Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistu smetl utržený vozík, těžkým zraněním podlehl

Utržený přívěsný vozík smetl v pátek odpoledne v obci Rudoltice na Lanškrounsku osmašedesátiletého cyklistu. Těžce zraněný muž zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i66ř66í 59D86o96u40b33í31n97e70k 9407138736803

krásný, jak všichni šijete do řidiče, anižbyste měli možnost nahlédnout do znaleckého posudkuRvRv;-O;-O

upřímnou soustrast rodině!

+2/0
18.3.2014 11:00

L64i22b34o58r 90H59r47d26i92n16a 4650576942186

Chudák cyklista, teď se zjistí že jel na kole z hospody a celou dopravní nehodu hodí na něho...

0/0
18.3.2014 9:21

L18u15d17ě48k 18Š19i51š69á73k 3177578519404

Dneska to chtělo jezdit opatrně - s vozíkem s plachtou mohl k převrácení stačit prudký poryv větru.

0/0
17.3.2014 19:05

M63i17l97o67š 27L38e23l15e27k 1780252881498

Nehoda se stala v pátek a to bylo celkem bezvětří. Zkrátka jel jak prase, vozík se rozkýval a převrátil.

+1/0
17.3.2014 19:26

J36i91n58d67ř41i86c60h 80Š96k31o30p22e76k 4445171440295

klidně mohl převrácení pomoci i neupevněný náklady, který se při prudším manévru pohnul.

0/0
17.3.2014 20:11

P53e79t20r 78N61e24s49v31a93d55b24a 2544705156479

Když člověk vídá jek někteří bezmozci lítají s vozíky za auty není se čemu divit. Když se přívěs roztancuje tak řídí on nikoliv řidič!!!

+1/0
17.3.2014 19:00

O24n94d46ř97e73j 39K51e55ř44k66a 7289786280164

Podle fotek to vypadá, že to bylo v obci. Nechce se mi věřit, že jel povolenou rychlostí. Ještě by mě zajímalo, zda může být tak velký přívěs připojený za Passata (unese to tažné zařízení?). Pokud ano, tak asi nestačí obyčejné béčko, musí být nějaké rozšíření?

0/0
17.3.2014 17:32

J86i12n28d74ř12i92c21h 73Š77k19o46p47e41k 4455361360255

velikost ložné plochy v dnešní době nic neznamená, znám spoustu přívěsů, co mají ložnou plochu jak dodávka a když se jim člověk podívá do TP, tak jsou třeba na 500, 750 kg.

zatížení tažného se moc neliší, toho bych se nebál

málo se to víc, hranice 750 kg pro vleky již dávno neexistuje, za určitých podmínek lze tahat bez éčka i bržděný vlek (osobní zkušenost). Celkem srozumitelně např. tady:

http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html

0/0
17.3.2014 17:43

I82v96a 81K96r18i70s89t12o33f74o22v42á 7455303242872

:-/To je hrůza. Cyklista mrtvý a řidič aby teď zpytoval svědomí, co udělal špatně. Já bych to tipla na nepřiměřenou rychlost. Ovšem nikoliv cyklisty.

0/0
17.3.2014 16:57

J81i37n51d51ř40i45c83h 72Š30k64o91p14e24k 4985401910625

průšvih je hned a pokud se člověk pohybuje na silnici,je napůl v průseru pořád

+2/0
17.3.2014 17:58
Foto

M45i18l33a75n 77S41o37u71š77e27k 9986407421872

klasika.... řidiči s vozíkem často nerespektují jakousi maximální povolenou rychlost, vůbec není výjimka když mě předjede škodovka s vozíkem třeba 120, 130 km/h... tyhle větší vozíka mají tendenci se při jízdě rozkývat, mají svoji kritickou rychlost, je třeba zpomalit nebo naopak zrychlit, tohle je častý příběh.... u vyšších vozíků má vliv i vítr.

Pokud došlo ke smyku, a přitom je suchá vozovka, viděl bych na to na jeden z těhle faktorů - kombinace nadměrné rychlosti a rozkývání vozíku

+7/0
17.3.2014 14:55

J31i59n58d17ř83i83c84h 46Š75k96o33p86e15k 4965971190755

nj, ale dnes už maximálka vozíků není 80, běžně je 100 i více

0/−3
17.3.2014 15:34

P80e50t82r 84N15i63v15n58i19c24k67ý 3662134835427

Nepleť si maximální KONSTRUKČNÍ rychlost a maximální DOVOLENOU rychlostí!

+1/0
17.3.2014 15:43

J87i75n70d54ř64i90c55h 18Š76k97o42p35e52k 4895351400735

beru tu, co má uvedenou jako maxiální v techničáku a na zadním čele.

Maximálka vleku u osobáků neexistuje !!- vždy se řídí dle nejnižší povolený rychlosti soupravy

0/−1
17.3.2014 17:45

J98i39n36d53ř54i84c34h 42Š15k85o72p37e61k 4675821830935

maximálka vleku u osobáku = myšleno tak, že není obecně dáno, že při jízdě s vlekem se musí např. max. 80

+1/0
17.3.2014 17:47

M97a62r65t52i38n 71H54a58v20l43í80k 4480605287693

Vozík nad 100 jsem teda ještě neviděl.

+1/0
17.3.2014 16:47

I22v60a 90K95r13i30s24t65o92f56o53v26á 7525663902882

Jak je vidět, mnozí si to myslí... :-/

0/0
17.3.2014 16:54

J12i25n11d76ř86i79c73h 83Š96k71o95p83e55k 4115901280535

že někdo něco neviděl, neznamená, že to neexistuje...... Kouknějte na web nějakého výrobce vleků

0/−1
17.3.2014 17:51

J89i61n38d47ř60i64c22h 30Š38k31o35p79e23k 4495621100595

mrkni třeba na web agadosu

naprosto běžné

0/0
17.3.2014 17:45

J49a51n 89F22r14o15l57í95k 6216840515844

Tak se podívejte http://www.vapp.cz/kategorie/valniky-do-750-kg-nebrzdene/#utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=privesne_voziky;-D

0/0
17.3.2014 17:56

J37a41r84o55s80l50a48v 78Z70a44j26i51c32e64k 6254851317847

Jindrichu Skopku, nehoda se stala na silnici s max. povolenou rychlosti 90 km/hod.

+1/0
18.3.2014 0:21

J16i24n48d66ř45i21c98h 64Š62k57o35p74e39k 4975691570205

ano. Jen se snažím probrat některé přispěvatele ze snu, v němž neexistuje možnost, aby vleky jezdily legálně rychleji než nějakých 80, 90 km/h :-)

+1/0
18.3.2014 6:26

J85a72r29o90m64í65r 76K40r83á54l 4700179364759

Pokud vím, tak cedule začátek a konec obce tam zatím jsou.  Takže max. 50.

+1/0
18.3.2014 6:37

B63l41a48ž65e63j 26M67o70t58y77č43k15a 8547287785820

těch lidí co neumí řídit nějak přibývá

+1/0
17.3.2014 14:40

V66o50j82t63a 89S31u54k 3587105657201

Kolobezka Passat a 3x vetsi privesny vozik za nim.Divim se ze to jenom prevratil a neudelal z neho vrtuly.;-)

0/0
17.3.2014 14:23

J65i26n79d67ř60i92c31h 49Š41k89o34p30e84k 4195411850895

velký neznamená automaticky těžký

0/0
17.3.2014 17:52

J50i50n73d90ř70i83c36h 21Š98k26o35p26e72k 4575811150325

děkujeme autorům novely vyhlášky, díky které menší přívěsné vozíky již nemusí mít jištění např. pomocí řetězu umožňující částečnou jeho řiditelnost v případě rozpojení

+1/0
17.3.2014 14:00
Foto

M49i50r67o83s26l49a95v 98Z13a95p70l42e46t11a44l 3657315788693

Vy si vážně myslíte že ten vozík by udržel za tím převráceným autem co se otočilo nárazem do protisměru na nějakém řetázku??? 5etázky a řetězy byl dobré na to, aby uvolněný vozík nevybočil někam do protisměru ale určitě nikdy neměly funkci udržet soupravu v celku pokud se dostane do kotrmelců.

0/0
17.3.2014 15:54

J47i59n74d67ř42i56c17h 84Š15k29o98p71e25k 4485861530115

možná ne, ale pomohl by, např.část síly by se spotřebovala na přetržení řetězu, nebo by vlek letěl na jinou stranu

0/0
17.3.2014 17:46
Foto

P38ř88e96m12y97s40l 81Č73e19j15p 8408177398326

Vozík se utrhne z koule a vy byste chtěl na zmírnění utržení nějaký řetízek.

0/0
18.3.2014 6:55

J67i36n35d69ř15i61c29h 51Š22k26o13p77e10k 4495441830125

mohlo povolit pouze upínací zařízení. Pevnost řetězu běžné velikosti by následky zmírnila či odstranila (když se musí vlek utrhnout, částečně to zpomalí jeho rychlost nebo to i změní změr). Samozřejmě, musel by to být normální materiál, ne lako čínské produkce v průměru odpovídající lanku na kole, na přehazovačce.

0/0
18.3.2014 17:52
Foto

P38ř34e12m59y47s53l 65Č76e12j88p 8698187478166

Tak pokud by to byl řetez s jakým se tahají klády v lese tak jo (nereálné), ale asi máte na mysl nějaký zajišťovací řetízek, který při takové akci jako tato, rupne ani nevíte jak. Tady došlo k havárii, a při takové síle, praskne cokoliv. Nebo si myslíte, že vyrvat oj z vozíku je složité? Tu máte náhledy, doporučuji projít si kompilace, můžná se budete divit, jak někdy stačí málo k tomu, aby se auto (byť i zachovalé) rozpadlo na malé kousky ...

0/0
18.3.2014 18:14

J27i34n53d24ř23i18c18h 30Š51k73o96p98e53k 4795231520475

velikost řetězu by musela  být úměrná velikosti káry. Když dva silné udrží nákladní vlek (15 t), proč by jeden slabý neudržel blbou zhruba tunu....... Neřek bych, že pro takovéto použití by tam musel být řetěz jako kr..va

0/0
19.3.2014 10:36
Foto

P78ř65e80m83y98s84l 21Č49e20j36p 8628227538676

V první řadě je potřeba si uvědomit rozdíl mezi taženým, a v momentě přetížení při havárii. To je fyzika ...

0/0
19.3.2014 15:28

J74i31n34d68ř51i36c83h 16Š32k32o18p82e38k 4625481100845

samozřejmě, pojistné řetězy jsou uzpůsobeny a navrženy na tuto situace (aby po rozpojení soupravy dokázaly zajistit aspoň částečnou řiditelnost)

0/0
20.3.2014 19:27
Foto

P76ř28e20m70y25s63l 72Č42e58j75p 8258567578116

Tu se ale vlek nerozpojil při jízdě, ale při havárii. Jako autonehoda. Jako neovladatelné vozidlo a přívěsný vozík. Jako jiné síly než při obyčejném nechtěném rozpojení atd...

0/0
20.3.2014 19:40

J76i10n84d32ř40i70c80h 73Š92k42o86p27e19k 4175551120905

to ano, není problém to spočítat. Samozřejmě není třeba jištění dimenzovat na 100 km, tak rychle při nehodě vzduchem auta ani vleky nelétají

0/0
21.3.2014 16:51
Foto

P31ř53e68m91y80s74l 40Č34e26j39p 8378757158306

Ne, ale ještě to zkusím. Není nehoda jako nehoda. Při každé nehodě docházím k různým vlivům, silám na havarované objekty. Takže, když se auto převrátí na střechu, vlek se nebude podjímat, ale prakticky se překroucením utrhne, a je jedno, jestli to budete mít na kouli, řetízku, řetezu, nebo ocelovém lanku. Nutno totiž vzít také v potaz, že vlek nutně nekopíruje dráhu havárie automobilu (jak směr, sílu, tlak, brzdy, náraz atd...)

viz. https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc

0/0
21.3.2014 17:15
Foto

P93ř40e58m65y13s35l 21Č42e58j26p 8368807718666

https://www.youtube.com/watch?v=aIctm9FDD-U

0/0
18.3.2014 18:15

J66i42r64i 63R50u33s78n77o87k 4645682337553

Z neznamych pricin? Lidi s tim na D1 jezdi pres 140. Na okreskach klidne 120.

+2/0
17.3.2014 13:52

J21i17n57d82ř59i27c50h 39Š85k80o71p71e78k 4185821100945

jsou vleky co mají povolených 120, tak kde je problém ?

0/−4
17.3.2014 14:00

D91a70v24i95d 77H92o44f 5933571110686

problém je v tom, že vidím na vleku 80 a auto s ní si to mastí 140. Kdybych viděl vlek se 120-kou a ten jel 120, tak mlčím.

+5/−1
17.3.2014 14:20

D18a56v98i60d 52H21o54f 5253701500636

Josef Hanyáš asi nevídá na silnicích to co já nebo souhlasí s rychlou jízdou vozíků?

0/0
17.3.2014 14:46

J31i97n16d97ř68i89c24h 47Š74k26o98p71e15k 4485771410905

z osobní zkušenosti je vlek s 80 při rychlosti 90 km na klasických tlumičích či pružinách stabilnější než nové vleky s maximálkou 120 při rychlosti 90

+1/0
17.3.2014 15:34

J82o12s85e96f 61N48a73d68r85c25h74a83l 9373721691303

Řidič blbě naložil a šlápnul na plyn. Vzhledem k tomu, že většina přívěsů nemá tlumiče (až nad  1200 kg) se přívěs rozkejve a pošle auto na střechu. Běžná záležitost..Znám to z vlastní zkušenosti, ovšem bez následné škody. Dlouhý náklad nestačil v malý rychlosti dokončit dílo zkázy.

+1/0
17.3.2014 13:46

J12i75n69d27ř67i29c29h 91Š42k68o59p41e38k 4815741490635

taky nechápu, jak někdo může povolit provoz přívěsu, aniž by měl účinné odpružení. A klidně ho v takové podobě schválí na maximálku 100, 120

0/0
17.3.2014 14:01

R20a31d82o48m14í66r 68N52o50v38á44k 2653503228263

Zadna technicka zavada to nebyla. Jel rychle a doslo k rozkmitani voziku, ktery se pak po smyku a prevraceni utrhl!!

+6/0
17.3.2014 13:46

B74ě32l53a 73H49o23r87á45k23o20v73á 1908332329620

Tak to se budou příbuzní modlit, jinak budou plakat dvakrát...:-/

0/0
17.3.2014 13:42

K53a91r49e55l 71B86a87r28t71á20č64e89k 9702769242915

uplatnuji psychickou zavadu u ridice passatu....

+8/0
17.3.2014 13:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.