- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K svědectví slečny účetní: podobných historek běhá mezi pamětníky a jejich potomky stovky. To zjistí každý, kdo se trochu seriózně zabývá historií (nejen tou leteckou). Historky se většinou dost míjí s realitou a archivními prameny. Ing. Kašpara ve skutečnosti našli v bezvědomí. Jako prostředek k odchodu ze světa zvolil šálu napuštěnou benzinem. Zemřel až později v nemocnici. Příčinou smrti byl zápal plic, přesněji chemická pneumonie (následek poleptání plic benzinovými výpary). Nechci značkovat cizí patník, takže zareaguji stejně jako u poslední verze článku: navštivte knihovnu a nastudujte práce Pavla Svitáka. Pokud Vám není po chuti Sviták, jako historik a špičkový specialista na průkopníky létání do roku 1914 (a zvláště Ing. Kašpara), zvolte třeba publicistu Břetislava Ditrycha. Ten se s archivním materiálem příliš nepárá, ale píše docela čtivě.