Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Třebové se srazily nákladní vlaky, jeden projel přes zákaz

Časně ráno se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Škoda je téměř čtyři miliony. Podle informací policie byli po nehodě převezeni do nemocnice k ošetření dva muži. Osobní dopravu nehoda neovlivnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i69ř53í 58B55u27c98h85t93a 1868615597982

Nehoda se stala v České Třebové,kousek před krytým Bazenem.

0/0
8.7.2014 16:33

D80u59š27a36n 78L84e98v59ý 7158835540170

V které části uzlu Č.T. se to stalo?Vypadá to asi na odjezdovou kolej pro náklady směr Olomouc nebo Brno.Ze slinzů experta Drápala z DI ví člověk velký kulový.

0/−1
8.7.2014 11:16

D22a35v94i33d 38P98e11c92a 1785614731206

V Suezu...

0/0
8.7.2014 11:48

P69a26v40e80l 11R31e79n21z18a 2327417746598

A byla to rána pořádná, až mě to vzbudilo, jen člověk nevěděl co to bylo, zjistil jsem to až v práci. Hlavně že se nikou nic nestalo.

0/0
8.7.2014 17:39

V36í76t60ě48z54s87l19a47v 73K10l20o86z60í98k 3621339604967

Avatarum se nazadarilo, stane se, tech vozu venku je ale vice, vidim minimalne 2 rajky a savu vazene idnes....

0/0
8.7.2014 10:40

M87i80c64h61a67l 24M82e28č33i82a33r 1360110269725

Určite do neho vrazil zozadu? Skôr to vyzerá na čelnú zrážku, keď sa vykoľajili 2 lokomotívy a v článku píšu len o jednej... jedine, žeby mal ten zadný vlak 2...

0/−1
8.7.2014 10:20

D91a63v48i73d 26H27o23f 5293321590776

já tedy vidím jenom jednu lokomotivu. BTW: některé náklady mají lokomotivu i vzadu.

+1/0
8.7.2014 10:23

M65i80c89h43a29l 22M55e97č80i76a71r 1550210979805

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537102_350172891803544_4419892628774920760_n.jpg tu to vyzerá na dve, alebo ju rozlomilo na 3 kusy... ale asi bude fakt len 1.. v tom prípade to musela byť slušná šupa zozadu.. aký asi mohol byť rozdiel rýchlostí na takú deštrukciu...

0/0
8.7.2014 10:26

P40a15v90e24l 90O76d82r84a43z35i70l 6694219337710

To je bezpečně 1 lokomotiva, zprava vidíte čumák I. díl, pak II. díl čumáku s odpadenou kapotou (možná se urval nějaký agregát) a potom až kabinu.

+1/0
8.7.2014 10:30

M63i51c42h45a63l 15M62e52č91i88a17r 1880700749205

ok, ďakujem za vysvetlenie... :)

0/0
8.7.2014 10:31

M85a76r27t14i29n 41M88u26s68i62l 4740131173581

Za týden, za dva si mašinku koupíme v .čkách jako voňavku s nájezdem 200 moto hodin a krásným zlatým lakem.;-D

+1/−1
8.7.2014 9:58

J85a85n 83S37a68l52o98m91o68n 4659450751105

Ještě že se nikomu nic nestalo a jsou "jen" hmotné škody. Taky docela dobře mohlo jít o poruchu na lokomotivě. Tomu bych se, při jejich věku, ani nedivil.

+3/−2
8.7.2014 8:53

R37a71d97o87s75l95a71v 60K59l82a44u15d66a 5434208534282

Ty lokomotivy jsou v perfektním stavu, Na stáří fakt nezáleží, prochází řádnou prohlídkou a jsou prováděny GO. Prostě fíra přehlídl červenou. Nic jiného za tím nehledejte:-)

+6/0
8.7.2014 9:09

J93a51n 86S49a84l40o30m12o85n 4469510431765

TAk i těm lokomotivám v perfektním stavu se tu a tam něco potento. Vlakem jezdím denně a každý rok je dvakrát nebo třikrát zpoždění kvůli "poruše na lokomotivě) (i když může jít jen o vypadlý jistič). Ale je pravda že to přehlédnutí strojvůdcem je asi nejpravděpodobnější. Chudák strojvůdce.

+2/0
8.7.2014 9:11

P35a45v62e95l 22V26a41ň90h76a25r40a 9618247352330

I stare lokomotivy s poruchama jsou bohuzel stale mensim zdrojem chyb nez lidsky faktor.

+2/0
8.7.2014 9:16

R54a33d46o42s57l57a22v 27K81l57a49u31d23a 5564548934842

Jistěže se může něco "potento". Ale vždycky lze lokomotivu bezpečně zastavit.

+2/0
8.7.2014 9:17

T24o18m49á67š 79K30n79a24i40f11l 6613590207330

Vzhledem k tomu, jakzm způsobem je vlak brzděn (tlakem vzduchu, resp. jeho nedostatkem - pri brzdeni je vypoustet vzduch z brzdoveho potrubi), ovládaným mechanicky), je prakticky vylouceno aby pri sebevetsi zavade doslo k tomu, ze by neslo vlak zastavit.

0/0
8.7.2014 9:55

J53a78n 16S76a62l90o27m95o44n 4779860501785

Takže je to principielně podobné jako u autobusů a trolejbusů :-).

0/0
8.7.2014 10:06

P39a67v90e68l 62O67d85r67a38z20i25l 6144659667210

U autobusu se musí natlakovat, aby se moho brzdit.

U vlaku se musí natlakovat, aby se mohlo jet.

Ale je to samozřejmě ve skutečnosti složitější.

+1/0
8.7.2014 10:31

J76a43n 80S25a29l97o38m97o68n 4779480261325

No ne úplně. "parkovací" bzda autobusu je aktivní právě jen když není v okruhu vzduch, ale provozní brzdy pracují s tlakem jako u klasické brzdy. Takže při absolutní ztrátě tlaku začne vozidlo brzdit na tu "parkovačku" samo. Myslím že to asi bude principem shodné. Navíc třeba trolejbus je také drážní vozidlo, takže do určité míry musí splňovat i drážní provozní normy.

0/0
8.7.2014 10:37

P32e90t52r 32N11o42v39o45t10n42y 3709892579652

U vkaku musí byt vzduch v zásobnícich (na kazdem vagonu), ze kterych se vzduch prepousti do brzdovych válců. To dela brzdovy rozvadec, ktery se prave ovlada poklesem tlaku v prubeznem potrubi. Ale souprava uplne bez vzduchu zabrzdit nejde.

0/0
8.7.2014 13:10

J67a20n 76S65a46l86o61m39o33n 4109530691625

Teď nevím přesně jak to měl ten trolejbus. Samozřejmě zásobník vzduchu měl i on, ale parkovací brzda prakticky otevřela vzduchové potrubí a vypustila vzduch ze systému (asi mimo zásobník, který se uzavřel). To brždění parkovací brzdou bylo uděláno na pružiny které roztáhly čelisti v bubnu. Nebyla to asi taková síla jakou umí tlak vzduchu, ale pro parkování to stačilo a pro nouzovku asi taky.

0/0
8.7.2014 13:17

P20e69t61r 70N92o88v46o50t16n87y 3339612429642

U žel. vozu je rucni brzda na šroubovku. a klín. :-)

0/0
8.7.2014 13:21

J77a47n 97S79a81l58o18m80o41n 4119660701595

Jo, to jsem si všiml, i když nevím jak to má vyřešený Regioshark, tam jsem si všiml jen nějakých vnějších kontrolek brzd, ale systém tam prostě není vidět :-). V klasických vagonech je brzdové kolo nepřehlédnutelné. ;-D

0/0
8.7.2014 13:23

M84i45r39o23s98l10a88v 68Z81i89k72m18u28n63d 7759303694703

Pravděpodobnost závady je stejná, jako u auta starého 30 - 40 let, kterým hodláte najet každodenně 500 - 1 000 km....

0/0
9.7.2014 18:46

J77a23n 34S28a73l54o62m54o88n 4799610611795

Spíš bych řekl že menší a dost to hovoří ve prospěch konstruktérů a údržby. Těch poruch zase tak moc není.

0/0
9.7.2014 19:21

P38a91v31e74l 89O31b51d93r47ž42á63l87e77k 6266894198492

A DI opet vyda dlouhou zpravu s duraznym doporucenim na urychlene zavedeni ETCS - aniz by vzala na vedomi realitu a kde na to vzit (na strane szdc i provozovatelu dopravy).

+4/−2
8.7.2014 8:43

P88e27t65r 79N96o10v81o71t20n20y 3489532479432

No jo, ale co jiného  zbývá?

0/0
8.7.2014 8:48

P79a11v38e20l 37O88b70d53r54ž78á48l35e28k 6866844208662

Zkusit zapojit mozek a zvazit i jine varianty jak udalostem tohoto typu predchazet. Zrovna u DI me az fanaticka snaha vsechny problemy resit jednim technickym zarizenim docela prekvapuje.

+3/−1
8.7.2014 8:51

P83a38v97e70l 21V71a62ň72h21a34r74a 9188587412820

Jake jsou aktualne jine moznosti jak zpetne kontrolovat, ze vlak neprojel cervenou nez prave ETCS nebo jakekoliv jine zarizeni tohoto druhu?

+1/0
8.7.2014 8:59

P98a88v26e53l 97O24b61d97r21ž98á55l22e35k 6276604558522

Jelikoz se to vetsinou deje pri odjezdu vlaku, je resenim napriklad navrat cervenych vypravcich... to by vyznamnou cast pripadu vyresilo.

0/0
8.7.2014 19:58

P33e35t37r 86N62o15v80o40t26n47y 3749262599282

Ano, zvlášť u nákladních vlaků.

0/0
8.7.2014 20:03

P79e70t89r 93G44r86i95v93a22l85s24k45ý 6712104729163

však už se zavádí....... jen to chvilku potrvá (jako všechno u nás....)

0/0
8.7.2014 8:49

T60o85m16á23š 62K15n17a57i71f11l 6623480267830

Nejen u nás.

0/0
8.7.2014 9:56

J45a59n 46K82u94č92e54r56a 2707602186463

Opravdu DI někdy vydala BD, které obsahuje jen zavedení ETCC? Nebo demagogicky zapomínáte na druhou část BD, kde je jasně uvedeno "do doby zavedení ETCS přijměte...."?

+1/0
8.7.2014 15:26

P39a43v74e75l 90O45b67d26r74ž67á64l73e22k 6666184838852

Prave ty tri tecky jsou vetsinou dost neurcite...

0/0
8.7.2014 20:01

R85a25d93o40s72l69a39v 10K21l62a88u20d67a 5404588514112

....a kde jenom jedny koleje v té chvíli jsou – tam vlaky dva se nesnesou.:-P

+1/0
8.7.2014 8:12

M96a70r28t37i36n 86H57a80v25l29í84k 4770275317793

Vlaky na kamiony.

+5/−12
8.7.2014 8:05

P87a48v86e74l 31M31o44r12a11v16e60c 3442569622858

Když občas vidím jak kamioňácká prasata porušují předpisy a vynucují si silou přednost, tak si taky říkám: ano, pustil bych plně jedoucí vlaky na kamiony. Ať to tiráci mají z opačného pohledu toho menšího.

+11/−4
8.7.2014 8:40

R56i96c43h62a24r17d 86L25e67s86k66l53ý 6258875247807

Pavel má koukám vybroušený smysl pro humor. Kalouska na vlak a vlak na kamion!

+1/−1
8.7.2014 9:36

P36a84v71e88l 86M52o20r64a36v74e49c 3832349352798

Skoro máte pravdu. Jen toho Kalouska bych raději viděl _pod_ vlakem:-P.

+2/−2
8.7.2014 9:39

R95o45m68a65n 98Z30a30p86l27e72t41a98l 2599631431767

a kamiony na bezpečnou D1

+1/0
8.7.2014 9:40

M58i84r27o45s63l29a76v 24P66a19v90l52í59č79e21k 7743830625414

Pán asi nebydlí u silnice...

+1/0
8.7.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.