Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z78d78e84n49ě34k 36N38u34t44z 3794908556676

Oni v té nově budované zastávce Ústí nad Orlicí - Kerhartice budou zastavovat rychlíky? A to jako proč? To nebude lepší, zastavovat tam, kde bydlej lidi? Tedy na nádraží Ústí nad Orlicí - město.

To jako s tou Hospůdkou na Mýtince. Stála v lese, protože hospodský neměl rád lidi. Stačí jediný pohled na mapu a hned Vás napadne, kde zastavovat. Tedy pokud chcete generovat zisky a ne jezdit kvůli dotacím?;-)

0/0
14.2.2014 20:15

L64u65k47á23š 66H36l45o71u98c88a32l 6712320901484

to postesknutí, že v třebové STÁLE nestaví Pendolino, je projevem neobjektivity.

0/0
13.2.2014 22:33

J33o17s86e86f 45K19u35b63e62š 9465595869244

A pak bude chtít zastavení Choceň, Přelouč, Svitavy a bude z toho osobák...

+2/0
13.2.2014 10:57
Foto

A39l67a98n 68Ř86e10p88k33a 4525726

Jéžiš už stačí, co hodinu rychlík je na Třebovou až až, pak z udělají z každého vlaku courák :-P

+2/0
12.2.2014 15:40

D39a47v78i55d 72Č67e62r82n19o69h96o21r55s32k89ý 1296424246866

mě to vyhovuje ;-D

0/−2
12.2.2014 16:20
Foto

A41l98a41n 63Ř12e64p26k38a 4375936

To klidně může, ale co hodinu to už stačí. ;-)

+4/0
12.2.2014 16:36

D16a68v13i83d 64Č57e45r22n86o32h40o56r40s91k67ý 1666434586866

a to asi jo :-)

0/0
12.2.2014 17:34

J21a71n 57D53a54t68e10l 7186177648162

No  děkuju pěkně  proč musí stavit (EC,IC apod.)  v České Třebové?? Ona je snad něčím vyjímečná??( popravdě v Č. Třebové jsem nebyl takže nevím) Klidně tam mohli stavět rychlíky ,ale  vlaky vyšší kategorie??  Halva mi to nebere.

+3/0
12.2.2014 12:06

M47i12r70e92k 89Z54á27v52o64d64n24ý 7952107490258

Význam sousloví "vlaky vyšší kategorie" je zbytečně přeceňovaný. I v jiných a mnohdy i větších státech, kde potřeba lidi převážet na dlouhé vzdálenosti, tyto vlaky zastavují i v obcích. Nejde tedy o kategorii, ale o potřebu. A osobně si také nemyslím, že bylo nutné vyšší počet zastavení těchto vlaků v České Třebové. Nicméně jejich úplné zrušení či výrazné omezen je také nesmysl.

0/−2
12.2.2014 12:20

M60a69r23e90k 14T25o82p91i21č 4175139907533

... protože ne úplně každý cestuje Brno-Praha nebo Praha-Brno.

Takto se dá trať 260 využít i např. pro cesty z Brna do Jeseníků.

0/0
12.2.2014 18:24

T85o24m33á91š 34Š54v65a94g49e68r41a 2969840274363

Dycky taky stály.

0/−1
13.2.2014 13:29

P69e25t71r 17N38i92v97n86i26c12k48ý 3322544905627

Je logické, že se politici chtějí zavděčit svým voličům a požadují, aby vlaky (i dálkové) zastavovaly v každé obydlené zatáčce. Jde jen o to, jak se to EKONOMICKY vyplatí dopravcům a jestli to neotráví dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky výnosnější a nechtějí z toho mít courák, který furt zastavuje.

+5/0
12.2.2014 9:46

M98i96r30e52k 12Z98á73v41o59d70n40ý 7652557850638

Toto je dosti zavádějící pohled. Kromě pár komerčních linek hromadná doprava není o tom, jestli se ekonomicky vyplatí nebo ne (respektive se vyplatí pro dopravce vždy). Je o tom, jestli je potřeba převážet lidi z jednoho místa na druhé. A vždy to bude o politice a nikdy nebudou všichni spokojeni (jedině, že by bylo mnohem větší obnost peněz pro hromadnou dopravu). Například nechápu snahy, proč se má železnice snažit konkurovat jiné formě dopravy mezi Prahou a Brnem. Hromadná doprava si přeci nemá konkurovat, ale naopak vzájemně doplňovat. A můžeme to vidět i na lince Praha - Ostrava, že neřízená konkurence nemusí být vždy ve prospěch cestujících.

0/0
12.2.2014 11:30

P79e73t36r 63N62i12v70n70i19c26k59ý 3192764515637

OMYL! Primárním cílem SOUKROMÝCH dopravců je generování zisku pro své majitele (stejně jako u všech komerčních organizací a firem). Tedy maximalizace výnosů a minimalizace nákladů. Dopravování cestujících vůbec není jejich cílem, ale POUZE PROSTŘEDKEM ke splnění hlavního cíle - zisku.

.

A pak je třeba zvážit, jakými cestami se k tomu zisku dostat. Jestli dělat dálkové spoje s minimem zastávek a uspokojit dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky nejvýhodnější, nebo courák stavící k každé zatáčce. To už si musí ekonomicky promyslet každý dopravce.

.

Trať Praha - Ostrava je bez dotací na podnikatelské riziko dopravců. Ať tedy podnikající subjekty a trh ukáže, která cesta je nejefektivnější (kolik spojů, kdy, kde všude zastavovat, ...)

+1/0
12.2.2014 11:47

M24i11r55e41k 41Z20á29v86o51d70n21ý 7252307950598

Éééé, jeden o voze, druhý o koze. Tipuji, že budete ekonom, nicméně jak jsem již uvedl. Hromadná doprava není o zisku. Je to o přepravě lidí. Teprve motivem subjektů, které na tomto segmentu trhu působí, je generování zisku. A jelikož drtivá většina hromadné dopravy je státem dotovaná, zisk je tu pro dopravce, i když nepřeveze jediného cestujícího. Tak, to by bylo jen na ujasnění.

Druhý odstavec je to stejné. Dopravci mohou jezdit na podnikatelské riziko. Nikdy by to ale nemělo být na úkor cestujících, kteří se těmto subjektů nevyplatí převážet.

Třetí odstavec. Opět naprosto nesmyslná představa o tom, že trh vše vyřeší. Nevyřeší. Kdyby tomu tak bylo, jediné železniční zastávky v ČR by (v současné infrastruktuře) byly v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě, Brně a Ústí nad Labem.

0/−1
12.2.2014 11:54

P60e10t35r 42N13i22v45n22i94c82k38ý 3862144925917

HAHA, Tvoje tipy jsou ZCELA mylné.

.

Článek řeší hlavně nedotovanou trať Ostrava - Praha s soukromé dopravce Regiojet a Leo. Ti to dělají pro zisk. Nebo snad chceš tvrdit něco jiného? O "drtivé většině hromadné dopravě" jsi začal sám. Neberu ti to.

.

SOUKROMÍ doparvci jezdí na podnikatelské tak, aby to pro ně bylo ekonomicky co nejvýhodnější. Cestující jsou puze prostřednem k zisku. Chceš snad tvrdit něco jiného?

. Píšou POUZE o trati Praha - Ostrava, která žádné dotace nepotřebuje! Tam to vyřeší trh. Soukromí dopravci pojedou, jak jim to vyhovuje a politici mohou vypsat tendry na vlaky, které budou zastavovat v ekonomicky nevýhodných zastávkách,

+1/0
12.2.2014 12:36

J31i32ř77í 44E69r83b34e24n 1743444916317

A kdo posoudí, co je ekonomicky nevýhodná zastávka?

Česká Třebová byla odjakživa jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů. A to díky tomu, že se tam mohly na styčném bodě tří veledůležitých železničních tratí měnit hory cestujících a tuny nákladu ze spoje na spoj. Jakmile se s tím přestalo, lidí ubylo a pak přišli salónní ekonomové, kteří od stolu prohlásili, že to nádraží není nutné, že tam jezdí málo lidí... Oni by jezdili, kdyby mohli.

0/0
12.2.2014 21:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.