Diskuze

Smrtelná past na cyklisty u Rábů konečně zmizí, úřady se rozhýbaly

Po cyklostezce mezi Pardubicemi a Kuněticemi projede za slunečného počasí několik set cyklistů a bruslařů denně. Čeká na ně však nebezpečné místo při přejezdu silnice z Rábů. Kraj však chystá změny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud na tom inkriminovaném místě zastavíte u zábradlí a nevidíte žádné auto zleva ani zprava, nemusíte mít žádné obavy, že Vás někdo porazí.

120 kilometrů za hodinu = 33,333 metrů za sekundu

Pokud na přejezd silnice potřebujete 5 sekund, tak Vás žádné auto nemůže porazit, protože za tu dobu ujede pouze cca 167 metrů.

Navíc vzdálenost, na kterou vidíte z okraje silnice je :

směrem od Kunětic cca 400 metrů - 12 sekund na přejezd

směrem od Rábů dokonce 600 metrů  - 15 sekund na přejezd

0 0
možnosti

J36a10n 25M93a77t92ú45š

13. 9. 2014 0:29

Tak chyba je především v projektu samém. Jenm dement.í projektant tam nepostaví mimoúrovňový nadjezd pro chodce a cyklisty.

0 0
možnosti

J39a73k30u58b 60R52o27u98s

5. 9. 2014 0:08

Pastí na ty cyklodobytky není nikdy dost...

0 0
možnosti

aha, takže auto bude dávat přednost cyklistům, bruslařům a běžcům, kteří mají asi pocit, že jsou pány provozu a při křížení cyklostezky se silnicí... Jestliže běžec vidí přijíždějící auto, tak snad nepočítá, že kvůli němu bude zastavovat? Měl by být rád, že vůbec řidič zatroubil a upozornil tak na sebe.

5 0
možnosti

Víte tady není problém, aby auto dávalo přednost cyklistům, nebo chodcům. Jde o to, aby tam ty auta jezdily přiměřeně rychle (tedy pomalu). Ten provoz cyklistů, bruslařů, běžců a chodců tam je a bude. Jeďte se tam podívat, v létě kdy tam je třeba 2metrová kukuřice opravdu pořádně nevidíte dál než cca 200 m. Když máte sebou dvě malé děti nebo jste na bruslích a auto pojede 120km/h, Váš přejezd prostě není bezpečný. Navíc já třeba jako zkušený řidič "vidím" rychlost auta a dovedu odhadnout kolik mám času. Taková patnáctiletá holčina na bruslích ten odhad nemá a ani mít nemůže. A my jako společnost chceme, aby naši náctiletí jezdili na kole a na bruslích ne?

0 2
možnosti

A ja si teda myslim, ze na miste by mela byt ohleduplnost oboustranne. Ze tam nektery hovada jezdej 120, to neni zadna novinka. Ze tam obcas nejaky cyklista ci bruslar vlitne bez rozhlednuti taky neni novinka. Nicmene snizena rychlost na 50 a retarder pro auta a poradne klickovaci branky, ktere se nedaji projet bez temer uplneho zastaveni by byly oboustranne fer.

4 1
možnosti

Ne, to je blbost. Proč tam prakticky zastavovat provoz? Je-li tam hustší provoz, v tu ránu se tam mohou tvořit kolony, nehledě na zvýšenou nehodovost na tomto úseku. A také údržba oné části vozovky bude nákladnější, neboť se bude nadměrně opotřebovávat. Stačí se podívat do mnohých měst- nejdřív padesátka, pak třicítka. A těsně před třicítkou zácpa. Prý to má zvýšit bezpečnost, snížit hluk. Auta ale víc žerou, na kilometr jízdy vyprodukují mnohem více emisí, taková jízda si nárokuje více pozornosti a řidiče zbytečně unavuje.

2 1
možnosti

Já bych tam vybudoval podchod. Ano, pochod, nikoliv podjezd, neboť ta diletantská cyklistická pakáž si nic jiného nezaslouží, když nerespektují pravidla silničního provozu, když svou hloupostí a ignorací ohrožují bezpečnost a plynulost silničního provozu, ale hlavně vlastní životy.

Na ten přejezd bych poslal policajty, uniformovaní by kontrolovali jejich povinnou výbavu, přítomnost alkoholu v krvi (spousta z nich si dá před i během jízdy pár piv), neuniformovaní by sledovali jejich chování na silnici. Pakliže by bylo riskantní, prostě by zkřížili cestu po hlavní silnici jedoucímu vozidlu, ihned pokuta, vypustit kola a zahodit ventilky.

Možná působím jako misantrop, ale co téměř denně potkám za hovada jedoucích v elasťácích s plínama, já se divím, že mi ještě někdo z nich nevletěl pod kola. Ale již pár takových krvácejících, potrhaných a polámaných blbů jsem viděl pod kopcem v zatáčce.

2 4
možnosti

Před vstupem na vozovku, bez přechodu pro chodce se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na silnici.Vstupujte do vozovky jen tehdy, neblíží-li se k vám žádné vozidlo nebo je s ohledem na vaši rychlost chůze dostatečně vzdáleno. Nesmíte donutit řidiče přijíždějících vozidel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy! - viz BESIP

... tam nepomůže ani 30km/h protože si všichni účastníci provozu myslí že se jim nemůže nic stát. Nejlepší je skupina běžců/bruslařů kde se první uthne a pak ho ostatní náledují jako slepé ovce. Tam dochází ke kolizi každý slunečný den a navíc jako bonus při západu slunce nic nevidíte protože slunce svítí přímo proti vozidlů přijíždějícím od Kunětic. Souhlasím s tím že se to MUSÍ vyřešit ale rozhodně ne retardéry. Retardů je mezi chodci i řidiči poměrně dost...

8 0
možnosti

Zajímal by mě argument policie proti nižší rychlosti. Je zajímavé, že třeba v Hradeckém kraji je na I/11 omezení na 70 před každou trochu riskatnější křižovatkou.

0 0
možnosti

A dodržuje to někdo? Je takových většina?

0 0
možnosti

.debilneji vyustenou cyklostezku aby jeden pohledal...z pole primo na silnici. Na druhou stranu jsou snad cyklisti svepravni a vi ze tam nemuzou jen tak vletet, to by potom muselo byt nejake dopravne technicke reseni u kazdeho vyjezdu z baraku

4 0
možnosti

R68a62d47i70m 19Š24o49l54c

1. 9. 2014 13:04

Proč tam nedají dva, tři retardéry?

0 0
možnosti

Retardéry jedině na tu cyklostezku. Jinak bude retardem pouze ten stěžovatel - kamarád tam vjel na kole a ten zlý automobilista jen troubil.

Podle zákona mají totiž přednost POUZE chodci a ne cyklisté, jak si většina z nich myslí.

3 1
možnosti