Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější koridor u Brandýsa nad Orlicí počítá se třemi kratšími tunely

Z patnácti miliard plánovaných v době před krizí se očekávané náklady na železniční koridor mezi Chocní a Ústím nad Orlicí snížily na pět miliard. Po stanici Ústí nad Orlicí budou správci železnice vylepšovat navazující úsek přes Brandýs nad Orlicí do Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a20r64o84s67l49a83v 68Š33i25m63á15č18e31k 6794427329768

Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.

+2/−7
18.1.2014 11:21

Z23b57y22n62ě98k 41J27e67h52l18i67č42k57a 8364348459211

odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů

+4/0
18.1.2014 9:44
Foto

A74l17a22n 64Ř86e17p82k17a 4645346

Některé věci můžeš dělat i offline;-)

0/0
18.1.2014 11:14

Z16b43y30n94ě55k 61J66e34h35l65i95č55k48a 8834118609591

třeba telefonovat, kontrolovat ceny akcií je offline opravdu BOMBA

0/−5
18.1.2014 14:45

Z20b45y38n75ě71k 24J78e29h67l87i43č43k11a 8274608919721

pro Aleše Stuchlíka - vy to co jsem psal umíte offline?

0/0
18.1.2014 16:54

J70o23s96e89f 16K43u78b73e89š 9765325259664

To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).

Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.

Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h

Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H

Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)

Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld!!:-/

+11/−1
18.1.2014 9:16

T88e89o44d29o50r 75N86ě72m32e89c 9330470457

Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.

+1/0
20.1.2014 12:00

T60e31o13d82o86r 18N55ě36m93e96c 9890170657

V článku se sice píše o 15 mld, někde je uváděno 16 mld, ale je to pořád ta samá var. s dlouhým tunelem.

0/0
20.1.2014 12:18

J67o96s26e97f 38K13u67b67e38š 9625735219634

Nesmysly neplácám. Ona to možná byla původní cena někdy na začátku plánování, ale například zde už se píše o 6,5 mld http://ekonomika.idnes.cz/slib-ministra-dopravy-r35-bude-hotova-v-roce-2020-fo1-/eko-doprava.aspx?c=A130411_183245_pardubice-zpravy_jah

Ono taková stavba Rokycany - Plzeň, kde je 4,5 km dlouhý tunel a také přeložky tratě se počítalo původně 10 mld (2009) pak 7,5 mld (2012) a nakonec se vysoutěžil za 4,75 mld Kč... Takže co byste zde za 16 mld stavěl? Jasně, jsou tu delší tunely (5 a 1,2 km), ale i tak je 16 mld. prostě moc...

0/0
20.1.2014 12:58

T21e15o35d91o74r 64N77ě48m86e23c 9590900737

16 mld je moc, na tom se shodneme. Ale taková cena byla stanovena na základě již hotové přípravné dokumentace (DÚR). Po propadu stavebního trhu by se to jistě dalo vysoutěžit levněji, možná i za polovinu, jako u té Plzně. Ale i tak by požadovaná efektivita těžko vyšla. Ta varianta za 16 mld. totiž by uspořila 7 min, ta za 4 mld. ušetří cca 5,5 min. Takže necelé 2 min za více než 10 mld. (byť by to po soutěži bylo asi méně) za to rozhodně nestojí.

0/0
21.1.2014 1:23

Ř94e68h63o52ř 27V32l68a38s71á33k 2954504111116

Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.

+1/0
17.1.2014 22:01

R31a34d38e27k 79J82a65n17a64t47a 9605456934852

Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.

Těm co varianty neznají, příkládám obrázek

http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

+4/0
17.1.2014 22:06

R60a60d63e49k 49J59a15n48a25t31a 9305976164112

To, o čem mluví ten článek je patrně osekaná červená varianta - bez toho tunelu 839m.

+1/0
17.1.2014 22:08

O28t98a 25B75a94r83t93o39s 7246447701

Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.

---

Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...

+3/−1
17.1.2014 21:16
Foto

T52o76m48a63s 82C88a97b15a30k 8495455254719

Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.

0/0
17.1.2014 21:27

R69a27d93e25k 91J30a64n10a93t65a 9385336494822

Čas toho pána je možná levný, ale čas vlaku levný není. Právě rychlejší tratě umožnují nižší ceny jízdného - dopravci totiž stačí na stejný jízdní řád menší počet vlaků.

A že je to "jenom pár minut"? Je to krátký úsek. I každý úsek dálnice ušetří jenom pár minut. Smysl to má, když se to posčítá. Kromě toho i malá časová úspora může znamenat dosažení přestupního uzlu ve správném čase a např. místo čekání na přestupu hodinu budete čekat jen 5 minut ...

+11/0
17.1.2014 21:34

J66o86s21e36f 72P31o87ž96i13v12i77l 8884506207100

LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze:-/.

0/−1
17.1.2014 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.