Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová alej i lavičky, jen vodotrysk nečekejte. Vše o opravené třídě Míru

O opravě třídy Míru se v Pardubicích mluví roky. Málokdo ovšem ví, co za rok stavby v centru města vznikne. Jak bude vypadat pohyb cyklistů po třídě? Kde budou stavět trolejbusy? Z čeho bude povrch ulice? MF DNES nabízí deset odpovědí na deset otázek, které se týkají podoby nového bulváru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z13d60e98n86e94k 24Š20i54t29i38n45a 2473838690445

Už vidím kavárníka Bajera roznášet kafe na stolky mezi projíždějícími trolejbusy. Je to takový kočkopes.

+6/0
7.3.2014 19:03

A56l17e98š 93T98r42o22j86a91n 3684234684979

R^R^R^ víc už na toto téma psát nebudu,už mě to unavuje.Díky pánové :-)

0/0
10.3.2014 8:45

J57a49r72o93s98l94a20v 15J27o73n71á36š 4478824522175

Jak to nazvat? Polopěší zóna? Pěší zóna pro trolejbusy?

Od Grandu ke Sladkovského ulici je to 315 metrů. Opravdu je nutné se takovou "dálku" vozit trolejbusem? Chápal bych ten jízdní pruh jako zálohu pro případ neprůjezdnosti Sukovy třídy, ale aby tam projížděly linové trolejbusy? Proč? Kvůli odlehčení Sukovky? Pak tam musí jezdit víc než stovka trolejbusů denně, a to už asi žádná pěší zóna nebude.

+5/0
7.3.2014 18:44

J96o88s16e34f 19H68u37m26m11e20l 9265676402720

ten trolej tam bude dovážet lidi odjinud, jestli tam ještě někdy někdo vůbec bude jezdit, jako Karlovina, Pern. nám

0/0
8.3.2014 14:28

J36a25r37o96s78l65a51v 47J87o59n39á39š 4428374672615

Lidi odjinud mohou vystoupit u Grandu nebo u záchodků a jsou na třídě Míru. Nevidím žádný důvod, proč by trolejbusy měly jezdit po pěší zóně. Tedy kromě toho odlehčení dopravě na Sukově třídě. Ale pak nejde o pěší zónu.

+2/0
8.3.2014 18:28

P59a68v79l93a 79K17v43a87p23i29l33o71v82á 7829378794417

Jednosměrný - střídavý provoz trolejbusů???? To musel být ukrutný brainstorming než na tuhle geniální myšlenku přišli 8-o

+5/0
7.3.2014 17:38

F97r48a84n92t38i92š41e67k 20K83a50b40r48h21e81l 3585680302418

Ten trolejbus na TM je opravdu nesmysl....pokud bude hlavní trasa procházet Sladkovského a pak k Afi, tak nevidím smysl v tom, aby vybrané spoje jezdily po TM. IMHO pěší zóna TM jen prospěje, trolejbus bude vada na kráse...

+3/−1
7.3.2014 17:10

J46i63ř29í 74N97o29v30á61k 1220330435151

Nějaké tipy o kolik se to prodraží a protáhne? :))

+2/0
7.3.2014 16:10

R52a26d41i28m 86J72i35č27í96n59s33k49ý 8647724759

A co na to kavárník Bajer.....?

0/0
7.3.2014 15:47

T96o21m57á20š 73H20o48r54n13í87k 4435347606179

Nemůžu se dočkat, až si půjdu posedět na lavičce na pěší zóně a okolo mně se prožene trolejbus :-/;-D

+10/0
7.3.2014 14:45

T86o61m10á54š 15L36u74d65v89í10k 5590308623286

Pardubice jsou už několik století dopravním uzlem. To bez dopravy nejde.

+1/−4
7.3.2014 15:11

L83e42o55š 57J26í27l72e89k 1176851917674

Přesně, s těma trolejbusama někde udělali chybu...;-DRv

+5/0
7.3.2014 15:17

J60i16ř20í 97N89o21v91á75k 1930160885421

nějak jste zapomněli, kdo v těch trolejbusech jezdí - nejsou to náhodou lidé? Takže podle vás je vhodné lidi z TM vyhnat všemi možnými způsoby?

Za sebe jsem rád, že Pardubice zatím tolik neprosazují politiku umrtvování, pardon, zklidňování dopravy. Už takhle se život víc přesouvá do Afi, protože kolem třídy Míru je peklo zaparkovat.

+1/−5
7.3.2014 15:39

J44a98r39o80s39l60a69v 20J74o89n32á44š 4528424132885

Tak ono od Grandu k záchodkům není tak daleko, aby to normální člověk nezvládl pěšky. A kavárenské zahrádky s trolejbusy jezdícími kolem stolků, to asi nebude to pravé ořechové.

+2/0
7.3.2014 18:33

J37a64n 73Ř14e40h49á82č49e78k 5263218569181

Právě, že to, co vzniká na třídě Míru, je politika umrtvování. Kdyby tam vznikla pěší zóna, jak ji plánoval původně pan arch. Walter, tak by jezdily všechny trolejbusové linky v obou směrech na zastávku u záchodků a pak by jely Sladkovského a Sukovu tř. k divadlu. Dopravní obsluha by byla zajištěna všemi páteřními trolejbusovými linkami v obou směrech ze zastávky U Bati a u záchodků. Zatímco teď se nepočítá s tím, že by trolejbusy mohly jezdit přes Sladkovského a Sukovu k divadlu, není zde totiž vyprojektovaná trolejbusová křižovatka. Navíc mezi lékárnou a Grandem bude jen jeden jízdní pruh, takže mají po třídě Míru jezdit pouze linky 2 a 13 a to pouze v jednom směru jízdy (ve směru od Zelené brány k Domu služeb). Opačným směrem tudy bude jezdit pouze linka 27, která jezdí devětkrát denně. Na zastávce "U Bati" (dnes u Rossmena) bude tedy zastavovat pouze 9 trolejbusů za celý den !!! Trolejbusů bude tedy po třídě Míru jezdit daleko méně, než kdyby tam byla pěší zóna. Navíc tam budou šedivé trolejbusové sloupy a nebude to tedy lákat nikoho k odpočinku, posezení, kulturním vystoupením nebo trhům. Ve výsledku tedy právě to, co tam vzniká, povede k umrtvení pěší zóny. Stačí se podávat na Grand. Přímo před Grandem jsou dokonce dvě zastávky MHD. Jedna na náměstí Republiky, druhá byla na tř. Míru. Přesto do Grandu nikdo nechodí. To, zda obchody prosperují, skutečně není dáno tím, zda tudy projíždějí trolejbusy. Na Pernštýnské nám. také nejezdí trolejbusy. A zkuste se tam jít podívat kdykoliv v létě večer, jak plné tu jsou předzahrádky restaurací.

0/0
12.3.2014 19:03

T54o94m10á20š 57L86u46d43v39í47k 5750268763376

Kdyby Pardubice byly město, jež je vyhlášené především rybníkařstvím, pak bych chápal tyhle stesky a preferoval bych na pěší zóně jezírko.

Ale Pardubice jsou přece mezinárodní dopravní uzel, s úzkým vztahem ke Kašparovi i Pernerovi, navíc městem, které dalo vzniknout mj. Dopravní fakultě Jana Pernera, tak proč vám přijde tak divné, že je v centru tohoto města nějaká doprava?

0/−4
7.3.2014 15:50

J71i67ř65í 85N31o63v20á30k 1120580915611

Tomáši, ale tohle by mělo platit pro všechna města, kde žijí lidé - používají auta a MHD, aby se někam dostali. A pokud bude jednodušší udělat nákup v Globusu za městem, místo v Jednotě v centru, tak tam lidi prostě nepojedou, pak se sice centrum vyčistí od dopravy, ale taky od lidí..

navíc si nějak neumím představit, že si sednu na třídu Míru na lavičku a budu se tam tetelit blahem, že kolem mě jezdí maximálně cyklisté. A už vůbec ne, když mám za rohem Tyršáky, nebo Bubeníky..

+3/−2
7.3.2014 15:59

T58o59m63á27š 13L61u19d30v94í32k 5330938543666

Žiji v Chrudimi a ono "zklidnění dopravy" je u nás už několik let koncepcí radnice - udělaly se schody v ulici vedoucí na náměstí, zdražilo se parkovné na náměstí. Výsledkem je, že jako místní nemám důvod na náměstí vůbec chodit, protože místní podnikatelé odešli a zůstala pošta a vietnamská restaurace, vietnamské oděvy a stará masna.

+3/0
7.3.2014 16:11

J55o97s27e96f 86H62u21m20m81e23l 9395896922960

já si zase nedovedu představit, že si s rodinou přijdu posedět na Tř.m

0/0
8.3.2014 14:29

J79o52s45e17f 57H98u36m81m25e35l 9845656942800

pardon.. že tam přijedu z Polabin posedět a zase domů

0/0
8.3.2014 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.