

Já bych vystoupil i bez vyzvání.;-D

+1/0
19.9.2014 11:47

J29a97n 53S44a60l80o33m90o41n 4919890221755

Jo, tenhle typ autobusu je požárama pověstný. Buď je to opravdu konstrukční chyba v palivové soustavě a nebo se tak šíleně kašle na úržbu že to snad ani není možný. Nejhorší varianta by byla kdyby to bylo obojí naráz.

+1/0
19.9.2014 11:16

M58i70r84o38s64l21a45v 31B55u43d40a 9752602317632

Lépe řečeno chyba koncepce vše vzadu. Od toho se to vše odvíjí. Chladič (prach), výfuk (teplo), vše vzadu = další prach navíc, do toho trocha mastnoty, plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla a dopadá to tak, jak to dopadá.

+1/0
19.9.2014 11:49

J21a38n 61S31a54l25o30m65o90n 4379530671785

To není chyba koncepce, ale nedomyšlení konstrukce. Jestliže mám palivové potrubí u něčeho horkého, tak ho prostě musím chtíc nechtíc izolovat  a udělat z něčeho odolnějšího. Třeba ocelové a ne plastové. Když jsem dělal v Ostrově měli jsme u autobusu problém s hadicí vzduchu mezi filtrem a motorem. Normálně to skrz ní nasávalo prach a zadíral se motor. Musela se ta hadice vyměnit za jiný materiál. A když zahořel jakýkoli trolejbus, tak jsme vedli skoro detektivní vyšetřování a výsledky pak rozposílali všem DP aby se na to zaměřili (to samé při probíjení).

+1/0
19.9.2014 12:14

M81i17r33o70s88l43a34v 67B39u49d34a 9532712907722

Ano, i nedomyšlené konstrukce jak jsem mimo jiné naznačil

"plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla"

0/0
19.9.2014 12:41

M63i22r68o10s58l69a79v 12B40u68d67a 9592382147932

...ovšem ta koncepce k problémům přispívá!

0/0
19.9.2014 12:42

J11a20n 53S65a48l48o20m69o86n 4269950951805

No snad byste to nechtěl mít jako u Ikarusu s motorem pod vozem. ;-D Nebo ty Mercedesovský motorový skříně vzadu, a co vrátit se ke koncepci ŠM11 s motorem v předu vedle řidiče ;-D?. Po pravdě Karosácký motor je poměrně unikátní a u starších typů takhle často nehořel. U série 9xx se prostě musela někde stát šílená chyba a všichni na to akorát tak museli kašlat.

0/0
19.9.2014 12:47

S87t37a77n81i34s56l11a78v 67V53l18a19c12h 8140920124301

Karosa ŠM, ŠL, ŠD 11, ŠM 16,5 měla motor Liaz pod podlahou za přední nápravou. 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karosa_%C5%A0M_11,_interi%C3%A9r.jpg

Motor vedle řidiče měly předchozí typy z Karosy - RO 706, RTO 706 (Jelcz 041) a např. Ikarus 620.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Hole%C5%A1ovice,_V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B,_%C5%A0koda_RO,_interi%C3%A9r_II.JPG?uselang=cs

http://foto.bmhd.cz/DPMB/autobusy/

0/0
19.9.2014 14:00

J82a95n 62S45a48l23o98m15o51n 4349530521815

To bude tím, že jsem spíš na ty trolejbusy než autobusy :-D.

0/0
19.9.2014 14:03

S82t61a72n97i23s12l89a84v 35V80l12a24c42h 8660440554461

No, hořely i ŠMky od motorů položených pod podlahou stejně jako řada B. I když se třeba u nás motorové prostory pravidelně po 14 dnech myjí WAPem tak i přesto může dojít k zahoření. Kromě plastových hadic v přehřátém mot. prostoru může prasknout i vstřikovací trubka a rozprášená nafta pak steče na rozpálené výfukové potrubí.

0/0
19.9.2014 15:14

J43a27n 67S65a43l10o42m45o49n 4249770761815

Zlatá elektrika, ta zahoří jen když se někde udělá zkrat a nebo oblouk a pojistky nebo ochrana to včas nevypnou. Tam se zprátka tomu požáru dá zabránit lépe, protože stačí jen zabránit tomu zkratu.

0/0
19.9.2014 16:54

J31a57n 36S85a69l55o46m14o89n 4899210451575

Já jen že mám tak trochu pocit že na to Karosa dost z vysoka ... :-)

0/0
19.9.2014 12:43

M24i59r30o16s55l63a58v 15B89u35d83a 9252492617392

Cha, kdyby jenom Karosa ;-D

0/0
19.9.2014 12:44

J61a72n 87S21a18l52o58m53o87n 4559950871195

No to asi jo. Dneska už není trendem vyrobit skutečně kvalitní výrobek. Jak říkám, ještě před patnácti lety v Ostrově jsme na to koukali trochu jinak... Taky ty trolejbusy z Ostrova dodneska jezdí a nejsou s nima tak velký potíže.

+1/0
19.9.2014 12:48

D42a52n37i55e29l 84B84a81r25t43o67l23d 6279764418321

Konkrétně tento typ busu má chladič vpředu. ;-)

0/0
19.9.2014 18:05

K51a69r30e93l 16W51a26t12z10k37o 9156647167416

Ty autobusy poslední dobou hoří čím dál tím častěji. Šetří se pořádné údržbě. :-(

+1/0
19.9.2014 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.