Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje nebudou končit v křoví. Chystá se nová trať Pardubice - Chrudim

Několik miliard korun přiteče v příštích letech do vylepšení železnic v Pardubickém kraji. Dvě největší stavby budou uzly Pardubice a Česká Třebová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e39t52r 20M94a70r46e45š 8770746

Proč proboha tu nejpomalejší variantu mezi Ústím a Chocní? Vždyť na obou stranách jsou rychlé úseky na 160km/h a trať jde mimo zástavbu. Na tohle bych teda peníze našel než zase zahrabat tenhle úsek na desítky let na 120km/h. To je zase koncepce.

Před Plzní a před Budějovicema se chystají několikakilometrové tunely, tam se peníze najdou, ale tady, kde projede řádové více vlaků, tak tady budeme šetřit?

Asi podle logiky, aby si tu zpackanou trať užilo více lidí, ne? ;-O

0/0
11.12.2013 16:40

V80l85a38d42i81m95í63r 12F10i78b18i47g26e86r 5764681711644

V Ústí n. O musí přece zachránit tu nádherně zchátralou budovu nádraží. To je hlavní brzda zrychlení trati až na 160. Někdo by udělal velkou službu kdyby zařídil ať ten barák lehne popelem. Párkrát jsem ho viděl a jedná se o starou zanedbanou budovu zralou na odstřel.

+1/0
12.12.2013 6:45

P53e90t20r 18N47e34c15h14a86n13i57c62k13ý 7883716828280

Ta spojka měla být už před 20 lety. Stejně tak tunel u Náchoda a přímá páteřní linka Náchod - Jaroměř - HK - Pardubice - Chrudim jako spojnice nejobydlenějších oblastí kraje.

+1/0
11.12.2013 15:24

D78a87v31i65d 93M22a49r38e85k 7673356224655

Tak já nevím. Nevrátili jsme se náhodou o sto let v čase zpátky? V dnešní době, kdy stále více lidí jezdí autem budovat nové žel. tratě 8-o Modernozovat stávající kvůli bezpečnosti - budiž. Ale nová trať do Chrudimi? To je přesně ta deformace kvůli dotacím, dotuje se kdejaká kravina.

0/−10
11.12.2013 7:02

P43e35t98r 81M90a86r63š72o48u13n 5375778196606

no to je nápad, postavíme tedy dálnici Chrudim - Pardubice... Asi jste tu nikdy nejel co? proč se asi jezdí autem? Protože současné spojení vlakem s úvratí je tak pomalé, že na dojíždění do Pardubic se opravdu nevyplatí (kyvadlově to obsluhuje rychleji autobus, pokud ovšem neuvízne v té samé koloně jako auto)

Tato spojka by výrazně zrychlila spojení. A nejde jen o zrychlení spojení CR-PCE. Ale rychlíky z Havl.Brodu dále na HK a Liberec (nevím jestli takový ještě jezdí, ale jezdíval, dokonce musel být motorový, který trasu PCE-HK nevyužil elektrifikace, ale nemusel se přepřahat) by mohli jezdit též rovnou, bez couvání sem a tam.

+4/0
11.12.2013 8:30

P46a74v28e74l 43Ř68a96p79e50k 7972596779705

Jedno z nejmohutněji dotovaných odvětví je právě automobilismus. Jen si dejte dohromady, kolik zabírá pozemků.

+2/0
11.12.2013 10:20

E78v60ž66e79n 91P30o68l31á63k 3308968841283

Já žádné koleje nevidím, páni novináři. Maximálně tak jednu kolej, která se skládá ze dvou kolejnic, což řada inteligentű jaksi neví.

+2/−2
11.12.2013 0:23

P54e40t83r 93M87a83r61š93o90u20n 5485598786966

nemotate náhodou spojku a vojaky proti elektrifilaci dohromady? Samozrejme elektrifilace vadi letisti hlavne pri současném oplození trati, která vede skoro hned kolem dráhy letiště. Pokud trať povede u Nemosic směr Blato a napojení na medlesice, tak vede od letiště dal a tam je jistě uz i ted nejake vedení dratu... stejne tak pak nevim jak na toto napojite letiště, naopak trať povede dal. Nebo je jiný plan kudy to povede? Ja znám z územního cca 5let zpět tu variantu co píšu. Takze z vašeho článku mam trochu zmatek v místopise.

0/0
10.12.2013 20:39

P45e54t57r 83M41a19r92š93o86u46n 5575848886906

Omlovam se za preklepy v mobilu, nepřečetl jsem to po automatu. Samozřejmě elektrifikace a dojemný je preklep položení tratě :-D

+1/0
10.12.2013 20:52

J33o82s54e30f 89K24u23b66e94š 9565195749254

Taky si myslím, že to je zmotané. Letišti vadí právě elektrifikace současné tratě a Medlešická spojka toto prívě řeší a umožnila by elektrifikaci do Chrudimi...

+1/0
10.12.2013 21:56

T75o86m50á27š 29L23u33d33v75í15k 5460658753346

Kde asi v Chrudimi budou deponovány ty pohonné jednotky, když se bude přepřahat z elektřiny na diesel? :-)

0/0
10.12.2013 22:04

P52e47t45r 12M94a70r70š18o64u28n 5695638826786

tak ta elektrifikace by měla význam samozřejmě protažením dál než do Chrudimi. trať vede až do Havl. Brodu

0/0
11.12.2013 8:26

J59i11ř73í 66C92í26s16a46ř 7285376719640

Natahovat dráty od Chrudimi na jih je nesmysl. Smyslem přeložky a elektrizace jsou "rychlé" osobáky HK - Chrudim bez úvrati. Jak na tom bude už dnes tristní stav dopravy na zbytku trati 238 je věc druhá...

0/0
11.12.2013 13:57

T67o56m76á18š 64L24u89d62v24í57k 5200178783546

To si neumím ani představit, projekt elektrifikace Chrudim - HB by nebyl na rok, navíc ty náklady by také nebyly nejmenší a otázkou je rentabilita takové investice. I když by se tím samozřejmě spojení výrazně zkvalitnilo a otevřely se nové možnosti pro přepravu (např. spojení Jihlava - Pardubice).

0/0
11.12.2013 19:45

P15e78t84r 98M58a58r50š53o26u14n 5725978826176

otázka je, kolik jednotek by tam bylo? Chrudimské nádraží mi jako laikovi nepřijde zase tak malé, kolejí má dost (často tam stávaly celý den nějaký odstavený vagony na nejbližší koleji, nebo na poslední, nějaký lokotraktor tam také stával, něco technickýho taky, několik hodin motorák směr Heřmaňák..)

0/0
11.12.2013 8:37

T53o15m28á18š 39L40u13d23v40í56k 5620558723306

Předpokládal bych někde mezi 3-5 kusy, pravdou je, že by se dalo využít "malé nádraží" (Chrudim město) nicméně i tak by to asi nešlo bez výstavby dalších budov.

0/0
11.12.2013 19:41

J89o65s87e47f 21K37u61b29e78š 9235245239404

Medlešické spojce fandím, ta je opravdu potřebná.

+4/0
10.12.2013 20:37

V44á65c40l81a18v 18J38o12n76á47š 8512903472373

Dusku, jdi někam.

0/−1
10.12.2013 19:27

Z45d12e84n30e88k 24Š23i16t20i44n95a 2253538980385

Víte, kde budou končit koleje ??

0/0
10.12.2013 19:14

M26i26r89o82s67l22a95v 24Z90i21k55m72u87n88d 7499953294893

Nikde, prodlouží se směr Chrudim ....

0/0
10.12.2013 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.