Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistu smetl utržený vozík, těžkým zraněním podlehl

Utržený přívěsný vozík smetl v pátek odpoledne v obci Rudoltice na Lanškrounsku osmašedesátiletého cyklistu. Těžce zraněný muž zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i74ř91í 32D88o68u56b81í33n36e20k 9837398796713

krásný, jak všichni šijete do řidiče, anižbyste měli možnost nahlédnout do znaleckého posudkuRvRv;-O;-O

upřímnou soustrast rodině!

+2/0
18.3.2014 11:00

L67i43b27o80r 91H39r37d48i37n23a 4580146392516

Chudák cyklista, teď se zjistí že jel na kole z hospody a celou dopravní nehodu hodí na něho...

0/0
18.3.2014 9:21

L67u82d70ě71k 36Š75i52š24á63k 3317258869684

Dneska to chtělo jezdit opatrně - s vozíkem s plachtou mohl k převrácení stačit prudký poryv větru.

0/0
17.3.2014 19:05

M85i33l33o62š 98L24e91l65e70k 1160232221178

Nehoda se stala v pátek a to bylo celkem bezvětří. Zkrátka jel jak prase, vozík se rozkýval a převrátil.

+1/0
17.3.2014 19:26

J66i82n61d93ř49i40c42h 32Š29k96o67p25e56k 4195981400675

klidně mohl převrácení pomoci i neupevněný náklady, který se při prudším manévru pohnul.

0/0
17.3.2014 20:11

P74e65t38r 18N22e61s67v36a34d80b75a 2524535896149

Když člověk vídá jek někteří bezmozci lítají s vozíky za auty není se čemu divit. Když se přívěs roztancuje tak řídí on nikoliv řidič!!!

+1/0
17.3.2014 19:00

O11n30d61ř39e17j 95K48e63ř91k29a 7549906100434

Podle fotek to vypadá, že to bylo v obci. Nechce se mi věřit, že jel povolenou rychlostí. Ještě by mě zajímalo, zda může být tak velký přívěs připojený za Passata (unese to tažné zařízení?). Pokud ano, tak asi nestačí obyčejné béčko, musí být nějaké rozšíření?

0/0
17.3.2014 17:32

J11i56n76d18ř61i16c82h 54Š42k11o53p53e81k 4865721160965

velikost ložné plochy v dnešní době nic neznamená, znám spoustu přívěsů, co mají ložnou plochu jak dodávka a když se jim člověk podívá do TP, tak jsou třeba na 500, 750 kg.

zatížení tažného se moc neliší, toho bych se nebál

málo se to víc, hranice 750 kg pro vleky již dávno neexistuje, za určitých podmínek lze tahat bez éčka i bržděný vlek (osobní zkušenost). Celkem srozumitelně např. tady:

http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html

0/0
17.3.2014 17:43

I48v30a 25K71r65i14s96t19o15f44o58v42á 7685583692472

:-/To je hrůza. Cyklista mrtvý a řidič aby teď zpytoval svědomí, co udělal špatně. Já bych to tipla na nepřiměřenou rychlost. Ovšem nikoliv cyklisty.

0/0
17.3.2014 16:57

J80i43n79d42ř50i95c23h 95Š48k23o77p84e73k 4945931190205

průšvih je hned a pokud se člověk pohybuje na silnici,je napůl v průseru pořád

+2/0
17.3.2014 17:58
Foto

M42i81l84a13n 93S80o41u14š52e57k 9196727481962

klasika.... řidiči s vozíkem často nerespektují jakousi maximální povolenou rychlost, vůbec není výjimka když mě předjede škodovka s vozíkem třeba 120, 130 km/h... tyhle větší vozíka mají tendenci se při jízdě rozkývat, mají svoji kritickou rychlost, je třeba zpomalit nebo naopak zrychlit, tohle je častý příběh.... u vyšších vozíků má vliv i vítr.

Pokud došlo ke smyku, a přitom je suchá vozovka, viděl bych na to na jeden z těhle faktorů - kombinace nadměrné rychlosti a rozkývání vozíku

+7/0
17.3.2014 14:55

J51i21n83d33ř26i34c34h 62Š67k87o73p74e51k 4185571940365

nj, ale dnes už maximálka vozíků není 80, běžně je 100 i více

0/−3
17.3.2014 15:34

P59e83t47r 74N48i59v15n98i58c75k47ý 3692644195527

Nepleť si maximální KONSTRUKČNÍ rychlost a maximální DOVOLENOU rychlostí!

+1/0
17.3.2014 15:43

J90i14n15d45ř75i52c81h 34Š85k25o56p60e49k 4355911660385

beru tu, co má uvedenou jako maxiální v techničáku a na zadním čele.

Maximálka vleku u osobáků neexistuje !!- vždy se řídí dle nejnižší povolený rychlosti soupravy

0/−1
17.3.2014 17:45

J10i49n60d76ř21i47c66h 73Š19k83o66p29e34k 4145911490145

maximálka vleku u osobáku = myšleno tak, že není obecně dáno, že při jízdě s vlekem se musí např. max. 80

+1/0
17.3.2014 17:47

M19a42r64t66i89n 31H24a17v93l91í23k 4720885517973

Vozík nad 100 jsem teda ještě neviděl.

+1/0
17.3.2014 16:47

I36v21a 76K97r79i51s51t53o38f33o38v84á 7175253122582

Jak je vidět, mnozí si to myslí... :-/

0/0
17.3.2014 16:54

J37i35n45d43ř51i62c29h 67Š83k92o85p89e33k 4595791260695

že někdo něco neviděl, neznamená, že to neexistuje...... Kouknějte na web nějakého výrobce vleků

0/−1
17.3.2014 17:51

J92i39n82d15ř64i38c36h 21Š61k23o25p46e92k 4895781190835

mrkni třeba na web agadosu

naprosto běžné

0/0
17.3.2014 17:45

J97a70n 39F23r72o89l77í34k 6456600825664

Tak se podívejte http://www.vapp.cz/kategorie/valniky-do-750-kg-nebrzdene/#utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=privesne_voziky;-D

0/0
17.3.2014 17:56

J59a51r42o15s35l37a97v 41Z64a97j52i39c77e23k 6354171167707

Jindrichu Skopku, nehoda se stala na silnici s max. povolenou rychlosti 90 km/hod.

+1/0
18.3.2014 0:21

J77i49n96d42ř80i69c41h 70Š32k98o68p42e74k 4605111750115

ano. Jen se snažím probrat některé přispěvatele ze snu, v němž neexistuje možnost, aby vleky jezdily legálně rychleji než nějakých 80, 90 km/h :-)

+1/0
18.3.2014 6:26

J39a57r85o50m56í73r 82K56r10á38l 4740259294599

Pokud vím, tak cedule začátek a konec obce tam zatím jsou.  Takže max. 50.

+1/0
18.3.2014 6:37

B98l21a19ž52e76j 94M81o12t45y71č54k67a 8657707425970

těch lidí co neumí řídit nějak přibývá

+1/0
17.3.2014 14:40

V82o96j13t62a 33S41u14k 3417295627551

Kolobezka Passat a 3x vetsi privesny vozik za nim.Divim se ze to jenom prevratil a neudelal z neho vrtuly.;-)

0/0
17.3.2014 14:23

J85i16n85d84ř70i93c34h 52Š22k24o60p89e65k 4585611620145

velký neznamená automaticky těžký

0/0
17.3.2014 17:52

J48i21n11d38ř88i43c67h 42Š27k46o62p94e57k 4845201720635

děkujeme autorům novely vyhlášky, díky které menší přívěsné vozíky již nemusí mít jištění např. pomocí řetězu umožňující částečnou jeho řiditelnost v případě rozpojení

+1/0
17.3.2014 14:00
Foto

M61i48r88o85s47l80a80v 98Z47a73p40l83e87t11a43l 3747555788663

Vy si vážně myslíte že ten vozík by udržel za tím převráceným autem co se otočilo nárazem do protisměru na nějakém řetázku??? 5etázky a řetězy byl dobré na to, aby uvolněný vozík nevybočil někam do protisměru ale určitě nikdy neměly funkci udržet soupravu v celku pokud se dostane do kotrmelců.

0/0
17.3.2014 15:54

J58i16n73d15ř57i95c37h 35Š91k35o75p61e64k 4415801470885

možná ne, ale pomohl by, např.část síly by se spotřebovala na přetržení řetězu, nebo by vlek letěl na jinou stranu

0/0
17.3.2014 17:46
Foto

P97ř51e10m31y25s90l 18Č62e67j93p 8528157778166

Vozík se utrhne z koule a vy byste chtěl na zmírnění utržení nějaký řetízek.

0/0
18.3.2014 6:55

J55i50n44d26ř83i93c88h 82Š21k42o32p83e71k 4215801140185

mohlo povolit pouze upínací zařízení. Pevnost řetězu běžné velikosti by následky zmírnila či odstranila (když se musí vlek utrhnout, částečně to zpomalí jeho rychlost nebo to i změní změr). Samozřejmě, musel by to být normální materiál, ne lako čínské produkce v průměru odpovídající lanku na kole, na přehazovačce.

0/0
18.3.2014 17:52
Foto

P36ř45e11m93y17s89l 68Č17e16j52p 8888657878736

Tak pokud by to byl řetez s jakým se tahají klády v lese tak jo (nereálné), ale asi máte na mysl nějaký zajišťovací řetízek, který při takové akci jako tato, rupne ani nevíte jak. Tady došlo k havárii, a při takové síle, praskne cokoliv. Nebo si myslíte, že vyrvat oj z vozíku je složité? Tu máte náhledy, doporučuji projít si kompilace, můžná se budete divit, jak někdy stačí málo k tomu, aby se auto (byť i zachovalé) rozpadlo na malé kousky ...

0/0
18.3.2014 18:14

J67i97n81d69ř82i57c85h 39Š12k71o24p56e21k 4485141580845

velikost řetězu by musela  být úměrná velikosti káry. Když dva silné udrží nákladní vlek (15 t), proč by jeden slabý neudržel blbou zhruba tunu....... Neřek bych, že pro takovéto použití by tam musel být řetěz jako kr..va

0/0
19.3.2014 10:36
Foto

P77ř95e81m71y11s69l 79Č20e49j50p 8188927358806

V první řadě je potřeba si uvědomit rozdíl mezi taženým, a v momentě přetížení při havárii. To je fyzika ...

0/0
19.3.2014 15:28

J75i67n52d66ř95i96c53h 82Š32k47o53p86e25k 4635151270535

samozřejmě, pojistné řetězy jsou uzpůsobeny a navrženy na tuto situace (aby po rozpojení soupravy dokázaly zajistit aspoň částečnou řiditelnost)

0/0
20.3.2014 19:27
Foto

P59ř94e14m83y17s13l 94Č70e25j20p 8688227778756

Tu se ale vlek nerozpojil při jízdě, ale při havárii. Jako autonehoda. Jako neovladatelné vozidlo a přívěsný vozík. Jako jiné síly než při obyčejném nechtěném rozpojení atd...

0/0
20.3.2014 19:40

J89i60n62d30ř31i39c71h 46Š15k28o81p97e37k 4875781320365

to ano, není problém to spočítat. Samozřejmě není třeba jištění dimenzovat na 100 km, tak rychle při nehodě vzduchem auta ani vleky nelétají

0/0
21.3.2014 16:51
Foto

P32ř33e85m13y75s81l 31Č80e62j67p 8588917118826

Ne, ale ještě to zkusím. Není nehoda jako nehoda. Při každé nehodě docházím k různým vlivům, silám na havarované objekty. Takže, když se auto převrátí na střechu, vlek se nebude podjímat, ale prakticky se překroucením utrhne, a je jedno, jestli to budete mít na kouli, řetízku, řetezu, nebo ocelovém lanku. Nutno totiž vzít také v potaz, že vlek nutně nekopíruje dráhu havárie automobilu (jak směr, sílu, tlak, brzdy, náraz atd...)

viz. https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc

0/0
21.3.2014 17:15
Foto

P66ř21e77m40y19s49l 73Č53e64j33p 8388657418476

https://www.youtube.com/watch?v=aIctm9FDD-U

0/0
18.3.2014 18:15

J12i84r23i 71R87u31s89n89o51k 4525652737593

Z neznamych pricin? Lidi s tim na D1 jezdi pres 140. Na okreskach klidne 120.

+2/0
17.3.2014 13:52

J54i49n17d90ř82i46c68h 89Š95k54o30p66e53k 4945231830225

jsou vleky co mají povolených 120, tak kde je problém ?

0/−4
17.3.2014 14:00

D58a21v57i92d 24H30o30f 5563171870206

problém je v tom, že vidím na vleku 80 a auto s ní si to mastí 140. Kdybych viděl vlek se 120-kou a ten jel 120, tak mlčím.

+5/−1
17.3.2014 14:20

D78a88v87i49d 66H95o18f 5783141770886

Josef Hanyáš asi nevídá na silnicích to co já nebo souhlasí s rychlou jízdou vozíků?

0/0
17.3.2014 14:46

J57i50n64d64ř25i32c75h 42Š11k33o45p55e39k 4805611110435

z osobní zkušenosti je vlek s 80 při rychlosti 90 km na klasických tlumičích či pružinách stabilnější než nové vleky s maximálkou 120 při rychlosti 90

+1/0
17.3.2014 15:34

J90o24s75e61f 26N22a81d17r44c51h76a65l 9543551871133

Řidič blbě naložil a šlápnul na plyn. Vzhledem k tomu, že většina přívěsů nemá tlumiče (až nad  1200 kg) se přívěs rozkejve a pošle auto na střechu. Běžná záležitost..Znám to z vlastní zkušenosti, ovšem bez následné škody. Dlouhý náklad nestačil v malý rychlosti dokončit dílo zkázy.

+1/0
17.3.2014 13:46

J78i16n78d13ř66i79c64h 90Š90k64o43p45e87k 4645131210655

taky nechápu, jak někdo může povolit provoz přívěsu, aniž by měl účinné odpružení. A klidně ho v takové podobě schválí na maximálku 100, 120

0/0
17.3.2014 14:01

R36a27d13o44m97í42r 74N12o47v13á50k 2673973598553

Zadna technicka zavada to nebyla. Jel rychle a doslo k rozkmitani voziku, ktery se pak po smyku a prevraceni utrhl!!

+6/0
17.3.2014 13:46

B79ě10l83a 92H57o31r36á21k21o18v81á 1608302909510

Tak to se budou příbuzní modlit, jinak budou plakat dvakrát...:-/

0/0
17.3.2014 13:42

K10a15r88e11l 50B44a31r76t60á13č44e15k 9332159622535

uplatnuji psychickou zavadu u ridice passatu....

+8/0
17.3.2014 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.