Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistu smetl utržený vozík, těžkým zraněním podlehl

Utržený přívěsný vozík smetl v pátek odpoledne v obci Rudoltice na Lanškrounsku osmašedesátiletého cyklistu. Těžce zraněný muž zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i69ř75í 49D55o59u12b39í91n61e85k 9107448786533

krásný, jak všichni šijete do řidiče, anižbyste měli možnost nahlédnout do znaleckého posudkuRvRv;-O;-O

upřímnou soustrast rodině!

+2/0
18.3.2014 11:00

L25i34b90o79r 86H94r14d76i37n65a 4520736582486

Chudák cyklista, teď se zjistí že jel na kole z hospody a celou dopravní nehodu hodí na něho...

0/0
18.3.2014 9:21

L60u13d31ě48k 23Š82i15š32á62k 3587368519794

Dneska to chtělo jezdit opatrně - s vozíkem s plachtou mohl k převrácení stačit prudký poryv větru.

0/0
17.3.2014 19:05

M47i31l16o93š 59L83e14l12e12k 1270212191578

Nehoda se stala v pátek a to bylo celkem bezvětří. Zkrátka jel jak prase, vozík se rozkýval a převrátil.

+1/0
17.3.2014 19:26

J11i42n20d95ř80i11c63h 77Š87k39o46p86e61k 4735311620755

klidně mohl převrácení pomoci i neupevněný náklady, který se při prudším manévru pohnul.

0/0
17.3.2014 20:11

P64e37t17r 57N81e69s43v16a68d68b55a 2454435916219

Když člověk vídá jek někteří bezmozci lítají s vozíky za auty není se čemu divit. Když se přívěs roztancuje tak řídí on nikoliv řidič!!!

+1/0
17.3.2014 19:00

O89n21d49ř93e36j 80K56e72ř72k91a 7179836290414

Podle fotek to vypadá, že to bylo v obci. Nechce se mi věřit, že jel povolenou rychlostí. Ještě by mě zajímalo, zda může být tak velký přívěs připojený za Passata (unese to tažné zařízení?). Pokud ano, tak asi nestačí obyčejné béčko, musí být nějaké rozšíření?

0/0
17.3.2014 17:32

J85i62n51d36ř47i88c13h 61Š74k40o98p14e37k 4225541270445

velikost ložné plochy v dnešní době nic neznamená, znám spoustu přívěsů, co mají ložnou plochu jak dodávka a když se jim člověk podívá do TP, tak jsou třeba na 500, 750 kg.

zatížení tažného se moc neliší, toho bych se nebál

málo se to víc, hranice 750 kg pro vleky již dávno neexistuje, za určitých podmínek lze tahat bez éčka i bržděný vlek (osobní zkušenost). Celkem srozumitelně např. tady:

http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html

0/0
17.3.2014 17:43

I94v27a 56K74r21i78s94t80o28f90o64v25á 7495973502112

:-/To je hrůza. Cyklista mrtvý a řidič aby teď zpytoval svědomí, co udělal špatně. Já bych to tipla na nepřiměřenou rychlost. Ovšem nikoliv cyklisty.

0/0
17.3.2014 16:57

J30i16n27d29ř96i54c87h 59Š25k80o50p89e97k 4685111540385

průšvih je hned a pokud se člověk pohybuje na silnici,je napůl v průseru pořád

+2/0
17.3.2014 17:58
Foto

M95i88l37a54n 29S16o67u69š17e56k 9336877221752

klasika.... řidiči s vozíkem často nerespektují jakousi maximální povolenou rychlost, vůbec není výjimka když mě předjede škodovka s vozíkem třeba 120, 130 km/h... tyhle větší vozíka mají tendenci se při jízdě rozkývat, mají svoji kritickou rychlost, je třeba zpomalit nebo naopak zrychlit, tohle je častý příběh.... u vyšších vozíků má vliv i vítr.

Pokud došlo ke smyku, a přitom je suchá vozovka, viděl bych na to na jeden z těhle faktorů - kombinace nadměrné rychlosti a rozkývání vozíku

+7/0
17.3.2014 14:55

J89i96n82d31ř93i35c30h 88Š16k67o40p92e69k 4875951210265

nj, ale dnes už maximálka vozíků není 80, běžně je 100 i více

0/−3
17.3.2014 15:34

P45e36t28r 59N70i94v80n23i47c56k22ý 3502304985477

Nepleť si maximální KONSTRUKČNÍ rychlost a maximální DOVOLENOU rychlostí!

+1/0
17.3.2014 15:43

J48i90n53d16ř76i73c75h 34Š48k88o31p95e60k 4585281710575

beru tu, co má uvedenou jako maxiální v techničáku a na zadním čele.

Maximálka vleku u osobáků neexistuje !!- vždy se řídí dle nejnižší povolený rychlosti soupravy

0/−1
17.3.2014 17:45

J89i20n96d69ř61i15c93h 25Š69k82o46p23e78k 4675161300905

maximálka vleku u osobáku = myšleno tak, že není obecně dáno, že při jízdě s vlekem se musí např. max. 80

+1/0
17.3.2014 17:47

M12a26r81t28i46n 50H20a87v38l38í73k 4430325947753

Vozík nad 100 jsem teda ještě neviděl.

+1/0
17.3.2014 16:47

I97v31a 39K33r39i84s43t95o37f46o92v36á 7625553792812

Jak je vidět, mnozí si to myslí... :-/

0/0
17.3.2014 16:54

J10i15n58d41ř46i52c20h 48Š98k19o40p33e41k 4595921740175

že někdo něco neviděl, neznamená, že to neexistuje...... Kouknějte na web nějakého výrobce vleků

0/−1
17.3.2014 17:51

J48i90n48d44ř76i45c57h 15Š88k44o35p20e87k 4645171560375

mrkni třeba na web agadosu

naprosto běžné

0/0
17.3.2014 17:45

J68a84n 89F58r33o86l81í40k 6246980605114

Tak se podívejte http://www.vapp.cz/kategorie/valniky-do-750-kg-nebrzdene/#utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=privesne_voziky;-D

0/0
17.3.2014 17:56

J45a44r70o85s87l70a16v 44Z15a64j56i52c52e11k 6274101607437

Jindrichu Skopku, nehoda se stala na silnici s max. povolenou rychlosti 90 km/hod.

+1/0
18.3.2014 0:21

J11i83n95d72ř74i13c26h 83Š60k18o18p29e76k 4845561690545

ano. Jen se snažím probrat některé přispěvatele ze snu, v němž neexistuje možnost, aby vleky jezdily legálně rychleji než nějakých 80, 90 km/h :-)

+1/0
18.3.2014 6:26

J73a48r31o26m58í71r 50K71r21á41l 4460579154859

Pokud vím, tak cedule začátek a konec obce tam zatím jsou.  Takže max. 50.

+1/0
18.3.2014 6:37

B31l95a23ž25e63j 38M70o41t54y12č37k62a 8977257375790

těch lidí co neumí řídit nějak přibývá

+1/0
17.3.2014 14:40

V10o82j97t36a 77S78u43k 3847385427331

Kolobezka Passat a 3x vetsi privesny vozik za nim.Divim se ze to jenom prevratil a neudelal z neho vrtuly.;-)

0/0
17.3.2014 14:23

J42i65n68d77ř73i85c21h 16Š61k30o27p97e23k 4285461920635

velký neznamená automaticky těžký

0/0
17.3.2014 17:52

J59i56n22d91ř21i58c48h 30Š37k17o86p20e84k 4815391760385

děkujeme autorům novely vyhlášky, díky které menší přívěsné vozíky již nemusí mít jištění např. pomocí řetězu umožňující částečnou jeho řiditelnost v případě rozpojení

+1/0
17.3.2014 14:00
Foto

M74i85r34o62s75l85a18v 75Z58a81p83l84e18t41a84l 3797355808293

Vy si vážně myslíte že ten vozík by udržel za tím převráceným autem co se otočilo nárazem do protisměru na nějakém řetázku??? 5etázky a řetězy byl dobré na to, aby uvolněný vozík nevybočil někam do protisměru ale určitě nikdy neměly funkci udržet soupravu v celku pokud se dostane do kotrmelců.

0/0
17.3.2014 15:54

J41i49n82d27ř47i50c66h 98Š11k31o78p89e50k 4695471410215

možná ne, ale pomohl by, např.část síly by se spotřebovala na přetržení řetězu, nebo by vlek letěl na jinou stranu

0/0
17.3.2014 17:46
Foto

P40ř86e73m48y46s42l 39Č73e62j21p 8948317168846

Vozík se utrhne z koule a vy byste chtěl na zmírnění utržení nějaký řetízek.

0/0
18.3.2014 6:55

J13i61n97d37ř54i57c47h 82Š95k76o84p85e95k 4685401240465

mohlo povolit pouze upínací zařízení. Pevnost řetězu běžné velikosti by následky zmírnila či odstranila (když se musí vlek utrhnout, částečně to zpomalí jeho rychlost nebo to i změní změr). Samozřejmě, musel by to být normální materiál, ne lako čínské produkce v průměru odpovídající lanku na kole, na přehazovačce.

0/0
18.3.2014 17:52
Foto

P75ř29e54m92y60s41l 82Č97e19j19p 8638357548446

Tak pokud by to byl řetez s jakým se tahají klády v lese tak jo (nereálné), ale asi máte na mysl nějaký zajišťovací řetízek, který při takové akci jako tato, rupne ani nevíte jak. Tady došlo k havárii, a při takové síle, praskne cokoliv. Nebo si myslíte, že vyrvat oj z vozíku je složité? Tu máte náhledy, doporučuji projít si kompilace, můžná se budete divit, jak někdy stačí málo k tomu, aby se auto (byť i zachovalé) rozpadlo na malé kousky ...

0/0
18.3.2014 18:14

J91i25n27d26ř90i22c25h 88Š93k38o43p20e88k 4615501730975

velikost řetězu by musela  být úměrná velikosti káry. Když dva silné udrží nákladní vlek (15 t), proč by jeden slabý neudržel blbou zhruba tunu....... Neřek bych, že pro takovéto použití by tam musel být řetěz jako kr..va

0/0
19.3.2014 10:36
Foto

P59ř26e45m74y76s23l 33Č70e78j10p 8278457938226

V první řadě je potřeba si uvědomit rozdíl mezi taženým, a v momentě přetížení při havárii. To je fyzika ...

0/0
19.3.2014 15:28

J37i60n83d68ř68i78c76h 28Š98k57o81p90e20k 4825711790425

samozřejmě, pojistné řetězy jsou uzpůsobeny a navrženy na tuto situace (aby po rozpojení soupravy dokázaly zajistit aspoň částečnou řiditelnost)

0/0
20.3.2014 19:27
Foto

P21ř58e47m89y79s67l 78Č91e55j47p 8908947798946

Tu se ale vlek nerozpojil při jízdě, ale při havárii. Jako autonehoda. Jako neovladatelné vozidlo a přívěsný vozík. Jako jiné síly než při obyčejném nechtěném rozpojení atd...

0/0
20.3.2014 19:40

J81i10n82d35ř29i92c70h 95Š79k60o68p63e82k 4655391600905

to ano, není problém to spočítat. Samozřejmě není třeba jištění dimenzovat na 100 km, tak rychle při nehodě vzduchem auta ani vleky nelétají

0/0
21.3.2014 16:51
Foto

P46ř75e16m85y56s31l 57Č92e15j76p 8228417858326

Ne, ale ještě to zkusím. Není nehoda jako nehoda. Při každé nehodě docházím k různým vlivům, silám na havarované objekty. Takže, když se auto převrátí na střechu, vlek se nebude podjímat, ale prakticky se překroucením utrhne, a je jedno, jestli to budete mít na kouli, řetízku, řetezu, nebo ocelovém lanku. Nutno totiž vzít také v potaz, že vlek nutně nekopíruje dráhu havárie automobilu (jak směr, sílu, tlak, brzdy, náraz atd...)

viz. https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc

0/0
21.3.2014 17:15
Foto

P28ř61e10m90y37s56l 51Č85e70j37p 8418977788356

https://www.youtube.com/watch?v=aIctm9FDD-U

0/0
18.3.2014 18:15

J95i11r48i 40R64u10s24n88o93k 4485592517893

Z neznamych pricin? Lidi s tim na D1 jezdi pres 140. Na okreskach klidne 120.

+2/0
17.3.2014 13:52

J30i52n80d38ř19i56c41h 16Š63k91o38p82e19k 4145741480735

jsou vleky co mají povolených 120, tak kde je problém ?

0/−4
17.3.2014 14:00

D86a77v95i61d 90H65o45f 5563401710436

problém je v tom, že vidím na vleku 80 a auto s ní si to mastí 140. Kdybych viděl vlek se 120-kou a ten jel 120, tak mlčím.

+5/−1
17.3.2014 14:20

D34a23v49i49d 47H36o98f 5153411270836

Josef Hanyáš asi nevídá na silnicích to co já nebo souhlasí s rychlou jízdou vozíků?

0/0
17.3.2014 14:46

J65i71n71d13ř72i65c31h 59Š34k75o24p16e69k 4625891970635

z osobní zkušenosti je vlek s 80 při rychlosti 90 km na klasických tlumičích či pružinách stabilnější než nové vleky s maximálkou 120 při rychlosti 90

+1/0
17.3.2014 15:34

J16o33s97e47f 22N17a92d23r52c89h55a20l 9973431301893

Řidič blbě naložil a šlápnul na plyn. Vzhledem k tomu, že většina přívěsů nemá tlumiče (až nad  1200 kg) se přívěs rozkejve a pošle auto na střechu. Běžná záležitost..Znám to z vlastní zkušenosti, ovšem bez následné škody. Dlouhý náklad nestačil v malý rychlosti dokončit dílo zkázy.

+1/0
17.3.2014 13:46

J30i15n34d57ř27i10c24h 96Š16k94o29p28e52k 4865591480725

taky nechápu, jak někdo může povolit provoz přívěsu, aniž by měl účinné odpružení. A klidně ho v takové podobě schválí na maximálku 100, 120

0/0
17.3.2014 14:01

R91a81d43o78m71í58r 78N57o60v81á20k 2203603908543

Zadna technicka zavada to nebyla. Jel rychle a doslo k rozkmitani voziku, ktery se pak po smyku a prevraceni utrhl!!

+6/0
17.3.2014 13:46

B34ě84l64a 38H41o80r62á90k35o91v52á 1918872499360

Tak to se budou příbuzní modlit, jinak budou plakat dvakrát...:-/

0/0
17.3.2014 13:42

K92a51r81e27l 26B98a50r27t70á36č75e95k 9442899142455

uplatnuji psychickou zavadu u ridice passatu....

+8/0
17.3.2014 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.