- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
si to může dovolit rozdat tak možná s kamionem, ale cokoliv jezdí po kolejích, ho rozpůlí.
RegioJet se starými vagony dosáhl nějaké obsazenosti. A něco mi říká, že Leo to dokáže se splašenou tramvají taky.
Možná že to je tím, že občerstvení někde (ne)obstarává firma po konkurzu, aby bylo co odklánět, a někde je čas mezi "dostanu chuť" a "dostanu jídlo/pití" daleko kratší. Možná je to i dalšími službami na palubě.
Železniční vozidla by se měla vždy přizpůsobovat infrastruktuře, nikoliv naopak! Proč kupovat jednotku, která má Vmax 236 Km/h, když po našich tratích se dá jezdit "jen" 160 Km/h. Proč utrácet za 3 elektrické systémy, když vím, že budu jezdit z Prahy do Ostravy, kde je 1 systém (3000V ss), naopak investuje do moderních technologií (v Pendolinu ČD nebyly donedávna ani zásuvky), atd.
Jsou lehké - na našich i koridorových tratích budou hopsat jako kozy. Velké zrychlení je při dálkových tratích na dvě věci, výsledkem jsou naddimenzované motory. Nějaký cathering (fuj, to je ale hnusné slovo, co tak říkat po staru občerstvení) je mi opravdu u zadele, ty tři hodiny to vydržím. Nějak mi unikají ty moderní technologie, které by neměla konkurence. Bez wifi se rozhodně obejdu a co se týče samotné soupravy, tak nic převratného jsem tam nenašel, obyčejný průměr. A vrcholem všeho je ohánět se regionálním příměstským vlakem prekabátěným za dálkový spoj. To pnemůže fungovat, to je kočkopes. Buď postavím dálkovou soupravu anebo regionální vláček. Ale ne obojí, to pak nebude vyhovovat ani jednomu typu provozu. K čemu mi je na dálkové trati vysoká akcelerace, když stavím na dvou zastávkách a na třetí končím? Jak se bude asi chovat lehounká souprava tramvajového typu na dálkové trati? No jako ta na plné pecky tramvaj.
Jedoucí tramvaj. Pěkně to hopsá. I na kvalitní trati. A co podvozek? Je tak trochu odlošná konstrukce pro lokálky (což ta předělaná souprava je) a pro dálkové vlaky. Navíc kastle bývá sladěná s podvozkem, to není jen, že vyměníte podvozek. Pán Novotný má prozatím plná ústa různých prohlášení a tak jsem zvědav, jaké to bude v reálu. Navíc se obávam o přetíženost tratí, protože oba soukromníci se honosí pidisoupravičkami o kapacite větší tramvajové soupravy. Takže k čemu mi bude 8 souprav za den, když 6 pojede prázdných a dvě by se vyorodaly 5x a přesto díky koncepci nebude možno přidat posilové vágony.
Variaci na tento článek jsem už četl několikrát.
Takže pro upřesnění.Lehčí vagony ušetří polovinu. To jo ale proti čemu? Hmotnost je jen jedna složka z mnoha nákladů na dopravní proces. U elektřiny mám obavu, že se neplatí . Je to paušálem bez toho co kde jak jede. (od toho je tam ta hmotnost) . A až bude konkurence nebude to tak jednoduché určit co, kdo a za kolik.
Ke careringu opravdu jsou letecké blafy nějakou laťkou které se má pozemní železniční catering srovnávat? Tady vám to nějak kulhá. Ano, at je dobrá nabídka za přijatelné ceny pro středoevropany , anebo bude suši, kung pao , suei cu zou, šiškebab a polevka garpaco, italské mini kafča a voda z ledovce?
Jo v tom se může marketing vyřádit.
Takže hodně zdaru a at nevykrvácíte dřív než se vám bude aspon trochu dařit.
Použít pro jednotku primárně určenou pro regionální,byť s úpravou pro dálkový provoz slovo supervlak, je možné jen v Čechách a jen u novinářů píšící o něčem čemu vůbec nerozumí.
Bohužel v zemi, kde jsou na kolejích k vidění převážně vozy muzeální železnice, lze každý vlak vyrobený v tomto století považovat za supervlak.
Osobně fandím ČD, rozparcelování železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie.
A nebo do Polska, tam to taky není zrovna růžové, např. s uznáváním jízdenek.
Při náhledu do návrhu nového jízdního řádu mne spíše fascinuje, jak se postavil ke konkurenci stát. Vyklízí totiž bojiště. Výsledkem je diskriminace obyvatel, kteří nemají to štěstí bydlet v okolí Pardubic a Olomouce. Nikdy jsem neseděl v Pendolinu, nikdy neusednu ani do tohoto krasavce. Je pro mne totiž nepraktický. Bydlím v Ústí nad Orlicí a budu i nadále využívat stařičké vagóny v soupravách ČD (v dálkových spojích zde zastavujících), protože mi nic jiného nezbývá. A těchto spojů ještě ubyde!
Tohle mne nepřestane fascinovat, pořád by někdo chtěl určovat soukromníkovi, co má dělat se svými penězi...
Regiojet vám nestačí? Chtěl byste mít hned VŠECHNY nabídky trhu v každé vesnici????
Bylo to zdarma, nebo redakce dostane volné místenky....?
Sice ukázkové PR, ale pro místní patrně dost důležitá a zajímavá informace.