Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Ústí nad Orlicí chátrá. Přitom okolo se staví za stamiliony

Budova historického ústeckého nádraží, za kterou bojovala i režisérka Olga Sommerová a další tisícovky lidí, se neopraví a bude dál chátrat. Přestože v její blízkosti nyní investují správci železnice do tratě a budov včetně nové stanice přes 900 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15á50n 25K31o14t71ú77č 2666174358336

Podľa mňa zachovanie tejto budovy bola chyba. Keby bola z raného stredoveku, v pohode. Ale budova z 19. storočia, akých sú v Česku desiatky, to nemá zmysel. Nikto nemá peniaze na jej údržbu, nikto sa o ňu nechce starať.... ale predražila sa tým modernizácia žel. uzlu a vlaky budú povinne spomaľovať. Celkovo je to loss-loss situácia

0/0
30.7.2014 9:55

T57o50m38á80š 69Š45t56e95c 4618190515897

Je pekné, že občianske združenie má právo vrieskať, že chce budovu zachrániť, ale potom by malo mať aj povinnosť sa o ňu postarať. To, že kvôli tomu, že zostala stáť, sa bude cez Ústí jazdiť pomalšie (a teda zbytočne brzdiť a zas rozbiehať), než bolo projektované vo verzii bez zachovania budovy je len drobný detail. Takže "ďakujeme". Aj pre SŽDC/ČD je to vítaný "darček" asi ako pre človeka bezdomovec na chodbe paneláku.

+4/0
29.7.2014 23:58

V88l96a16d31a 23M95o 2852347294888

Ona jeta kolejová přeložka impozantní. Pěkně se na to kouká z vlaku, i na kolejsem si tam dojel. Stará budova bude prakticky bez možnosti přístupu. Domnívámse, že ve staré budově je stále zabzo/sdělovací  technologie dráhy-i výpravčí musí někam odhoditčervenou čepici. Takže k rekonstruování by to mohlo být až po vystěhovánído nových prostor. Tím nezpochybňuji, že by o tom mohl někdo jednat, zvlášťpokud se ví, jak může být budova využita. Jedna věc je zabránit zbourání něčeho (,že? …a nemusíme chodit daleko).  Druhápak takový (i když krásný) objekt účelně využít. :-)

0/0
29.7.2014 13:53

Z69d39e89n63e89k 64Š35i86t44i31n41a 2463818680775

V Pardubicích chátrá nádraží už také od roku 1958. Nevrazil do něj nikdo ani korunu a všichni se bijí v prsa o historický skvost. Takže hledejme viníka.

0/0
28.7.2014 21:21

J41a56r35o37m42í60r 39K25r60á27l 4250819584809

Ta budova chátrá už 50 let a ústečtí stále čekají na moderní nádraží.  Pokud se to paní Sommerové nelíbí, ať si to nádraží koupí a opraví.

+3/−1
28.7.2014 9:23

J79a81n 15P44i87r21k48l 2273798794304

Tento stav v ČR způsobil ten, kdo provedl rozdělení Českých drah na dva subjekty. SŽDC, která dostala do správy dopravní cestu a ČD, kterým zbyly budovy, pozemky a něco dalšího ke správě. A podle ekonomie kapitalismu začaly ČD vybírat nájemné za budovy, kde bylo umístěno zařízení pro provoz dopravy, jako výpravčí, zabezpečovací zařízení, transformátory, čekárny a WC. Ani paní Sommerová a Vít Bárta, by do cizího majetku nedávali své peníze na údržbu. A tím to začalo. SŽDC si při přestavbě staví vlastní budovy a staré nádražní budovy " nenasytnému nájemci ČD" vrací. Tak tam jsme došli s tím kapitalizováním.

0/−1
28.7.2014 9:20

M26i87c19h52a16l 37P37a89v65l69á58t 9913683584539

Ono je lepsi svadet to na zly kapitalismus, nez poukazovat na hlupaky a zlodeje v cele statnich organizaci (a politiky, kteri si na dotovani CD z nam ukradenych dani akorat masti kapsu). ;o)

+1/−1
28.7.2014 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.