Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice začnou půjčovat růžová kola, správné rozmístění obstará hra

V Pardubicích bude možné si od července přímo na ulici půjčit kolo a jinde ho vrátit. Taková služba funguje v Londýně, Paříži nebo Bruselu. V Čechách si lze zapůjčit jízdní kolo třeba v pražském Karlíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z20d51e29n98ě33k 11P29ř58i83k60r76y70l 3599677468137

Proč město podporuje soukromý projekt? Kde lze najít smlouvu? Kolik to město bude ještě stát?

0/0
13.6.2014 13:34

M57a96r71t77i77n 60Š26í31m66a 6113424840368

Chápu že kola se musí nějak odlišovat, ale zrovna růžová barva je naprosto děsná. Myslel jsem, že to využiju, ale na růžovém kole bych se prostě styděl jezdit. Připadal bych si jako gay

0/−2
11.6.2014 9:44
Foto

J83a68n 47N23ě71m48e40c 9772733337

Barva kol není zvolena náhodou, má dvě důležité funkce. Především jde o omezení krádeží - růžová barva a nasprejované logo Rekola.cz odradí případné nenechavce, stejně tak následné udání v bazaru či zastavárně. Více o růžové na webu projektu Růžové kolo.

0/−1
11.6.2014 10:18
Foto

J35a50n 32N95ě52m76e76c 9322573577

http://www.ruzove-kolo.cz/category/kategorie-na-stejne-urovni/

0/0
11.6.2014 10:19

F17i96l92i70p 43H32a22l79m50a31n 7717849975901

Vážený pane Němec, jedná se o veřejný prostor a bránit krádežím tím, že kola budou hnusná je hrozný názor. Tohle říkáte jako Radní?!!! Dejte si sbohem a zmizte co nejdále. Jako radní máte vymyslet přešení, které krádežím zabrání a nebude obtěžovat. Normy, vyhlášky, tlak na sběrny a zastavárny. Běžte do háje s tímhle přístupem, jste koukám ve všech městech stejní nekňubové. A růžová kola si vemte domů na zahradu, ať jste lidem pro smích vy a ne centrum města!!

+1/0
11.6.2014 15:43

T81o27m91á43š 75L98u97d89v84í57k 5400988133376

Jako pokus dobré. Ale co stojan na kola u nádraží, jako má sousední HK - nebude? Mimochodem, docela škoda, že v tomhle půjčování neexistuje varianta pro návštěvníky města (nepředpokládám, že je zaujme měsíční paušál). ;-)

+1/0
11.6.2014 8:46
Foto

J89a79n 44N14ě89m17e58c 9602203897

Systém nyní funguje v Praze, Brně a Olomouci. Brzy se přidají ČB a další města. Registrace platí v rámci celé ČR, takže uživatel z Prahy si může půčit kolo v Pardubicích a naopak.

0/0
11.6.2014 10:16

T16o74m55á69š 43L51u21d55v10í11k 5330668783856

Díky za info, zní to zajímavě, leč představa, že na tom kole za 1500kč někdo pojede z Pardubic do Prahy zdá se mi býti velmi úsměvná. Nebo jste to myslel jinak? 

Navíc tento systém půjčování přece dávno nabízejí ČD, které mají výhodu mj. v nižší ceně a právě v tom počtu míst, kde lze kolo vypůjčit a zase odevzdat.

http://www.cd.cz/volny-cas/pujcovny-kol-cd/pardubicky-kraj/-5943/

0/0
11.6.2014 13:00

M50a40r65t72i30n 92F72o53r47m63á48n51e28k 5443943270560

Myslím, že Jan to myslel tak, že zaplatíš 200kč na měsíc a v tom měsíci, když budeš v Pardubicích, tak si kolo můžeš půjčit, když budeš v Praze, tak taky atd... Samozřejmě se asi bere jízda v jednotlivém městě. Nikoli z jednoho města do druhého. ;-)

+3/0
11.6.2014 14:00

T76o36m83á83š 24L88u17d82v19í12k 5700648603266

Aha, díky! Já mám pořád nějak zafixovaného toho turistu, který vystoupí v Pcích na nádraží z vlaku a chce se podívat třeba na Kuňku, v případě dobrého počasí pak dojet podél Labe do HK. Pro toho to asi nebude ta pravá služba. Samozřejmě, pokud někdo bude cestovat takto cíleně, pak se mu to předplatné vyplatí, ale mám za to, že takových bude méně, než právě těch příležitostných návštěvníků města.

0/0
11.6.2014 14:11
Foto

J43a79n 42N80ě33m38e72c 9202793347

Uvedu tedy modelový příklad: Jako občan Pardubic se zaregistrují zde, na růžovém kole jedu na nádraží, pak VLAKEM do Prahy, tam si půjčim jiné růžové kolo a na něm třeba do Karlína.

Jinak konkurence ČD to není.

+2/0
11.6.2014 14:06

F43i53l61i96p 89H14a56l16m57a82n 7887709605381

vy to nazýváte systém? Já to vidím jinak, kolik provozovatel platí Městu? Jakou máte uzavřenu smlouvu o využívání veřejného majetku?!! Dotyční za to inkasují peníze, chci se svézt, musím platit. Kolik oni vrátí do kasy za to, že si kolo, za které berou peníze, může kdokoli přivázat ke značce, zábradlí atd. Jak to budete řešit, až kolo značku poškrábe, jak to máte papírově chráněno? kolik jste dostal peněz za to, že tu takhle lobujete, navíc naprosto trapně na úrovni středoškoláka...

+1/0
11.6.2014 15:46
Foto

J72a13n 80N87ě16m14e64c 9692373607

Pokud chcete diskutovat tak prosím věcně a slušně. Neznám Vás, ale Váš tón mi vadí. Veřejný prostor je veřejný proto aby ho mohli všichni volně užívat. Kolik platíte Vy, když si zamknete kolo ke značce? To vše samozřejmě v souladu s platnou legislativou. Jinak se jedná o neziskový a komunitní projekt, to jen naokraj.

0/−1
11.6.2014 17:26

F76i85l66i28p 60H47a23l95m13a54n 7207149185811

potrefená husa vždy křičí. Má diskuze je naprosto věcná, napadám Váš způsob lobingu, který mne jako občana našeho Města uráží. Měl by jste hájit zájmy občanů a veřejného majetku. Společnost REKOLA, která růžová  kola provozuje, rozhodně není neziskovka, dotyčné studenty znám, mají plány na 10 mil zisk ročně do 5ti let. Takže věcně mi prosím odpovězte na otázku, co budete dělat, až růžová barva bude na městském majetku? Váš argument o soukromém kole je lichý, občan města z daní platí opravy, kdo to zaplatí za růžová kola?! Dále se Vás ptám, zda-li architekt města či jiný úřad tuto hnusnou barvu povolil? dále se Vás ptám, věcně, kdo zaručí, že kola budou provozuschopná a nebudou stát u zábradlí rozebrané šroty? Dále by mě zajímalo co se stane, až bude společnost spravující majetek chtít natřít zábradlí a u něj bude stát tohle kolo? A na závěr by mě zajímalo, proč tu ten projekt tak hájíte, když je to totálně nepromyšlené? že by blížící se volby? Váaší partaji ale lístek nedám a to původně jsem zvažoval, díky za ulehčení výběru

+1/−1
11.6.2014 18:04

F49i64l50i73p 73J56e68ž37e31k 9598907610777

Pane Halmane, vaše diskuze věcná skutečně není, už jen proto, že lžete. Tvrdíte, že nás znáte - my vás ne. A mimochodem - nejsme studenti.

Neziskovka to je, jak se můžete přesvědčit z obchodního rejstříku - http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_res.cgi?ico=02166259&jazyk=cz&xml=1 

10 mil zisku je krásná meta, ale asi jste si spletl pojmy zisk a obrat. Při počtu 10 000 uživatelů bychom skutečně takový obrat mít mohli. Ale Pardubice, stejně jako další města, fungují v rámci sítě samostatně.

Váš argument o argumentu je lichý, protože tím, že se stanete uživatelem sítě Rekola neztrácíte české občanství a nepřestáváte platit daně. Máme již 25 let jiný režim, kde se nemusí vše povolovat. Váš názor na růžovou barvu je politováníhodný, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat. K vaší otázce - to nezaručí nikdo, ale v rámci provozu sítě se počítá se servisem v ulicích. Z Prahy s tím máme již nějaké zkušenosti a dle všeho to funguje. 

Natírání zábradlí není nejčastější věc. Pokud by u něj měl někdo připnuté nerůžové kolo, natěrač s tím nic neudělá. U rekol stačí vyplnit formulář "Stojím nevhod?" na http://www.rekola.cz/stojim-nevhod a co nejdříve se snažíme kolo odstranit.

Mohu vás ujistit, že projekt promyšlený je a dokonce je ozkoušený a to nikoli jen v Praze, ale i v Brně a Olomouci. V ostrém provozu funguje již dva měsíce. Jak to funguje najdete na rekola.cz Myslím, že jste si Rekola pravděpodobně s něčím spletl - s jakýmsi nedomyšleným pasystémem, který akorát chce připravit město (a potažmo občany) o peníze, jediné co má je plán zisku 10 mil. a vedou ho studenti, které znáte. Prosím dejte mi na ně kontakt, rádi jim poradíme, jak projekt vést neziskově, udržitelně a ke spokojenosti jak členů sítě, tak pravověrných necyklistů. Filip Ježek, spoluzakladatel a koordinátor Rekola o.s. www.rekola.cz info@rekola.cz

+3/−1
12.6.2014 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.