Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Třebové se srazily nákladní vlaky, jeden projel přes zákaz

Časně ráno se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Škoda je téměř čtyři miliony. Podle informací policie byli po nehodě převezeni do nemocnice k ošetření dva muži. Osobní dopravu nehoda neovlivnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i16ř79í 30B21u86c19h20t59a 1278545197942

Nehoda se stala v České Třebové,kousek před krytým Bazenem.

0/0
8.7.2014 16:33

D90u46š46a69n 91L46e28v64ý 7528285340360

V které části uzlu Č.T. se to stalo?Vypadá to asi na odjezdovou kolej pro náklady směr Olomouc nebo Brno.Ze slinzů experta Drápala z DI ví člověk velký kulový.

0/−1
8.7.2014 11:16

D89a69v30i59d 63P91e15c21a 1405344181736

V Suezu...

0/0
8.7.2014 11:48

P69a59v45e12l 32R44e53n34z81a 2987327766368

A byla to rána pořádná, až mě to vzbudilo, jen člověk nevěděl co to bylo, zjistil jsem to až v práci. Hlavně že se nikou nic nestalo.

0/0
8.7.2014 17:39

V25í29t87ě68z93s35l87a55v 92K30l27o87z60í95k 3341489974637

Avatarum se nazadarilo, stane se, tech vozu venku je ale vice, vidim minimalne 2 rajky a savu vazene idnes....

0/0
8.7.2014 10:40

M65i38c71h10a41l 11M26e42č18i73a98r 1540890469535

Určite do neho vrazil zozadu? Skôr to vyzerá na čelnú zrážku, keď sa vykoľajili 2 lokomotívy a v článku píšu len o jednej... jedine, žeby mal ten zadný vlak 2...

0/−1
8.7.2014 10:20

D32a47v71i27d 52H46o97f 5293281750396

já tedy vidím jenom jednu lokomotivu. BTW: některé náklady mají lokomotivu i vzadu.

+1/0
8.7.2014 10:23

M28i23c71h48a28l 85M83e45č65i47a63r 1250870869515

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537102_350172891803544_4419892628774920760_n.jpg tu to vyzerá na dve, alebo ju rozlomilo na 3 kusy... ale asi bude fakt len 1.. v tom prípade to musela byť slušná šupa zozadu.. aký asi mohol byť rozdiel rýchlostí na takú deštrukciu...

0/0
8.7.2014 10:26

P61a27v23e56l 47O40d79r43a38z57i61l 6304549267670

To je bezpečně 1 lokomotiva, zprava vidíte čumák I. díl, pak II. díl čumáku s odpadenou kapotou (možná se urval nějaký agregát) a potom až kabinu.

+1/0
8.7.2014 10:30

M18i53c33h12a81l 12M69e69č55i22a70r 1530790159685

ok, ďakujem za vysvetlenie... :)

0/0
8.7.2014 10:31

M32a83r40t10i83n 79M15u70s37i98l 4470781433901

Za týden, za dva si mašinku koupíme v .čkách jako voňavku s nájezdem 200 moto hodin a krásným zlatým lakem.;-D

+1/−1
8.7.2014 9:58

J65a64n 38S29a97l39o19m90o85n 4149480901575

Ještě že se nikomu nic nestalo a jsou "jen" hmotné škody. Taky docela dobře mohlo jít o poruchu na lokomotivě. Tomu bych se, při jejich věku, ani nedivil.

+3/−2
8.7.2014 8:53

R67a44d76o85s10l37a68v 34K77l89a53u41d86a 5134828954122

Ty lokomotivy jsou v perfektním stavu, Na stáří fakt nezáleží, prochází řádnou prohlídkou a jsou prováděny GO. Prostě fíra přehlídl červenou. Nic jiného za tím nehledejte:-)

+6/0
8.7.2014 9:09

J44a33n 36S77a88l56o42m34o80n 4759590411975

TAk i těm lokomotivám v perfektním stavu se tu a tam něco potento. Vlakem jezdím denně a každý rok je dvakrát nebo třikrát zpoždění kvůli "poruše na lokomotivě) (i když může jít jen o vypadlý jistič). Ale je pravda že to přehlédnutí strojvůdcem je asi nejpravděpodobnější. Chudák strojvůdce.

+2/0
8.7.2014 9:11

P35a61v92e32l 46V36a60ň23h47a50r73a 9658877742830

I stare lokomotivy s poruchama jsou bohuzel stale mensim zdrojem chyb nez lidsky faktor.

+2/0
8.7.2014 9:16

R86a21d35o35s94l82a69v 25K63l78a77u86d44a 5604288614192

Jistěže se může něco "potento". Ale vždycky lze lokomotivu bezpečně zastavit.

+2/0
8.7.2014 9:17

T92o78m63á91š 48K64n65a56i44f88l 6953810627220

Vzhledem k tomu, jakzm způsobem je vlak brzděn (tlakem vzduchu, resp. jeho nedostatkem - pri brzdeni je vypoustet vzduch z brzdoveho potrubi), ovládaným mechanicky), je prakticky vylouceno aby pri sebevetsi zavade doslo k tomu, ze by neslo vlak zastavit.

0/0
8.7.2014 9:55

J11a81n 57S47a69l50o33m45o25n 4659460381525

Takže je to principielně podobné jako u autobusů a trolejbusů :-).

0/0
8.7.2014 10:06

P67a49v26e61l 28O88d63r72a19z21i91l 6474569687780

U autobusu se musí natlakovat, aby se moho brzdit.

U vlaku se musí natlakovat, aby se mohlo jet.

Ale je to samozřejmě ve skutečnosti složitější.

+1/0
8.7.2014 10:31

J59a92n 72S43a11l66o76m14o85n 4229580201855

No ne úplně. "parkovací" bzda autobusu je aktivní právě jen když není v okruhu vzduch, ale provozní brzdy pracují s tlakem jako u klasické brzdy. Takže při absolutní ztrátě tlaku začne vozidlo brzdit na tu "parkovačku" samo. Myslím že to asi bude principem shodné. Navíc třeba trolejbus je také drážní vozidlo, takže do určité míry musí splňovat i drážní provozní normy.

0/0
8.7.2014 10:37

P56e63t96r 55N19o21v97o17t28n37y 3779912979482

U vkaku musí byt vzduch v zásobnícich (na kazdem vagonu), ze kterych se vzduch prepousti do brzdovych válců. To dela brzdovy rozvadec, ktery se prave ovlada poklesem tlaku v prubeznem potrubi. Ale souprava uplne bez vzduchu zabrzdit nejde.

0/0
8.7.2014 13:10

J91a70n 64S10a22l80o53m85o31n 4919120371845

Teď nevím přesně jak to měl ten trolejbus. Samozřejmě zásobník vzduchu měl i on, ale parkovací brzda prakticky otevřela vzduchové potrubí a vypustila vzduch ze systému (asi mimo zásobník, který se uzavřel). To brždění parkovací brzdou bylo uděláno na pružiny které roztáhly čelisti v bubnu. Nebyla to asi taková síla jakou umí tlak vzduchu, ale pro parkování to stačilo a pro nouzovku asi taky.

0/0
8.7.2014 13:17

P90e44t39r 48N68o78v77o26t54n23y 3469372449702

U žel. vozu je rucni brzda na šroubovku. a klín. :-)

0/0
8.7.2014 13:21

J71a40n 65S93a50l12o27m84o43n 4319220451395

Jo, to jsem si všiml, i když nevím jak to má vyřešený Regioshark, tam jsem si všiml jen nějakých vnějších kontrolek brzd, ale systém tam prostě není vidět :-). V klasických vagonech je brzdové kolo nepřehlédnutelné. ;-D

0/0
8.7.2014 13:23

M42i69r41o15s52l81a35v 16Z71i88k87m19u23n30d 7329463564273

Pravděpodobnost závady je stejná, jako u auta starého 30 - 40 let, kterým hodláte najet každodenně 500 - 1 000 km....

0/0
9.7.2014 18:46

J71a77n 19S80a55l65o97m61o35n 4679150101185

Spíš bych řekl že menší a dost to hovoří ve prospěch konstruktérů a údržby. Těch poruch zase tak moc není.

0/0
9.7.2014 19:21

P36a32v48e45l 55O23b18d93r55ž18á63l98e50k 6776844378812

A DI opet vyda dlouhou zpravu s duraznym doporucenim na urychlene zavedeni ETCS - aniz by vzala na vedomi realitu a kde na to vzit (na strane szdc i provozovatelu dopravy).

+4/−2
8.7.2014 8:43

P94e48t86r 13N49o67v29o60t24n74y 3169892569672

No jo, ale co jiného  zbývá?

0/0
8.7.2014 8:48

P11a71v80e60l 85O73b83d75r32ž48á33l26e68k 6556804148862

Zkusit zapojit mozek a zvazit i jine varianty jak udalostem tohoto typu predchazet. Zrovna u DI me az fanaticka snaha vsechny problemy resit jednim technickym zarizenim docela prekvapuje.

+3/−1
8.7.2014 8:51

P22a34v52e72l 66V23a14ň86h64a29r83a 9418477112130

Jake jsou aktualne jine moznosti jak zpetne kontrolovat, ze vlak neprojel cervenou nez prave ETCS nebo jakekoliv jine zarizeni tohoto druhu?

+1/0
8.7.2014 8:59

P98a50v62e37l 69O26b97d62r96ž28á25l47e78k 6326984738782

Jelikoz se to vetsinou deje pri odjezdu vlaku, je resenim napriklad navrat cervenych vypravcich... to by vyznamnou cast pripadu vyresilo.

0/0
8.7.2014 19:58

P19e86t92r 65N13o94v43o58t75n73y 3319542989432

Ano, zvlášť u nákladních vlaků.

0/0
8.7.2014 20:03

P83e46t29r 27G27r91i53v44a70l24s70k55ý 6532514749343

však už se zavádí....... jen to chvilku potrvá (jako všechno u nás....)

0/0
8.7.2014 8:49

T63o65m54á15š 32K59n17a47i94f55l 6283770927520

Nejen u nás.

0/0
8.7.2014 9:56

J75a18n 96K84u40č11e59r15a 2807802346743

Opravdu DI někdy vydala BD, které obsahuje jen zavedení ETCC? Nebo demagogicky zapomínáte na druhou část BD, kde je jasně uvedeno "do doby zavedení ETCS přijměte...."?

+1/0
8.7.2014 15:26

P26a78v93e57l 51O91b83d50r19ž65á98l93e21k 6336394818312

Prave ty tri tecky jsou vetsinou dost neurcite...

0/0
8.7.2014 20:01

R71a73d75o50s27l47a62v 57K67l20a73u74d57a 5844738794572

....a kde jenom jedny koleje v té chvíli jsou – tam vlaky dva se nesnesou.:-P

+1/0
8.7.2014 8:12

M43a38r52t47i14n 35H93a51v42l19í18k 4130735167703

Vlaky na kamiony.

+5/−12
8.7.2014 8:05

P76a82v18e17l 58M33o98r40a41v98e82c 3812209742618

Když občas vidím jak kamioňácká prasata porušují předpisy a vynucují si silou přednost, tak si taky říkám: ano, pustil bych plně jedoucí vlaky na kamiony. Ať to tiráci mají z opačného pohledu toho menšího.

+11/−4
8.7.2014 8:40

R80i35c23h62a89r11d 39L83e67s47k81l97ý 6838375537547

Pavel má koukám vybroušený smysl pro humor. Kalouska na vlak a vlak na kamion!

+1/−1
8.7.2014 9:36

P93a13v12e97l 73M75o65r31a33v43e96c 3202489302538

Skoro máte pravdu. Jen toho Kalouska bych raději viděl _pod_ vlakem:-P.

+2/−2
8.7.2014 9:39

R82o75m80a38n 82Z88a20p25l69e46t98a49l 2699761351247

a kamiony na bezpečnou D1

+1/0
8.7.2014 9:40

M12i87r54o87s77l18a76v 86P14a69v91l39í56č13e29k 7453460925974

Pán asi nebydlí u silnice...

+1/0
8.7.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.