Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budete-li pro odtržení od Pardubic, vyhodíme vás ze strany, hrozí radní

Zástupci vedení pardubické radnice začínají silou bojovat proti možnému odtržení šestého městského obvodu. A podezřívají organizátory referenda ze zneužití registru obyvatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zn.

Králíček je evidentně pro odtržení :)

Každý dostal obálu s anketním lístkem na jméno a uvedený anketní lístek měl dokonce čárkový kód identifikace jednotlivce. To znamená, že výbor pro odtržení naprosto přesně ví, v případě, že někdo ten lístek anonymně odevzdá v této anonymní anketě, čí ten lístek byl. Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Nějaký zákon o ochraně osobních údajů je jen blábol, oni si prostě stáhli informace z matriky, ještě aktualitované !!

0/0
11.10.2012 8:39

Genett II.

Vážená paní primátorko

s odtržením čehokoliv pochopitelně nesouhlasím. Ale nemůžu se nezmínit, že dnes cca ve 2:30 jsem měl tu čest jít přes Tyršovyy tzv. sady a řeknu vám, že něco takového jsem nečekal ani v tom nejhorším snu. Žádné osvětlení, bahno, potoky, mokřady, špína a pochybná individua halekající ze všech možných i nemožných koutů. Nebýt lehce nadprůměré tělesné konstituce, necítil bych se vůbec dobře. Koukejte s tím něco dělat, tohle je ostuda Pardubic !!!

0/0
6.10.2012 3:25

martina79

No a co?

Podle toho, jak paní primátorka s tou bandou ušáků na radnici vedou tohle město, tak je jen mizivá pravděpodobnost, že by svá dobře placená místa obhájili i v příštích volbách. to by pardubáci museli být padlí na hlavu. Takže to je možná výhoda nemít s nima nic společnýho :D

0/0
5.10.2012 12:27

McTuzemák

Re: No a co?

A v čem je současné vedení města horší než to minulé, předminulé, předpředminulé či snad dokonce než současné vedení kraje?

0/0
5.10.2012 16:24

akro

Veselá taškařice

Už se těším, jak občané Svítkova, Starých Čívic, Srnojed a Lánů na Důlku poženou své vyčurané penězofilní starosty holemi přes náves, až budou muset místo MHD jezdit do Pardubic vlakem. A ještě pikantnější to bude, až Panasonic Automotive Systems, JTekt, KYB, Ronal a ostatní v zóně si přemístí své sídelní adresy do Pardubic nebo do Prahy a Čívíce z daní nedostanou ani vindru. Protože například šéfy Panasonicu tohle vůbec nezajímá, ti chtějí aby jejich firma měla sídlo ve městě a ne v nějaké řiti s anglicky nevyslovitelným jménem, to mohli postavit fabriku v Přišimasích.

+2/0
4.10.2012 23:45

McTuzemák

Re: Veselá taškařice

Pénesónik Stejry Šejvisý? To je prostě světový. Apropos, where is it? Uganda?

0/0
5.10.2012 16:27

Lu_boš

Vyhazov ze strany je koukám pro stranického funkcionáře

doslova přijít o všechen majetek a profesně pád na dlažbu.

0/0
4.10.2012 19:05

akro

Re: Vyhazov ze strany je koukám pro stranického funkcionáře

Tak minimálně to znamená přijít o podporu strany při rozhodování a to je dost vážná věc.

0/0
5.10.2012 9:33

karbidikova.v.2

když propustí

1/3 úředníků na magistrátu, budu proti odtržení Svítkova ;-D

+1/0
4.10.2012 15:27

akro

Re: když propustí

A jak potom zajistíte na radnici dloubání v nose a vymýšlení nesmyslů, když na to nebudou lidi?

0/0
4.10.2012 23:46

MatX

Co si od toho slibují?

Nevím co si od toho kdo slibuje. Odtržení je úplně zbytečný a nesmyslný krok a pokud jej podporuje starosta obvodu, tak by měl opustit svoji funkci, které se tím zpronevěřil. Nakonec to stejně nejvíc odnesou občané oddělené části. Ztratí veškeré výhody velkého města a pokud by mělo dojít k dělení majetku, tak samozřejmě zdědí po Pardubicích i dluhy ;-).

+3/0
4.10.2012 13:31

verkas

Re: Co si od toho slibují?

Pochybuji, že by zdědili dluh na majetku, který jejich nové obci nepřipadne, např. to jejich vodní veledílo.

0/0
4.10.2012 18:16

MatX

Re: Co si od toho slibují?

Pokud by se majetek dělil, tak samozřejmě včetně dluhů. Proč by měly dluhy zůstat Pardubicím? Dluh vznikl ještě dříve, než se o rozdělení začalo uvažovat.

Něco jiného by bylo, kdyby Svítkov nedostal nic. Pak je ovšem otázka, jak by se např. dělily pozemky. A ještě zajímavější by bylo, kdyby se část obyvatel cukla a chtěla zůstat u Pardubic ;-).

Teoreticky by to bylo skutečně velmi zajímavé, v praxi by to však vyvolalo zlou krev a nepřátelství na obou stranách.

0/0
4.10.2012 18:31

akro

Re: Co si od toho slibují?

Svítkov bez MHD, bez vodovodu, bez napojení na kanalizaci, bez údržby komunikací, ovšem s vojenským letištěm.... to bude véééliká švanda. A pak i bez starosty, v té době již nestraníka....;-D

0/0
4.10.2012 23:49

karbidikova.v.2

svoboda

v této zemi dostáva na frak. A soudružka primátorka včetně soudruha náměstka ještě vyhrožují .. No na ten jejich podnikatelský projekt k oškubání Pardubic jim ....  ....    .[>-]

+1/0
4.10.2012 13:23

akro

Re: svoboda

No mě dochtorka tedy jako soudružka nepřipadá. A že neměli odtržení Svítkova ve volebním programu? No to tedy opravdu neměli.

0/0
4.10.2012 23:51

tyfor

Brendl

Já bych ze sdružení vyloučil p. Brendla á to briskně.Ty jeho žvatly at si vykládá doma ...politik.

+1/0
4.10.2012 10:35

karbidikova.v.2

Re: Brendl

celé to združení je takový podivný slepenec .......

0/0
4.10.2012 13:21

verkas

Když to nepůjde po dobrém,

zkusíme to silou, že paní primátorko? Nejsem zatím pro, ani proti, ale starosta snad hájí zájmy obvodu, za který byl zvolen? Jasně řekla, že nikomu nebrání a teď dělá dusno a vyhrožuje?

0/0
4.10.2012 10:31

gigi77

Re: Když to nepůjde po dobrém,

dle vaší logiky by odtržení bylo v zájmu obvodu, což lze poměrně dobře rozporovat. Jeho povinností je hájit zájmy občanů v jeho územním  obvodu a už tím, že podává lidem účelové a nepravdivé informace o tom, jak se budou mít, je v rozporu s tím, že hájí zájmy svého obvodu. Objektivně existují důvody pro odtržení, ale důvody pro setrvání jsou zřejmě pádnější a hlavně je jeho povinností sdělit lidem všechny výhody a nevýhody, což rozhodně nedělá.

0/0
4.10.2012 10:41

martina79

Re: Když to nepůjde po dobrém,

vzhledem k tomu, co plácá primátorka to spíš vypadá, že mají pravdu ve Svítkově, věřím, že si to dobře spočítali a doktorka - ekonomka brzy skončí, podívejte se do diskuze na obvod 6, jak se znemožnil Pelikán, jestli má takhle ověřené všechny informace, tak na to dojede. jjestli dělá finanční anylýzu tak, že obšlehne rozpočet od jiný obce, no tak se nemůžeme divit, jak to v PArdubicích vypdadá - dluhy na bezéně za 80 mega, třída míru jak v 60. letech, tyršáky darmo mluvit.

+1/0
4.10.2012 12:50

karbidikova.v.2

Re: Když to nepůjde po dobrém,

Je tomu tak. Vynikající akce typu plavečáku, třídy míru, AFI paláce a spousty dalších je dost přesvědčivá. Jen by stálo za zmínu, kde skončily akcie elektrárny Opatovice za 600 mega .....   A to je ticho po pěšině, že ?

+1/0
4.10.2012 13:24

MatX

Re: Když to nepůjde po dobrém,

Lidé ze Svítkova a okolí mají na současné situaci stejný podíl, jako ostatní obyvatelé města. Co jsme si zvolili, to máme. Je tak trochu zarážející, že k tomu se znát ve Svítkově nechtějí.

0/0
4.10.2012 13:37

gigi77

Re: Když to nepůjde po dobrém,

důležité jsou fakta a ne vaše dojmy. Ve Svítkově si nic zjevně nespočítali. Pokud by nastudovali daňové zákony, pak by pro odtržení těžko mohli hlasovat. Jako nový celek budou mít peněz MÉNĚ, což se ale rádoby novému vedení daří maskovat za rozdíl mezi imaginarním rozpočtem nové obce a skutečným rozpočtem současného obvodu, což je neporovnatelné, ale opět díky neznalosti rozpočtů obcí na to jednoduší jedinci slyší. Kauzy jako třída míru či tyršáky atd. na tom nic nezmění ačkoliv může jít o jasné mrhání peněz.

0/0
4.10.2012 13:54

akro

Re: Když to nepůjde po dobrém,

Vox Populi - Vox Rindvieh. A jak všeobecně známo, Rindvieh nečte daňové zákony.

0/0
4.10.2012 23:55

McTuzemák

Re: Když to nepůjde po dobrém,

To nečte. Ale rád se houfuje do stáda.

0/0
5.10.2012 16:25

hanyss

Klasika, klasika a zase klasika

Politika by měla končit na úrovni parlamentu a senátu při schvalování zákonů, pak už by měli být odborrníci, manažeři a další..., kteří dělají práci a činí ve prospěch lidí..., a jestli se občané 6 obvodu v feferendu rozhodnou tak, či onak, tak, tak  by mělo býti. A né, že jim bude někdo z radnice něco vnucovat a vyhrožovat starostovi za Sdružení pro Pardubice (je jedno o jakou starnu jde), že nejedná podle jakého si programu strany. No vono jestli se podle počtů obyvatel v obci neodvíjejí platy radních..... ;-O

0/0
4.10.2012 9:44

gigi77

Re: Klasika, klasika a zase klasika

ano, nektěré  plat(b)y a počty zastupitelů se odvíjejí od počtu obyvatel, ale odtržení by změnu nepřineslo a město by zůstalo dál ve velikostní kategorii 50 až 100 tis.  Pokud by rozhodovali odborníci a manažéři, tak odtržení zamezí z ekonomických důvodů. Není vyhodné ani pro Svítkov ani pro Pardubice. Výhodné je pro toho, kdo bude nakládat s místním rozpočtem Svítkova.

0/0
4.10.2012 10:13

karbidikova.v.2

Re: Klasika, klasika a zase klasika

to co píšete je nepravda.

0/0
4.10.2012 13:20

gigi77

Re: Klasika, klasika a zase klasika

zajímavá argumentace, děkuji, že jste to tak pěkně zdůvodnila ;-D

0/0
4.10.2012 13:56

MatX

Re: Klasika, klasika a zase klasika

Pokud je někdo jednou starosta městského obvodu, tak je proti jeho poslání, aby usiloval o osamostatnění svého obvodu. Pokud by nejprve složil funkci, tak může dělat co chce, v současné situaci však ne.

0/0
4.10.2012 13:35

martina79

Re: Klasika, klasika a zase klasika

nesouzlasím s vámi, kdyby to byl jen problém Svítkova, tak nebudou uvažovat o odrtžení ostatní obvody. Z toho je jasné, že něco je špatně u vrchnosti, ne dole.

0/0
4.10.2012 14:09

MatX

Re: Klasika, klasika a zase klasika

O tom, že by se chtěl přímo trhat nějaký další obvod nevím. Tohle je jediný, který veřejně tuto možnost deklaroval. Jinak se pokud vím od města odtrhla jen jedna vesnice.

Souhlasím s tím, že by se mělo řešit především vedení města, ale to se žádným otržením nevyřeší. Pokud se ve Svítkově vedení města nelíbí, tak by jeho občané měli pracovat na jeho odvolání. Odtržení vytvoří jen další papaláše na místní úrovni a bude to stále při starém.

0/0
4.10.2012 14:20

karbidikova.v.2

Re: Klasika, klasika a zase klasika

co třeba Rosice ?

0/0
4.10.2012 14:32

MatX

Re: Klasika, klasika a zase klasika

V případě Rosic to bylo zatím jen takové plácnutí, která se občas objevují. Ve Svítkově jsou mnohem dál. Všichni nesmyslně počítají s tím, že budou na Pardubicích parazitovat. Jenže ono to nebude možné, nebude parazitovat na čem.

0/0
4.10.2012 14:46

Oslíčkové otřeste se

Králíčkov nad Labem

Za těmihle snahami se vždy skrývají ambice a ego konkrétních lidí.

0/0
4.10.2012 9:44

karbidikova.v.2

Re: Králíčkov nad Labem

Fraňková, to se dalo tušit !!

+2/0
4.10.2012 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.