- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stale se potvrzuje to, co mnoho radobyridicu a vseznalych diskuteru v jednom nemuze pochopit - prekroceni maximalni povolene rychlosti, tedy to, co ve velke vetsine PCR a MP pokutuje, zpusobi naprosto zanedbatelne procento dopravnich nehod. Ty jsou totiz zpusobeny nevenovanim se rizeni, spatnym predjizdenim, nedanim prednosti, atd. Snad to i tito natvrdlici jednou pochopi a prestanou virtualne posilat rychlejsi ridice do basy. Ale jak je z diskusi znam, obavam se, ze s tim jejich procitnutim jsem asi moc velky optimista :-(
Taky si myslím, že vývoj aut šel daleko víc dopředu. Jsou kvalitnější pneumatiky, ABS, různé brzdné asistenty, kvalitnější systémy řízení a pod. Před 40 lety běžné auto při rychlosti nad 150 km/hod, jelo na hraně svých možností, dnes se ta rychlost posunula někam k 200 km/hod. Tedy by na silnicích kde jsou dva pruhy a najížděcí pruhy mohl být rychlost zvýšena na 160 km/hod a na ostatních silnicích 1. třídy na 100. Kdyby PČR místo obligátního měření rychosti, zejména tam, kde to je k ničemu - ještš jsem neviděl měřit rychlost např. ve Slatiňanech u školy, kde na přechodu bylo přejeto několik dětí -, raději kontrolovala způsob jízdy, bylo by to přínostnější. A vždy mne potěší,když měří na výjezdu ze Slatiňan, zatímco o cca 200 vedle na stejné silnici, stojí auta i na přechodu a mezi nimi kličkují děti se zmrzlinou.