Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V zimě přijede do Pardubic další supervlak. LeoExpress

Po Pendolinu Českých drah a žlutých vlacích RegioJetu si budou moci od prosince cestující z Pardubic vyzkoušet už třetí možnost, jak se jezdí vlaky vyšší třídy. Spolu s Olomoucí budou jediným městem, kde zastaví na své cestě černožlutý LeoExpress.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BaronOfHell

Tak už jen doufat, že nedojde k nehodě, protože tento vlak

si to může dovolit rozdat tak možná s kamionem, ale cokoliv jezdí po kolejích, ho rozpůlí.

0/0
21.8.2012 10:06

Leinad

Konkurence no

RegioJet se starými vagony dosáhl nějaké obsazenosti. A něco mi říká, že Leo to dokáže se splašenou tramvají taky.

Možná že to je tím, že občerstvení někde (ne)obstarává firma po konkurzu, aby bylo co odklánět, a někde je čas mezi "dostanu chuť" a "dostanu jídlo/pití" daleko kratší. Možná je to i dalšími službami na palubě.

0/0
13.8.2012 16:08

ydrhsamot

Leoš to vzal za správný konec!

Železniční vozidla by se měla vždy přizpůsobovat infrastruktuře, nikoliv naopak! Proč kupovat jednotku, která má Vmax 236 Km/h, když po našich tratích se dá jezdit "jen" 160 Km/h. Proč utrácet za 3 elektrické systémy, když vím, že budu jezdit z Prahy do Ostravy, kde je 1 systém (3000V ss), naopak investuje do moderních technologií (v Pendolinu ČD nebyly donedávna ani zásuvky), atd.

+1/0
13.8.2012 10:11

Lord Helma

Něco mi na těch soupravách nehraje

Jsou lehké - na našich i koridorových tratích budou hopsat jako kozy. Velké zrychlení je při dálkových tratích na dvě věci, výsledkem jsou naddimenzované motory. Nějaký cathering (fuj, to je ale hnusné slovo, co tak říkat po staru občerstvení) je mi opravdu u zadele, ty tři hodiny to vydržím. Nějak mi unikají ty moderní technologie, které by neměla konkurence. Bez wifi se rozhodně obejdu a co se týče samotné soupravy, tak nic převratného jsem tam nenašel, obyčejný průměr. A vrcholem všeho je ohánět se regionálním příměstským vlakem prekabátěným za dálkový spoj. To pnemůže fungovat, to je kočkopes. Buď postavím dálkovou soupravu anebo regionální vláček. Ale ne obojí, to pak nebude vyhovovat ani jednomu typu provozu. K čemu mi je na dálkové trati vysoká akcelerace, když stavím na dvou zastávkách a na třetí končím? Jak se bude asi chovat lehounká souprava tramvajového typu na dálkové trati? No jako ta na plné pecky tramvaj.

+1/0
13.8.2012 9:22

Lord Helma

Re: Něco mi na těch soupravách nehraje

Jedoucí tramvaj. Pěkně to hopsá. I na kvalitní trati. A co podvozek? Je tak trochu odlošná konstrukce pro lokálky (což ta předělaná souprava je) a pro dálkové vlaky. Navíc kastle bývá sladěná s podvozkem, to není jen, že vyměníte podvozek. Pán Novotný má prozatím plná ústa různých prohlášení a tak jsem zvědav, jaké to bude v reálu. Navíc se obávam o přetíženost tratí, protože oba soukromníci se honosí pidisoupravičkami o kapacite větší tramvajové soupravy. Takže k čemu mi bude 8 souprav za den, když 6 pojede prázdných a dvě by se vyorodaly 5x a přesto díky koncepci nebude možno přidat posilové vágony.

0/0
13.8.2012 9:26

Pavel608

Ach jo

Variaci na tento článek jsem už četl několikrát.

Takže pro upřesnění.Lehčí vagony ušetří polovinu. To jo ale proti čemu?  Hmotnost je jen jedna složka z mnoha nákladů na dopravní proces. U elektřiny mám obavu, že se neplatí . Je to paušálem bez toho co kde jak jede. (od toho je tam ta hmotnost) . A až bude konkurence nebude to tak jednoduché určit co, kdo a za kolik.

Ke careringu opravdu jsou letecké blafy nějakou laťkou které se má pozemní železniční catering srovnávat? Tady vám to nějak kulhá. Ano, at je dobrá nabídka za přijatelné ceny pro středoevropany , anebo bude suši, kung pao , suei cu zou, šiškebab a polevka garpaco, italské mini kafča a voda z ledovce?

Jo v tom se může marketing vyřádit.

Takže hodně zdaru a at nevykrvácíte dřív než se vám bude aspon trochu dařit.;-D

0/0
12.8.2012 21:46

JPNB

Super vlak?

Použít pro jednotku primárně určenou pro regionální,byť s úpravou pro dálkový provoz slovo supervlak, je možné jen v Čechách a jen u novinářů píšící o něčem čemu vůbec nerozumí.

+3/0
12.8.2012 14:47

mim7

Re: Super vlak?

Bohužel v zemi, kde jsou na kolejích k vidění převážně vozy muzeální železnice, lze každý vlak vyrobený v tomto století  považovat za supervlak.

+1/0
12.8.2012 21:42

MiroTR

Re: Super vlak?

No, ona se jinde ve světě bere vzdálenost 100 km (Praha - Pardubice) spíše jako regionální ! :-)

+1/0
13.8.2012 8:42

Lord Helma

Re: Super vlak?

možná tak supertramvaj. Vždyť ta souprava je určena pro meziosadovou jízdu a nějaké sedačky tomu nepomůžou. To by museli dát jiné podvozky a odpružení.... A už vůbec nechápu, k čemu je jim ta "superakcelerace", když to staví na třech zastávkách... nebylo to náhodou primárně určeno pro zastávkové vlaky?

0/0
13.8.2012 9:12

karl007karl

preferuji ČD

Osobně fandím ČD, rozparcelování železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie.

+4/0
12.8.2012 13:44

aldik7

Re: preferuji ČD

A nebo do Polska, tam to taky není zrovna růžové, např. s uznáváním jízdenek. :-P

0/0
12.8.2012 15:37

Leinad

Re: preferuji ČD

Není problém při objednávání spojů vyžadovat jednotné jízdné. 

Mimochodem v Česku je už dlouho problém vlak vs bus vs mhd(+příměsto).

0/0
12.8.2012 23:35

mim7

Re: preferuji ČD

A v největším pekelném kotli se tam smaží režisti. ;-(

0/0
12.8.2012 21:45

trenchard

Re: preferuji ČD

nemusíte mít strach, vlivem konkurence jich bude míň a míň ...

0/0
12.8.2012 21:50

Leinad

Re: preferuji ČD

Proč by strojvedoucí pracoval pro jednu společnost, když jiná dá režijky?

0/0
13.8.2012 10:47

Leinad

Re: preferuji ČD

V Británii sem nedávno byl. :-P Oproti Česku mi tam moc nechybělo z pohledu cestujícího.

0/0
12.8.2012 23:33

Bohouš70

Druhořadý obyvatel

Při náhledu do návrhu nového jízdního řádu mne spíše fascinuje, jak se postavil ke konkurenci stát. Vyklízí totiž bojiště. Výsledkem je diskriminace obyvatel, kteří nemají to štěstí bydlet v okolí Pardubic a Olomouce. Nikdy jsem neseděl v Pendolinu, nikdy neusednu ani do tohoto krasavce. Je pro mne totiž nepraktický. Bydlím v Ústí nad Orlicí a budu i nadále využívat stařičké vagóny v soupravách ČD (v dálkových spojích zde zastavujících), protože mi nic jiného nezbývá. A těchto spojů ještě ubyde!!!!!!!

+2/0
12.8.2012 9:17

CART09

Re: Druhořadý obyvatel

Tohle mne nepřestane fascinovat, pořád by někdo chtěl určovat soukromníkovi, co má dělat se svými penězi...

Regiojet vám nestačí? Chtěl byste mít hned VŠECHNY nabídky trhu v každé vesnici????

+2/0
12.8.2012 10:04

Bohouš70

Re: Druhořadý obyvatel

Naučte se číst. Řeč tu není o současnosti, ale o návrhu jízdního řádu. A já nechci nic určovat soukromníkovi, já chci dostatečně kvalitní dopravní obslužnost zajistit od státu. A nadpis příspěvku váš příspěvek potvrdil. Na vesnici bydlí druhořadý obyvatel.

+2/0
12.8.2012 11:27

Leinad

Re: Druhořadý obyvatel

V Ústí nad Orlicí staví i RegioJet.

Stát garantuje minimální základní dopravní obslužnost, když máš peníze, můžeš si zaplatit třeba pouťovou horskou dráhu nebo luxusní limuzínu s řidičem nebo projížďku Pendolinem. Stát garantuje minimální zdravotní péči, ale můžeš si zaplatit třeba liposukci, silikon a změnu délky nosu. Že na něco z toho aktuálně nemáš neznamená, že bys byl druhořadý.

0/0
13.8.2012 10:46

tau

Ukázkové PR

Bylo to zdarma, nebo redakce dostane volné místenky....?

+5/0
12.8.2012 8:18

wrah

Re: Ukázkové PR

Sice ukázkové PR, ale pro místní patrně dost důležitá a zajímavá informace.

0/0
12.8.2012 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.