- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.
odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů
To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).
Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.
Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h
Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H
Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)
Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld
Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.
Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.
Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.
Těm co varianty neznají, příkládám obrázek
Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.
---
Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...
Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.
LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze.