Diskuze

Piloti zastavili boeing až na trávě. Dodržujte osnovy, radí inspektoři

Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod vyšetřil loňskou událost na pardubickém letišti. Boeing 737 společnosti Travel Service přejel o sto padesát metrů dráhu a skončil v trávě. Podle inspektorů piloti nedodrželi standardní postupy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No asi hlavní příčinou byl určitě nefunkční reverz, který asi taky udělal ten "smyk" na trávě. Ostatní příčiny byly asi podružné. Mám spíš dotaz, jak je možné, že letadlo s jedním funkční reverzem je letuschopné s cestujícími ;-O Pokud s tím kapitán letěl, jde všechno na jeho hlavu, tzn. že provozovatel je z obliga

0 0
možnosti

Nesmysl, kdyby to byla zásadní porucha, je letoun okamžitě vyřazen z provozu do jejího odstranění. Na nefunkční reverz pravidla pamatují, je tam určitá "penalizace" (tedy nutno připočítat určitou vzdálenost k brzdné dráze) ale reverz je pouze pomocný mechanismus pri přistání letadla, ne ten hlavní - má to totiž brzdy (včetně protiskluzového systému). ;-)

0 0
možnosti

"Piloti už uvažovali o takzvaném go-around, tedy obletu ranveje a přistání proti větru."

Je si autor jistý tím co napsal?

0 0
možnosti

Spojka "tedy" je tam pochopitelně navíc, ostatní souhlasí.

0 0
možnosti
Foto

Dlouhý, široký a bystrozraký. V tomto případě ,,dlouhý", naštěstí bez následků, a to je dobře 8-o;-)

0 0
možnosti

P51e23t19r 94M81i49c34h16a67l

31. 3. 2014 16:47

No tak přistávat s nefunkčním reversem na jednom motoru na mokrou runway a s větrem v zádech, to je fakt "frajeřina". Zaplaťpříroda že se nikomu nic nestalo. Doufám, že se z toho nejen tahle konkrétní posádka do budoucna poučí. Na druhou stranu možné je i to, že u low costů hraje roli každá koruna, kterou let stojí a piloti nechtěli zbytečně pálit palivo (vyhazovat peníze a kdo ví, jestli by za to neměli i postih, ale to jen spekuluji), přerušit přistání a otočit letadlo na protisměrnou dráhu. Když si vezmu, že při přistání v Brně na RWY 28 klesá letadlo někde od Budapešti (motory jdou na volnoběh) a před přistáním má začít znovu stoupat a otáčet letadlo (okruh cca 50 km a motory na plný a posléze na letový výkon), tak ono to něco sežere.

14 0
možnosti

Tak tak. Logika říká, že přerušit přistávací manévr při výšce třeba 200-300m nad povrchem vyjde pěkně draho. Zvednout rychlost z přistávací na minimálně dvojnásobek, výšku na alespoň kilometr, po chvíli otočit a letět zpátky..

1 0
možnosti

Závěr šetření je jasný - na letadle nefungoval reverz 1 motoru, o čemž piloti věděli a měli to při přistání uvážit. Dráha byla mokrá, což opět piloti věděli a měli to uvážit. I přesto, že dráha byla mokrá a nefungoval reverz, bylo možné provést úspěšné přistání, pokud by byly vztlakové klapky nastaveny na 40° (namísto 30° které byly nastaveny) a nebo provedeno přistání z opačného směru dráhy. Tedy: chyba pilotáže.

11 0
možnosti

Hlavně, že to dobře dopadlo.

Stačí se podívat na vteřiny před katastrofou nebo jakýkoli dokument o nehodách. Vždycky se jedná o souhru prkonit.

2 0
možnosti

NIKDY to není jedna chyba nebo problém. Často alespoň jedna z nich není žádná prkotina.

Jaktože Travel Service má problémy OPAKOVANĚ?

0 0
možnosti