Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Školák v Pardubicích vběhl na přechod, srazilo ho auto

Náhodně pořízené video z auta projíždějícího pardubickou ulicí zaznamenalo střet dítěte s autem na vyznačeném přechodu pro chodce. Záznam policii poslouží jako jedno ze svědectví o nehodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o97s60e89f 95N58o35v57á23k 1319976149971

Řidič začal brzdit pozdě.

0/0
4.6.2014 13:46

E10d36a 17D43r32á32b21e25k 7149462973237

Řidič měl samozřejmě zastavit, protože chodce byl na přechudu a pohyboval se vpřed, ergo měl úmysl přecházet. Takže vina na straně řidiče. Chlapec si jen výrazně zhoršil následky tím, že se rozběhl rovnou do auta.

0/0
3.6.2014 14:49

P75a39v72e24l 55K84o19v88á91ř 1153177596784

Po přečtení téhle diskuze jsem došel k závěru,že mnoho dospělých a řidičů se nemůže shodnout,jak tuto situaci řešit.Co měl udělat ten a co onen.Kluk má podle odhadu 12-14 let,měl se tedy správně rozhodnout on,měla ho za ruku držet dospělá osoba?Byl nejméně dva metry ve vozovce,když se rozběhl a byl vidět kamerou dalšího auta,tedy byl vidět dobře.Po šedsátce se pohybuji po městě téměř výhradně pěšky a vidím kolik řidičů jezdí s telefonem u ucha,kolik jich zastavuje až na hranici přechodu,pokud vůbec hodlá zastavit a mnohdy mi při opouštění přechodu auto opucuje kabát s vytočenou dvojkou.Nechci zbytečně brzdit provoz a když vidím několik aut těsně za sebou a za nimi volno raději zůstanu stát dál od přechodu a počkám až projede poslední a v klidu přejdu.Přechody na kruháčích jsou ale něco jako soutěž, kdo má pevnější nervy.Myslím si ale, že centrum města by mělo sloužit více chodcům a řidiči kteří tam už opravdu musí by měli více respektovat chodce.

+2/0
31.5.2014 11:54

2325724788663

chlapeček se dívá na přijíždějící šedé auto a rozeběhne se mu pod kola, co ovšem nečekal byl náraz z druhé strany.

+2/0
29.5.2014 14:48

Š29á64r71k64a 55M14a32t54y64á81š96o74v30á 1831985462249

jen si dovolím poznamenat, že řidič s kamerou byl až za vozem, co kluka srazil...třeba ho fakt ten řidič neviděl, ale  každého přechodu by měl řidič být ve střehu a jet pomalu.... já ho tím neomlouvám, jen mi to tak přijde, ale že ho srazil, z toho se nevykroutí....

+1/−1
29.5.2014 14:31

V66í84t 20B12r38z21o19b21o91h92a76t37ý 7200592533531

Co svým příspěvkem chcete sdělit? Neměl by podle Vás řidič před každým přechodem raděj zastavit? Je snad samozřejmé, že řidič by měl být ve střehu neustále, pokud není nebo nemůže být - neměl by řídit, na druhou stranu může se stát, že občas něco přehlédne - právě proto by měli být ve střehu i ostatní řidiči/jezdci/chodci. A ze stejného důvodu není ani na přechodech absolutní přednost - kdy si chodci konečně uvědomí, že do přechodu mohou vstoupit, až když jim auto skutečně zastaví? -A když rozum nemělo dítě, tak ho měla mít aspoň ta dospělá osoba s kterou tam bylo.

+1/−1
29.5.2014 16:02

J95i49ř73í 42K67ü70h16r 2280586730866

Chodec nesmí na přechod vstoupit ¨bezprostředně před¨blížící se vozidlo.

O tom co to je ¨bezprostředně před¨ se vedou spory, ale nikde není napsáno , že na přechod může vstoupit ,až vozidla zastaví.

+2/0
29.5.2014 17:53

V44í68t 17B16r69z45o22b47o61h76a38t17ý 7550592723621

Ono je v tom zákonu víc věcí. Níže jsem Vám citoval některé pasáže a tady přikládám ještě jednu: "Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích."  On chodec může skutečně být přesvědčen, že neohrozí sebe nebo ostatní účastníky až když auto zastaví, vždy se může i v poslední vteřině stát, že řidiči selžou brzdy, dostane infarkt/záchvat a do samotného zastavení tedy není moc jasné, zda je vstoupení do vozovky bezpečné. Ano polemizovat se o tom dá a možná to někomu jednoznačné nepřijde - proto se nemůžeme divit, že někteří chodci skáčou pod kola ....

0/0
29.5.2014 18:04

J36i94ř43í 14K38ü53h77r 2800206650786

§ 54 (2) MIMO PŘECHOD pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

http://www.zakonycr.cz/seznamy/361-2000-sb-zakon-o-provozu-na-pozemnich-komunikacich-a-o-zmenach-nekterych-zakonu.html

Takže je ta vaše celá citace vytržená z kontextu.

0/0
29.5.2014 18:43

L52u59d66ě61k 38N50ě76m50e14c 5855321412254

Na tom není nic vytrženého z kontextu, všechno si vzájemně odpovídá, maximálně jde o nějaké upřesnění.

0/0
1.6.2014 22:41

J72i97ř75í 24K87ü92h23r 2690156440216

Upřesnění, že se to týká přecházení mimo přechod. Což je docela rozdíl, jelikož zde se jednalo o přecházení po přechodu.

+1/0
3.6.2014 4:52

L83u53d44ě43k 65N86ě96m50e90c 5915621802104

To bylo asi těmi velkými písmeny. Já je obyčejně přehlížím.

+1/0
3.6.2014 6:34

P47e86t39r 15F55r86i39c 5941798702166

se podívej POŘÁDNĚ  na video kluk se neloučil už stál na přechodu ....

0/0
29.5.2014 13:53

B61o38r88i86s 95S94y72k18o48r82a 4176927170

Specifikum tohoto prechodu je to ze jeho prava polovica sa nenachadza  v jazdnej drahe, chlapec teda stal na prechode ale zaroven stal v nejakej bezpecnej zone ktora z pohladu sofera moze dost skreslovat, je teda tazsie predvidat v takej situacii. Nieje to tak uplne jednoznacna situacia. Ale samozrejme zastavit mal.

+1/0
29.5.2014 13:51

M21a62r17t44i40n 49K61l91í96m38e36k 1589877661822

Možná bude můj názor ojedinělý,ale dát přednost chodcům na přechodu,byl nejhorší dárek od ministerstva dopravy,který mohlo chodcům dát. Jsem řidič i chodec a mám dva pohledy. Bezohlednost chodců,kteří si vynucují nebezpečným chováním svou přednost(týká se to hlavně starších osob) a nemožnost zastavit a předvídat chování řidiče v pravém pruhu,pokud jedu v levém.Mrtvý úhel při jízdě v levém pruhy je smrtelně nebezpečný a výmluvy na nemožnost přejít cestu při velkém provozu je slabá náplast na nehody na přechodech a následné smrtelné úrazy.

+3/−3
29.5.2014 13:31

J74o48s41e22f 47H82u15m75m10e10l 9545286832230

o jaké přednosti chodců na přechodu mluvíte, viděl jste někdy z dálky zákon 361 ?

0/−1
29.5.2014 21:31

J96i91ř54í 79K28ü52h48r 2510986550276

http://www.zakonycr.cz/seznamy/361-2000-sb-zakon-o-provozu-na-pozemnich-komunikacich-a-o-zmenach-nekterych-zakonu.html

Prostě o přednosti. Pokud řidič (mimo výjimky tramvaj,§41) nesmí chodce na přechodu ohrozit/omezit.....tak mu dle mě musí dát přednost.

0/0
29.5.2014 22:00

J78o18s32e11f 40H98u38m22m96e68l 9165696692190

víte vůbec , co je to přednost ? Víte, že chodec nemá kola, ale nožičky ? Ovšem podle vás a starý Blažkový je možné všechno

.. nesmí chodce na přechodu ohrozit/omezit...je úplně něco jiného, než dát přednost, opakuji všem, když mně zkopírujete větu, že má chodec na přechodu přednost, donesu vám flašku, na kterou ukážete, chápete psaný text ?

0/−1
29.5.2014 22:53

J12i44ř61í 16K89ü22h64r 2480936150826

Ten zákon nezná pojem: "dát přednost". Takže dle mě má chodec na přechodu "přednost".

0/0
29.5.2014 23:11

J56o39s44e28f 40H75u92m23m43e38l 9595136442100

přečtěte si zákon 361 Vymezení základních pojmů  §2 odst. q

je mně jasné, že jste ten zákon v životě neviděl, tak alespoň se něco dozvíte

jinak něco řešit něco "selským rozumem" je podmíněno, co má sedlák zrovna v hlavě-seno, nebo

0/−1
29.5.2014 23:18

J70i41ř30í 24K16ü36h32r 2440766830896

Zrovna vy, který nedáte dohromady ani větu, mě budete poučovat.

q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy,

Jak sem řekl pojem ¨dát přednost¨ zákon nezná. Zná jen pojem ¨dát přednost v jízdě¨. Jelikož chodec většinou nejezdí (mimo bruslaře, jezdce na segway), nemůže zákon hovořit o ¨přednosti v jízdě pro chodce¨.

0/0
29.5.2014 23:49

J41o61s86e89f 78H83u13m49m53e11l 9635206812310

sice mohl by hovořit, ale nehovoří a to je to, co vám tluču do hlavy už od začátku, takových věcí je tam nejmíň stovka. Ale pro ty, co si dopravní předpisy otevřou a ne o nich blábolí

0/−1
30.5.2014 8:33

Ř74e92h36o41ř 58V97l10a61s45á57k 2904504411666

Snažíte se slovíčkařit ... a prohráváte.

0/0
30.5.2014 13:11

J81i48ř78í 55K54ü86h78r 2870136440586

Vám to evidentně nikdo nevysvětlí ,i kdyby vám to nakreslil. Není žádný zákon že 1+1=2 .(v desítkové soustavě např.) A přece to tak je.

0/0
30.5.2014 13:20

J34o20s59e42f 45H60u59m97m48e23l 9105906842780

jestli jste si nevšiml, vyjadřuji se k přednosti chodců na přechodech- vaše stesky mne nezajímají

0/0
30.5.2014 17:11

J82i38ř94í 13K94ü48h47r 2260306110736

No všiml. Mě bohužel vaše kydy zajímají, jinak bych se neobtěžoval na ně odpovídat.

0/0
30.5.2014 17:44

J55o19s32e12f 42H71u57m76m16e48l 9485666252840

Takže ještě jednou, jasně jsem napsal, že chodec na přechodu nemá přednost a za tím si stojím

a co vy na to :

 Khur ...Prostě o přednosti. Pokud řidič (mimo výjimkytramvaj,§41) nesmí chodce na přechodu ohrozit/omezit.....tak mu dle mě musí dátpřednost.

Ten zákon nezná pojem: "dátpřednost". Takže dle mě má chodec na přechodu "přednost".

Jak sem řekl pojem ¨dát přednost¨ zákonnezná. Zná jen pojem ¨dát přednost v jízdě¨. Jelikož chodec většinou nejezdí(mimo bruslaře, jezdce na segway), nemůže zákon hovořit o ¨přednosti v jízděpro chodce¨.

máte  nějakou připomínku, k mému tvrzení ?

0/0
30.5.2014 18:04

J96i92ř11í 27K66ü90h62r 2100716250906

Komolíte mi příjmení, to zaprvé.

Zadruhé, jak sem již psal, (dle mě) má chodec na přechodu přednost mimo výjimky (vozy s právem přednosti v jízdě,případně jimi doprovázená vozidla dle §41 a tramvaji).

A věta začíná VELKÝM písmenem.

0/0
30.5.2014 18:53

J74o92s63e96f 41H13u19m84m86e36l 9375576642760

1. Vaše příjmení nekomolím, nemohl jsem v rychlost nalézt správné "u"

2. od dob PC podle našich dětí už jen píši heslovitě, nezajímají mne háčky, velká -malá písmena, nerozlišuji y a i,podstatný je obsah

3. kdo má přednost dle vás- nezájem. Důležité, co říká zákon a o tom se tady diskutuje

4. na kruhovém objezdu platí přednost zprava- můžete o tom přemýšlet a něco si o tom přečíst

0/0
30.5.2014 19:58

J87i56ř49í 37K33ü60h43r 2160256700556

Tak co to je (dle vás) ¨dát přednost¨?

Stačí napsat kuhr do googlu a pak ten výsledek zkopírovat.

Na kruhovém objezdu platí to, co na každé jiné křižovatce. Pokud není kruhový objezd značen jako hlavní cesta, měla by vozidla ,která na něj vjíždějí, přednost zprava.

Jinak ten bod 2 sem si musel (díky vašemu psaní) přečíst 3X.

A stejně sem to moc nepochopil.Tedy hlavně tu první větu,nevětu.

Pak ten obsah vypadá jak z zvláštní školy.

0/0
30.5.2014 20:22

J12o80s68e90f 26H76u81m73m70e21l 9125426952290

Za kruhový objezd vás chválím, byla to trochu provokace. Vaše otázka : ..Tak co to je (dle vás) ¨dát přednost¨? Odpověď -řídím se zákonem a znám jenom přednost §2 odst. q. To je podle mne přednost. Pokud nerozumíte psanému textu, požádejte třeba vnuky, ať to s vámi proberou- zvl. text zákona, který se vám jeví jako "kydy"

0/0
30.5.2014 21:58

J24i69ř15í 86K81ü18h76r 2450346620656

Dát přednost (někomu) je (dle mě) umožnit mu (použít,provést) něco, co až poté použiji použiji/provedu já sám. Např. nastupující (do vozu MHD) má

dát přednost vystupujícím.

"Kydy" jsem nemyslel žádnou citaci z zákona.

0/0
30.5.2014 22:44

J73o23s68e25f 32H32u12m37m89e59l 9685586892820

no tak si k tomu všemu přidejte přednost při řízení v dopravě a budete konečně strašně vzdělanej

0/0
30.5.2014 22:48

J62i37ř66í 50K76ü55h60r 2290226630546

No snad to dešifruji za střízliva.

0/0
31.5.2014 2:35

E56d34a 16D93r19á77b27e12k 7269132173657

tak chodec na přechodu sice nemá "přednost", ale řidič je povinen mu umožnit nerušené a bezpečné přejití vozovky, čili de fakto mu dát přednost*), nebo se teleportovat za přechod ale teleportace ještě není tak častým jevem , aby se objevila v zákonech

řidič na videu svým vozem vjel na přechod, čímž nerušenému a bezpečnému přejití chlapci zabránil

samozřejmě  na straně chlapce chyba že se nepodíval ve správnou chvíli vlevo a že nepřecházel plynule, ale to je chyba, ne vina ve smyslu zákona

*) "dát přednost" sice není definováno mezi zíkladními pojmy, tak jako mnoho jiných věcí,ale v zákoně se s tím termínem operuje (chodec musí dát přednost travmvaji, odbočující řidič musí dát přednost chodcům) čili význam tohoto spojení by člověku s inteligencí dostatečnou k řízení vozidla měl být jasný i bez definice a asi se nelze vymlouvat na to, že "sem to blbě pochopil pane soudce", to neprojde

0/0
3.6.2014 15:03

J51o47s19e73f 52H45u60m65m78e31l 9345536502350

Drábek

zkopíroval jsem vaše

...tak chodec na přechodu sice nemá "přednost",......, čili de fakto mu dát přednost*),..

jinými vašimi slovy, chodec přednost nemá, ale vozidlo mu má dát přednost,s tím se nějak musíte vyrovnat, to je kuriozní výklad.

Jak se "teleportuje" vozidlo přes přechod, to je vaše specialita,jde to mimo mně, já se vyjadřuji pouze k z 361

0/0
3.6.2014 19:23

J67a78r12o46m60í58r 23J68e97s26t18ř28á22b 8417657420869

Co to je proboha za člověka, který srazí děcko a místo toho, aby šel za klukem podívat se jestli je OK a matce nadal, proč na něj nedává pozor, tak si stoupne na práh svýho auta a huláká přes střechu.....

+2/−2
29.5.2014 13:05

E75d95a 85D28r41á13b12e24k 7679562843337

možná byl v šoku a chlapec utíkal jak srnka takže by šel do rizika že dostane od chlapce, matky nebo příbuzných do držký

0/0
3.6.2014 15:05

M31a79r64e67k 51Š98n25o65b64r 9530925960534

Hrozný pohled i když se tomu klučinovi naštěstí nic hrozného nestalo. Pevně doufám, že to pro něj, pro toho řidiče a i pro nás čtenáře je velkým poučením, že se MUSÍ dávat pozor.

+2/−1
29.5.2014 13:04

J31i10r55i 40H14r94z33i90n55a 2377671313927

Kluk pomalu šel po přechodu k pruhu a pak teprve se rozeběhl. Řidič měl na kluka na přechodu krásný výhled a mohl s přehledem zastavit. Dle mého názoru je to chyba jednoznačně řidiče. Kluk tam nijak "od maminky" náhle nevběhl, jak mi podsouvají redaktoři.

+6/−1
29.5.2014 12:13

V64í75t 86B77r14z73o89b46o27h60a49t75ý 7220252103761

Souhlasím že nevběhl, on tomu autu spíš na kapotu skočil - to máte pravdu. Nicméně pokud byste znal zákon o provozu na pozemních komunikacích, tak víte, že do vozovky nesmí chodec vstoupit dokud mu auto nezastaví. Také samozřejmě platí, že pokud je jednoznačné, že chodec bude přecházet, tak řidič má povinnost auto zastavit. Osobně mi případu přijde nejméně opatrná ta dospělá osoba s kterou tam to dítě bylo.

+1/−2
29.5.2014 16:10

J43i81ř98í 41K96ü40h56r 2710196720326

Nicméně pokud byste znal zákon o provozu na pozemních komunikacích, tak víte, že do vozovky nesmí chodec vstoupit dokud mu auto nezastaví.

To teda nevím. Co to je za paragraf?

+2/0
29.5.2014 17:50

V92í76t 93B21r42z74o85b33o37h86a59t78ý 7130592353701

§ 54 odstavec 2)   "...Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy."  a 3)  "...Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem"

0/−2
29.5.2014 17:56

J60i79ř27í 87K93ü55h57r 2730376360346

§ 54 (2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose.

O tom co je bezprostředně se tu již několikráte debatovalo. Nicméně stále postrádám tu podmínku zastavení vozidla, pro vstup chodce na přechod.

+2/0
29.5.2014 18:51

M62i18c13h76a14l 80C80h22a52l15u27p74a 6888880869223

No a kde se tam píše, že auto musí zastavit? To je blbost, tohle říká jenom to, že tam nesmí vlézt aniž by donutil řidiče prudce brzdit nebo to strhnout.

+2/0
29.5.2014 21:10

J26i63ř78í 49K15ü36h78r 2760546310786

A to ještě mimo přechod. Na přechodě ho tedy může nutit k náhlé změně rychlosti jízdy.

+1/0
29.5.2014 21:12

D76a44v13i65d 84H18o21f 5773291600826

Kluk byl dávno na přechodu - řidič ho musel vidět - nevím, proč nezastavil a pokračoval v pomalé jízdě. BTW kluk má ponaučení, že když přechází, tak má sledovat provoz

+11/0
29.5.2014 10:55

J78a97n 89M16o29t52ů85r89e38k 7100812391929

A tak to vypadá, když se blbost srazí s blbostí..... naštěstí zde to dopadlo dobře....

+1/0
29.5.2014 9:04

J94a87n 30M97o82t41ů57r55e35k 7140452191869

asi tak:

- kluk se vůbec nerozhlédnul, (údajná) matka ho vůbec na to neupozornila a kluk normálně skočil pod auto.

- řidič by toto měl očekávat a dle mě měl jasný výhled - řidič by zde měl být rozhodně více opatrný a uvědomit si svojí nebezpečnou pozici....

+12/0
29.5.2014 9:06

P30a19v62e21l 68N36o39v47á65k 4873428845821

no ridic mel hlavne zastavit pred prechodem, na kterem uz cekali chodci. pak si nemusi nic uvedomovat.

+5/−1
29.5.2014 9:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.