Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová alej i lavičky, jen vodotrysk nečekejte. Vše o opravené třídě Míru

O opravě třídy Míru se v Pardubicích mluví roky. Málokdo ovšem ví, co za rok stavby v centru města vznikne. Jak bude vypadat pohyb cyklistů po třídě? Kde budou stavět trolejbusy? Z čeho bude povrch ulice? MF DNES nabízí deset odpovědí na deset otázek, které se týkají podoby nového bulváru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z83d85e10n57e84k 27Š57i52t31i62n56a 2223218970525

Už vidím kavárníka Bajera roznášet kafe na stolky mezi projíždějícími trolejbusy. Je to takový kočkopes.

+6/0
7.3.2014 19:03

A85l72e77š 20T34r24o95j76a15n 3884214684389

R^R^R^ víc už na toto téma psát nebudu,už mě to unavuje.Díky pánové :-)

0/0
10.3.2014 8:45

J16a57r68o71s13l33a13v 32J80o63n39á98š 4518134742195

Jak to nazvat? Polopěší zóna? Pěší zóna pro trolejbusy?

Od Grandu ke Sladkovského ulici je to 315 metrů. Opravdu je nutné se takovou "dálku" vozit trolejbusem? Chápal bych ten jízdní pruh jako zálohu pro případ neprůjezdnosti Sukovy třídy, ale aby tam projížděly linové trolejbusy? Proč? Kvůli odlehčení Sukovky? Pak tam musí jezdit víc než stovka trolejbusů denně, a to už asi žádná pěší zóna nebude.

+5/0
7.3.2014 18:44

J56o15s22e57f 94H29u86m37m63e15l 9875186942670

ten trolej tam bude dovážet lidi odjinud, jestli tam ještě někdy někdo vůbec bude jezdit, jako Karlovina, Pern. nám

0/0
8.3.2014 14:28

J72a58r29o23s25l15a87v 50J17o74n48á63š 4918244792355

Lidi odjinud mohou vystoupit u Grandu nebo u záchodků a jsou na třídě Míru. Nevidím žádný důvod, proč by trolejbusy měly jezdit po pěší zóně. Tedy kromě toho odlehčení dopravě na Sukově třídě. Ale pak nejde o pěší zónu.

+2/0
8.3.2014 18:28

P71a91v12l94a 42K16v55a79p44i85l70o41v18á 7969448944377

Jednosměrný - střídavý provoz trolejbusů???? To musel být ukrutný brainstorming než na tuhle geniální myšlenku přišli 8-o

+5/0
7.3.2014 17:38

F22r90a79n79t38i86š69e31k 15K96a47b19r41h37e72l 3565370422948

Ten trolejbus na TM je opravdu nesmysl....pokud bude hlavní trasa procházet Sladkovského a pak k Afi, tak nevidím smysl v tom, aby vybrané spoje jezdily po TM. IMHO pěší zóna TM jen prospěje, trolejbus bude vada na kráse...

+3/−1
7.3.2014 17:10

J15i98ř35í 66N12o48v77á38k 1430560425191

Nějaké tipy o kolik se to prodraží a protáhne? :))

+2/0
7.3.2014 16:10

R39a53d35i78m 32J10i55č43í14n42s73k36ý 8197184709

A co na to kavárník Bajer.....?

0/0
7.3.2014 15:47

T13o58m97á83š 79H64o49r89n37í85k 4345777406599

Nemůžu se dočkat, až si půjdu posedět na lavičce na pěší zóně a okolo mně se prožene trolejbus :-/;-D

+10/0
7.3.2014 14:45

T58o35m74á72š 86L17u65d15v57í49k 5560818983906

Pardubice jsou už několik století dopravním uzlem. To bez dopravy nejde.

+1/−4
7.3.2014 15:11

L71e35o98š 56J93í77l74e78k 1456711617544

Přesně, s těma trolejbusama někde udělali chybu...;-DRv

+5/0
7.3.2014 15:17

J89i62ř97í 91N97o32v24á83k 1550160985621

nějak jste zapomněli, kdo v těch trolejbusech jezdí - nejsou to náhodou lidé? Takže podle vás je vhodné lidi z TM vyhnat všemi možnými způsoby?

Za sebe jsem rád, že Pardubice zatím tolik neprosazují politiku umrtvování, pardon, zklidňování dopravy. Už takhle se život víc přesouvá do Afi, protože kolem třídy Míru je peklo zaparkovat.

+1/−5
7.3.2014 15:39

J31a10r15o97s11l57a37v 96J64o57n27á11š 4868764822625

Tak ono od Grandu k záchodkům není tak daleko, aby to normální člověk nezvládl pěšky. A kavárenské zahrádky s trolejbusy jezdícími kolem stolků, to asi nebude to pravé ořechové.

+2/0
7.3.2014 18:33

J84a78n 89Ř12e21h42á27č12e16k 5643518349671

Právě, že to, co vzniká na třídě Míru, je politika umrtvování. Kdyby tam vznikla pěší zóna, jak ji plánoval původně pan arch. Walter, tak by jezdily všechny trolejbusové linky v obou směrech na zastávku u záchodků a pak by jely Sladkovského a Sukovu tř. k divadlu. Dopravní obsluha by byla zajištěna všemi páteřními trolejbusovými linkami v obou směrech ze zastávky U Bati a u záchodků. Zatímco teď se nepočítá s tím, že by trolejbusy mohly jezdit přes Sladkovského a Sukovu k divadlu, není zde totiž vyprojektovaná trolejbusová křižovatka. Navíc mezi lékárnou a Grandem bude jen jeden jízdní pruh, takže mají po třídě Míru jezdit pouze linky 2 a 13 a to pouze v jednom směru jízdy (ve směru od Zelené brány k Domu služeb). Opačným směrem tudy bude jezdit pouze linka 27, která jezdí devětkrát denně. Na zastávce "U Bati" (dnes u Rossmena) bude tedy zastavovat pouze 9 trolejbusů za celý den !!! Trolejbusů bude tedy po třídě Míru jezdit daleko méně, než kdyby tam byla pěší zóna. Navíc tam budou šedivé trolejbusové sloupy a nebude to tedy lákat nikoho k odpočinku, posezení, kulturním vystoupením nebo trhům. Ve výsledku tedy právě to, co tam vzniká, povede k umrtvení pěší zóny. Stačí se podávat na Grand. Přímo před Grandem jsou dokonce dvě zastávky MHD. Jedna na náměstí Republiky, druhá byla na tř. Míru. Přesto do Grandu nikdo nechodí. To, zda obchody prosperují, skutečně není dáno tím, zda tudy projíždějí trolejbusy. Na Pernštýnské nám. také nejezdí trolejbusy. A zkuste se tam jít podívat kdykoliv v létě večer, jak plné tu jsou předzahrádky restaurací.

0/0
12.3.2014 19:03

T25o44m64á36š 45L35u93d72v76í77k 5860448633886

Kdyby Pardubice byly město, jež je vyhlášené především rybníkařstvím, pak bych chápal tyhle stesky a preferoval bych na pěší zóně jezírko.

Ale Pardubice jsou přece mezinárodní dopravní uzel, s úzkým vztahem ke Kašparovi i Pernerovi, navíc městem, které dalo vzniknout mj. Dopravní fakultě Jana Pernera, tak proč vám přijde tak divné, že je v centru tohoto města nějaká doprava?

0/−4
7.3.2014 15:50

J41i45ř95í 14N30o48v61á98k 1760260955511

Tomáši, ale tohle by mělo platit pro všechna města, kde žijí lidé - používají auta a MHD, aby se někam dostali. A pokud bude jednodušší udělat nákup v Globusu za městem, místo v Jednotě v centru, tak tam lidi prostě nepojedou, pak se sice centrum vyčistí od dopravy, ale taky od lidí..

navíc si nějak neumím představit, že si sednu na třídu Míru na lavičku a budu se tam tetelit blahem, že kolem mě jezdí maximálně cyklisté. A už vůbec ne, když mám za rohem Tyršáky, nebo Bubeníky..

+3/−2
7.3.2014 15:59

T88o81m12á90š 46L16u13d39v49í22k 5610748513506

Žiji v Chrudimi a ono "zklidnění dopravy" je u nás už několik let koncepcí radnice - udělaly se schody v ulici vedoucí na náměstí, zdražilo se parkovné na náměstí. Výsledkem je, že jako místní nemám důvod na náměstí vůbec chodit, protože místní podnikatelé odešli a zůstala pošta a vietnamská restaurace, vietnamské oděvy a stará masna.

+3/0
7.3.2014 16:11

J88o88s17e11f 12H67u56m52m84e65l 9205596302840

já si zase nedovedu představit, že si s rodinou přijdu posedět na Tř.m

0/0
8.3.2014 14:29

J15o26s67e48f 39H93u46m21m69e85l 9405806402330

pardon.. že tam přijedu z Polabin posedět a zase domů

0/0
8.3.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.