Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z91d74e32n68ě69k 79N35u52t14z 3114348126706

Oni v té nově budované zastávce Ústí nad Orlicí - Kerhartice budou zastavovat rychlíky? A to jako proč? To nebude lepší, zastavovat tam, kde bydlej lidi? Tedy na nádraží Ústí nad Orlicí - město.

To jako s tou Hospůdkou na Mýtince. Stála v lese, protože hospodský neměl rád lidi. Stačí jediný pohled na mapu a hned Vás napadne, kde zastavovat. Tedy pokud chcete generovat zisky a ne jezdit kvůli dotacím?;-)

0/0
14.2.2014 20:15

L79u28k33á41š 74H76l12o53u26c36a69l 6862480551264

to postesknutí, že v třebové STÁLE nestaví Pendolino, je projevem neobjektivity.

0/0
13.2.2014 22:33

J86o44s95e46f 90K65u74b97e17š 9405945289334

A pak bude chtít zastavení Choceň, Přelouč, Svitavy a bude z toho osobák...

+2/0
13.2.2014 10:57

A64l66a35n 17Ř48e60p92k54a 4985166

Jéžiš už stačí, co hodinu rychlík je na Třebovou až až, pak z udělají z každého vlaku courák :-P

+2/0
12.2.2014 15:40

D51a85v28i50d 64Č14e44r30n23o62h47o18r18s64k43ý 1456944806216

mě to vyhovuje ;-D

0/−2
12.2.2014 16:20

A91l45a56n 53Ř46e86p90k28a 4315356

To klidně může, ale co hodinu to už stačí. ;-)

+4/0
12.2.2014 16:36

D54a11v27i80d 91Č20e27r49n10o69h62o86r27s42k79ý 1246564116906

a to asi jo :-)

0/0
12.2.2014 17:34

J70a52n 78D80a61t62e59l 7966487418592

No  děkuju pěkně  proč musí stavit (EC,IC apod.)  v České Třebové?? Ona je snad něčím vyjímečná??( popravdě v Č. Třebové jsem nebyl takže nevím) Klidně tam mohli stavět rychlíky ,ale  vlaky vyšší kategorie??  Halva mi to nebere.

+3/0
12.2.2014 12:06

M82i18r74e21k 44Z66á26v96o47d93n44ý 7342287340748

Význam sousloví "vlaky vyšší kategorie" je zbytečně přeceňovaný. I v jiných a mnohdy i větších státech, kde potřeba lidi převážet na dlouhé vzdálenosti, tyto vlaky zastavují i v obcích. Nejde tedy o kategorii, ale o potřebu. A osobně si také nemyslím, že bylo nutné vyšší počet zastavení těchto vlaků v České Třebové. Nicméně jejich úplné zrušení či výrazné omezen je také nesmysl.

0/−2
12.2.2014 12:20

M75a38r89e84k 98T57o77p56i73č 4495639307933

... protože ne úplně každý cestuje Brno-Praha nebo Praha-Brno.

Takto se dá trať 260 využít i např. pro cesty z Brna do Jeseníků.

0/0
12.2.2014 18:24

T70o85m88á63š 86Š53v22a15g96e22r97a 2589630964363

Dycky taky stály.

0/−1
13.2.2014 13:29

P27e60t56r 85N59i82v68n57i55c59k87ý 3142614115717

Je logické, že se politici chtějí zavděčit svým voličům a požadují, aby vlaky (i dálkové) zastavovaly v každé obydlené zatáčce. Jde jen o to, jak se to EKONOMICKY vyplatí dopravcům a jestli to neotráví dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky výnosnější a nechtějí z toho mít courák, který furt zastavuje.

+5/0
12.2.2014 9:46

M80i46r31e36k 61Z14á79v47o74d22n68ý 7152637390408

Toto je dosti zavádějící pohled. Kromě pár komerčních linek hromadná doprava není o tom, jestli se ekonomicky vyplatí nebo ne (respektive se vyplatí pro dopravce vždy). Je o tom, jestli je potřeba převážet lidi z jednoho místa na druhé. A vždy to bude o politice a nikdy nebudou všichni spokojeni (jedině, že by bylo mnohem větší obnost peněz pro hromadnou dopravu). Například nechápu snahy, proč se má železnice snažit konkurovat jiné formě dopravy mezi Prahou a Brnem. Hromadná doprava si přeci nemá konkurovat, ale naopak vzájemně doplňovat. A můžeme to vidět i na lince Praha - Ostrava, že neřízená konkurence nemusí být vždy ve prospěch cestujících.

0/0
12.2.2014 11:30

P31e12t30r 59N95i26v62n14i47c35k22ý 3392394745817

OMYL! Primárním cílem SOUKROMÝCH dopravců je generování zisku pro své majitele (stejně jako u všech komerčních organizací a firem). Tedy maximalizace výnosů a minimalizace nákladů. Dopravování cestujících vůbec není jejich cílem, ale POUZE PROSTŘEDKEM ke splnění hlavního cíle - zisku.

.

A pak je třeba zvážit, jakými cestami se k tomu zisku dostat. Jestli dělat dálkové spoje s minimem zastávek a uspokojit dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky nejvýhodnější, nebo courák stavící k každé zatáčce. To už si musí ekonomicky promyslet každý dopravce.

.

Trať Praha - Ostrava je bez dotací na podnikatelské riziko dopravců. Ať tedy podnikající subjekty a trh ukáže, která cesta je nejefektivnější (kolik spojů, kdy, kde všude zastavovat, ...)

+1/0
12.2.2014 11:47

M90i20r43e26k 75Z76á32v12o91d55n79ý 7852447260538

Éééé, jeden o voze, druhý o koze. Tipuji, že budete ekonom, nicméně jak jsem již uvedl. Hromadná doprava není o zisku. Je to o přepravě lidí. Teprve motivem subjektů, které na tomto segmentu trhu působí, je generování zisku. A jelikož drtivá většina hromadné dopravy je státem dotovaná, zisk je tu pro dopravce, i když nepřeveze jediného cestujícího. Tak, to by bylo jen na ujasnění.

Druhý odstavec je to stejné. Dopravci mohou jezdit na podnikatelské riziko. Nikdy by to ale nemělo být na úkor cestujících, kteří se těmto subjektů nevyplatí převážet.

Třetí odstavec. Opět naprosto nesmyslná představa o tom, že trh vše vyřeší. Nevyřeší. Kdyby tomu tak bylo, jediné železniční zastávky v ČR by (v současné infrastruktuře) byly v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě, Brně a Ústí nad Labem.

0/−1
12.2.2014 11:54

P29e38t27r 34N56i67v53n65i83c18k75ý 3982954235317

HAHA, Tvoje tipy jsou ZCELA mylné.

.

Článek řeší hlavně nedotovanou trať Ostrava - Praha s soukromé dopravce Regiojet a Leo. Ti to dělají pro zisk. Nebo snad chceš tvrdit něco jiného? O "drtivé většině hromadné dopravě" jsi začal sám. Neberu ti to.

.

SOUKROMÍ doparvci jezdí na podnikatelské tak, aby to pro ně bylo ekonomicky co nejvýhodnější. Cestující jsou puze prostřednem k zisku. Chceš snad tvrdit něco jiného?

. Píšou POUZE o trati Praha - Ostrava, která žádné dotace nepotřebuje! Tam to vyřeší trh. Soukromí dopravci pojedou, jak jim to vyhovuje a politici mohou vypsat tendry na vlaky, které budou zastavovat v ekonomicky nevýhodných zastávkách,

+1/0
12.2.2014 12:36

J74i14ř64í 82E11r35b88e87n 1623184286207

A kdo posoudí, co je ekonomicky nevýhodná zastávka?

Česká Třebová byla odjakživa jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů. A to díky tomu, že se tam mohly na styčném bodě tří veledůležitých železničních tratí měnit hory cestujících a tuny nákladu ze spoje na spoj. Jakmile se s tím přestalo, lidí ubylo a pak přišli salónní ekonomové, kteří od stolu prohlásili, že to nádraží není nutné, že tam jezdí málo lidí... Oni by jezdili, kdyby mohli.

0/0
12.2.2014 21:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.