Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje nebudou končit v křoví. Chystá se nová trať Pardubice - Chrudim

Několik miliard korun přiteče v příštích letech do vylepšení železnic v Pardubickém kraji. Dvě největší stavby budou uzly Pardubice a Česká Třebová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e38t37r 24M15a69r44e62š 8190806

Proč proboha tu nejpomalejší variantu mezi Ústím a Chocní? Vždyť na obou stranách jsou rychlé úseky na 160km/h a trať jde mimo zástavbu. Na tohle bych teda peníze našel než zase zahrabat tenhle úsek na desítky let na 120km/h. To je zase koncepce.

Před Plzní a před Budějovicema se chystají několikakilometrové tunely, tam se peníze najdou, ale tady, kde projede řádové více vlaků, tak tady budeme šetřit?

Asi podle logiky, aby si tu zpackanou trať užilo více lidí, ne? ;-O

0/0
11.12.2013 16:40

V14l70a42d51i77m57í35r 13F80i17b77i21g48e74r 5794181921614

V Ústí n. O musí přece zachránit tu nádherně zchátralou budovu nádraží. To je hlavní brzda zrychlení trati až na 160. Někdo by udělal velkou službu kdyby zařídil ať ten barák lehne popelem. Párkrát jsem ho viděl a jedná se o starou zanedbanou budovu zralou na odstřel.

+1/0
12.12.2013 6:45

P79e91t87r 95N76e76c42h17a23n86i35c16k45ý 7633836408610

Ta spojka měla být už před 20 lety. Stejně tak tunel u Náchoda a přímá páteřní linka Náchod - Jaroměř - HK - Pardubice - Chrudim jako spojnice nejobydlenějších oblastí kraje.

+1/0
11.12.2013 15:24

D69a59v53i42d 72M90a80r62e90k 7983456884615

Tak já nevím. Nevrátili jsme se náhodou o sto let v čase zpátky? V dnešní době, kdy stále více lidí jezdí autem budovat nové žel. tratě 8-o Modernozovat stávající kvůli bezpečnosti - budiž. Ale nová trať do Chrudimi? To je přesně ta deformace kvůli dotacím, dotuje se kdejaká kravina.

0/−10
11.12.2013 7:02

P43e95t76r 82M82a26r92š18o92u65n 5195698446486

no to je nápad, postavíme tedy dálnici Chrudim - Pardubice... Asi jste tu nikdy nejel co? proč se asi jezdí autem? Protože současné spojení vlakem s úvratí je tak pomalé, že na dojíždění do Pardubic se opravdu nevyplatí (kyvadlově to obsluhuje rychleji autobus, pokud ovšem neuvízne v té samé koloně jako auto)

Tato spojka by výrazně zrychlila spojení. A nejde jen o zrychlení spojení CR-PCE. Ale rychlíky z Havl.Brodu dále na HK a Liberec (nevím jestli takový ještě jezdí, ale jezdíval, dokonce musel být motorový, který trasu PCE-HK nevyužil elektrifikace, ale nemusel se přepřahat) by mohli jezdit též rovnou, bez couvání sem a tam.

+4/0
11.12.2013 8:30

P76a73v70e23l 36Ř17a22p20e58k 7482286169115

Jedno z nejmohutněji dotovaných odvětví je právě automobilismus. Jen si dejte dohromady, kolik zabírá pozemků.

+2/0
11.12.2013 10:20

E16v43ž85e77n 96P28o60l53á39k 3398618791663

Já žádné koleje nevidím, páni novináři. Maximálně tak jednu kolej, která se skládá ze dvou kolejnic, což řada inteligentű jaksi neví.

+2/−2
11.12.2013 0:23

P47e53t76r 93M44a72r38š52o13u87n 5295848186806

nemotate náhodou spojku a vojaky proti elektrifilaci dohromady? Samozrejme elektrifilace vadi letisti hlavne pri současném oplození trati, která vede skoro hned kolem dráhy letiště. Pokud trať povede u Nemosic směr Blato a napojení na medlesice, tak vede od letiště dal a tam je jistě uz i ted nejake vedení dratu... stejne tak pak nevim jak na toto napojite letiště, naopak trať povede dal. Nebo je jiný plan kudy to povede? Ja znám z územního cca 5let zpět tu variantu co píšu. Takze z vašeho článku mam trochu zmatek v místopise.

0/0
10.12.2013 20:39

P48e32t47r 37M63a75r25š86o74u16n 5875228516836

Omlovam se za preklepy v mobilu, nepřečetl jsem to po automatu. Samozřejmě elektrifikace a dojemný je preklep položení tratě :-D

+1/0
10.12.2013 20:52

J93o47s44e18f 42K69u69b68e43š 9645145559774

Taky si myslím, že to je zmotané. Letišti vadí právě elektrifikace současné tratě a Medlešická spojka toto prívě řeší a umožnila by elektrifikaci do Chrudimi...

+1/0
10.12.2013 21:56

T57o12m54á65š 91L87u46d21v30í90k 5120968143506

Kde asi v Chrudimi budou deponovány ty pohonné jednotky, když se bude přepřahat z elektřiny na diesel? :-)

0/0
10.12.2013 22:04

P60e78t69r 16M31a30r54š57o64u53n 5215518476216

tak ta elektrifikace by měla význam samozřejmě protažením dál než do Chrudimi. trať vede až do Havl. Brodu

0/0
11.12.2013 8:26

J79i88ř82í 33C18í97s66a83ř 7295506949330

Natahovat dráty od Chrudimi na jih je nesmysl. Smyslem přeložky a elektrizace jsou "rychlé" osobáky HK - Chrudim bez úvrati. Jak na tom bude už dnes tristní stav dopravy na zbytku trati 238 je věc druhá...

0/0
11.12.2013 13:57

T14o71m73á56š 41L20u38d28v19í89k 5720588813346

To si neumím ani představit, projekt elektrifikace Chrudim - HB by nebyl na rok, navíc ty náklady by také nebyly nejmenší a otázkou je rentabilita takové investice. I když by se tím samozřejmě spojení výrazně zkvalitnilo a otevřely se nové možnosti pro přepravu (např. spojení Jihlava - Pardubice).

0/0
11.12.2013 19:45

P33e10t47r 11M54a49r49š35o41u40n 5185778886156

otázka je, kolik jednotek by tam bylo? Chrudimské nádraží mi jako laikovi nepřijde zase tak malé, kolejí má dost (často tam stávaly celý den nějaký odstavený vagony na nejbližší koleji, nebo na poslední, nějaký lokotraktor tam také stával, něco technickýho taky, několik hodin motorák směr Heřmaňák..)

0/0
11.12.2013 8:37

T82o75m58á29š 20L96u26d81v83í18k 5210108233296

Předpokládal bych někde mezi 3-5 kusy, pravdou je, že by se dalo využít "malé nádraží" (Chrudim město) nicméně i tak by to asi nešlo bez výstavby dalších budov.

0/0
11.12.2013 19:41

J11o88s26e33f 50K82u73b66e46š 9285945549824

Medlešické spojce fandím, ta je opravdu potřebná.

+4/0
10.12.2013 20:37

V77á40c42l48a63v 30J32o44n42á40š 8532473832183

Dusku, jdi někam.

0/−1
10.12.2013 19:27

Z50d25e38n88e53k 36Š30i33t51i24n83a 2373168410265

Víte, kde budou končit koleje ??

0/0
10.12.2013 19:14

M39i40r33o65s23l47a51v 50Z69i57k78m89u84n68d 7589713854653

Nikde, prodlouží se směr Chrudim ....

0/0
10.12.2013 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.