Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Třebové se srazily nákladní vlaky, jeden projel přes zákaz

Časně ráno se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Škoda je téměř čtyři miliony. Podle informací policie byli po nehodě převezeni do nemocnice k ošetření dva muži. Osobní dopravu nehoda neovlivnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i25ř75í 97B83u27c56h66t48a 1738635297262

Nehoda se stala v České Třebové,kousek před krytým Bazenem.

0/0
8.7.2014 16:33

D47u57š73a32n 37L30e34v10ý 7848225220590

V které části uzlu Č.T. se to stalo?Vypadá to asi na odjezdovou kolej pro náklady směr Olomouc nebo Brno.Ze slinzů experta Drápala z DI ví člověk velký kulový.

0/−1
8.7.2014 11:16

D61a67v28i80d 63P49e53c71a 1915654121656

V Suezu...

0/0
8.7.2014 11:48

P83a35v67e22l 20R20e72n81z34a 2217217916848

A byla to rána pořádná, až mě to vzbudilo, jen člověk nevěděl co to bylo, zjistil jsem to až v práci. Hlavně že se nikou nic nestalo.

0/0
8.7.2014 17:39
Foto

V94í51t39ě62z84s33l39a42v 70K86l15o44z48í61k 3391939854807

Avatarum se nazadarilo, stane se, tech vozu venku je ale vice, vidim minimalne 2 rajky a savu vazene idnes....

0/0
8.7.2014 10:40

M66i35c63h49a74l 26M98e11č49i24a41r 1700490569355

Určite do neho vrazil zozadu? Skôr to vyzerá na čelnú zrážku, keď sa vykoľajili 2 lokomotívy a v článku píšu len o jednej... jedine, žeby mal ten zadný vlak 2...

0/−1
8.7.2014 10:20

D94a68v96i23d 18H17o41f 5713331230486

já tedy vidím jenom jednu lokomotivu. BTW: některé náklady mají lokomotivu i vzadu.

+1/0
8.7.2014 10:23

M62i76c71h57a43l 87M47e40č54i66a31r 1540760229635

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537102_350172891803544_4419892628774920760_n.jpg tu to vyzerá na dve, alebo ju rozlomilo na 3 kusy... ale asi bude fakt len 1.. v tom prípade to musela byť slušná šupa zozadu.. aký asi mohol byť rozdiel rýchlostí na takú deštrukciu...

0/0
8.7.2014 10:26

P83a83v24e10l 98O46d58r19a52z92i41l 6794779737340

To je bezpečně 1 lokomotiva, zprava vidíte čumák I. díl, pak II. díl čumáku s odpadenou kapotou (možná se urval nějaký agregát) a potom až kabinu.

+1/0
8.7.2014 10:30

M62i40c36h36a63l 32M39e90č80i53a33r 1190110689735

ok, ďakujem za vysvetlenie... :)

0/0
8.7.2014 10:31

M23a30r11t53i33n 57M57u32s23i11l 4130671293631

Za týden, za dva si mašinku koupíme v .čkách jako voňavku s nájezdem 200 moto hodin a krásným zlatým lakem.;-D

+1/−1
8.7.2014 9:58

J12a18n 68S65a29l13o89m28o49n 4579400531915

Ještě že se nikomu nic nestalo a jsou "jen" hmotné škody. Taky docela dobře mohlo jít o poruchu na lokomotivě. Tomu bych se, při jejich věku, ani nedivil.

+3/−2
8.7.2014 8:53

R43a55d75o37s56l49a77v 79K20l77a34u50d76a 5144188234352

Ty lokomotivy jsou v perfektním stavu, Na stáří fakt nezáleží, prochází řádnou prohlídkou a jsou prováděny GO. Prostě fíra přehlídl červenou. Nic jiného za tím nehledejte:-)

+6/0
8.7.2014 9:09

J60a63n 20S37a78l45o63m52o81n 4649830941805

TAk i těm lokomotivám v perfektním stavu se tu a tam něco potento. Vlakem jezdím denně a každý rok je dvakrát nebo třikrát zpoždění kvůli "poruše na lokomotivě) (i když může jít jen o vypadlý jistič). Ale je pravda že to přehlédnutí strojvůdcem je asi nejpravděpodobnější. Chudák strojvůdce.

+2/0
8.7.2014 9:11

P47a73v55e28l 50V83a90ň39h44a25r52a 9988817142240

I stare lokomotivy s poruchama jsou bohuzel stale mensim zdrojem chyb nez lidsky faktor.

+2/0
8.7.2014 9:16

R96a76d43o64s64l20a22v 83K74l83a93u83d38a 5344218714212

Jistěže se může něco "potento". Ale vždycky lze lokomotivu bezpečně zastavit.

+2/0
8.7.2014 9:17

T89o41m75á60š 14K45n68a52i86f15l 6283360397650

Vzhledem k tomu, jakzm způsobem je vlak brzděn (tlakem vzduchu, resp. jeho nedostatkem - pri brzdeni je vypoustet vzduch z brzdoveho potrubi), ovládaným mechanicky), je prakticky vylouceno aby pri sebevetsi zavade doslo k tomu, ze by neslo vlak zastavit.

0/0
8.7.2014 9:55

J11a89n 66S55a45l44o11m58o65n 4349880801435

Takže je to principielně podobné jako u autobusů a trolejbusů :-).

0/0
8.7.2014 10:06

P56a98v61e14l 33O53d40r18a50z38i62l 6924409737210

U autobusu se musí natlakovat, aby se moho brzdit.

U vlaku se musí natlakovat, aby se mohlo jet.

Ale je to samozřejmě ve skutečnosti složitější.

+1/0
8.7.2014 10:31

J76a14n 92S56a45l27o91m93o71n 4789740361205

No ne úplně. "parkovací" bzda autobusu je aktivní právě jen když není v okruhu vzduch, ale provozní brzdy pracují s tlakem jako u klasické brzdy. Takže při absolutní ztrátě tlaku začne vozidlo brzdit na tu "parkovačku" samo. Myslím že to asi bude principem shodné. Navíc třeba trolejbus je také drážní vozidlo, takže do určité míry musí splňovat i drážní provozní normy.

0/0
8.7.2014 10:37

P41e75t50r 71N32o11v22o52t34n11y 3949822979572

U vkaku musí byt vzduch v zásobnícich (na kazdem vagonu), ze kterych se vzduch prepousti do brzdovych válců. To dela brzdovy rozvadec, ktery se prave ovlada poklesem tlaku v prubeznem potrubi. Ale souprava uplne bez vzduchu zabrzdit nejde.

0/0
8.7.2014 13:10

J60a60n 14S62a15l70o88m81o60n 4419410451255

Teď nevím přesně jak to měl ten trolejbus. Samozřejmě zásobník vzduchu měl i on, ale parkovací brzda prakticky otevřela vzduchové potrubí a vypustila vzduch ze systému (asi mimo zásobník, který se uzavřel). To brždění parkovací brzdou bylo uděláno na pružiny které roztáhly čelisti v bubnu. Nebyla to asi taková síla jakou umí tlak vzduchu, ale pro parkování to stačilo a pro nouzovku asi taky.

0/0
8.7.2014 13:17

P63e15t89r 35N58o26v30o76t73n87y 3899692389602

U žel. vozu je rucni brzda na šroubovku. a klín. :-)

0/0
8.7.2014 13:21

J68a52n 13S97a73l47o69m40o42n 4669260691655

Jo, to jsem si všiml, i když nevím jak to má vyřešený Regioshark, tam jsem si všiml jen nějakých vnějších kontrolek brzd, ale systém tam prostě není vidět :-). V klasických vagonech je brzdové kolo nepřehlédnutelné. ;-D

0/0
8.7.2014 13:23

M30i59r24o18s39l86a85v 58Z46i44k74m46u65n76d 7809853714233

Pravděpodobnost závady je stejná, jako u auta starého 30 - 40 let, kterým hodláte najet každodenně 500 - 1 000 km....

0/0
9.7.2014 18:46

J19a30n 38S56a43l67o96m55o32n 4719320191875

Spíš bych řekl že menší a dost to hovoří ve prospěch konstruktérů a údržby. Těch poruch zase tak moc není.

0/0
9.7.2014 19:21

P60a98v27e59l 79O60b81d52r12ž31á17l37e60k 6176694878532

A DI opet vyda dlouhou zpravu s duraznym doporucenim na urychlene zavedeni ETCS - aniz by vzala na vedomi realitu a kde na to vzit (na strane szdc i provozovatelu dopravy).

+4/−2
8.7.2014 8:43

P70e53t33r 92N56o10v30o66t73n71y 3889392359742

No jo, ale co jiného  zbývá?

0/0
8.7.2014 8:48

P21a65v57e14l 76O63b36d90r62ž20á33l16e97k 6316294818592

Zkusit zapojit mozek a zvazit i jine varianty jak udalostem tohoto typu predchazet. Zrovna u DI me az fanaticka snaha vsechny problemy resit jednim technickym zarizenim docela prekvapuje.

+3/−1
8.7.2014 8:51

P37a66v77e11l 78V84a94ň14h98a95r91a 9158887912220

Jake jsou aktualne jine moznosti jak zpetne kontrolovat, ze vlak neprojel cervenou nez prave ETCS nebo jakekoliv jine zarizeni tohoto druhu?

+1/0
8.7.2014 8:59

P75a56v95e71l 13O12b92d34r27ž78á89l23e68k 6496114988472

Jelikoz se to vetsinou deje pri odjezdu vlaku, je resenim napriklad navrat cervenych vypravcich... to by vyznamnou cast pripadu vyresilo.

0/0
8.7.2014 19:58

P91e21t61r 71N57o72v41o80t61n10y 3779662449852

Ano, zvlášť u nákladních vlaků.

0/0
8.7.2014 20:03

P20e39t51r 34G57r77i56v43a42l60s32k87ý 6712354639963

však už se zavádí....... jen to chvilku potrvá (jako všechno u nás....)

0/0
8.7.2014 8:49

T53o23m76á39š 50K28n82a63i89f51l 6123250677810

Nejen u nás.

0/0
8.7.2014 9:56

J26a95n 58K19u59č73e89r23a 2637282396953

Opravdu DI někdy vydala BD, které obsahuje jen zavedení ETCC? Nebo demagogicky zapomínáte na druhou část BD, kde je jasně uvedeno "do doby zavedení ETCS přijměte...."?

+1/0
8.7.2014 15:26

P49a53v19e35l 46O79b68d90r71ž95á86l69e21k 6686694668362

Prave ty tri tecky jsou vetsinou dost neurcite...

0/0
8.7.2014 20:01

R54a28d74o77s39l70a74v 76K53l47a33u63d10a 5234218204312

....a kde jenom jedny koleje v té chvíli jsou – tam vlaky dva se nesnesou.:-P

+1/0
8.7.2014 8:12

M42a20r80t25i65n 44H97a90v30l30í18k 4880975897133

Vlaky na kamiony.

+5/−12
8.7.2014 8:05

P85a18v98e64l 27M20o81r43a57v91e42c 3452379702818

Když občas vidím jak kamioňácká prasata porušují předpisy a vynucují si silou přednost, tak si taky říkám: ano, pustil bych plně jedoucí vlaky na kamiony. Ať to tiráci mají z opačného pohledu toho menšího.

+11/−4
8.7.2014 8:40

R74i58c88h35a59r84d 20L88e83s75k86l18ý 6508655877557

Pavel má koukám vybroušený smysl pro humor. Kalouska na vlak a vlak na kamion!

+1/−1
8.7.2014 9:36

P56a29v39e23l 15M21o55r13a32v37e47c 3662729112618

Skoro máte pravdu. Jen toho Kalouska bych raději viděl _pod_ vlakem:-P.

+2/−2
8.7.2014 9:39

R63o58m47a43n 40Z18a64p53l47e75t28a25l 2879401121417

a kamiony na bezpečnou D1

+1/0
8.7.2014 9:40

M76i69r45o85s25l96a57v 76P62a12v85l13í31č47e52k 7263820245334

Pán asi nebydlí u silnice...

+1/0
8.7.2014 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.