Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet vymění zastávku v Ústí nad Orlicí za několik minut zrychlení

Tím, že žluté vlaky RegioJetu od prosince nebudou stavět v Ústí nad Orlicí, ušetří dopravce čtyři minuty jízdy. Další čtyři minuty odečte v Zábřehu, kterým soupravy jen projedou. Po zastávkách expresních vlaků přitom touží i Česká Třebová a Choceň, ovšem nevyhoví jim ani očekává novinka, Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin2580

Ja to chapu....

Proc brat 10 lidi z chovne, kdyz muze za stejnou cenu vzit 5 z Ostravy.

0/0
26.9.2012 14:22

Pruit Igoe XI.

Jančura by nejraději vozil jen Pražáky a Ostraváky...

Ústečák pro něj holt není lukrativní, protože si koupí jízdenku jen na půl trasu a na zbytek se jeho rezervované sedadlo asi těžko zaplní...

0/0
25.9.2012 17:10

martin2580

Re: Jančura by nejraději vozil jen Pražáky a Ostraváky...

A ço na tom nechapete?

0/0
26.9.2012 14:46

tarten

Třebovácký cargokult?

Když na dlouhé louce postavíte z kulatin věž, natřete ji na červenobílo, vylezete nahoru a na uši si dáte dvě půlky kokosových ořechů, ještě to neznamená, že vám tam budou přistávat letadla. Podobně když si v malém městečku postavíte megalomanské autobusové nádraží, neznamená to, že v přilehlé železniční stanici budou zastavovat nejdálkovější vlaky.

+2/0
24.9.2012 14:30

marbo

Tolik demagogických výlevů na jednom místě se jen tak nevidí

Proč tedy nezrušit všechny vlaky typu SC, IC, EC, Exp a nezavést místo nich Os, když voliči jsou všude, a včichni mají právo aby jim tam včechno stavělo.

0/0
20.9.2012 19:58

radim36

Re: Tolik demagogických výlevů na jednom místě se jen tak nevidí

Na trase Ostrava Praha na zastávkách Studenka, Suchdol, hranice, Přerov, Olomouc, Zábřeh, Česká Třebová, Ústí nad Orlicí, Choceň, Pradubice, Kolín stavěly běžně rychlíky Exp, EC,IC a na většině zastávek i SC.

Od zavedení Pendolin zrušili na této trase takových nejméně 10 těchto přímých rychlíků v jednom směru za den, ty nahradily Pendolina  a RegioJet, ovšem ty na těchto zastávkách skoro nikde nestojí.

Tak kdo tady demagogicky žvaní, že lidi z těchto zastávek mají stále stejně kvalitní apojení s Prahou  a Ostravou jako dříve?

Neříkám, že by Pendolina a RegioJet musely na všech  těchto zastávkách taky stavět, ale aspoň by se nemělo blbě žvanit a mlžit.

0/0
23.9.2012 18:59

Jacoubek

Zastavování vlaků v České Třebové

V Ústí nezastavuje žádný vlak typu Ex, pouze jen R, Sp a Os. A do prosince i IC RegioJetu. Společnost RJ je soukromá firma, která si může zastavit kde chce a jak chce a pokud chce předstihnout svou konkurenci - Pendolino Českých drah a pomůže mu nezastavování v Ústí, pak je to jeho volba a dle mého dobrá volba.

V České Třebové zastavuje mnoho vlaků vyšší kvality, 3 v lichou hodinu a 2 v sudou hodinu směr Praha. Není zde zapotřebí víc vlaků, leda vypustit vlaky ČD a nahradit je RJ nebo LeoExpresem.

Spíš mě mrzí, že vlaky z a do Brna mají omezený počet vozů, je to většinou jen 3,5 vozu pro 2. třídu.

Starostové hájí zájmy občanů, aby se prosadili do dalších voleb a urdželi si tak svá dosavadní křesla.

Terminál ve Třebové je minimální důvod, proč by tady vůbec měli vlaky zastavovat. Přednádraží vypadalo opravdu škaredě, jen ty ceny a stání pro LPG nebo CNG tu není.

0/0
20.9.2012 10:10

Bohouš70

Re: Zastavování vlaků v České Třebové

Dnes jsem si přečetl inzerát o parkovacím domě u hlaváku v Praze. Cena byla nižší než v České třebové. Tady je něco špatně, nééé?! A podle představ Zedníka budu při cestě z Ústí nad Orlicí do Prahy přesedat v České Třebové? Už si, pane Zedníku, ten úžeh léčíte? Stanici v Ústí využívají cestující od Letohradu, neboť rychlíky na Hradec a Prahu přes Týniště skoro žádné nejezdí a jsou pomalé. RegioJet  zvolil kvůli nepřípojům zastávku Ústí-město. Nejvíce cestujících mířících do vzdálenějších destinací je ovšem ve stanici. Tam se do těch stařičkých souprav ČD tlačí spousta zoufalců. Lezou do "rychlíků", které staví i v poli (viz. Červenka, 1200 obyvatel).

0/0
21.9.2012 20:08

tulpas

Re: Zastavování vlaků v České Třebové

K Července jednu poznámku, myslím, že tam staví protože Litovel s cca 10 000 obyvatel je vzdálen jen cca 5km

0/0
23.9.2012 12:28

slevydr

Paní

Květo Richterová, proč by měli zasahovat politici. Vy budete asi jedna z těch co na 1. máje mávala jak divá, co? Je to soukromník, tak ať si staví kde chce.

+2/0
20.9.2012 8:44

Leinad

Re: Paní

Politik může zasáhnout, pokud je někde málo spojů - vyhlásit konkurz na provozování linky a zaplatit jim to. 

Jenže z pohledu státu moc nevadí, že město menší než Liberec má daleko víc vlakových spojů. Voliči můžou zatlačit v na obec nebo na kraj.

0/0
20.9.2012 9:14

slevydr

Re: Paní

je to soukromník a tam stát nemůže zařídit nic. Leda u rychlíků, které stát objednává! Takže pokud tam projíždí i vlaky provozované ČD na vlastní riziko, tak ty tam taky nikdo nedonutí zastavit!

0/0
20.9.2012 10:21

Leinad

Re: Paní

Komu to vadí, že si projíždí. Obec by si zaplatila další Ex/R a má víc spojů pro sebe, a kdo řekl, že by se do konkurzu nepřihlásila i firma, která tam nyní projíždí. Mimochodem platí přednost ZDO před komerčními spoji.

0/0
20.9.2012 10:39

turista-

Re: Paní

Stát (nebo kraj či město) by si mohl zastavení v Ústí n/O zaplatit i u Regiojetu, dohodl-li by se s ním. Jenom nechápu proč by to dělat. Na svou velikost má Ústí vlakové spojení se světem naprosto luxusní.

Rychlík do Prahy každou hodinu, který zde ani není pomalejší než auto ...

+1/0
20.9.2012 10:44

Leinad

Pendolino nestavělo

RJet to zkusil a neměl takový pohyb cestujících, aby se mu to vyplatilo. Tak vám zůstávají R a Ex stejně jako před ním. Pokud se vám to zdá málo(mít jenom několikrát víc vlaků za den, než Liberec), zadotujte si nějaké další spoje.

+1/0
19.9.2012 23:25

bartik09

Co proboha chcou?

Z CT je takt primych vlaku do Prahy cca 30 minut, z UO 60 minut, z Chocne taky hodinu. Je to na mesta s 15, respektive 9 tisici obyvateli tak spatny? A ze si v CT postavili pred nadrazim terminal za 330 milionu? No tak at v pristich volbach pouzivaj mozek, ale s timto problemem to nema nic spolecneho.

+2/0
19.9.2012 23:15

Leinad

Re: Co proboha chcou?

No co asi. Chtějí říkat, že před příchodem zlého RJ byl ten interval kratší. ;-D

+1/0
19.9.2012 23:17

tulpas

Re: Co proboha chcou?

Na začátku se říkalo, že až se postaví terminál, že bude zastavovat více vlaků vyšší třídy. Terminál má svůj význam, zastavovaní RJ by ho ještě zvýšilo.

0/0
20.9.2012 7:18

bartik09

Re: Co proboha chcou?

"se rikalo" ;-D Kdo to rikal? Vyznam terminalu necht posoudi obyvatele CT a okoli, ale jestli ste chteli, aby vam tam zastavoval RJ, tak bejvalo bylo lepsi postavit tam Jancurovi sochu. Jancura jezdi, aby vydelal prachy, ne aby zvysoval vyznam nejakeho terminalu...

+2/0
20.9.2012 7:36

turista-

Re: Co proboha chcou?

Říkali to možná lokální politici před volbama.

Není žádný zákon na to, aby vlaky (natož komerční) stavěly zrovna tam, kde si postavili pár nových autobusových stanovišť a parkoviště ...

0/0
20.9.2012 10:46

Neposlušný_občan_Rebel

nezastavuje ten žlutý sršeň nikde a to potom ušetří hafo minut

+1/−1
19.9.2012 22:17

radim36

Pustili na koleje soukromé podnikatele

a teď se diví, že vybírají smetanu. Konkrétně lidi cestující mezi Ostravou a Prahou. Kteří platí nejvíc a zajistí bez jakékoliv další námahy obsazenost po celé trase.

A ostatní nechávají na rychlících pořád stejné socialistické ČD.

+2/0
19.9.2012 18:03

roman37i

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Zapomněl si napsat: "dotované" ČD. To se to jezdí.

+3/0
19.9.2012 18:41

radim36

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Dotované ČD "odřou " ty málo výhodné spoje, kde jsou vyšší náklady, přitom požadavky na kvalitu stejné, zatímco ty nejvýhodnější spoje vyberou soukromníci. A blbi si ještě pochvalují, jak to cestování se soukromníky je údajně kvalitnější.

Zatímco desítky až stovky tisíc lidí na trase Ostrava Praha  najednou musí v těch vlacích být o hodinu, dvě hodiny, tři hodiny déle a najezdit třeba o 50 - 100 kilometrů navíc proti dřívějšku. A přirozeně si i ty hodiny a kilometry navíc zaplatit.

+1/−1
19.9.2012 18:53

roman37i

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Cože? 8-o

+1/0
19.9.2012 19:12

radim36

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Jaké cože?

Původní rychlíky, co tam stály, musely být zrušeny, protože koleje nejsou nafukovací. A tak spousta lidí musí desítky kilometrů, které dříve rychlík zvládl za půl hodiny, jezdit osobákem, s čekáním na přípoj běžně  i hodinu a půl. Případně, pokud chtějí ušetřit třeba hodinu času, přejet svou zastávku o 30 - 50 nebo i o víc kilometrů a vrátit se na ni zase osobákem.

0/0
19.9.2012 20:35

turista-

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Žádné rychlíky v Ústí n/O zrušeny nebyly a ani v GVD 2012/2013 nebudou.

Akorát zde začal zastavovat jeden komerční spoj a po roce zase přestane ...

+3/0
20.9.2012 10:42

Bohouš70

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Akorát jsme přišli o přímý spoj na Ostravu, který bývával i za komunistů. Zkuste si někde naplánovat přestup. Dál vám popřeji hodně štěstí. Budete ho potřebovat. :-P

0/0
21.9.2012 20:14

radim36

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Z Ostravy na Prahu od řekněme 3 hodin ráno do 10 - 12 hodin dopoledne jezdilo dříve cca 6 rychlíků A ty stavěly, co si pamatuji., v Studence, Hranicích, Přerově, Olomouci, Zábřehu, České Třebové, Ústí nad Orlicí, Chocni, Pardubicích, Kolíně a Praze. 

Část těchto rychlíků vyškrtali, když zavedli Pendolina a další část zrušili, když začal jezdit Jančura.

Nyní jezdí jen jen dva nebo snad dokonce jeden přímý rychlík. Na většině z výše uvedených zastávek se prudce zhoršila kvalita cestování , protože Pendolina i  Jančura na těch zastávkách nestojí. Tak tady nežvaňte o tom, že žádné rychlíky v Ústí nad Orlicí nebyly zrušeny. Zrušených od Ostravy bude nejméně 5 - 10 rychlíků.

0/0
23.9.2012 18:52

AAA3

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

A on nekdo ty nebohe CD nuti za techto hroznych podminek jezdit? Tak at se na to vykaslou a je to.

Zajemcu o kraji ci statem objednavanou verejnou dopravu je dnes vic nez dost.

+1/0
19.9.2012 22:23

radim36

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Však oni ty dotované rychlíky, co stály v každém trochu větším městě přece vyškrtali. A nahradili soukromými dopravci, co stojí víceméně jenom v počáteční a koncové stanici. A mezi tím skoro nic. Už jak přišly Pendolina před několika roky, tak se toto dělo, původní rychlíky mizely a jejich místo na trati zabraly Pendolina , co stavily jen na třetině zastávek.  Tehdy bylo ale na trati Ostrava Praha k dipozici pořád dost dotovaných rychlíků, tak to tak moc nebylo vidět.

0/0
19.9.2012 22:52

AAA3

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

pak tedy nechapu co musi nebohe CD oddrit za malo vyhodne spoje kde jsou vyssi naklady, kdyz ty dotovane rychliky vyskrtali?

+1/0
19.9.2012 22:58

kretzschmar

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

zeby regionalni trate?

0/0
20.9.2012 7:08

Leinad

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Které jim stejně jako v minulosti platí stát nebo kraje?

0/0
20.9.2012 9:10

AAA3

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

a opet - on je nekdo nuti aby je jezdili?

0/0
20.9.2012 9:19

Leinad

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Dotovaný dopravce zakázkami bez konkurzů naopak získá to nejlepší - 60-70% nákladů+zisku garantováno smlouvou s krajem(ministerstvem), jízdenkami stačí vybrat 30-40%. 

Mimochodem nevím jak ty, ale já v místních spojích nepotřebuji kafe, noviny, vlakušky,... někdy je lepší krátká jízdní doba, krátký interval, návaznost přestupů.

0/0
19.9.2012 23:10

Leinad

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

ČD a.s. si jezdí většinu vlaků na trati Praha-Ostrava na vlastní riziko, bez dotací.

Pro cestující v Ústí se nic nezhoršilo - zkušebně tam asi rok zastavoval jeden soukromník a přestalo ho to bavit, počet spojů Ústí-Praha je stejný, jako před příchodem RJ.

+1/0
19.9.2012 23:05

turista-

Re: Pustili na koleje soukromé podnikatele

Přesně tak.

Nevím na co si kdo stěžuje - stačí se podívat do jízdního řádu, že se ohledně rychlíků pro Ústí nic nezhoršilo. Ba naopak, do Prahy dojedou rychleji, protože se podařilo eliminovat cca 10 minutové čekání v Pardubicích.

0/0
20.9.2012 10:48

welserovi

Kdy přijedete na jih Čech?

Prosím všechny soukromé dopravce,  přijeďte i k nám na jih do Č.Budějovic. Jsme tu odstrčení, dálnici nemáme, Regiojet ani Leo expres k nám taky nejezdí. Kdo si chce zavzpomínat na dobu před 20-30 lety, může přijet.

Copak opravdu v naší republice kromě Prahy , Brna, Ostravy a možná Plzně ostatní města neexistují?  Rv

0/0
19.9.2012 17:38

roman37i

Re: Kdy přijedete na jih Čech?

Natáhněte si tam koleje, přijdou i dopravci. Pokud vím, žlutý autobus na jih jezdí. :-)

+3/0
19.9.2012 17:44

Darnell

Re: Kdy přijedete na jih Čech?

Stavi se vám koridor. A přijdou jednotky citypanther. Máte naději.

+2/0
19.9.2012 17:54

turista-

Re: Kdy přijedete na jih Čech?

Zatlačte na své politiky, ať místo nesmyslu jménem D3 urychlí rekostrukci 4. koridoru. Pak se dočkáte rychlých vlaků dříve. Možná i té konkurence, protože dnes se tam komerční provoz nevyplatí.

0/0
20.9.2012 11:07

surucucu

Chocni pomůže

Chocni beztak pomůže náměstek ministra dopravy ing. Ivo Toman,je to choceňák.Na druhou stranu v Rakousku a Švýcarsku vlaky kategorie EC.IC zastavují  i v menších desetitisícových městech pravidelně.

0/0
19.9.2012 17:28

bojovnikprotichudine6

Soudruzka Richterova

ceka zasah statu! Nejsmutnejsi je, ze ma volebni pravo. Presne tyhle typy ted slavej prohibici a zaroven nadavaj na vladu, co ji zavedla.

+1/0
19.9.2012 17:26

roman37i

Největší srandisti jsou v ČT.

Všichni místní mají režijku ČD, takže stejně RJ jezdit nikdy nebudou. No a cestující kteří ve Třebové přestupují, pak si koupí lístek u jednoho dopravce. Jet třeba z Pardubic do Třebové s RJ a pak na Brno s ČD je pořádná blbost.

+1/0
19.9.2012 17:12

tulpas

Re: Největší srandisti jsou v ČT.

Tak to asi žiju v jiném městě, nikoho s režijkou tady neznám a to už tady žiju přes třicet let. Dřív to jo, to jsem znal, ale teď ne. .

+1/0
19.9.2012 17:17

roman37i

Re: Největší srandisti jsou v ČT.

a kdo na tom obrovským nádraží pracuje? 8-o

0/0
19.9.2012 17:19

BMG

Re: Největší srandisti jsou v ČT.

Půlka těch lidí nemá na režijku nárok, protože nejsou přímo zaměstnanci ČD nebo SŽDC. Hezky česky se tomu říká outsourcing.;-D

+1/0
19.9.2012 17:38

roman37i

Re: Největší srandisti jsou v ČT.

a ta druhá?

0/0
19.9.2012 17:42

tulpas

Re: Největší srandisti jsou v ČT.

To nevím, ale fakt je to zkreslená představa, že všichni třebováci jezdí vlakem zadarmo, tak to není.

0/0
19.9.2012 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.