Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z51d97e68n18ě47k 83N25u31t98z 3854838676736

Oni v té nově budované zastávce Ústí nad Orlicí - Kerhartice budou zastavovat rychlíky? A to jako proč? To nebude lepší, zastavovat tam, kde bydlej lidi? Tedy na nádraží Ústí nad Orlicí - město.

To jako s tou Hospůdkou na Mýtince. Stála v lese, protože hospodský neměl rád lidi. Stačí jediný pohled na mapu a hned Vás napadne, kde zastavovat. Tedy pokud chcete generovat zisky a ne jezdit kvůli dotacím?;-)

0/0
14.2.2014 20:15

L29u90k69á86š 75H84l95o72u46c83a82l 6522230581804

to postesknutí, že v třebové STÁLE nestaví Pendolino, je projevem neobjektivity.

0/0
13.2.2014 22:33

J22o64s66e45f 64K18u25b45e86š 9815765939404

A pak bude chtít zastavení Choceň, Přelouč, Svitavy a bude z toho osobák...

+2/0
13.2.2014 10:57
Foto

A48l97a90n 80Ř13e57p20k81a 4345826

Jéžiš už stačí, co hodinu rychlík je na Třebovou až až, pak z udělají z každého vlaku courák :-P

+2/0
12.2.2014 15:40

D35a24v50i79d 14Č24e84r65n33o35h44o19r43s29k48ý 1126644136556

mě to vyhovuje ;-D

0/−2
12.2.2014 16:20
Foto

A82l14a98n 90Ř64e33p47k91a 4125486

To klidně může, ale co hodinu to už stačí. ;-)

+4/0
12.2.2014 16:36

D65a47v97i86d 81Č40e30r24n38o20h30o11r25s52k68ý 1946384636716

a to asi jo :-)

0/0
12.2.2014 17:34

J42a11n 92D16a36t51e78l 7366337848552

No  děkuju pěkně  proč musí stavit (EC,IC apod.)  v České Třebové?? Ona je snad něčím vyjímečná??( popravdě v Č. Třebové jsem nebyl takže nevím) Klidně tam mohli stavět rychlíky ,ale  vlaky vyšší kategorie??  Halva mi to nebere.

+3/0
12.2.2014 12:06

M65i32r82e27k 67Z86á46v32o61d87n27ý 7862357920348

Význam sousloví "vlaky vyšší kategorie" je zbytečně přeceňovaný. I v jiných a mnohdy i větších státech, kde potřeba lidi převážet na dlouhé vzdálenosti, tyto vlaky zastavují i v obcích. Nejde tedy o kategorii, ale o potřebu. A osobně si také nemyslím, že bylo nutné vyšší počet zastavení těchto vlaků v České Třebové. Nicméně jejich úplné zrušení či výrazné omezen je také nesmysl.

0/−2
12.2.2014 12:20

M80a87r55e32k 69T93o83p29i69č 4465729407713

... protože ne úplně každý cestuje Brno-Praha nebo Praha-Brno.

Takto se dá trať 260 využít i např. pro cesty z Brna do Jeseníků.

0/0
12.2.2014 18:24

T44o13m13á95š 39Š82v53a97g27e97r84a 2809580164113

Dycky taky stály.

0/−1
13.2.2014 13:29

P82e24t24r 66N23i11v70n89i80c11k24ý 3602814125237

Je logické, že se politici chtějí zavděčit svým voličům a požadují, aby vlaky (i dálkové) zastavovaly v každé obydlené zatáčce. Jde jen o to, jak se to EKONOMICKY vyplatí dopravcům a jestli to neotráví dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky výnosnější a nechtějí z toho mít courák, který furt zastavuje.

+5/0
12.2.2014 9:46

M79i93r56e74k 87Z58á83v30o56d52n48ý 7362627890708

Toto je dosti zavádějící pohled. Kromě pár komerčních linek hromadná doprava není o tom, jestli se ekonomicky vyplatí nebo ne (respektive se vyplatí pro dopravce vždy). Je o tom, jestli je potřeba převážet lidi z jednoho místa na druhé. A vždy to bude o politice a nikdy nebudou všichni spokojeni (jedině, že by bylo mnohem větší obnost peněz pro hromadnou dopravu). Například nechápu snahy, proč se má železnice snažit konkurovat jiné formě dopravy mezi Prahou a Brnem. Hromadná doprava si přeci nemá konkurovat, ale naopak vzájemně doplňovat. A můžeme to vidět i na lince Praha - Ostrava, že neřízená konkurence nemusí být vždy ve prospěch cestujících.

0/0
12.2.2014 11:30

P50e21t87r 81N46i54v32n15i26c69k73ý 3222324945257

OMYL! Primárním cílem SOUKROMÝCH dopravců je generování zisku pro své majitele (stejně jako u všech komerčních organizací a firem). Tedy maximalizace výnosů a minimalizace nákladů. Dopravování cestujících vůbec není jejich cílem, ale POUZE PROSTŘEDKEM ke splnění hlavního cíle - zisku.

.

A pak je třeba zvážit, jakými cestami se k tomu zisku dostat. Jestli dělat dálkové spoje s minimem zastávek a uspokojit dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky nejvýhodnější, nebo courák stavící k každé zatáčce. To už si musí ekonomicky promyslet každý dopravce.

.

Trať Praha - Ostrava je bez dotací na podnikatelské riziko dopravců. Ať tedy podnikající subjekty a trh ukáže, která cesta je nejefektivnější (kolik spojů, kdy, kde všude zastavovat, ...)

+1/0
12.2.2014 11:47

M31i71r94e14k 27Z89á34v82o28d52n98ý 7932667240738

Éééé, jeden o voze, druhý o koze. Tipuji, že budete ekonom, nicméně jak jsem již uvedl. Hromadná doprava není o zisku. Je to o přepravě lidí. Teprve motivem subjektů, které na tomto segmentu trhu působí, je generování zisku. A jelikož drtivá většina hromadné dopravy je státem dotovaná, zisk je tu pro dopravce, i když nepřeveze jediného cestujícího. Tak, to by bylo jen na ujasnění.

Druhý odstavec je to stejné. Dopravci mohou jezdit na podnikatelské riziko. Nikdy by to ale nemělo být na úkor cestujících, kteří se těmto subjektů nevyplatí převážet.

Třetí odstavec. Opět naprosto nesmyslná představa o tom, že trh vše vyřeší. Nevyřeší. Kdyby tomu tak bylo, jediné železniční zastávky v ČR by (v současné infrastruktuře) byly v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě, Brně a Ústí nad Labem.

0/−1
12.2.2014 11:54

P74e17t10r 19N60i12v72n98i65c67k57ý 3882394145247

HAHA, Tvoje tipy jsou ZCELA mylné.

.

Článek řeší hlavně nedotovanou trať Ostrava - Praha s soukromé dopravce Regiojet a Leo. Ti to dělají pro zisk. Nebo snad chceš tvrdit něco jiného? O "drtivé většině hromadné dopravě" jsi začal sám. Neberu ti to.

.

SOUKROMÍ doparvci jezdí na podnikatelské tak, aby to pro ně bylo ekonomicky co nejvýhodnější. Cestující jsou puze prostřednem k zisku. Chceš snad tvrdit něco jiného?

. Píšou POUZE o trati Praha - Ostrava, která žádné dotace nepotřebuje! Tam to vyřeší trh. Soukromí dopravci pojedou, jak jim to vyhovuje a politici mohou vypsat tendry na vlaky, které budou zastavovat v ekonomicky nevýhodných zastávkách,

+1/0
12.2.2014 12:36

J45i60ř35í 41E31r76b40e58n 1713794266377

A kdo posoudí, co je ekonomicky nevýhodná zastávka?

Česká Třebová byla odjakživa jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů. A to díky tomu, že se tam mohly na styčném bodě tří veledůležitých železničních tratí měnit hory cestujících a tuny nákladu ze spoje na spoj. Jakmile se s tím přestalo, lidí ubylo a pak přišli salónní ekonomové, kteří od stolu prohlásili, že to nádraží není nutné, že tam jezdí málo lidí... Oni by jezdili, kdyby mohli.

0/0
12.2.2014 21:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.