Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus za jízdy pohltily plameny. Sedm cestujících stačilo utéct

Na čtvrteční cestu autobusem hned tak nezapomene sedm pasažérů i jeho řidič. Za jízdy začal hořet, lidé tak narychlo vystupovali z vozidla, které bylo už v plamenech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i13ř82í 59S61a70p42o73u97š24e59k 2648808263156

a hlavně ta naše úžasná bionafta,která dovede zlikvidovat části palivové soustavy tak,že netěsní

+2/0
19.9.2014 20:13

J34a53n 25K77ř14í32ž 6365343665718

Já bych vystoupil i bez vyzvání.;-D

+1/0
19.9.2014 11:47

J21a48n 16S36a78l81o86m19o83n 4669370591705

Jo, tenhle typ autobusu je požárama pověstný. Buď je to opravdu konstrukční chyba v palivové soustavě a nebo se tak šíleně kašle na úržbu že to snad ani není možný. Nejhorší varianta by byla kdyby to bylo obojí naráz.

+1/0
19.9.2014 11:16

M43i59r11o26s18l51a38v 20B27u59d38a 9612812767732

Lépe řečeno chyba koncepce vše vzadu. Od toho se to vše odvíjí. Chladič (prach), výfuk (teplo), vše vzadu = další prach navíc, do toho trocha mastnoty, plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla a dopadá to tak, jak to dopadá.

+1/0
19.9.2014 11:49

J52a59n 71S76a57l91o88m58o93n 4669710441765

To není chyba koncepce, ale nedomyšlení konstrukce. Jestliže mám palivové potrubí u něčeho horkého, tak ho prostě musím chtíc nechtíc izolovat  a udělat z něčeho odolnějšího. Třeba ocelové a ne plastové. Když jsem dělal v Ostrově měli jsme u autobusu problém s hadicí vzduchu mezi filtrem a motorem. Normálně to skrz ní nasávalo prach a zadíral se motor. Musela se ta hadice vyměnit za jiný materiál. A když zahořel jakýkoli trolejbus, tak jsme vedli skoro detektivní vyšetřování a výsledky pak rozposílali všem DP aby se na to zaměřili (to samé při probíjení).

+1/0
19.9.2014 12:14

M77i71r42o47s95l92a54v 43B53u30d19a 9262242437112

Ano, i nedomyšlené konstrukce jak jsem mimo jiné naznačil

"plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla"

0/0
19.9.2014 12:41

M31i56r96o27s98l19a45v 40B16u64d82a 9222512707522

...ovšem ta koncepce k problémům přispívá!

0/0
19.9.2014 12:42

J31a50n 79S92a42l48o86m95o23n 4859820281185

No snad byste to nechtěl mít jako u Ikarusu s motorem pod vozem. ;-D Nebo ty Mercedesovský motorový skříně vzadu, a co vrátit se ke koncepci ŠM11 s motorem v předu vedle řidiče ;-D?. Po pravdě Karosácký motor je poměrně unikátní a u starších typů takhle často nehořel. U série 9xx se prostě musela někde stát šílená chyba a všichni na to akorát tak museli kašlat.

0/0
19.9.2014 12:47

S16t51a66n41i76s55l56a72v 19V73l27a76c68h 8360110404401

Karosa ŠM, ŠL, ŠD 11, ŠM 16,5 měla motor Liaz pod podlahou za přední nápravou. 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karosa_%C5%A0M_11,_interi%C3%A9r.jpg

Motor vedle řidiče měly předchozí typy z Karosy - RO 706, RTO 706 (Jelcz 041) a např. Ikarus 620.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Hole%C5%A1ovice,_V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B,_%C5%A0koda_RO,_interi%C3%A9r_II.JPG?uselang=cs

http://foto.bmhd.cz/DPMB/autobusy/

0/0
19.9.2014 14:00

J20a42n 91S82a77l87o74m44o50n 4679810691115

To bude tím, že jsem spíš na ty trolejbusy než autobusy :-D.

0/0
19.9.2014 14:03

S13t23a36n26i32s10l23a25v 80V73l24a94c57h 8400160744651

No, hořely i ŠMky od motorů položených pod podlahou stejně jako řada B. I když se třeba u nás motorové prostory pravidelně po 14 dnech myjí WAPem tak i přesto může dojít k zahoření. Kromě plastových hadic v přehřátém mot. prostoru může prasknout i vstřikovací trubka a rozprášená nafta pak steče na rozpálené výfukové potrubí.

0/0
19.9.2014 15:14

J79a60n 94S81a54l72o85m26o32n 4739780651425

Zlatá elektrika, ta zahoří jen když se někde udělá zkrat a nebo oblouk a pojistky nebo ochrana to včas nevypnou. Tam se zprátka tomu požáru dá zabránit lépe, protože stačí jen zabránit tomu zkratu.

0/0
19.9.2014 16:54

J15a88n 90S49a72l24o62m41o19n 4779400271935

Já jen že mám tak trochu pocit že na to Karosa dost z vysoka ... :-)

0/0
19.9.2014 12:43

M60i27r67o81s39l43a38v 74B12u12d19a 9162302687632

Cha, kdyby jenom Karosa ;-D

0/0
19.9.2014 12:44

J40a16n 77S49a46l24o41m19o15n 4669900431605

No to asi jo. Dneska už není trendem vyrobit skutečně kvalitní výrobek. Jak říkám, ještě před patnácti lety v Ostrově jsme na to koukali trochu jinak... Taky ty trolejbusy z Ostrova dodneska jezdí a nejsou s nima tak velký potíže.

+1/0
19.9.2014 12:48

D12a47n50i26e51l 37B77a34r97t63o90l49d 6319134398861

Konkrétně tento typ busu má chladič vpředu. ;-)

0/0
19.9.2014 18:05

K87a40r65e92l 93W77a78t71z61k76o 9566467857586

Ty autobusy poslední dobou hoří čím dál tím častěji. Šetří se pořádné údržbě. :-(

+1/0
19.9.2014 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.