Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje nebudou končit v křoví. Chystá se nová trať Pardubice - Chrudim

Několik miliard korun přiteče v příštích letech do vylepšení železnic v Pardubickém kraji. Dvě největší stavby budou uzly Pardubice a Česká Třebová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e41t85r 75M57a35r47e55š 8370296

Proč proboha tu nejpomalejší variantu mezi Ústím a Chocní? Vždyť na obou stranách jsou rychlé úseky na 160km/h a trať jde mimo zástavbu. Na tohle bych teda peníze našel než zase zahrabat tenhle úsek na desítky let na 120km/h. To je zase koncepce.

Před Plzní a před Budějovicema se chystají několikakilometrové tunely, tam se peníze najdou, ale tady, kde projede řádové více vlaků, tak tady budeme šetřit?

Asi podle logiky, aby si tu zpackanou trať užilo více lidí, ne? ;-O

0/0
11.12.2013 16:40

V78l39a60d52i97m98í86r 28F35i25b29i98g42e22r 5774651691874

V Ústí n. O musí přece zachránit tu nádherně zchátralou budovu nádraží. To je hlavní brzda zrychlení trati až na 160. Někdo by udělal velkou službu kdyby zařídil ať ten barák lehne popelem. Párkrát jsem ho viděl a jedná se o starou zanedbanou budovu zralou na odstřel.

+1/0
12.12.2013 6:45

P68e27t67r 13N81e46c90h49a90n78i85c51k68ý 7513976558900

Ta spojka měla být už před 20 lety. Stejně tak tunel u Náchoda a přímá páteřní linka Náchod - Jaroměř - HK - Pardubice - Chrudim jako spojnice nejobydlenějších oblastí kraje.

+1/0
11.12.2013 15:24

D45a96v48i76d 42M45a46r60e36k 7873766984735

Tak já nevím. Nevrátili jsme se náhodou o sto let v čase zpátky? V dnešní době, kdy stále více lidí jezdí autem budovat nové žel. tratě 8-o Modernozovat stávající kvůli bezpečnosti - budiž. Ale nová trať do Chrudimi? To je přesně ta deformace kvůli dotacím, dotuje se kdejaká kravina.

0/−10
11.12.2013 7:02

P97e91t65r 58M86a20r60š75o56u24n 5615588186186

no to je nápad, postavíme tedy dálnici Chrudim - Pardubice... Asi jste tu nikdy nejel co? proč se asi jezdí autem? Protože současné spojení vlakem s úvratí je tak pomalé, že na dojíždění do Pardubic se opravdu nevyplatí (kyvadlově to obsluhuje rychleji autobus, pokud ovšem neuvízne v té samé koloně jako auto)

Tato spojka by výrazně zrychlila spojení. A nejde jen o zrychlení spojení CR-PCE. Ale rychlíky z Havl.Brodu dále na HK a Liberec (nevím jestli takový ještě jezdí, ale jezdíval, dokonce musel být motorový, který trasu PCE-HK nevyužil elektrifikace, ale nemusel se přepřahat) by mohli jezdit též rovnou, bez couvání sem a tam.

+4/0
11.12.2013 8:30

P41a82v56e76l 11Ř85a31p41e67k 7302216359805

Jedno z nejmohutněji dotovaných odvětví je právě automobilismus. Jen si dejte dohromady, kolik zabírá pozemků.

+2/0
11.12.2013 10:20

E30v51ž55e57n 23P50o27l80á93k 3858198631863

Já žádné koleje nevidím, páni novináři. Maximálně tak jednu kolej, která se skládá ze dvou kolejnic, což řada inteligentű jaksi neví.

+2/−2
11.12.2013 0:23

P93e24t88r 81M86a28r34š36o14u77n 5785208756226

nemotate náhodou spojku a vojaky proti elektrifilaci dohromady? Samozrejme elektrifilace vadi letisti hlavne pri současném oplození trati, která vede skoro hned kolem dráhy letiště. Pokud trať povede u Nemosic směr Blato a napojení na medlesice, tak vede od letiště dal a tam je jistě uz i ted nejake vedení dratu... stejne tak pak nevim jak na toto napojite letiště, naopak trať povede dal. Nebo je jiný plan kudy to povede? Ja znám z územního cca 5let zpět tu variantu co píšu. Takze z vašeho článku mam trochu zmatek v místopise.

0/0
10.12.2013 20:39

P51e65t33r 44M47a61r38š39o34u11n 5655478176906

Omlovam se za preklepy v mobilu, nepřečetl jsem to po automatu. Samozřejmě elektrifikace a dojemný je preklep položení tratě :-D

+1/0
10.12.2013 20:52

J37o46s95e46f 22K23u91b17e52š 9855435929114

Taky si myslím, že to je zmotané. Letišti vadí právě elektrifikace současné tratě a Medlešická spojka toto prívě řeší a umožnila by elektrifikaci do Chrudimi...

+1/0
10.12.2013 21:56

T54o26m73á75š 47L47u38d74v24í70k 5500718123576

Kde asi v Chrudimi budou deponovány ty pohonné jednotky, když se bude přepřahat z elektřiny na diesel? :-)

0/0
10.12.2013 22:04

P63e88t86r 25M48a20r43š97o66u80n 5415968616296

tak ta elektrifikace by měla význam samozřejmě protažením dál než do Chrudimi. trať vede až do Havl. Brodu

0/0
11.12.2013 8:26

J44i22ř46í 10C54í59s83a23ř 7605346289100

Natahovat dráty od Chrudimi na jih je nesmysl. Smyslem přeložky a elektrizace jsou "rychlé" osobáky HK - Chrudim bez úvrati. Jak na tom bude už dnes tristní stav dopravy na zbytku trati 238 je věc druhá...

0/0
11.12.2013 13:57

T78o25m23á75š 55L74u20d65v38í27k 5640698943816

To si neumím ani představit, projekt elektrifikace Chrudim - HB by nebyl na rok, navíc ty náklady by také nebyly nejmenší a otázkou je rentabilita takové investice. I když by se tím samozřejmě spojení výrazně zkvalitnilo a otevřely se nové možnosti pro přepravu (např. spojení Jihlava - Pardubice).

0/0
11.12.2013 19:45

P67e55t58r 92M44a49r84š18o40u11n 5345508266526

otázka je, kolik jednotek by tam bylo? Chrudimské nádraží mi jako laikovi nepřijde zase tak malé, kolejí má dost (často tam stávaly celý den nějaký odstavený vagony na nejbližší koleji, nebo na poslední, nějaký lokotraktor tam také stával, něco technickýho taky, několik hodin motorák směr Heřmaňák..)

0/0
11.12.2013 8:37

T73o49m38á62š 96L48u40d27v84í90k 5350668863956

Předpokládal bych někde mezi 3-5 kusy, pravdou je, že by se dalo využít "malé nádraží" (Chrudim město) nicméně i tak by to asi nešlo bez výstavby dalších budov.

0/0
11.12.2013 19:41

J90o26s56e75f 15K71u91b38e64š 9675895779244

Medlešické spojce fandím, ta je opravdu potřebná.

+4/0
10.12.2013 20:37

V69á84c21l51a14v 57J67o91n87á87š 8122723562513

Dusku, jdi někam.

0/−1
10.12.2013 19:27

Z49d69e66n66e77k 61Š88i27t23i53n57a 2453548590445

Víte, kde budou končit koleje ??

0/0
10.12.2013 19:14

M84i70r72o28s33l69a41v 73Z49i30k18m29u13n12d 7379543134573

Nikde, prodlouží se směr Chrudim ....

0/0
10.12.2013 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.