Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější koridor u Brandýsa nad Orlicí počítá se třemi kratšími tunely

Z patnácti miliard plánovaných v době před krizí se očekávané náklady na železniční koridor mezi Chocní a Ústím nad Orlicí snížily na pět miliard. Po stanici Ústí nad Orlicí budou správci železnice vylepšovat navazující úsek přes Brandýs nad Orlicí do Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a49r78o83s82l61a59v 18Š73i90m41á24č36e35k 6574577359898

Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.

+2/−7
18.1.2014 11:21

Z55b22y12n24ě91k 84J45e68h45l84i38č58k61a 8314148179671

odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů

+4/0
18.1.2014 9:44
Foto

A40l16a20n 27Ř86e97p79k55a 4745526

Některé věci můžeš dělat i offline;-)

0/0
18.1.2014 11:14

Z83b75y92n67ě77k 66J95e51h41l46i64č90k97a 8264908729881

třeba telefonovat, kontrolovat ceny akcií je offline opravdu BOMBA

0/−5
18.1.2014 14:45

Z61b81y62n14ě31k 50J89e94h82l73i34č68k24a 8324678279411

pro Aleše Stuchlíka - vy to co jsem psal umíte offline?

0/0
18.1.2014 16:54

J60o92s51e27f 59K91u65b78e71š 9695125499184

To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).

Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.

Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h

Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H

Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)

Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld!!:-/

+11/−1
18.1.2014 9:16

T92e36o24d19o28r 72N22ě48m61e34c 9130720947

Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.

+1/0
20.1.2014 12:00

T91e70o82d27o24r 95N73ě65m64e97c 9300710127

V článku se sice píše o 15 mld, někde je uváděno 16 mld, ale je to pořád ta samá var. s dlouhým tunelem.

0/0
20.1.2014 12:18

J89o95s34e58f 79K87u54b74e79š 9965545149144

Nesmysly neplácám. Ona to možná byla původní cena někdy na začátku plánování, ale například zde už se píše o 6,5 mld http://ekonomika.idnes.cz/slib-ministra-dopravy-r35-bude-hotova-v-roce-2020-fo1-/eko-doprava.aspx?c=A130411_183245_pardubice-zpravy_jah

Ono taková stavba Rokycany - Plzeň, kde je 4,5 km dlouhý tunel a také přeložky tratě se počítalo původně 10 mld (2009) pak 7,5 mld (2012) a nakonec se vysoutěžil za 4,75 mld Kč... Takže co byste zde za 16 mld stavěl? Jasně, jsou tu delší tunely (5 a 1,2 km), ale i tak je 16 mld. prostě moc...

0/0
20.1.2014 12:58

T93e14o92d98o67r 48N53ě64m98e93c 9950540557

16 mld je moc, na tom se shodneme. Ale taková cena byla stanovena na základě již hotové přípravné dokumentace (DÚR). Po propadu stavebního trhu by se to jistě dalo vysoutěžit levněji, možná i za polovinu, jako u té Plzně. Ale i tak by požadovaná efektivita těžko vyšla. Ta varianta za 16 mld. totiž by uspořila 7 min, ta za 4 mld. ušetří cca 5,5 min. Takže necelé 2 min za více než 10 mld. (byť by to po soutěži bylo asi méně) za to rozhodně nestojí.

0/0
21.1.2014 1:23

Ř15e75h51o38ř 38V92l47a26s81á25k 2234134531246

Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.

+1/0
17.1.2014 22:01

R27a29d21e73k 37J22a19n11a68t71a 9655396804272

Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.

Těm co varianty neznají, příkládám obrázek

http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

+4/0
17.1.2014 22:06

R46a90d12e37k 14J33a81n78a32t51a 9685606664872

To, o čem mluví ten článek je patrně osekaná červená varianta - bez toho tunelu 839m.

+1/0
17.1.2014 22:08

O22t88a 79B94a23r33t35o44s 7876307681

Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.

---

Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...

+3/−1
17.1.2014 21:16
Foto

T41o45m13a16s 79C71a97b22a29k 8785905234849

Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.

0/0
17.1.2014 21:27

R97a30d42e47k 96J68a14n75a54t31a 9885786914692

Čas toho pána je možná levný, ale čas vlaku levný není. Právě rychlejší tratě umožnují nižší ceny jízdného - dopravci totiž stačí na stejný jízdní řád menší počet vlaků.

A že je to "jenom pár minut"? Je to krátký úsek. I každý úsek dálnice ušetří jenom pár minut. Smysl to má, když se to posčítá. Kromě toho i malá časová úspora může znamenat dosažení přestupního uzlu ve správném čase a např. místo čekání na přestupu hodinu budete čekat jen 5 minut ...

+11/0
17.1.2014 21:34

J25o56s91e12f 12P80o68ž72i86v77i72l 8514786697480

LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze:-/.

0/−1
17.1.2014 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.