Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější koridor u Brandýsa nad Orlicí počítá se třemi kratšími tunely

Z patnácti miliard plánovaných v době před krizí se očekávané náklady na železniční koridor mezi Chocní a Ústím nad Orlicí snížily na pět miliard. Po stanici Ústí nad Orlicí budou správci železnice vylepšovat navazující úsek přes Brandýs nad Orlicí do Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a59r59o75s38l18a20v 54Š97i73m46á52č62e12k 6704497899988

Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.

+2/−7
18.1.2014 11:21

Z95b72y45n60ě65k 41J51e22h33l92i70č35k78a 8614578589871

odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů

+4/0
18.1.2014 9:44

A85l16a37n 88Ř48e93p16k79a 4405756

Některé věci můžeš dělat i offline;-)

0/0
18.1.2014 11:14

Z18b56y65n34ě45k 84J77e29h79l49i87č28k18a 8634148249481

třeba telefonovat, kontrolovat ceny akcií je offline opravdu BOMBA

0/−5
18.1.2014 14:45

Z28b22y87n92ě74k 26J64e21h10l60i11č66k65a 8304898329941

pro Aleše Stuchlíka - vy to co jsem psal umíte offline?

0/0
18.1.2014 16:54

J55o98s57e85f 56K58u80b18e70š 9685775519324

To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).

Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.

Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h

Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H

Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)

Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld!!:-/

+11/−1
18.1.2014 9:16

T74e98o73d86o66r 51N81ě42m40e11c 9220450337

Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.

+1/0
20.1.2014 12:00

T75e62o24d29o96r 95N22ě18m15e65c 9620720697

V článku se sice píše o 15 mld, někde je uváděno 16 mld, ale je to pořád ta samá var. s dlouhým tunelem.

0/0
20.1.2014 12:18

J40o79s32e16f 47K22u87b34e60š 9375785979774

Nesmysly neplácám. Ona to možná byla původní cena někdy na začátku plánování, ale například zde už se píše o 6,5 mld http://ekonomika.idnes.cz/slib-ministra-dopravy-r35-bude-hotova-v-roce-2020-fo1-/eko-doprava.aspx?c=A130411_183245_pardubice-zpravy_jah

Ono taková stavba Rokycany - Plzeň, kde je 4,5 km dlouhý tunel a také přeložky tratě se počítalo původně 10 mld (2009) pak 7,5 mld (2012) a nakonec se vysoutěžil za 4,75 mld Kč... Takže co byste zde za 16 mld stavěl? Jasně, jsou tu delší tunely (5 a 1,2 km), ale i tak je 16 mld. prostě moc...

0/0
20.1.2014 12:58

T17e88o63d53o85r 22N61ě80m94e66c 9880720717

16 mld je moc, na tom se shodneme. Ale taková cena byla stanovena na základě již hotové přípravné dokumentace (DÚR). Po propadu stavebního trhu by se to jistě dalo vysoutěžit levněji, možná i za polovinu, jako u té Plzně. Ale i tak by požadovaná efektivita těžko vyšla. Ta varianta za 16 mld. totiž by uspořila 7 min, ta za 4 mld. ušetří cca 5,5 min. Takže necelé 2 min za více než 10 mld. (byť by to po soutěži bylo asi méně) za to rozhodně nestojí.

0/0
21.1.2014 1:23

Ř64e43h27o18ř 46V11l27a36s70á58k 2354914871336

Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.

+1/0
17.1.2014 22:01

R20a72d48e82k 25J50a88n16a58t63a 9295536104912

Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.

Těm co varianty neznají, příkládám obrázek

http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

+4/0
17.1.2014 22:06

R73a73d90e58k 43J81a78n70a25t24a 9355616714172

To, o čem mluví ten článek je patrně osekaná červená varianta - bez toho tunelu 839m.

+1/0
17.1.2014 22:08

O57t62a 71B65a61r11t88o41s 7226507471

Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.

---

Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...

+3/−1
17.1.2014 21:16
Foto

T82o65m16a78s 96C64a45b19a53k 8615795104919

Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.

0/0
17.1.2014 21:27

R19a18d62e93k 57J22a30n53a43t40a 9525856974662

Čas toho pána je možná levný, ale čas vlaku levný není. Právě rychlejší tratě umožnují nižší ceny jízdného - dopravci totiž stačí na stejný jízdní řád menší počet vlaků.

A že je to "jenom pár minut"? Je to krátký úsek. I každý úsek dálnice ušetří jenom pár minut. Smysl to má, když se to posčítá. Kromě toho i malá časová úspora může znamenat dosažení přestupního uzlu ve správném čase a např. místo čekání na přestupu hodinu budete čekat jen 5 minut ...

+11/0
17.1.2014 21:34

J52o21s59e60f 32P52o75ž76i75v10i72l 8604786267180

LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze:-/.

0/−1
17.1.2014 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.