Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová alej i lavičky, jen vodotrysk nečekejte. Vše o opravené třídě Míru

O opravě třídy Míru se v Pardubicích mluví roky. Málokdo ovšem ví, co za rok stavby v centru města vznikne. Jak bude vypadat pohyb cyklistů po třídě? Kde budou stavět trolejbusy? Z čeho bude povrch ulice? MF DNES nabízí deset odpovědí na deset otázek, které se týkají podoby nového bulváru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z91d31e19n67e40k 43Š84i77t78i96n93a 2153448950195

Už vidím kavárníka Bajera roznášet kafe na stolky mezi projíždějícími trolejbusy. Je to takový kočkopes.

+6/0
7.3.2014 19:03

A51l26e23š 11T18r23o64j17a23n 3904954484459

R^R^R^ víc už na toto téma psát nebudu,už mě to unavuje.Díky pánové :-)

0/0
10.3.2014 8:45

J38a35r66o45s97l38a32v 33J83o80n18á81š 4188274232665

Jak to nazvat? Polopěší zóna? Pěší zóna pro trolejbusy?

Od Grandu ke Sladkovského ulici je to 315 metrů. Opravdu je nutné se takovou "dálku" vozit trolejbusem? Chápal bych ten jízdní pruh jako zálohu pro případ neprůjezdnosti Sukovy třídy, ale aby tam projížděly linové trolejbusy? Proč? Kvůli odlehčení Sukovky? Pak tam musí jezdit víc než stovka trolejbusů denně, a to už asi žádná pěší zóna nebude.

+5/0
7.3.2014 18:44

J48o93s70e69f 47H69u65m98m12e18l 9545376232950

ten trolej tam bude dovážet lidi odjinud, jestli tam ještě někdy někdo vůbec bude jezdit, jako Karlovina, Pern. nám

0/0
8.3.2014 14:28

J76a43r94o49s49l52a40v 57J17o15n72á85š 4668454152295

Lidi odjinud mohou vystoupit u Grandu nebo u záchodků a jsou na třídě Míru. Nevidím žádný důvod, proč by trolejbusy měly jezdit po pěší zóně. Tedy kromě toho odlehčení dopravě na Sukově třídě. Ale pak nejde o pěší zónu.

+2/0
8.3.2014 18:28

P10a94v51l50a 73K96v34a77p96i67l69o66v43á 7889838944197

Jednosměrný - střídavý provoz trolejbusů???? To musel být ukrutný brainstorming než na tuhle geniální myšlenku přišli 8-o

+5/0
7.3.2014 17:38

F87r13a73n85t68i77š69e36k 90K85a64b96r61h13e30l 3935820172588

Ten trolejbus na TM je opravdu nesmysl....pokud bude hlavní trasa procházet Sladkovského a pak k Afi, tak nevidím smysl v tom, aby vybrané spoje jezdily po TM. IMHO pěší zóna TM jen prospěje, trolejbus bude vada na kráse...

+3/−1
7.3.2014 17:10

J85i72ř31í 78N19o27v51á80k 1820720235271

Nějaké tipy o kolik se to prodraží a protáhne? :))

+2/0
7.3.2014 16:10

R31a77d75i78m 41J41i42č41í26n80s24k82ý 8207694799

A co na to kavárník Bajer.....?

0/0
7.3.2014 15:47

T45o63m49á72š 60H80o34r19n46í65k 4345637686269

Nemůžu se dočkat, až si půjdu posedět na lavičce na pěší zóně a okolo mně se prožene trolejbus :-/;-D

+10/0
7.3.2014 14:45

T95o86m63á76š 67L42u29d85v34í88k 5610498753426

Pardubice jsou už několik století dopravním uzlem. To bez dopravy nejde.

+1/−4
7.3.2014 15:11

L14e58o47š 67J49í46l15e27k 1436981627464

Přesně, s těma trolejbusama někde udělali chybu...;-DRv

+5/0
7.3.2014 15:17

J96i67ř38í 22N16o76v73á24k 1300920605161

nějak jste zapomněli, kdo v těch trolejbusech jezdí - nejsou to náhodou lidé? Takže podle vás je vhodné lidi z TM vyhnat všemi možnými způsoby?

Za sebe jsem rád, že Pardubice zatím tolik neprosazují politiku umrtvování, pardon, zklidňování dopravy. Už takhle se život víc přesouvá do Afi, protože kolem třídy Míru je peklo zaparkovat.

+1/−5
7.3.2014 15:39

J52a36r60o59s39l60a20v 21J15o91n14á87š 4278654242315

Tak ono od Grandu k záchodkům není tak daleko, aby to normální člověk nezvládl pěšky. A kavárenské zahrádky s trolejbusy jezdícími kolem stolků, to asi nebude to pravé ořechové.

+2/0
7.3.2014 18:33

J20a78n 53Ř63e23h31á45č60e56k 5213818849741

Právě, že to, co vzniká na třídě Míru, je politika umrtvování. Kdyby tam vznikla pěší zóna, jak ji plánoval původně pan arch. Walter, tak by jezdily všechny trolejbusové linky v obou směrech na zastávku u záchodků a pak by jely Sladkovského a Sukovu tř. k divadlu. Dopravní obsluha by byla zajištěna všemi páteřními trolejbusovými linkami v obou směrech ze zastávky U Bati a u záchodků. Zatímco teď se nepočítá s tím, že by trolejbusy mohly jezdit přes Sladkovského a Sukovu k divadlu, není zde totiž vyprojektovaná trolejbusová křižovatka. Navíc mezi lékárnou a Grandem bude jen jeden jízdní pruh, takže mají po třídě Míru jezdit pouze linky 2 a 13 a to pouze v jednom směru jízdy (ve směru od Zelené brány k Domu služeb). Opačným směrem tudy bude jezdit pouze linka 27, která jezdí devětkrát denně. Na zastávce "U Bati" (dnes u Rossmena) bude tedy zastavovat pouze 9 trolejbusů za celý den !!! Trolejbusů bude tedy po třídě Míru jezdit daleko méně, než kdyby tam byla pěší zóna. Navíc tam budou šedivé trolejbusové sloupy a nebude to tedy lákat nikoho k odpočinku, posezení, kulturním vystoupením nebo trhům. Ve výsledku tedy právě to, co tam vzniká, povede k umrtvení pěší zóny. Stačí se podávat na Grand. Přímo před Grandem jsou dokonce dvě zastávky MHD. Jedna na náměstí Republiky, druhá byla na tř. Míru. Přesto do Grandu nikdo nechodí. To, zda obchody prosperují, skutečně není dáno tím, zda tudy projíždějí trolejbusy. Na Pernštýnské nám. také nejezdí trolejbusy. A zkuste se tam jít podívat kdykoliv v létě večer, jak plné tu jsou předzahrádky restaurací.

0/0
12.3.2014 19:03

T61o21m21á97š 41L25u23d84v55í86k 5820878513406

Kdyby Pardubice byly město, jež je vyhlášené především rybníkařstvím, pak bych chápal tyhle stesky a preferoval bych na pěší zóně jezírko.

Ale Pardubice jsou přece mezinárodní dopravní uzel, s úzkým vztahem ke Kašparovi i Pernerovi, navíc městem, které dalo vzniknout mj. Dopravní fakultě Jana Pernera, tak proč vám přijde tak divné, že je v centru tohoto města nějaká doprava?

0/−4
7.3.2014 15:50

J14i63ř50í 93N50o61v51á13k 1500490955911

Tomáši, ale tohle by mělo platit pro všechna města, kde žijí lidé - používají auta a MHD, aby se někam dostali. A pokud bude jednodušší udělat nákup v Globusu za městem, místo v Jednotě v centru, tak tam lidi prostě nepojedou, pak se sice centrum vyčistí od dopravy, ale taky od lidí..

navíc si nějak neumím představit, že si sednu na třídu Míru na lavičku a budu se tam tetelit blahem, že kolem mě jezdí maximálně cyklisté. A už vůbec ne, když mám za rohem Tyršáky, nebo Bubeníky..

+3/−2
7.3.2014 15:59

T30o89m10á12š 27L77u35d45v52í79k 5920898853496

Žiji v Chrudimi a ono "zklidnění dopravy" je u nás už několik let koncepcí radnice - udělaly se schody v ulici vedoucí na náměstí, zdražilo se parkovné na náměstí. Výsledkem je, že jako místní nemám důvod na náměstí vůbec chodit, protože místní podnikatelé odešli a zůstala pošta a vietnamská restaurace, vietnamské oděvy a stará masna.

+3/0
7.3.2014 16:11

J11o45s64e90f 70H74u71m89m40e96l 9165276402320

já si zase nedovedu představit, že si s rodinou přijdu posedět na Tř.m

0/0
8.3.2014 14:29

J32o58s70e70f 11H48u94m32m84e53l 9695146622150

pardon.. že tam přijedu z Polabin posedět a zase domů

0/0
8.3.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.