Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pěší zóna, nebo linky trolejbusů? Byly by jen čtyři, ustupují dopraváci

Na pardubické třídě Míru po skončení její opravy v únoru 2015 výrazně ubude trolejbusů. Vrátí se ni nejspíše jen tři linky, které ji budou projíždět ve směru od Zelené brány k Afi Paláci a jedna sporadická obousměrně. Nekončí ale boj za čistou pěší zónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a19n 71M96a75t16ú17š 5537760205436

Takže zase vzniká pardubický paskvil. Nikoliv pěší zona, ale normální ulice plná dopravy a reklam.

0/0
7.8.2014 18:42

Z89d13e74n22e35k 92Š30i37t56i39n79a 2873378870855

Ano, s těmi sloupy a následným zadrátováním to nebude pěší zóna. Obávám se nejhoršího, když vidím ty záplatované a černé chodníky na reko ulic Jana Palacha a 17. listopadu.

0/0
7.8.2014 20:45

J59i92ř98í 47D52r38a35h25o38t10a 1900365939656

Podle mého názoru bylo potřeba utratit evropské dotace, za jakoukoliv cenu a tak se vymyslela tato zrůdnost. Cim vetsi zakazka , tim vetsi provize pro ty, kteri o tom rozhodli. je to hnus, ale za rok uz si na to nikdo nevzpomene. Dalsi politická garnitura to za dalsi penize zase nechá zbourat. I to uz tady bylo. Vzpominam na retardery pred prechody pod zelenou Branou. Za 3 miliony postavene a když začala praskat kvuli otřesům Zelená Brána, která tam stojí stovky let, tak v tichosti za dalsí 4 miliony ty retardery zmizeli..... A odpovědní úředníci sedí na městě dál......:-/

0/0
7.8.2014 10:33

M25a12t63y75l14d26a 35B14í80l94á 7648320596

Všechny zastávky MHD na TM jsou umístěny na jejím začátku a konci, uprostřed není žádná. A o pár metrů dál z každé strany jsou zastávky na nám. Republiky a Masarykově nám. To mi teda nepřijde, že by zachování zastávek na TM ušetřilo důchodcům výraznější množství kroků:-)

0/0
6.8.2014 23:57

Z97d28e42n59e78k 97Š38i62t77i28n60a 2803428970755

Rád bych shrnul celou diskusi o TM.

Díky našim radním v čele s paní primátorkou se z tématu stala ve finále fraška. 

Měla to být pěší zóna "pěší zóna" a nikoliv cirkus, který se na toto téma rozpoutal.

Vydrží dlažba nápor dopravy trolejbusů ? A v jaké koncentraci ? Nebo tam bude povrch jako na runway ? Možná by to byl pomník Janu Kašparovi, který se musí v hrobě obracet.

0/0
6.8.2014 21:43
Foto

R80a55d20e90k 65B60e51n22e54s 4826569917

Ach jo, když už tam ty hnusne sloupy jsou a stejně se po kusu bude jezdit, ať se tam jezdí normálně a neobjíždí se to Sukovkou....to je totiž oak ten nejhorší paskvil, kdy nebude čistá pěší zóna a ještě se zabije doprava už napořád, když bude v Sukovce vyhrazený pruh. Ono i když tam nebyl, tak to místy bylo zacpané dost hutně...teď je to fakt tragické (jediné, co to trochu odlehčuje, jsou prázdniny) a neumím si představit, že by to mělo zůstat.

0/0
6.8.2014 20:00

J30a37r42o11s29l20a78v 56R27y10c46h23t18á43ř 2844819139876

V článku uvedená informace: "750 metrů navíc najede každý trolejbus, který objíždí třídu Míru" je nepravdivá.

Trasa přes Třídu Míru (měřeno od semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 558 metrů.

Objízdná trasa přes Sukovu třídu (opět měřeno od  semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 997 metrů.

=> objízdná trasa je delší o 439 metrů a nikoli o 750 metrů.

Zkontrolovat můžete např. na Mapy.cz

0/0
5.8.2014 22:59

J94a57r16o43s48l29a53v 51J76o75n50á35š 4218324452965

Redukce na 150 průjezdů trolejbusu denně znamená, že za hodinu jich po pěší zóně projede 10 (v noci nejezdí). To je každých šest minut jeden. Takže než na restaurační zahrádce vypiju kávu, přejedou mi za zády dva trolejbusy. Za tu pěší zónu na pardubický způsob vám pěkně děkuji, vážení zastupitelé. Rv

+8/0
5.8.2014 21:11

J19a52n 97Ř70e42h80á95č84e66k 5473708379871

On je ale ten údaj v článku nepravdivý. Když spočítáte počet spojů linek 2,11 a 13 v jednom směru, spoje linky 27 v obou směrech a spoje linky 4, dojdete k číslu 230, nikoliv 150. takže těch trolejbusů tudy má jezdit více než chybně uvádí pan ředitel Pelikán !!

0/0
6.8.2014 13:34

Z77d65e92n15e20k 44Š36i48t78i59n65a 2593928970565

Tu frekvenci trolejbusů bych už neřešil.

Zásadni bude, zda trolejbusy na Třídě Míru jezdit budou či nikoliv. Ten unikát se sloupy a dráty však zůstane. Tak jaká pěší zóna.

+2/0
6.8.2014 14:26

J21a30n90a 92H24o47r10á14č85k27o30v57á 5866782558690

Asi dostanu hodně mínusů od těch co bojují za vyprázdnění TM. 

Hláška paní primátorky, že odklonění dopravy na Sukovu třídu se osvědčilo je fakt dobrá. 

Spousta pardubáků do centra teď nejezdí, nejen kvůli tomu, že je Sukovka směrem k divadlu ucpaná, ale i pro uzavírku 17.listopadu-Palacha-Chrudimská. Přejet Sukovku z ulice Na hrádku je kumšt, v některých hodinách skoro nemožné, nebo jen se slušností projíždějících. A to nemluvím o ostatním směrování dopravy (např. zrušené odbočení u AFI). Žádného inteligenta nenapadlo na ten rok rekonstrukce upravit časování semaforů (mimo jiné dlouhé vyjíždění z TM, kde občas jezdí jen některé auto stavební firmy.

Uzavření dopravy pro předzahrádky :-) nenechte se vysmát, jedinné úzké místo má dvě kavárny, kde je venku předzahrádka. Tedy Bajer ji skoro nemá, má vlastní uvnitř, zcela jistě levněji. Jestli pardubáci chtějí, aby TM dovymřela a přesunula se definitivně do AFI, zrušte dopravu úplně. Ona i ta jednosměrnost je pěkná blbina, která mi připomíná obchodní politiku hypermarketů, nejžádanější zboží dát nejdál a donutit lidi projít celý obchod.

Doporučila bych těm chytrolínům sednout si do auta a projet si autem město ráno, když jdou děti do školy (takže ve školním roce) a pak odpoledne, mezi druhou a tak do pěti. Nejlépe od pondělí do pátku. Třeba by je nápad vyhrazeného pruhu tolik neoslnil.

A pro ty, co si myslí, že nevím o čem mluvím, tak jim sděluji, že v dotčené oblasti bydlím a denně sleduji rekonstrukci a téměř denně tam jedu i autem.

+4/−10
5.8.2014 19:06

J63a59n45a 65H41o24r86á42č71k78o46v26á 5546512598220

A když už mínusujete, tak alespoň polemizujte a nebuďte přizdi....i. Miluju ty poloanonymní sraby.

0/−3
5.8.2014 19:57

J88a12n 70Ř29e47h66á50č69e57k 5173168369641

Ale vždyť nemáte pravdu. Pěší zóna jsou jen předzahrádky? To snad ne. pěší zóna je i možnost pouličních trhů pouličního divadla, pouličních koncertů a dalších akcí. Pěší zóna je i možnost posezení, zeleně apod. Prostě pěší zóna nabízí život. Naproti tomu městská ulice, kudy projede jeden trolejbus za 7 minut a to jen v jednom směru, nenabídne nic z toho. Povede to k vylidnění a umrtvení této oblasti. Právě proto pěší zóna bez trolejbusů. Aby jsme zachránili tuto centrální ulici přes např. AFI Palácem. Kdo dnes jezdí za nákupy trolejbusem? Podávejte se na Grand. Okolo Grandu je několik zastávek trolejbusů. A stejně se Grand vylidňuje. Takže s Vaším příspěvkem nesouhlasím a dávám mínus.

+11/−1
5.8.2014 20:04

J74a72n87a 42H92o34r45á15č65k83o41v82á 5736482728860

Čtete, ale ne článek, ale jen to co jsem napsala, ale alespoň to. S předzahrádkami jsem měla na mysli toto a i má věta byla jasná ironie: "Musíme to ještě zkusit. V ulici by s trolejbusy vznikl neskutečný kočkopes. Těžko by tam mohly vznikat funkční předzahrádky, když by každou chvíli lidem za zády prosvištěl trolejbus," uvedl radní za Pardubáky Milan Košař. (v pěší zóně sviští trolejbusy max 20 km v hodině)

Nevím, jak Vy jezdíte doměsta, bydlíte v centru, jezdíte do něj vůbec? Asi ale autem dojíždíte z nějakého satelitu a parkujete v AFI,pokud ne, omlouvám se.

Do města, či na nákupy, doúřadů jezdí spousty lidí autobusy, mladí, staří, ti co nechtějí jezdit autem, nebo nemohou, asi jste v té vyšší kategorii.

Jsem už starší žena, jakomladež jsme korzovali stalinkou a říkalo se jí "sejdem se ve městě" ,to byl úsek mezi Grandem a záchodky, a trolejbusy nám nevadily, TM žila svým životem.

Grand je kapitola sama o sobě, zmršený nápad zlikvidovat restauračně-kulturní zařízení a zbohatnout na maloobchodě. Od první minuty špatně, ale asi se na tom pár lidí napakovalo. Grand nebyl a nebude nákupním centrem. A taky na něm jako nákupním centru budoucnost TM není.

Pouliční činnost by se mi sice na TM líbila, ale vsaďme se, že tam do 20 let žádná nebude, k tomu je vhodnější pernštýňák, či přilehlé prostory starého města a zámku. Podívejte se jen na pouliční činnost na přilehlé pěší zóně v Karlovině. Jednosměrný provoz trolejbusů je kravina a taky jsem jej kritizovala. Stejně tk jako jsem kritizovala dopravní situaci na Sukově třídě a lennost udělat na rok něco se semafory. Ta vaše záchrana před AFI palácem je trochu špatně postavená, pokud je to místo na nákupy (AFI), nic se s TM nestane, sám jste napsal, kdo dnes jezdí nakupovat trolejbusem, a ve vaší variantě se tam nedostanete ani autem, ani trolejbusem. Pokud ji ale ohrožuje i svou kulturní činností, pak potěš panbůh. Nesouhlasím s vaší argumentací, ale nemusím vám kvůli tomu dávat mínus, stačí mi diskuze.

+1/−2
5.8.2014 22:16

J86a24n 83V56o10j20t30í37š84e21k 6552531185116

To co říkáte jsou jenom vaše pocity, ale není to pravda. Jednak nemůžete srovnávat třídu Míru a Karlovinu, ale hlavně celej ten argument, že jakmile tam nebudou jezdit autobusy, tak tam nebude nikdo chodit, je lichej a prostě to není pravda, naopak, přinese to oživení. Éra třídy Míru jako obchodní třídy skončila s výstavbou Afi paláce a proto je potřeba její funkci změnit, aby se nevylidnila a to ideálně na odpočinkovou a kulturní. Je potřeba, aby tam lidé rádi chodili si jen tak sednout, popovídat, posedět na těch předzahrádkách, aby se tam daly pořádat kulturní akce. Nechápu, kde jste vzala, že Pernštýnské náměstí je vhodnější, to přece taky není pravda, třída Míru má mnohem větší kapacitu a umožňovala by pořádání dalších druhů akcí, od různých koncertů, přes veletrhy po nevim, co ještě. 

Problém dopravy v centru je jinde, ne na třídě Míru. 

A naprosto nechápu vaše argumenty proti předzahrádkám. Píšete, že tam žádné nejsou, ale to přece není důvod je tam nedávat, ne? Nejsou tam, protože tam není místo, pokud se udělá, tak tam budou. 

Ano, Afi palác ohrožuje třídu Míru i kulturní činností a to proto, že na ní žádná není, pokud tam nebudou trolejbusy, tak tam ta činnost bude moci být a ohrožena Afi palácem nebude, ta ulice i ten obchoďák mohou klidně žít vedle sebe v symbióze, když budeme s tím prostorem dobře pracovat.

Celá vaše argumentace se točí kolem mýtu: "Bez trolejbusů třída Míru umře." Ještě jednou, není to pravda, vymýcení dopravy vždy přináší oživení, protože to místo se stává příjemnějším pro pobyt a lidé ho už pouze neprojíždějí, ale zastavují se v něm a zůstávají v něm. To je fakt, podpořen studiemi a zkušenostmi, koneckonců se pěší zóna na třídě Míru již testovala a vylidnění se nedostavilo, naopak. Velice doporučuji, tuším Dánský, dokument Lidský rozměr, pokud vás daná problematika zajímá.

+6/−1
6.8.2014 3:58

J66a50n 98Ř98e77h54á11č20e88k 5673288389251

Jsem rád, že se předem omlouváte, protože se skutečně mýlíte. Bydlím v Pardubicích, nepohybuji se po městě autem, neparkuji pod AFI Palácem. Používám v největší míře jízdní kolo, MHD nebo chodím pěšky. Centrem města - tedy třídou Míru - procházím či na kole projíždím minimálně dvakrát denně i když se nyní, zejména když jedu na kole, třídě Míru vyhýbám a jezdím po Sukově třídě. Takže jste opět zcela mimo. 

Třída Míru již dnes není rozhodně místo pro nákupy. Zde v centru města se tak jako v jiných městech, soustřeďují sídla firem, úřady či banky. a s tím zde vznikají i restaurace, kde se zaměstnanci těchto institucí stravují, kde probíhají obchodní jednání. Večer sem chodí pak lidé za zábavou, do restaurací za jídlem, za odpočinkem. Stačí se podívat na Pernštýnské náměstí, kolik je tam restaurací a v létě předzahrádek a zkuste se tam projít někdy večer, jak tam je plno. A také tam žádný trolejbus nejezdí.

Ale pokud na Třídě Míru zůstanou trolejbusy, dojde k vylidnění. Nakupování se dnes přesouvá jinam a je šance nyní tuto oblast přeměnit na odpočinkovou zónu pro pěší. Mě by se dokonce líbilo přetvořit na pěší zónu také ulici Jindřišská spojující Třídu Míru a Karlovinu.

+1/0
6.8.2014 13:48

Š62á97r41k59a 51M66a23t56y96á85š98o78v62á 1261445332919

pouliční divadlo v Pardubicích na pěší zóně??? ;-D ;-D ;-D koncerty bejvaly - ale Franta Zeman už nežije...ale mohli by tam přesunout tu dechovku od Pergoly, co tam dělá rámus každou neděli odpoledne....

+1/−2
6.8.2014 7:24

J67a93n 15Ř65e15h86á81č62e59k 5143688589981

A proč mluvíte jen o Frantovi Zemanovi? Oni snad na Pernštýnském náměstí nebývají koncerty? Třeba v rámci jarní či podzimní části městských slavností? Dokážu si představit na třídě Míru doprovodné programy ke Grand festivalu smíchu, k Majálesu, k Městským slavnostem, akcí pro děti v rámci Dne dětí nebo konce školního roku, ale třeba sem rozšířit i Pernštýnskou noc a to se dostáváme k adventním trhům atd. těch možností, jak oživit třídu Míru je spousta. A kdyby se podařilo udělat pěší zónu i z ulice Jindřišské a propojit to s pěší zónou na Karlovině, tak by to nemělo chybu. Podívejte se jinde ve světě, jak jsou centra měst přizpůsobena zejména pěším a jak perfektně to funguje.

+2/0
6.8.2014 15:07

Š30á58r67k59a 77M70a71t63y58á67š19o32v13á 1341635742859

proč se vylidňuje Grand? protože AFI!!

+2/0
6.8.2014 7:26

R86a17d15i32m 61J40i56č61í13n92s71k10ý 8527454649

Vy si opravdu myslíte, že by s pěší zónou přišlo na TM pouliční divadlo, harmonikáři atd? To si třeba já nemyslím vůbec. Trhy? Taky ne... Na to jsou v Pardubicích jiný, vhodnější lokality. Pouliční divadlo a další klutura třeba na Příhrádku, nádvoří Zámku či po rekonstrukci v Tyršákách. Trhy by se hodily spíš na Pernštýnské náměstí...

Jsem pro, aby na TM byla úpná pěší zóna. Ale považuju za mýtus, že bude tato pěší zóna plná divadelníků, kejklířů, polykačů ohně a akrobatů.... Možná tam vznikne jedna, dvě nově předzahrádky  - třeba u pekárny Hrubý nebo u cukrárny. Ale to bude tak vše. Snad zůstane předzahrádka u cukrárny u pasáže. Bajer měl zahrádku ve dvoře. A aby tam byly "předzahrádky", jako vznikla u tý herny a bufetu naproti záchodkům, tak to fakt radši nic. Tam se povalovala různá svoloč, nemakačenka, gambleři atd....

+2/0
6.8.2014 8:02

Z87d46e17n37e16k 97Š66i76t23i68n63a 2683518890285

Atˇ hlasování a jeho výsledek dopadne tak či onak, podoba Třídy Míru bude tristní. To už je neoddiskutovatelné. Změť masivních sloupů a zadrátování ulice se stane světovým unikátem bez trolejbusů nebo s nimi. Ty malicherné spory o runway ustupují do pozadí. Snad na toto téma už je škoda slov a diskusí.

Vážení zastupitelé, do voleb se už raději do žádných větších ani menších akcí raději nepouštějte. Škody už bylo napácháno víc než dost.

+6/0
5.8.2014 18:55

T10o73m57á36š 52B37a12r46t26o65ň 3954586345349

Když už se ty sloupy nemohou zbourat, bylo by dobré na každý umístit podobiznu zastupitele, který hlasoval pro tuto hrůzu. Jako kampaň , koho nevolit by to nebylo špatné....R^

+6/0
5.8.2014 18:54

M17i75l22o59š 80P26r15á66z86n60ý 5264329470628

Třída Míru bez trolejbusů a trolejí! Myslím, že každému vyhovují zastávky u AFi a nemusí přebíhat z Míru k Afi nebo naopak.  Zajímalo by mne, kolik dostali pánové zastupitelé opozice za to, že stále se mluví o pěší či nepěší zóně. Jsem přesvědčen o tom, že většina Pardubáků  je pro zachování pěší zóny. A pan Slezák, který bydlí mimo Pardubice  ať do toho radši nemluví a stará se o vesnici, kde bydlí nebo alespoň bydlel.

+8/0
5.8.2014 17:11

J42a42n 40Ř81e13h76á49č43e97k 5153298979911

Jak přišel pan ředitel Pelikán k tomu číslo 160 trolejbusů za den? Když sečtu všechny spoje linek 2, 11 a 13 v jednom směru a spoje linky 27 v obou směrech, dostanu se k číslu 200. A to nepočítám spoje linky 4, které sem budou také zajíždět. To je pak celkem cca 230 spojů a nikoliv 160, jak je uvedeno chybně v článku!!!!

+5/0
5.8.2014 16:36

J86i82ř13í 98D32r54a26h41o52t58a 1110635389126

kdo je podepsaný pod těmi sloupy ? Konkrétně - jmenovitě ? Kde jste novináři ? Tady jde o prachy , takovou příšernost , navíc bez užitku, mohl schválit a podepsat jen někdo hodně uplacený. nezajímá mne, že "schválilo zastupitelstvo" . Chci vědět, KDO KONKRÉTNE z toho zastupoitelstvy toto zvěrstvo podepsal !

+11/−1
5.8.2014 15:21

R76a35d93e93k 19N96o29v43a49k 9254613609280

Trolejové sloupy - z názvu užitek vyplývá. Ostatní je jen váš hysterický křik. Kdybyste byl co k čemu, tak si najdete příslušné jednání zastupitelstva.

+1/−1
6.8.2014 8:33

L15e18o82š 34J76í77l26e81k 1226701287734

Zkuste naši zastupitelé najít poslední kousek zdravého rozumu a hlasujte pro zrušení trolejbusů na Třídě míru. Vyslyšte hlas lidu :-)

Frańkovou to už sice nezachrání, ale přeci jen, zkuste to R^

+10/−1
5.8.2014 14:48

J73a45n98a 13H40o63r55á18č81k40o46v77á 5716782828400

A to je ta demagogie, hlas lidu není ten, kdo víc křičí. Obyvatel v Pardubicích je téměř 90.000, v centru jich žije menšina, ale to, že něco chce 600, 1000, 2000 lidí není hlas lidu. Lidu Pardubic se ještě nikdo nezeptal

+1/−1
5.8.2014 22:19

J36a63n 97V89o49j30t49í63š35e75k 6882911195376

Jakto, že nezeptal? Zeptal. U voleb. Lid si navolil své zástupce a ti hlasují. Hlas zastupitelstva je hlasem lidu.

+1/−1
6.8.2014 4:03

A13l89e94š 90T77r43o73j35a66n 3844244814569

....zřejmě máte na mysli  " celoměstské " referendum : ad1) jde o velice finančně nákladnou záležitost,   ad 2) radnice se obává,že by většinovým názorem obyvatel Pardubic ( o němž jsem přesvědčen) by nemohla naplnit sliby podnikatelům a starousedlíkům existujících na TM,že zde bude zachována MHD a provoz osobních a zásobovacích vozidel.

   Pokud si dobře všímáte,na petice radnice doposud nikdy nezareagovala pozitivně,ty ona vždy v tichosti a taktně přehlíží - takže o jakém křiku píšete,na ten ona v podstatě nikdy nijak významně nereagovala.Nemusíte se proto v tomto ohledu nijak znepokojovat.Mě naopak irituje skutečnost,když na radnici i v novinách je označován  prostor mezi AFI palácem a Zelenou bránou  ( T M  ) ,jako budoucí pěší zóna  ?! To je dle mě výplod chorých mozků od samého počátku.Tento zamýšlený kočkopes s MHD nemá s pravou pěší zónou pranic společného.To je jen nesmysl,který může vzniknout jen v tomto podivném leč stále ještě krásném městě - "  stále ještě krásném " městě....  ?  .Hezké dny .

+2/0
6.8.2014 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.